Atslēgvārdi:

Kandidāti - visu jomu eksperti! 5

24.augusts bijis diezgan publikācijām bagāts – monitorētāju komanda apskatīja 22 materiālus, no kuriem gan par iespējamo slēpto reklāmu tika atzīti 10. Seši no aizdomīgajiem materiāliem tika atzīti par šaubīgiem.

Iesaki citiem:
00e1b0f8

1. Marta, „Edmunds Sprūdžs vēlas vadīt pārmaiņas valstī”. Kandidāts: Edmunds Sprūdžs (ZRP).
2. Открыто! „Эдмундс Спруджс”. Kandidāts: Edmunds Sprūdžs (ZRP).


Viena intervija publicēta divās dažādās valodās. Edmundam Sprūdžam no ZRP ir samērā brīvi ļauts izteikties. Lai gan daži jautājumi ir uzbrūkoša rakstura, tomēr kopumā tā ir Sprūdžam labvēlīga. Paziņojums par to, ka šī ir apmaksāta politiska reklāma, lai gan ir, tomēr ir mazāks par pamattekstu un grūti atrodams.



Kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem. Presē – publikācijas atzīmētas kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms vai noformēts pārprotami (piemēram, publikācija tapusi sadarbībā ar X partiju).



3. Radio Baltkom, „Jakāns: "Vienotība" mēģina ielikt savus cilvēkus valsts pārvaldē un uzņēmumos”.



Dzintara Jakāna viedoklis pārveidots par pseidonotikumu, kurā „Vienotība” saņem daudz pārmetumus. Turpretī „Vienotības” viedoklis nav pat lūgts. Materiālam piemīt klaji nomelnojošs raksturs.




Kritēriji:



Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā;



acīmredzami vienpusīga kādas partijas vai tās kandidātu nonievāšana.



4. Вести Сегодня, „Как победить секты?” Kandidāti: Viktors Jolkins, Aleksandrs Kuzmins (PCTVL).



Komentārs par sektām iegūts no deputātu kandidātiem Viktora Jolkina un Aleksandra Kuzmina, kuri pārstāv PCTVL. Lai gan šie abi ir attiecīgās komisijas pārstāvji, tomēr tas nav pietiekams attaisnojums viņu publicitātes vairošanai.


Kritēriji:



Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā;



Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais. galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par labāko notikumu komentētāju)



5. MIX FM, „Jurists: Valdība nav kompetenta, izmantojot savus finanšu instrumentus”. Kandidāts: Ņikita Ņikiforovs (SC).
6. Radio Baltkom - Ziņas (11:15), „Jurists: Valdība nav kompetenta, izmantojot savus finanšu instrumentus”. Kandidāts: Ņikita Ņikiforovs (SC).
7. Radio Baltkom - Ziņas (12:00; 19:00), „Jurists: Valdība nav kompetenta, izmantojot savus finanšu instrumentus”. Kandidāts: Ņikita Ņikiforovs (SC).



Ņikita Ņikiforovs no SC ir pieaicināts kā eksperts juridiskajos jautājumos, lai gan īsti nav skaidrs, kāpēc tieši viņš ir atbilstošākais jurists, lai spriestu par šiem jautājumiem.











Kritērijs: Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par labāko notikumu komentētāju).



8. MIX FM, „Orlovs: Latvijas mediķi pat nediskutē par valodas jautājumiem”. Kandidāts: Vitālijs Orlovs (SC).
9. Radio Baltkom, „Orlovs: Latvijas mediķi pat nediskutē par valodas jautājumiem”. Kandidāts: Vitālijs Orlovs (SC).



Līdzīgi kā iepriekšējā gadījumā, nav īsti skaidrs, kāpēc šis konkrētais eksperts ir atbilstošāks par citiem, jo vienīgais arguments par labu viņam ir piederība attiecīgajai Saeimas komisijai, lai ar tādu pašu argumentāciju varēju izvirzīt citus šīs komisijas pārstāvjus.






Kritērijs: Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par labāko notikumu komentētāju).


10. LTV7, „"Ģimenes TV": Saruna ar 11. Saeimas deputāta kandidātu Jāni Jurkānu”

Intervijā ar Jāni Jurkānu viņam ir diezgan brīvi ļauts izteikties un pasniegt domas un viedokli sev izdevīgā gaismā. Nav gan īsti skaidrs, kāpēc nevar uz sarunu aicināt kādu citu, nevis deputāta kandidātu.


Kritērijs: Publikācija/raidījums/sižets neatbilst medija deklarētajiem pirmsvēlēšanu procesu atspoguļošanas principiem.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (5) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

AK 01.09.2011 12:54

"Vesti segodņa" ir SC kontrolēts laikraksts (īpašnieks - A. Kozlovs - pārstāv SC Rīgas domē, N. Kabanovs Saeimā). Ja tur reizēm parādās PCTVL cilvēki, tad šī ir reālā ziņa, nevis reklāma. Konkrētajā gadījumā norādāms, ka šo cilvēku dalību PCTVL rakstā nepieminēja (citādi SC arī neļautu, lai šie vārdi parādītos).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

rex 01.09.2011 10:55

vispar tas jurkana gabals ir labs :)
ritigs piemers, ka vajag rekalmeties pirms veleshanam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 01.09.2011 10:39

Radio Baltkom, „Jakāns: "Vienotība" mēģina ielikt savus cilvēkus valsts pārvaldē un uzņēmumos”.
wtf? jakaans vai tad kandidee? un, ja juus saakat uzskaitiit nomelnoshanas, tad bail pat iedomaaties, ko var saproduceet zhurnaals Ir un raidiijums NP. nemaz nerunaajot par portaalu politika.lv LOL

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mareks 01.09.2011 10:01

Tas, ka "blēdības" parādās tik daudz krievu medijos, liecina par tur strādājošo attieksmi pret godīgumu. Vienalga kā, bet, ka tik nauda ripo un savējie tiek iekšā. Tas nozīmē arī to, ka daļa krievu auditorijas ir mierā ar šādu mediju praksi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Āboliņš 01.09.2011 01:51

Izskatās ka vismaz pagaidām tikai "Nacionālai apvienībai VL-TB/LNNK" nav slēptās reklāmas. Protams ja neskaita sīkpartijas, kurām nav nekādu reālu iespēju tikt Saeimā. Es tikai nevaru saprast tas priekš Nacionālās apvienības ir pozitīvi vai negatīvi. Itkā no šo publikāciju zemteksta būtu jāsaprot ka tas ir pozitīvi. Tai pat laikā tas nozīmē, ka par viņiem krietni mazāk uzzinās vēlētāji nekā par nosacīti sliktajām partijām. Arī šajos blogos, kuros notiek atsakitīšanās par slēpto reklāmu, Nacionālā apvienība netiek pieminēta. Respektīvi arī šeit netieši tiek reklamētas "sliktās" partijas, jo tagad patijām ir svarīgi lai par viņiem runātu. Un nav par svarīgi kas tiek runāts, slikts vai labs. Galvenais tai kautkas notiktu, nevis pilnīgs klusums.

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji