Atslēgvārdi:

Veselā saprāta audits 41

Labrīt, lasītāji!

Grūti droši vien ir tiem cilvēkiem, kuri žurnālistikas pasaulē ir spiesti darboties ne pavisam ļoti brīvā vidē. Ir arī tādi kolēģi, piemēram, kuri darbojas tādā laikrakstā, kurā nereti ir nepieciešams melnu pasniegt par baltu vai, pareizāk sakot, mazpilsētas žuļiku prezentēt kā vistīrāko, jaukāko, skaistāko, gudrāko un visādā citādā ziņā ...ākāko politikāni visā Latvijā, par kuru ir neiespējami iedomāties, ka kaut viena no pret viņu vērstajām izmeklēšanām, kratīšanām un tiesāšanām būtu citādi uztverama, kā politisks pasūtījums, kuru ir vienpersoniski ir organizējis Džordžs Soross. Vai arī varbūt ļaunā feja no rietumiem.

Iesaki citiem:


Viens šāds censonis ir kolēģis Juris Paiders, kura radošā pieeja dzīvei nereti laikraksta lappusēs ir redzama koši, jo koši. Tā, piemēram, pirms pāris dienām viņš izkalkulēja, ka Viestura Dūles režisētie oligarhu "kapu svētki" bija "sātanisma rituāls." Taču tas ir tikai viens komentāriņš, cilvēks ir paradis arī grāmatas sacerēt. Jau pasen kādreizējais Dienas Biznesa galvenais redaktors izdeva grāmatu, kurā viņš centās pierādīt, ka Latvijai nevajadzētu iestāties Eiropas Savienībā. Varam visi būt laimīgi, ka šis viedoklis 2003. gadā neguva priekšroku, un referendumā sabiedrība bija krietni gudrāka, jo ir nudien bail domāt, kas mūsu valsts būtu, ja tā vienīgā no Baltijas valstīm būtu ārpus ES. Tas, kas notiek ar kādreizējām padumjās savienības republikām, kuras nav iestājušās rietumu apvienībās, ir ļoti skaidri redzams, piemēram, Baltkrievijā, kuras "tautsaimniecība" ir tik ļoti uz sabrukuma robežas, ka valsts diktators ir nolēmis, ka to baltkrievu tautības ļaužu, kuri ir aizmukuši uz citām valstīm, ģimenes turpmāk Baltkrievijā nedabūs nekādus valsts vai pašvaldības pabalstus. Vai arī Gruzijā, kuras teritorijas vienu daļu joprojām okupē Krievijas karaspēks tieši tāpat, kā kādreiz padumjās savienības karaspēks okupēja mūsu valsti.

Un te nu mēs nonākam pie jaunākā Jura Paidera sacerējuma, šoreiz tas ir bijis kopā ar "Saskaņas" centra latvisko seju Urbanoviču, kā arī ar personu vārdā Igors Jurgens, kurš tad, kad nenodarbojas ar grāmatu rakstīšanu, ir padomdevējs Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam. Grāmata saucas "Nākotnes melnraksti: 1934.-1941." Kāda ir tās centrālā doma? Citēsim kolēģi: "Attiecībā uz šo periodu termins 'okupācija', manuprāt, nav vēsturiski pareizs. Notikušo varētu skaidrot kā 'labprātīgu piekrišanu aneksijai'." Vismaz tā cilvēka pārdomas ir nocitējis krievu laikraksts Čas.

Te nu ir tā vieta, kur (tāpat, kā ar domu, ka Latvijai nevajadzēja iestāties Eiropas Savienībā) jādomā par veselā saprāta auditēšanu vai, visdrīzāk, pilnīgu aizmiršanu. Teikt, ka Latvija "labprātīgi piekrita" tam, kas notika pagājušā gadsimta 40. gados, ir apmēram tas pats, kas teikt, ka cilvēks, kuram ir uzbrukusi bruņota banda ar stroķiem, ir "labprātīgi piekritis" aplaupīšanai. Vai arī, ka jauna sieviete, kurai ir uzmeties rupjš tēvainis, ir "labprātīgi piekritusi" izvarošanai. Minētā krievu laikraksta pirmajā lappusē aizvakar bija bilde, kurā redzami ļaudis ar transparentu: "Mēs prasām Latvijas pievienošanu Padomju savienībai." Kas visvairāk par šo attēlu krīt acīs ir tas, ka attēlā nav redzams absolūti neviens smaids, neviena sajūsmas izpausme. Jo, raugi, toreizējā Latvijas politiskā elite (lasi -- viens pats Kārlis Ulmanis) "labprātīgi piekrita" procesam, kura kontekstā tomēr pavisam skaidri tika pateikts lūk, kas: No Jūsu piekrišanas vai nepiekrišanas te tomēr nekas nav atkarīgs. Nepiekritīsit, mēs vienalga savus bruņotos spēkus vedīsim Jūsu valstī iekšā, un viss." Tas tomēr ir pavisam skaidri zināms un dokumentos pamatots. It īpaši tajā dienā, kuras 70. gadskārtu Latvija vakar atzīmēja ar sēru lentēm, pilnīgi nekādas izvēles, vai labprātīgas vai citādas, Ulmaņa valdībai nebija. Jā, varam diskutēt par to, ka bēdīgi slavenā frāze par palikšanu savā vietā, turpmāk ļāva Kremlim radīt mītu, ka tas viss notika jauki un skaisti un laimīgi, bet mēs visi zinām, kas patiesībā sākās 1940. gada 17. jūnijā. Sākās Baigais gads ar visu no tā izrietošo.

Var jau saprast, kāpēc šo faktu cenšas revidēt "Saskaņas" centrs, jo tā elektorāts ir veidots no tiem ļaudīm, kuri katru gadu 9. maijā pulcējas pie tā dēvētā "Uzvaras" pieminekļa, lai pasērotu par aizgājušo godību. Bet ko šajā korī meklē, cik man zināms, latviešu tautības cilvēks, kuram ar "Saskaņas" centru nekādu sakaru nav? To, ka Latvija bija okupēta, ir atzinušas starptautiskas organizācijas, par to tomēr nekādu šaubu nav. Un teikt, ka tā bija "labprātīga piekrišana aneksijai"? Tas ir pliķis sejā visiem tiem, kuri gandrīz precīzi vienu gadu pēc 1940. gada 17. jūnija, tika salādēti lopu vagonos un nosūtīti uz Sibīriju. Pliķis sejā visiem tiem, kuriem nācās "paviesoties" tā dēvētajā Stūra mājā ar tās šaušalīgajiem pagrabiem. Pliķis sejā visiem tiem, kuri daudzu gadu garumā dzīvoja slēgtā valstī, kurā par to, ka Latvija kādreiz bija neatkarīga valsts, pat iepīkstēties nedrīkstēja līdz brīdim, kad aizliegto vārdu "okupācija" Rakstnieku savienības plēnumā pirmo reizi minēja Mavriks Vulfsons. Patiesībā tā pat nav veselā saprāta auditēšana. Tā ir veselā saprāta rupja samīdīšana zem kājām.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (41) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene 04.08.2011 16:05
Man arī pietrūkst Jūsu raksti. Sevišķi šajos trauksmainajos mēnešos - jūlijā un augustā. Interesē, kā redzat Lemberga tiesas peripetijas Anglijā un kā tas atsauksies uz ZZS kā partiju koalīcijā vai opozīcijā? Kāda varētu būt nākamās Saeimas bilde?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lauris Baltiņš 20.07.2011 15:56
Streipa kungs, kur esat pazudis? Jau kādu laiku man pietrūkst Jūsu rakstu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Maija 01.07.2011 12:16
Es , Streipa kungs, tieši Jūs neuzskatu par godīgu žurnālistu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


.... 28.06.2011 07:59
Nenobrīnīties, cik daudz ir Okupācijas apšaubītāju un visādu nianšu meklētāji tieši latviešu vidū. Vai tiešām cerat uz debesu mannu no Krievijas, ja noliegsiet okupācijas faktu?
Kā var vispār par šo tematu būt diskusijas? Tā ir vēsture un to neizmainīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


... 26.06.2011 10:16
Lūk, Oļegs - staigājošs pierādījums, ka diplomus nudien dala pa labi un kreisi...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Čerčila cūkas 23.06.2011 20:55
Sanāk, ka Britu tiesa interesējas par mazpilsētu žuļikiem. Jā pasaule mainās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

....... 22.06.2011 22:44
Mani personīgi fascinē Vienotības tumsonība - nesaprata neko, turpina visur laist to nekompetento un anonīmajās investīcijās iegrimušo Kamparu, kam vēl prāta nepietika paklusēt par Air Baltic, Jaunups šiem veidos vēlēšanu stratēģiju utt.

Tā kā nomierinieties - SC būs tas, kas veidos valdību un ne kāds cits.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

.... 22.06.2011 19:29
Kritums ir gandriz 8!!! %, kamer Irija pieaudzis par 11%. Tikai Ungarija bija lielaks samazinajums, neka Latvija. Igaunija un Lietuva tur gan netiek paradita delfi raksta, bet varbut tadel, ka tur kritums bijis ieverojami zemaks - vai bijis pieaugums.

Par to butu jasatraucas, ne jau par dazu nenormalo sazverestibas teoretiku Sorosa meklejumiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

.... 22.06.2011 19:25
Skatos, ka delfos sodien paradijas kluss raksts - 17:17'Eurostat': Latvijai aprīlī otrs lielākais rūpniecisko pasūtījumu kritums ES.

Diez kur palikusi izslavetie zviedru banku eksperti.

Driz LV bus palikusi lielakoties tikai strukturfondu apguveji - ka tada mazattistibas valsts, kura partiek no palidzibas maksajumiem un korupcija plaukst un zel nenormalos apmeros. Bez tam ar darbaspeku no tresajam valstim buves buves buves, kuras nevienam nebus vajadzigas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


soldier of fortune 21.06.2011 22:30
Kad uzināju par karu gruzijā, biju gatavs lidot uz gruziju palīgā gruzīniem, par laimi nebija vairs biļetes uz Tbilisi, tikai uz Erevānu, tapēc neaizlidoju, un tikai vēlāk uzināju, ka gruzīni uzbruka pirmie. Streipa kungs Jūs taču neesiet muļķis, kapēc šī vienpusējā dezinformācija. Pat BBC atzina, ka gruzija uzbruka pirmā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


stalins 21.06.2011 13:00
Nu nebija nekādas okupācijas,nebija!Nu cik var skaidrot?!?Jā PSRS darbaļaudis centās palīdzēt nokratīt buržuāzijas jūgu visas pasaules proletariātam.Nu kas tur slikts?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kaspars Gasūns @ degvīns 20.06.2011 13:24
Starp citu, ar Austriju ir mazliet pikants tas atgadījums.
Starp vēsturniekiem valda konsensuss, ka liela (visdrīzāk lielākā) daļa austriešu Anschluss uztvēra pozitīvi.

Bet tieši viņiem paveicās, ka Staļins kaut kāda neizskaidrojama niķa dēļ atļāva brīvās vēlēšanas. (Vairāk gan viņš šo kļūdu neatkārtoja.) Ir teorija, ka viņam īpašu sentimentu radīja tas, ka Austija bija pirmais Hitlera upuris (neskaitot Vāciju). Vēl it kā esot bijusi naiva ticība, ka pateicībā par atbrīvošanu šie savēlēs komunistus.

Tātad Austrija no okupēto-anektēto valstu plejādes bija savam (pirmajam) okupantam vislabvēlīgākā, arī bija PSRS armijas okupēta pēc kara, bet izkūlās sveikā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

egvīns 20.06.2011 12:32
Starp citu, Austrijas okupāciju 1938. gadā starptautiski visā pasaulē, ieskaitot pat odiozos PSRS vēsturniekus, dēvē par aneksiju, jo faktiski tas notika Austrijai (ne gluži brīvprātīgi) piekāpjoties Vācijas spiedienam un piekrītot abu valstu apvienošanai. Arī bez ievērības cienīgas pretestības, ja neskaita dažu austriešu politiķu protestus. Tātad visi jē'dzieni ir stiepjami tā, kā katram izdevīgāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kaspars Gasūns @ Avo 20.06.2011 09:43
Piekrītu, ka nav vienalga, vai tā bija okupācija, aneksija (šie divi, starp citu, viens otru neizslēdz) un jo īpaši labprātīgā pievienošanās (!).
Tomēr ar okupāciju tīri vēsturiski un juridiski nav tik vienkārši, kā latvieši ir pieraduši sev iegalvot. Tā tradicionālā pierādījumu ķēde ir nu ļoti vienpusēja. Latvijas puse parasti tur grib izsist vairāk punktu, cik mēs no 40. gada varam izspiest. Jo okupācija bez jebkādas (!) pretestības nevienā no frontēm, arī diplomātiskajā, (tieši pretēji - ar aktīvu elites kolaboracionismu) ir nonsenss.

Mēs, protams, varam lietot šo terminu, bet jāapzinās tā robežas. Savukārt krievu šovinisti un viņu piebalsotāji no šīs tehniskās detaļas mēģina izsist vairāk, kā tur ir, diametrāli pretējā virzienā - "brīvprātīgo pievienošanos".

Galu galā abas puses izmanto terminu nepareizi un emocionālu konotāciju vadīti, nevis definīcijas ietvaros.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Avo 20.06.2011 09:31
Man Paidera vietā būtu kauns par tādu kārklulatvietības gājienu. Nepiekrītu viedoklim, ka nevajag vēstures faktiem likt birkas, sak, kāda starpība vai bija okupācija, aneksija vai labprātīga pievienošanā. Okupācija bija, tas ir dokumentāli pierādāms fakts. Savukārt, krieviski runājošajai publikai ir skaidri jāpasaka, ka jūs personīgi pie Latvijas sāpes neesiet vainojami, mēs visi esam ļaunas lielvaras upuri un jūs Latvijas valstij esiet vajadzīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaspars Gasūns 20.06.2011 08:27
Un tas arī nav tik viennozīmīgi, cik lielā mērā padošanās PSRS spiedienam notika veselā saprāta un cik - elišu gļēvuma vadīta.

Te pāris linki pārdomām: http://www.historia.lv/publikacijas/narativ/okup/krimuldens....
(Īpaši vieta "Vispirms viņu esot pārsteidzis tas, ka no Latvijas viņu sagaidot ieradusies maza komisija ar pulkvedi kā vecāko priekšgalā. No Lietuvas viņu sagaidījuši vairāki ģenerāļi un visus priekšlikumus pieņēmuši pusstundas laikā. No Latvijas atbraukušais pulkvedis ar mani strīdējās kādas 3 stundas.")

http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/1940-gads-latvija-pa...
(Īpaši "..fakts, ka tad par galveno kolaborantu vajadzētu dēvēt nevienu citu kā Latvijas Valsts prezidentu Kārli Ulmani, kas, palikdams savā amatā pēc liktenīgā 17.jūnija, sadarbojās ar padomju okupantiem, parakstīja un izsludināja likumus, kuri palīdzēja iznīcināt Latvijas neatkarību.")

Varat pameklēt arī daudzos Ulmaņa parakstītos dokumentus. Šobrīd uz sitienu atradu tikai šo linku, bet ir arī šķebinošāki teksti Ulmaņa parakstīti: http://ankh.lv/viewtopic.php?t=6476&sid=10c938d9ca5f3f3a6e03...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaspars Gasūns 20.06.2011 08:12
...un "palikšanu savās vietās".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaspars Gasūns 20.06.2011 08:10
Nu gan Streips izgāzās - viss vienā putrā un bez elementāras kompetences kaut vienā no jautājumiem.

Jautājums, kas Latvija (un Baltija) būtu ārpus ES, nav retorisks. Ne vidējā, ne ilgtermiņā. Jebkurš aicinājums uz diskusiju un šī jautājuma apsvēršanu, nevis urrā-balsošanu "Drang nach Westen" noskaņās tolaik bija apsveicams jau pats par sevi. Kaut Paiders, protams, ir odiozs cilvēks. Bet vismaz viņa domāšana nav tik klišejiska kā Streipam.

Par "okupāciju" tajā frāzē ir vairāk pareiza kā nepareiza. Vienīgā piekasīšanās vieta varētu būt par "labprātību". Tā bija "nelabprātīga" (!) padošanās militāram spiedienam, kura diplomātiskajā un starptautisko tiesību aspektā izpaudās kā bezierunu piekāpšanās. Jā, primāri no tā paša Ulmaņa puses. Bet vai šis nebija faktiskais valsts vadītājs? Visus papīrus un līgumus taču parakstīja bez neviena pīkstiena!
Nekas no Streipa minētā nenorāda, ka tā bija "okupācija". Tikai lirika. Tas varēja mums nepatikt, bet tas nemaina "okupācijas" definīciju, kurai Baltijas valstis atbilst ar lielu pievilkšanu aiz matiem. Tā būtībā ir tāda pati dāvana no Rietumu puses kā Francijas pielaišana pie uzvarētāju galda pēc IIWW.
Atkārtoju, ko jau esmu teicis. "Tīrais" okupācijas statuss ir ekskluzīvs - to izcīna ar ieročiem rokās! Nevis ar biļeti uz Šveici kabatā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vineta 19.06.2011 20:41
Izrādās tiešām Paiders ir kangars. Kauns, ka viņš ir latvietis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 19.06.2011 16:10
Ar vecpapa čekistu stāstiem Kārlīt šodienas Latvijā vairs nevar rullēt.Tavi spriedelējumi ir tik pat plakani kā Goļivudas kinīši par kuriem jūs paši amerikāņi spiegdami un ķērkdami piešķirat viens otram apzeltītus plastmasas oskarus.Vai tik tā rusofobiskā dizentērija laika ziņā nesakrita ar Zatlera veiksmīgo vizīti Maskavā kam sekoja kā atbals dzintariešu absurdā parakstu vākšana par krievu skolu likvidēšanu.Ko Tu zini par krievu laikiem Latvijā un par pašiem krieviem?
Var jau būt ka Tevi tai amīšu betona zvēru būrī Pārdaugavā ar kautko sabaro lai vieglāk nāk ārā -taču ne jau vis ir ēdams un ne jau vis ir lasāms-kam piemērs ir augstāk lasāmie komentāri -par ko man liels prieks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


puansons 19.06.2011 14:24
Priekš M.Runājot par ĶTR,tā kā viņiem nav vecuma pensijas un sociālās garantijas un izjaukts demogrāfiskais un dzimumu līdzsvars,tad pietiek tautai sadumpoties pieprasīt soc.gar.un ieročiem būs jāsaka ardievas,kā tad viņi varēs sacensties ar ASV.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Edge 18.06.2011 21:26
Spriežot pēc Streipa kunga retorikas, tad god. tikai Krievijas medijus lieto? Vajag tak arī rietumu 'pačekot'! Par vienu no ''laimīgākajām'' eirozonas valstīs skaidri izteicies Streipa līdzpilsonis -
'Alan Greenspan, former Federal Reserve chairman, said a default by Greece is “almost certain” and could help drive the U.S. economy into recession.' http://www.bloomberg.com/news/2011-06-16/default-by-greece-a...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


opapā 18.06.2011 20:45
to ka Režacas druknais Janka par okupāciju saka, to jau mans Krancis pat zina. Bet par Paideru biju traki pārsteigta. Goda vārds, domāju, ka viņš latviešu patriots, bet izrādās, kangars.To ka Latvija okupēta PAT Jeļcins atzina, bet šitie, fuiiiii fuiiii, latviešu burlakas tādi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis to M. 18.06.2011 20:02
>>> par to, kā ES dalībvalstis īsteno Lisabonas stratēģiju un citas programmas, kurām ES vajadzētu padarīt par inovatīvu un konkurētspējīgu Savienību.
=======
Tas ir interesants materiāls - vismaz var redzēt dažādus kritērijus. Tikai kādā ziņā J.Paidera un J.Urbanoviča publikācija veicinās inovācijas? Vai viņu spriedelējumi par 40-tā gada notikumiem uzlabos "human resources", "output", "open excellent, attractive research systems" vai kādu citu Jūsu citēto kritēriju? :)

Normālās valstīs vēsturnieki raksta pētījumus par vēsturi, inženieri nodarbojas ar inovācijām, žurnālisti pēta aktualitātes un politiķi organizē lietas un pieņem likumus. Nevis nodarbojas ar, pardon, revolucionāru dziesmu dziedāšanu, kad ir laiks tīrīt šķūnīšus (pēc Bulgakova "Suņa sirds"). No pazīstamiem politiķiem varbūt vienīgi E.Repše ir paudis interesi par inovācijām - sk. http://fizmati.lv/citi_jaunumi/konkursi/maksliga_intelekta_f... - un arī tikai pēc tam, kad aizgāja no politikas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 18.06.2011 19:28
"O" lietas patiešām vajadzētu likt pie malas. http://www.proinno-europe.eu/inno-metrics/page/innovation-un... ir pieejams pēdējais ES statistikas pārskats (par 2010. gadu, izdots 2011. gada 1. februārī) par to, kā ES dalībvalstis īsteno Lisabonas stratēģiju un citas programmas, kurām ES vajadzētu padarīt par inovatīvu un konkurētspējīgu Savienību. Pārskatā salīdzināšanai iekļauti arī dati par ASV, BRIC, Eiropas ne-EU27 valstīm, u.c. valstīm.

No pārstkata ir redzams skumjš fakts - grozi kā gribi - var skatīties uz Latviju kā EU27 valsti, var skatīties uz Latviju kā lielās Eiropas valsti (EU27 plus bijusī Dienvidslāvija, Turcija, Islande, Norvēģija, u.c. Eiropas valstis), var salīzināt Latviju ar BRIC valsti Krieviju - VISOS ŠAJOS GADĪJUMOS LATVIJA IR _A_B_S_O_L_Ū_T_I_ PĒDĒJĀ VIETĀ PĒC INOVĀCIJĀM - LATVIJA IR PĒDĒJĀ VIETĀ GAN EU27, GAN EIROPĀ (ATPALIEK PAR NO TURCIJAS), GAN LATVIJA IR ARĪ MAZĀK INOVĒTSPĒJĪGA NEKĀ KRIEVIJA (LATVIJA IR ZEM 50% NO EU27 KOPUMĀ, KRIEVIJA - IR 35-37% ZEM EU27).

Grūti pateikt, kāpēc ES vēlas, lai ES dalībvalstis būt inovatīvas un konkurētspējīgas - varbūt tas ir tādēļ, ka tikai tā šīs valstis var paēst, uzturēt ģimenes un cerēt uz zināmu nākotni. Varbūt tas ir citu iemeslu, t.sk. arī "augstāku" iemeslu dēļ. Bet, ņem kurus skaitļus gribi, tie visi konsistenti rāda vienu un to pašu - "O" lietas (un labējā politika, kurus tās piesedz) Latviju ir iegāzušas jau 20 gadus no vietas un Latvija ir kļuvusi par atpalikušu valsti. Kāpēc gan vajag kaunināt vienu cilvēku par to, ja viņš vēlas, lai Latvija tomēr nepaliktu uz visiem laikiem kā valsts, ka ir atpalikušāka nekā Krieviju?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

umors 18.06.2011 19:21
Ak, ja daudz raksta, tad laikam cilvēks ir ļoti gudrs? Man vienmēr licies, ka tas ir slikts stils interneta vidē.
Šķiet bezgala naivi saistīt zemu darba ražīgumu ar kreisas partijas neesamību.
Darba ražīgums ir to cilvēku darba ražīgums, kuri padomju sistēmā pierada saņemt iztikas minimumu par pīppauzēm un brāķa darināšanu. Tos neviena sistēma nepadarīs par racionāli domājošiem, darba devējam lojāliem u.t.t pozitīvi vērtējamiem darbiniekiem.
Otra lieta- nu gan ideāls inovācijām - Krievija. Tulas kalējs ir tāla pagātne.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 18.06.2011 18:25
Jocīgi, ka lielās un varenās "Vienotās Krievijas" filiāles vadonim J.Urbanovičam vajadzēja tā pūlēties un pierādīt to, ka nekādas okupācijas nav bijis. Lūk, veselu pseidovēstures grāmatu sarakstījis kopā ar diviem citiem autoriem, avīzē "Čas" drukā fragmentus - un tas viss par to, kas urbanovičaprāt nemaz nav bijis. Lai sokas!

>>> M: Tāpēc - varbūt labāk ir likt "O" lietas pie malas un runāt par to, ko Latvijas iedzīvotāji no sirds vēlas. No "O" lietas neviens (izņemot radikāļu politiķus un viņu saimniekus) nebūs paēdis un neviens nevarēs uzturēt ģimeni.
======
Varat būt drošs, ka Jums tas nedraud. No Jūsu rakstītajām teksta rindiņām dveš ne ar ko citu neapēnota vēlme paēst un uzturēt ģimeni :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


fzss 18.06.2011 17:17
tas JP nav saucams par žurnālistu ! nu kāpēc cilvēkam jātēlo debīls āksts ???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


! 18.06.2011 16:24
Tādi kā Paiders latviešus deportēja savulaik uz Sibīriju. Ļoti nepatīkams cilvēks. Ļoti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Žanis Kāpostiņš 18.06.2011 15:59
Bet tas, ka Sarkanais centrs kā parasti turpina runāt muļķības un neatzīst pašsaprotamas lietas, ultraliberāļus īpaši nesatrauc. Viņi tikuntā turpinās stāstīt, ka bez SC nu nekādi nevar iztikt. Viņus tikuntā vajag obligāti ņemt valdībā. Ultraliberāļi ir gatavi uz jebkādiem kompromisiem, lai tikai SC iebīdītu valdībā. Arī Kārlis mazliet papīkstēs par divkosīgo SC politiku, bet tikuntā, nezkatotis ne uz ko, turpinās atbastīt centienus ievest SC valdībā... Nav svarīgi, ka viņi neatzīst okupāciju. Nav svarīgi, ka viņi Saeimā balso tā kā tas ir izdevīgi oligarhiem. Nav svarīgi, ka Rīgas domē SC ar oligarhu partiju ir vissaskanīgākā kolalīcija kāda vien ir bijusi Rīgas domē pēdējo 20 gadu laikā. Tam visam tak nav nozīmes. Tie ir otršķirīgi jautājumi. Vai ne, Kārli?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 18.06.2011 15:49
Ir labi stādīt ASV par paraugu, bet ir muļķīgi neredzēt, ka arī ASV ir daudzi labklājības valsts elementi. Piem., bezdarbnieku pabalstu augsta bezdarba skartos štatos var saņemt pat divus gadus (un termiņi tiek pagarināti atbilstoši pavalsts vajadzībām), ir mājokļu voičeri, ir valsts abalstīti kredīti studijām, bezmaksas bērnu veselības aprūpe utt, utt. Un demokrātu valdības laikā ir ļoti skaidri redzami mērķi, kurus demokrāti cenšas sasniegt īstenojot labklājības valsts ideju - mērķis ir valsts ekonomiskā attstība, jo tieši labklājības valsts dod iespēju katram augt un strādāt labāk. Var paskatīties Obamas iknedēļas uzrunas. Itkā ASV ir vislabākās pasaules augstkolas, ASV vēl vienu vai divus gadus būs (kad tās vietu pārņems Ķīnas Tautas Republika, kas pašlaik ir otrajā vietā) pasaules lielākā valsts pēc R&D invesītīciju apjoma - un neskatoties uz to visu Obama un demokrati aicina saglabāt un pat palielināt valsts atbalstu izglītībai - lai ASV spētu konkurēt ar Ķīnu un Indiju tehnoloģiju nozarēs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 18.06.2011 15:42
Un Latvijā esot pieprasījums pēc kreisas politikas: http://kreisie.lv/?p=1957&cpage=1#comment-2419

Tāpēc - varbūt labāk ir likt "O" lietas pie malas un runāt par to, ko Latvijas iedzīvotāji no sirds vēlas. No "O" lietas neviens (izņemot radikāļu politiķus un viņu saimniekus) nebūs paēdis un neviens nevarēs uzturēt ģimeni.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

puansons 18.06.2011 15:41
ASV nelika savu kārti uz valsts kapitālismu,bet gan uz privāto kapitālismu!Un šobrīd mēs redzam,kur ir valsts kapitālisma piekritēji,bet jenkijiem ir Pax Americana!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 18.06.2011 15:28
Un tiem žurnālistiem, kas nevēlas redzēt, ka Latvijā veidojas specīgas centriski kreisās partijas, ir vērts paskatīties iepriekš citēto www.state.gov labāk - piem., pirmajā lapā ir links uz http://www.state.gov/r/pa/ei/pix/lgbt/2011/index.htm

Un tagad katram ir iespēja padomāt, vai Buša administrācijas laikā kaut kas tāds būtu iespējam. Kāpēc gan Latvijs žurnālisti ir tik aprobežoti, ka iedomājas, ka Latvijā varētu veidoties Ēlertes sludinātā libertāriešu partija (kuras ekonomiskā politika ir labēja), ja pat ASV libertārieši ir ļoti, ļoti, ļoti margināla kustība. Tā vietā ASV ir demokrāti (progresīvā partija), kuru ekonomiskā politika ir kreisa. Cilvēki progresīvos (tā amerikāņi sauc tos, kas Eiropā ir sociāldemokrāti) atbalsta daudzkārt lielākā apmērā nekā libertāriešus, jo progresīvo kustības pamatā ir humānisma ideja, bet libertāriešu pamātā - klajš egoisms. Lai cik mēs nebūtu skeptiski par sabiedrību mūsdienās, tomēr mums ir jāatzīst, ka cilvēki humānismu joprojām vērtā daudz augstāk nekā egoismu. Sevišķi jau Rietumu pasaulē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 18.06.2011 15:21
Un vai tad tomēr Urbanovičam nav taisnība, ka Latvijas centienu runāt par "okupāciju" nav nekas cits, kā centieni slēpt kaunu par nepretošanos? Un vai tagad Latvijas valsts būtu spējīga pretoties okupācijai vai patstāvības zaudēšanai noteiktos sektoros? Izskatās, ka sabiedrība ir tik sašķelta starp tiem "mazajiem" cilvēkiem, kas cenšas izdzīvot un starp baroniem un viņu roklaižām žurnālistu un think tanks aprindās un izskatās, ka sabiedrība ir tik dezorientēta uzklausot nacionālisma un "tiesiskuma" (pēdiņās tāpēc, ka "tiesiskums" automātiski nerada taisnīgumu, piem., sociālo taisnīgumu, vienlīdzīgas materiālās iespējas uz attīstību) pseidoproblēmas, ka šī sabiedrība diezin vai cīnīties par kopienu, kuras pastāvēšanai šajos 20 (vai 95) gados tā arī nav atrasts mērķis un jēga (izņemot to pašu baronu barošanos).

Un terminu okupācija nemin ar ASV-Baltijas partnerības harta - bet runā par "focible incorporation":
Further recalling that the United States of America never recognized the forcible incorporation of Estonia, Latvia, and Lithuania into the USSR in 1940 but rather regards their statehood as uninterrupted since the establishment of their independence, a policy which the United States has restated continuously for five decades
skat. http://www.state.gov/www/regions/eur/ch_9801_baltic_charter....

Bet pašu grāmatu noteikti nopirkšu, tāpat kā iepriekšējo Urbanovča un Paidera grāmatu - ir lieliski paskatīties uz Latviju ar sociāldemokrāta acīm, jo Latvijā, atšķirība no Rietumvalstīm, nav pastāvīgas neatkarīgas un progresīvas preses vai televīzijas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 18.06.2011 15:02
Jā, bet savos raidījumos un rakstos nekaunīgi melo arī bāleliņu "gaišie" žurnālisti, un var tikai jautāt par to vai šie žurnālisti patiešām ir stulbi (kas var būt arī ticami, ja neslēpj, ka nezin, kas ir "polinomu reizināšana") vai arī ir vienkārši nopirkti no Madris pieminētajiem "baroniem" (kuri kā negodīgu vai vienkārši nekaunīgu un ar diktatūras režīmu sadarbojošos uzņēmēju klase bija arī pirmās Latvijas laikā un tieši šīs klases rindas visvairāk tika patukšotas sekojošās deportācijās. Mēs nosodām deportācijas, bet tajā pašā laikā jāatzīst, ka tās deva taisnīgu sodu tiem ne pārāk maz cilvēkiem, pret kuriem Ulmaņa režīma tiesībsargājošās iestādes pievēra acis - sākot no huligāniska vietējās Aizsargu organizācijas biedra un beidzot ar tiem varas elites pārstāvjiem, kas sadarbojās ar Konstitūcijas pārkāpēju un ieņēma labi atalgotas vietas valsts uzņēmumu vadībā).

Viens no jautājumiem, kuros "gaišie" bāleliņu žurnālisti melo uz nebēdu ir Latvijas ekonomika. Viņi ir gatavi uzklausīt melus no valsts amatpersonām, bet nav gatavi redzēt, ka Dombrovska valdība tā arī nav spējusi neko izdarīt Latvijas konkurētspējas celšanā un Latvija pēč Dombrovska valdibas 2.5 gadiem ir kārtējo "trekno gadu" priekšā - ar to saprotot, ka Latvijās ekonomika joprojām ir palikusi tikpat primitīva, darbaspēks - tikpat mazražīgs (ja rēķina saražoto apjomu uz stundu; ražība ir augusi tikai rēķono saražoto apjomu pret darba samaksu - tas nozīmē, ka Dombrovska valdības "reformas" ir panākušas uzņēmuēju peļņas celšanu, bet nav nodrošinājušas to ražības indikatora celšanu, kas nodrošinātu sabiedrības labklājību), kā treknajos gados. Tāpat nav augusi uzņēmēju spēja ražot komplicētu produktu ar augstu pievienoto vērtību. Skat kaut vai http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/strukturalas-reforma...

Šīs Saeimas vēlēšanas varētu būt balsojums par to, vai Latvija turpina grim dūkstājā ejot par Dombrovska labējā politikas nāves taciņu, vai arī Latvija var pagriezties pa kreisi un kļūt progresīva labklājības valsts.

Un par attieksmi pret Saskaņas Centru. Ir skumji lasīt tos melus, kas parādās Latvijas presē un nāk arī no labējiem politiķiem. Zatlers, kā to varam lasīt no pietiek.com un citiem avotiem, atlaida Saeimu tieši tāpēc, ka Āboltiņa un Dombrovskis nevēlējās atteikties no sadarbības ar ZZS un tā vietā veidot valdību ar Saskaņas Centru. Ir drausmīgi lasīt apmelojumu SC, ja Zatlers ir nosaucis oligarhus no noteiktām partijām un šo noteiktu pariju vidū nav SC. No Zatlera viedokļa sanāk, ka SC ir tikpat "tīra" kā Vienotība, ja ne vēl "tīrāka", jo SC programma sasaucas ar Zatlera uzstādījumie par Latviju kā GUDRU labklājības valsti. Bet neskatoties uz to visu - "gaišie" bāleliņu žurnalisti turpina liet samazgas un tautā ļoti populāru un milētu politisko spēku. Gan jau vēlētājs visu saliks pa vietām. Nu nevar būt tā, kā 20 labējo valdības gadi, kas noveduši pie tā, ka Latvijas IKP ir zemāks par Krievijas IKP (uz iedzīvotāju) un Latvija ir krietni mazāk konkurētspējīga un inovatīva valsts nekā Krievija - nu nevar būt, ka pēc šī "Sorosa demokrātijas" un lūzerisma triumfa nacionālajā Latvijā cilvēki reiz nebūs iemācījušies domāt ar galvu. Un galu galā - ja Krievija ir ar lielāku IKP, ir konkurētspējīgāka un inovātīvāka nekā Latvija - vai tad būtu slikti, ka Latvija šād un tad pacenstos pamācīties no tās? Galu galā - nav jau šejieniešiem ar ko lepoties. Un Latvija taču nevēlas mācīties arī no Rietumiem, kuros etniskie kašķi un vēsture (pirm., Francija - sākot ar pilsoņu kariem un beidzot ar Višī režīma nacistu kolaboracionistiem) ir nolikta pie malas un diskusijas ir par labēju vai kreisu politiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Madris 18.06.2011 13:20
J.Paideram ir savs viedoklis,Jums tas patīk vai ne, cieniet par to viņu.Es arī balsoju par iestāšanos ES , jo tas deva iespēju, nepieļaut vietējo baronu diktēto zemo algu politiku.Tagad pat strādājošie, protestējot, aizbrauc uz Eiropu, kur var nopelnīt labāk.Vienīgi,tagad baroni sapņo par imigrantu piesaisti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 18.06.2011 10:59
Es arī balsoju par ES ar domu, ka varēs brīvi braukt uz ES. Un kā redzams pēc pēdējās tautas skaitīšanas, šo iespēju ir izmantojuši daudz ļaužu. Tomēr tāpat kā Baltkrievijā tas nav risinājis galveno problēmu – nodrošināt Latvijas izaugsmi, un Latvijā palikušie vairāk gaida pārskaitījumus no Īrijā strādājošiem nekā cer uz vietējiem pabalstiem un pensijām. Tātad secinājumā lai gan Paidera idejas ir muļķīgas, būtībā mēs joprojām nevaram skaidri parādīt, ka izvēlētais ceļš ir bijis daudz pārāks par viņa prātojumiem.

Arī salīdzinājums ar Gruziju ir no pirksta izzīsts. Nu varbūt vienīgi, ja mēs izdomātu no Krievijas agresīvi pieprsīt atpakaļ Abreni, bet Krievija atsūtītu armiju, lai to nepieļautu. Turklāt teorētiski mēs pat varētu būt NATO bez dalības ES.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


IM 18.06.2011 10:42
Esmu daudz runājusi ar iebraukušajiem krieviem- tiem, kas iebrauca kā kvalificēts darbaspēks, lai strādātu VEF, RAF, RER utt., un tos var iedalīt divās daļās vieni tekoši runā latviski un apspriež esošo situāciju un SC viņiem patīk tikpat maz, kā radikālajiem latviešiem, savukārt otri ir lielā mērā koncentrējušies uz to, lai izdzirdētu, ka viņi neko nav okupējuši. Un viņus ir visvieglāk paķert uz muļķa....TAD NU IR JAUTĀJUMS: vai šiem cilvēkiem organizēt psihoterapijas senansus un lekcijas par to, ka latviešu valodā okupanta latiņa ir krietni zemāka, nekā krievu? VAI ARĪ TOMĒR IZTIKT BEZ APZĪMĒTĀJIEM un vienkārši izklāstīt faktus: kas, kur, kad un ar ko tas beidzās? Par jebko. Un sākt varētu ar leģionāriem/sarkanarmiešiem: nešķirot, kas bija pareizie un kas ko no kā varbūt paglāba, bet vienkārši konstatēt, ka karš bija milzīga sūdu bedre, kurā ļaudis tikai ierauti kā....un uzskaitīt visas iespējas. Tai skaitā atgādinot to faktu, ka 9 no desmit II pasaules karā mirušajiem bija civilisti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 18.06.2011 10:32
Vispār jau par Saskaņas centru balsoja arī tie, kam ir piegriezies Plīša lācis, kas no Rukša atšķiras tikai ar to, ka kritizē tieši Ruksi....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

M 18.06.2011 09:55
Streipa kungs , nu nav Jums veselā saprāta. Okupācijas jautājums jau sen ir iegājis tādā cilvēka necieņas stadijā. Tas ir , ja nu kādam gribas kādam uzkasīties , uz kādu pavaukšķēt tā teikt , tad nu okupācijas jautājums par tādu tagad , droši vien ne bez Jūsu pūlēm , tagad ir pataisīts. Nav svarīgi kā tur bija , galvenais ka tikmēr kamēr ir kāds kas nesaprot okupācijas jautājumu , ir iespēja par to kasīties un kādam uzkasīties.
Manuprāt veselais saprāts tomēr saka ka nekad nevajag kasīties ja var arī nekasīties.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips