Atslēgvārdi:

Koalīcija, opozīcija, kvorums un tā noraušana 32

Labdien, lasītāji!

Klaunāde, kas saucas mūsu Saeima, darbojas pilnā sparā. Šodien tur ir gājis kā pa jampadraci. Tā dēvētā opozīcija centās forsēt jautājumu par dabas gāzes aplikšanu ar nodokli tikai 2014. gadā, nevis ātrāk. Tā dēvētā koalīcija nevarēja atrast pietiekami daudz deputātu, lai nodrošinātu šī populistiskā un politizētā soļa nobloķēšanu. Tāpēc koalīcijas deputāti vienkārši nepiereģistrējās darbam un tādējādi pirmo reizi atjaunotās Latvijas vēsturē izgāza Saeimas sēdi tāpēc, ka trūka kvoruma. Pēc tam tika sasaukta vēl viena ārkārtas sēde, bet šoreiz kvorumu izgāza opozīcija. Urrā.

Iesaki citiem:

Manuprāt, te ir sakāmas pāris lietas. Pirmkārt, jau sen kļūst visnotaļ grūti saprast, kas Saeimā ir koalīcija un kas ir opozīcija. Lielākoties lietas bīda pēdējā no tām, izmisīgi cenšoties demonstrēt, ka tai ir kaut kas nopietns sakāms par valsts problēmām. Tiesa, tas lielākoties nāk no populisma gala -- jautājums par dabas gāzes aplikšanu ar nodokli ir pietiekami aktuāls domājot par to, no kurienes valsts nākamajā gadā ņems tos 400 miljonus latus, par kuriem budžets būs "jāoptimizē," bet šodien debatēs viens no šleseršķēliskajiem deputātiem apgalvoja, ka tas tiekot piedāvāts tikai tāpēc, lai izdabātu starptautiskajiem aizdevējiem. It kā Latvijai pašai nebūtu nekādas intereses rast papildu finansējumu budžetā. It kā tas nebūtu bijis viens no šleseriskajiem cilvēkbērniem, kurš bija pie valdības stūres tajā brīdī, kad tika lūgta starptautisko aizdevēju palīdzība. Murgs. Vienkārši murgs.

Savukārt, kas attiecas uz valdošo "koalīciju." Uz papīra tai Saeimā ir 51 balss -- deputāti no Vienotības, Jaunā laika, zaļajiem zemniekiem un tēvzemiešiem, plus vēl seši no frakcijām neatkarīgi deputāti, kuri mēdz balsot kopā ar minētajām partijām. Taču dzīvē, kā visi zinām, viss ir citādāk. Pašos labākajos apstākļos koalīcija var rēķināties tikai ar 50 balsīm, jo zaļo zemnieku deputāts Ozoliņš joprojām ir slims, joprojām Saeimā nerādās, un joprojām demonstrē zaļo zemnieku elpu aizraujošo bezatbildību pret politiku valsts pārvaldi. Tas pats sakāms par zaļo zemnieku deputātu Ščerbatihu kurš, kā esmu rakstījis pietiekami bieži, Saeimas darbā piedalās tad, kad viņš nav aizņemts ar pamatnodarbošanos sportā. Un šī ir partija, kura savā vēlēšanu sarakstā ir sabāzusi vēl dažus pilnīgi ārpus politikas esošus sportistus. Bezatbildība. Bezatbildība. Lai arī man ir krietni bail par to, kas notiks 2. un 3. oktobrī, es tomēr ar nepacietību gaidu to dienu, kad šī Saeima beigs savu darbu, jo daudz destruktīvāku instanci būtu grūti iedomāties.

Vēl šodien kļuvis zināms, ka kādreizējā kultūras ministre Demakova nu ir iekārtota ērtos darbiņos uzņēmumā airBaltic un Rīgas (lasi -- Šlesera) tūrisma attīstības birojā. Šī ir kundzīte, kuras augstprātība amatā sita milzīgi augstu vilni -- viņai deguns bija tik tālu pacelts gaisā, ka tīri vai brīnums, ka neviena airBaltic lidmašīna tam nebija uztriekusies. Taču ārpus tā te viss notiek pēc programmas. Savējai vienmēr vietiņa atradīsies. airBaltic un RTAB ir Šlesera lolojumi. Acīmredzot pēc idejas augsti izglītotā Demakova nekur citur darbu nevarēja atrast. Un tāpēc, kārtējo reizi pilnīgi bez jebkāda konkursa, lakta viņai ir atrasta. Redzēsim, kādas olas viņa dēs.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (32) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Tatjanai 17.08.2010 14:39
Kundze, es Jums atbildēju. Varu tikai atkārtot. Ja neprotat (vai nevēlaties) lasīt, tad tā ir pilnībā Jūsu un nebūt ne mana problēma. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


tatjana 17.08.2010 12:52
Kārli, un kā tad ar Jaunupa "klasesbiedru" jautājumiem, šodienas piemērs ar Baklānes kundzi Valsts zemes dienestā? Nav nekas sakāms, viss OK, jo tie taču mūsējie - Vienotība, ja?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis - Andris 2 16.08.2010 20:47
Andri, teiksim vien, ka mums daudz un labi maksā. Tik daudz, ka bail pat teikt. Reketieri vēl atbrauks. Tie, kas pūš Vienotības stabulē, ir MILZONĪGI PATRIOTI, bet visi pārējie - nelieši, kuriem maksā. Jo šajā (komentētāju) vidē atļauties atšķirīgu viedokli ir bīstami. Nories un aprīs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Tā tas ir! 16.08.2010 20:43
Viņš atkal reiz bija patriekts no kāda galda,kur gribēja pieklendžerēties. Kā vēlvienreiz viņam bija ļāvuši paēst un tad palūguši-bet nu gak tinies,Jefiņ. Kopš tā laika viņš nīst pat to gaisu,ko šiemejie elpo. Tāpat,pats ticīgs,itkā,būdams,tagad košļā un zākā visas baznīcas pēc kārtas,nu vienu tikai ne. Kā var tāds piesiets šunelis visus la'māt ,kā tik patīk,visus tiesāt un ar savu jau tā niecīgo izglītību rādīt arpirkstiem un ķēmoties kā mērkaķis ,par visu un visiem. Derētu atcerēties,ka -nekas nav mūžīgs,arī tas,kurš pats sevi iecēlis soģa kārtā. Beigās izrādīsies nevienam nevajadzīgs papagailis-noplucis....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 16.08.2010 20:15
Streips pārmet Demakovai augstprātību? Hmm. Es teiktu, ka Kārlis Streips ir demagoģijas un augstprātības iemiesojums, sak, mans viedoklis ir pareizs, es zinu, kuri ir korumpēti un kuri ne, kuriem īsta programma, kuriem ne, kuri ir kompeteneti, kuri ir muļķi. Tikai žēl, ka Jenotības Trubadūras īsti nesanāk ar argumentāciju. Šļur, šļur, šļura.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Madris 16.08.2010 20:10
Streipa kungs, vai esat aizmirsis solījumu, nebalsot ne par vienu esošo deputātu. Te bija gadījums, to atgādināt.Visiem vēlētājiem iesaku, balsojot par jebkuru partiju, svītrojiet visus esošos deputātus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

meinhardt 16.08.2010 20:03
Un būsim ļoti precīti - pēc Jaunā Laika un Pilsoniskās Savienības mājas lapās atrodamās programmas - abas šīs partijas ir pret progresīvā ienākuma nodokļa ieviešanu. Vienīgais Vienotības spēks, kas ir par progresīvo ienākumu nodokli ir SCP, bet ir lielas izredzes, kas šis spēks piekāpsies un, ja vēlētājs atdos savu balsi par Vienotību, tad progresīvā nodokļa valstī nebūs. Kardinālu Pujatu pārfrazējot - ja vēlētājs tā izvēlēsies, tad viņš nav pelnījis saņemt progresīvu valdību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

meinhardt 16.08.2010 20:00
Ir pareizi, ja pozīcijā atrodas deputāti, kas nav gatavi balsot par pozīcijas proponēto necilvēcību. Tieši tāpat saprātīgi cilvēki (diemžēl reti) atrodas arī ASV republikāņu (labējo) rindās, piem., visi lielie pēdējo gadu likumi - Obamas ekonomikas atbalsta likums, veselības reformas likums, finansu sektora reformas likums un daudzi mazāki likumi, kas palīdz amerikāņiem pārvarēt krīzi - ir tikuši pieņemti ar vismaz pāris republikāņu (labējo) senatoru balsīm. Laikam jau šajā partijā tomēr saprāts svinēja nelielu uzvaru, jo Amerika un pasaule bez šiem likumiem būtu daudz, daudz drūmāka vieta dzīvošanai.

Atbildi, kur ņemt naudu, lieliski raksturo Dienas raksts, ka krīzes nodokļu smagumu iznes mazāk turīgie cilvēki: http://diena.lv/lat/business/hotnews/petijums-krizes-laika-n...
Šeit būtu laba vieta nokaunēties visiem tiem, kas saņem visu vai lielu daļu savas maizes no valsts budžeta maksājumiem un neprotas kaunu būt pateicīgi un atsaucīgi pret Latvijas, kā Rainis teiktu - pamatšķiru. Protams, ka budžeta problēmas ir jārisina ar progresīvo ienākumu nodokli, pietiekoši liela apmēra progresīvu NĪ nodokli, kā arī nodokli par ekslkluzīvām precēm, automašīnām un kolekciju priekšmetiem (arī ieročiem).

Un attiecībā par izlgītību - Vienotība kā vienu no saviem ekonomikas ekspertiem proponē Dombrovska padomnieku un ilggaējo SEB viedokļa paudēju A. Vilku. Pēc CVK iesniegtiem datiem, šim vīram ir tikai Padomju gados iegūtā ģeogrāfa izglītība. Un jautājums ir arī - kā tad ir ar Kastēna un Jaunupu izlgītību. Un ekonomikas ministram Artim Kamparam arī ir inženiera-mehāniķa izlgītība - un tas ir laikā, kad cilvēks ar plašu redzējumu šajā nozarē būtu īpaši vajadzīgs. Ja vien, protams, Vienotībai ir šādi plaši valstiski mērķi. Labējām partijām gan mērķi ir piezemētāki - atbalstīt tos, kas dzīvo no kapitāla un darīt to uz to rēķina, kas dzīvo no sava darba. Vai ir vērts atbalstīt šādu grupējumu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Varis 16.08.2010 19:44
Ozoliņu par slimošanu nu gan nevajadzētu aiztikt-palikt vai nepalikt Saeimā-to var izlemt tikai pats; tāpat kā Repšes gadījumā ar pasauli smīdinošo stilīgo uzvalku. Diezvai viena vai otra partija spēj ietekmēt šo indivīdu lēmumus, turklāt abi turpmāk nekandidēs.Svētīgāk būtu izvētīt esošos- un pamatot - kurus, kurās partijās un kāpēc būtu jāizsvītro.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aka saka 16.08.2010 17:43
Par Demakovu piekrītu, bet par gāzi esmu kategoriski pret. Viens "gudrais" par gāzes akcīzi izteicās, ka ieņemto naudu sadalīšot nabagiem. Kaut kā nesaprotu, vai tad mums pie varas ir kreisie ! Visticamāk tās ir pirmsvēlēšanu histērijas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 16.08.2010 17:39
Astrīda 16.08.2010 17:34 ...Cik jums maksa...
--------------
Ko nu Jūs, cienītā, uzreiz visus pēc sevis vērtējat ?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Astrīda 16.08.2010 17:34
Andri2 ! Cik jums maksa par komentāriem

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 16.08.2010 17:23
Un piebildīšu vēl to, ka Demakovai doktora grāds diez vai būs aviokompāniju pārvaldē vai tūrisma veicināšanā. Savējo būšana cauri un cauri.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > tatjanai 16.08.2010 17:22
Tas, ka Jūs neprotat lasīt, cienītā, tā nu nav mana problēma. Par PA komentāros esmu izteicies vairākkārt. Ja vēlaties, varu pateikt vēlreiz, kas man par to ir sakāms: Pirmkārt, Saeimā visi nogrēkojās par to tik ilgi strīdoties, jo tas norādīja uz politikānismu un PA bez valdes locekļa atstāja vairāku mēnešu garumā. Otrkārt, "savējo" būšana ir kritizējama vienmēr. Esmu tā darījis attiecībā uz "jūrnieku" Pulku. Bet palieku tomēr, pirmkārt, pie tā, ka neviens pat tuvu nestāv visu laiku nepotisma čempionam Šleseram un, otrkārt, Demakovas iebīdīšana amatos bez pat mazākās revernases konkursa virzienā ir kārtējais pierādījums par to, ka citādi šie politikāņi neprot. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


vidis 16.08.2010 16:49
Ko jūs, cienījamie, te velti vāraties! Nesaprotu, vai mājās sievas pie vārda nelaiž? Nu nav ne no jums ne no mums šajās lietās nekas atkarīgs. Viss jau ir sagatavots.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


o gol 16.08.2010 16:38
Streips ir ljoti sakariigs zurnaalists! Iznjemot gadiijumus,kad vinjam uznaak histeerija ,,Puzes kjeizara,,sakaraa...Nu nepatiik Kaarlim tas Aivars...Es jau saprotu...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Ozols 16.08.2010 16:27
Lai arī man neparāk patīk, ka'par gāzi būs jāmaksā vairāk, tomēr es neredzu citus priekšlikumus budžeta konsolodācijai. Protams, ja tiek sadārdzināts viens no energoresursiem sadārdzināsies ne tikai apkure, bet arī produktu cenas un būs inflācija, cik liela to droši vien vēl neviens nav izrēķinājis.

Neviens nekad nebūs priecīgs par nodokļu paaugstināšanu tostarp arī paši politiķi, tomēr, ja tie paši PLL vai SC un pārējie opozicionāri var piedāvāt kādu rīcības plānu un aprēķinus, tad es to labprāt uzklausītu, jo savādāk tas tiešām ir populistiski. Tiesa jāatzīst kā tradicionāli, tad visticamākais arī valdībai nav īsti skaidra priekštata kādu tieši iespaidu gāzes sadardzinājums atstās uz makroekonomiku, jo parasti finanšu ministrijas aprēķini (neatkarīgi no valdības) aprobežojas ar sausu summu, kura tiks iekasēta nodokļos un bieži iztrūkst izvērtējuma kādu iespaidu kāda konkrēta nodokļa izmaiņas atstās uz ekonomiku kopumā. Detalizētas rīcībpolitikas ir kaut kas tāds, ko parasti mūsu vietā 'piedāvā un aprēķina gan pasaules banka, gan valūtas fonds un ej Tu pasaki, ka viņu priekšlikumi ir slikti, ja paši neesam veikuši nekādu nopietnu izpēti. Dažādu MK rīkojumu anotācijas ir vienkārši smieklīgas, kas varbūt ne vienmēr liecina par ierēdņu nekompetenci, bet gan par to, ka izmaiņām dažādos normatīvos aktos ir neviss ekonomiski pamatots, bet gan tīri politisks aprēķins, kam pēc tam klāt piekabina kaut ko tādu, ko mēs pazīstam normatīvā akta projekta anotāciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ES 16.08.2010 16:26
Ko nozīmē- nebija kvoruma? Deputāti atļāvās nenākt uz darbu, kaut nebija ne komandējumos ne slimi (izņemot dažus). Tā vietā, lai atnāktu, izteiktu savus argumentus un, ja tas nelīdz, nobalsotu pret, viņi vienkārši nobasto. Taisnīgi būtu par šo dienu visiem uz sēdi neatnākušajiem nemaksāt algu. Un arī turpmāk- nebija uz sēdi bez attaisnojoša iemesla- šņikt!, un algu samazinām. Varbūt tie, kas ļauj savu vārdu izmantot politiskajās aģitācijās, sapratīs, ka par deputātu nevar vienkārši skaitīties, ka arī tur ir jāstrādā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

tatjana 16.08.2010 16:26
Teksti par Demakovu ir kārtējais Sorosa stipendiāta Kārļa Streipa liekulības paraugs, tad, kad te pat Kārļa blogos cilvēki norādīja uz PA un VZD klasesbiedru jautājumu, viedais, godīgais un objektīvais Kārlis neatbildēja neko, jo raugi tie taču savējie - Vienotības klasesbiedri. Demakovai tūliņ būs doktora grāds un šajos amatos dēļ savas pieredzes un izglītības var strādāt. Bet Kārlim, izkatās, atliek tikai liet samazagas un cerēt uz Vienotības uzvaru vēlēšanās, kā nekā redzēju viņu Vienotības reklāmas klipiņā. Rad jau nav brīnums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

guru 16.08.2010 16:21
Atbalstu nodokļa uzlikšanu dabasgāzei. Ja neuzliktu nodokli valsts, tad to izdarīs gāzes starpinieki ar savām shēmām. Ja gāzes cena ar nodokli būs pietiekami augsta, starpiniekiem tas padarīs grūtāku iedzīvošanos uz iedzīvotāju rēķina.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 16.08.2010 16:08
nemaisa ,ja Streips paklusē.Jo nokaitinājis ir dažus ....piemēram ,kad Ints Dalderis ar tām algām ņēmās,tad viņš ietieica visus TP biedrus ievietot koncentrācijas nometnēs.Bet man 14 paaudzē vecmāmiņa ebrejiete bija,bet tevs mans jurists bija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Edgars 16.08.2010 15:54
Mg, 16.08.2010 12:37:
Nez no kurienes autoram ir tāda pārliecība, ka nodoklis dabas gāzei - tas ir labi, nodokļa atcelšana - slikti? Vai tāpēc, ka tāda ir Vienotības nostāja? Kad nodoklis tika ieviests, viens no argumentiem bija, ka tad dabas gāzes cena samazinājās un, nodokļa ieviešana, kopējo cenu noturētu nemainīgu. Taču tagad gāzes cena ir atkal pieaugusi un papildus nodoklis to sadārdzinās, līdz ar to sadārdzinot apkuri un citus izmaksas.
Neapšaubāmi arī budžetā ir vajadzīgi ienākumi, bet vai šis ir labākais risinājums?
----------
Es kaut kādā ziņā piekrītu - paplašināšu ar savu viedokli. Uzskatu, ka situācijā, kad mums valstī ir lielas problēmas ar spējām norēķināties par elektrību, gāzi, ūdeni... nodoklis, ja tāds iepriekš ticis uzlikts šiem pakapojumiem (sauksim tos tā), varētu kalpot kā viens no veidiem (mehānismiem), lai valsts varētu atvieglot iedzīvotāju dzīvi pie nestabilām cenām, proti, ja cenas aug, tad nodokli var samazināt, lai izlīdzinātu cenu līmeņus, bet, kad cenas samazinās, tad nodokli par palielināt.

Pirmkārt, tas ir sociāli atbildīgi.
Otrkārt, tas stratēģiski ir ļoti apsveicami, jo iedzīvotāji netiek pieradināti pie zemām vai augstām cenām. Cenas ir stabilas visu laiku.
Treškārt, valsts var nedaudz nopelnīt nodokļu ieņēmumos.
Ceturtkārt, šis ir viens no veidiem, kad visas iesaistītās puses ir ieguvējas: tas nekādi neskar Gazpromu, tas nekādi neskar Latvijas Gāzi, no tas nekādi/minimāli skar patērētājus, valstij ir iespēja zināmā mērā nopelnīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sala 16.08.2010 15:45
Pastāvi tizleni Demakovai pie ratiem,Ja tevi vispār laidīs tuvumā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vēsma 16.08.2010 15:43
Tiešām Streips kļūst ar katru dienu gudrāks ,un nu jau ilgojas,kaut ātrāk tiktu no to Vienotības līdējbara vaļā. Laikam,jau samaksāts un j\aatstrāda',gribi vai nē,bet nu pareizi vienreiz ,tiešām Sreips saka- glupiķi un glupiķi tie JLīši. Nē nu vienreiz prātiņš atnācis un sāk runāt gudrāk. Pareizi vispār ir,ka Sreips Vienotību visādi ignorē un to vārdu vispār ne izrunā,ne raksta. Nav jau ari ko vecu jaku purināt,ka neizbirst kadi-,,gruži,,:)))))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 16.08.2010 15:33
> Andris_2 16.08.2010 15:10 ...Vai tikai trūcīgie ziemā saņem apkuri? To nesaņem turīgie, nemaz nerunājot par uzņēmumiem un iestādēm?
....
--------------------
Ā jā pareizi - lielās skolu un bērnudārzu telpas būtu tās, kurās nav "vienkāršo salstošo". Uzņēmumi, kuri krīzē knapi velk dzīvību, būtu tie, kam tagad siltums pārāk lēts.
Vienu brīdi lietussargi auro, ka uz katriem 100-200-300 nabagajiem esot tikai viens turīgais (tātad ~1/100 iekasēta iegūs no "bagātajiem" - no 4 miljoniem tikai 40 tūkstošus ) - tagad, lai par "santīmiem" paslauktu "bagātnieks", arī visus spiedīs par siltumu pārmaksāt
Jenotības triumfs!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> Andris_2 16.08.2010 15:10
Liekulība un meli? Vai tikai trūcīgie ziemā saņem apkuri? To nesaņem turīgie, nemaz nerunājot par uzņēmumiem un iestādēm? Kā tad sanāk, ka visa nauda nāks "tikai un vienīgi no vienkāršajiem salstošajiem"? Tie jau laikam būs meli!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 16.08.2010 14:58
> Andris_2 16.08.2010 14:46 ...Jūs piedāvājat - visus trūcīgos atbrīvot no visiem maksājumiem? Kas to nosegs?...
----------------------
Liekulība un meli!!!
Piedāvāts tiek nevis "atbrīvot no...", bet neuzbāzt pirmrindas saistības ātrāk kā Eiropas kungi to ir pavēlējuši.
Vienkārši ir pazemīgs lūgums, lai Dombrovskis nebūtu Kirhenšteins!
No likteņa izbēgt nevar un patiesie noteicēji no sava neatteiksies, tik nevajag uzbāzties ar pārcentību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

> Andris_2 16.08.2010 14:46
Varbūt ejiet pakarieties pats. Katru reizi Jums visam ir jārunā pretī. Četri miljoni ir četri miljoni. Ko Jūs piedāvājat - visus trūcīgos atbrīvot no visiem maksājumiem? Kas to nosegs?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 16.08.2010 12:58
Jenotības Čepānes, Seiles un Zaķa šodienas šļupsti, aizstāvot pirmrindas akcīzes nodokļa ieviešanu, bija vienkārši nožēlojami!
Tik pat nožēlojams ir šo šļupstu turpinājums šajā blogā, kas slavina pirmrindas pagulšanos zem vēl neeksistējošam akcīzes nodokļa celšanas prasības.
Jenotība šodien atstāja spēkā situāciju, ka tikai un vienīgi SILTUMAM izmantojamās gāze tiks aplikta ar nodokli. Tātad tikai un vienīgi no vienkāršajiem salstošajiem tiks ievākti šie papildus ~4 miljoni latu.
Šie 4 miljoni latu nepalielinās Latvijas turību, bet budžetā iegrābtais uzreiz un vienlaicīgi tieši par šo pašu summu palielinās nesamaksāto apkures parādu.
Pirmrindas nodokļa izdomāšana un ieviešana ir un būs acu aizmālēšanas pasākums - SVF ekspertiem uzrāda atrastus 4 miljonus, un šo summu pārliek uz depresijā nonākušo apkures parādnieku kakla. Sak' - ja jau vēl nav pakārušies, tad daži miljoni šurp vai turp ir nieks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Boldrix 16.08.2010 12:53
Gāzes aplikšana ar nodokli ir ne tikai mērķis iekasēt papildus latus, bet arī mērķis padarīt izdevīgāku enerģijas ražošanu no atajunojamiem resursiem. Atjaunojamie resursi ir te pat mūsu zemē, tādēl nauda neaizplūst prom uz ārzemēm, bet tiek samaksāta vietējiem ražotājiem (lasi darba vietas un nodokļi). Šis pozitīvais efekts ir sen nepieciešams, jo īpaši laikā, kad gāzes cenas ceļās. Tas nozīmē, ka ir tikai laika jautājums, kad gāzes cenas būs tik augstas, lai atjaunojamo resursu izmantošana sāktu atmaksāties pati no sevis. Diemžēl, tajā brīdī būs pa vēlu izveidotu visu infrastruktūru un mēs pārmaksāsim par pakalpojumu, kārtējo reizi savas tālredzīguma trūkuma dēļ.
Diemžēl, kā pupulisms šis opozīcijas solis ļoti lieliski strādā uz kādiem 4% vēlētāju, kas domā, ka iespējams necelt nodokļus krīzes laika, tikai jautājums no kurienes tad mēs dabūsim ieņēmumus? Varam arī samazināt pensijas par 5 miljoniem un necelt gāzei, bet tur tie efekti ir niecīgāki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mg 16.08.2010 12:37
Nez no kurienes autoram ir tāda pārliecība, ka nodoklis dabas gāzei - tas ir labi, nodokļa atcelšana - slikti? Vai tāpēc, ka tāda ir Vienotības nostāja? Kad nodoklis tika ieviests, viens no argumentiem bija, ka tad dabas gāzes cena samazinājās un, nodokļa ieviešana, kopējo cenu noturētu nemainīgu. Taču tagad gāzes cena ir atkal pieaugusi un papildus nodoklis to sadārdzinās, līdz ar to sadārdzinot apkuri un citus izmaksas.
Neapšaubāmi arī budžetā ir vajadzīgi ienākumi, bet vai šis ir labākais risinājums?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 16.08.2010 12:27
pastaasti par konkursu un jauno PA valdes vadiitaaju. diVkosis.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips