Raksts

Zatlera zīmols ir pliks


Datums:
13. jūlijs, 2011


Es laikam nojaušu, ko nodomāja Zatlera komanda tajā brīdī, kad tika pieņemts lēmums veidot nevis Reformu partiju, bet Zatlera Reformu Partiju. Man liekas, ka viņi domāja nepareizi.

Viņi nolēma, ka Zatlers ir tautas mīlēts valstsvīrs. Es teikšu, kā ir – biedri, jūs pārāk alojaties! Ir beigusies tā eiforija, kas pastāvēja sociālajos tīklos un sabiedrības sirdīs dienā, kad tika publicēts Rīkojums nr.2.Tajā dienā visi aizmirsa, ka Zaltlers agrāk dievojās, ka neko par oligarhiem nav dzirdējis, tika izvēlēts zoodārzā, ievēlēts amatā par spīti sabiedrības protestiem un viņa atbalstītāju pūlī bija aktīvi tautpartijas jaunieši un vesela grupa kolorītu Jaunās paaudzes aktīvistu. Tagad šīs atmiņas atgriežas un Zatlers no Tautas glābēja pārvēršas vienā no politiķiem. Drusku labākā kā pārējie, bet vņš nav nekāds mesija.

Veidot zīmolu, balstoties uz personību, var. Un mūsdienās gudri prāti runā, ka pat vajag. Bet līdz vēlēšanām nav tāls ceļš ejams. Uz šo laiku jau būtu jābūt gatavam Zatlera personības zīmolam. Bet es teikšu, ka lielākā partijas personība ir Ķīlis, nevis Zatlers. Lai kļūtu par zīmolu, uz šo laiku Zatleram PAŠAM būtu jāuzstājas medijos ar jaunām un progresīvām valsts attīstības vīzijām, jākļūst par viedokļu līderi vismaz vienā nozīmīgā politikas jomā (veselības aprūpe?). Viņam ir jākļūst par avotu, no kura nāk informācija, par kuru mediji diskutē, kuru mediji un citi eksperti analizē un piekrīt vai nepiekrīt. Pašlaik aiz Zatlera zīmola ir pliks Rīkojums nr2.

Tāpēc, gan citu iemeslu vadīta, nekā citi, es teikšu, ka Zatlera Reformu Partijas lielākais klupšanas akmens ir Roberts Ķīlis, kas partijas centrālajam zīmolam – Zatleram – nozog visu ‘spotlight’. Ja tā būtu vienkārši Reformu Partija, tad tas būtu absolūti normāli, bet tagad …. tas ir traucēklis.

Neko labu par partiju nepasaka arī tas, ka partijas centrālā figūra – Zatlers, nespēja piesaistīt citas spēcīgas personības un tas palika nepaslēpts no sabiedrības acīm. Neviena spēcīga personība, kuras piesaistīšana nozīmētu ļoti daudz veiksmīgam partijas startam vēlēšanās, nebija gatava iet jaunajā partijā kopā ar Zatleru. Iemesli var būt dažādi, un mēs varam tikai spekulēt. Iespējams, šie cilvēki negrib ‘sasmērēties’ politikā. Iespējams, viņi netic Zatlera partijas ilgstpējībai vai viņam kā gaišajam tēlam. Bet vai sabiedrība noticēs tam, ka viņš var būt vilcējspēks visai partijai?

Iespējams, ideja par Zatlera partiju radās, mēģinot spēlēt uz sabiedrības jūtām – pastāv nostaļģija pēc Ulmaņlaikiem, laba saimnieka, kārtīga valstsvīra. Bet tad mums vajadzētu redzēt, kā Zatlers tiek bīdīts šajā labā saimnieka rāmī – piedaloties ražotņu atklāšanā, runājot par tautsaimniecības atdzimšanu, tēvišķīgi noglāstot kāda bērna galvu Zvejnieksvētkos….. Arī šajā jomā zīmols ir pliks.

Es nesaku, ka Zatlers nevar kļūt par zīmolu. Šķēle, Šlesers, Lembergs jau sen tādi ir, lai kā viņi patiktu vai nepatiktu. Zatleram līdz zīmolam vēl ir tāls ceļš ejams; iespējams, pēc 4 gadu darba valdībā vai Saeimā, viņš varētu kļūt par tādu. Bet mēs to nezinām. Un jācer, ka viņa komanda zina, ko dara, jo viņi liek visas kārtis uz zīmolu, kura vēl nav.


www.miomilo.lv

www.twitter.com/curiha


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!