Kampaņa cīņai pret sieviešu tirdzniecību 1

Āķos iekārtā meitene Rīgas ielās aicina neuzticēties vieglas peļņas solījumiem ārzemēs – līdzās šai pret sieviešu tirdzniecību vērstajai publicitātei iecerēta arī vienlaicīga kampaņa visās Baltijas valstīs, kur šis organizētās noziedzības veids pieaug arvien iespaidīgāk.

Iesaki citiem:
Lelle 255x203
Foto:© AFI

Tirdzniecība ar cilvēkiem ir ne tikai rupjš cilvēktiesību pārkāpums, bet arī nopietns organizētās noziedzības veids, kuram ir tendence pieaugt aizvien iespaidīgākos apmēros. Šeit īpaši jāuzsver tirdzniecība ar sievietēm seksuālās izmantošanas nolūkā un piespiedu prostitūcija.

2001.gadā konferencē Sievietes, vīrieši un demokrātija, kas notika Viļņā, Zviedrijas dzimumu līdztiesības ministre Margareta Vinberga nāca klajā ar ideju - visās Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs vienlaicīgi organizēt kampaņu cīņai pret sieviešu tirdzniecību. Saskaņā ar šo priekšlikumu, Ziemeļvalstu un Baltijas valstu atbildīgās amatpersonas par dzimumu līdztiesības un tieslietu jautājumiem vienojās par kampaņas organizēšanu 2002.gadā ar mērķi - veicināt sabiedrības izpratni par šo problēmu, kā arī mudināt atbildīgās institūcijas diskutēt par iespējamajiem risinājumu veidiem un rīcību cīņai pret sieviešu tirdzniecību. Šobrīd jau ir izveidota starptautiska darba grupa, kurā darbojas pārstāvji no abām iepriekš minētajām jomām. Tās galvenais uzdevums ir izstrādāt priekšlikumus kampaņas plānam un šo plānu realizēt dzīvē. No Latvijas darbam šajā darba grupā ir deleģēti pārstāvji no Tieslietu un Labklājības ministrijām, ņemot vērā to, ka Latvijas valdībā dzimumu līdztiesības jautājumu koordinācija ir Labklājības ministrijas atbildība.

Darba grupas pirmā tikšanās notika šā gada 21. - 22.februārī Viļņā. Pārstāvji no katras valsts nāca klajā ar savu ideju jeb vīziju par to, kā kampaņa varētu notikt konkrētajā valstī, kādas varētu būt mērķgrupas un kādas aktivitātes būtu aktuālākās šīs kampaņas ietvaros. Šeit ir jāmin, ka kampaņu Baltijas valstīs finansē Ziemeļvalstu ministru padome, pavisam kopā 1,6 miljoni dāņu kronas. Domājot par kampaņu, jāņem vērā tas, ka katrā valstī ir atšķirīga situācija, likumdošana un arī sabiedrības apziņas un vienprātības līmenis par to, ko nozīmē sieviešu tirdzniecība un ka tā patiešām ir nopietna problēma, kuras risināšanai ir nepieciešama daudzpusīga rīcība un sadarbība starp dažādām valsts institūcijām un nevalstiskajām organizācijām. Tādēļ atšķirībā no citiem projektiem, kur naudas devējs nosaka, kādām aktivitātēm projektā ir jābūt, katra Baltijas valsts pati izlems, kas tieši ir darāms, kādas aktivitātes nepieciešamas un kurās sabiedrības grupās tās jārealizē. Latvijas darba grupa, kurā iesaistīti gan valsts institūciju, gan nevalstisko organizāciju pārstāvji, sapulcēsies šonedēļ, lai apspriestu kampaņas idejas.

Tiekoties Viļņā, darba grupa vienojās par kopīgi veicamajām aktivitātēm. Vienā no Baltijas valstīm tiks izveidota mājas lapa, kurā jebkuram interesentam būs pieejama visa veida informācija par šo kampaņu - sagatavotie materiāli, informācija par semināriem un aktivitātēm, kādas ir plānotas katrā no kampaņas dalībvalstīm. Otrs projekts – neliels buklets, kurā būs apkopota informācija par katras valsts likumdošanu, par to, kāds statuss ir personai, nonākot kādā no Ziemeļvalstīm vai Baltijas valstīm, kā arī nevalstisko organizāciju, vēstniecību, konsulātu adreses, telefonu numuri, kur var griezties pēc palīdzības. Kampaņa sāksies šā gada 29.maijā Igaunijā un noritēs visu šo gadu.

Šī kampaņa nav pirmais mēģinājums risināt cilvēku tirdzniecības problēmu Latvijā. Pašlaik jau notiek informatīva kampaņa, ko organizē Starptautiskā migrācijas organizācija. Ikdienā uz ielām ikviens no mums var redzēt plakātus ar āķos iekarinātu meiteni un saukli – “Netici vieglai peļņai ārzemēs! Tevi pārdos kā lelli!” Šokējoši, bet uzmanību piesaista. Kampaņa, galvenokārt, ir vērsta uz visu sabiedrību, ar mērķi informēt un brīdināt par iespējamajiem draudiem un sekām, īpaši jaunas meitenes un sievietes, kuras vēlas doties uz ārzemēm, ar cerībām uz ātru un vieglu peļņu.

Tādēļ, domājot par aktivitātēm un rīcību, kas būtu aktuālas šai kampaņai, ir svarīgi, lai ieguldītie resursi un pūles patiešām attaisnotu izvirzītos mērķus un panāktu vēlamo rezultātu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (1) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
davidluiz torres

Italian style of youth Italian fashion brand mulberry replica handbags reason to be famous, because Italian fashion tailoring appropriate, refined. However,young people do not like this gentle style. Miu Miu's birth, is to be in the framework of Sven, painted one or two colors, so that the Italian fashion show a lovely side. Miu Miu is the only young Italian deputy brand Prada Vice line. Miu Miu is the third generation of Prada Miss Miuccia Prada nickname, the style like a little girl as cute.Best gucci replica handabgs not just a fashionable fashion brand, has been able to become a century classic, the key reason is to allow consumers to enjoy the aristocratic quality. Founder of Louis Vuitton in the 19th century is Napoleon III's beloved wife dedicated bale work and Queen's leather division, he invented a waterproof flat cover hard luggage, durable and quality assurance, suddenly spread to high society, But also to chanel replica came out, affecting the fashion industry at that time, a celebrity gentleman out travel essential equipment.

Saistītie raksti