Atslēgvārdi:

Vējoņa jaunatklātās niršanas prasmes

Pagājušo sestdien un svētdien (11. un 12. septembrī) atlasīto materiālu skaits, kurā varētu būt slēptās reklāmas pazīmes, nebija liels. No 12 gadījumiem septiņos materiālos saskatījām iespējamās slēptās reklāmas pazīmes, kas atbilst izvirzītajiem kritērijiem.

Iesaki citiem:
Lembers ists

Pārējie gadījumi bija šaubīgi vai arī neko aizdomīgu nesaskatījām. Šajā laikā visnotaļ interesanti likās trīs notikumi – vides ministra Raimonda Vējoņa jaunatklātās niršanas prasmes, tā novārtā atstājot pašu būtiskāko, Ventspils mēra Aivara Lemberga viedoklis par Lato Lapsas gara darbiem un kultūras ministra Inta Dāldera stāstītais, cik daudz laba paveikts kultūras jomā. Tā vien liekas, ka šajā lauciņā pirms vēlēšanām problēmas vispār nav, lai gan reālā dzīve parāda ko citu. Jācer, ka uz pozitīvisma nots deputāti paliks arī pēc vēlēšanām, nevis informēs par kārtējo smago griezienu kādā nozarē, lai savilktu galus budžeta veidošanā.

Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 11. septembris.

1. Vējonis ienirst Karostas kanālā (LTV1, Vides fakti)

Sižets, ka vides ministrs Raimonds Vējonis (ZZS), klātienē iepazīstot Liepājas Karostas kanāla grunti, ienira un izcēla sarūsējušas durvis. Kārtējo reizi parādītas kādas ir ministra niršanas spējas, mazāk uzmanība pievērsta pašai galvenajai problēmai –piesārņojumam Liepājas Karostā, kur padomju gados atradusies armijas jūras bāze ar zemūdenēm, un ūdens piesārņots ar dažāda veida bīstamiem atkritumiem.

Kritērijs

Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments:



2. „15 karstās minūtes”: Intervija ar kultūras ministru Intu Dālderi (LZK)

Kultūras ministrs Ints Dālderis („Vienotība”) stāsta par jaunumiem kultūras dzīvē. No intervijas noprotams, ka kultūras jomā mums tikai un vienīgi augšupeja. Cik daudz labu darbu izdarīts šī ministra laikā! Kaut nu tik optimistiski viņš runātu arī pēc 10. Saeimas vēlēšanām, jo ikvienam zināms, ka arī šai nozarei finansējums ir krietni mazināts un kultūras darbiniekiem jādomā, kā grūtajos laikos izdzīvot. Taču sevi slavēt pirmsvēlēšanu laikā vēlas ikviens deputāts un ministrs.

Kritērijs

Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments:



3. "Несите добро!" (Вести Сегодня)
Raksts par šī laikraksta abonentiem, taču nav saprotams, kāpēc raksta pēdējā rindkopā ielikts, ka „Saskaņas centra” deputāts Nikolajs Kabanovs dāvinās savas grāmatas.

Kritērijs

Raksts vai informācija par partiju vai deputātu kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai pirmsvēlēšanu aktualitāšu atspoguļošanu.

Fragments:






4. Айвар Бергер: „Многое в экономике надо менять” (Вести Сегодня)

”Saskaņas centra” deputāta kandidāta Aivara Bergera uzskati par nepieciešamajām izmaiņām ekonomikā – nodokļu sistēmas izmaiņām, PVN likmes samazināšanu un citiem jautājumiem. Tomēr, kāpēc priekšvēlēšanu laikā rubrikā „Ziņas” būtu jāvelta tik liela vieta vienas partijas deputāta kandidātam, kurš brīvi pauž savas domas par darāmajiem darbiem, lai notiktu ekonomiskā atveseļošanās?

Kritērijs

Publikācija ir vienpusīga, tajā nav sabalansēti iesaistīto/pieminēto pušu viedokļi. Trūkst nav mēģināts noskaidrot citu iesaistīto pušu viedokli. Materiālā nav paskaidrots, ka mēģinājums noskaidrot kādas no pusēm viedokli ir noticis, bet nav izdevies.

Fragments:




5. ИНФОРМИРУЕТ ГОРДУМА (Вентас Балсс (Вентспилс))

Rubrikā: „Tribīne” Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs ne tikai informē par gaidāmajiem notikumiem un padarīto, bet izmanto iespēju atbildēt uz diviem jautājumiem, tādējādi paužot savu viedokli par žurnālista Lato Lapsas izdotajām grāmatām.

Kritērijs

Raksts vai informācija par partiju vai deputātu kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai pirmsvēlēšanu aktualitāšu atspoguļošanu.

Fragments:











6.Raidījums „Par dzīvi” 11.septembrī (PIK FM)

Raidījumu "Par dzīvi" vada ekonomists Dmitrijs Smirnovs, ZZS 10.Saeimas deputāta kandidāts.

Nepieciešams atzīmēt, ka raidorganizācijām 60 dienas pirms vēlēšanām un vēlēšanu dienā aizliegts pārraidīt deputātu kandidātu vadītus raidījumus, gatavotus komentārus, intervijas un reportāžas.

Kritērijs

Apzīmējums “apmaksāta politiskā reklāma” parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai nemanāmāks.

Fragments:





Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 12. septembris.

1 „15 karstās minūtes”: Intervija ar kultūras ministru Intu Dālderi (LZK).

Tāpat kā 11. septembrī, arī svētdien Latvijas Ziņu Kanāls pārraida interviju ar kultūras ministru Intu Dālderi.

Kritērijs

Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments: skat. intervijas fragmentu pie punkta nr.2.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji