Atslēgvārdi:

Baltijas mediju pasaule

  • Autors:Ainārs Dimants, Aukse Balčytiene, Hilde Arntsen, Halliki Harro-Loit, Lars Arve Røssland, Maria Golubeva, Richard Bærug
  • Organizācija:Norvēģijas Ārlietu ministrija
  • Gads:2005
  • Valoda:angļu

Šīs publikācija visaptverošā, salīdzinošā un kritiskā pieejā vērš uzmanību uz vairākiem mediju aspektiem Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un salīdzina tos ar situāciju Skandināvijas kaimiņvalstī Norvēģijā. Fokuss uz Baltijas valstīm un Norvēģiju atklāj problēmas, tradīcijas un īpatnības, kas saistītas ar mediju globālo attīstību, kā arī ar vietēja mēroga reakcijām uz neseno vēsturi.

Iesaki citiem:

Publikācijas mērķis ir atklāt problēmjautājumus un ļoti atklātā un godīgā veidā parādīt, kā šie jautājumi tiek risināti Baltijas valstīs un Norvēģijā. Par šīm tēmām ir ļoti nedaudz salīdzinošu pētījumu un literatūras. Šim pētījumam vajadzētu palīdzēt visiem, kurus interesē mediju attīstība gan konkrēti Baltijas un Skandināvu valstīs, gan Eiropā kopumā.

Publikācija sastāv no rakstiem par jaunāko attīstību mediju jomā. Īpaša uzmanība pievērsta tādām tēmām kā mediju atbildība un ētika, slēptā reklāma, mediju kontroles un valsts iejaukšanās mehānismi, mediju īpašniecība, redakcionālā pašcenzūra un žurnālistikas profesionālisms, kultūras stereotipi, interneta debates, kā arī mediju modernizācija un žurnālistikas kultūra.

Šim pētījumam ir zināmi ierobežojumi. Tā kā līdz šim ir veikta ļoti neliela salīdzinoša izpēte par Ziemeļeiropas medijiem, liela daļa šīs publikācijas ir aprakstoša. Tā ir domāta starptautiskai auditorijai, tāpēc eksperti ir centušies aprakstīt faktus un sniegt tādu informāciju, kas ārvalstu lasītājam būtu pieejama ļoti ierobežotā apmērā. Vēl ir jāatzīmē, ka daži raksti nepievēršas visām valstīm vienādā mērā.

Pētījuma galvenais mērķis nav vērtēt, bet gan izprast, kādi faktori nosaka mediju attīstību četrās aplūkotajās valstīs. Autori cer, ka „Baltijas mediju Pasaule” kļūs par vērtīgu resursu mediju pētniekiem, žurnālistikas un komunikāciju studentiem, politikas veidotājiem un mediju biznesam.

The Baltic Media World
((angliski, PDF, 1,15 MB)pdf)

Iesaki citiem:

Vēl šajā tēmā

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? Autors:Vita Dreijere

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 12 Autors:Jānis Buholcs

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 12 Autors:Anda Rožukalne

Saistītie raksti
Citi autora darbi