Pētījumā sniegts situācijas raksturojums par cilvēku tirdzniecību Latvijā un valdošajiem stereotipiem šajos jautājumos. Pētījumā izmantota plaša metodoloģija: veikta statistikas un iepriekš izstrādāto pētījumu cilvēku tirdzniecības jautājumos analīze; sabiedriskās domas izpētē par cilvēku tirdzniecības jautājumiem aptaujātas 800 sievietes Rīgā vecumā no 18-45 gadiem, izmantotas dziļās intervijas ar ekspertiem, kā arī veikta stereotipu par cilvēku tirdzniecību un prostitūciju veidošanās analīze Interneta portālos.
Pētījuma autores secina, ka īpaši informatīvi un izglītojoši pasākumi par cilvēku tirdzniecības problēmu ir jāveic sievietēm vecumā no 18-25 gadiem un sievietēm ar pamata vai nepabeigtu pamata izglītību, kas cilvēku tirdzniecības aktualitāti un bīstamību apzinās ļoti vāji. Tāpat arī citu tautību sievietes nezinātu, ko darīt saskaroties ar šādu problēmu.
Interneta portālu Delfi, Apollo, TVNET lasītāju komentāru analīze spilgti parāda, ka sabiedrībā pastāv virkne stereotipu, kurus pakāpeniski būtu jācenšas mazināt.
Autores norāda, ka sabiedrības informēšanas un izglītošanas jomā aktīvāk jāiesaista masu medijiem. Savukārt nozīmīgākie jautājumi, par kuriem būtu jāveic informēšanas kampaņas ir – cilvēku tirdzniecības risks un reālās briesmas, kas darāms gadījumā, ja kļūst par cilvēku tirdzniecības upuri, kā arī jāinformē par legālām darba iespējām ārzemēs.
(Cilvēku tirdzniecība Latvijā: stereotipi un situācijas raksturojumspdf) (712.19 KB)