VIDEO: 'Miss Representation' un sievietes medijos 9

Uz vīriešiem tiek izdarīts spiediens būt veiksmīgiem, uzņēmīgiem, pelnošiem un emocionāli neiedragājamiem, tikmēr sievietes ir emocionālas un ēteriskas būtnes, kuras interesē skaistas kurpes un iknedēļas horoskops. Kā mediji piedalās šo stereotipu atražošanā?

3772403838 e042f30d07 b
Photo:Artiii

2011.gadā ASV uzņemtās dokumentālās filmas „Miss Representation” centrā ir pētījums par sieviešu atspoguļojumu plašsaziņas līdzekļos - izklaides kultūrā, reklāmās, ziņu raidījumos un publiskajā telpā kopumā. Filmas sauklis „Tu nevari būt tā, ko tu neredzi” aktualizē jautājumu - kā mediji ietekmē nepietiekamo sieviešu reprezentāciju valsts pārvaldē, uzņēmējdarbībā un citās jomās?

Latvijas sabiedrībā valda stereotipi, kādai ir jābūt sievietei un kādam – vīrietim. Šos stereotipus lielā mērā ir radījuši un ikdienā „dzīvus” uztur plašsaziņas līdzekļi. Reklāmās sievietes tiek parādītas kā nedzīvi, pasīvi subjekti, greznumlietas vai balvas. Cik lielā mērā mediji Latvijā veido sabiedrisko domu un prasības pret sievietēm un vīriešiem? Kā šie kultivētie stereotipi ierobežo sievietes un vīrieša iespējas personiskajai izaugsmei un brīvībai?

Diskusijas tēmas: kā Latvijas medijos tiek atspoguļotas sievietes un vai mēs saskaramies ar līdzīgām problēmām kā ASV un citviet Eiropā. Diskusijas dalībnieki: LU SZF Komunikācijas studiju nodaļas pasniedzēja, dzimtes pētniece Marita Zitmane, aģentūras MOOZ! radošais direktors Ēriks Stendzenieks, žurnāliste Baiba Strautmane, Playboy žurnālists Ivars Āboliņš, Monday.lv veidotāja Iluta Skrūzkalne. Diskusiju vada PROVIDUS pētniece Linda Curika.

Pasākums notika 6.novembrī, kinoteātrī Kinobize.

Projekts tiek realizēts ar ASV vēstniecības Mazo grantu programmas finansiālu atbalstu.

Creative commons CREATIVE COMMONS LICENCE ALLOWS YOU TO REPUBLISH THE CONTENT FOR FREE, WITH NO CHANGE OR IMPROVEMENT. REFERENCE TO THE AUTHOR AND PROVIDUS.LV IS REQUIRED. PLEASE SUPPORT US WITH YOUR DONATION!

Comments order: newest first / oldest first

Tmp author
jill bill

wonderful video Samsung galaxy 'Miss Representation' un sievietes medijos.
آپلود سنتر عکس , بازی آنلاین جراحی
realy interesting Uz vīriešiem tiek izdarīts spiediens būt veiksmīgiem, uzņēmīgiem, pelnošiem un emocionāli neiedragājamiem, tikmēr sievietes ir emocionālas un ēteriskas būtnes, kuras interesē skaistas kurpes un iknedēļas horoskops. Kā mediji piedalās šo stereotipu atražošanā?
بازآنلاین آشپزی

Tmp author
Yasir Shahzad

The actual copy writer may use redirection to make sure that the audience continues reading through this content in order to draw the woman focus on some other content articles. For example, phrases similar to "Continued on page 3” reroute the audience into a page in which the content can be extended. Read more here. <a href="http://howtowriteanarticle.org/" rel="dofollow">How to write an article</a>

Tmp author
kivi

paldies par diskusiju! dažas vērtīgas atziņas, bet pietrūkst sarunas par šīm tēmām ikdienā, nevis retās sarunās.

Tmp author
Jocīgi

Pētījums, kad nav ko darīt...

Tmp author
Skatītājs

Vispār kaut kāds ārprāts. No sākuma vēl izskatījās pēc kaut cik jēdzīgas diskusijas, bet drīz vien aizgāja pilnīgs sviests. Nav saprotams par ko maksā naudu tādai "pasniedzējai", kura pilnīgi putrojas savos tekstos, nonāk pretrunās un beigās sāk pierādīt to, ko sākumā noliedz. Vispār šādas diskusijas visuzskatāmāk ilustrē tēzi, ka visas šīs gendera teorijas ir ne vien pilnīgs sviests, bet iedarbojas graujoši uz sociālajām struktūrām.

Tmp author
skatītaja

Es ārkārtīgi priecājos par šādu diskusiju rīkošanu, jo īpaši tad, ja pieticis drosmes uzaicināt arī cilvēkus ar veselu saprātu, ne tikai gendertripā sapinušos. Kā citādi auditorija spētu saprast un izvērtēt "aktuālos procesus" sabiedrībā?

Tmp author
stereo

Prātam netveramas muļķības.

More from this author