Dienas interneta versijas delfizācija -- nožēlojami, Uplejas un Miķelsones kundze! 22

Labdien, lasītāji!

Cik var spriest, laikraksts Diena, kā ir atzīmējis mans kolēģis Juris Kaža, ir nolēmis, ka tā interneta vietne būs portāls, kurā nav nekādu problēmu, ja notiek "delfizācija." Jau kādu brīdi portālā darbojas jēdziens "tautas balss", kur, šķietami, absolūti jebkurš var rakstīt absolūti jebko. Tas, protams, reizēm nozīmē, ka "tautas balss" kļūst aizspriedumaina, lai neteiktu radikāla vai ultranacionālistiska. Piemērs ir censonis no marginālājiem latviešu ultranacionālistiem Ainis Sproģis. Divas reizes A. Sproģis "tautas balsī" ir rakstījis nepieklājīgus (maigi teikts) tekstus, tajā skaitā vakar par "pidargājienu," kāds nākamnedēļ paredzēts Vērmaņdārzā. Pēc kāda brītiņa, "tautas balss" organizētāji attiecīgos A. Sproģa ierakstus ir dzēsuši, jo "pēc redakcijas domām, autors ir pārkāpis blogotāja noteikumus."

Iesaki citiem:

Cik cēli. Bet mazāk jauki ir tas, ka nevienam "tautas balss" organizētājam (un sauksim personas vārdā -- Dienas interneta portālu vada Sanita Upleja, un "tautas balsi" -- Māra Miķelsone) acīmredzot nav ienācis prātā, ka A. Sproģa pārdomu virsraksts joprojām gozējas visā portāla plašumā, piedevām portālā ir atstātas arī lasītāju reakcijas uz to, ko jaunietis ir sacepis. Tajā skaitā no paša censoņa: "Daudzi jau šeit laikam vēlētos, lai par izvirtuļu amorālā dzīvesveida popularizēšanas apspriešanu un nosodīšanu likti cietumā." Un "Vai Jūsuprāt rupjība ir tā, ka es šo izvirtuļu gājienu saucu par pidargājienu, nevis par geju un lesbiešu "draudzības" dienām?" Un no kāda cita anonīmiķa (vismaz pats A. Sproģis nav slēpies): "Rītdien kāds cits, ar pseidonīmu "Kaku kulstītājs Kārlis" uzrakstīs "blogu" ar virsrsakstu "FUCK ME IN THE ASS"." Un tas viss, lūk, atbilst Dienas svētulīgi apgalvotajam, ka laikraksts ir pievienojies programmai "Internets bez naida" un dikti vēlas, lai visi portāla lietotāji būtu pieklājīgi un nerupji. Rezultāts ir acīmredzams. Apsveicu Uplejas un Miķelsones kundzi. Nedomāju, ka viņas ir homofobes, bet zināt jau nevar. Varbūt ir.

Un atkārtoju jautājumu, kādu uzdevu vakar. Brīdī, kad portālā kāds uzrakstīs virsrakstu par "nigeriem" vai "līkdeguņiem" vai "pederastiem žīdiem", vai "mērkaķiem no Āfrikas" -- vai arī to visu Uplejas un Miķelsones kundze bez sirdēstiem atstās portālā, lai visi to var aplūkot atkal un atkal un atkal un atkal un arī tad, ja viņas nolems, ka pats blogs neatbilst redakcijas "principiem"? Var jau teikt, ka vārda brīvība ļauj publicēt materiālus visvisādus, un tādā gadījumā ir nudien jāuzstāj, ka Dienas interneta portāls būs vieta, kur visi var publicēt absolūti visu ko. Tajā skaitā rupji un nepieklājīgi izteikties par absolūti jebkuru cilvēku absolūti jebkurā kontekstā. Vien tad Dienai vajadzētu tomēr atteikties no jēdziena "Internets bez naida." Pieļauju, ka arī Uplejas un Miķelsones kundze zina, ka vārda brīvība tomēr nav absolūts jēdziens. Ja, piemēram, portālā kāds uzceps rakstiņu, ka Latvijas valdību vajag gāzt, lai Latvija atkal varētu pievienoties Krievijai, tad droši vien sanāks saruna ar Drošības policiju. Ja kas, tad viņdien kāda cita homofobiska sacerējuma komentu daļā kāds piedraudēja, ka nākamnedēļ Draudzības dienu pasākumu varētu apmētāt ar "īstām granātām." Bet laikam Dienas interneta portāla veidotājas tas neuztrauc. Žēl.

Jauku visiem dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (22) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 10.05.2009 21:36
Kāds paskaidros-par ko man tas gods???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis ==>FZSS 10.05.2009 10:35
Taapeec jau nav nepiecieshama partija - http://www.ilga-europe.org/europe/campaigns_projects/ep2009/...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mārcis 10.05.2009 10:04
Es tikai brīnos par to, kāpēc neviens partijas neaizstāv publiski gejus un lesbietes Latvijā. Turklāt, nevis tā paslepus čukstot, ka "mums jau nav nekas pret viņiem", bet aktīvi sludinot šo tēmu, kur vien iespējams. Tas parādītu cik patiesībā "geju problēmas", ja tā to var saukt ir sabiedrībā aktuālas un cik tādai partijai būtu piekritēju. Ja jau Zviedrijas Pirātu partija gatavojas iekļūt Eiroparlamentā, tad Latvijas geju partijai nevajadzētu būt problēmām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 10.05.2009 09:45
Tā jau šizofrēnija var piemesties,ja par katru niku jādomā ,kas kurš ir:DDDD

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 10.05.2009 09:37
Vaiīī,Kārli,un tā izrunājas pieauguši cilvēki!!!!!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 10.05.2009 09:17
Karli...neuztver personiski, lai arii saprotu Tevi, jo to pusizgliitoto tuudalinju savaarstiijumi personiskaaki vairs nevar buut...:(

Nedomaaju, ka Sanita un Mära kaut ko buutu domaajushas ar veershanos pie kaada, vai pret kaadu. Probleema Latvijaa driizaak ir joprojaam liidzsvarotu cilveeku kritiskaas masas truukums, liidz ar to radikaalo sauklu izkliedzeeji skan visskaljaak. Radikaalas blaustiishanaas kontrolei ``Dienaa``buutu nepiecieshama papildus kontrolieri, bet cilveekresursu privaatam uznjeemumam ir tik daudz cik vinju ir:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

peteris - karlim streipam 10.05.2009 07:55
interneta vidē viegli uzdoties par kādu, arī par Streipu. Man gan tas izklausījās pēc autentiskā Streipa, jo "pežasmauka" ir tik latvisks apzīmējums, ka psrs audzis cilvēks par šādām lietām runājot labprātāk izvēlas rusicismus... Streipa latviešu valoda ir latviska.

bet streipam taisnība, ka interneta vidē pieklājīgas diskusijas ir retums. Es esmu praida pasākuma pretinieks, bet arī mani mulsina daudzi praida pretinieku izteiksmes līdzekļi interneta diskusijās. Žēl.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 10.05.2009 07:45
Tas, ka kāds manā vietā apvaino dāmu, liecina par to, ka jau sen internets un anonimitāte ir pārkāpusi visas man zināmās robežas, saprotams, es nepiekrītu Beibes viedoklim, bet tas man nekad nebūtu iemesls, lai kādu nosauktu par pežasmauku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

painter 10.05.2009 07:38
Paši pidari jau veicina neiecietību ar saviem gājieniem, uzsveru, pidari, jo geji un lezbietes šādos gājienos nepiedalās un tos pat nosoda, tā kā man pašam ir pazīstami daži homoseksuālisti, viņi paši praidistus sauc par pidariem, protams, es nevaru apgalvot, ka tā uzskata vairums homoseksuālistu, bet tam pat nav nozīmes. Pirms pirmā gājiena es biju pat tāds tīri neitrāls un man bija interesanti kā tas izvērtīsies, jo esmu saprātīgs un racionāli domājošs cilvēks, man ir citi kritēriji, pēc kā novērtēt cilvēku, bet tad, kad redzēju, ka pidari atļaujas baznīcā laizīties, ko neatļaujas pat heteroseksuāls pāris, tad man radās zināma nepatika pret pidargājienu, jo sapratu, ka tā ir stulba provokācija, kāpēc apzināti jākacina tūkstošiem kristiešu? Ja reiz tolerance, tad nevajag citu minoritāru grupu aizvainot, protams, nevaru spriest par visiem pidargājiena dalībniekiem pēc dažiem pidariem, gan jau ka tur iet cilvēki, kas iet cēlu mērķu vārdā, bet nu pagaidām tā visa ir nevajadzīga provokācija, nekas vairāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 09.05.2009 23:02
Vnk tautiešiem vairojas apziņas vīruss, vārdā-agrafobija;) Un vēl stresamānija;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krista > Dzirnavniekam 09.05.2009 22:34
Bravo!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Karlim no K 09.05.2009 21:48
Juus nesen citejaat Simkus citatu - ka vins veel nav redzejis nevienu tautu kuraa taa nistu tautietis tautieti, taa vins ir, tie kas met, piedodiet, sudus geju lesbiezu pasakumaa, nenozimee ka nedaris savas stulbibas arii uz jauniesiem, sirmglavjiem...

Man piemeram ir vienalga, kas ir cilveks, gejs lesbiete musulmanis, katolis, jo katrs cilveks izvelas savu dzives celju, arii Dievs tajaa paasaa Bibele cilvekam dot izveles iespeju, Tavaa pasaa zinjaa ir tas kas Tu velies but, un Dievs neskries pakalj nevienam, pats cilveks iet uz Baznicu pec Savas izveles...

vienigais ko Gribeju Jums Karli pajautat, kada Jega no Praida pasakuma? Ja Latvijaa cilveki ir ljoti neiecietigi?
Saprotams ka tadas lietas notiek citur pasaulee, tur arii attiecigi cilveki iecietigaki, laipnaki un ciena viens otru..daudzmaz vairak kaa seit!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dāvids Vikmanis 09.05.2009 21:48
Kārli, padibenēm vienmēr ir bijusi neatvairāma tieksme līst uz augšu un izpausties. Un šī mērķa sasniegšanai viņi līdzekļus nešķiro. Runājot par to pašu Dienu, kas izsenis ir bijis ultralabējo radikāļu simbolisks ienaidieks (defināts, šķiet, kā Sorosa un kosmopolītu tribūns) - paskat, kopš blogu iespējas atvēršanas daudzi Dienas nīdēji ir klāt un izmanto šo bezmaksas ruporu savu mērķu sludināšanai. Saprotams, jo Dienas auditorija ir plaša un vidusslānī balstīta, kurai savādāk šie nervozie ksenofobi pat tuvu netiek.

Līdz ar to, neņemiet galvā, s..., lai arī peld pa virsu, tomēr ir un paliek tikai s... .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

dzirnavnieks 09.05.2009 20:19
un atkal maļ vienu un to pašu. Kā ebreji sevi uzskata par vienīgo uzredzēto nāciu šajā pasaulē un pārējos par nicināmiem plebejiem, tāpat arī geji sevi uzskata par vienīgo un izredzēto un īpaši godināmo minoritāti. Pat uzdrošināties iebilst pret ebreju vai geju izlēcieniem ir nāves grēks. taču gan ebreji, gan geji ir neiecietīgi pret citādi domājošajiem. Tāds ir mans viedoklis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 09.05.2009 20:09
Eduard, man Tev pilnībā jāpiekrīt. Labi, ka Diena šoreiz apzinājās, ka ir pārkāpta sarkanā līnija un izdzēsa gan abus bloga ierakstus, gan rupjo virsrakstu. Taču Dienai būtu vispār jāpārdomā sava "Tautas balss" koncepcija - vai tiešām iespēju blogot vajag dot JEBKURAM. Man it kā vajadzētu klusēt, jo Diena man pašam ir devusi iespēju blogot, turklāt anonīmi. Taču es domāju, ka lasītāju vairākumu noteikti neinteresē populistiski un / vai radikāli uzsaukumi, kā arī tukši un prasti apcerējumi, kādu pēdējā laikā kļūst arvien vairāk. Man nav nekas pret pretējiem viedokļiem, bieži vien labprāt tos palasu. Taču te ir jautājums nevis par to, kurā pusē stāvi, bet gan par kvalitāti. Un - vai tas, kas ir pieņemams privātā mājaslapā, ir pieņemams arī Latvijas lielākajā (manuprāt, īstenībā vienīgajā) rīta laikrakstā? Ja jau viens var rakstīt Dienā jēlībblogu, tad kāpēc gan cits nevarētu blakus izveidot pornoblogu? Un tad jau tiešām Kalniete, Pabriks un Rožukalne tādā vidē jutīsies lieki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Eduards Ozoliņš 09.05.2009 19:19
Šķiet, ka tās ir sekas tam, ka nu blogot Dienā var jebkurš un par jebko.

Īstenojot un reklamējot šādu atvērtības un demokrātijas politiku (tā jūtami sākās š.g. pavasarī, kad Diena.lv palaida uzlaboto portāla versiju), redakcijai ir jāapzinās iespējamās sekas un jādomā, ko šajā sakarā darīt (ieviest kaut vai minimālu atsijāšanas procesu, būtu labs sākums), pretējā gadījumā, daudzi portālā vairs neblogos, jo kam gan ir vajadzīgs, lai zem un virs tavām pārdomām, atrodamas šādas glupības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Tenis 09.05.2009 18:40
Man nudien nešķiet, ka Beibes arguments par vārda brīvību nozīmē, ka "Dienas" redaktoriem pēkšņi ir jāatsakās no sava darba galvenā uzdevuma - rediģēšanas. Tāpēc es saprotu Kārļa Streipa sašutumam par "Dienas" acīmredzamo liekulību. Ja redaktori atsakās rediģēt acīmredzamas rupjības, tad viņiem ir jāraksta atlūgums no sava redaktora darba. Šeit es gribu atzīmēt, ka absolūti nepiekrītu Beibes uzskatam, ka "pidars" ir it kā "normāls" sarunvalodas vārds. Piedodiet, bet es, mani draugi un paziņas nekad nav lietojuši šādu vārdu, lai atsauktos uz homoseksuāļiem. Tāpēc man ir vienalga, cik Beibe sakās esam iecietīga un cik Beibei esot geju draugu, tā ir rupjība. Un vēl kas - rupju vārdu lietošana nav nekas, ar ko vajadzētu lepoties. Bet rupju vārdu publicēšana ir vienkārši nožēlojama.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Beibe 09.05.2009 18:00
Kārli, Jūs gan esat jūtīgs. Pidars tak ir sarunvalodas versija "pederastam", kas savkārt ir normāls, kaut varbūt ne gluži neitrāls, latviešu valodas apzīmējums homoseksuāļiem!
Sarunāts - ja es kādreiz taisīšu gājienu heteroseksuāļu popularizēšanai un iecietības veicināšanai heterofobu vidē, apsolu, ka ļaušu Jums mani saukt par pežasmauku!
P.S. Esmu viena no tām ikdienā tīri iecietīgajām sievietēm, kam ir draugi geju un lezbietes, bet mani vienmēr tracina žīdu izrādīšanās, ķerot "nacistus", šitie "draudzības" gājieni un homoseksuāļu bērnišķīgā apsaukāšanās par homofobiem, tikko kaut kur pavīd kaut kas viņiem netīkams. Es apbrīnoju Jūsu drosmi "izlikt skeletu no skapja" mazajā Latvijā un domāju, ka droši vien esat daudz laba darījis sabiedriskās domas labā, bet jārēķinās, ka liela daļa sabiedrības vēl ir konservatīva un neiecietīga un, regulāri viņus izaicinot ar pidargājieniem, var dabūt krietnu devu nepatīkamu komentāru - arī vārda brīvības labā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 09.05.2009 16:40
Tas "anonīmiķis" biju es un sarakstīju rupjības tikai un vienīgi tāpēc, lai labāk ilustrētu, kas notiks, ja Diena šādiem "blogotājiem" ļaus izvērsties (un pseidonīma piemērs bija apzīmējums, ko A.Sproģis lietoja savā "blogā"). Tāpat kā Jūs, Kārli, šodien esat sarakstījis lērumu rupjību, ieskaitot to, kas Beibei veltītajā komentārā 16:00 - arī taču, domājams, tikai tāpēc, lai izskaidrotu situāciju, nevis tāpēc, ka Jums patīk lamāties. Savos blogos es nekad nelamājos, nu labi, varbūt kādreiz man pasprūk tāds vārds kā "pakaļa", bet to diez vai var uzskatīt par īstu rupjību.
Sanita Upleja, manuprāt, nav homofobe; ja pareizi atceros, viņa reiz pat aizstāvēja Jūs šajā sakarā.
Pēc lasītāju komentāriem Diena, gods kam gods, "bloga" ierakstu izdzēsa, un nu ir izdzēsusi arī tā virsrakstu. Arī man, protams, nav pieņemami, ka kāds savas domas pauž tik rupjā veidā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jazz57 09.05.2009 16:29
Šķiet tas nekad nebeigsies.Valstij nāksies nošķirt homo no hetero,gluži kā 16.marta piekritējus no 9.maija piekritējiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 09.05.2009 16:00
Beibe, es pieņemšu Jūsu "kāda vaina" tikai tādā gadījumā, ja Jūs atļausit sevi saukt par pežasmauku. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Beibe 09.05.2009 14:53
Kāda vaina pidargājienam? Viss atbilstoši latviešu valodas normām. Un līkdeguņi ir pilnīgi normāli, nevajag jau arī latviešu valodā pārspīlētu politkorektumu, piemēram, vārds "nēģeris" latviski ir pilnīgi korekts, jo nav saiknes ar verdzību vai ko tamlīdzīgu. Nigers, protams, ir cita runa.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips