Atslēgvārdi:

Bravo Vadonim! 5

Vietā, kur 18.novembrī tika proklamēta demokrātiskā Latvijas Republika, tagad rullē vadonis. Liepiņa un Dimitera tingeltangelis par cilvēku Ulmani, kas savām rokām nožņaudza valsts pirmsākumos paša aizstāvēto 18.novembra Republiku un ieviesa autoritāro režīmu. Par cilvēku, kurš ar savu kultu apdullināja un apstulbināja Latvijas tautu un sagatavoja tik ērtu ceļu tālāk jau Staļina totalitārismam.

Iesaki citiem:

Mēs, Latvijas iedzīvotāji, neko neesam mācījušies no šaušalīgās un asiņainās 20.gadsimta vēstures. Mēs jau esam aizmirsuši, ka vēl tikai pagājušajā gadsimtā vadoņi iznīcināja cilvēkus tikai tāpēc, ka tie viņiem bija neērti. Mans Fīrer! Mans Vadoni! Mūsu Tautu tēv! Tie nosaukumi vadoņiem ir bijuši dažādākie. Vadoņi jau paši ir pateikuši, kā viņus dēvēt. Cik godbijīgi pret viņiem izturēties. Bet būtība no tā nemainās. Tiklīdz parādās Viens Pārcilvēciskais, pārējie paliek zemāki par zāli un klusāki par ūdeni. Jo vadonim ir vajadzīgs fons, uz kura izcelties, nevis personības, ar kurām, kopīgi diskutējot un argumentēti aizstāvot dažādos viedokļus, kopā pieņemt lēmumus.

Izklausās ideālistiski? Jā, varbūt. Nekaunos no ideālisma. Nekaunos no principialitātes. Un neesmu ar mieru līst uz vēdera kāda „vadoņa” priekšā. Jo vērtība ir nevis vadonis, bet vērtība esmu es un visi pārējie, kas dzīvo šajā valstī un šajā pasaulē. Un vadonis nenoteiks, kas esmu es un kādai man jābūt.

Un mani satrauc, patiesi satrauc tas, ka cilvēki ceļas kājās Liepiņa falšās himnas laikā. Mani satrauc tas, ka cilvēki uzsauc „bravo” idejai par demokrātijas nokaušanu un autoritārisma atdzimšanu. Un mani satrauc tas, ka Latvijā tik maz balsu iebilst un kliedz pretī vadonisma idejai. Ka pat politiķi jūtas apmierināti un teātrī smaidīgi klapē plaukstas. Jā, liela daļa no viņiem jau ir pieradusi, ka viņus vada partiju „tēvi”. Liela daļa ir pieradusi būt tikai balsojamās mašīnas, būt skrūves bez savām domām, sava viedokļa, bez spējas cīnīties par savu viedokli. Un gan padomju laika, gan arī tagadējā izglītības sistēma jau nemāca domāt patstāvīgi un diskutēt, aizstāvēt savu pārliecību. Jā, ir skolotāji, kas rosina mācīties domāt, bet kopumā Latvijas izglītības sistēma ir uzbūvēta tieši tā, lai atražotu tieši tādus jauniešus, kādi ir vajadzīgi vadonismam, — bez izpratnes par pamatvērtībām, bez cieņas pret cilvēkiem.

Tieši cieņa pret cilvēkiem ir viena no pamatlietām, uz kuras balstās sabiedrība un valsts. Un tieši tās mums šeit, Latvijā, trūkst. Ja mēs redzam, ka amatpersonas neciena mūs, tad kāpēc gan mums jāciena lēmumu pieņēmēji? Un tad kāpēc gan mums jāciena kolēģis un kaimiņš? Varam rullēt tāpat vien. Kā pieraduši. Ar to mantojumu, ko esam saņēmuši no visiem iepriekšējiem vadonisma režīmiem, ko esam piedzīvojuši. Vadonismā nav cieņas pret cilvēku, bet ir tikai pakļaušanās vadonim, ko viņš publiski sauc par cieņas izrādīšanu, pašam labi zinot, ka tā ir nevis cieņa, bet bailes. Ja „necienīsi”, tevi nošaus.

Zigmars Liepiņš un Kaspars Dimiters var arī necienīt demokrātiju. Bet, manuprāt, Ojāram Rubenim, kurš katru dienu darba stundas pavada namā, kurā tika proklamēta demokrātiskā Latvijas valsts, gan vajadzēja aizdomāties, ko viņš piedāvā skatītājiem. Bezgaumības iemiesojums teātra žurkas Kornēlijas paskatā uz Vadoņa fona ir vien bērna šļupsti. Kamēr Kornēlija tikai laikam jau apsmej notiekošo, tikmēr Vadonis nepārprotami aicina nožņaugt demokrātiju vēlreiz.

Vakar pirmizrādē tukša esot palikusi Valda Zatlera vieta. Bet viņam bija iespēja. Iespēja atnākt un palikt sēžot laikā, kad visi Liepiņa un Dimitera „daiļdarba” apdullinātie ļaudis ceļas kājās. Tas būtu spēcīgs valsts pirmās amatpersonas žests un signāls — mums tomēr ir svarīga demokrātija. Un tomēr Zatlers kā parasti neizmantoja iespēju paust pamatvērtības aizstāvošu viedokli. Tiesa, no cilvēka, kas prasti iebīdīts pirmās amatpersonas krēslā, šādu domas lidojumu es patiesībā arī nemaz necerētu sagaidīt, bet zinu, ka viņa kancelejā ir vismaz viens cilvēks, kas saprot demokrātijas vērtību. Taču laikam arī šim vienam cilvēkam signāla raidīšana tautai nešķiet tik svarīga, lai iespringtu un pārliecinātu Valdi.

Tas, kāpēc Liepiņš un Dimiters tieši tagad — krīzes laikā — ir izšķīrušies tautu pārliecināt par vadoņa nepieciešamību, lai paliek uz viņu sirdsapziņas. Viņi ar Vadoni, visticamāk, labi nopelnīs. (Un cerams, ka Dimiters kādu laiku vairs bezkaunīgi neprasīs, lai valsts viņu materiāli atbalsta tāpēc, ka viņa māte ir bijusi laba aktrise.) Jā, un labi nopelnīs teātris, un aktieriem būs darbs un maize. Vadonisma režīmos jau arī ir pats minimālais — i darbs, i maize. Un tam klāt vēl bonusā nebrīve, bailes, cietumi, slepkavošanas.

Pēc vadonisma triumfa Nacionālajā teātrī man arvien vairāk nostiprinās pārliecība, ka šī tauta nav pelnījusi neko citu kā vien vadoni. Kādu, kas to pakļauj un aizved iznīcībā. Jo mēs no vēstures diemžēl nemācāmies itin neko. Jo laikam jau par maz tomēr vēl esam nīcināti. Vajag vēl. Bravo! Pieprasām piedevas!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (5) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jefiņš 26.09.2009 10:53
Jā, mans tēvs arī venmēr to ir sacījis, grūti tikai grūtniecēm!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis 22.09.2009 14:01
Pilnīgi piekrītu. Arī man Vadoni nevajag. Un ir bezgala dīvaini, ka Latvijas Nacionālais teātris izrāda kaut ko tik bezgaumīgu un sagrābstītu. Tas parāda, ka ar latviešiem tiešām nav viss kārtībā. Tā teikt, nav visi mājās. Un sāk sķist, ka nekad arī nebūs. Dikti jau skumji.

Dace 22.09.2009 17:29
Ditai Arājai paldies par rakstu. Par vadonismu domājot, jāatceras arī neilgi atpakaļ LTV1 rādītā divsēriju filma par Hitlera nākšanu pie varas.

vip 23.09.2009 00:09
tas ir farss uz zemas gaumes paraugs. kauns par teatri. un par liepina, dimitera un rubena stulbumu. paldies arajai par so rakstu.

piekritu sim viedoklim. labs. 23.09.2009 00:10
Clash 21.09.2009 10:21

Nebūtu Ulmaņa apvērsuma, nebutu tādas okupācijas kādu mēs piedzīvojām, jo parlamenta gadījumā krievi nespētu sarīkot to farsu ko tie sarīkoja.

X>piekrītu sim viedoklim.labs 23.09.2009 10:40
Nu tik pat labs un nereāls viedoklis, ka bloga autores viedoklis.

Zintarista 23.09.2009 19:53
20. septembra izrādē neviens necēlās kājās vairs.
Cilvēki sēdēja klusi, tāpat klusi aizgāja mājā. Protams, applausi bija, jo manā skatījumā izrāde nemaz nav balagāns. Tā par daudz ko liek padomāt, un tieši par tām neizdarībām, kas Ulmaņa laikā nenotika, bet notiek tagad brīvās demokrātijas laikā. Tāds posts un Latvijas izpārdošana nekad nav bijusi kā tagad.
Es Streipu ļoti cienu, tādēļ tomēr iesaku viņam noskatīties VADONI. Saklausītās runas nav tas pats, kas paša dzirdēts un skatīts.

Tie no darba atbrīvotie tūkstoši tūlīt sāks mirt badā, un tad sāksies laupīšana, jo ļoti grūti ir būt korektam, ja esi absolūtā badā.
Mani vecāki ir pieredzējuši Ulmaņlaikus. Tādēļ es necenšos citēt tos komunistu u.c. tipa politiķu rakstītos štampus, cik briesmīgs totalitārisms mums Latvijā bijis. Ne mums Latvijā trīsdesmitajos gados, bet gan daudz smagāks boļševisma laikos.
Es nemaz nekāroju pēc vienpersoniska vadoņa, bet izrāde (es atkārtojos) liek par daudz ko padomāt

Jefiņš 24.09.2009 17:25
Labāk jau kad brūte piestiprināta nekā kad brūtgāns!

interese > jefiņš 25.09.2009 12:51
man personīgi nav nekādu homofobisku aizspriedumu tāpēc es domāju, ka Ulmaņa dzīve varētu šajā plānā būt ļoti interesanta. Domāju, ka tas ir grūti: veidot savu politiķa karjeru ļoti konservatīvā vidē, mēģināt saskaņot savu darbību ar konvencionālo vidi, bieži justies vientuļam un slēpt savu patieso dzīvi.

Mantrausis 25.09.2009 13:54
Es, protams, saprotu, ka autore, sagatavojot šo rakstu, vadās no informācijas, kas plašākai sabiedrībai vēl nav pieejama. Proti - mūsu informētākie žurnālisti un mediju jomas profesionāļi ir allaž kaut ko noklusējuši, nepateikuši vai pagaidījuši, kamēr varēs. To gan rakstiski, gan mutiski ir apliecinājuši, piemēram, gan Benfelde, gan Zanders.
Bet varbūt nevajag baidīties un pateikt, ka iebildes nav pret Zigmara darbu, bet gan pret klusi perināto ideju? Es nezinu: patiktu man vai nepatiktu Vadonis kā tēls Latvijas politikā, bet nopietnu secinājumu ir izdarījuši vismaz pārdesmit tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, pametot šo valsti, kā arī tie, kas vēl mīt še - Demokrātija tādā izpildījumā, kādu to veido bāliņi politiķi mums nudien nav vajadzīga!

Arāja -> Mantrausis 25.09.2009 14:27
Nē, autore konkrētajā gadījumā neraksta Jūsu minēto iemeslu dēļ. Man nav informācijas par "klusi perināto ideju". Bet savā dziļākajā pārliecībā esmu pret vadonismu, ko propagandē Liepiņš un Dimiters.
Ja cilvēkus neapmierina konkrētā valdība, tas nenozīmē, ka demokrātiska valsts iekārta slikta pēc būtības un to jānomaina vadonismam. Latvijas gadījumā ir svarīgi izvērtēt, ko paši esam savēlējuši, un kāda ir šo amatpersonu atbildība par to, kur tie mūs ir noveduši. Un, protams, ir svarīgi saprast, cik gudri būsim nākamgada Saeimas vēlēšanās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 19.09.2009 18:21
Autore sapinusies pati savos apgalvojumos. Kaut ko vervelē par demokrātiju, ko izrādās neciena ne Rubenis, ne Dimiters. Man šķiet, ka ir tieši otrādi - viņi ciena demokrātiju, jo izrāde pati par sevi ir demokrātijas - vārda brīvības izpausme. Izrāde kā vārda brīvības forma. Un te mēs nonākam pie galvenās ideju sadursmes - izrāde tiek kritizēta nevis par māksliniecisko kvalitāti, bet gan par vērtībām, ko tā pauž. Grūti spriest par izrādi, kas nav redzēta - cik saprotu autore to nav redzējusi, bet vadās pēc recenzijām. Ja jau tā, tad man nav nekādas cieņas pret autori, kura kritizē izrādi, ko nav redzējusi. Par Streipu vispār nav nekādu ilūziju - šis cilvēks jau sen nav uztverams nopietni. Žēl, ka autore kā cilvēks ar inteliģenta potenciālu to iznieko histēriski spļaudoties un apkarojot to par, ko pati iestājas - par vārda brīvību. Izrādās, ka vārda brīvības izpausme - izrāde - neciena demokrātiju. Smieklīgi.

Cics 20.09.2009 02:42
Nav jau runas par vadoņiem! Ir laiki.ad tie atnāk un ir vajadzīgi un ir laiki, kad tas viss ir tintē. Runa.mīlīši, ir par kvalitāti. Kaut kā bez drēbes.

Ieva 20.09.2009 10:07
Lai nu paliek tā falšā himna, lai gan, protams, ja tik viegli cilvēku var uzraut kājās....Bet neizmantot iespēju, lai parādītu visas pretrunas-gan sabiedriskās, gan personiskās-ko rada varas koncentrācija vienās rokās...Manuprāt tas ir neprofesionāli. Lai gan Dimiters, ja jau šim tīk tā sabiedrības uzmanības centrā rēgoties rakstot rozā puņķus, varbūt varēja uztaisīt kaut ko Holivudas stilā par izvaroto meiteni, kas sadziedēja miesiskās brūces un devās kastrēt vīriešus?

urbis 20.09.2009 12:36
Tos kapus, tos kapus pieminiet,
Kur savus varoņus glabājiet....

Aleksandrs Pizičš 20.09.2009 14:17
Dimiters savā blogā par vadoni raksta ne mazāk brīdinoši, tikai mazāk populistiski par Arāju:

-- Demokrātijas forma, kuras notekvielu akas līdz mielēm esam tukšojuši šīs divas dekādes, ir mirusi. Taču savā pazemē tā līdzi pūlas ieraut pēdējās mūsu valstiskuma autoritāšu un ideālu atliekas. Elementāri zīmīgs tāpēc bija pirmais pēcpirmizrādes naktī lādētais mugurā šāviens no megašķīdinātāja, megaaģenta un megastarpnieka “Dienas” puses, kas, atņirgusi radzobus, uzrūca Vadonim. Tieši “Dienas” brends visagresīvāk rūpējies par “kulturālo boļševiku” jeb “humāno marksistu” diktatūras īstenošanu līdz atrofijai nozelēto cilvēktiesību vārdā. Šī cilvēktiesību kosmopolītiskā un elitāriem inteliģentu klaniem tik tīkamā “reliģija” patriotisma un nacionālā valstiskuma ideju degradējusi visievērojamāk.

Tāpēc ir bīstami valstiskuma apziņas komatozajā stāvoklī paniski meklēties pēc dzīvām un viegli klonējamām autoritātēm, kas varētu mēģināt līdzināties Ulmanim. Tas ir nereāli, jo divdesmit pēcatmodas gadi nebija pamošanās laiks no boļševisma transa, bet gan vēl dziļāka ieslīgšana tajā. Vai tas, ka padomju laikā valdīja viena bezdievīga partija, bija sliktāk, kā šodien, kad pie varas nemitīgi ir piecas, septiņas vai desmit bezdievīgas partijas? Brīvāk justies, izteikties un izklaidēties vēl nenozīmē būt brīvam. Arī valsts svētkos pie Mildas stāvēt ar sarkanbaltsarkanu karodziņu pie krūtīm, bet LGBT praida laikā virs tām pašām krūtīm vicināt varavīksnes karogu, vēl nenozīmē būt nacionāli brīvākam kā padomju laikos.

Dainas līdz to krājuma pilnībai apkopoja viens cilvēks – Krišjānis Barons. Latvijas valsts politiku līdz iespējamā ideāla pilnībai arī iemiesoja viens cilvēks – Kārlis Ulmanis. Pēc Atmodas būtu bijis godīgi turpināt tieši viņa iesāktā prezidentālisma tradīciju jeb jau toreiz slimās demokrātijas dziedināšanas politiku, nepieļaujot komunistiskās partijas amēbas dalīšanos kreisējās, labējās vai centriskās post boļševiku tirgoņu partijās. Arī šobrīd neko labāku un Latvijai dziedinošāku par Ulmaņa politisko sistēmu neviens nav radījis. Un kamēr nav atbilstoša vadoņa, Latviju varētu atveseļot kaut ar Ulmaņa politiski saimniecisko sistēmu vien, nepārspīlējot ar pārspīlētu pilnvaru piešķiršanu tā saucamās tautas vēlētam tā saucamajam prezidentam. ---
http://blogs.krustaskola.lv/2009/09/19/vadonis-ka-ugunslinij...

Marta 20.09.2009 15:52
Kādu vēl vadoni?Mums visiem viena vadzvaigzne-nauda un bankas baznīcu vietā.Vadoņi neiekļaujas shēmā.
Vai Latvijas vēsturē maz ir kāds cilvēks ko cienīt?

Clash 21.09.2009 10:21
Nebūtu Ulmaņa apvērsuma, nebutu tādas okupācijas kādu mēs piedzīvojām, jo parlamenta gadījumā krievi nespētu sarīkot to farsu ko tie sarīkoja.

Clash 21.09.2009 10:24
Paradoksālaākais ir tas, ka ja mums tagad būtu vadonis, tad Dimiters būtu pirmais, kas iestātos pret tā rēžimu. Pats viņš to tagad neapzinās.

reality 21.09.2009 23:14
Paradoksālākais ir tas, ka vēloties izveidot demokrātisku valsti - Latvijā 20-it gados ir izveidota kaut kāda nesaprotama sistēma.Tagad zem demokrātijas lozunga tādas lietas notiekas, ka labāk izprotama ir situācija Latvijā 1934.g. Vai tad 1934.g. 15. maijs neapliecināja vienu atziņu - ''Graša vērta ir tāda demokrātija, kas nespēj sevi aizstāvēt'? - vai šodien ''demokrātijas'' aizstāvju būtu vairāk kā 1934.g. 16. maija rītā ?

reality - Aleksandrs 21.09.2009 23:17
''Pēc Atmodas būtu bijis godīgi turpināt...'' - a kas ta reāli notika/noticis, ja pats prezidents Zatlers šā gada 18. jūnijā aicināja Saeimas deputātus padomāt un rast atbildi uz jautājumu - kāpēc esam nonākuši tur, kur esam ( kad gluži kā kara laikā samazinās iedzīvotāju skaits, tiek slēgtas skolas un slimnīcas.... - globalizācija ira jauna tipa karš ? )

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 18.09.2009 20:51
peedeejaa rindkopa ir lieka. katram var buut savs viedoklis par kaut kaadiem maakslas darbiem un nedarbiem, kaut kaadiem veestures momentiem un tendenceem, bet savai tautai noveeleet izniiciibu, kaut vai sarkastiski, var tikai cilveeks, kas ir slikts latvietis, slikta maate un slikts cilveeks. liberasts, citiem vaardiem sakot.

FZSS 18.09.2009 22:17
kārtējais gaudu gabals,piegriezies! arī tajos laikos tikai turīgie bija cilvēki......

Rita N 18.09.2009 22:40
Man nav radies iespaids, ka parasti cilvēki patiešām vēlētos vadoni, vai vismaz nekas tāds nav sarunu tēmās. Koncepts par prezidentālu valsti tiek uzbāzīgi mārketēts no vairākām pusēm. Un šīm pusēm ir dažādi scenāriji un iemesli, kādēļ viņi šo vadoni vēlas. Tas rada neomulīgu atmosfēru ap šo mākslīgo atmosfēras sildīšanu.

Nu jā - par izrādi. Varbūt, ka arī aiziešu paskatīties. Man nav iebildumu pret pasaku lugām.

gm 18.09.2009 22:57
Ir jābūt principiāliem pret politiķiem, kuri nodevuši pašā būvētās valsts ideālus.
Kaut gan ... puspasaules puņķojas pie dziesmas Don't cry for me Argentina.
Jāatzīst, ka latvieši nav spējuši atrast un uzbūvēt citu Mītam daudz atbilstošāku politiķi. Ironiski, ka pie vainas tur atkal ir Ulmanis. Kaut arī vien paaudze ir augusi laikā, kad svecīšu vakarā vajadzēja vismaz domās aiziet pie Čakstes.
Es būtu priecīgāks, ka Liepiņam būtu pieticis viedums uzbūvēt operu Valdemāram. Latvietim. Par spīti. Laikam pašam būs tas jādar' ;)

Rita N > gm 18.09.2009 23:14
Laba ideja par Valdemāru. Es par! Stāsts par jūrskolām un plašās pasaules atvēršanās piekrastes zvejniekiem. skaisti.

Andris_2 > Rita N un gm 18.09.2009 23:20
Cienītie, ja Jūs to nezinājāt agrāk, tad to tieši šodien piemin Dienas portālā, komentāros pie līdzīgas tēmas - Valdemārs kvēli stāvēja par latviešu rusifikāciju.

Kuks 19.09.2009 07:22
Kā bija Krūmiņjānim:

Es jūs visus mīlu
Un ejat visi dirst.

Andrejs 19.09.2009 08:35
"šī tauta nav pelnījusi neko citu kā vien vadoni."
Kāpēc tautai vadonis ir tuvs? Tā dzīves skola daudziem ir tāda, ka nav ticības sev, nav ticības demokrātijai un tad paliek tikai cerība uz vadoni. Un tur nav ko pārmest tiem, kas tā domā. Bet Rubeņa un Liepiņa kungi ir nopelnījuši nopēlumu par nespēju būt demokrātijas balstiem sabiedrībā.

Dungotājs 19.09.2009 16:11
Varbūt atcerēsimies, ka Latvijā pirms K. Ulmaņa nebija kārtīga ekonomikas attīstība. Ja Ulmaņa atrisinājumi ilgtermiņā ārī būtu izrādījušies labojami, īsstermiņā (septiņos gados) viņš bija sekmīgs.

Daudzi spekulē, ka ja Ulmanis nebūtu no Padomijas varas gāzts, tad viņš tāpat būtu vēsturē iegājis kā īsts varmāka. To biznesa valodā sauc par "uz priekšu skatīšanos" (cerībām) un neobjektivitāti.

Neesmu Liepiņa un Dimitera prezentāciju redzējis, bet tas laikam ir izdevīgs "demokrātijas" fundamentālistiem. Tomēr demokrātija nav ne Dievs, ne reliģija.

Latvijā demokrātija atrodama valdošo aprindu starpā. Citur tā ir cerība, un kā zināms, pirms cerības var īstenoties ir jāiet skolā un mazliet kaut kas ir jāpiedzīvo no dzīves.
Īstais "tingeltangels" šobrīt notiek valdībā.

Rita N > Andris_2 19.09.2009 16:17
Nu, re. Bet tas jau neizslēdz vērtīga galaprodukta radīšanu. Būs vairāk materiāla, lai neveidotu shematiskas un primitīvas konstrukcijas, varēs parādīt varoņa personības un uzskatu pretrunas. Garīgo slow-food nevis samačkātu makdonaldu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips 18.09.2009 13:59
Es Vadoni neesmu redzējis un arī neredzēšu, jo man nav nekādas vajadzības pildīt demagoga Dimitera kabatas, bet šodien Dienā ir lugu redzējušā Paula Raudsepa komentārs, kurā viņš konstatē, ka tā būtībā ir pilna ar meliem un puspatiesībām. Cita starpā Ulmanim pilnīgi no zila gaisa ir piestiprināta "brūte," kas absolūti neatbilst cilvēka vecpuiša statusam, nedz arī tam, kas par viņu ir lasāms toreizējās Tikumības policijas arhīvos. "Izrevidēta" ir arī ulmaņlaiku vēsture -- minimāli pieminēts Ulmaņa dzīves vissvarīgākais datums, proti -- 1934. g. 15. maijs. Taču būtiskais te ir kas cits, un paldies Ditai par atzinumu -- patlaban šī vadonisma būšana Latvijā sit arvien augstāku vilni. Šodien Latvijas Avīzē ir Raivja Dzintara komentārs, kurā viņš saka, ka Latvijai ir vajadzīgs jauns Kārlis Ulmanis. Bet kurš tas būtu? Kam Latvijā ir nepieciešamā popularitāte un, jā, arī talants, lai kļūtu par diktatoru? Zatlers it kā šai lomai nav gluži piederīgs. Vai Saeimā kāds tāds ir? Nav. Vai jāmeklē kāds pavisam no malas? Nederēs. Prezidenta vēlēšanās nepārprotami notiktu tas pats, kas Saeimas vēlēšanās -- balsis sadalītu neskaitāmi sīki kandidāti, un galu galā par "vadoni" kļūtu kāds, kas ir saņēmis visnotaļ mazu balsu skaitu. Žēl, ka Liepiņš ir izlēmis izniekot savu nepārprotamo talantu, sabiedrībai piedāvājot melīgu un daudz par daudz rožainu skatu atpakaļ. Lielākā latviešu tautas problēma -- nespēja raudzīties nākotnē, jo skats ir tik ļoti konkrēti iesakņots pagātnē. Mēs, pasaules lielākie upuri. Mēs, kas bez diktatora nevaram iztikt. Skumji.

Šodien lasīts Dienas portālā 18.09.2009 14:20
Andris 12:29
Cilvēki, nelamājiet šo parādību, bet izbaudiet notiekoša fantastisko vienreizību!!!

Zelta puisēns pavadījis izvirtuļa jaunību visvarenas mammas aizsargāts,
neapšaubāmi Dieva skūpstā ar talantiem bagāts,
mirkļa atausmas brīžos grēkus kaismīgi nožēlojot, ar galvu Pareizticībā ieniris,
sarunā ar miljonāru iz popmuzikas, rakstīt brodvejisku muziklu Radio 2 fanu gaumei
par Latvijas vienīgo diktatoru
bet kārtējā grēkošanas "plostā" pazaudē spēku ko sarakstīt
un palūdz palīgā - ko jūs domātu - sātanistu
tas sajūsma cītīgi un pat fanātiski strādā, bet kad viss gatavs
tad miljonārs ar atskurbušo izbijušo priesteri sātanistiņa nopelnus noliedz
un teātrī, kuru vada kādreizējs demokrātiskās Latvijas atjaunošanas "Tālavas taurētājs"
drīz notiks slavas dziedājums Satversmes mīdītājam ar nosaukumu "Vadonis"

Jā šādu scenāriju aiznestu vispliekāko ziepju operu producentam, tad viņš šausmās brēktu - kāds ārprāts!!! tā nenotiek!!!!! Pat seriālam par fantastisku!!!!

Bet Latvijai nē! Vai ne

Politiskaa atbildiba » Andris 12:47
Super pateikts! Jaa, tiesi par Dimiteru un vina "Vadona " saceresanas epopeju butu vislabakais muzikls Latvijas vesturee! Paradit kaa svarstas, izliekas, lokaas un melo individs, lai izdzivotu! Kolosals sizets!

Kalvis 18.09.2009 14:35
Piebilde D.Arājai - nevajag dikti dramatizēt šo lietu. Jo vairāk te daži šausmināsies, jo tā būs lielāka reklāma "Vadonim". Ar politiskām tendencēm tam visam maz sakara - paši autori pret to izturējušies nevis kā pret tautai svētu lietu, bet gan pret kārtējo kases gabalu, par ko liecina arī publicētie viņu sarakstes fragmenti, kas parādījušies atklātībā līdz ar autortiesību strīdu.

Esmu klausījies Z.Liepiņa darbus - rokoperu "Lāčplēsis" un "Parīzes Dievmātes katedrāle". Tie nav slikti, bet mani tāda veida skaņdarbi mazliet nogurdina - nez vai vajag vairākas stundas no vietas piespiest sevi klausīties skaļu mūziku.

Patriotismu varam izrādīt arī kaut kā citādi - varam taču dziedāt tautasdziesmas vai apmeklēt latviešu klasiskās mūzikas koncertus.

utopija 18.09.2009 14:50
Es domāju, ka Zatlers izdarīja pareizi. Sēžot stāvošu un aplaudējušo cilvēku vidū "Valsts prezidentam" K.Ulmanim veltītajā izrādē, viņš kā reiz sūtītu nepareizu signālu. Ar pārējiem viss ir ļoti vienkārši--katra personīgā darīšana. Par vadonisma būšanu--ir taču krīze:).

IM 18.09.2009 14:54
Jā , nu krīzes laiks - radošā inteliģence - kases gabals. Tomēr maz harmonijas manuprāt tai trijādībā , tā teikt.

jumors 18.09.2009 14:57
Nu es jau arī neesmu brīvvalsts cilvēks, bet nelejiet nu no vanniņas ārā bērnu. Ulmani no Latvijas iedzīvotāju domāšanas ar pāris zinātniskām domām neizdzīs. Vienkārši tāpēc, ka nekad nebūs Streipa laiki vai Arājas laiki, bet Ulmaņlaiki bija un ar + zīmi vēsturiskajā Latvijā, lai ko nerunātu tukšvārdīgas demokrātijas aizstāvji.

Lietussargs 18.09.2009 14:59
Labi ka Dita A. nedzīvo ASV un nav šīs valsts patriotiska pilsone. Pretējā gadījumā pirms katras basketbola, futbola, beisbola spēles viņa laikam nošautos par falšo ASV himnas (oficiāli neapstiprināto ) izpildījumu.

Lietussargs 18.09.2009 15:19
Ō, lūk šis man no "demokrātes" Ditas A. rakstītā šķiet pats jaukākais, ko vispār viņa rakstījusi. Proti, :"... Bet, manuprāt, Ojāram Rubenim, kurš katru dienu darba stundas pavada namā, kurā tika proklamēta demokrātiskā Latvijas valsts, gan vajadzēja aizdomāties, ko viņš piedāvā skatītājiem. Bezgaumības iemiesojums teātra žurkas Kornēlijas paskatā uz Vadoņa fona ir vien bērna šļupsti. Kamēr Kornēlija tikai laikam jau apsmej notiekošo, tikmēr Vadonis nepārprotami aicina nožņaugt demokrātiju vēlreiz."Bravo, demokrātijas pēdējais bastion - Dita A! Urrā! Turpmāk teātru/operas/kino/TV/radio (arī laikralstu/žurnālu) radošās personas drīkstēs ietudēt un atrādīt tikai to, ko nolems "pareizā īpašā komisija". Tiks atlasītas ieteicamās tēmas un to pareizais atspoguļojums. Pretējā gadījumā mums draud, jā, interesanti, kas tad mums draud? Ā, pareizi, mums draud viedokļu un uzskatu dažādība. Citi to sauca, un dara tā joprojām, par demokrātiju. Bet izrādās DitasA.&Co izpratnē demoktātija ir "dziesma unisonā". Pretējs viedooklis un uzskats ir atpakaļrāpulība un tāpēc jo spēcīgi ravējama. malace autore, esat ''istena savu patieso iedvesmotāju marksisma-ļeņinisma idejiskā mantiniece. Tāpēc turpmāk visādi rubeņi, kolāti, koti, žagari u.c. "demorātiju" apkalpojošais personāls, saskaņojiet savas radošās vēlmes un izpausmes ar Ditas A.&Co komiteju/komisiju. Peretējā gadījumā jūs esat, pareizāk sakot, jūs neesat.==========================================Komitejas "Dita A.&Co" lēmums Nr.11. Valsts prezidentam no šodienas un turpmāk uzlikt par pienākumu iepazīties ar teātros/operā/kino/radio/TV iestudēto uzvedumu scenārijiem. 2. Atbilstoši scenārijos noteiktajam un komitejas "Dita A.&Co" nolemtajam uzdot par pienākumu Valsts prezidentam ierasties uz tām izrādēm, kurās jāizsaka sabiedriskais "fui" autoriem.3. Par šī lēmuma neizpildi Valsts prezidentam pašam jāsaņem īpašās komitejas "fui".

gondola 18.09.2009 16:30
Karli Streip, lūdzu neapliec Ulmani, gribi , lai viņam ari būtu kads kauna traips tāpat kā tev.
Stradiņš raksta, ka to negodu viņam uzgāza Cielēns un citi ta laika burlakas.
un pat ja dižajam Vadonim šāda kaite būtu bijusi, viņš ar to negaja lepoties , netaisija praidus un dzīvoja zolīdā vientulībā.
tādu Vadoni mums VAJAG, bet tāda Vadoņa mums NAV.
un tas ir arī viss.

Pēteris 18.09.2009 17:05
Nē, nekādiem mums nekādus vadoņus nevajag. Es varu ļoti labi dzīvot bez jebkādiem vadoņiem un esmu pārliecināts, ka jebkuram domājošam cilvēkam, kuram nav slinkums tieši domāt, nav nekādas vajadzības pēc vadoņiem.

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja