Atslēgvārdi:

Ušakova grēks 24

Labdien, lasītāji!

Kā jau droši vien būsit pamanījuši, Rīgas mērs Nils Ušakovs šodien ir paziņojis, ka viņš ir kļuvis par vienu no tiem Latvijas pilsoņiem, kuri ir parakstījuši petīciju par krievu valodas statusu Latvijā. Teksts, kurā viņš to paziņoja, šorīt bija publicēts Ventspils trubas avīzē, bet zibenīgi to pārtvēra dažādi portāli, un tas noteikti ir paplašinājis to ļaužu loku, kuri to ir izlasījuši.

Iesaki citiem:

Mēram ir taisnība vienā lietā. Ja reiz likums pasaka, ka valdībai ir jāfinansē parakstu vākšana tad, kad attiecīgajā jautājumā jau ir savākti 10 tūkstoši parakstu, tad valdībai tā arī ir jādara, un nav pareizi atsevišķiem ministriem sava īsta vai iedomāta nacionālisma dēļ balsot pret. Likums tomēr ir likums.

Taču citā ziņā Ušakovs tomēr ir nodemonstrējis visai ievērojamu liekulību. Viņš kārtējo reizi apzvēr, ka viņš un viņa pārstāvētais Saskaņas centrs stāv un krīt par vienu vienīgu valsts valodu, taču petīciju viņš ir parakstījis vienalga. Tas nozīmē teikt vienu un darīt otru, jo parakstu vākšanas mērķis tomēr ir krievu valodai nodrošināt līdzīgu statusu. "Saskaņiešiem" tā allaž bijusi problēma -- kā vienlaikus sev piesaistīt latviešu balsis, bet tomēr saglabāt to Latvijas "krievvalodīgo" atbalstu, kuriem par latviešu valodu vienkārši nospļauties. Citādi, kā par liekulību, to ir grūti saukt.

Ušakovs savā komentārā apgalvo, ka patiesībā jautājums nemaz nav par krievu valodu kā tādu, tas esot par krievu tautības "latvijiešu" (viņa vārds) pašcieņu. "Latvijieši" mīl šo valsti tikpat daudz, cik latvieši -- tā pilsētas pirmā persona. 18. novembrī viņš viņus visus aicinās pulcēties krastmalā un dziedāt Latvijas valsts himnu. Vai dieniņ, cik ļoti cēli!

Jo cilvēks, kuram joprojām vārds "labrīt" ir eksotisks svešvārds, diez vai prot himnas vārdus un grib piedalīties valsts neatkarības dienas procesos. Tas ir tāpēc, ka cilvēks, kurš visu mūžu ir nodzīvojis Latvijā, bet nav vīžojis iemācīties latviešu valodu, tomēr nav Latvijas draugs. Protams, viena lieta ir gados vecs tantuks, kurš gados vecs bija jau tad, kad sabruka brālīgā Padumjā savienība, taču mēs visi zinām, ka ir arī pietiekami daudz gados jaunu cilvēku, kuri latviešu valodu neprot nemaz. Par kādu "pašcieņu" Latvijā varam runāt, ja cilvēks sevi uzskata tikai un vienīgi par krievu, kuram visas saites ir nevis ar Latviju bet ar Krieviju?

Ušakovs komentārā raksta, ka viņš nebūs satraukts par to, ka nu latviešu politiķi viņam pierakstīs visādus grēkus, piedevām viņš nerunāšot ar tiem, kuri cenšas izmantot jēdzienu "Krievi nāk!", lai iebaidītu latviešus. Te nu ir jāsaka divas lietas. Pirmkārt, parakstīt petīciju, kuras mērķis tomēr ir valstī nodrošināt divas oficiālas valodas -- tas ir grēks. Un, otrkārt, derētu atcerēties, ka lozungu "Krievi nāk!", iespējams, iedibināja latviešu nacionālisti, bet pēc tam to kāri pārtvēra Tatjana Ždanoka un viņas biedri un biedrenes, un tie nu nav nekādi Latvijas un latviešu draugi, nebūt ne.

Vēl mērs raksta, ka viņš esot dikti "pragmātisks" un saprot, ka referendums droši vien nebūtu veiksmīgs. Var jautāt, kāpēc tādā gadījumā viņš velti tērēja laiku, dodoties uz parakstu vākšanas punktu; vai Rīgas pirmajai personai nudien nav nekā labāka, ko darīt ar savu laiku? Taču te nu reiz mēram reiz ir taisnība. Nu, neatradīsies Latvijā pilsoņu vairākums, kurš referendumā nobalsos par krievu valodas oficiālo statusu Latvijā un, tātad, arī Eiropas Savienībā. Neatradīsies. Jo tie cilvēki, kuri pēc visa mūža pavadīšanas Latvijā, joprojām neprot ne vārda latviešu valodas, ir vai nu slinki vai stulbi vai vienkārši pretīgi radījumi. Ja kāds grib piedalīties valsts politiskajos procesos, tad lai iemācās latviešu valodu un kļūst par pilsoni. Aizbildinājums, ka cilvēks jūtas "apvainojies" par to, ka valstī ir naturalizācijas process, ir vienkārši muļķīgs. Un, ja cilvēks negrib iemācīties valsts valodu, tad lai paliek nepilsonis ar visu no tā izrietošo. Cita starpā, vilciens no Rīgas uz Maskavu kursē vairākas reizes dienā. Jā, reti kurš grib pamest ES dalībvalsti un dzīvot līdz kliņķim korumpētajā kvazidiktatūrā, kāda ir mūsdienu kaimiņvalsts, taču, ja reiz cilvēks ir nolēmis uz mūžu palikt Latvijā, tad ja ne pašcieņa, tad tomēr elementāra cieņa pret savu valsti prasa iemācīties valodu.

Kauns par mēru! Liels kauns!

Jauku visiem dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (24) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 21.11.2011 16:36
1990. ut.t. labākie krievu krimiķi, tādi kā Čeiza romāni, bija nopērkami tikai krieviski. Lasīju tos aizgūtnēm un pat tagad, ja rodas izdevība, lasu krieviski, vienkārši lai nezaudētu iemaņas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Guntis Brencāns 15.11.2011 15:29
Man sevišķi patika raksta beidzamā rindkopa!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mintauts 14.11.2011 00:07
Tēmu kā krievu ierēdņi visos laikos vērsušies pret lietuviešu, latviešu, latgaļu valodu , pat ieviesuši drukas aizliegumu lietuviešu un latgaļu valodas grāmatām vajadzētu izgaismot plašāk. Jārīko starptautiskas konferences lai šim jautājumam pievērstu starptautisku uzmanību, saistībā ar pašlaik notiekošo lielkrievu šovinistu aktivizēšanos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 10.11.2011 22:48
Viens saprātīgs cilvēks izteica versiju- lai paraksti izkustētos virs 8%, Ušakovam bija jāņem karogs un viņš to izdarīja. Paskatīsimies vai karogs + divi kaķi Domē to spēs izdarīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

trusis nejaukais 10.11.2011 00:46
labi var tur apspriest Streipa argumentaaciju bet fakts paliek fakts, kauns par Meeru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Adolfo 09.11.2011 13:26
Ņemot vērā, ka 1.nedēļas laikā parakstījušies ir tikai 8 % no nepieciešamā daudzuma (kurš īstenībā ir 60 % no SC balsu daudzuma pēdējās vēlēšanās), Ušakova soli var raksturot kā izmisuma saucienu. Taisnība bija Kosteņeckai vakar Panorāmā - ar šo Ušakovs ir pilnīgs zaudētājs, bet nākamās vēlēšanās Lindermans ar jauno partiju - nopietns spēks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 09.11.2011 09:39
Dīvaini komenti te sarakstīti... Vai tad Kārlis būtu rakstījis par to, ka zināt krievu valodu ir slikti vai ka krievi neviens neprot latviešu valodu? Nē, stāsts ir par absolūto nesakritību starp Nila vārdiem un darbiem. Es gan nedomāju, ka viņš ir tik dumjš, lai to nesaprastu. Pilnīgi iespējams, ka viņš ir nolēmis piemest savu tiesu Lindermana reklāmas kampaņai (kurš pēc Žirinovska ir otrs lielākais man zināmais sabiedrības uzmanības noturēšanas meistars). Bet varbūt tas patiešām ir vienkārši protests. Neloģisks kā visi "krievu dumpji", par ko savulaik rakstīja pašu krievu klasiķis. Slikti ir tas, ka nav ne vārda par Nila argumentiem. Vai patiešām SC ir tie caur un caur sliktie, bet tagadējā koalīcija šķīsta kā Māte Terēza? Vai valdības veidošanā naciopnālais princips nenostājās pāri visam? Nostājās. SC nav mazāk profesionāli par ZRP jaunpienācējiem un nav vairāk oligarhu ietekmēti kā ZZS. Bet ZRP ir valdībā un ZZS tur, kā baumo, drīz būs atkal, bet SC nē un nē. Bet, varbūt, Nils to visu ir izdarījis pēc Dombrovska piespēles? Tagad visiem ir par ko runāt, bet tas, ka konsolidēt nāksies nevis 100 milj., kā solīja pirms vēlēšanām, bet visus 150, vai tas vairs ir aktuāli?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

degvīns 09.11.2011 09:13
Ak, kāda cepšanās ap Ušakova darbību un valodas lietām. Viss jau ir vienkārši - SC jāsaglabā savs pamatelektoriāts, kura daļa tā vien šķielē uz visādu ždanoku un lidermaņu pusi. Kāda valoda, kāda pašcieņa? Tieši tāpat ir ar mūsu nacionāļiem. Varbūt kāds Dumbrava, kurš politikā vēl ir zīdainis (ne tikai sava vecuma dēļ), vēl patiesi tic nacionālās apvienības svētajai latviešu tautas glābšanas misijai. Tādiem kā Bērziņš, Parādnieks un arī pats Dzintars tas ir tikai līdzeklis, lai tiktu pie varas dalīšanas. Īstenībā tā misija viņiem piektajā vietā - tikai vienīgais iespējamais un pagaidām iedarbīgais instruments.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bika > Andris_2 09.11.2011 08:49
Nu, laciiti, es arii Rigaa stradaaju uznjemumaa (>400 darbinieku), kuraa 2/3 vai pat vairaak ir krievvalodiigo un, pat nezinot vinjus visus, zinu daudzus, kas latviski nerunaa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

83-Niklāvs 09.11.2011 08:10
Patētiskie mēli :) Mani nodeva Tautas Fronte, nevis NU

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Niklāvs 09.11.2011 06:18
Neviens latvietis nav Ušakovam spļāvis sejā, bet tā runājot, Ušakovs pats parāda savu patieso seju - pret latviešiem naida kurinātajs... savos cilvēkos, pūļa kūdītājs, melis. Viņš ir nodevis netikvien latviešus, bet arī visus tos krievus kuriem cieņa pret latviešu valodu un kuri vēlas labvēlīgi sadzīvot ar latviešiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 08.11.2011 23:42
_Ja Latvijā būtu 99% krievu, arī tad viņi nebūtu tiesīgi pieprasīt Krievijas valsts valodai piešķirt valsts valodas statusu arī Latvijā._
========
Vai tiešām?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 08.11.2011 23:35
NU: "Kaunieties, latvieši! Latvijiešiem nav par ko kaunēties!"

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

dace 08.11.2011 20:56
..to, ka ušakova kungs ir divkosis, nācies vērot vairākas reizes.. man tas nebija pārsteigums.. latvieši vispār ir apbrīnojami naivi, jo SC pārstāvji "izpildās" visos variantos, bet daļa latviešu uz to piever acis un vēlaizvien cer, ka, piemēram nils ir par Latvijas valsti un Latvijas labklājību.. nu, NAV taču..

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris1 08.11.2011 20:38
Kur tādi gēbelsi rodas(20-22)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Okupācijas politika 08.11.2011 20:22
Latvijas valsts stūrakmens ir tās teritorija, meži un lauki, tās tauta un latviešu valoda. Saskaņas centra partijas darbība provocē runāt par Krievijas okupācijas politiku pret Latviju un to ļaunumu, ko tā ir nodarījusi Latvijas tautai. Krievu okupantu vardarbība nav pietiekoši nosodīta, vardarbības sekas nav likvidētas un atkal uzvirmo antikonstitucionāla darbība pret Latvijas valsti. Šobrīd antikonstitucionālā darbība ir aktualizējusies, vācot parakstus par Krievijas valsts krievu valodas statusa piešķiršanu Latvijai.
Man nav pieņemams, ka partija Saskaņas centrs savā politikā neciena Latvijas valsti, latviešu valodu, izvirza par augstākās valsts varas pārstāvjiem Saeimā personas, kuras neprot valsts valodu, neciena latviešu tautas tradīcijas.
Man nav pieņemams, ka Krievija politiska un ekonomiska spiediena rezultātā ir atņēmusi Latvijas teritorijas daļu – Abrenes apriņķi, bet tagad smagajā ekonomiskajā situācijā uzpērk Latvijas zemi un visādos variantos turpina latviešu tautas okupācijas politiku.
Viens no Krievijas okupācijas politikas iemesliem ir tas, ka netika likvidētas okupācijas sekas. Tā piemēram, Alfrēds Rubiks, realizēdams Krievijas okupācijas politiku, Rīgas pilsētas Purvciema mikrorajonā sabūvēja 9-stāvu māju kvartālu, kurās izmitināja uz dzīvošanu Krievijas armijas virsnieku ģimenes, kuras nepameta Latviju, bet Latvijas valsts liberālās politikas dēļ ieguva Latvijas valsts pilsonību un tagad bijušie Krievijas pilsoņi pieprasa Krievijas valsts valodai valsts valodas statusu arī Latvijā. Šīs idejas autori ir okupanti un viņu pēcnācēji, kas ienīst šo valsti, valsts tradīcijas, valsts valodu un Latvijas tautu. Šāda politisko partiju darbība ir naidu kurinoša. Ja cirvis tiek izmantots malkas skaldīšanai, tad tas ir vajadzīgs instruments, bet, ja ar to nosit dzīvu radību, tad tas ir noziegums. Līdzīgi skaistā un brīnišķīgā krievu valoda tiek pārvērsta par okupācijas valodu, kas nedara godu krievu tautai.
Latvijas stūrakmeni neviens cits nav tiesīgs mainīt kā tikai latvieši. Jebkurš referendums, kurš grauj valsts stūrakmeņus, ir antikonstitucionāls. Kamēr Latvijā būs kaut viena latvietis, tikmēr Latvijā vienīgā valsts valoda ir tikai latviešu valoda. Ja Latvijā būtu 99% krievu, arī tad viņi nebūtu tiesīgi pieprasīt Krievijas valsts valodai piešķirt valsts valodas statusu arī Latvijā. Šajā gadījumā referendumam ir tikai informatīvs raksturs un tas pamatā norāda uz to, ka valsts mērogā netiek risināta okupācijas seku likvidēšana.
Saskaņas Centra partijai jānosoda okupācijas politiku pret latviešu tautu un valodu, jāpārtrauc nelikumīga antikonstitucionāla parakstu vākšana par Krievijas valsts valodas statusa piešķiršanu Latvijai; jāatsauc no Eiropas deputāts Alfrēdu Rubiku, kuru Latvijas tauta nav izvirzījusi pārstāvēt Latviju, bet kurš, tieši pretēji ir sodīts par Krievijas okupācijas politikas piekopšanu Latvijā, kā arī jāatsauc Eiropas Parlamenta deputāte Tatjanu Ždanoku, kura gadiem ilgi provocē Krievijas pilsoņus uz naidīgu politiku pret Latvijas tautu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Avo -> ieva un juris1 08.11.2011 19:53
Labi zināt ir jebkuru valodu, ne tikai krievu. Piekrītu KS, ka ir divkosīgi runāt par pašcieņu cilvēkiem, kuri nemāk tās VALSTS valodu, kurā viņi dzīvo. Tā ir vistīrākā necieņa. Uz Ušakovu gan to attiecināt nevar, jo viņš latviešu valodu prot, bet Latvijā tiešām ir ļoti daudz krievu, kuriem, kā saka KS, "labrīt" ir svešvārds. Un tas ir liels kauns. Otrs moments - un to, manuprāt ir teikusi gan Satversmes tiesa, gan Cilvēktiesību tiesa Strasbūrā savos spriedumos - krievi Latvijā nav vēsturiska minoritāte. Viņu skaits šeit ir okupācijas sekas. Līdz ar to viņiem nav ne juridisku, ne morālu tiesību pieprasīt krievu valodai valsts valodas statusu. Valsts turklāt atbalsta krievu kultūru (teātri, skolas) un neviens netiek dēļ valodas represēts vai apspiests. Savā ķēķī katrs var runāt kādā valodā grib. Valsts valoda nozīmē, ka šajā valodā pilsonis sazinās ar valsti un otrādi plus ir zināmi noteikumi valodas publiskai lietošanai. Krievu privātajā dzīvē valsts nejaucas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris1 08.11.2011 19:46
Ieva!Pateicos par atbalstu.
Amerika un Krievija-milzīgas valstis un milzīgas nācijas .Abās ir milzums čaklu talantīgu cilvēku.Abām sasniegumi jebkurā nozarē.Tikai mums nelaime-"sūtnis"gadījies ne no tā labākā gala.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asset - Ievai 08.11.2011 19:40
Man jau vienmēr patīk tie apgalvojumi, ka krievu valodas zināšana ļaus lasīt Bulgakovu (Tolstoju, Puškinu, Ļermontovu, Gorkiju utt.) oriģinālā. Nu ir jau tā, protams, bet varbūt ir vērts oriģinālā lasīt Šekspīru, Dikensu, Gēti, Šilleru, Servantesu, Konfūciju galu galā? Protams, visas valodas neiemācīsies un tad rodas jautājums - Bulgakovu lasīt oriģinālā ir labi, bet Konfūciju jālasa angliskā/krieviskā/latviskā tulkojumā? Bet kāpēc ne otrādi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 08.11.2011 19:17
Un juris1 es arī piekrītu, jo, lai kā sirsniņa sāpētu uz tiem ne pie kā nevainīgajiem nelatviešiem, kas te ieradās strādāt (tādu bija absolūtais vairums), krievu valodu ir vērts iemācīties kaut vai tāpēc, lai, piemēram, Bulgakova "Meistaru un Margaritu" oriģinālā izlasītu (angļu tulkojums ir reti sūdīgs)! Vai, piemēram, padomju kinoklasika, multfilmas, kurām amerikāņu trulības, pat trīsdimensionālās pat blakus nestāv!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 08.11.2011 19:13
Ušakovs vispār jau valodu prot....Bet par tiem, kas neiemācījās- es, piemēram, krievu valodā brīvi runāju vēl pirms iešanas skolā, lai gan līdz tam vienīgā krieviete, ko redzēju, bija mana senilā vecmāmiņa. Un tā līdz 12 gadu vecumam, kad pirmo reizi nonācu slimnīcā. UN APGUVU VALODU ES PATEICOTIES TELEVIZORĀM, JO ABOS LATVIEŠU KANĀLOS NEBIJA NEKĀ KO REDZĒT TAD UN NAV ARĪ TAGAD! NEKĀ TĀDA, KĀ DĒĻ BŪTU VĒRTS ATTEIKTIES NO KRIEVU VAI ANGĻU/AMERIKĀŅU KANĀLIEM!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

puansons 08.11.2011 18:32
Tādēļ jau nekādā koalīcijā SC neņems!Rīgas domē ir tāds budžeta deficīts,ka Rīgas dome tuvākajā laikā nonāks tādā pašā atkarībā no Dombrovska valdības,kā Grieķija no SVF,tātad arī Ušakova partija protams.Dombrovskis vienmēr var pateikt,gribat naudu?vispirms lūdzu audits!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 08.11.2011 17:48
...taču mēs visi zinām, ka ir arī pietiekami daudz gados jaunu cilvēku, kuri latviešu valodu neprot nemaz...
-------------------------
Es nezinu !
Es strādāju lielā uzņemumā, Rīgā, apmēram 600 kolēģu - man tuvāko 20 metru radiusā apmēram 2/3 ir krievi un nav neviena - NEVIENA !!!, kurš ikdienā, KATRU DIENU nerunātu latviski.
Kādās padibenēs vazājas Streips?!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jr 08.11.2011 17:45
"Latvijieši" ir Raiņa izgudrojums nevis Ušakova, cik zinu.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips