Atslēgvārdi:

Visi, kam nav slinkums 3

Aizvien vairāk un vairāk ir iespējams vērot, kā tie, kas nolēmuši iet "lielajā politikā", izmanto visu un visus, lai kārtējo reizi atgādinātu par savu esamību, lai atgādinātu, ka viņi pārstāv vienīgo un labāko partiju.

Iesaki citiem:
Zida cels

Sarosījušies ir visi, kam nav slinkums... Politisko spēku rosīšanās rezultātā esam saņēmuši 36 gadījumus, no kuriem 15 gadījumos saskatām slēptās reklāmas pazīmes, bet 6 uzskatām par šaubīgiem.

Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 20. septembris:

1. NRA (Vides ministrs Raimonds Vējonis)



Priekšvēlēšanu laikā labu nodomu vadīts vides ministrs Raimonds Vējonis (ZZS) nosūtījis vēstuli visiem valdības ministriem ar aicinājumu uz valdības sēdi doties kājām vai ar kādu videi draudzīgu transporta līdzekli, tā popularizējot Eiropas mobilitātes nedēļas idejas.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.


2. Вести Сегодня (Искать встречные пути)



Arī šī nedēļa nav izņēmums, un SC deputāti M. Kameņeckis, A. Kozlovs un N. Kabanovs spriež par notikumiem ar Rīgas Domes koalīciju un politiku kopumā.

Kritēriji: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).

Publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti iesaisīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst/ nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies.




3. Вести Сегодня (Шелковый путь в Латвию)

Šlesers turpina priecāties par 1000 000 kravu Rīgas ostā un plāno Rīgas ostas tālāko attīstību ar jaunā zīda ceļa palīdzību.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.







4. Час (Меморандум С ЛАРО)



PLL kontekstā šis notikums nav nekas jauns; kārtējais memorands. Šoreiz ar Latvijas Krievu biedrību asociāciju.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.





5. Час (Разные счастья)



Aleksejs Šeiņins turpina izmantot sev pieejamos resursus un publicē savu regulāro rubriku, kurā tiek slavināta PLL.

Kritērijs: Raksts par deputāta kandidātu/partiju parādās tam speciāli izveidotā rubrikā, kas iepriekš laikrakstā nav bijusi.





6. PBK (Ušakovs un Urbanovičs apmeklē Daugavpili)'

Pieļauju, ka SC filozofija, dodoties uz Daugavpili bija - jāapmeklē visi Latvijas reģioni, jo gan jau vēlēšanu dienā tas atmaksāsies... solīsim taču atbalstu un pārliecināsim, ka viss jau būs labi!

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.





7. PBK (Uz kongresu pulcējas Lietišķo sieviešu asociācija)

Pirms vēlēšanām īpaša vērība tiek pievērsta arī NVO, jo īpaši tad, ja Lietišķo sieviešu asociāciju vada deputāta kandidāte no PLL Irina Pētersone. Arī biedrs Šlesers pagodināja dāmas ar savu klātbūtni.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.


8. PBK (PBK saruna ar PLL pārstāvi Irinu Pētersoni)

Tā kā dienas aktuālais notikums ir Lietišķo sieviešu asociācijas kongress, tad protams, ka uz interviju jāuzaicina tās vadītāja un jāpajautā, vai pareizi ir tas, ka aizvien vairāk sievietes dodas politikā?

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.


9. PBK (PBK saruna ar SC pārstāvi Igoru Zujevu)

PBK saruna par iemesliem kandidēt 10.Saeimas vēlēšanās ar "Saskaņas centra" pārstāvi Igoru Zujevu.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.




10. PBK (Diskutē par nacionālajiem jautājumiem)

Krievu namā Rīgā noticis kongress, kurā diskutēja par nacionālajiem jautājumiem. Viedokļus pauž "Krievu nama fonda" valdes priekšsēdētājs Mihails Gavrilovs (PLL) un žurnāliste Ksenija Zagorovska (PLL), bet fonā redzams bezgala daudz PLL atribūtu un simbolikas.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.





11. PBK (PBK saruna ar PLL pārstāvi Mihailu Gavrilovu)

Scenārijs ierastais - sižetā par pasākumu (augšā) un bonusā vēl viena intervija. Krievu nama Rīgā kongresa aizsegā intervija ar "Par labu Latviju" Saeimas deputāta amata kandidātu Mihailu Gavrilovu.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.





12. Radio Baltkom ("Razvarot": Saruna ar Saeimas deputātu Andreju Klementjevu)

Raidījumā saruna par ekonomiku ar "Saskaņas centra" Saeimas deputātu Andreju Klementjevu, tikai nav skaidrs, kādēļ tieši Klementjevs un tieši par ekonomiku, ne viņš atbildīgo Saeimas komisiju sastāvā, ne viņš valsts mēroga eksperts. Klausīties raidījumu.

Kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).



13. PIK FM Raidījums "Tautas kontrole" 20. septembrī

Arī attiecībā uz šo raidījumu nekā jauna nav. Ierastie kadri ("Tautas kontroles" pārstāvji Rihards Jablokovs, Anatolijs Romaņuks, Jeļena Garbuzova un Elita Kosaka) par veselības aprūpes sistēmu valstī. Klausīties.

Kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem. Presē – publikācijas atzīmētas kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms vai noformēts pārprotami (piemēram, publikācija tapusi sadarbībā ar X partiju).



14. Radio Baltkom Radio ("Baltkom": Saruna ar ekonomistu Aleksandru Ļebedevu)

Saruna ar Aleksandru Ļebedevu nevis kā PLL deputāta kandidātu,bet gan ekonomistu, Latvijas Biznesa skolas valdes priekšsēdētāju. Klausīties.

Kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).



15. Radio SWH+ ("Ziņas": PLL: 64% iedzīvotāju uzņēmējdarbības uzsākšanai vēlētos valsts atbalstu starta kapitālam vismaz 5000 latu apmērā)

PLL nemētājas ar no gaisa izrautām iniciatīvām un idejām. Ziņās par to, ka apvienības "Par Labu Latviju!" internetā veiktais pētījums, kurā piedalījās 1170 respondenti,atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji būtu gatavi uzsākt uzņēmējdarbību, ja vien valsts izsniegtu atbalstu starta kapitālam. Klausīties.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (3) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 27.09.2010 21:07
Man visvairāk uzkrita uz nerviem V.A.Kraukļa debija "Dziedošajās ģimenēs" . To arī vēl vajadzēja sacūkot! Un ar kādiem tekstiem : jums te visiem gribas līdzi dziedāt ? Nu, tūlīt varēsiet! Un "Es zinu, visi mani nievā." Nu labi, to viņš par sevi. Bet kāpēc vajadzeja publiku provocēt uz līdzdziedāšanu? Nepietika ar to, ka izjauca "Dinamo" spēli, pirms tam noķērcot himnu? Nepietika ar Centrāltirgus pircēju apstrādāšanu , nē, būs vēl Vislatvijas tūre- šonedēļ. Trūks tikai Godmanis pie bungām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 27.09.2010 14:39
interesanti ,cik tas varētu izmaksāt naudas izteiksmē?Kādi galu galā ir reālie priekšvēlēšanu budžeti ? Kādi mēdiji pilnībā reklamē kādas partijas? Par to arī grāmatu VAJAG uzrakstīt-lai tautas zina savus varoņus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 27.09.2010 12:47
post factum peec veeleeshanaam buus?
vakar NP maukojaas kaa negudri. sizhets ar Ciparinja smieshanos - ljoti negliiti. par kronbergu nerunaasim - vienotiibas lakstiigala ar visiem labi paziistamo metodi veidot pseidokriteerijus, nez, no kaa vinja noskatiijusies? :)

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji