Atkal šis 16. marts -- šoreiz ar starptautisku jefiņu 36

Labrīt, lasītāji!

Nu, ko. Atkal klāt šis 16. marts. Šis nolādētais datums, kura laikā dažādu tautību un dažādu nokrāsu meļi un liekuļi centīsies pagozēties televīzijas kameru priekšā. Tie ir ļaudis, kuriem vismazāk interesē Latvijas leģions un tas, ko tas 2. pasaules kara laikā darīja vai nedarīja.

Iesaki citiem:

Tie ir ļaudis, kuriem ir nepieciešams paklanīties Krievijas un tās ārprātīgi melīgās vēstures izpratnes virzienā. Tie ir ļaudis, kuri latviskumu pārprot kā vēršanos pret visu citu un visiem pārējiem. Jo viens ir pilnīgi skaidrs -- ja arī, piemēram, partija Visu Latvijai! ar visnotaļ naivām actiņām turpina apgalvot, ka viņi jau neko, nē, nē, karogu aleja viņiem ir tradicionāla un latviska un mīļa un jauka un piemērota un visvisvisādākā veidā pati labākā, tad Dievs ar VL, bet Administratīvās tiesas sēdē, kurā tika lemts, ka Slešakova tandēms Rīgas pašvaldībā tomēr būtu varējis paskatīties precedentu un zināt, ka vienkāršs aizliegums Eiropas savienības dalībvalstī nav akceptējams -- tajā sēdē piedalījās arī tādi cilvēki, kuri ir pavisam konkrēti antisemīti un ekstrēmisti. Tajā skaitā tādi, kuri savā apkārtrakstā/lapelē savulaik publicēja "Ciānas gudro protokolus" un izlikās nezinām, ka tie, kā zina visa pasaule izņemot ļaudis, kuri ir nolēmuši to ignorēt, ir grotesks viltojums. Nožēlojami.

Taču tikpat nožēlojama ir arī "otra puse" šajā procesā, un pats trakākais šogad ir tas, ka meliem un elpu aizraujošajai liekulībai savu uzvārdu ir piedāvājis arī starptautiskais nacistu noziegumu izmeklētājs Eframs Zurofs. Ļoti ceru, ka šis kungs vismaz kaut kur pelēkajā vielā saprot, cik ļoti viņš šodien diskreditēs pats sevi un savu darbu, ja viņš tik tiešām dosies pie Brīvības pieminekļa un protestēs. Jo tur viņš atradīsies kopā ar cilvēkiem, kuri pilnīgi bez jebkāda pamata apgalvo, ka Latvijā "atdzimst neonacisms," bet acīmredzot tikpat pilnīgi ir gatavi neraudzīties austrumu virzienā, kur ir pietiekami konkrēts neonacisms -- neonacisms kuru viens jauns censonis ir aprakstījis ar vārdiem "mēs esam balto cilvēku al-Qaeda." Tā būtum Krievija, kuras liekulībā par Baltijas valstīm un to vēsturi cilvēkam ar starptautisku statusu tādam kā Zurofam nudien nebūtu jāpiedalās. Pieļauju, kaut kur kaulos pat viņš saprot, ka Latvijā diez vai vairs ir kāds, ko tiesāt par 2. pasaules kara laikā pastrādātajiem grēkiem. Pieļauju, kaut kur kaulos pat viņš saprot, ka laikā pēc kara Latvijas leģions tika atbrīvots no jebkādas atbildības par genocīdu, kāds tika veikts pret Latvijas ebrejiem. Pieļauju, kaut kur kaulos viņš zina, ka laikā pēc kara arī okupētajā Latvijā ievērojams skaits cilvēku tika (ne vienmēr pamatoti) nogalināti vai nosūtīti uz lēģeriem par piedalīšanos nacistu grēkos. Pieļauju, kaut kur visdziļākajos kaulos pat viņš saprot, ka vienai tautai ar savu sāpi tomēr nav tiesību noliegt citas tautas sāpi. Patīk tas viņam vai ne, bet Staļins nogalināja daudz vairāk cilvēku, nekā Hitlers. Jā, tas, kas 2. pasaules kara laikā notika ar Eiropas ebrejiem, arī bija kaut kas unikāls un unikāli baiss un ārprātīgs. Taču no tā neizriet, ka tiem daudzajiem tūkstošiem latviešu, kuri pazaudēja radiniekus Sibīrijā un tās gulagā, būtu par to jāaizmirst.

Taču cita lieta, kā teicu, ir šo sāpju ārišķīgums. Ja nebūtu bēdīgi slavenā 16. marta, droši vien Krievijas propagandas resoriem tāds būtu jāizgudro. Pašmāju patēriņam, protams, ir labāk, ja Kremļa kontrolētie elektroniskie masu informācijas līdzekļi tautiešiem demonstrē kadrus par "nacisma heroizāciju" Latvijā nekā, ja tie sāk ar skaidrāku aci palūkoties uz to, kas notiek pašā Krievijā. Cita starpā, joprojām internetā ir atrodams video, kurā redzama cilvēka galvas nociršana par to, ka viņš "ne tāds." Protams, nesaku, ka Eframs Zurofs un viņa draugi no "Latvijas Antifašistiskās komitejas" atbalsta cilvēka galvas nociršanu vai arī, ja kas, neonacismu Krievijā. Taču zināmā mērā te tomēr var aplūkot jautājumu par "pasaki, kas ir tavi draugi, un es pateikšu, kas esi tu pats." Un tas, starp citu, ir kaut kas, par ko derētu padomāt arī Šlesakovam Rīgas domē. Laizīšanās ap visu krievisko ir tas, kas lika Ušakovam diet pie Drošības policijas un lūgt no baltiem diegiem uzšūt "drošības apdraudējumus," kas ļautu viņam 16. martu vienkārši aizliegt. Tajā pašā laikā viņš ar sajūsmu uztver sena krievu tautas simbola dāļāšanu pa labi un pa kreisi, lai 9. maijā viena daļa Latvijas sabiedrības varētu tā kārtīgi nosvinēt Latvijas okupācijas sākuma dienu. Liekulība sit augstu vilni arī Rīgas domē. Un kārtējo reizi ir redzams tas, kas Latvijā un visā bijušajā PSRS teritorijā, iespējams, ir viena no lielākajām sabiedrības problēmām -- villošanās par vēsturi, kura neļauj raudzīties nākotnē un pilnīgi perfekti palīdz novērst uzmanību no tā, ko valdošās "elites" dara un nedara. Kā Krievijā, tā arī pie mums.

Jauku visiem dienu. Arī tiem, kuri šodien ālēsies pie Brīvības pieminekļa. Varbūt kādreiz prātiņš pārnāks mājās.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (36) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > ak 17.03.2010 16:49
Kur Jūs blogā dabūjat iespaidu, ka es runāju tikai par Latviju? Staļina kopējā kontā absolūti neizbēgami ir vairāk bojā gājušu cilvēku nekā Hitleram, kaut vai tāpēc, ka maniaks Staļins bija pie varas daudz ilgāk nekā maniaks Hitlers. Tas ir pirmkārt. Otrkārt, vai tad Jūs neuzskatāt, ka Latvija bija okupēta? Ja tā, tad Jūs kļūdāties un atbalstāt Kremļa līniju, ja nē, tad tomēr vārds nepārprotami te nebūs vietā. Un atkārtošu arī to, ko teicu iepriekš -- Jūs esat gļēvulis sarunā piedaloties anonīmi. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V.>ak 17.03.2010 15:19
Skaidrs,ka Ak ir kolonizatoru līdzskrējējs un viņam dzīve Latvijā kļūs aizvien grūtāka,jo viņa mīļotā Krievija pakāpeniski nonāk aizvien lielākās naudas grūtībās,par ko liecina milzīgie Ķīnas kredīti,kas jāatdod ar dabas resursiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


user -> AK 17.03.2010 14:34
No jūsu atbildēm var saprast, ka visi padomju varas izsūtītie un nogalinātie bija SSieši.
Vēl var secināt, ka jūsuprāt padomju vara Latvijai nākusi par labu.
Vēl, jūsuprāt ir slikti godināt savu vectēvu, kara biedru, tēvu vai citu radinieku, kas karojis pret sarkano armiju, jo viņš noteikti 100% esot bijis SSietis un 100% ir nogalinājis vismaz vienu civiliedzīvotāju (tajā skaitā ebrejus).

Ko es par to domāju, ir izlasāms zemāk.
Faktiski šeit tiek klupts virsū cilvēku grupai, nemaz pat nepainteresējoties vai starp viņiem ir kāds, kurš nogalinājis civiliedzīvotājus (tajā skaitā ebrejus).
Protams, nenoliegšu, ka daži no viņiem bija tādi paši brutāli slepkavas kā SSieši, iespējams arī tādi izvarotāji un kriminālie elementi kādi bija sastopami Staļina sarkanajā armijā...

Bet, kur ir pierādījumi, ka tiek godināti tieši šie kara noziedzinieki un nevis brīvības cīnītāji?
Liec pierādījumus galdā par to, ka tiek godināts vismaz viens kara noziedzinieks un tikai tad tevi sāks ņemt par pilnu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


AK 17.03.2010 13:11
Nekas no tā, kas šodien notiek pie Brīvības pieminekļa, nav "esesiešu slavināšana" -- tā to pasniedz Krievijas masu informācijas līdzekļi ar informatīvu atbalstu tepat mūsmājās.
----
Paši esesiešu mīlētāji atzīst, ka viņi 16. martā "godina leģionārus". Sk. http://www.visulatvijai.lv/news.php , piemēram. Vai noliegsiet, ka leģionāri bija esesieši? Vai centīsieties nošķirt godināšanu no slavināšanas?

Tas liecina, ka Jūs esat šīs Krievijas līnijas atbalstītājs.
-----
Antifašistiskās līnijas atbalstītājs. To var atbalstīt Putins, var Zurovs (vai viņš arī būtu Krievijas pakalpenis, pēc Streipa loģikas?)... Diez vai kāds no antifašistiem ir pilnīgi ideāls cilvēks, bet antifašisms nekļūst sliktāks no tā, ka to atbalsta arī kāds kritizējams politiķis.

Vēl jo vairāk par to liecina Jūsu jautājums par pierādījumiem par Staļina slepkavīgo raksturu. Kaut vai golomodors Ukrainā vien nogalināja vairāk cilvēku, nekā visa Hitlera nāves nometņu sistēma, un golomodors bija Staļina apzinātas politikas rezultāts.
-----
Ir tāds viedoklis, ka politikas rezultāts, ir pretējais. Var apskatīt zinatnisku darbu rezumējumu un atsauces uz tiem, piemēram http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Tālāk, ir atšķirība starp ikdienas varianta antisemītiem un patiesiem neonacistiem. Nav man zināms, ka minētās lapeles redkolēģijā strādā skūtgalvji ar šautenēm padusē.
------
Nacisti plašsaziņas līdzekļu redakcijās nav mazāk nacisti vai mazāk bīstami.

Nākamais, 2. pasaules karam beidzoties, nepārprotami Latvijā tika nostiprināta padomju okupācija.
-----
Jūs varat simtkārt atkārtot "nepārprotami", no tā jūsu argumenti labāki nekļūst.

Savukārt Jūs, lūdzu, uzrādiet statistisku, kura pamato apgalvojumu ka "no [staļinisma] Latvijā gāja bojā mazāk cilvēku." Saskaitiet, lūdzu, tos, kuri mira gulagā. Saskaitiet tos, kuri tik nobendēti Baigajā gadā. Saskaitiet tos, kurus nošāva Sarkanarmija. Un tad runāsim
-----
Pats Streips, protams, savus skaitļus neuzrāda. Varbūt apzinās, ka avoti nav pārliecinoši. Lūk dati tikai par Holokaustu Latvijā no LU: http://names.lu.lv/lv.html lēš, ka bojā gāja ap 70 000 tikai Latvijas ebreju. Lai Streips pats uzrāda avotus, no kuriem izrietētu, ka staļiņisms (neapstrīdami noziedzīgs; un tas 30.-o gadu beigās PSRS padarīja noziegumus arī speciāli pret latviešiem) Latvijā iznīcināja vairāk. Ja viņš izmantos Gēbelsa propagandu par 1940.-41. g. politisko represiju upuriem un ieskaitīs ikvienu Latvijas esesieti, kuru nogalināja sarkanarmiieši, varbūt kaut kas tuvs sanāks. Bet iznīcināt tos, kas karoja par to, lai aiz viņu pleciem notiktu Holokausts, ir pienākums, nevis grēks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


> Kārlis Streips 17.03.2010 10:52
Vispār jau 16. martu no kalendāra vajadzētu svītrot komlektā ar Okupācijas muzeja slegšanu, kas, kā dzirdēju, ir pa pusei privāts pasākums. Likvidējot Okupācijas muzeju šo datumu vieglāk aizmirst.
Prātā nāk Orvela 1984. iespējams ne precīzi, bet
"Kas kontrolē pagātni, tas kontrolē nākotni.
Kas kontrolē tagadni, kontrolē pagātni"
JA tā labi padomā " Nafig tas Okupācijas muzejs vajadzīgs? Krenķi vien.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


user -> Ieva 17.03.2010 08:22
Loģiski, ka abi bija baisi un atbaidoši, ja rēķina skaitļos viņu upuru skaitu. Kur manā tekstā bija pateikts, ka viens ir labāks? Es tikai koncentrējos uz to, ka padomju valdīšana, kas sekoja pēc kara, liedz mums šobrīd atrasties tādā demokrātijas/ekonomikas līmēnī, kādā ir Somijā vai Francija. Un padomju domāšana ietver tādu domāšanu kā "šofera dēlu" sistēma, blatu sistēma valsts pasūtījumos, kukuļdošana, izvairīšanās no nodokļiem un arī uzskats, ka zagšana no valsts ir goda lieta.
Visas šīs domāšanas pārsvarā bija populāri piekoptas tad un arī tagadējā Latvijā.

Tas viss ir padomju laiku iedibinātais mantojums, kas neļāva šajos 20 postpadomju gados mums piedzīvot gaidīto izaugsmi. Lūk kāpēc arī Staļins konkrēti priekš Latvijas bija sliktāks. Mēs sekas jūtam un turpināsim just.

Leģionāru loma šajā visā ir tā, ka viņi atšķirībā no sarkanajiem strēlniekiem centās novērst Latvijas iekļaušanu "draudzīgajā [korumpētajā] valstu saimē".
Tomēr kopumā man ir prieks, ka parādās partijas ar Eiropeiskāku domāšanu, kas dod mums cerības kādreiz arī sasniegt rietumus ne tikai demokrātiskajā domāšanā, bet arī ekonomiskajā izaugsmē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V>vladimirs 17.03.2010 07:18
Atrodiet kādu bijušo koloniju pasaulē,kur kolonizatorus dikti mīl un cienī.Kad atradīsiet,tad varat uz turieni baukt.Ja neatradīsiet tad ar visiem bērniem-čemodāns,stacija,krievija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bērziņš 16.03.2010 23:43 http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/307958-legionaru_gajiens_n...
Re, kā mierīgi tomēr viss noritēja. VL tikai turēja karogus un atdeva šiem cilvēkiem pienākošos godu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bērziņš 16.03.2010 23:40
Vispār jau Raivis Dzintars un co. atbalstīja šo pasākuma jau tad, kad partija pat vēl nebija idejas līmenī. Bija tikai nacionālpatriotiska jauniešu apvienība. Tāpēc arguments par izrādīšanos ir nepareizs. VL varbūt dažās izpausmēs ir ekstrēmi, bet kopumā cilvēki vienkārši nesaprot, ka nacionālisms nav nacisms.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Janis mb 16.03.2010 23:30
Jā, diemžēl, arī manuprāt, šī ir kļuvusi par nolādējamu dienu, jo tā ir izveidojusies, attīstijusies ar lielu palīdzību no daudzām pusēm kā par Latvijas nomelnošanas gadatirgu. Šī diena ir kļuvusi ļoti izdevīga, gandrīz pat nepieciešama... ne mūsu veciem traģiskiem varoņiem, bet viņu nelabvēļiem. Tā kā lietas te ir notikušās, kad pēdejais Leģionārs būs jau aizgājis pie brāļiem, būs vēl tie kuri raus viņu vecos kaulus augša no kapiem lai vēlvienreiz sarkanbaltsarkaniem karogiem plīvojot, tos apķengāt un tautu nomelnot. Kam tas viss vajadzīgs? Vai varonīgam Raivim? Viņa draugiem? Kam?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


jumors 16.03.2010 23:08
Es laikam ļoti priecātos, ja pie II pasaules kara nepiemaisītu Vefa izsaimniekošanu- tas tomēr ir cits lauciņš.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gt 16.03.2010 23:02
Nu, ko. Jāignorē ne tikai tas rupeklis, bet arī kiriļicā rakstošie. Citādi jau gals nebūs, jo šiem "diskutētājiem" jau nepieciešama ir tikai ievērība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis 16.03.2010 22:51
Rakstot kiriliskos burtos latviešu portālā ir ļoti augstpratīga nepieklājīga, nepatīkama atklāt sakot, prasta uzstāšanās... nav tad brīnums, kad no tādas uzbāšanās citiem nāk slikta dūša... varētu tādu rakstīšanu salīdzināt ar neapdomīgo, bravūrīgo jauniešu grafiti ķeburus uz viņiem nepiederošām sienām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 16.03.2010 20:54
Vladimirs - Это слабое оправдание Вашему желанию убить моих детей!

Atkal.. Ar šo cilvēku nav vērts diskutēt, tāpat kā nav vērts diskutēt ar darbagaldu vai 5. tramvaju. Vinaprāt visi, kas iebilst viņa viedoklim par krievu diženumu, padomju savienību un Krievijas šodienas ārpolitiku, kā arī krieviem Latvijā, grib nosist vina bērnus.
Grūti pat saprast- smnietes vai raudāt... Laikam pareizākais - ignorēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Владимир> Aivars V 16.03.2010 20:31
"Staļins konclāģeros..."

Это слабое оправдание Вашему желанию убить моих детей! Вы ведь их собираетесь убивать за то, что они "русские", движимые патологической ненавистью и жаждой наживы!
А сказочки про "Сталина", это еще один вариант песни про "страдания от Версальского мира".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Владимир 16.03.2010 20:25
"Kāpēc tu nespēj apjēgt, ka abi: Hitlers un Staļins bija vienlīdz slikti"

Демагогия!
Дело не с "Сталин", "Гитлер".
Есть агрессивный национализм, который приводит к власти самые страшные, самые кроваваые силы, такие как Гитлер или Стрейпс.
И никакого vienlīdz, поскольку Гитлер есть ВОЛЯ НЕМЦЕВ! Их ДЕМОКРАТИЧЕСКИЙ ВЫБОР!

кстати, Гитлер и Стрейпс любители искать "Кремль" как оправдание своим кровавым замыслам!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Владимир 16.03.2010 20:20
"Tas liecina, ka Jūs esat šīs Krievijas līnijas atbalstītājs"

Фашиствующий уродец!
Если я говорю, что 2*2=4 и Путин говорит, что 2*2=4, то Карлис отсюда делает вывод, что я "Krievijas līnijas atbalstītājs"

Следущий вывод, который следует из дегенеративной "логики", что я враг, меня надо отправить в лагерь, детей убить, жену изнасиловать а имущество отдать Карлису!

Потому что 2*2=4.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva to user 16.03.2010 19:59
Kāpēc viss tikai divās krāsās? Kāpēc tu nespēj apjēgt, ka abi: Hitlers un Staļins bija vienlīdz slikti! Savukārt tas, kur klājas slikti un kur ne tik slikti: piedod, taču, piemēram, VEF uz grunti nolaida ne jau PSRS! Vai, piemēram, latviešu valoda- ja salīdzina to darbu, kas tika paveikts PSRS laikos, ar to mērkaķošanos, kas notiek tagad....Un tā ņem kuru jomu gribi. Ieskaitot tiesības brīvi izteikties, jo pie mums reāli izteikties drīkst tikai starp savējiem, citādi, piemēram, vari izlidot no darba.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Labs raksts 16.03.2010 17:29
Pilnīgi piekrītu Kārlim Streipam,man patika šis raksts un atbalstu žurnātista domas.Kaut kru pat varētu vilkt paralēles ar latviešu puikām kam tika uzvilkts Padomijas kara uniforma un tika aizdzīti karot Afganistānā.Izvairīties no gaļas mašīnas bija grūti - vācu laikā nošāva vai aizsūtīja uzkoncentrācijas nometni, krievu laikā lika cietumā.Manu tēvu, piemēram nepaņēma vacu armijā tikai tāpēc ka strādāja uz dzelzceļa, pēc tam gan pienācās iestāties šucmņos tikai lai tiktu no tām briesmām projam.Tad pēc krievu ienākšanas tur gājis visādi, beigās pat padienējis Sarkanajā armijā Kurzemes katlā pat ar kādu no brāļiem Kokariem kopā - jautri zēni esot bijuši - tā stāsta tēvs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins-user 16.03.2010 17:10
Man jau tā likās,ka staļins pie visa vainīgs...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 16.03.2010 17:05
Neapbižojiet šeit AK .Viņam tāds darbs.Partijas uzdevums tā teikt.Tāpat kā Zurofa kungam.Zurofa kunga uzdevums ir kurināt starpnacionālo naidu ,pirmkārt antisemītismu.Kādi vēl viņam uzdevumi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

user 16.03.2010 16:55
Precīzi teikts. Daži protams mēģina kautko interpretēt tā, kā izdevīgi viņam pašam, bet tā ir pašu komentētāju problēma, kuri balstās uz "faktiem", kas iebaroti no Krievijas medijiem un vēsturniekiem, kas mācijušies no komunistu vēstures grāmatām.

Un tomēr, lai kā viņi mēģinātu iegalvot, ka Padomju Savienība ir labākais, kas ar Latviju varēja notikt, es tomēr nepiekrītu.
Nepiekrītu, jo redzu, cik tālu pa šiem gadiem tikuši somi, kuriem izdevās izvairīties no šī baisā varmākas - Staļina. Viņi atsita Staļina karaspēku, lai arī paši zaudēja savu zemi un daudzuz kareivjus pazaudēja.

Redzu arī, kā dzīvo Francija, kurai pārgāja pāri Hitlera karaspēks un drīz vien tika atsvabināti. Viņi dzīvo daudz labāk. Un tikai tāpēc, ka viņiem nebija jāpavada 50 gadi "draudzīgajā valstu saimē".

Un mums bija tādi paši vīri un puikas, kas gāja pretī padomju armijai, ar vienīgo mērķi par brīvu Latviju. Viņi zināja, ka tikai brīvā Latvijā ir iespējama labklājība. Un par to es viņus cienu un cildinu.
Un nosodu jebkuru, kurš, kurš nosoda mūsu brīvības cīnītājus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB - Kārlis Streips 16.03.2010 15:30
"... Jaltā Rūzvelts un Čerčils Staļinam uzdāvināja Baltijas valstis."
------------
Šo gan vecais Čerčils nebija pelnījis. Kamēr FDR jauki dūdoja ar onkel Joe, Čērčils tik diezgan prasti pastumts malā. Viņš, pavisam, noteikti nebija mierā ar pēckara kārtību Austrumeiropā. Bet ko britiem toreiz kāds prasīja, tā bija kara novārdzināta, parādos iestigusi valsts.
Apgalvojums, ka pārliecinātais antikomunists jelko dāvināja Staļinam, nav ne korekti, ne godīgi teikts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V.>AK 16.03.2010 15:26
vai Ak neko nav dzirdējis par solžeņicinu.Staļins konclāģeros ir nogalin'jis piecas reizes vairāk nekā Hitlers arī aprēķinu metodika''Gulaga arhipelāgā''ir atrodama.šisdarbs atbaida ar savu smago saturu,bet zināšanas prasa intelektuālu piepūli,citādi tās nemēdz uzkrāties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Vilis 16.03.2010 15:09
Kārlīt! Esat stipri par jaunu lai spriestu par leģionāriem un viņu cīņas motīviem. Ja nebūtu leģionāru,šaubos vai Jūs šodien vispār eksistētu, jo leģionāru cīņa daudziem, iespējams arī Jūsu vecākiem, deva iespēju paglābties no sarkanā terora. Mūsu dižajai Prezidentei noteikti! Bet tomēr šī "dāma" atļāvās 16. marta sakarā "piešaut" pirkstu pie deniņiem kauninot bijušos cīnītājus par Latvijas neatkarību. Kauns par tādiem kā Jūs!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > AK 16.03.2010 14:48
Jūs, cienītais, esat lielisks piemērs par to, kāpēc man ir iebildumi pret gļēvuļiem, kuri šeit ņemas anonīmi. Nekas no tā, kas šodien notiek pie Brīvības pieminekļa, nav "esesiešu slavināšana" -- tā to pasniedz Krievijas masu informācijas līdzekļi ar informatīvu atbalstu tepat mūsmājās. Tas liecina, ka Jūs esat šīs Krievijas līnijas atbalstītājs. Vēl jo vairāk par to liecina Jūsu jautājums par pierādījumiem par Staļina slepkavīgo raksturu. Kaut vai golomodors Ukrainā vien nogalināja vairāk cilvēku, nekā visa Hitlera nāves nometņu sistēma, un golomodors bija Staļina apzinātas politikas rezultāts. Tālāk, ir atšķirība starp ikdienas varianta antisemītiem un patiesiem neonacistiem. Nav man zināms, ka minētās lapeles redkolēģijā strādā skūtgalvji ar šautenēm padusē. Nākamais, 2. pasaules karam beidzoties, nepārprotami Latvijā tika nostiprināta padomju okupācija. Līdz pat brīdim, kad Jaltā Rūzvelts un Čerčils Staļinam uzdāvināja Baltijas valstis, vēl varēja būt cerība, ka tā tas nebeigsies. Savukārt Jūs, lūdzu, uzrādiet statistisku, kura pamato apgalvojumu ka "no [staļinisma] Latvijā gāja bojā mazāk cilvēku." Saskaitiet, lūdzu, tos, kuri mira gulagā. Saskaitiet tos, kuri tik nobendēti Baigajā gadā. Saskaitiet tos, kurus nošāva Sarkanarmija. Un tad runāsim tālāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


AK 16.03.2010 14:02
Autors dedzīgi kritizē ārzemju medijus par uzmanības pret pašmāju neonacismu trūkumu un dubultstandartiem - tas ir labi.

Bet secinājumi diemžēl vieno Streipu ar tiem pašiem antisemītiem un ekstrēmistiem, no kuriem viņš cenšas norobežoties: viņš uzbrūk Latvijas antifašistiem un Zurovam par to, ka tie pretojas esesiešu slavināšanai.

Beidzot, Streips ir smieklīgā (precīzāk - skumji, ka daudzi šo demagoģiju uztver nopietni) pretrunā pats ar sevi: te raksta, ka "sēdē piedalījās arī tādi cilvēki, kuri ir pavisam konkrēti antisemīti un ekstrēmisti. Tajā skaitā tādi, kuri savā apkārtrakstā/lapelē savulaik publicēja "Ciānas gudro protokolus" un izlikās nezinām, ka tie, kā zina visa pasaule izņemot ļaudis, kuri ir nolēmuši to ignorēt, ir grotesks viltojums", te par "cilvēkiem, kuri pilnīgi bez jebkāda pamata apgalvo, ka Latvijā "atdzimst
neonacisms".

"Staļins nogalināja daudz vairāk cilvēku, nekā Hitlers" Pieļauju, ka Streipam ir aprēķinu metodika, kas dod šādus rezultātus, bet uz to būtu labi sniegt atsauci, lai cilvēki varētu vērtēt, ar ko tā būtu labāka par vispārpieņemtiem aprēķiniem.

"lai 9. maijā viena daļa Latvijas sabiedrības varētu tā kārtīgi nosvinēt Latvijas okupācijas sākuma dienu" - nespēju iedomāties, kādu jēgu Streips ieliek šajos vārdos, citādi kā tiešus melus. 9. maiju svin gan Latvijā, gan Krievijā, gan Baltkrievijā... Vai Sibīrijā arī svin "Latvijas okupācijas sākumu"? Nē taču - svin uzvaru pār nacismu, kas Latvijā iznīcinaja desmitiem tūkstošu cilvēku. Staļiņisms ir slikts, un par to nav strīdu Latvijas politikā, bet fakti liecina, ka no tā Latvijā gāja bojā mazāk cilvēku, un tas, ka tas Latvijā nomainīja nacismu, bija pozitīva pārmaiņa. Beidzot, ja pat ticēt "padomju okupācijas" teorijai, tad tās sākumu būtu loģiski saistīt ar vasaru (1940. vai 1944. g.), nevis maiju, kā to izdara Streips un piedēvē šādu loģiku tiem, kas svin uzvaru pār nacismu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 16.03.2010 13:20
Bet vienīgie, kas drīkst pretendēt uz II pasaules kara naivo ideālistu lomu, Latvijā ir LCP ar Konstantīnu Čaksti un pārējiem. Un ne jau velti to pašu Čaksti novāca vācieši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 16.03.2010 13:19
Mani uztrauc visi šie komentāri, kas idealizē hitleru, stāsta, ka leģionāri gribēja cīnīties par Latvijas neatkarību un neko, neko nezināja par pirmkārt jau vietējo šucmaņu, taču arī pašu vāciešu zvērībām (īpaši tāpēc, ka absolūtais vairums veikalnieku un liela daļa ārstu, piemēram, bija ebreji....), vai, piemēram, komentāri, ka leģionāri ir jāgodina, savukārt tie, kas neļāvās iesaukties, esot gļēvuļi....GALU GALĀ LEĢIONS NAV VIENĪGAIS GADĪJUMS,KAD LATVIEŠI IR SMAGI UZRĀVUŠIES iesaistoties lielvaru spēlītēs....Vēl jau ir piemēram visi tie, kas sargāja lieliniekus (un, spriežot pēc pāri palikušās informācijas, labi sargāja), taču nāca 1937. un Krievijā tika nošauti gandrīz visi vīrieši vecumā virs 12 gadiem.....Nē, protams, Latvija ir maziņā, tātad stāvēt malā būtu, taču vismaz ir jāmēģina. Vismaz jācenšas sasniegt, piemēram, statusu, kas līdzinātos augsti izglītota inženiera vai ārsta statusu, kas visticamāk būs vajadzīgi jebkurai varai....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Clash 16.03.2010 12:58
Nav vērts par šo ik gadu diskutēt, kā vieniem tā otriem ir ļautas puļcēšanās tiesības un tiesības paust savus uzskatus (kamēr tie nav krimināli sodāmi), un tas tad arī ir lielākais ieguvums no šī pasākuma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ģirts Zīle 16.03.2010 12:43
Personīgi es savos 25 gados protu novērtēt šī datuma nozīmi. Tomēr redzot tās visas izdarības gadu no gada, tomēr palikšu mājās un pieminēšu latviešu leģionārus, iededzot logā svecīti.

Ziedi pie pieminekļa viennozīmīgi jāliek. Lai to šoreiz dara vecīši un leģionāru pēcteči.

Esmu pret jebkurām radikālisma izpausmēm, tāpēc cerēšu, ka mūsu kārtības sargi šodien būs līmenī.

Ja kādam rodas šaubas par 16.marta nozīmīgumu, palasiet šo Zundas rakstu: http://vip.latnet.lv/lpra/zunda2004.htm

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Onkulis 16.03.2010 12:30
Nekas, kad Latvijā būs kārtējais praids, tad arī Kārlis centīsies pagozēties televīzijas kameru priekšā un ar visnotaļ naivām actiņām turpinās apgalvot, ka viņš jau neko, nepavisam necenšas reklamēt homoseksuālismu, bet gan tikai informēt sabiedrību par zilajām lietām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

mb 16.03.2010 11:51
"Atkal klāt šis 16. marts. Šis nolādētais datums, kura laikā dažādu tautību un dažādu nokrāsu meļi un liekuļi centīsies pagozēties televīzijas kameru priekšā."
----------------
Kārli, dažādu liekuļu un meļu dēļ Tev nav nekādu tiesību šo dienu nolādēt.
Ar ko Tad būtībā atšķiries no tiem, kuri nolād paraida dienas Rīgā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


gt 16.03.2010 11:28
Jā! Biedram Zurofam nav viegli. No cien. F.Gordona publicējumiem LA var secināt, ka savā vēsturiskajā dzimtenē viņš sevišķā cieņā nav. Un citur pasaulē tāpat. Tāpēc, tāpat kā vienam otram citam uz savu tautas ciešanu pamata popularitāti taisošam darbonim jāmeklē vietiņa, kur savu popularitātes reitingu pacelt. Braukt uz Maskavu vai kur citur Krievijā un protestēt pret klaju antisemitismu tā kā bail. Var dabūt vēl ar ķirpuli vai ko citu cietu pa cēlo gaišo atriebības domu pārpilno pakausi. Tad nu jāpozicionejās šeit, kur tādiem savas tautas aizstāvības darboņiem īstu pretsparu dot tā kā bail, tā kā neērti. Un tā pārprastas demokrātijas aizsegā atkal tiek taisīta politika. Ja tā būtu lielā politika, tad vēl nekas. Vismaz Latvijas valdošajiem būtu ko tādā aspektā palepoties. Bet... tā te tiek taisīta tāda vētra ūdens glāzē. Troksnis jau šķiet būs liels, bet "sausais atlikums" mazs. Diezin vai priekšvēlēšanu aģitācijai pietiks. Tie nepateicīgie ļautiņi vairāk gan atcerēsies Parex bankas afēru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


priede 16.03.2010 11:18
paldies Kārli

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 16.03.2010 10:57
vajadzēja palūgt -kur redzams fašisms ! tad par melošanu izraidīt !

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips