Pētījums

Tolerances jautājumi skolā


Gads:
2008
Organizācija:
Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS


Autori

Ieva StrodeIvars Austers


Darbs tiecas izpētīt pastāvošās skolotāju attieksmes pret dzīvi un skolēniem, konstatēt tajās cieņas un tolerances potenciālu un akcentēt labo praksi un pedagoģijas zinātnieku ieteikumus.

Līdzās pētījuma rezultātiem par skolotāju attieksmi pret tolerances jautājumiem (Skolotāju tolerances barometrs) darbā skatīta gan starpkultūru izglītības pieeja, gan iedrošināšanas pieeja. Iekļauti piemēri par konfliktu risināšana un tolerantas attieksmes veidošanu klasē.

Pētījumā ‘Skolotāju tolerances barometrs’ autori izvērtē skolotāju attieksmes pret tolerances audzināšanu skolā un pret pašu skolotāju lomu tolerances veicināšanā. Dati ļauj vērtēt vai skolotāji sociāl psiholoģiski orientējas uz sadarbību ar skolēniem vai dominēšanu, atsevišķi izdalīta skolotāju ‘izdegšanas’ problēma. Autori sniedz vērtējumu par skolotāju gatavību iesaistīties konfliktu risināšanā starp skolēniem, ja konflikti notiek skolēnu sociālās izcelsmes, rases, tautības vai seksuālās orientācija dēļ.

Pētījumā noskaidroti arī skolotāju uzskati par valsts un pašvaldību institūciju lomu kā ekspertīzes avotu, kas palīdz mācīt par toleranci.

( Tolerances jautājumi skolāpdf)


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!