Vajag pierādījumus? Lūdzu! 27

Kā ziņoja portāls Delfi, šodien Eiropas Savienības pamattiesību aģentūra nāca klajā ar savu ziņojumu par diskrimināciju uz seksuālās orientācijas pamata. Bija interesanti iepazīties ar ziņojumu; tas iir iedalīts divās daļās. Pirmā ir veltīta legālās situācijas analīzei, kamēr otrā daļa ir, manuprāt, visinteresantākā, jo ir veltīta geju un lezbiešu sociālajai situācijai.

Iesaki citiem:

Kā melns uz balta, tur ir analizētas tādas tēmas kā attieksme pret gejiem un lezbietēm, naida kurināšana, pulcēšanās brīvība, izglītība, veselības aprūpe, reliģiskās institūcijas, sports, masu mediji, patvēruma meklētāji, daudzveidīgā diskriminācija. Tāpat arī īpaša nodaļa atvēlēta transpersonām. Manuprāt, šis ziņojums ir interesants ne tikai apskatīto tēmu bagātības ziņā, bet arī institucionālās autorības dēļ - proti, to ir apkopojusi ES pamattiesību aģentūra. Proti, tā nav nekāda interešu grupa, kurai var pārmest ieinteresētību, bet gan objektīva aģentūra, kuras uzdevums ir rūpēties par pamattiesību aizsardzību visā Eiropā.

Ik pa laikam interneta diskusijās izskan, manuprāt, izteikti šaurpierīgs arguments - neesmu dzirdējis par diskrimināciju uz seksuālās orientācijas pamata, tādēļ tā neeksistē. Tas, ka individuāla nezināšana par kādu problēmu nav vienāda ar problēmas neeksistēšanu, šiem diskutētājiem šķiet, ka nav ienācis pat prātā. Tad tiek pieprasīts "likt kārtis galdā" un nosaukt visus tos pazemojumus, ar kuriem homosekusāļus aizstāvošais diskutētājs būtu saskāries vai par kuriem viņam būtu zināms.

Manuprāt, tas nereti var būt godīgs mēģinājums uzzināt par kaut ko tādu, kas indivīdam nav bijis zināms. Ja indivīds patiešām vēlas uzzināt kaut ko viņam nezināmu (pie tam vēl no pirmavota!) tas taču ir nudien apsveicams zinātniskās un gluži vienkāršas humānistiskas zinātkāres piemērs. Bet tikpat bieži, ja ne biežāk gan šāds uzaicinājums uz konkrētu gadījumu analīzi ir negodīgs paņēmiens, lai diskusijā "aizvērtu" tos, kuri aizstāv homoseksuāļu tiesības: "Tu tikai runā par diskrimināciju, bet pats nevari minēt nevienu gadījumu, tas nozīmē, ka diskriminācija vai nu neeksistē, vai arī Tu melo."

Nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, kādēļ geji, lezbietes un viņu draugi nevēlas publiski, vai anonīmi internetā iztirzāt tos viņu dzīves brīžus, kuri viņu atmiņās un ķermeņos iespējams atstāja sāpīgus ievainojumus. Ir jābūt vienkārši empātiskam. Kāpēc precētas sievietes nerunā par to, ka vīri viņas sit? Un ko tieši man kā gejam un geju un lezbiešu draugam sniegtu manu personīgo un manu draugu un paziņu piedzīvotā iztirzājums diskusijā ar anonīmu un homofobu diskusijas partneri?

Man nudien nav pienākums stāstīt par to geju, kurš aizgāja no mājām 19 gadu vecumā, jo māte viņu bija pierakstījusi rindā pie psihoterapeita, lai "ārstētu" dēla seksualitāti. Man nudien nav nekādu pienākumu pret homofobiem viņiem skaidrot, ka ir sāpīgi piedzīvot, ka Tava draudzene ierodas uz tikšanos raudot par to, ka viņas darbabiedrene visu kolēģu priekšā viņu izlamā par "nolādēto lezbieti". Man nudien nav nekāds pienākums uzskaitīt visus tos manus draugus un paziņas, kuri tika piekauti Rīgā tādēļ, ka bija gājuši roku rokā vai vienkārši iznakuši no geju kluba. (Turklāt visi šie gadījumi bija pirms Mozaīka vispār sāka organizēt Draudzības dienas.)

Tieši tādēļ esmu gandarīts, ka beidzot ir izdots arī šāds ziņojums - ja Tev vajag pierādījumus,lasi!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (27) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

scott 21.12.2011 11:18
greatest to put together every thing you are going to want. Beneath are merely several of the issues which you need to contemplate prior to buying for any wedding ceremony gown and a few suggestions that will assist you to get by. http://www.wedresses.info Party Dresses Come across time for you to perform a uncomplicated investigation about marriage ceremony attire. Analysis is often completed on-line or by studying bridal journals to obtain up-to-date using the newest styles and tendencies with the year or so. Once you are conducting your investigation on the internet, ensure that you simply pay a visit to web-sites that include common and substantial info about wedding ceremony attire . This really is essential since as an alternative to investing so a lot time in opening 1 web page to an additional, you may conserve a lot more time in the event the web site has every thing that you simply have to know http://www.bewedding.info Discount Wedding Dresses . http://www.somedresses.co.uk When studying, be sure which you get be aware about wedding ceremony gown types readily available, the best way to opt for a marriage ceremony gown to get

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sviests >andrim 02.04.2009 19:30
Tas, ko jūs rakstat, ir tiešs apliecinājums tam, ka diskriminācija pastāv, tikai jūs to saucat par "sabiedrisko domu". Bet ja mūsu sabiedriskā doma tāda ir, tad mēs nevaram sevi devēt par liberālu un brīvu sabiedrību, kurā visiem indivīdiem būtu nodrošinātas vienlīdzīgas tiesības uz pašizpausmi.

Tas, ka mūsu sabiedrībā ir nopietnas problēmas ar vērtību izrpatni, liecina tas, ka korupcija un zagšana tiek vērtēta pozitīvāk nekā personu viendzimumu attiecības. Piemēram salīdziniet sabiedrības attieksmi pret korupcijā apsūdzēto Lembergu un praidistiem- vienam tiek ziedi, otrajiem- fekālijas.

Neesmu tik pārliecināts par homoseksuālisma neesamību Latvijas folklorā. Pētījumi par daudzbērnu ģimeņu jaunāko bērnu homoseksualitāti vedina domāt ka Antiņa jeb trešā tēva dēla tēls ir implicīts homoseksualitātes attainojums. Antiņš, atšķirībā no saviem mačo tipa brāļiem, neaizraujas ar sievietēm, ir emocionālāks, sirsnīgāks. Tāds, kādi ir geji.

Bioloģijas un psiholoģijas zinātnes ir mums devušas daudzas svarīgas zināšanas par cilvēka dabu. Būtu pēdējais laiks šīs atziņas ņemt vērā, veidojot attieksmi pret līdzcilvēkiem. Piemēram,ka homoseksualitāte netiek "iemācīta", bet gan ir iedzimta īpatnība, ka dzīvnieku, tātad arī cilvēku, dalījums dzimumos ir veidojies evolūcijas ceļā, tātad vīrišķības un sievišķības šķīrums nav bijis mūžīgs un absolūts, bet gan ir relatīvs un sociāli konstrutēts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vecis, iz laukiem, mežiem 02.04.2009 11:07
Iznīcības slavinājums:

"6. Kad par Latvijas prezidentu kļūs sieviete, lezbiete, varēsim teikt, ka mūsu sabiedrība ir kļuvusi par modernu demokrātiju ar tiesībām pretendēt būt par paraugu citiem."

Atliek vien 10.Saeimai pieņemt Satversmes grozījumus, kas noteiks, ka parlamentā jāievēl noteikts % sieviešu/vīriešu, no tiem, atbilstoši biologu pētījumiem, jābūt ievēlētiem homoseksuāļiem, biseksuāļiem, transvestītiem utt. savukārt šīs personas no sava vidus izvēlēs Prezidentu. pretējā gadījumā lietu par diskrimināciju ierosinās Eiropas Kopienu tiesa.
Visi būs laimīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris Sviestam 02.04.2009 09:01
>>>> Piekrītu, ka ne visās valstīs un sabiedrības tiek pieļauta atklāta jūtu demonstrēšana- publiska skūpstīšanās, apskaušanās u.tml. Taču Latvijā nav šis gadījums, tāpēc, ja netiek nosodīta publiska intimitāte heteroseksuālu pāru vidū, tad nevajadzētu tikt nosodītai līdzīgai rīcībai arī homoseksuālo pāru vidū, pretējā gadījumā tā tomēr ir diskriminācija.
======

Šī tēze ir ļoti strīdīga. Mēs labi zinām, ka heteroseksuālas attiecības arī fizioloģiskā ziņā (grūtniecības iestāšanās dēļ) atšķiras no homoseksuālām. Tomēr arī Latvijā ir izveidojusies tāda legālā apziņa, ka homoseksuāls==heteroseksuāls (jābūt identiski vienādām). Ja vieniem ir laulības, tad tādas vajag arī otriem. Ja vieniem ir piekrišanas vecums 16 gadi (vai jebkas cits), tad arī otriem jābūt tādam pašam piekrišanas vecumam.

Bet mēs ar šo ļoti formālo pieeju pazaudējam cilvēku esamības būtību. Ar to, ka laulība daudziem cilvēkiem tomēr ir svētums. Kaut kas tāds, kas domāts, lai bērni varētu piedzimt saviem abiem vecākiem un tikt attiecīgi atzīti. Ka hetero-attiecībām, ja tās sāk 16 gadu vecumā ir pavisam citi iespējamie rezultāti un citi riski nekā homo-attiecībām (grūtniecības risks ir augstāks hetero-attiecībām, bet, teiksim, AIDS infekcijas risks - homo-attiecībām).

Varam visādi grozīt statistiku, bet būtiskas atšķirības nekur nepazudīs. Kādēļ tad nevarētu būt arī atšķirības likumos. Ja, teiksim, homo-attiecībām piekrišanas vecums būtu 18 (vai vēl labāk - 21 gads), tad būtu grūtāk vainot ar likuma ietvaros dzīvojošus homoseksuālistus bērnu un pusaudžu seksuālā pavedināšanā. Tagad es to varu darīt pavisam mierīgi un konsekventi. Pateikt, ka daļa homoseksuālistu ir PEDERASTI (šī vārda specifiskajā nozīmē - "jaunekļu mīļotāji") un tiem, kuri šaubās, norādīt uz Krimināllikuma 161.pantu. Negribas ieviest atšķirības vecumu ziņā homo- un hetero- attiecībām? Ļoti labi. Paturam Krimināllikumu un formālu vienlīdzību, bet es tad saucu VISUS homoseksuālistus par pederastiem.

=======

Runājot par publisku jūtu izpaušanu - tur nekad nepastāvēs simetrija. Saudi Arābijā ir pilnīgi pieņemami vīriešiem vienam otru skūpstīt uz vaiga un paust savas jūtas. Bet cilvēki būs šokēti, ja to darīs pretēja dzimuma jaunieši (vēl jo vairāk - savstarpēji neprecējušies), vai pat ja sieviete iestāsies nepareizam dzimumam paredzētā rindā McDonalds restorānā. Latvijā ir mazliet citādi - vīriešus, kuri skūpsta viens otru uz vaiga, viegli pārpratīs, un apkārtējie jutīsies šokēti vai neērti. Ar pretēja dzimuma pārstāvjiem zināmas jūtu izpausmes toties tiek akceptētas.

Šī, protams, ir tikai ļoti pavirša runāšanās - bet gribētu apgalvot, ka daudzām mūsdienu kultūrām nav pieciešams, ja vīrietis izturas vai ģērbjas kā sieviete vai otrādi (it īpaši musulmaņu sabiedrībās); un arī ka homo-orientēti cilvēki izturas kā hetero-orientēti. Tā nav diskriminācija, bet gan noteikta sabiedriskā doma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris Sviestam 02.04.2009 08:40
Daudziem punktiem pievienojos. Ir tomēr dažas nianses:

>>> Lai cilvēks spētu dzīvot pilnvērtīgu dzīvi, ir svarīgi, lai sabiedrība neliktu šķēršļus šī cilvēka identitātes attīstībai. Cilvēka dzīvē var izšķirt vairākas nozīmīgas identitātes veidošanās etapus- ...
======
Ja jau seksuālās orientācijas apziņa ir tik universāla, kālab tā ir skaidri saskatāma ne tuvu ne visu civilizāciju kultūrā. Neesmu latviskus gejus un lezbietes pamanījis latviešu folklorā (nerātnās tautasdziesmas un anekdotes ieskaitot). Antīkajā Grieķijā homo-attiecības bija labi zināmas, bet tās bieži vien uzskatīja par noteiktu posmu cilvēka dzīvē, kam sekos heteroseksuālas ģimenes izveidošana. Un nav grūti redzēt, ka LGBT identitāte ir tipisks mūsdienu rietumu sabiedrības produkts.

>>> Nav īsti pareizi likt vienadības zīmi starp leģionāru gājienu un praidu. Ja pirmajā gadījumā runa ir par nozīmīgām politiskām konsekvencēm mūsu sabiedrībai, arī no starptautiskā viedokļa, tad otrajā, praida gadījumā, runa ir par iecietības veicināšanu starp vienas sabiedrības locekļiem.
=======
Varam to grozīt visvisādi. Bet vai nu pulcēšanās tiesības pastāv, vai arī tās nepastāv. Ja Daugavas Vanagi grasītos godināt kaut kādus kara noziegumus vai veicināt neonacismu, pret to varētu būt iebildumi. Bet viņu pasākumu nesaskaņoja aizbildinoties ... ar drošības apsvērumiem. Drošība ir universāla atruna - kā mēs zinām, tā ir derīga arī praidu aizliegšanai.

>>> Kad par Latvijas prezidentu kļūs sieviete, lezbiete, varēsim teikt, ka mūsu sabiedrība ir kļuvusi par modernu demokrātiju ar tiesībām pretendēt būt par paraugu citiem.
======
Domāju, ka šāds uzstādījums jau pats par sevi neliecina par vienlīdzīgu attieksmi pret visiem cilvēkiem neatkarīgi no viņu dzimuma un citām pazīmēm. Es būtu ar mieru piekrist, ka mūsu sabiedrība būs kļuvusi par modernu demokrātiju un paraugu tad, kad ... nevienam vairs nebūs īpaši svarīgi pie kuras kategorijas vai apakškategorijas pieder valsts prezidents vai prezidente.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sviests > andrim 02.04.2009 01:59
Dažas tēzes.

1. Piekrītu, ka ne visās valstīs un sabiedrības tiek pieļauta atklāta jūtu demonstrēšana- publiska skūpstīšanās, apskaušanās u.tml. Taču Latvijā nav šis gadījums, tāpēc, ja netiek nosodīta publiska intimitāte heteroseksuālu pāru vidū, tad nevajadzētu tikt nosodītai līdzīgai rīcībai arī homoseksuālo pāru vidū, pretējā gadījumā tā tomēr ir diskriminācija.

2. Piekrītu, ka bērni ir Latvijas nākotne. Tomēr jautājums ir par to, vai bērnus radīt tikai radīšanas pēc, t.i. lai panāktu iespējami lielāku dzīvsvaru, vai tomēr svarīgāks ir jautājums par bērnu materiālo un mentālo labklājību? Lai tie izaugtu par spēcīgām personībām, neatkarīgi no sava dzimuma, etniskās piederības, reliģiskajiem uzskatiem un, protams, seksuālās orientācijas.

3. Lai cilvēks spētu dzīvot pilnvērtīgu dzīvi, ir svarīgi, lai sabiedrība neliktu šķēršļus šī cilvēka identitātes attīstībai. Cilvēka dzīvē var izšķirt vairākas nozīmīgas identitātes veidošanās etapus- pirmā ir sevis kā cilvēka apzināšanās, otrā- sava dzimuma apziņas izveidošanās, trešā- seksuālās orientācijas apziņa (atcerēsimies, ka seksualitāte ir cilvēka dzīves dziņas un jēgas viens no galvenajiem pamatiem) un ceturtā, vēlākā, ir politiskās identitātes izveidošanās, kad runa ir par sevis apzināšanos kā piederīgu kādai politiskai kopienai, piem. Latvijas pilsoņu kopai, ideoloģiskajām grupām u.tml.

4. Nav īsti pareizi likt vienadības zīmi starp leģionāru gājienu un praidu. Ja pirmajā gadījumā runa ir par nozīmīgām politiskām konsekvencēm mūsu sabiedrībai, arī no starptautiskā viedokļa, tad otrajā, praida gadījumā, runa ir par iecietības veicināšanu starp vienas sabiedrības locekļiem. Mums šodien visiem patīk svabads dzīves veids- uzskatu un uzvedības brīvība-, protams, tikai tādā apmērā, kas nekaitē citu sabiedrības locekļu brīvībai un drošībai (seksuālā uzvedība, domājams, nav šāds drauds, ja nav saistīta ar vardarbību), tāpēc nav godīgi, ja publiskajā telpā, presē tiek plaši apsriesta heteroseksuālo attiecību brīvība, bet tajā pašā laikā viendzimuma attiecību demonstrācija tiek uztverta labākajā gadījumā ar nožēlu, bet sliktākajā- ar nosodījumu un nievām.

5. No sabiedrības viedokļa ir svarīgi, lai katrs tās indivīds dzīvotu pilnvērtīgu dzīvi un spētu pašrealizēties. No šī viedokļa skatoties gejiem un lezbietēm ir jābūt tādām pašām iespējām uz pašrealizāciju un ieguldījumu sabiedrības attīstība kā heteroseksuālām personām, tajā skaitā esot skolotājiem, ierēdņiem, politiķiem, uzņēmējiem.

6. Kad par Latvijas prezidentu kļūs sieviete, lezbiete, varēsim teikt, ka mūsu sabiedrība ir kļuvusi par modernu demokrātiju ar tiesībām pretendēt būt par paraugu citiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris > es 01.04.2009 16:27
Ja valsts pasaka, ka viņa uzskata, ka man nedrīkst būt bērnu un manus bērnus skolā apsmies
======
Brrr. Tā jau baigā upuru mentalitāte. Varbūt Ķīnā mēdz būt piespiedu aborti, un daudzās valstīs - Latviju ieskaitot - ir nopietnas problēmas ar skolēnu savstarpējiem konfliktiem (bullying). Bet bērni atbildīgiem vecākiem - tas ir liels ieguvums visai sabiedrībai, pat ja mums vēl nav daudz to labumu priekš jaunajām ģimenēm kā varbūt Somijā.

Novēršot "bullying" pret bērniem viss atkarīgs no vecāku apņemšanās. Piemēram, Pārdaugavā, Raņķa dambī ir tāda Valdorfa pamatskola. Tur ir pavisam citi principi pedagoģijā - autoritātes un sacensības vietā vairāk uzsvērta sadarbība, saderība un komandas darbs. (Izmaksas tur tikai nedaudz lielākas kā parastā valsts skolā - jo arī šo skolu finansē no budžeta.) Man tā diezgan patika, bet tur bērnu vecākiem ir jābūt gataviem iesaistīties visādos skolas pasākumos - taisīt mantas ziemassvētku tirdziņiem, šo to skolā palīdzēt izdarīt vai pieremontēt, gatavot ar rokām darinātas lelles. Gan skolotājiem gan vecākiem Valdorfskolā patīk organiskā lauksaimniecība, dabisks dzīvesveids un folklora. Tagad jau maniem bērniem pamatskolas gadi ir aiz muguras, bet izglītošanās šajā skolā bija jauka. Vecāki cits citu pazina un bija ieinteresēti, lai apcelšanās problēmas tiktu savlaicīgi novērstas. Protams, ir arī citas skolas, kuras piedāvā interesantu un nedaudz individuālāku pieeju. Vajag tikai spēt izvēlēties.

Esmu gandarīts, ka diskusija iegāja konstruktīvā gultnē. Latvijai ir vajadzīgi bērni, nevis neauglīgi strīdi. Domāju, ka vislabākais NoPride aktīvists ir nevis kāds NSS vai Ļedjajeva kaujinieks, kurš ir kā apsēsts par praidistu ļaundarībām, bet gan tāds, kurš par šo absurda teātri mierīgi pasmaida. Un domā par kaut ko citu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 01.04.2009 15:48
es,
nu tad (diemzheel) naaksies skatiities ruugtajai patiesiibai aciis. Latvijas lielaakaa probleema ne tuvu nav labklaajiiba, mees dziivojam labaak nekaa vairaak nekaa 90% citu cilveeku uz shiis lieliskaas planeetas. Latvijas lielaakaa probleema ir izmirstoshaa latvieshu tauta. taatad mums ir jaanjem piemeers no valstiim, kuraas aktiivi notiek tautas pavairoshanaas process. jaa jaa. dazham labam naaksies doties uz gaazenvaagenu, jo shajaas valstiis ljoti negatiivi (un nevis kaa pie mums - ljoti neitraali un pat neveeriigi pozitiivi) izturas pret shaadaam, nebaidiishos teikt, perversijaam.
paarfraazeejot "Paskaties labāk tendences - jo labāk pārtikusi valsts, jo vairāk iecietības pret visām minoritātēm" - "Paskaties labāk tendences - jo kuplākas ģimenes valstī, jo mazāk iecietības pret seksuālajām minoritātēm"
P.S. tas bija tava stila "argumenteets" viedoklis ar vieniigo "patiesiibu" :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es >> x 01.04.2009 15:40
Valsts labklājība vistiešākajā veidā ir atkarīga no tā, cik cilvēki (visi, gan invalīdi, gan vientuļās mātes, gan etniskās minoritātes u.c.) labi jūtas valstī un spēj sevi realizēt. Paskaties labāk tendences - jo labāk pārtikusi valsts, jo vairāk iecietības pret visām minoritātēm. Un visas minoritātes jūtas iesaistītas un atbildīgas par SAVU valsti. Un, jā, starp citu, tas arī ir saistīts ar dzimtenes mīlestību :)

Ja valsts man pasaka, ka viņai es nepatīku, tad kāpēc man būtu jāstrādā šīs valsts labā un jāmaksā nodokļus?

Ja valsts pasaka, ka viņa uzskata, ka man nedrīkst būt bērnu un manus bērnus skolā apsmies, tad kāpēc man te palikt? Es ar savu augstāko izglītību braukšu projām, lai dzīvot valstī, kam patīku un kurā mani bērni būs drošībā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 01.04.2009 15:26
es,
labi, ka tu veel neiepini sheit miilestiibu pret savu dzimteni.
pietiek jau ar vakardienas komentaaru, ka valsts labklaajiibas liimenis ir atkariigs no attieksmes pret homo. reaali smiekliigs "arguments", taapat kaa peetera "argumenti" par "puulja izreekjinaashanos" un "ikdienas" mociibaam.
nu taadi demagogi :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es >> Andris 01.04.2009 15:04
Jums bail, ka Jūsu bērnu jūtas Jums varētu nepatikt? Vai arī saruna palika neinteresanta, jo izrādās, ka runa nav par seksu? Haha

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris > es 01.04.2009 14:51
Nu labi - interesējieties par bērnu jūtām. Bet manus bērnus labāk gan nejauciet tur iekšā ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es >> Andris 01.04.2009 14:43
Vai es vispār runāju par seksu? Es diskutēju par jūtām - par mīlestību pret savu dzimumu.

Neviens no publiski iznākušajiem cilvēkiem ar homoseksuālu orientācju Jums nestāsta par savu seksuālo dzīvi - vai arī es esmu palaidusi garām, piemēram, Kārļa Streipa, Lindas Freimanes un Pētera Timofejeva padomus, kā to labāk darīt?

Tur ir tā lielākā problēma ar homofobiem, viņi nez kāpēc koncentrējas nevis uz jutām, bet uz fizisko darbību. Ziniet, arī starp diviem heteroseksuāliem cilvēkiem var notikt brīnumu lietas gultā, bet tāpēc jau sabiedrība nekaunina visus heteroseksuālus pārus par perversiju sludināšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris > Tomam 01.04.2009 14:41
>>> Interesanti, kā Jūs definējat "diskrimināciju", ja uzskatat, ka tā drīzāk sastopama laukos? kad būsiet sev atbildējis, salīdziniet ar populārākajām vārdnīcām. Apsolu pārsteigumu! :)
======
Man ir tiesības pieteikties darbā, bet man nav tiesību tikt pieņemtam darbā. Ikviens cilvēks var brīvi mainīt dzīvesvietu gan valsts, gan pat ES ietvaros un Eiropas Savienībā ir neskaitāmas darbavietas, kuras der ikvienām interesēm un profesionālajām spējām. Neviens normāls profesionālis ilgi bez darba nesēž - profesionālās spējas turklāt nav atkarīgas no seksuālas orientācijas. Varbūt man ir nepilnīga fantāzija, bet nespēju iedomāties, ka man būtu jātiesājas par to, ka mani kāds diskriminē.

Ievērojiet, ka es neuzskatu, ka diskriminācija VIENMĒR būtu subjektīva attieksme pret pasauli (es apgalvoju, ka tā var būt ARĪ subjektīva attieksme). Ir virkne diskriminācijas gadījumu, kas skar plašas iedzīvotāju kategorijas un kas ir jāapkaro. Apdraudētās grupas ir labi zināmas - darba devēja diskriminācija pret sievietēm, kurām ir grūtniecība vai mazi bērni, diskriminācija pret čigāniem (faktiski visparastākais rasisms).

Homoseksuālisti, ņemot vērā, ka viņiem parasti nav jārūpējas par bērniem, ir drīzāk jau priviliģēta grupa pašreizējos Latvijas kapitālisma apstākļos. Kad bērnu kopšanas pabalsti un nodokļu atlaides ģimenēm būs tādā līmenī kā Skandināvijā, tad varbūt būs citādi. Tad varēs arī bērnu vecāki drusku vieglāk uzelpot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris > es 01.04.2009 14:29
>>> Gribiet vai nē, bet homoseksuāls jūsu bērns var palikt arī neko nezinot par citiem homoseksuāliem - vienkārši paņems un iemīlēsies sava dzimuma klasesbiedrā vai skolotājā. Un tad jums būs divas iespējas - atbalstīt sava bērna jūtas vai noliegt savu bērnu.
======

Tas būtu gluži cits temats. Pētera raksts nav par atsevišķu komentētāju bērnu seksuālo dzīvi. Nedomāju pat, ka būtu ētiski to apspriest. Te mēs redzam praidisma ideoloģiju darbībā: Vispirms daži cilvēki izliek publiskai apskatei paši savu seksa dzīvi visās savdabīgajās detaļās. Bet pēc tam cilvēki tiek mudināti spert nākošo soli - klāstīt ziņkārīgai publikai ne vien savu, bet arī savu bērnu intīmās dzīves detaļas.

Šis tomēr ir "sabiedrisās politikas portāls" (sk. portāla logo), nevis "bērnu seksuālo vēlmju apspriešanas portāls". Negribu demonstrēt "izslēdzošu attieksmi", bet varbūt 'es' var atrast savām interesēm atbilstošāku piedāvājumu citur...

>>> Bet kāda problēma jums rodas, redzot divas rokās sadevušās meitenes vai puišus? Jūs vai jūsu bērni uzreiz paliek homoseksuāli?
=====
Club111 jau to paskaidroja - ne visur tā ir pieņemts darīt. Ir pasaulē tādas vietas, kur cilvēki ievēro Ramadānu (un dienas laikā publiski ēst tur nav pieņemts). Ir vietas, kur cilvēki nestaigā pavisam kaili. Varbūt arī Latvijā ir vajadzīgi kaut kādi izturēšanās rāmji? Vai arī mūsu ideāls būtu sabiedrība, kurā vienīgais kritērijs ir "kaitējuma princips"?

Piemēram, Brīvības pieminekļa apčurāšana sabiedrībai izmaksā vien pāris latus - kaitējums ir nebūtisks, jo var taču atnākt sētnieks un visu uzkopt. Kāpēc rietumu tūristiem nepiedāvāt šādu atrakciju? Būtu lēti un būtu pieprasījums visa gada garumā. Uzdodu Jums šo pašu jautājumu - "Bet kāda problēma mums rodas, redzot ... kā tiek apčurāts piemineklis?". Vai arī, ka cilvēki sēž parkā ar vaļējām alkohola pudelēm? Atbildu: ne man ne arī maniem diviem bērniem no tā nerastos būtiskas problēmas. Bet valstij tomēr ir jābūt tiesībām nodrošināt kaut kādas civilizētas uzvedības normas, jo citādi daļa cilvēku sāks savu brīvību izmantot kā lopi. Un ne visi ir ar mieru dzīvot lopiskā sabiedrībā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

hiēna 01.04.2009 14:27
redzu, zilās govis ganās šajā portālā... citur viņas nelaiž. un pareizi dara, ka nelaiž.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Toms -> Andrim 01.04.2009 14:08
"Diskriminācija" ir arī savdabīga subjektīva attieksme pret pasauli. Ja mani nepieņem kaut kur darbā, atlaiž vai slikti izturas, es meklēju citu darbu - jo varbūt citā vietā manus pakalpojumus vajag vairāk. Tiesājies par diskrimināciju neesmu ne reizi. Konflikti ar darba devēju man ir bijuši - piemēram, kad man laicīgi nemaksāja līgumā paredzēto algu; un es pēc pāris mēnešiem iesniedzu atlūgumu. Bet ir, lūk, citi cilvēki, kuri vēlas pierādīt, ka viņus apspiež un diskriminē. Es vēl saprastu, ka cilvēku var diskriminēt dziļos laukos, kur ir tikai daži darba devēji un visi viens otru pazīst. Bet, ja kādu "diskriminē" Rīgā - turklāt tā, ka viņš nevar atrast nekādu darbu, tad viņš pats, visticamāk, meklē kašķi.
-----------------------

Interesanti, kā Jūs definējat "diskrimināciju", ja uzskatat, ka tā drīzāk sastopama laukos? kad būsiet sev atbildējis, salīdziniet ar populārākajām vārdnīcām. Apsolu pārsteigumu! :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es >> club 111, Andris 01.04.2009 13:40
Bet kāda problēma jums rodas, redzot divas rokās sadevušās meitenes vai puišus? Jūs vai jūsu bērni uzreiz paliek homoseksuāli?

Gribiet vai nē, bet homoseksuāls jūsu bērns var palikt arī neko nezinot par citiem homoseksuāliem - vienkārši paņems un iemīlēsies sava dzimuma klasesbiedrā vai skolotājā. Un tad jums būs divas iespējas - atbalstīt sava bērna jūtas vai noliegt savu bērnu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 01.04.2009 11:53
>>> Tā nu gluži nav, ka bijusi tikai viena vienīga Māra Santa prāva, turpat ir ieskaitāmas arī prāvas par Draudzības dienu atļaušanu vai neatļaušanu.
=====
"Two wrongs don't make a right" ("divas nepareizības nepadara lietu pareizu" vai arī "viena nejēdzība neattaisno otru"). Piebildīšu tomēr, ka pasākumu nesaskaņošana bieži vien skar arī citas sabiedrības grupas. Piemēram 2007.gada 8.septembrī Rīgā tika pieteikts "Krievu maršs" (līdzīgi krievu ultranacionālistu pasākumi bija notikuši vairākās Krievijas pilsētās; dažos bija notikušas masu nekārtības). Vai pavisam nesens piemērs - Rīgas Domes atteikšanās saskaņot 16.marta pasākumu gan Daugavas Vanagiem, gan arī E.Gončarova un G.Kotova pieteiktos mītiņus.

Redzot šos dīvainos RD lēmumus, daži tūdaļ secinās - ja jau aizliedza "Krievu maršu" vai leģionāru gājienu - TĀTAD Latvija ir institucionāli rusofobiska valsts, kur diskriminē krievus (vai arī ka mums ir valsts, kas cietsirdīgi ņirgājas par kara veterānu un viņu ģimenes locekļu jūtām).

Pirmkārt, mēs īsti nezinām, kāda bija Rīgas Domes motivācija. Vai tie tiešām bija politiski principi, vai drīzāk birokrātiska slinkuma/ērtuma ilūzija - ja kaut ko aizliegsim, tātad būs mazāk problēmu? Otrkārt, pasākuma nosaukums ne vienmēr skaidri atspoguļo lietas būtību. Ne jau visi krievi ir saistāmi ar "Krievu maršu", lai gan marša rīkotāji labprāt runātu visu krievu vārdā. Zinot "ILGA Latvija" nostāju, ne jau visi homoseksuāli orientēti cilvēki piedalās praidos. Aizliegumus pulcēties neatbalstu (diez vai tiem ir leģitīms pamats un vai šādā ceļā var veicināt drošību); bet man nav ikreiz acīmredzams, pret ko katrs šāds pulcēšanās ierobežojums vēršas.

Domāju, ka praidistu pulcēšanos ari šogad atļaus un to rīkos nožogotā teritorijā, vai arī izvietos metāla barjeras un policistus. Bet veltīgi domāt, ka es tādēļ praidistus par to cienīšu. Man ir riebīgi apzināties, ka no Zviedrijas un citām valstīm ārvalstīm sabraukušiem praidistiem (t.sk. biseksuāļiem, transvestītiem) ir vairāk tiesību pulcēties Rīgā nekā sirmajiem leģionāriem, kuri karoja 2.pasaules karā. Mana vectēva brālis arī karoja... Nu bet tās ir subjektīvas emocijas. Tik tālu esam nonākuši: galu galā zviedri aizdod miljardus mūsu valdībai, nevis otrādi. Saimniekiem ir jāklausa. Bet ar mūsu tautas morālajiem paverdzinātājiem un praidisma ideologiem, protams, nekāda sapratne nav un nebūs iespējama.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 01.04.2009 11:15
Paldies Pēterim par bloga ierakstu. Tā nu gluži nav, ka bijusi tikai viena vienīga Māra Santa prāva, turpat ir ieskaitāmas arī prāvas par Draudzības dienu atļaušanu vai neatļaušanu. Bet ir arī cita lieta, kurai Pēteris pamatoti pieskārās. Zinot, ka Latvija ir institucionāli homofobiska valsts, vai ir iemesls cerēt uz atbalstu jebkādā tiesas procesā? Cita starpā diezgan daudzi LGBT cilvēki no mūsu valsts ir pārcēlušies uz ārzemēm, kur varbūt arī ir bremzes, kuras vēlas lietā likt dūres, bet vismaz nav institucionālās homofobijas, kura cita starpā liek arī policijai šīs lietas ignorēt. Un viens vienīgs piemērs: Pērn Draudzības dienu protestētāji no pilsētas nebija saņēmuši atļauju pulcēties, un tas ir likuma pārkāpums. Ko skaidroja policija, jautāta par to, kāpēc nelikumīgā sapulce netika izklīdināta? Policija skaidroja, ka sapulce esot bijusi "stihiska," un tāpēc neko nevarēja darīt. 700 cilvēku tērpušies vienās un tajās pašās drānās -- tas bija "stihiski." Policijai pilnīgi noteikti nebija noslēpums, ka par protestu jau ilgstoši runāja sekta Pārdaugavā, bet tas bija "stihiski." Pie mums, atšķirībā no pietiekami daudzām Eiropas valstīm, ir pat parlamenta deputāti, kuri par LGBT cilvēkiem atļaujas izteikties krasi un vulgāri (galvenais šīs pasugas eksemplārs -- Leopolds Ozoliņš). Un tāpēc ir absolūti pamatoti pētījumi par diskrimināciju, pētījumi par LGBT sabiedrības statusu valstī, un ir absolūti pamatots secinājums, ka problēmas ir. Un tas, ka kāds personīgi neko tamlīdzīgu nav konstatējis, nepierāda pilnīgi neko.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Linda. 01.04.2009 10:15
Man tieši liekas, ka tā arī ir viena no lielākajām problēmām.Jo radīt empātiju var uz kautkāda pamata.Man ir homoseksuāli draugi, bet viņi nav saskārušies ar diskrimināciju. Tai pat laikā es zinu, ka mūsu sabiedrība nav iecietīga.Tomēr neskatoties uz visu, es tomēr domāju, ka reāli dzīvi piemēri ikvienam, kas nesaskaras ar homoseksuāliem cilvēkiem, palīdzētu saprast,kā tas ir būt citādam.Tas nav tavs pienākums, bet tas ir tavās interesēs.Runāt, skaidrot un stāstīt.Nevis augstprātīgi klusēt, jo tas, kurš nesaprot, ir ar šauro pierīti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Artūrs 01.04.2009 10:06
Un ko Tu biji cerējis? Ka tur tiks iztirzāti atsevišķas krimināllietas? Skaidrs, ka ziņojums ir vairāk par geju un lezbiešu sociālo situāciju visā ES, tas ir par tendencēm, nevis par atsevišķām krimināllietām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 01.04.2009 00:32
Izlasīju ziņu, man šķiet, ka daudzi ziņojumi, tie balstīti uz atsevišķiem faktiem. Tapat ziņa par diskrimināciju balstīta uz praida gājienu un ap to radīto ažiotāžu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 31.03.2009 21:01
Ak, Dievs. Lieciet vismaz sportu mieraa (stadionaa nedriikstees bljaut, ka tiesnesis ir homoseksuaalists? Vai 2metriigi transvestiiti varees speeleet sievieshu basketbolaa?).
p.s. konkreeta piemeera par sliktajiem latvieshiem tev nemaz nav. jo mees esam mieriigaakaa tauta galaktikaa, kas visaadiem **** ljauj kaapt uz galvas. neaizmirsti par sarajevu un maskavu ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

club 111 31.03.2009 19:54
Man nudien nav nekāds pienākums uzskaitīt visus tos manus draugus un paziņas, kuri tika piekauti Rīgā tādēļ, ka bija gājuši roku rokā
''''''''''''''
Būtu jau interesanti zināt cik tādi gadījumi bijuši. Un ja ir bijuši, tad šie cilvēki nav īsti saprātīgi. Var jau braukt uz Meku ramadana laikā un demonstratīvi ēst cūkas karbonādi uz ielas stūra, var jau arī braukt uz Harlemu ar T-kreklu uz kura rakstīts NIGGER, vai arī Jeruzālemes kafejnīcās svešiniekiem jautāt- do you believe holocaust was real? Katrā sabiedrībā ir savi paradumi un savas robežas. Mūsu kultūrā diviem vīriešiem staigāt roku rokā ir nepieņemami. Nu nav jābrīnās ka šāds izaicinājums beidzās slikti. Nevjag ņirgāties par cilvēku izjūtām publiskajā telpā. Nu nav neviens ielauzies pie geja dzīvoklī un sitis. Visiem ir dziļš vienalga, kas notiek guļamistabā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 31.03.2009 19:46
Atceros padomjlaiku bērnību, kad klausījos BBC ziņas krievu valodā - tur bija diezgan daudz ziņu par disidentiem; mūsdienu valodā runājot - cilvēktiesību aizstāvjiem. To visu klausīdamies sapratu, ka Padomju Savienībā ir viena īpaši diskriminēta cilvēku grupa - ebreji. Talantīgi ebreju jaunieši ar zelta medaļām un lieliskiem raksturojumiem esot mēģinājuši stāties starptautisko attiecību institūtā (МГИМО), tomēr nav tur uzņemti. Ebrejiem arī netiekot ļauts emigrēt uz Izraēlu, un pēc tam, kad tie izteikuši šādu vēlmi, viņi pieredzējuši sliktu izturēšanos darba vietās. Es to visu klausījos - un man pēc kāda laika kļuva ļoti žēl ebreju, kuriem visi tā dara pāri. Kad par to pastāstīju saviem vecākiem, viņi pasmaidīja un teica, ka arī es visticamāk netiktu uzņemts Starptautisko Attiecību Institūtā Maskavā, un arī man diez vai ļautu izbraukt no valsts.

Atgriežamies mūsdienās. Ir skaidra viena lieta: tāpat kā tiek neefektīvi izmantota valsts manta, tāpat arī diskriminācijas dēļ cilvēku resursi var būt pakļauti ļaunprātīgai attieksmei. Bet diskriminācija, manuprāt, ir problēma, kura kaitē mums visiem (neatkarīgi no dzimuma un orientācijas) un kuru varam atrisināt vienīgi ar kopīgiem spēkiem. Ja mēs centīsimies izdalīt kaut kādu "īpaši daudz cietušo" grupu, tad viņi nonāks tikpat bēdīgā izolācijā kā padomju laiku disidenti, kuri BBC sūdzējās par to, kā ebrejiem neļauj braukt uz Izraēlu, toties veiksmīgi "aizmirsa" par visiem pārējiem.


>>> "Tu tikai runā par diskrimināciju, bet pats nevari minēt nevienu gadījumu, tas nozīmē, ka diskriminācija vai nu neeksistē, vai arī Tu melo."
======
Domāju, ka šis iebildums joprojām ir spēkā. Latvijā par diskrimināciju uz seksuālās orientācijas pamata ir bijis tikai viens tiesas process (M.Sants vs. Rīgas Kultūru vidusskola). Un tas pats, cik nu atceros, beidzās ar to, ka tiesa (pēc pārsūdzēšanas Rīgas apgabaltiesas līmenī) konstatēja, ka diskriminācijas nav bijis. Ja jau diskriminācijas gadījumu ir tik daudz, tad ir jābūt kaut kādai aisberga redzamajai daļai. Ja ir viens pierādīts gadījums, tad varētu pieņemt, ka varbūt ir bijuši desmit citi diskriminācijas gadījumi, kuri līdz tiesai nemaz nenonāca. Bet ja nav vispār neviena šāda gadījuma, tad 0*10=0. Nākas secināt, ka šādu gadījumu nav, vai tie ir ārkārtīgi reti.

Mani turklāt galīgi neapmierina inkvizīcijas un Staļina čekas cienīgie paņēmieni par "burden of proof" (pierādījuma smagumu). Ja kādu apsūdz diskriminēšanā, tad NEKAD NEDRĪKST pieļaut situāciju, ka apsūdzētajam pašam jāgādā pierādījumi, lai sevi attaisnotu. Pierādījumus ir jāvāc apsūdzības pusei - tā ir elementāra lieta.

"Diskriminācija" ir arī savdabīga subjektīva attieksme pret pasauli. Ja mani nepieņem kaut kur darbā, atlaiž vai slikti izturas, es meklēju citu darbu - jo varbūt citā vietā manus pakalpojumus vajag vairāk. Tiesājies par diskrimināciju neesmu ne reizi. Konflikti ar darba devēju man ir bijuši - piemēram, kad man laicīgi nemaksāja līgumā paredzēto algu; un es pēc pāris mēnešiem iesniedzu atlūgumu. Bet ir, lūk, citi cilvēki, kuri vēlas pierādīt, ka viņus apspiež un diskriminē. Es vēl saprastu, ka cilvēku var diskriminēt dziļos laukos, kur ir tikai daži darba devēji un visi viens otru pazīst. Bet, ja kādu "diskriminē" Rīgā - turklāt tā, ka viņš nevar atrast nekādu darbu, tad viņš pats, visticamāk, meklē kašķi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 31.03.2009 19:20
Paldies, Pēteri!

Papildus - salīdziniet dzīves līmeņus valstīs, kurās dzīvot kaimiņos homoseksuālam cilvēkam nesagādā nekādas problēmas, ar Latvijas un Rumānijas dzīves līmeni. Kurā virzienā mēs vēlamies iet?

Citi autora darbi