Atslēgvārdi:

Vai sūdzas tikai trakie? 9

Runā, ka vissliktākie slimnieki esot ārsti. Vissliktākie restorānu apmeklētāji-oficianti. Un laikam jau vissliktākie klienti - tie, kas kādreiz ir darbojušies klientu apkalpošanas jomā.

Iesaki citiem:

"Nē, frizieres kundze, man nepatīk - par 45 latiem es gribēju saņemt vismaz līdzenu griezumu, turklāt lūdzu tikai apgriezt galus, nevis ar mašīnīti nogriezt 15 centimetrus!"

"Tad kāpēc Jūs sēdiet pie klientu apkalpošanas galda, ja neziniet, cik maksā pakalpojums?"

"Kāpēc manā zupā peld mats?"

"Kapēc, lai sagaidītu atbildi no pārdošanas daļas, jāgaida 1 minūte, bet, lai iegūtu savienojumu ar tehnisko dienestu - 40 minūtes?"

Un tagad tests - vai tas, kurš pasaka šos vārdus ir a) normāls cilvēks; b) lunātiķis, pilnmēness trakais, mājsaimniece-psihopāte vai traka vecmeita?

Esmu sev uzstādījusi vairākus mērķus un viens no tiem ir neklusēt par sliktu klientu apkalpošanas kultūru. Nevis katru dienu sūdzēties par to, ka pie mums "apkalpošana nav kā Eiropā, kā citur ārzemēs", bet rakstīt iesniegumus un sūdzēties. Un cerēt, ka, tikai tādā veidā kautkas mainīsies. Mani vēl jo vairāk uz to rosināja kolēģe Krista Baumane, kas nesen uzrakstīja iesniegumu par to, ka ceļš uz Rīgas Dzemdību namu netiek tīrīts un nav piebraucams - un problēma tika ātri atrisināta. Tātad pārmaiņas ir panākamas, nereti pakalpojuma sniedzējs vienkārši nav aizdomājies par to, ka klientam kaut kas neliekas ērti.

Tas jau ir izraisījis diskusijas ar maniem draugiem, un lielākā daļa mani neatbalsta. Jo īpaši tie, kas pašlaik strādā ar klientu apkalpošanu, atklāti man pasakot, ka tādus kā es ienīst un tādi kā es viņiem bojājot visu darba dienu. Stāsts no sērijas kā klients pasūdzējās un viņam virtuves personāls iespļāva zupā.

Tai pat laikā, es nekad nežēloju labus vārdus - ja man ir patikusi apkalpošana, es to pasaku, esmu pat rakstījusi epastu kādam uzņēmumam, lai uzteiktu lielisku apkalpošanu. Laba servisa mēnesī vienmēr uzrakstu par savu namu apsaimniekotāju, piemēram.

Bet varbūt man nav taisnība? Varbūt es esmu tā trakā, kas tikai bojā visiem dzīvi? Cik bieži Jūs sūdzaties par sliktu servisu un uzsakāt labu apkalpošanu, par to ziņojot tieši pakalpojuma sniedzējam, nevis saimei pie virtuves galda?

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (9) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 10.03.2011 14:01
Labs piemērs bija vakardienas zvans uz Neste klientu dienestu. Šie ir uzstādījuši jaunus karšu aparātus un es īsti nesapratu, ko tie nozīmē, tāpēc zvanīju uz norādīto numuru. Tur galā man izstāstīja, ka man ir jāielej tieši tik daudz degvielas, kādu summu es esmu norādījis. Likās dīvaini, bet uzņēmuma pārstāvim ir labāk zināms. Man vajadzēja tieši pilnu bāku, tāpēc nācās izvēlēties citu uzpildes staciju. Tikai vakarā izpētot Neste mājaslapu un vēlreiz piezvanot uz Neste noskaidrojām, ka man bija sniegta maldīga info.

Tāda ir Latvijas realitāte, ka pat klientu apkalpošanas centrs bieži stāsta visādas muļķības, kuram nedrīkst uzreiz ticēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 10.03.2011 13:55
Es pamatā balsoju ar savu naudas maku, bet dažreiz arī izsaku sūdzības. Reāli lielākā daļa tirgotāju un pakalpojumu sniedzēju strādā tik slikti, ka varētu sūdzēties no rīta līdz vakaram, un man tik daudz laika nav, tāpēc savu sašutumu veltu, kad esmu patiešām nokaitināts un tas ir sagādājis reālas neērtības nevis tikai sliktu garastāvokli.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

fzss 10.03.2011 10:46
vnk iesaku censties būt neatkarīgam no citu pakalpojumiem :) piem. dažreiz labāk uzsmērēt sviestmaizi, nevis skriet uz kādu ēstuvi; skaistumu kopt "no iekšām",nevis censties to nopirkt salonā, utt:D
bet politiskām iestādēm gan uzbrukt bez kautrēšanās:D

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 09.03.2011 19:46
Nu redz, viss noskaidrojās. Edgar, ja Tu vairs nejūties kā latvietis, tas ir rādītājs darba vietai. Tautas, kas sāk nodarboties ar tirgošanos, visātrāk zaudē identitāti, jo identitāte ir tikai naudai. Tā no pasaules kartes jau ir pazuduši fēniķieši un Volgas avāri. Viss pārdošanai!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Edgars 09.03.2011 16:46
Mana recepte ir vienkārša: es atgriezīšos tajā vietā ar prieku, ja zināšu, ka iepriekšējā reizē mani laipni apkalpoja. Un es vienmēr pateikšu paldies un atstāšu tējas naudiņu. Tā ir normāla Rietumeiropas prakse =)

Latvijā diemžēl ir pavisam ačgārni: mēs joprojām iepērkamies tur, kur pret mums ir nelaipni izturējušies un klusējam par to.

Un vēl viena atšķirīga ir tāda, ka Latvijā cilvēki baidās no rindām: Rietumeiropā rinda ir ļoti laba zīme un reklāma. Protams, ja vien tā nav vietējā birokrātijas iestāde =D Latvijā rinda nepamatoti ir slikta zīme - to esmu novērojis gan no pircēja skatu punkta, gan arī no tirdzniecības vadības skatu punkta...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Elīna 09.03.2011 16:43
Man šķiet, ka daudziem latviešiem ir gluži vienkārši kauns kaut ko teikt un tiem, kas tomēr kaut ko pasaka vairumā gadījumu ir pārāk daudz nekaunības un takta izjūtas trūkuma. Tas tā - skatot personīgo pieredzi.Kompliments par spēju dzīvot kvalitatīvi prasīgi neklusējot, kur tavs vārds spēj kaut ko izmainīt uz labu. Jebkurā gadījumā - svarīgi ir arī kā tas tiek pateikts un kam.Uzsaku labu apkalpošanu regulāri. Sliktu - tā ir pieredze, kas ļauj izvēlēties labāku produktu. 'Teikšana' izraisītu negatīvu dienu ne tikai tam, kam tas būtu jāņem vērā, bet arī man.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kliente 09.03.2011 16:32
P.S. Pati strādāju apkalpošanas jomā. Objektīvu kritiku ņemam vērā, bet tos, kas sūdzas sūdzēšanās pēc, īsti nopietni neņemam. Tāpēc par daudz sūdzēties nav izdevīgi:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kliente 09.03.2011 16:30
Labo vienmēr cenšos pateikt, bet sliktajam atrast attaisnojumu:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

marta 09.03.2011 15:26
Man arī ir viens pozitīvs stāsts - kebaba ēstuvē deva anketas, kur varēja novērtēt pašreizējo apkalpošanu, atmosfēru un ēdiena saturu un sarakstīt visādus ierosinājumus. Pierakstīju, lai aizvāc televizoru, uztaisa autentiskāku iekārtojumu, atskaņo turku mūziku un dod ūdeni par brīvu. No šiem man šķiet tikai pēdējo viņi vēl nav ņēmuši vērā. Tātad - sūdzēties vajag, bet ar prātu un mēru.

Saistītie raksti

www.miomilo.lv miomilo.lv

Citi autora darbi