"Baby box" 29

Labrīt, lasītāji!

To ļautiņu starpā, kuri uzskata, ka gejiem un lesbietēm nav tiesību eksistēt vispār, populārs arguments ir par homoseksuāli orientētu cilvēku bezatbildību pret sabiedrību, tipa, ja visi ļaudis pasaulē būtu geji, tad nevienam vairs nedzimtu bērni, un sabiedrība drīz vien izmirtu. Uz ko visbiežāk nākas atbildēt -- jā, un ja gejiem un lesbietēm būtu ritentiņi, viņi un viņas būtu autobusi vai motorolleri, bet tā nav, tieši tāpat, kā nekad nav bijusi un nekad nebūs situācija, kurā visi pasaules iedzīvotāji ir geji.

Iesaki citiem:

Taču par bezatbildību šorīt nācās domāt heteroseksuālās kategorijās. Dienā šodien ir stāsts par plānu, Latvijā izveidot tā dēvēto "baby box", vai jaundzimušā kastīti. Doma ir lūk, kāda: Ja kāda sieviete vai meitene ir dzemdējusi bērnu un to negrib, viņai nav vairs jaundzimušais jāatstāj kāpņu telpā vai miskastē. Viņa var doties uz šo "baby box," atvērt durtiņas, ielikt bērniņu gultiņā, kas ir otrpus durvīm, aizvērt durvis un doties projām. Durtiņas pēc tam no ārpuses vairs nevar atvērt. Šāda sistēma jau esot izveidota šur tur citur Eiropā un pasaulē.

Protams, tas ir daudzreiz labāk, nekā jaundzimušu bērnu atstāt izgāztuvē. Taču tiem, kuri mūsu valstī ir tik ļoti drausmīgi satraukušies par sabiedrisko morāli tad, kad tuvojas draudzības dienu pasākumi, noteikti derētu padomāt arī par šo lietu. Jo mazā radībiņa, kuru ir paredzēts likt "baby box", ir radusies ne jau viena, bet divu cilvēku lēmuma rezultātā. Un šis lēmums ir aprakstāms ar ļoti vienkāršu domu: "Šoreiz prezi nelietosim." Lūk, bezatbildība. Jo runa ir ne vien par iespēju, ka meitene kļūs par grūtnieci brīdī, kad viņa nebūt uz to nav gatava. (Dienā ir citēta Dzemdību nama pārstāve sakām, ka dažbrīd tur uzrodas kāda jaunkundze, kura dzemdē bērnu slepus, lai vecāki par to neuzzinātu, un tad nu acīmredzot ir jārunā par stipri neapķērīgiem vai vismaz kaut kur citur dzīvojošiem vecākiem.) Runa ir arī par seksuāli transmisīvām slimībām, kuru mūsdienās nudien netrūkst. Nemaz nerunājot par psiholoģisko faktoru meitenei, kura jūtas spiesta atteikties pati no sava bērna.

Televīzijas, kino un it īpaši interneta ietekmē bērni patlaban "pieaug" ļoti, ļoti daudz ātrāk, nekā tas bija pirms 20 vai 30 gadiem vai senāk. Tie paši "morāles" sargi var doties arī uz Vecrīgu un aplūkot augstpapēžos, īsos jo īsos bruncīšos un saspīlētā topiņā tērptas un līdz maksimumam sagrimētas meitenes, kurām, ja viņām ir 18 gadu, tad saule aust rietumos un debesis ir zaļas. Ja šīs meitenes, kā arī puiši, kuri viņas aplido, neko nezina par tā dēvēto "drošo seksu," tad briesmas ir pat ļoti, ļoti iespējamas. Pat bez grūtniecības, arī sifiliss, gonoreja un, Dievs pasargi, HIV vīruss nav nekas jauks un patīkams. Saku vēlreiz -- ja bezatbildības rezultātā ir dzimis negribēts bērniņš, tad "baby box" noteikti ir labāks variants par vietu zem krūma parkā. Bet bezatbildība tādā gadījumā ir bijusi ne tikai meitenē un puisī, kurš ir bērniņa tēvs. Runa ir arī par vecākiem, par skolu ... un arī par tām baznīcām, kuras apgalvo, ka viss, kas ir vajadzīgs, ir pateikt nē. Tīņi nemēdz būt tie, kuri prot pateikt nē. Un tāpēc acīmredzot arī mūsu valstī ir vajadzīgs "baby box."

Jauku visiem dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (29) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Laura 16.09.2009 13:53
Nu jau vairs neko neizlabos..ne šajā paaudzē..un arī nākamajā, bet varbūt būtu pienācis pēdējais laiks sākt domāt par nākotni nevis domāt par pagātnes sekām...pati nevainību zaudēju 15 gados..un iespējams tikai veiksmes pēc un nēesot analfabētei nepaliku stāvoklī, bet ja tagad atceros tā laika izjūtas noteikti priecātos par tādu baby box!!Kapēc?? Jo bija bail no vecākiem..tēvs pārsvarā iereibis..mamma mājsaimniece bez teikšanas...visi apkārt aprobežoti..vecākiem sekss nav....par to neviens nerunā!! Man nebija neviens kas pateiktu kad sekss nav tikai izklaide...kad katru reizi ar to nodarbojoties ir jābūt gataviem palikt par vecākiem..man to nācās pašai saprast, bet tā tam nav jābūt...negribas runāt par Dievu..vai ticību..bet par vienkāršām ģimeniskām saitēm, kas lielākai daļai trūkst!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ilmārs 08.09.2009 15:23
Ak, cik žēl skatīties ka Kārlim viņa nepatika pret tradicionālām konfesijām spiežas ārā pat šādā rakstā ;

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

echo>Fishbone 11.08.2009 15:57
Apsmējos. Starpības nav. Ir tikai divas izvēles:
a)apzinos, ka esmu slims (slimība iedzimta, iegūta- lai spriež mediķi...) un ārstējos;
b)Pasludinu, ka mana slimība ir dieva (tīšām nelietoju vārdu "Dievs" ar lielo burtu) dota, tāpēc pieprasu, lai Jūs mani mīlētu, kāds es esmu. Ja Jums nepatīk- pasludinu Jūs par ... (variantus izvēlaties paši!).l

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Anna Pēterim 11.08.2009 11:24
sabiedrībai ir jāmaksā par divu jauniešu bezatbildību, tāpat kā mēs maksājam par tiem, kas izdarījuši noziegumus, par ierēdņiem un citām lietām. un šajā kontekstā man nešķiet, ka rūpes par atstātu jaundzimušo ir sabiedrības līdzekļu lielākā tērēšana.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Fishbone 07.08.2009 15:33
Kārlis Streips > echo07.08.2009 08:59

=====Apsmējos. Piedodiet. Labs Streipa kunga skaidrojums! Kā gan tie idiņi nesaprot, ka gan alkohola gan homoseksa pamatā ir gēni. Tādi no dabas iedalīti! Born that way!
Atškirīgias vien ir iekš tā, ka dzērājs var izvēlēties dzert vai nedzert, tomēr gej_arodbiedrības pārstāvis nevar! Abiem gēni tadi. Ar tādiem piedzimuši! (Videi mēdijiem, draugiem ir ļoooti lieli ietekme, starp citu) Vienu dzīvesveidu var otru nevar mainīt! Kāpēc to homofobi nesaprot??? Vai tiešām cerat, ka zvirbulis lidos kā ērglis???? Tiešām

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Fishbone 07.08.2009 11:08
Gan "Baby Bix" gan L, Mūrnieces šodienas ziņa par to, ka pie tā sauktajiem "melniem caurumiem "uzstādīs radatus ir kārtējais PR spins. Kārtējais no sērijas ... kur „narkotiku rehabilitācijas nodaļu vada narkomāns-lietotājs". Tai vietā, lai sakārtotu satiksmi šajos „melnajos caurumos” daudz ministres prāt efektīvāk ir uzstādīt radarus. Tad jau mans aicinājums Mūrnieces kundzei- pirms radariem, efektivitātres (radaru protams ) nodrošināšanā uztādīt zīmes –maks ātrums 130 km/h (Latvijā atļautais ir vien 90 km.h)!
Arī K. Streips protams, var izteikties par dzimstības un intīmās dzīves jautājumiem.. Bet ja jau runa iet par pusaudžu seksu, tad no tiesas labāk būtu, ja Streipa kungs aktualizētu viendzimuma seksa priekšrocības. Man, kas audzina trīs bērnus , divi no tiem ir skuķi, ir ļooooti grūti, praktiski neiespējami, cīnīties ar pornoindustijas masīvo uzbrukumu! (Nauda, kas pagājušajā gadā tika iekš ASV apgrozīta pornobiznesā sastādīja 18 miljardus zaļas muguriņas !) Šā spiediena iespaidā esamu atlicis aborta naudiņas, ja gadījumā bērniem gadās ! A Streipa kunga piekoptā dzimumdzīve no vienas puses ir patiesi laba ziņa pusaudžu vecākiem! Popularicējot viendzimuma attiecības „BabyBox „ principā ir lieks. Vien atklāts paliek jautājums par dzimumdzīvi ārpus laulību ietvara. Bet tas ir vecmodīgi, vai ne?
būt savs viedoklis par dzimstības probl

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC 07.08.2009 09:22
Kāds gan sakars gejiem ar "Baby box"???? HS seksiņš no auglības skatu punka veroties ir defacko sterils, (bet nehigieniski un bezgala veselībai kaitīgs gan!
Ja runājam par pusaudžu seksu... Nu tad atturēšanās ir labākās zāles. Nevajag šai vecumā rotaļāties ar seksiņu! Dzimumdzīve pusaudzim palīdz labāk mācības? Algebras uzdevums risināt? Tiešām? Skat pat vadītāja apliecību un darbā pieņem no 18 gadiem. "Baby box" pieradina vien pie domas, ka par sekām nav jāatbild!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > echo 07.08.2009 08:59
Vien divas lietas sakāmas. Pirmkārt, Latvija, vismaz cik man zināms, nav anglosakšu zeme. Un, lai arī tam vajadzētu būt acīmredzamam arī Jūsu gadījumā, alkoholisms ir rezultāts procesam, kuru cilvēks var sākt vai nesākt, turpināt vai neturpināt, savukārt cilvēka seksualitāte nav, nav, nav, un vēlreiz nav kaut kas tāds, ko var mainīt katru pēcpusdienu vai pat pāris reizes dzīvē. Ja Jūs, echo, esat pārliecināts, ka rīt no rīta Jūs varēsit pamosties un būt gejs, tad Jūs būsit tīrradnis, kuru zinātne pētīs ilgi un dikti. Lūk, kāda ir atšķirība starp alkoholismu un seksualitāti. Gribētos domāt, ka 21. gadsimtā tādas pamatpatiesības vairs nav nevienam jāskaidro, bet ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaspars Gasūns 07.08.2009 05:02
Kārli, liec taču mierā tos homofobus - neatbildi viņiem! :D Tā ir viena no vismuļķīgākajām maskām, kad aprobežots cilvēks apkarās ar visādiem "progresīvi-liberāliem" argumentiem. Es tā varu iedomāties, ka viņi Tev līdz brošai un gribas pateikt... bet diskusijas jau tur nav. Kā saka, ja tu strīdies ar ēzeli, tad apkārtējie var nepamanīt starp jums atšķirību.

Es, starp citu, homoseksuāļu adopcijas un citos ar to saistītos jautājumos esmu par sabiedrības konsensu, bet aprobežoti pseidoargumenti ir sviests jebkurā gadījumā... gejs, lezbiete, "taisnais" vai ķīnietis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 07.08.2009 01:40
Man kā šī emuāra komentētājam, gan arī kā emuāra periodiskam rakstītājam liekas nudien visai kaitinoši, ka daži ļaudis šeit apspriež Kārļa Streipa personību un viņa pareizrakstību. Vai patiešām viņa ieraksta saturs nav interesantāks un svarīgāks sarunas temats? Un vēlreiz - man liekas nesaprotami, kā jebkuras diskusijas var tikt noreducētas uz jautājumu par homoseksualitāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

mans gan 07.08.2009 01:35
Streipa kungs, vēlreiz atgādinu, ka salīdzinājumā pirms "nekā" komats nav jāliek. Ne jau vienmēr redaktors ir blakus... Ko tas liecina par jums kā tulkotāju...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Echo- Kārlim. 06.08.2009 20:41
Paldies par jauka vakara novēlējumu, ko arī mēs Jums no sirds novēlam.
Savādi gan uzklausīt pārmetumus no Amerikas latvieša par jēdzienu Tu/Jūs sajaukšanu, jo, ja nemaldos, anglosakšu zemēs abus šos vārdus neatšķir. Vēl vairāk- zinu, ka jau dažus gadus atpakaļ Somijā, kurā man bija lemts pabūt, somi teica, ka viņi, savstarpējās attiecībās, maksimāli cenšas aizstāt vārdu "Jūs", kurš neapšaubāmi rada sava veida barjeras attiecībās starp cilvēkiem (uzruna "Jūs" zināmā mērā nozīmē automātisku sava sarunu biedra pacelšanu pārākā pakāpē- atliekas no feodālās Eiropas, kurai nāvīgu triecienu deva Lielā franču revolūcija)ar vienkāršoto uzrunu "Tu". Pieļauju, ka ASV dzīvojuša cilvēka skatījumā somi ir kaut kādi taigas mežoņi, kuri Jūsu Gaišības skatījumā pielīdzināmi zemākai rasei, kurai, ja pareizi saprotu, Jums labpaticies pielīdzināt arī mani. No visas sirds, bez kāda zemteksta, ļoti atvainojos Jūsu Gaišībai, ka neesmu izpratis Amerikas demokrātijā pieņemtos un Jūsu Gaišības demokrātiskajā Latvijā pārnestos demokrātisko attiecību principus starp līdzpilsoņiem.
Diemžēl man nākas secināt, ka Jūsu Gaišība, uzbrūkot manam uzrunas veidam, to padarot par it kā galveno manā komentārā, pamanījušies izvairīties no atbildes /pēc būtības!/ uz manu jautājumu- Vai tiešām Jūsu Gaišība var pamatot starpību pederastijas un alkoholisma izpausmēs? Ievērojot Jūsu Gaišības izvēlveidīgo uztveri, savu jautājumu atkārtoju vēlreiz un skaidrāk. Lūdzu pamatojiet Jūsu Gaišības viedokli jautājumā- vai pederastija un alkoholisms ir ārstējams, vai arī tās ir iedzimtas īpašības, kuras mums dzimstot piešķīris mūsu Kungs un Pestītājs?
Patiesā cieņā Jūsu Gaišības vispadevīgs kalps, vergs u.t.t.(nu un vēl - kā Jūsu Demokrātiskajai Gaišībai labāk tīk!)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > echo 06.08.2009 20:12
Alkoholiķis laikam gan, ja esat aizmirsis to, ko Jums mācīja skolā, proti -- nezināmus cilvēkus uz Tu neuzrunā. Tā dara tikai ļoti, ļoti nepieklājīgi cilvēki. Tieciet pats ar sevi galā. Grūti būs. Bet jauku Jums atlikušo vakaru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Echo- Kārlim. 06.08.2009 19:36
Nemīlu izvairību atbildēs, bet tieši ar to Tu, Kārli, nodarbojies. Tu aizstāvi gejus un lesbietes. Tās ir Tavas tiesības, tomēr man arī ir tiesības uz saviem uzskatiem.
Kas ir bezatbildība? Minēšu divus piemērus.

Esmu alkoholiķis. Kopš pieliku pirmo glāzīti pie lūpām- vairs nevaru apstāties. Iekšas prasa! Nevajag man to kefīru! Riebjas! Ko Tu ieteiksi? Tavu padomu zinu jau iepriekš- ej ārstēties!

Esmu pederasts. Kopš pirmo reizi tiku pie plikas pakaļas- vairs nevaru apstāties! Draudziņš prasa! Nevajag man to sievišķi! Riebjas! Ko Tu ieteiksi? Tavu padomu zinu jau iepriekš- turpini tālāk, jo par Tevi priecājas visa progresīvā cilvēce brīvajā pasaulē!

Taču, ja metam malā Tavas, manis izdomātās, iespējamās atbildes- kā Tu komentēsi šīs divas situācijas- alkoholismu un pederastiju? Ar cieņu u.t.t.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cirkumcīzija 06.08.2009 18:03
Kalvim vajadzētu vairāk painteresēties,ko par homoseksuālismu saka modernā zinātne.Atkārtot baznīckungu versiju nevar bezgalīgi,sāk jau apnikt.Pie tam vēl,kad reliģiju pašu diezgan padziļināti pētī.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

rv 06.08.2009 17:46
atbildība bezatbildība vai vienkārši demagoģija?

skaidrs, ka baby box ieviešana ir sociālas atbildības demonstrēšana situācijā, kad ļoti daudziem sabiedrības locekļiem VIENKĀRŠI NAV iespējas būt atbildīgiem.

par vecākiem, skolu, sabiedrību, baznīcu, blā blā blā, - OK. whaevaa.
bet. kāds tam visam sakars ar homofobiju, gejiem un lezbietēm????? nu nekāds takš, ja neskaita klasisko "Bet Kartāga ir jānodedzina!".

mandomāt, ja netradicionāli orientētie tiešām vēlētos būt sociāli atbildīgi, tad viņi (nu kaut uz kādu savas dzīves periodu) vismaz mēģinātu izpildīt savu pienākumu pret sabiedrību, piemēram, nodibinot tradicionālo hetero ģimeni, uzaudzinot noteiktu skaitu pēcnācēju, utt.

nevis katrā iespējamā un neiespējamā veidā mēģinot izdomāt sev un citiem jaunus noteikumus un patiesības, un mēģinot tos pierādīt un izsist cauri...

(nekādu īpašu aizspriedumu pret netradicionālo orientāciju, tomēr uzskatu, ka primārām sabiedrības izdzīvošanas vajadzībām ir jāiet pa priekšu)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > Kalvim 06.08.2009 15:34
Saprotu, ka pārliecinātu homofobu (vienalga, vai Jūs pats sevi par tādu uzskatāt vai neuzskatāt) mainīt ir sarežģīti un grūti, bet šoreiz es homoseksuālismu pieminēju tikai un vienīgi salīdzinājuma vajadzībām. Ja tas Jums nepielec, tad žēl, bet tā jau būs Jūsu problēma. Patīk jau Jums mētāties ar tādiem ļoti pieklājīgiem vārdiem, kā "homītis" un "izvirtība." Domājot par Jums, piedāvāšu citu: idiņš. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kristīne 06.08.2009 15:18
Es arī šorīt lasīju šo rakstu un mani pārņēma dīvaina sajūta. Pati ideja kā tāda varbūt tiešām ir atbalstāma dēļ tādas sabiedrības, kāda nu tā pie mums ir.
Vienīgi man ir diezgan pamatotas aizdomas, ka idejas izpildījums kārtējo reizi nav vispusīgi pārdomāts no juridiskās puses. Pieņemsim, ka neviens nebūs pamanījis, ka sieviete ir stāvoklī, viņa mājās piedzemdēs bērnu aiznesīs uz babu box un viss. Tad skaidrs, ka bērns skaitīsies kā atradenis(tas tiek ierakstīts arī dzimšanas apliecībā, par šo jēdzienu gan tiešām vajadzētu padomāt). Bet, ja kāds pamanīs, ka sieviete bijusi stāvoklī un tad vairs nav, bet bērna arī nav, gribēs painteresēties,policija uzsāks izmeklēšanu, līdz ar to noskaidros bērna māti un sāksies parastais process par aizgādības tiesību atņemšanu un visām no tām izrietošajām sekām.
Es katrā ziņā ceru, ka idejas autori tomēr ir vai vismaz vēl padomās par visām iespējamajām juridiskajām niansēm, kas var rasties katrā individuālajā gadījumā, lai ideja tiešām izvērstos pēc labākā nodoma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Klāvs 06.08.2009 14:26
Nav jau par tēmu, bet Kārlis pats iesāka: izmantojot to pašu argumentu, kas tik bieži tiek izmantots, lai kritizētu homoseksuālismu - vēlētos paziņkārot, kad beidzot morālisti un tautas auglības sargi sāks nosodīt katoļus un citus kristiešus, kas vēl joprojām uztur un veicina celebāta institūtu, pulcējot jaunos ļaudis klosteros, kur viņiem jāatsakās no tiesībām uz pēcnācējiem. Kad tiks pienācīgi novērtēts tas robs latviešu dzīvā spēka kokā, ko izcirtis Pujāts savā celebātismā un visi citi katoļu priesteri, mūki un mūķenes?

Runājot par tēmu: kaut kā neticu, ka pusaudze vai alkohola nomākta māte no Liepājas vai Ludzas vai kaut vai no Purčika brauks uz bērnu slimnīcu, lai apmeklētu beibīboksu. Bet, ja kaut viena ieradīsies - labi vien būs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva to Kalvis 06.08.2009 13:53
Nu gan salīdzināji: prostitūcija (verdzenes/verga un pircēja/pircējas attiecības) ar homoseksuālismu....Tu, piemēram, padomāji, kā jūtas sieviete atklājusi, ka viņas vīrišķis ir tāds mainīties gribošs (?) homoseksuālis. It kā jau heteroseksuāļi nav radījuši lielisku iespēju iedzīvoties plastikas ķirurgiem, kā arī firmām, kas ražo līdzekļus pret celulītu, krunkām un lieko apmatojumu! Turklāt, ja jau piesaucam Dievu, tad interesanti, kāpēc viņš cilvēkus ir radījis tieši tādus? Lai viņi pēc tam zobus sakoduši mocītu sevi un savus partnerus? Tas manuprāt ož pēc sadisma, un, ja kāds savas sadistiskās tieksmes izlādē uz kādu, kas nav mazohists, tad tā gan ir patoloģija.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 06.08.2009 13:16
Avīžu ziņās ir rakstīts par "Baby box" - manuprāt, humānu risinājumu - vismaz labāko, ko var darīt briesmīgajā situācijā, kad ir mātes, kuras nevēlas pašas savus bērnus. Bet K.Streips pat šeit saredz "homoseksuālisma problēmu". Manuprāt, gluži bez pamata.

>>> To ļautiņu starpā, kuri uzskata, ka gejiem un lesbietēm nav tiesību eksistēt vispār, populārs arguments ir par homoseksuāli orientētu cilvēku bezatbildību pret sabiedrību, tipa, ja visi ļaudis pasaulē būtu geji, tad nevienam vairs nedzimtu bērni, un sabiedrība drīz vien izmirtu. Uz ko visbiežāk nākas atbildēt -- jā, un ja gejiem un lesbietēm būtu ritentiņi, viņi un viņas būtu autobusi vai motorolleri, bet tā nav, tieši tāpat, kā nekad nav bijusi un nekad nebūs situācija, kurā visi pasaules iedzīvotāji ir geji.
==========
Šim argumentam arī nav nekādas vainas. To vienīgi vajag mazliet precizēt: "ja visi ļaudis pasaulē nodotos perversijām un citām antisociālām dzimumattiecību izpausmēm (ieskaitot homoseksuālismu, pedofīliju, incestu, prostitūciju, grupu orģijas vai arī bezatbildīgu savu bērnu pamešanu novārtā - iemetot tos "baby box" un neskaitāmos vēl ļaunākos veidos), tad sabiedrība drīz vien izmirtu.

Un tieši tā arī pie mums notiek - tauta izmirst. Un "baby box" ir tikai aisberga redzamā daļa tam kā Latvijas sabiedrībā pieņemts uzspļaut bērniem un viņu likumīgām interesēm.

Pateikt, ka homoseksuālists tāds ir piedzimis un neko nevar ar sevi izdarīt kā vien nodarboties ar lopisku seksu - varbūt tam var noticēt tie, kuriem ticība karmai apvienojas ar pasīvu fatālismu. Nu tiešām - varbūt iepriekšējās dzīvēs ir izpelnījies kaut ko - un tādēļ dvēsele ir iemiesojusies par alkoholiķi, pedofīlu vai homīti. Kādēļ šīm pasakām ir jātic kristīgā valstī? Nezinu. Katrs cilvēks ir morāli atbildīgs par savu rīcību.

Mēs tiešām esam dažādi - cilvēku mīlestība ir ļoti daudzveidīga. Tā nepazīst vecuma, dzimuma, sociālo, rasu un etnisko grupu robežas - pat ja kādam tā gribētos. Bet kādēļ savus mīļos cilvēkus vajadzētu pazemot ar pretdabisku kopošanos?! Tas ir tieši tas, ko dara homīši. Nav jau svarīgi, ko katrs no mums par to domā - ko domā Jānis, Kārlis, Kalvis vai Pēteris. Svarīgi, vai tas atbilst Dieva nodomam? Jo Dieva priekšā mēs visi esam vienādi - un Dievu piešmaukt neizdosies. Ja tauta izvirtību dēļ izmirst, tad jāizdara secinājumi - kamēr nav par vēlu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cirkumcīzija 06.08.2009 12:57
Bez prezervatīviem ir arī pēc apaugļošanas kontracepcija,diemžēl pusaudžiem pārāk dārga,kas savlaicīgi atdala apaugļoto olšūnu un izvada to ārā,sava veida ļoti agrīns aborts.Preparāts eskapelle un citi.Bet ja nauda noēsta saldumos vai narkotikās tad nekā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 06.08.2009 12:33
Kārli, Tev pienāktos žetons, kā mēs skolā mēdzām teikt. Man tā līdz šim nekad nav bijis skaidrs, kādēļ tieši tiek uzsvērts, ka homoseksuāļi ir tik bīstami sabiedrībai. Piekrītu Tev, ka bērna izmešana izgāztuvē sūta patiešām baismīgu signālu par to, kā daži ļaudis uztver cilvēka dzīvību un vērtību.

Tomēr tagad pie tēmas. Man, tāpat kā Tev, šķiet, ka izsargāšanās gan no nevēlamas grūtniecības, gan no seksuāli transmisīvām slimībām ir abu partneru atbildība. Piekrītu, ka, ja nu reiz grūtniecība ir iestājusies, tad atbildība par bērnu arī ir jāuzņemas abiem, nevis tikai topošajai mātei. Tīņiem nemēdz būt darbs un iespējas nodrošināt jaundzimušo, tādēļ "baby box" var likties pievilcīgs risinājums.

Tomēr man liekas, ka problēma ir jāsadala divās daļās. Pirmkārt, pirms tīņi ir stājušies dzimumattiecībās: Vecākiem būtu jāiemāca saviem tīņiem uzņemties atbildība par savu rīcību. Tādā kontekstā man nešķiet, ka ir kaut kas nosodāms tīņiem mācīt "vienkārši pateikt nē" (just say no!), jo tīņi ir visai bēdīgi slaveni ar savu nespēju nodrošināt savus jaundzimušos ar atbildīgu audzināšanu. Un, protams, jāsniedz informācija par kontracepcijas līdzekļiem. Tomēr pirms mēs sniedzam savam tīnim prezervatīvu, mums viņam būtu jāiemāca uzņemties atbildība un tas ir jāsāk jau no bērna kājas. Aplēst savas rīcības sekas nevajadzētu būt īpaši grūti, ir tikai jāatbild uz jautājumu - vai es un mans partneris būsim spējīgi apgādāt bērnu, ja mūsu neuzmanības dēļ iestāsies grūtniecība?

Otrais aspekts ir pēc nevēlamas grūtniecības iestāšanās. Tad nu ir runa par to, kā nodrošināt bērnam vislabvēlīgākos dzīves apstākļus. Un šis ir tas grūtākais aspekts. Vai "baby box" tiešām ir risinājums? Un tanī pašā laikā - vai visai sabiedrībai ir jāmaksā no nodokļu naudas par divu jauniešu neatbildību? Kur ir baznīcas un tās struktūru (klosteru, draudzes, utt.) atbalsts šādos gadījumos? Un šeit es runāju par konkrētu gan mentālo, gan materiālo atbalstu. Vai nepastāv neviena cita sabiedrības labdarības iestāde, kura uzņemtos atbildību? Un galu galā - kur ir šo jauniešu vecāki?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ingmars 06.08.2009 11:38
>>> ģimenēs, kur no mazam dienām bērni redz, ka alkohols tiek lietots ar mēru (nejaukt ar žūpošanu, kas ir otra galējība), tīņiem problēmas ar alkoholu nav.
======
:)) Nez vai narkologi tam piekritīs. Sk. profesionāļa skatījumu uz alkoholisma problēmu (krieviski) - http://www.naritsyn.ru/read/all/azbuka/alko.htm .

Ir jānoskaidro, ko nozīmē "alkoholu lietot ar mēru"? Ja cilvēki alkoholu lieto apreibināšanās nolūkā, tad viņi atrodas lēnākā vai straujākā ceļā uz alkoholismu. Viņiem kādu laiku problēmu var nebūt, ja alkoholisms attīstās pēc labvēlīgas - "žūpošanas" scenārija (ko Naricins sauc par "alfa-alkoholismu"). Bet pietiek kaut kam dzīvē sašķobīties (vai arī nepaveikties ar gēnu kombināciju) un cilvēkam saasinās alkoholisms ar visai krāšņu klīnisko ainu.

Vienīgais veids, kā no tā izvairīties - nelietot alkoholu vispār, vai izmantot to nedaudz, tīri gastronomiskos nolūkos. Katrs, kurš ar kaut kādām substancēm apdullinās, nostājas uz ļoti slidenas takas. Vienalga - vai tās ir sēnes, tabletes, alkohols vai marihuāna.

Domāju, ka Latvijā ir vajadzīgas islāma normas - ja ne valsts likumos, tad vismaz sadzīvē. Bez izvirtībām un bez alkoholisma. Un, kā liecina vismaz 1 miljarda mūsu laikabiedru pieredze - nekas slikts tādēļ nenotiek. Tiek turētas godā ģimenes vērtības un nav vajadzīgi nekādi "baby box".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ingmars 06.08.2009 11:27
Argumenti ir pavisam par citu ko

Homoseksuālisma propaganda ir bīstama cilvēkiem "uz robežas"
==============================================
Visi cilvēki NAV viennozīmīgi iedalāmi homoseksuālistos un heteroseksuālistos. Pat ja mūsdienās to sauc citādi - ir labi sen zināma "Kinsija skala" (piemēram, heteroseksuāli cilvēki ar daļēji biseksuālu orientāciju, utml.) Ja šie cilvēki dzīvo morāli sakārtotā sabiedrībā, tad viņi var izveidot normālu ģimeni. Diemžēl, viņi var arī sapīties ar tādiem vai citādiem izvirtuļiem - un iegūt traumas uz visu mūžu. Homoseksuālistiem ir tiesības teikt, ka izvēle ir katra cilvēka ziņā. Bet tad ir jāatzīst, ka viņiem ir izvēle arī vispirms pievilties, un pēc tam doties uz "Jauno Paaudzi" un pieņemt Jēzu kā savu pestītāju. Ar visām izrietošajām sekām - ir tādi homofobi, kuri ir gatavi nomušīt visus zilos. Ja "Mozaīkai" tā patīk labāk - lūdzu.

Par pensiju aprēķināšanu
=============================
Visi mēs labi redzam, ka pensijas vecuma cilvēku īpatsvars Latvijā strauji pieaugs, bet sociālais budžets jau tagad nespēj neko sakarīgu nodrošināt. Problēma, protams, ir nepietiekamā dzimstība - kuras dēļ gados veco cilvēku kļūst vairāk nekā gados jauno. (Šī, protams, nav tieši ar homoseksuālismu saistīta lieta - bet vairumam homoseksuālistu bērnu tomēr nav.) Lai atjaunotu elementāru taisnīgumu, pensijas būtu jāpiesaista tam, cik daudz Latvijas sociālajā budžetā iemaksā konkrētā pensionāra bērni. Ja bērnu cilvēkam nav vai viņi sociālo nodoli nemaksā, tad valsts izmaksātā "paaudžu solidaritātes" jeb 1.līmeņa pensijai jābūt niecīgai. Nevis kā tagad - piesaistītai izpeļņai 5 pirmspensijas gados, kad karjerists saņem daudz, bet sieviete-mājsaimniece, kura uzaudzinājusi daudzus bērnus - neuzkrāj vispār neko.

Mēs zinām, cik var sarukt pensiju fondu vērtība krīzes apstākļos. Skaties no kuras puses gribi - pašreizējo pensionāru labklājību nodrošina pašreizējās darbaspējīgās paaudzes ieguldījums. Nav morāli pareizi, ja strādājošiem ir ar saviem sociālajiem maksājumiem jānodrošina pensijas bezbērnu pensionāriem (t.sk. homoseksuālistiem), kamēr viņu pašu māte, varbūt, dzīvo trūkumā un saņem vien minimālo pensiju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Avo 06.08.2009 11:07
Piekrītu Sestdieņa apgalvojumam par korelāciju starp knservatīviem vecākiem un no ķēdes norāvušamies tīņiem. Esmu novērojis, ka ar alkoholu ir līdzīgi - ģimenēs, kur no mazam dienām bērni redz, ka alkohols tiek lietots ar mēru (nejaukt ar žūpošanu, kas ir otra galējība), tīņiem problēmas ar alkoholu nav.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 06.08.2009 10:07
Patricija Nella Vorena savā 70.gadu romānā "Sapņu dejotājs" jau aprakstīja, ka lielākās problēmas ar dzimumdzīvi rodas tieši viskonservatīvāko vecāku bērniem - kamēr māte pieprasa sadedzināt Oskara Vailda grāmatas, kas esot "pilnas ar slimīgu izvirtību", tikmēr viņas nepilngadīgā meita ir palikusi stāvoklī un, baidoties no vecāku reakcijas, aizbēg no mājām. Sāras Peilinas un viņas meitas piemērs apliecina, ka tas pats notiek arī reālajā pasaulē un joprojām.

Bet "ja visi būtu geji" ir no tās pašas sērijas "ja visi būtu vīrieši" vai, labi, izvēles teorijas piekritējiem, "ja visi būtu santehniķi" - tad nebūtu, kas slauka ielas, vada autobusus, cep maizi, jo visi gribētu vien ņemties ar trubām. Acīmredzams absurds.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dita 06.08.2009 10:04
Ak, Kārli, ja tīņi vien būtu šī problēma! Negribēti un gadījuma bērni dzimst arī "pieaugušākiem" vecākiem. Es ļoti personiski pazīstu vienu 2,5 gadus vecu jaunkundzi, kas mammai 33 gadu vecumā radusies ļoti nejauši. Paternitātes nav, un mamma nemaz nav spējusi izskaidrot, kā pie bērniņa tikusi.

Problēma ir ne tikai Vecrīgā, bet arī Latvijas laukos, kur cieņā alkohols, neizglītotība un vienkārši bezatbildība.

Bet es arī saku, ka "bērnu kastītes" ir laba lieta. Tad varbūt ne tikai jaunietes, bet arī "pieaugušākas" sievietes neizmetīs bērnus vienkārši miskastē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 06.08.2009 10:00
Galu galā ne jau velti ārsti saka, ka pie mums esot neproporcionāli liels to neauglīgo skaits, kas par tādiem kļuvuši laikā neārstētas gonorejas dēļ. Bet runa jau nav tikai par muļķa skuķiem, kuri pat ja nenomušī savu bērnu, uz pilnvērtīgas izglītības iegūšanu var cerēt tikai, ja ir vecmāmiņa, kas palīdz. Vēl ir arī tie pseidokristīgie aģitatori, kas vēršas pret abortiem (it kā kārtīgi ginekologi tos atbalstītu) un stāsta, ka sievietei esot jādzemdē un jo vairāk, jo labāk, turklāt štrunts, ka pati māte nav vesela un/vai nav naudas. Un tad pat nav svarīgi, vai no bērna atsakās vai audzina trūkumā un trīcot no iespējas, ka kāds ģimenē var, piemēram, saslimt, vai vienaudži bērnu kā "sušķi un plušķi" piekaus un būs jāpērk jauns apģērbs un iespējams mācību grāmatas.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips