Kādi ir Kristīgi Sociālās Ūnijas mērķi? 23

Latvijā iespējams taps vēl viena kristīga partija, tā sabiedrībai ir paziņojis pagaidām vēl kustības „Kristīgi sociālā ūnija” dibinātājs Kristians Rozenvalds. Viņš vairākumam sabiedrības ir pazīstams kā sabiedrisko attiecību speciālists un tieši viņa profesija liek man uzdot jautājumu, vai dibināmā partija nebūs Rozenvalda kārtējais sabiedrisko attiecību projekts. Proti, vai runas par kristīgajām vērtībām galu galā nav un nebūs tikai ideoloģiskas aitu ādas, zem kurām slēpsies oligarhiskas, šauras elites un ekonomiskas intereses, kuras, kurinot naidu, mēģinās politiski kapitalizēties, lai galu galā KSŪ tiktu ievēlēta Saeimā.

Iesaki citiem:

Apgalvojums, ka "atbilstoši tās nosaukumam, tās [KSŪ] mērķi ir kristīgos morāles principos balstīta un sociāli atbildīga rīcība jebkurā darbā", principā var nozīmēt jebko. Un reizē neko. Ko var izlobīt no izteikuma, ka "ir vairāk jācīnās par godīgu, atklātu un aktīvu valsts pārvaldi, ne tikai pret korupciju. Un cīnoties pret narkomāniju, alkoholismu un noziedzību vairāk jādomā par saturīgām, aktīvām, plašai sabiedrībai pieejamām brīvā laika pavadīšanas iespējām, sociālām aktivitātēm, nodarbinātību, izglītību, morāli u.c."? Kā KSŪ taisās to visu sasniegt?

Lai Rozenvalda kungs man piedod aizspriedumainību un ciniskumu, bet pēdējā laikā dibinātās organizācijas un partijas, kuras lieto vārdu „kristīgs” savu uzskatu apzīmēšanai, man ir radījušas iespaidu par vienalga ko, bet ne „kristīgumu”. Proti, vārds „kristīgs” ir kļuvis tik jauki lipīgs un semantiski devalvējies, ka Latvijā to lieto jebkurš ar pretenzijām uz Patiesības, Tikumības un Morāles noslēpumos iesvaidītā tēlu, kurš piedevām prot citēt Bībeli un grib iegūt varu. Dažbrīd man pat ir bailes sevi saukt par kristieti, jo cilvēki var mani pārprast un domāt, ka esmu vienkārši aizspriedumains tumsonis. Jo savulaik taču bija Viņu Svētības Arhibīskapi. Tad pie apvāršņa parādījās Jēkabsona kungs un „abrakadabra”-ātrumā par "kristieti" pārprofilējās Šlesera kungs. Kur bijis, kur nebijis no naida jūras uzpeldēja Ļedjajeva kungs. Un tad jau arī bija visādas radikālas organizācijas, kuras sevi sauca par „kristīgām”. Visiem "kristīgajiem" kungiem ir kopīgs, ka viņiem patīk vara, viņiem ir vēlme sludināt „Patiesību” un viņi burtiski apkaro homoseksuāļus, kamēr īstenas morāles problēmas, piemēram, korupcija viņiem, šķiet, ir vienaldzīgas. Tā teikt, galu galā par visu svarīgāk taču ir kontrolēt pilsoņu seksuālo orientāciju! Tādi tad ir mūsu "kristīgie" politiķi. Un viņiem nav NEKĀDAS līdzības ar tiem latviešu un zviedru kristiešiem, kurus es pazīstu.

Tanī pašā laikā pastāv arī Rietumeiropas kristīgie demokrāti. Zviedrijā tā ir vienīgā partija, kurai ir problēmas ar laulības juridisko reformu, tomēr tā apgalvo, ka ciena visu indivīdu vienādo vērtību, īpaši mazaizsargātos homoseksuāļus. Citādi tai ir ārkārtīgi striktas nostājas attiecībā uz sadarbību ar diktatūrām, to raksturo devība pret jaunattīstības valstīm, ļoti spēcīga ģimenes un sociālā politika, lieliskas idejas par pensionāru aprūpes sistēmas uzlabošanu, ārkārtīgi liela interese par mazajiem uzņēmējiem un nodokļu samazinājumi. Tā teikt, "neoliberālisms ar cilvēcīgu seju". Protams, ka viņu vidū arī ir daži „tipiņi”, par kuriem nākas pasmaidīt, tomēr tādi ir arī sociāldemokrātu vidū... Turklāt jāatceras, ka Zviedrijas Kristīgo demokrātu jaunatnes organizācija līdz šim ir vienīgā politiskā organizācija visā Zviedrijā, kuru ir vadījis atklāti homoseksuāls un dziļi kristīgs jauneklis Ēriks Slotners.

Kādu ceļu izvēlēsies KSŪ?

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (23) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


headline@inbox.lv 03.09.2008 16:14
Kalvi, redzi, "garīgas lietas ir garīgi apspriežamas". Netērē veltīgi savu laiku un enerģiju runādams latīniski ar personām, kuras sprot tikai Latviski ( un arī ne visai...)
Lielākais , ko mēs varam, iedāvināt viņiem Bībeli, mazākais - rosināt uz domāšanu."kas meklē, tas atrod".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jaņdžs 03.03.2008 13:15
Vai nav interesanti padomāt, kas būs, kad pienāks klonēšana un mans klons neatradīs neko neparastu iemīlēties savā mātē (manu gēnu nesējā), kad viņa klonēs sevi un mēs abī būsim daudz maz līdzīgos gados. Cerams, Sfinksa, kas tā apsēž un nomāc kristīgos, ieleks bezdibēnī un tie būs atbrīvoti no šīs lielās apmāktības par seksualitāti. Beidzot tiks pierādīts, ka neskatoties uz to, ka varam sevi caur gēniem atdzīvināt, esam un paliekam dzīvnieku izcelsmes radības, un no seksa vaļā netiekam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Shadow>Kalvis 03.03.2008 10:06
Tas nu gan ir interesanti. Heteroseksualu attiecibu gadijuma seksualas attiecibas starp pilngadigo un 16-gadigo ir ok, bet tas pats homoseksualu attiecibu gadijuma ir lielakais naves greks! Un lai to attaisnotu tiek piesaukts Civillikums. Nu ļoti konsekventi un pārliecinoši!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis, stiina 29.02.2008 18:09
>>> nesen tak bija ziņa, ka Afganistānā mierīgi tiek laulātas 13 gadīgas meitenes ar jebkura vecuma vīriešiem (parasti 2-4 reizes vecākiem). Par to varbūt būtu vērts uztraukties Kalvim?
====
Varam iepazīt arī afgāņu likumus par šo tēmu, ja mākam puštu vai tadžiku valodu. Bet kādas ir mūsu iespējas iespaidot to, kas notiek Afganistānā? Un kāds sakars ar to K.Rozenvalda dibinātajai aliansei.

Varbūt mums būtu vieglāk noskaidrot, kādēļ Latvijā Krimināllikuma 161.pants ir tāds kāds tas ir? Tas ir sāpīgs punkts politikā, kuru vajadzētu sakārtot pēc kristīgiem principiem. Citādi "Mozaīka" un J.Cihanoviča sūdzas par "mītiem", ka homoseksuālistus bieži vien identificē ar pedofīliem. Lieta tā, ka pašlaik nav novilkta nekāda strikta robeža starp viņiem un pedofīliem. Starp citu Oskars Vailds (kuru parasti uzskata par homoseksuāli orientētu) nonāca konfliktā ar likumu tieši dēļ saviem sakariem ar nepilngadīgu augstdzimušu personu...

Es piedāvāju šo mītu atspēkot tādējādi, ka mēs vienojamies, ka homoseksuālas attiecības nav identiskas heteroseksuālām un arī "age of consent" vajadzīgs atšķirīgs. Lai būtu viennozīmīgi skaidrs - homoseksuāli sakari ir likumīgi tikai starp labprātīgiem pieaugušajiem (consenting adults), nevis pieaugušajam ar bērnu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 29.02.2008 18:01
Jā, dažādās valstīs likumīgais vecums seksuālo attiecību uzsākšanai ir atšķirīgs.
=====
Vai es pareizi sapratu, ka būt labam kristietim nozīmē vienkārši daudzmaz turēties Krimināllikuma rāmjos? Ja Krimināllikums pieļauj homoseksuālus sakarus ar 16-gadīgiem pusaudžiem, tad visi labas gribas cilvēki par to priecājas? Varbūt postmodernie kristieši ir gatavi priecāties arī par varas partiju ļaunprātībām, kamēr vien viņus nav notiesājusi augstākās instances tiesa. Sak, kurš nav notiesāts, tas neko sliktu vai amorālu nedara.

Jau paskaidroju atšķirību - heteroseksuālām attiecībām 16 gadu vecumā ir vismaz kaut kādas izredzes kļūt par pilnvērtīgu laulību - Civillikuma un arī Latvijas kristīgo konfesiju izpratnē; homoseksuālām attiecībām (ja vien 2/3 Saeimas deputātu vai 700 tūkstoši balstiesīgo referendumā pēkšņi negrozīs Satversmes 110.pantu) nav nekādu izredžu kļūt par laulību.

Ir ļoti neparasti tādi kristieši, kuri aizstāv laulības pārkāpšanu un nepilngadīgo ieļaunošanu. Evaņģēlijā teikts sekojošais: "Bet kas apgrēcina vienu no šiem mazajiem, kas tic man, tam būtu labāk, ka viņam kaklā piesietu dzirnakmeni un nogremdētu jūras dziļumos." (Mat. 18:6) Kamēr Latvijā dzīvojošie homoaktīvisti ("Mozaīka", praida rīkotāji) par šo nejēdzību - t.i. legālām homoseksuālām dzimumattiecībām ar 16-gadīgiem pusaudžiem klusē - nav tur nekā daudz no kristietības. "Mozaīka" izskatās vairāk norūpējusies par to, lai varētu slēgt "viendzimuma partnerattiecības" un mantojumu varētu atstāt homoseksuālajam partnerim nevis neatraidāmajiem mantiniekiem - t.i. saviem vecākiem un bērniem.

Kristīgā tuvākmīlestība prasa cieņu pret apspiestiem un vājiem. Pieauguša pederasta un 16 gadīga pusaudža attiecībās ir skaidrs, kurš ir vājāks un apdraudēts. 16-gadīgs jaunietim normālā vidē būtu jāizglītojas un jāattīsta savas spējas - viņam nav jābūt perversa seksa objektam. Visiem labas gribas pieaugušajiem tas ir jārespektē, ja vien viņi nav tādi kristieši kā šajā Nīderlandes partijā - http://en.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_Naastenliefde,_Vrij... .

>>> Kā Madonna pareizi norāda, pedofīlija visvairāk atgadās tieši ar mazām meitenēm un visbiežāk tieši ģimenēs, kur to pastrādā it kā "veseli" heteroseksuāli vecāki.
=====
Tas ir gluži cits jautājums. Pedofīlija pret personām pirms 16 g.v., protams, ir ļaunums neatkarīgi no iesaistīto personu dzimuma - bet tā taču jau šobrīd ir aizliegta, un cerams vismaz šajā jautājumā mums domstarpību nebūs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vladimirs Vladimirovčs 29.02.2008 16:34
Mani vienmēr ir uzjautrinājusi jebkuras autoram līdzīgas personas spēja ikvienā rakstā, kurā tiek runāts par kristietību, agri vai vēlu nonākt līdz jautājumam par homoseksualitāti. kaut gan jāsaka, ka tas, kas sākumā tiek uztverts ar zināmu humoru, ar laiku pārvēršas savā pretmetā - farsā.

Tāpat kā jebkurš, uz zināmu analīzi un analītisku apskatu pretendējošs raksts/pētījums, kurā kā vienīgā mēraukla kaut kam beigās izrādās homoseksualitātes pieņemšana/noraidīšana, ir absolūtās nulles vērtība.

Jums visiem "demokrātisko procesu pētniekiem" šajā jomā (ar seksualitāti saistītas) ir kādas problēmas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vladimirs Vladimirovčs 29.02.2008 16:33
Mani vienmēr ir uzjautrinājusi jebkuras autoram līdzīgas personas spēja ikvienā rakstā, kurā tiek runāts par kristietību, agri vai vēlu nonākt līdz jautājumam par homoseksualitāti. kaut gan jāsaka, ka tas, kas sākumā tiek uztverts ar zināmu humoru, ar laiku pārvēršas savā pretmetā - farsā.

Tāpat kā jebkurš, uz zināmu analīzi un analītisku apskatu pretendējošs raksts/pētījums, kurā kā vienīgā mēraukla kaut kam beigās izrādās homoseksualitātes pieņemšana/noraidīšana, ir absolūtās nulles vērtība.

Jums visiem "demokrātisko procesu pētniekiem" šajā jomā (ar seksualitāti saistītas) ir kādas problēmas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stiina 29.02.2008 16:19
Pēterim
nesen tak bija ziņa, ka Afganistānā mierīgi tiek laulātas 13 gadīgas meitenes ar jebkura vecuma vīriešiem (parasti 2-4 reizes vecākiem). Par to varbūt būtu vērts uztraukties Kalvim?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stiina 29.02.2008 16:17
nja. es arī reizēm nesaprotu Latvijas kristiešus. ieskaitot Kalvi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Pēteris 29.02.2008 15:11
Kristietība manā skatījumā ir kaut kas vairāk kā tāda banalizēta dzīvesveida "drīkst/nedrīkst" sarakstu citēšana (Gribētos uzzināt vai Kalvis tikpat kosekventi ievēro arī citas Mozus grāmatas pamācības? Purpuru nevalkājat? Jūras veltes neēdat? Cūkgaļu? Vai nepieskaraties sievietēm ar mestruācijām?) Pirmkārt, uz to norāda ticības apliecinājums, kurā ar nevienu vārdu nav pieminēts homoseksualitāte.

Par "veselo saprātu" es nerunāšu.

Tāpat es ne īsti sapratu Jūsu argumentu par seksuālajām attiecībām. Kāpēc gan 16 gadus veca persona var stāties heteroseksuālās attiecībās, bet nevarētu stāties homoseksuālās? Patiešām kādēļ? Tas, ka Latvijā viedzimuma attiecības nevar tik formalizētas laulībā, manuprāt, ir kļūda. Vairākās Rietumeiropas valstīs tas ir iespējams.

Par pedofīliju - gribu atgādināt, ka pedofīlija nozīmē seksuālas attiecības ar jebkura dzimuma personu zem likumīgā gadu robežas (Latvijā zem 16 gadiem). Kā Madonna pareizi norāda, pedofīlija visvairāk atgadās tieši ar mazām meitenēm un visbiežāk tieši ģimenēs, kur to pastrādā it kā "veseli" heteroseksuāli vecāki. Kalvis ir kaut ko pārpratis, ja tic, ka pedofīlija ir atļauta attiecībā uz zēniem/ meitenēm (nevarēju īsti saprast Kalvja domu gājienu), tā Latvijā un visā Eiropā ir aizliegta ar likumu. Jā, dažādās valstīs likumīgais vecums seksuālo attiecību uzsākšanai ir atšķirīgs. Bet to izskaidro atšķirīgās juridiskās tradīcijas, kultūras uzskati un iespējams arī atšķirīgais dzimumbrieduma vecums. Par pēdējo neesmu īsti informēts, bet zinu, ka, piemēram, dažās Āfrikas kultūrās laulības tiek noslēgtas pēc meitenes dzimumbrieduma un nereti tas iestājas zem 15 gadiem.

Par Slotnera domām par Jūsu prātojumiem ieteiktu prasīt Slotnera kungam pašam. Viņš strādā Riksdāga Kristīgo demokrātu kancelejā, tādēļ atrast viņa e-pasta adresi un aizrakstīt viņam e-pastu nevajadzētu būt īpašas problēmas. Visnotaļ vēlu Jums veiksmi šinī pasākumā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis>Madonnai 29.02.2008 11:09
>>> Bet mazgadīgu meiteņu izvarošanas, tai skaitā ģimenē, kas ir izplatītākais seksuālās vardarbības veids, Tevi neuztrauc?
====
Vai tās arī ir ar likumu atļautas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Madonna>Kalvim 29.02.2008 11:07
Bet mazgadīgu meiteņu izvarošanas, tai skaitā ģimenē, kas ir izplatītākais seksuālās vardarbības veids, Tevi neuztrauc?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 28.02.2008 23:56
Piemēram, Indijā kristieši ir niecīga minoritāte, bet arī viņi pedofīliju neatzīst.
===
Precizēju: Indijā ir aizliegtas tieši homoseksuālas attiecības ar nepilngadīgajiem - sal. http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_India . Nekristīga valsts, bet labs paraugs it kā kristīgajai Eiropai. Nemaz nerunāsim par Tuvajiem Austrumiem ar kristietībai radniecīgu ētiskā monoteisma paveidu - islāmu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 28.02.2008 23:48
Nu labi - Jums Bībele neko neizsaka; mums Satversmē un Civillikumā ir laicīga laulības definīcija. Bet vai Jums, Metakomentār, šķiet pareizi tas, ka pateicoties homoaktīvistu spiedienam, tiek atzīta par likumīgu noteiktu veidu pedofīlija - t.i. pieauguša vīrieša dzimumsakari ar nepilngadīgiem zēniem. (Latvijā "age of consent" ir 16 gadi, dažās citās Eiropas valstīs - pat 14 vai 15 gadi). T.i. cilvēks nevar balsot vēlēšanās, nevar būt pilnvērtīgs īpašuma turētājs - toties var labprātīgi piekrist stāties dzimumattiecībās ar pederastu.

Te vairs nav runa par kristīgu vai nekristīgu attieksmi - tas ir prāta vājums, kas runā pretī veselajam saprātam un dabiskajam likumam (sal. http://www.newadvent.org/cathen/09076a.htm .) Piemēram, Indijā kristieši ir niecīga minoritāte, bet arī viņi pedofīliju neatzīst.

Tas ir tipisks homoaktīvisms darbībā - homoseksuāli sakari likumdošanā pamazām tiek pielīdzināti heteroseksuāliem. Ja vieniem "age of consent" ir 16 gadi, tad otriem arī vajag.

Ja kas, es īpaši neatbalstu arī heteroseksuālus sakarus starp pieaugušiem un 16-gadīgiem - bet te ir svarīgi saprast, ko saka Civillikuma 33.pants ("Izņēmuma gadījumā ar vecāku vai aizbildņu piekrišanu var doties laulībā persona, kas sasniegusi sešpadsmit gadu vecumu, ja laulība tiek noslēgta ar pilngadīgu personu. Ja vecāki vai aizbildņi bez svarīga iemesla liedzas dot atļauju, tad atļauju var dot bāriņtiesa pēc tās vietas, kur dzīvo vecāki vai iecelti aizbildņi."). Lai gan vairumā gadījumu, kur dzimumattiecībās stājas 16-gadīgie šie Civillikuma nosacījumi nav ievēroti (nedz arī ir saņemta kādas religjiskās kopienas svētība) - šīm attiecībām ir zināmas izredzes kļūt par laulību pilnvērtīgā, Civillikuma vai reliģiskā nozīmē. Homoseksuālām attiecībām šādas izredzes ir nulle.

Citādi kā par nepilngadīgo seksuālu izmantošanu es šo pederastu kopošanos ar pusaudžiem nevaru nosaukt. Interesanti, ko par šo visu domā "atklāti homoseksuālie un dziļi kristīgie jaunekļi", piemēram, rakstā minētais Ēriks Slotners?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 28.02.2008 23:28
Pirmkārt, neesmu fundamentālists (jēdziena izcelsmi sk. http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamentalism#Origins_and_Deve... ). Romas katoļu ticības doktrīna nav nemainīgu principu kopums un vēlēšanās uzspiest tos citiem - tā ir attīstījusies saskaņā ar garīgo atklāsmi un teologu mācību, tā saglabā patiesību un tuvākmīlestību, attīsta un papildina Baznīcas maģistērija mācību. Turklāt Baznīca atzīst, ka mēs darbojamies nepilnīgā pasaulē, kuru nevar reizi par visām reizēm sakārtot saskaņā ar kaut kādiem fiksētiem priekšstatiem par to, kas ir labs un kas slikts. "Un jūs atzīsiet patiesību, un patiesība darīs jūs brīvus.", (Jņ. 8). Kāda ir mūsu interese noskaidrot patiesību? Ja tādas nav, tad varbūt nestrīdēsimies veltīgi :)

Dažas Sv.Rakstu norādes:
"Ar vīru tev nebūs gulēt kopā, kā kopā guļ ar sievu; tā ir negantība. Un nekādi dzimuma sakari tev nav atļauti ar lopiem, ka tu ar tiem neapgānies; arī sievai ir aizliegts nostāties, lai tiktu apieta no dzīvnieka; tā ir kauna pilna apgānīšanās." (3.Moz.18 22-23)

"Jeb vai jūs nezināt, ka netaisni neiemantos Dieva valstību? Nepievilieties! Ne netikli, ne elku kalpi, ne laulības pārkāpēji, ne malaki, ne vīriešu piegulētāji, ne zagļi, ne mantrauši, ne dzērāji, ne zaimotāji, ne laupītāji neiemantos Dieva valstību." (1. Kor. 6:9-10)

"Tad nu Dievs viņus nodevis kauna pilnās kaislībās: sievietes apmainījušas dabisko dzimumu kopdzīvi ar pretdabisko. Tāpat arī vīrieši, atmezdami dabisko kopdzīvi ar sievieti, cits pret citu iekaisuši savā iekārē, piekopdami netiklību, vīrietis ar vīrieti, saņemdami pelnīto sodu par savu nomaldīšanos paši pie sevis." (Rom 1:26-27)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Metakomentārs 28.02.2008 22:33
Fantastiski, lūk šeit mums ir lielisks fundamentālista paraugs - Kalvis!

Viņš zina, kā šķirt Patiesību no Meliem. Un, kā Pēteris raksta, pat atsaucas uz Bībeli, lai pierādītu savas tiesības uz "kristieša" vārdu. Nebija nemaz tik grūti atrast ilustrāciju tādiem tipiem, par kuriem es un Pēteris rakstīja.

Laulības institūcija tātad ir tikpat sena kā Bībele un tai nav nekāda saistība ar ekonomiskiem apsvērumiem. Un, ak Dievs, kas ta tur, ja arī citās (nekristīgās) reliģijās eksistē laulības regulācijas, bet vēl vairāk - ja laulību neregulē nekāda reliģija, bet gan prasti laicīgie likumi. Saskaņā ar Kalvi, tikai Bībele definē laulību. Prieks kur tu rodies!

*ironizēju, protams*

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis, Metakomentārs 28.02.2008 21:16
...nepiekrītu, ka homoseksualitāte un kristietība ir viena otru izslēdzošas, vai kā viņš apgalvo "absurdas", parādības.
========
Protams, ka homoseksuālists var būt kristietis tāpat kā jebkurš cits grēcinieks - ja viņš savus netikumus atzīst un pret tiem cīnās. Bet ko mums atliek domāt par "homokristiešu" izdarībām, kur geji un lezbietes parodē kristīgās laulību ceremonijas, praidisti apgāna Latvijas baznīcas un dievkalpojumā ierodas uzcirtušies kā āksti un izvirtuļi, lieto varavīksnes karogu nevis lai atgādinātu par Dieva derību ar Noasu (http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Laws_of_Noah ), bet gan kā seksuālas visatļautības simbolu?

Kristīgs praidists jeb homoaktīvists IR absurds - jo laulības institūcija ir pietiekami skaidri definēta jau Vecajā Derībā tāpat kā aizliegums pārkāpt laulību. Nevajag mānīt sevi un citus - ja cilvēks sāk attaisnot grēku (vienalga vai tā ir laulības pārkāpšana, lepnība vai kas cits), tad viņš ir bezgala tālu no kristietības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Madonna 28.02.2008 18:18
Njā, visnotaļ aizkustinoši, ka šis "sabiedrisko attiecību speciālists" un regulārs pasūtījuma rakstu autors Lemberga kabatas avīzē NRA tagad līdīs politikā, turklāt vēl kopā ar Pujātu ... Kādreiz viņam bija firma RKT (Rozenvalda Komunikāciju Tehnoloģijas, mājaslapa vairs nedarbojas), tā laikam ir nosprāgusi vai kā? Kopumā, glumš tipiņš tas Rozenvalds.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Metakomentārs 28.02.2008 18:13
Par juris headline@inbox.lv komentāru - nepiekrītu, ka homoseksualitāte un kristietība ir viena otru izslēdzošas, vai kā viņš apgalvo "absurdas", parādības. Tas manuprāt demonstrē vai nu Latvijā valdošo turpat vai fundamentālistisko mentalitāti (tikai mūsu Patiesība ir patiesa, jebkas cits ir tikai absurds), vai arī negatīvo un viendimensionālo kristietības tēlu (kristietība ir kaut kas izslēdzošs un homoseksuāļi nekad nevar būt kristieši un otrādi).

Visādā ziņā bēdīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 28.02.2008 17:38
Hosemaria Eskriva (katoļu kustības "Opus Dei" dibinātājs) uzskatīja, ka īstens kristietis var darboties gandrīz vai jebkurā partijā, ienest kristīgus principus tanī politiskajā spēkā, kas atbilst viņa izvēlei. Pēc Franko režīma beigām H.Eskriva (par lielu sašutumu Vatikānam) atteicās ar savām "Opus Dei" struktūrām Spānijā atbalstīt kristīgo demokrātu partijas veidošanu, lai gan pastāvēja risks, ka varu valstī var pārņemt kreisie un komunisti. Tātad Pēterim var piekrist, ka kristietība nav vajadzīga kā izkārtne politiķiem.

No otras puses, kategoriski nepiekrītu par homoseksuālisma izvērtējumu - cilvēki nav jādiskriminē, bet netikums ir jānovērš. Tā ir vienīgā kristīgā attieksme.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jaņdžs 28.02.2008 17:18
Akts starp kristiešiem iesaldējies tā sauktā "misionāru pozā". Pateicoties reakcionāriem kristiešiem,šai frāzei vēl saglabājusies semantiskā vērtība, kaut praktiski runājot diezvai trullumā var sadzirdēt tral-la-la.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris headline@inbox.lv 28.02.2008 16:36
...atklāti homoseksuāls un dziļi kristīgs jauneklis .......
-----------------------------------------
Dosimies uz Latvijas Baltkrieviju žilbinošā pusnaktī uzvārīsim saldu putriņu no sērskābes akmeņiem un dosi bērniem.
-----------------------------------
Abi teikumi ir savā absurdumā identiski.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Krish 28.02.2008 15:59
Shausmas, shie homoseklsualu murgi vienreiz ir jabeidz. Personigi es buushanu ipasham un korupciju lieku viena groza, jo abas shis lietas grauz milzigu caurumu pasaules attistiba; cita atrak, bet cita lenak. Ari kristietiba, ka agrak lika, ta ari shodien, turpina likt shkershlus saprata attistibai. Beigu, beigas viss rinko ap evoluciju un jautajums ir, Vai mes ejam pareizu evolucijas celu, laujot shadam lietam pastavet?

Citi autora darbi