Raksts

Informācija vai reklāma


Datums:
16. septembris, 2002


Autori

Gunta Anča


Cik daudz objektīvas informācija par partiju programmām šobrīd ir pieejamas Latvijā? Lai atbildētu uz šo pagaidām retorisko jautājumu, atliek tikai ielūkoties populārākajās avīzēs vai ieklausīties radio un TV raidītajās reklāmās. Negribu šajā reizē komentēt atsevišķu partiju reklāmu saukļus. Tas darīts jau pietiekami bieži. Tomēr gribu jautāt: cik lielā mērā šāda reklāma stāsta par to, ko katra konkrētā partija ir nolēmusi darīt brīdī, kad iegūs spēku un tiesības, lai aizstāvētu visas tautas intereses. Visbiežāk reklāma ir tikai skaļi solījumi, no kuriem vienīgi visgudrākajiem un apķērīgākajiem izdodas izlobīt to graudu, kurā slēpjas nākotnes darba iezīmes.

Protams, atbilstoši mūsu valsts likumdošanai katra partija sagatavo savu programmu, kurā arī izsaka sava darba prioritātes un parāda, kurp valstij būtu jādodas, tai nākot pie varas. Taču bieži vien programmu krāšņi garajos un svešvārdiem izraibinātajos teikumos cilvēks ātri vien apjūk un, atmetis ar roku lasīšanai, atkal pievēršas kādai reklāmai vai arī pajautā gudrākajam — ko tā partija īsti domā darīt? Tā no vienas mutes uz otru klīst partiju programmu atstāstījumi un, jo garāku ceļu nogājuši, jo mazāk līdzinās sākotnējam oriģinālam.


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!