Atslēgvārdi:

Ivar, saņemieties! 28

Nu beidzot ir pienācis laiks rīkoties. Oskars Kastēns (LPP/LC), kas pēc amata jāsauc par īpašu uzdevumu ministru integrācijas lietās, savam partijas biedram un premjeram Ivaram Godmanim iedevis rokās visus trumpjus, lai beidzot valdības vadītājs darītu galu tā dēvētajam integrācijas kantorim, kas gandrīz vai visas savas darbošanās laikā ir pilnīgi velti šķiedis valsts naudu un nevis pildījis savu mandātu saliedēt sabiedrību, bet gan, pateicoties LPP/LC iegribām, to šķēlis un savstarpēji kūdījis dažādas sabiedrības grupas.

Iesaki citiem:

Nule esam uzzinājuši, ka Integrācijas sekretariāta ierēdņi esot tik noguruši, trīs gadus izstrādādami jaunās integrācijas pamatnostādnes, ka laiks atpūsties, tāpēc sekretariāts rīkojis konkursu un nu integrācijas politiku par gandrīz 10 000 latu izstrādās sabiedrisko attiecību kantoris MRS grupa. Un šāda rīcība par spīti tam, ka sekretariāta nolikumā skaidri un gaiši melns uz balta uzrakstīts – sekretariāta uzdevums ir atbilstoši kompetencei izstrādāt politiku sabiedrības integrācijas jomā. Lūk, tikai sīka nianse - atbilstoši kompetencei. Protams, ja tāda kompetence vispār ir. Bet, kā jau vairākkārt pierādījis Kastēns, - nav, kompetences vienkārši nav. Ir tikai nenormāli pie valsts budžeta uzblīdināts augonis, kurš gadā tērē aptuveni divus miljonus latu un nodarbina 48 darbiniekus.


Ja pats politiski ieceltais ministrs neatbilst savam ieņemamajam amatam, tad tomēr rodas loģisks jautājums - ko dara šis pussimts sekretariāta darbinieku? Kāpēc mēs kā nodokļu maksātāji viņiem maksājam algas, ja viņi nespēj pildīt savas tiešās funkcijas, bet valsts politikas dokumentu izstrādi nodod privātās rokās? Tas taču ir pret visiem labas pārvaldības principiem! Un tad kāpēc mums šādu ierēdņu baru uzturēt? Kāpēc barot ministru, kurš (būdams it kā arī PR speciālists) pat neprot publikai noslēpt savu nekompetenci? Man kā nodokļu maksātājai šāds kantoris nav vajadzīgs. Manas naudas taupīšanas nolūkos es iesaku – rīkosimies kā igauņi un Integrācijas sekretariātu departamenta veidā ar dažiem strādāt gribošiem un zinošiem ierēdņiem pievienosim kādai ministrijai. Piemēram, kā tas bija agrāk pirms sekretariāta izveidošanas, kad Integrācijas departaments atradās Tieslietu ministrijas sastāvā.

Jau no paša sākta gala sekretariāts bija Šlesera mācītāju partijas projekta uzspiesta instance. To 2002.gadā izveidoja tikai tāpēc, lai LPP/LC, kas Saeimā pēdējā brīdī ierāpoja, pateicoties masīvajam reklāmu blāķim, valdībā būtu pietiekams ministru skaits salīdzinājumā ar citiem koalīcijas partneriem. Un bija jau arī vēl viens izdevīgums – Latvijai pirms iestāšanās ES vajadzēja parādīt – re, cik mēs pareizi, re, kā integrējam, re, mums šitam darbiņam ir pat speciāla pusministrija! Sākās jau it kā daudzsološi – toreizējais ministrs Nils Muižnieks ar entuziasmu ķērās pie vadīšanas, sāka runāt par pretdiskriminācijas normām, integrācijas jēdzienu skaidrojumos paplašināja – no primitīvi šaurās „latvieši-kreivi” izpratnes sākām apzināties, ka Latvijā ir daudzas un dažādas mazākumgrupas, kam ir jānodrošina tiesības un kas ir jāiekļauj sabiedrībā, bet... Aplauza nadziņus. Jo Šlesera mācītāju projekts nemaz ar' negribēja nevienu integrēt. Tikai tupēt valdībā, lai partijas vadonis uz valsts bāzes varētu realizēt savus biznesa projektus. Ak, jā, un, protams, – ar neiecietības un naida kultivēšanu lai LPP/LC varētu iesist sev kārtējos politiskos punktus un ierāpot nākošajā Saeimā, nākošajā valdībā.

Tā nu šī pusministrija ir pārvērtusies par puskoka lēcējministriju. Un tagad es domāju – cik labi, ka Muižniekam neizdevās viņa ideja – nostiprinot sekretariātu, zem tā „pavilkt” arī Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un Naturalizācijas pārvaldi. Jo tad pašreizējo Kastēna kantori būtu gandrīz vai neiespējami likvidēt. Bet tagad – tagad Kastēns savā pilnīgākajā, atvainojos, muļķībā ir Godmanim rokās ielicis visus trumpjus, it kā sakot – Ivar, esmu noguris, apnikuši man tie krievi, geji un Īrijas latvieši. Laid, Ivar, mani atpakaļ Saeimā! Gribu mierīgi un netraucēti sēdēt. Gribu mieru.

Nu, ko, Ivar Godmani, lūdzu ļaujiet Oskaram atpūsties! Lūdzu abrīvojiet viņu un pussimtu nogurušo ierēdņu no smagā integrācijas sloga! Labumi no tā vairāki: 1) šajā tik saspringtajā budžeta laikā valsts ietaupītu 2 miljonus latu; 2) Godmanis pats iegūtu popularitātes punktus, jo tauta novērtētu liekēžu patriekšanu; 3) Oskars un kompānija tiktu atpestīti no strādāšanas; 4) Oskars iesēstos Saeimā, no kurienes būtu jāaiziet mācītājam Jānim Šmitam, kurš parlamentā uzturas ar "mīksto mandātu" un kā Cilvēktiesību komisijas vadītājs ar savu naidu un neizpratni par cilvēka pamattiesībām valsti ir tikai apkaunojis.

Protams, mēs īsti neticam, ka LPP/LC līdzpriekšsēdētājs Godmanis uzdrošināsies sacelties pret savas partijas patieso bosu Šleseru. Bet, ja nu tomēr, tad Integrācijas sekretariāta likvidēša būs viens no uzteicamajiem darbiem, ko Ivars Godmanis savas otrās premjerēšanas laikā būs paveicis. Saņemieties, Ivar!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (28) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

edGars 22.09.2008 18:40
īsi - re, saņēmās ar!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! 16.09.2008 11:01
Jā, var pastāvēt tā vai citādi motivēta vardarbība pret tām vai citām personām; nē, nav pieļaujama :)

Ja šādai vardarbību "prioritizācijai" blakus nav skaitļos balstīta pamatojuma, kāpēc tā vai cita būtu padarāma par "īpaši nepieņemamu", tad tāda izcelšana ir... politisks žests. Kam ir nepieciešams šis politiskais žests?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Darba grupa> P-P. 16.09.2008 10:48
Ahā...tātad pastāv "motivēta vardarbība" un tā būtu pieļaujama?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


P-P! > Darba grupai 16.09.2008 10:38
Paldies, bet ja darba grupai atdos mazo pirkstiņu, nākošreiz būs jāatod divi vai jau roka. :) A, b, c motivēta vardarbība pret x, y, z nav pieļaujama, nebūtu labs princips arī noziedzības novēršanas pamatnostādnēm, jo "noslāņo" vardarbību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> ZoRRo 15.09.2008 22:57
Paldies par komentāru un skaidrojumiem!
Patiesi, rakstot par kompetenci, es nedomāju valsts pārvaldes likumdošanā "kompetencei" piemēroto skaidrojumu, bet dziļi ikdienišķo, to, ko Jūs apzīmējat ar vārdiem "spēja kaut ko paveikt". Un tieši tāpat es neesmu izmantojusi aprēķinus (kuru, visticamāk, vēl nemaz nav), cik konkrēti ietaupītu valsts budžets, likvidējot sekretariātu un tā vietā izveidojot jaunu, mazāku struktūrvienību. Gandrīz 2 miljoni latu ir tā summa, kas ĪUMSILS ir šajā gadā piešķirta no valsts budžeta.

Es neuzskatu, ka minētās ir mega neprecizitātes vai faktu sagrozījums, jo šis nav juridisks teksts, kur noslīpējama katra nianse, bet gan autora blogs - pārdomas par dzīvi, dienasgrāmata, kur sadzīviskā tekstā autors izsaka savas domas par to, ko uzskata par svarīgu, ko grib pateikt citiem vienkāršā, visiem saprotamā veidā. Galvenais tādā blogā ir doma, nevis iedziļināšanās birokrātiskos jēdzienos, kas vispār ir saprotami un zināmi tikai pašiem valsts pārvaldes darbiniekiem un juristiem.
Bet katrā gadījumā - tiešām liels paldies par piezīmēm!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Darba grupa> P-P. 15.09.2008 22:35
Pie ĪUMSILS trūkumiem pieder regulāra mājas lapas neatjaunošana ( viņiem vēl augusts patlaban). Tur ievietotais nav Pamatnostādņu pēdējais variants. Pēdējā ir 1x minēts, ka nav pieļaujama vardarbība pret seksuālajām minoritātēm, vai tml. Vai tas ir "par daudz"?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ZoRRo 15.09.2008 21:13
Piekrītu autorei pilnibā attiecībā uz ĪUMSILu kā LPP/LC kantori, kas nodrošina 'siltas vietas' dažam labam absolūtam politikā iemaldījušamies neprofesionālim.
Tomēr vienlaicīgi 2 komentāri autorei saistībā ar tekstu, kas, manuprāt, vienlaikus tomēr norāda uz pārspīlētu vēlmi visu apkārt saredzēt atbilstoši savam diskursam. par ko ir žēl principā.

1. "[..] uzdevums ir atbilstoši kompetencei izstrādāt politiku sabiedrības integrācijas jomā. Lūk, tikai sīka nianse - atbilstoši kompetencei. Protams, ja tāda kompetence vispār ir. Bet, kā jau vairākkārt pierādījis Kastēns, - nav, kompetences vienkārši nav."

Tie, kuri ir izlasījuši vairāk par 1 pārvaldes iestādes nolikumu, zina, ka formulējums 'atbilstoši kompetencei' tiek plaši lietots, lai norādītu iestādei sniegto deleģējumu rīkoties tās funkciju ietvaros. un nav runa par to, ka šajā gadījumā termins 'kompetence' būtu lietojams kā sinonīms jēdzienam 'spēja kaut ko paveikt'. Tādējādi nedaudz neloģisks sanāk autores tālākais teksts/uzbrauciens 'Protams, ja tāda kompetence vispār ir.' Es jau saprotu, ka, iespējams, bija doma'ta vārdu spēle k-kādā mērā, bet tomēr - kā jau teicu, pilnībā piekrītu viedokim par Kastēnu kā kārtējo 'brīnumu' valsts pārvaldē, taču - ja braukājamies, tad daram to pa tēmai, un iestādes nolikumu arī vajag lasīt tā, kā tas domāts, nevis 'ta, lai varētu smuki izveidot savu tekstu un savu domu.

2. 'šajā tik saspringtajā budžeta laikā valsts ietaupītu 2 miljonus latu' - labprāt redzētu, kā konkrēti iegūti šie dati. Jo man ir liela aizdoma, ka autore ir vienkārši nosaukusi ĪUMSILa gada budžetu, aizmirstot, ka, pat ĪUMSILa likvidācijas gadījumā tā funkcijas būs ķādam jāpilda, tā ka ietaupīta tiks daļa, bet ne visas summas, ko'pašlaik ĪUMSILs izmaksā. Ja tomēr šie Ls 2 mlj. jau ir aprēķinātā ietaupāmā summa, modelējot situāciju, ka ĪUMSILa funkcijas tiek nodotas kādai citai iesta'dei - atvainojos autorei jau iepriekš.

Vārdu sakot, ko gribēju pateikt - es ļoti labprāt redzētu Kastēnu ejam (nu vismaz Saeimas virzienā), tāpat kā drīzāk sliecos par, nevis pret ĪUMSILa kā tāda likvidācijai. bet vienlaicīgi mani tracina neargumentēti apgalvojumi un skaitļi/dati, kas izvilkti no kaut kurienes - vārdu sakot, visa empīrika ir laba, ja tikai padara manu teoriju loģiskāku. Un no tā gan mums vajadzētu izvairīties. it īpaši šajā budžeta situācijā :P

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! > arsenals 15.09.2008 15:00 http://www.integracija.gov.lv/doc_upl/Pamatnostādnes_dok.pdf

Ieskaitot zemteksta piezīmes, tādā vai citādā veidā tās dokumentā ir daudzinātas 18 reizes. Kas ir 18 reizes par daudz.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arsenals - P-P 15.09.2008 14:47
Kas tieši tajā dokumentā šobrīd ir par "gejlietām"?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! > arsenals 15.09.2008 14:19
Ir, ir paslīdējis. Kā atbalstītāji - tas ir mazsvarīgi. Ja tas sekretariāts paliek, un ja tas dokuments ir jāraksta, tad galvenais - vai var uzrakstīt bez multi-šis-gejlietas-tas :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arsenals - P-P 15.09.2008 13:54
Tad Jums būs paslīdējis garām, kas ir piesaistītie CITI eksperti ;). Tie nu nebūt nav valdošās koalīcijas atbalstītāji ;).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arsenals - P-P 15.09.2008 13:49
Vai Jums ir pamatots iemesls uzskatīt, ka ĪUMSILS darbojas ārkārtīgi efektīvi? ;) Nu, iespējams, ka romu finansēšanā piršu celšanas vajadzībām jā ;).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! 15.09.2008 13:48
Iz LA:

'Interesanti, ka pat vairāki šīs darba grupas locekļi no projekta cenšas norobežoties. Atbildību par "Sabiedrības integrācijas politikas pamatnostādnēm" pilnībā nebūtu gatava uzņemties ne E. Papule, ne E. Aldermane. "Es priecājos, ka man zem šā dokumenta nav jāparakstās," saka E. Aldermane. Lai arī ne visam, kas tajā rakstīts, varot piekrist, E. Aldermane uzskata: "multikulturālās" integrācijas pamatnostādnes varētu pieņemt, ja tām kā "jumta likums" paliktu un spēku nezaudētu valsts programma "Sabiedrības integrācija Latvijā". Ko darīt ar "integrācijas pamatnostādnēm" – tā būšot "politiska izšķiršanās".'

Ir tā, ka:

1) valstī 2006. gadā bija vēlēšanas; tikai izveidota valdošā koalīcija;

2) 28 vai cik tur eksperti, izliekoties neredzam šo vēlēšanu iznākumu, tik un tā uzrakstīja pamatnostādņu projektu, kurš -- "gejlietu" un "multikultūrism" dēļ -- politiski nav pieņemama vismaz daļai šīs valdošās koalīcijas;

Ja tas sekretariāts pastāv, un ja tam ir kaut kā jārada šis dokuments, tad, sekojot jau iedibinātai praksei, būtu tikai loģiski, ka piesaistīti tiek eksperti - šoreiz CITI eksperti. Kādi tieši, cik tas maksās - tie ir svarīgi jautājumi, bet vēlreiz mēģināt ar darba grupu, kurai politiskie uzskati par to, kas tad būtu darāms, tik radikāli atšķiras no valsts politiskās vadības, ir bezjēdzīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! > arsenals 15.09.2008 13:24
Āāāā, sapratu - tātad ĪUMSIL nestrādājot, negribot strādāt, neatbilstot un visi pārējie "ne", ja piesaistīti tiekot "ne tie eksperti", "ne tajā - pareizajā veidā" :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaupēns 15.09.2008 12:58
Dita, bet kur vairs ņemt tos desmit kompetentos cilvēkus? Kastēns taču teju visus sakarīgos ļaudis no ĪUMSILS izēda. Nedomāju, ka tie, kas reāli arī kaut ko spēja uzrakstīt,vairs būs pierunājami atgriezties valsts pārvaldē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arsenals 15.09.2008 12:55
Pilnībā piekrītu Ditai. Kompetence šajā iestādē dveš no visiem stūriem ;). Problēma jau ir tieši tajā, ka ar cilvēktiesībām saistītajos amatos atrodas LPP/LC cilvēki, kuri tur atsēž laiku, jo LPP/LC taču nekāda integrācija nav vajadzīga. Gluži pretēji - NEintegrācija ir viņu stratēģija tam, lai taptu ievēlēti Saeimā. Arī Asars ir no LPP. Vakar varēja no kauna ielīst zemē, skatoties, kā viņš runāja (ļoti gribas teikt - gvelza ĀRPRĀTĪGU sviestu) DeFacto ;). Kamēr pamats tam, lai strādātu ĪUMSILS, būs aprobežotība un politiskā piederība, tikmēr tiešām ir labāk, lai to aizklapē ciet. Sakarīgākie cilvēki šo iestādi jau ir pametuši. Visu cieņu viņiem par to, ka neturpināja pazemoties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Arāja -> ghost 15.09.2008 12:46
Tāpēc, ka to darbu, ko tagad (ne)dara 48 ierēdņi, var mierīgi izdarīt, piemēram, nepilns desmits kompetentu un tiešām motivētu cilvēku, kuriem patiesi rūp sabiedrības integrācija. Nav jēgas uzturēt sekretariātu tikai ķeksīša pēc. jau rakstīju - Aldermane&Co bez visa sekretariāta uzrakstīja integrācijas programmu. Tagad darbs ir jāturpina, apzinot, kas integrācijas jomā ir izdarīts, kas - mainījies, kādi jauninājumi būtu jāveic utt. Bet es neesmu ar mieru maksāt savu nodokļu naudu ierēdņu armijai, kas tikai imitē strādāšanu.
Starp citu, Valsts kontrole jau pērn papētīja, kā sekretariāts tērē naudu, un atklāja, ka diez ko lietderīgi tas viss nav.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ghost-->Arāja 15.09.2008 12:34
Šajā valstī nav viena partija. 2002.gadā TP vadītais Ministru kabinets dažus mēnešus pirms vēlēšanām apturēja naturalizēto pilsoņu sarakstu izsludināšanu. Man galīgi nav žēl Kastēna, man nav skaidrs tas destruktīvais noskaņojums--kādēļ viena cilvēka dēļ jāgrauj vesela iestāde?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Eduards 15.09.2008 12:21
Man rodas iespaids, ka šajā valstī pašos pamatos nav skaidrs ko, kā, kāpēc un kur integrēt. Visi pasākumi, kas veicina piemēram mazākumtautību integrāciju latviešu sabiedrībā ir dažādu skolu, pulciņu, biedrību utt iniciētas. Nekad neesmu redzējis, ka kaut ko vērā ņemamu organizētu kastēna kantoris. Tāpēc piekrītu, ka šī struktūrvienība ir likvidējama, vienīgi jāpadomā ko darīt ar tiem cilvēkiem, kas šajā kantorī tika nodarbināti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arsenals 15.09.2008 12:17
P-P varbut derētu izlasīt Sigitas Zankovskas - Odiņas komentāru par notikušo, lai neopertētu ar izdomātiem faktiem:

"Man pašai bija iespēja piedalīties rakstā minētajā 12. augusta ekspertu darba grupā. Rakstā nav pateikts, ka Integrācijas pamatnostādnes jau bija izstrādātas un darba grupā apstiprinātas. Taču tās nepatika kultūras ministrei un dažiem citiem politiķiem, tāpēc pamatnostādnes tika nodotas atkārtotai izstrādei. Sekretariāta jaunais vadītājs sēdē tā arī nespēja pamatot, kas tieši izstrādātajā pamatnostādņu projektā politiķiem nav pieņemams. Spriežot pēc raksta, par galveno grēkāzi sekretariāts šobrīd padara Leo Dribinu, kurš it kā esot ierosinājis jautājumu par ekspertu piesaistīšanu no malas. Ja Zane Šneidere būtu piedalījusies šajā sēdē, viņa zinātu, ka profesors stāstīja par Igaunijas pieredzi, kur programmu izstrādāja zinātnieku grupa... nevis PR firma. Ideja par sabiedrisko attiecību kompānijas piesaisti pēkšņi parādījās vēlāk, jo pašā sanāksmē sekretariāta vadītājs runāja par ekspertu piesaisti. Bet varbūt mēs neaptvērām, kas tieši, pēc sekretariāta vadības domām, Latvijā ir tie galvenie eksperti tik nozīmīga politikas plānošanas dokumenta izstrādē. Līdz šim domāju, ka zinošākie eksperti sabiedrības integrācijas jautājumos jau bija piesaistīti – Leo Dribins, Ilga Apine, Ilze Brands Kehre, Liesma Ose, Eiženija Aldermane u.c."

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! 15.09.2008 11:34
Uzziņai, no iepriekšējām darba grupām integrācijas "kaut kā" izstrādei:

- K.Vāgnere – Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta vadītāja, darba grupas vadītāja
- A. Stroja – sabiedriskās politikas centra "Providus" portāla www.dialogi.lv direktore
- I.Brands-Kehre – Latvijas Cilvēktiesību un etnisko studiju centra direktore
- L.Biksiniece – Valsts cilvēktiesību biroja eksperte
- A.Dimants – Vidzemes augstskolas mediju pētniecības projekta vadītājs
- L.Dribins – Latvijas Zinātņu akadēmijas pētnieks
- I.Garoza – sabiedriskās organizācijas "Klubs "Māja"" valdes locekle
- D.Hanovs – Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta Mazākumtautību lietu departamenta direktora vietnieks
- G.Umanovska – Ebreju kultūras centrs „Alef” projektu vadītāja
- I.Markina – Baltijas Krievu institūta Kulturoloģijas fakultātes dekāne
- E.Papule – Izglītības un zinātnes ministrijas Vispārējās izglītības departamenta Integrācijas nodaļas vadītāja
- A.Priedīte – Latviešu valodas apguves valsts programmas vadības vienības direktore
- V.Tēraudkalns – sabiedriskās organizācijas "Latvijas Bībeles biedrība" ģenerālsekretārs
- A. Tūna – Izglītības attīstības centra eksperte
(Informatīvais ziņojums par programmas „Nacionālā programma iecietības veicināšanai” īstenošanu 2004.gadā)

2 no 14 sagrupētajiem (jeb 14%) bija no ĪUMSIL.

Darba grupa valsts programmas "Sabiedrības integrācija Latvijā" pamatnostādņu 2006.-2010.gadam izstrādei:

- K.Vāgnere - Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta vadītāja
- E.Aldermane - Naturalizācijas pārvaldes priekšniece
- G.Anča - Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācijas "Sustento" valdes priekšsēdētāja
- I.Apine - zinātniece
- J.Audariņš - Ārlietu ministrijas speciālo uzdevumu vēstnieks sadarbībai ar tautiešiem ārvalstīs
- S.Baltiņa - Labklājības ministrijas Sociālo pakalpojumu un sociālas palīdzības departamenta direktore
- I.Brands-Kehre - Latvijas Cilvēktiesību un etnisko studiju centra direktore
- L.Dribins - zinātnieks
- D.Holma - ANO Attīstības programmas Latvijā Programmas daļas vadītāja
- A.Jākobsone - Labklājības ministrijas Nodarbinātības valsts aģentūras direktora vietniece
- M.Kosteņecka - "Latvijas Radio 4" programmas "Doma laukums" vadītāja
- L.Kovaļevska - Pasaules brīvo latviešu pārstāvniecības vadītāja
- T.Liguta - Latvijas Universitātes Slāvu valodu un literatūru nodaļas docente
- G.Ļuļe - Alūksnes rajona padomes izpilddirektore
- J.Matjakubova - Latvijas Vecticībnieku biedrības valdes locekle
- I.Mežs - ANO Starptautiskās Migrācijas organizācijas Latvijā biroja vadītājs
- Z.Miezaine - Latvijas Pilsoniskās alianses eksperte
- D.Neiburga - Kultūras ministrijas valsts sekretāra vietniece kultūrpolitikas jautājumos
- L.Ose - biedrības "Dialogi" valdes locekle
- E.Papule - valsts aģentūras "Vispārējās izglītības kvalitātes novērtēšanas valsts aģentūra" direktore
- I.Peipiņa - Latvijas Pašvaldību savienības izglītības un kultūras padomniece
- A.Priedīte - Latviešu valodas apguves valsts aģentūras programmas direktore
- M.Pūķis - Latvijas Pašvaldību savienības vecākais padomnieks
- V.Romanovskis - Ārlietu ministrijas Humanitāro jautājumu nodaļas vadītājs
- M.Roze - Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes priekšnieka vietniece
- S.Šimfa - Latvijas Pašvaldību savienības veselības un sociālo jautājumu padomniece
- A.Stroja - biedrības "Dialogi" valdes priekšsēdētāja
- R.Vectirāne - Jelgavas domes Sabiedrības integrācijas centra vadītāja
(Ministru prezidenta rīkojums Nr.493)

1 no 28 sagrupētajiem (jeb 3.5%) ir no ĪUMSIL.

Īsi sakot, sašutums par to, ka ĪUMSIL nevar vai negrib strādāt, ir stipri novēlots. Nāk tad, kad gadiem ilgi tā arī nav izdevies tai programmā iedabūt "gejlietas" :)

Lai spriestu par līdzekļiem, trūkst informācijas, cik tad naudas konkrētajam dokumentam ir iztērēts līdz šim. Ierosme piesaistīt privātu kompāniju, ja var ticēt Apollo ziņotajam, arī nāca no šīs darba grupas - cienījamā profesora Dribina kunga.

Sekretariāts, manuprāt, būtu likvidējams principā; vienīgā skāde laikam būtu, ka no Saeimas būtu jāiziet Šmita kungam, un nav skaidrs, vai Kastēna kungs spētu pietiekami labi turpināt virzīt dzimumnoziedznieku kastrēšanas iniciatīvu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 15.09.2008 11:27
man gan shkjiet, ka pirms veeleeshanaam visaadi briinumi buus gaidaami. bet nu ok, ja taupaam, tad taupaam ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> ghost; x 15.09.2008 11:16
Jūs satraucaties par priekšlikumu Tieslietu ministrijā atkal izveidot Integrācijas departamentu, it kā Tieslietu ministrija uz mūžīgiem laikiem būtu novēlēta nacionālkonservatīvajai TB/LNNK. Cik atceros, pēdējos gados TM ir vadījušidažādu partiju ministri, tā ka nu nav vienai partijai monopols uz tieslietu jomas pārzināšanu šajā valstī. Bet, ja Jūs tik ļoti uztraucaties, ka TB/LNNK tūlīt visu integrāciju apturēs, tad tomēr nonākat pretrunās - Naturalizācijas pārvalde arī ir TM pakļautībā, un neesmu dzirdējusi, ka šajā laikā naturalizācijas process Latvijā būtu apturēts. Eksistē taču labas pārvaldības principi, kas tomēr neļauj radikāli mainīt valsts politiku tādās vai citādās jomās.
Taču Kastēns ar savu nekompetenci ir pilnībā degradējis sekretariāta darbu, tāpēc nav vērts šādu kantori turēt, jo efektivitātes no tā tāpat nav nekādas, tikai vēl lielāks ļaunums.
Ja ir prasmīga neliela komanda, kuras darbinieki tiešām ir ieinteresēti valsts politikas līmenī nodarboties ar integrāciju šajā valstī, tad nav nepieciešams tērēt naudu uzblīdušam sekretariātam ar neprašu ministru priekšgalā. Starp citu, Integrācijas programmu radīja Aldermane un Vēbers pēc savas iniciatīvas, kad nebija nekāda sekretariāta. Un Aldermane ir piemērs tam, kā var nepilsoņiem un cittautiešiem parādīt - Jūs mūsu valstij esat vajadzīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 15.09.2008 10:48
jaa, priekshlikums atdot TB/LNNK integraacijas lietas ir ljoti savdabiigs. vai tieshaam juus domaajat, ka konservatiivajiem nacionaalistiem patiks visaadas mozaiikas un citi cilveeku riidiitaaji pret mazaakumgrupaam? :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Shadow 15.09.2008 09:50
Kastēns ir tik ļoti salaidis visu grīstē...Nav brīnums, ka IUMSILS nespēj izstrādāt politiku. Paprasiet, ko Asaris, kas tagad tur ir liels "direktors" zina par integrāciju, cilvēktiesībām un pamattiesībām...NEKO! Kas atliek?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lote 15.09.2008 01:33
Zinu tos smalkos PR kantorus. Neko tur neizstādās, nekas nebūs. Paņems tik naudu un formāli iesniegs papīru. Viņiem taču pēc definīcijas nevar būt interese ne par šādu stratēģiju, ne par to, lai tā būtu lietojama un sakarīga. Viņiem interesē naudiņa, ko var vienkārši nopelnīt. Tas biznesā ir normāli, et diemžēl šajā biznesā ļoti svarīga ir grūti mērāmā lieta - ētika. Neticu, neticu, neticu šādam valsts pārvaldes modelim. Un vēl - ja es būtu PR kompāniju asociācijas valde, es īpaši pieskatītu, lai konkrētā kompānija patiešām labi izpilda šo uzdevumu, lai nekaitē kopējai PR biznesa reputācijai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ghost 15.09.2008 01:31
...Integrācijas departaments atradās Tieslietu ministrijas sastāvā. ...
Tas nozīmēs jebkādas integrācijas politikas galu, jo TB/LNNK, kā tā par sevi domā, ir nacionāli-konservatīvā partija. Ko Jūs iegūsiet? Ieekonomēsiet pāris miljonu un dabūsiet vēl sliktāko rezultātu? Jā, tam IUMSILam bija jābūt tam, kas "revolūcionizē" valsts izpratni par minoritāšu tiesībām un stāvokli Latvijā, tai vietā viņi meklēja argumentus, kā mums kaut ko izdarīt, neko nedarot (te es domāju minoritāšu konvencijas ratifikāciju), bet Jums jāsaprot, ko nozīmē vakuums šajā sfērā, kas tāpat nav īpaši interesanta mūsu valstij. Ja pastāv struktūra, tad var cerēt, ka politisko izmaiņu rezultātā tā tiks izmantota, lai tiešām integrētu, bet ja pat struktūras nav, bet ar mazākumtautībām saistītie dokumenti patiesībā ir tukšā skaņa, jo mūs, etnisko minoritāšu, šajā valstī nav un Jūs to ļoti labi apzināties? Kastēns nav tas labākais ministris un tā programmas pasūtīšana PR firmai nav tas labākais variants, bet likvidējot sekretariātu, šī valsts raidīs pavisam skaidru signālu tiem LR pilsoņiem, kas nepieder pie etniskā vairākuma--"Jūs te neesat vajadzīgi, šādu cilvēku te nav un tas mūs neuztrauc, paši tiksiet galā ar savām problēmām". Jums jāsaprot, ka līdz ar to tiek atvērta Pandoras kaste, jo jebkuršs vakuums vienmēr tiek aizpildīts. Tas ir tuvredzīgi, jo nākotnē mums būs jāintegrē cilvēki, kas nav dzīvojuši mūsu režīma apstākļos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Taupītājs 15.09.2008 00:35
Ak, Dita!
Jūs tak būsiet dzirdējusi pat valsts un privāto partnerību?Nebūšu nemaz pārsteigts, ja šito kāds pasniegs kā pilotprojektu...tipa,testējam, kā tas darbotos, ja politprogrammas uzticētu privātfirmām. Eksperimentālā kārtā.Nu, nožēlos, ka atkal komunikācijas kļūda - nepateica uzreiz skaidri, ka tas ir pilotprojekts... nu sorry, darbu dunā gadās - sab.attiec. nodaļa tik noslogota, ka pat ministra runām jāalgo atsevišķa firma! Labosimies!

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja