Atslēgvārdi:

Cerība uz stipru sabiedrisku mediju 3

Apbrīnojami! Sabiedrisko mediju cilvēki ir satraukušies, ka, pie Latvijas radio un Latvijas televīzijas apvienošanas aicinot ārpus šiem kantoriem esošu cilvēku, tikšot apdraudēta mediju redakcionālā neatkarība.

Iesaki citiem:

Par mediju neatkarību uztraucas cilvēki, kas līdz šim būtībā ir samierinājušies ar vājāku vai stiprāku politisko spiedienu! Jā, un likteņa ironija — uztraucas arī Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP), kas pati ir caur un cauri politizēta un kuras vadītājs Kleckins ir atļāvies, pakļaujoties politiskajam spiedienam, cenzēt sabiedriskās TV programmu!

Ja šos medijus vienotu politizētā NRTP, par galveno manedžeri ieceļot, piemēram, LTV vadoni Edgaru Kotu, tad gan laikam visi priecīgi aplaudētu vai, mazākais, nesatrauktos un vienā dieva mierā dzīvotu tālāk. Tāpat kā līdz šim. Tak jau savi veči un savienos tā, kā vajadzēs un kā pašiem izdevīgāk. Bet nu, kad apvienošanu varētu vadīt, tiesa, premjera Dombrovska aicināts, bet mediju vadībā pieredzējis un neitrāls cilvēks, tad — brēka ne pa jokam.

Protams, šis process kā jau daudzi citi, kam kājas aug premjera birojā, kārtējo reizi ir vāji nokomunicēts un tāpēc — viegli ievainojams vai pat iznīcināms. Un šī patiesi ir jūtīga lieta. No vienas puses, ir, protams, risks, ka premjers ir uzņēmies iniciatīvu un aicina kādu pagaidām publiski vārdā nesauktu personu vadīt Latvijas radio un LTV apvienošanas procesu. Bet no otras puses, šāda premjera rīcība liecina tikai par to, ka NRTP ir zaudējusi uzticību viņa acīs un premjeram, iespējams, ir bažas, ka, atstājot sabiedrisko mediju apvienošanu politizētās padomes rokās, iegūsim vāju un politiskajam spiedienam viegli pakļaujamu sabiedrisku mediju. Jau tagad nevarētu teikt, ka, piemēram, LTV ir spējīga nodrošināt kvalitatīvu žurnālistiku un ar stipru mugurkaulu stāvēt pretī politiķu vēlmēm. Vājais punkts pirmām kārtām ir pats LTV ģenerāldirektors Kots, kas amatā tika iecelts vēl Godmaņa koalīcijas laikā un tolaik bija varen iztapīgs valdošajiem politiskajiem spēkiem. Kā pierādījums tam — LTV Ziņu dienesta vājināšana un spēcīgu žurnālistu faktiska padzīšana no LTV.

Un vismazāk par iespējamu apvienošanas procesa politizēšanu vajadzētu kliegt Kleckinam, kurš ne tikai savulaik pavēlēja no LTV programmas izņemt Putina sistēmu, bet vēl šā gada ziemā bija ar mieru ar savu roku Latvijas radio kā pagaidu vadītāju ievest Edvīnu Inkēnu — cilvēku, ar ļoti politizētu pagātni un apšaubāmu reputāciju, kam traipus uzmetis gan tā dēvētais pedofilijas skandāls, gan arī viņa ilgstošais žurnālista ētikas pārkāpums, vienlaikus darbojoties politikā un arī veidojot raidījumu Nedēļa. Tolaik NRTP neuztrauca politizācija. Nu uztrauc. Kāpēc? Jo Kleckins&Co baidās.

Redzot, cik ļoti degradējusies ir NRTP, un saprotot, ka šī politisko partiju kalpotāju kompānija noteikti nespēs no pašreiz diviem būtībā veģetējošiem plašsaziņas līdzekļiem izveidot vienu modernu, spēcīgu sabiedrisko mediju, es Valda Dombrovska vietā, ļoti iespējams, rīkotos līdzīgi. Aicinātu politiski neitrālu un mediju vadībā pieredzējušu profesionālu menedžeri, kas sasmakušajā sabiedrisko mediju dīķītī iemet pamatīgu akmeni un iztramda laiskās zivis un uzkuļ jaunu vilni sastāvējušajā ūdenī. Jo šī nu ir viena dzīves piespēlēta varbūt pēdējā izdevība, kad vēl ir iespējams saglābt sabiedriskos medijus un paravēt politiskās angažētības nezāles, kas sabiedrisko mediju lauciņā ir saaugušas un pēdējā laikā asu kapli tā arī nav uz savas ādas izjutušas. Tikai tagad galvenais — kā premjers Latvijas radio un LTV darbiniekiem un visai Latvijas sabiedrībai izskaidros savu izvēli un konkrēto soli. Un, protams, to,ka viņa mērķis patiesi ir nevis politiskas intereses, bet gan — stiprs un kvalitatīvs sabiedriskais medijs.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (3) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Interesanti 14.08.2009 18:09
Nu man pat prāta neienāca, ka kāds šodienas Latvija ar šodienas premjeru domā, ka šī amata pretendentu izrauga vai vismaz vīze jebkura cita telpā visa plašajā šis valstiņas pārvaldē, ka vien pie visu varenajiem ASV. Krievijas vēstniecībai te tik pat iespaida, cik Tumba-jumba cilts goda konsulam (kura protams nav)
Un arī mūsu Lācēnam nav vairāk teikšanas... ja kas ;)

bet 14.08.2009 18:12
nu tad, izejot no Jūsu tekstiem, jāsaka, ka Kleckins filmu izņemot no programmas ir bijis tumba- jumba ietekme.

Nu ja tā vēlaties: par Kleckina gadījumu... 14.08.2009 19:01
Ja mana kaimiņa tēvs būtu smagi nodarījis pāri manam tēvam - nu pirms gadiem 50 - mēs ar šo bosiku būtu visu bērnību pavadījuši viena pagalma dubļos, tagad šis izaudzis par blamuti, kurš, kad ierauj kādu mēriņu, tad mēģina mani pārliecināt, ka toreiz, tiem mūsu vecajiem nekā tāda traka nemaz nebija - tjipa, kas tur tāds sevišķs, abi labi un abiem bija grūti laiki.
Protams, man gribētos viņam pierādīt savu taisnību un izstrīdēties šo jautājumu līdz galam. Bet man nemūžam neienāktu prātā to darīt tieši tajā dienā, kad viņa ģimene katru gadu atceras savu radinieku bojāejas gadadienu!!!

Mūsu izcili smalkjūtīgie TV "profesionāļi", bet pareizāk sakot, speciāli šeit Latvijā dzīvojošo krievus provocējošā TV provokatori, izdarīja tieši to - filmu, kuru protams ir jārāda, filmu, kuru būtu jāredz, un vēl jokaināk - filmu, kuru lielāka daļa Latvijas krievu redzējuši ātrāk par latviešiem, jo to kā puspagrīdes rādija gan piemēram RTVI, gan I-netā - it ka aizliegtais takš ir interesants - šo filmu LV TV izdomāja rādīt faktiski vienīgajā tam nepiemērotajā dienā - tad kad krievu sirdis un emocijas ir daļēji sērās, daļēji atmiņās un daļēji lepnumā, bet pilnīgi visiem un vienoti.
Ikviena godprātīga cilvēka pienākums, manuprāt, bija novērs šo īpašo sāpināšanu tieši tajā dienā! Kleckins kā gana inteliģents cilvēks to acimrdzot sajuta līdzīgi kā es, un es nebrīnos, ka uzzinājis par šādu CŪCĪBU, viņam bija parasta inteliģenta reakcija uz to. Jā izrādījās, ka uzzināja viņš no Krievijas vēstniecības - pēc būtības tas pat ir vienalga - bet bija par ieganstu asinssuņu bara histērijai.
Kleckisns apdir...ās un padevās, un man tāpēc pret viņu no šī brīža vislielākais nicinājums.
Lupata!!!!!!!!!
Šajā amatā, kur jāuzrauga un jāgrābj pie rokas arī mērķtiecīgi nelieši, viņam nav ko darīt.

bet 14.08.2009 19:49
jums taisnība - smalkjūtība un inteliģence ir svarīga. un par gadadienu arī saprotu. un Kleckins ir smalkjūtīgs un inteliģents.

es vienmēr tikai domāju par to, cik ļaunprātīgi reizēm tiek izmantota smalkjūtība, inteliģence un pacietība. ne tikai personiskā, bet arī starpnāciju un etnosu starpā.

drakons 14.08.2009 20:04
Te vispār nav ko runāt - Ēlerte kā partijniece un Ašeradens kā publisko mediju vadonis - spīdoša ūdensbumba lielajam runcim - sorosīdu varzai. Tāpēc arī tā cepās pa liberastu portāliem - davai, davai - cilvēku no (m)alas. Nebūs nekāda sorosīdu ielikteņa valsts TV un radio!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 14.08.2009 10:13
luuk arii kljuvis skaidrs, kursh tiek virziits kaa "politiski neitrāls un mediju vadībā pieredzējis profesionāls menedžeris". nemaz nedomaaju, ka viss var notikt tik bezkauniigi.
tagad laiks pseidoexpertiem staastiit, cik asheradens ir gudrs un skaists, cik neitraals. mierina doma, ka vinsh ir taads "speciaalists", ka ilgi tur nemaz nebuus, TV sizheti un radio paarraides kljuus liidziigas pashreizeejai dienai, bet finanses nodziedaas romanses un atkal vajadzees paarmainjas :)

Andris > x 14.08.2009 10:39
Nu super interesanti paliek!!!
Kā Jums šķiet, vai Lāčuks ir nekaunīgaks vai stulbāks par Kalvīti? (To, ka šis ruksi, pārspēj man vairs šaubu nav)
Ielikt Patiesības ministrijas "valsts sekretāru" par "objektīva sabiedriska medija" veidotāju - nu tur ir jābūt kaut kādai visparākās pakāpes īpašībai vai diagnozei!

x 14.08.2009 11:51
Andris,
vinji (JL sateliiti) vienkaarshi ir noleemushi panjemt varu. ar taam pashaam AK metodeem. un beigs taapat kaa AK.
tagad LTV ir normaals, neatkariigs, pavaajsh medijs ar nenormaali shvaku vadiibu no finansiaalaa viedoklja. tas, kaa vinji it kaa ietekmee zhurnaalistus, lieliski paraadaas uz de facto piemeera, kas ,atshkjiriibaa no sugas braalja "pareizajaa TV", aprej visus peec kaartas, neshkjirojot peec politiskaas piederiibas.
varbuut pat ljoti noderiigi, ka "patiesiibas" sludinaataaji sasmeereesies. varbuut tauta paliks veel pragmatiskaaka.
bet Ciparinsh un Marsietis ir normaali dzheki, man pat ljoti patiik. tikai taa shljura, kas ap vinjiem grozaas un ietekmee leemumu pienjemshanu...

Lietussargs 14.08.2009 15:39
Atļaušos pafantazēt.
Bloga autore raksta sekojošo :
"...šis process kā jau daudzi citi, kam kājas aug premjera birojā, kārtējo reizi ir vāji nokomunicēts un tāpēc — viegli ievainojams vai pat iznīcināms..."
Zinot no kurienes nākusi autore, tāpat zinot, kādas šim medijam šobrīd ir politiskās simpātijas, pilnībā pieļauju, ka "cilvēks no malas" tiek bīdīts ar Dienu reiz saistīts cilvēks - Elerte vai Ašeradens.

Andris_2 > Lietusargam 14.08.2009 16:53
Labrīt! Pamodies? Kā gulēji? :)
Jūsu "fantāzijas" jau no paša rīta visās avīzēs :)

bet 14.08.2009 17:26
jā, Ašeradens ir ļoti pieņemams risinājums. citādi domāju, ka attiecīgā vēstniecība jau būs uzselekcionējusi kaut kādu "Petita" un Krievijas vēstniecības līdzstrādnieku.

Interesanti 14.08.2009 17:37
Jūs sakāt: "...domāju, ka attiecīgā vēstniecība jau būs uzselekcionējusi ... Krievijas vēstniecības līdzstrādnieku"

Kāpēc gan ASV vēstniecībai būtu jāliek šajā amatā Krievijas vēstn. cilvēks?!!!

bet 14.08.2009 17:45
a kurš Jums teica, ka es domāju us vēstniecību? ;-)

bet 14.08.2009 17:50
ok - mazliet sīkāk skaidroju savu domu - lai Jums skaidrāk. Ja, par piemēru nevis Dombrovskis,bet teiksim Kleckins būtu lēmējs, tad kādēļ gan cilvēks, kas pēc Krievijas vēstniecības zvana maina savas valsts sabiedriskā mēdija programmu izņemdams filmu, tad kādēļ šis pats cilvēks neklausītu arī citas rekomendācijas?

Nu, tā - es vnk. prātoju. tā teikt - empīriski

Lietussargs 14.08.2009 17:52
Piedodiet, nav sanācis šodien paskatīties avīzēs. citos portālos... Piedodiet..., ja varat.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 13.08.2009 18:19
Žēl, ka nav zināms, kas ir šis pieredzējušais menedžeris. Reiz jau bija imports, vārdā Grava, un tad mūsu shēmotāji viņam parādīja, kā prot grāmatvedībā pekstiņus taisīt. Kas var galvot, ka nenotiks līdzīgas pārmaiņas pārmaiņu dēļ?

Eduards Ozoliņš 13.08.2009 18:24
Šeit nav nekā apbrīnojama, gan jau "suns zin ko ēdis", tāpēc arī šāda paranoja no cilvēkiem "ārpusē".

Man gan nav ticība tam, ka apvienošanas procesu tiešām virzīs cilvēks no mala, ne kāds ieliktenis, kas formāli varbūt nav saistīts ar LR un LTV.

Andris_2 13.08.2009 18:24
Ļoti sagaidu, ka jaunā sabiedriskā medija izveidi tiešam stūrēs un paveiks kāds ar pašreizējo purvu nesaistīts speciālists!
Protams, ka es sagaidu, ka pie šā darba netiks klāt tādi mīkstmieši ka Kleckins, kuriem saļimst ceļi līdz ar pirmajiem dienticīgo uzbrukumiem. bet galvenai es sagaidu, ka tur šāviena attālumā netiks klāt negatīvisma un dubultstandartu apoloģēti no providus- un delnveidīgajiem Patiesības ministrijas departamentiem.
Sagaidu, ka Latvijā būs medijs, kura attieksme pret politiķiem būs vienlīdz kritiska un arī objektīva jebkuras esošās vai nākamās partijas sakarā. Sagaidu, ka Latvijā nebūs politiķu, kuri (ka šobrīd) var darīt jebko, bet kritiku nesaņem. Tāpat kā ceru, ka nebūs cilvēku, kuri tiek nozākāti un aprieti permanentā režīmā.
Ļoti ceru, ka Latvijas sabiedriskajā medijā nebūs iespēja publicēties organizācijām un apvienībām, kuru finansējums ir jo kuplāks, jo sliktāks ir Latvijas tēls un realitāte. Ļoti ceru, ka, ja Latvijas dzīvē noziegumi un nelaimes patiesībā ir mazākā daļa no reālajām norisēm, tad arī sabiedriskajā medijā netiks pieļauta situācija, ka šā negatīvisma izklāstam, pārklāstam, izgremošani, pārgremošanai un 10x atgremošanai, katram atrodamajam faktam velta 90% ziņu raidlaika ar ieraksta atkārtotu atskaņošanu visās ziņas, visas vai vairāku dienu garumā.
Sagaidu, ka katru dienu sabiedriskajā medijā es uzzināšu un redzēšu kaut ko par norisēm un faktiem, kas vairo lepnumu par Latviju, jo esmu pilnīgi pārliecināts, ka tādu vienmēr ir bijis, ir un būs neskaitāmas reizes vairāk, nekā negāciju - un tas ir pilnīgi neatkarīgi no tā, ir vai nav mums laba valdība, ir vai nav tā valdība vispār, un pat neatkarīgi no valsts iekārtam.
Gribu redzēt Latvijas sabiedrisko mediju, kura darbības rezultātā es katru dienu stiprinātos apziņā tieši ko, tieši kā un tieši rīt tieši es personīgi varu un gribu izdarīt manas Latvijas labā un es gribu šajā medijā katru dienu redzēt norises un cilvēkus, kuri Latvijas labā auglīgi un prasmīgi darbojas jau šodien.

Andris_2 ĪPAŠI UZSVĒRŠU !!! 13.08.2009 18:51
...un apšaubāmu reputāciju, kam traipus uzmetis gan tā dēvētais pedofilijas skandāls, gan...
-----------------------------------------
"tā dēvētais pedofilijas skandāls" bija tik neķītrs, derdzīgs un zemisks savārstījums, ka ja vēl šodien kādam pietiek nekaunības to pieminēt, turklāt vēl kontekstā, ka tas iespaidojot kada reputāciju, tad tik atliek vien noskurināties un nošausmināties par to, kādus melnā PR arsenāla daiktus atļaujas izmantot vizuāli it kā normāli ...hmmm.... indivīdi (lietot tādu vārdu kā "cilvēki" vai "autors" pat šķiet diezgan nepiedienīgi) .

x 13.08.2009 19:21
var redzeet, kuram(-iem) siekalinja tek kljuut par "politiski neitrālu un mediju vadībā pieredzējušu profesionālu menedžeri" :))))))

P.S. var tikai iedomaaties, kaada histeerija saaktos, ja shaadu "menedzheri" saaktu mekleet "treknaa cuuka" AK. un tikai nevajag staastiit, cik Ciparinsh ir labs un godiigs, shaubu par to nav (neskatoties uz "profesionaaljiem" aaboltinju, pulku un citiem), tomeer JL draugs grava galiigi nebija "politiski neitrāls un mediju vadībā pieredzējis profesionāls menedžers" :)

P.S.S. kopumaa raxtam gan var piekrist. dazhaas labaas vietaas paarmainjas ir ljoti nepiecieshamas, turklaat vadiibaa buutu nepiecieshams ekonomists, nevis zhurnaalists. ko vien ir neprasme vegjeteet uz LR2 reekjina vai LTV komiskie "taupiishanas" pasaakumi.

Sestdienis 13.08.2009 19:45
Tas cenzēšanas gadījums bija vienreizējs un, skatoties uz tā sākotnējo mērķi, absolūti nejēdzīgs - Putina sistēma labāku reklāmu nebūtu varējusi dabūt pat tad, ja Kleckins izģērbtos pliks un bļaudams skrietu pa Brīvības ielu ar attiecīgu plakātu rokā.

Man gan liekas, ka lielākā Latvijas sabiedrisko mediju problēma šobrīd ir kvalitāte, nevis neatkarība. Protams, arī pēdējā - taču šajā ziņā piekrītu x. Grūti pateikt, kas galu galā izrādās "neatkarīgāks" - "zagļu, korumpantu un idiotu" (lietojot interneta leksiku, nekā personīga) izraudzīts zoodārza Zatlers var izrādīties neatkarīgāks par dažu labu krietnu ļaužu izraudzītu godīguma iemiesojumu. Starp citu, arī sargsuņiem garšo desa. Pat ļoti.

7129/6105195 => Andris_2 13.08.2009 20:55
Ilgi domāju, kur redzēti līdzīgi teksti un tad sapratu. Uzskatāmībai nedaudz to pakoriģēšu (kvadrātiekavas):

" Gribu redzēt [Padomu] Latvijas sabiedrisko mediju, kura darbības rezultātā es katru dienu stiprinātos apziņā tieši ko, tieši kā un tieši rīt tieši es personīgi varu un gribu izdarīt manas [Padomju] Latvijas labā un es gribu šajā medijā katru dienu redzēt norises un cilvēkus, kuri [Padomju] Latvijas labā auglīgi un prasmīgi darbojas jau šodien."

Jūsu sapnis - vecā labā, no bērnības pazīstamā propagandas televīzija. Tāda, kā tā bija pirms 30 gadiem, - vienīgi "lieliskās nākotnes" mērķis nevis zvaigznītes, bet gan auseklīši.

Šokējoši, cik dziļi dažas lietas ir iesēdušās mūsu vecākās paaudzes galvās. Režīmi mainās, bet domāšana iestrēgusi ...

Andris_2 > 0,001167694 13.08.2009 22:52
Man gan nenācās ne mirkli aizdomāties, lai saprastu, ka esmu uzrāvies uz samazgu baudītāju, kam visļaunākais murgs ir ieraudzīt strādīgus, veiksmīgus un lepnus cilvēkus. Saprotu, saprotu - lūzerus tas dzen vēl dziļakā izmisumā.
Ak tikai pirms 30 gadiem Latvijā esot bijuši par Latviju un p[ar sevi lepni cilvēki?! Ak tikai toreiz par tādiem drīkstēja priecāties?! Ah, un tikai toreiz bija pieklājīgi vēlēties tiem līdzināties?!
Izlieniet no atejas bedres, kurā mitināties! Tas, kas jums šķiet zvaigznes, ir tikai caurumiņi brilles vākā.
Kut nav jau jūsu vaina - tieši šo greizo spoguļu grotesku jau arī šis punduru galms ir diendienā rādījis un aprakstījis, lai iestāstītu visiem, ka viņi ir norma, bet apkārtējie ir novirze.
Bet ir OK - jūs sevi novērtējāt kā 0,00štrunts, un es tam piekrītu.

Loto 14.08.2009 08:55
Pilnībā piekrītu autores viedoklim, ka LV sabiedriskos medijus apvienot jānāk mediju darbu pieredzējušam, ar abiem nesaistītam cilvēkam. Esošie vadītāji ir aizejošā laika stila menedžeri, kuriem nav prasmes apjaust modernu un pilnasinīgu sab. mediju darbu un lomu mūsdienu sabiedrībā. Viņiem trūkst (katastrofāli) zināšanu un inteliģences kā tādas.

Clash 14.08.2009 09:03
Žēl, ka pie mums nav tādas augstas raudzes intelektuālis un menedžeris vienlaikus, kāds ir radio Exo Moskvi galvenais redaktors Veņediktovs, kas spēj būt neatkarīgs no kremļa vienlaikus nodrošinot ļoti veiksmīgas pārraides. Viņam pat ir kaytru svētdienu raidījums, kurā viņš stundas garumā uzklausa klausītāju sūdzības un ieteikumus par raidījumiem tiešajā ēterā.

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja