Pētījums

Antisociālas uzvedības agrīnās prevencijas metodes darbam ar pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem un viņu vecākiem


Gads:
2015.
Organizācija:
PROVIDUS


Autori

Ilona KronbergaSanita Sīle


Foto: Uwe Potthoff

Pētījumā atspoguļoti rezultāti projektam, kura mērķis bija attīstīt inovatīvas darba metodes, lai mazinātu riska situācijas, kas izraisa bērnu antisociālu uzvedību.

Pētījuma mērķis ir sniegt lasītājam pierādījumos balstītu un koncentrētu informāciju par efektīvām un praksē pārbaudītām, iekļaujošām agrīnās prevencijas metodēm darbam ar pirmsskolas un sākumskolas bērniem un viņu vecākiem (ģimenēm), lai mazinātu antisociālas uzvedības radītos riskus bērniem pirmsskolas un sākumskolas periodā.

Šī pētījuma ietvaros analizēti monitoringā iegūtie dati no pilotprojektiem, kā arī statistikas dati par prevencijas darbu Latvijā kopumā. Pētījumā ietverta informācija par antisociālas uzvedības risku identificēšanas metodēm, starpinstitucionālās sadarbības veidiem bērnu tiesību pārkāpumu novēršanas jomā, kā arī agrīnās prevencijas darba un papildus resursu identificēšanas metodēm.

Mērķa grupā tika iekļauti 48 sociālās atstumtības riskam pakļautie bērni un viņu ģimenes. Faktiski projekta aktivitātēs tika iesaistīti vairāk nekā 200 cilvēku, iekļaujot projekta netiešajā mērķa grupā arī projektā iekļauto ģimeņu citus ģimenes locekļus (māsas, brāļus, vecvecākus), pašvaldību sociālā darba speciālistus (pedagogus, izglītības iestāžu vadītājus), kā arī projektā iesaistītās NVO un citus ieinteresētos sabiedrības pārstāvjus. Projekts tika īstenots, iesaistot vairāku ES valstu speciālistus, proti: pilotprojekti norisinājās Latvijā – Kuldīgā, Saldū un Cēsīs, bet ārvalstu pieredze tika gūta Bulgārijā, Lietuvā, Igaunijā, Norvēģijā un Beļģijā.

(Monitoringa ziņojumspdf)

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!