Dienas citāts: Čeinijs atbalsta viendzimuma laulības 8

"I think that freedom means freedom for everyone," replied the former V.P. "As many of you know, one of my daughters is gay and it is something we have lived with for a long time in our family. I think people ought to be free to enter into any kind of union they wish. Any kind of arrangement they wish. The question of whether or not there ought to be a federal statute to protect this, I don't support. I do believe that the historically the way marriage has been regulated is at the state level. It has always been a state issue and I think that is the way it ought to be handled, on a state-by-state basis. ... But I don't have any problem with that. People ought to get a shot at that."

(Dick Cheney)

Iesaki citiem:

Dīvaini, bet Čeinijs mani līdz šim nekad nebija pārsteidzis kā īpašs cilvēktiesību aizstāvis. Tomēr dažos jautājumos, kā redzams, viņam ir liberālāki uzskati nekā pašreizējam ASV prezidentam. Interesanti...

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (8) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

liumingzhu 22.10.2010 05:37
Piekrītu Čeinijam. Cheinija doma ir skaidra - nekādu federālo likumu attiecībā uz laulību statusu, bet atstāt to pavalstu ziņā. Tas nozīmē, ja CA ar Proposition 8 aizliedz geju laulību un nosaka savā konstitucija, ka lauliba ir starp 1 virieti un 1 sievieti, tad tas nedod tiesības ar Vashingtonai ar federālo likumu uzspiest visiem asv štatiem kaut ko citu. Ja Jutas stats izveletos akceptet poligamiju, tad Vashingtonai nevajadzetu ar federalo ukazu to aizliegt. http://www.uggsbootsbest.com/

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Skeptiķis 14.06.2009 10:58
Sandrai taisnība - viena no Čeinija meitām ir lesbiete un tas ir vienkāršākais viņa uzskatu liberalizēšanās izskaidrojums. http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Cheney

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 11.06.2009 19:29
Un visam šim murgam cēlonis ir globāla neprasme veidot attiecības. Ja lielais vilnis ir- prece+ pieprasītājs, tad cilvēciskas attiecības kā objekts paliek pilnīgi cilvēciņa paša ziņā. Un ja nu viņm pirmās attiecības neveiksmīgas un kaut kāpēc trūkst siltuma, tad taču ir labas tantes un onkuļi, kas pasaka- nu re, tu taču esi gejs vai lesbiete, un mūsu vidē atradīsi visu trūkstošo. Kas nāk pēc tam, tas ir cits stāsts, par moku lēkmēm, par slepkavībām. Bet tā nav literatūra.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sandra L. 11.06.2009 16:32
Cheinijs nekad nav bijis liberals attieciba uz cilvektiesibam, bet sho varu izskaidrot tika ar vienu, ka Dicka meita ir lezbiete. Nu gimenes intereses, ta sakot. Budams vice prezidents, vinsh gan savu "skeletu" tureja noslepumaa titu, lidz meita naca klaja ar publisku pazinojumu par savu sexualitati!
Obama Cheinijam ir kaa balkis acii, tur ari viss liberalisms!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

peter 11.06.2009 11:56
Piekrītu Čeinijam. Cheinija doma ir skaidra - nekādu federālo likumu attiecībā uz laulību statusu, bet atstāt to pavalstu ziņā. Tas nozīmē, ja CA ar Proposition 8 aizliedz geju laulību un nosaka savā konstitucija, ka lauliba ir starp 1 virieti un 1 sievieti, tad tas nedod tiesības ar Vashingtonai ar federālo likumu uzspiest visiem asv štatiem kaut ko citu. Ja Jutas stats izveletos akceptet poligamiju, tad Vashingtonai nevajadzetu ar federalo ukazu to aizliegt.

Eirpoas situacija Cheinja princips varetu izskatities sadi, ka Briselei nevajadzet ar Komisijas lemumu piespiest visas dalibvalstis dejot pec vienas stabules, bet katrai dalibvalstij dot brivas rokas saja jautajuma. Ja Latvija Satversme ieraksta, ka lauliba ir starp 1 virieti un 1 sievieti, tad tas ir Latvijas tiesibas, tiklab Niderlandes iedzivotajiem ir tiesibas laulibu starp 2 viriesiem atzit par normalu. Es piekritu Cheinijam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Evita 11.06.2009 10:59
Dārgā politika.lv, jāatzīst, ka ļoti slinki dzēšat komentārus, kurus ieraksta cilvēki, kuri gūst kaut kādu baudījumu, rakstot rupjības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 11.06.2009 10:40
Čeinijs vienkārši kaut kādā brīdī atklāja savas dzīves un politikas fantastisko liekulību. Viņš pierāda to, ko acīmredzot nesaprot tie pietiekami daudzie šī portāla (nemaz nerunājot par tādām pilnīgām mēslu izgāztuvēm, kā Delfi un Dienas portāls) -- geji un lesbietes ir arī pašu kliedzošāko homofobu dēli un meitas, brālēni un māsīcas, kolēģi, klases biedri, draugi, sabiedrotie un tā tālāk. Viena lieta ir pilnīgi ambīļi tādi, kā "hiēna," kas vai nu ir 13 gadus vecs un par sevi nepārliecināts puika vai arī vienkārši tā uzvedas. Cita lieta ir tādi, kā Andris, kurš cenšas pielietot vismaz pusintelektuālu attieksmi, bet vienalga iebrauc auzās. Kas, cienījamo Andri, par domu, ka man un manam dzīves biedram būtu jānodrošina vienādas mantojuma, aprūpes un nodokļu tiesības, man nodrošinātu "priviliģētu" statusu? Protams, varu arī nejautāt, jo diez vai Andrim fakti interesē. Savus aizspriedumus (pieļauju, ka cilvēks pieprot angļu valodu un tāpēc sajēgs arī vārda "bigotry" nozīmi) viņš var vicināt pa gaisu pilnībā bez jebkādiem faktiem. Viņš jūtas brīvs, lietot nesmukus vārdus. Viņš jūtas brīvs, savus līdzcilvēkus saukt par predabiskiem. Maksimālas vārda brīvibas ietvaros droši vien es mierīgi varu pateikt, ka Andris ir muļķis. Bet es patiesībā nedomāju, ka viņš ir muļķis. Un tāpēc pat ļoti ceru, ka viņam, tāpat kā Čeinijam (kurš arī dzīves laikā par LGBT lietām ir TĀDAS lietas teicis), kāds no bērniem būs gejs, vai arī pati labākā draudzene pateiks, ka ir lesbiete. Protams, zinot, ka Andris ir bigots, viņam pazīstamie LGBT cilvēki (un ticiet, Andri, ir arī tādi) droši vien ar tādu bremzi par sevi īpaši negrib runāt. Viņiem no tā nav sliktāk ... ja nu vienīgi apziņā, ka viņiem tuvs cilvēks viņus nicina tikai un vienīgi pats savas skumji sagrozītās apziņas dēļ. Paldies, Pēteri -- par Čeinija teikto vēl nebiju dzirdējs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 10.06.2009 22:00
Nezinu vai Cheinijs ir taada universaali atziita moraala autoritaate, bet shoreiz vinjsh pasaka pilniigi aciimredzamu lietu: taas ir tehniskas detaljas un ASV ar to jau vairaakus gadus nodarbojas shtatu liimenii.

Lauliiba ir konkreetaas sabiedriibas deklareets veids par sociaali pienjemamu un veelamu formu, kaa cilveekiem realizeet gjimenes un seksuaalaas attieciibas (Ceru, ka shai definiicijai piekritiis visi - ieskaitot arii praidistus). Un Massachusets shtataa shii sociaali pienjemamaa forma buus savaadaaka nekaa Utah shtataa.

Arii Eiropaa notiek liidziigi - Niiderlandei ir viena kaartiiba, un Polijai pavisam cita.
Man kaa liberaalu uzskatu cilveekam ir svariigas vairaakas lietas:
(1) Ikvienam cilveekam, neatkariigi no valstspiederiibas, ir jaarespektee Latvijas suverenitaate shinii lauliibu jautaajumaa muusu valsts teritorijaa. M.Santam kaa "lauliibas instituucijas parodistam" nav jaaapgaana Briiviibas piemineklis. Varbuut vinjsh var atrast valstis, kur driikst laulaat lezbietes, vai taisiit beeru ceremoniju bez mironja.

(2) Nedriikst pieljaut nekaadas tiesiskas konstrukcijas ("viendzimuma partnerattieciibas" utml.), kuras rada priviligjeetu statusu homoseksuaalistiem.

(3) Jaasaglabaa maksimaala vaarda briiviiba shinii jautaajumaa. Nav pieljaujams, ja cilveekiem par pederastijas un citu pretdabisku dzimumtieksmes apmierinaashanas veidu kritiku, jaaciesh no valsts represijaam. Piemeeri nav taalu jaameklee - Ake Green (Zviedrija) un daudzi citi.

Valstij jaarada demokraatiska viedoklju apmainjas vide - visu paareejo cilveeki izdariis pashi. Tas arii viss liberaalisms.

Citi autora darbi