Ultimāts arī Air Baltic? 13

Eiropas Komisija vakar nāca klajā ar ultimātu ES aviokompānijām, kas maldina patērētājus, uzrādot zemākas lidojumu cenas nekā vēlāk patērētājam nākas maksāt.

Iesaki citiem:

Es ceru, ka šo paziņojumu ir saklausījis arī Air Baltic, kas gan godīgi norāda visus nodokļus un piemaksas, bet – kā man nācies vairākkārtīgi uz savas ādas izjust – nesaprotami rīkojas citos gadījumos, piemēram, groza lidojumu cenas. Protams, es varu labi saprast, ka biļešu cena palielinās, jo tuvāk ir lidojuma laiks. Piemēram, ka divvirzienu biļete no Rīgas uz Briseli 27.novembrī šodien jau ir dārgāka nekā tā bija pirms nedēļas vai pat tikai vakar. Bet es tiešām nesaprotu, kā šī pati biļete no Rīgas uz Briseli 27.novembrī šodien var maksāt mazāk nekā tā maksāja vakar, un tikai mazliet vairāk nekā tā maksāja aizvakar. Citiem vārdiem, pirmdien vienam un tam pašam produktam (27.novembra divvirziena biļetei no Rīgas uz Briseli) ir vienas cenas (nedaudz virs Ls 170), otrdien – citas (Ls 203.5), trešdien – atkal citas (Ls 193.30), un nedēļas nogalē – vēl citas (parasti, ja iegādājas biļetes nedēļas nogalē, cenas ir zemākas nekā iepriekšējās nedēļas darba dienās). Pieļauju, ka darba dienās daudz lidojumu tiek iegādāti darba vajadzībām, līdz ar to varētu būt lielāks pieprasījums nekā nedēļas nogalē un kompānijas varētu būt gatavas maksāt vairāk. Bet neviena cita prece vai pakalpojums, piemēram, piens vai ķīmiskās tīrītavas pakalpojumi nedēļas nogalē taču nemaksā mazāk vai vairāk nekā darba dienās... Acīmredzot, uz Air Baltic pakalpojumiem tas neattiecas.

Tāpat droši vien daudziem ir gadījies pašiem uz ādas izbaudīt Air Baltic lēto piedāvājumu maldīgumu – kad veselu nedēļu garumā nav iespējams atrast nevienu lidojumu par piedāvāto lēto summu, pat tad, ja meklēts tiek pirmajā stundā pēc piedāvājuma izplatīšanas! Savukārt, no draugiem esmu dzirdējusi par vēl satraucošāku Air Baltic mājas lapas opciju, kad “online check-in” tiek norādīts cits – 25 minūšu vēlāks - lidojuma laiks nekā faktiski plānots. Un tad nu brīnies, ka, ierodoties lidostā, tevi sagaida uzraksts “last call”, bet vēl jāpaspēj iziet drošības pārbaudes un tikai brīnumainā kārtā – par spīti Air Baltic “online check-in” pakalpojuma kvalitātei – izdodas tomēr tikt līdz lidmašīnai.

Vienu vārdu sakot, Air Baltic ir paveicies, ka šoreiz Eiropas Komisija ir pētījusi tikai 15 dalībvalstīs operējošo aviokompāniju un biļešu pārdošanas mājas lapas, un, ka šo 15 dalībvalstu vidū nav Latvija. Taču es silti ieteiktu Air Baltic ņemt vērā Komisijas paziņojumus un uzlabot savu pakalpojumu kvalitāti ne tikai domājot par cenu politiku un nereto blefu ar lētajiem piedāvājumiem, bet arī piedāvāto pakalpojumu kvalitāti. Varbūt Air Baltic varētu nākt klajā ar uzlabojumu plāniem jau decembrī, kad Latvijā viesosies ES patērētāju tiesību aizsardzības komisāre Meglena Kuņeva – tā pati, kas vakar izsūtīja ultimātu aviokompānijām.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (13) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vlada 23.07.2008 22:36
nesen lidoju uz oslo nezinu nekadu problemu vienigais rigas lidosta gan ir struntigi veselu nakti nosedeju uz cietiem benkiem bet kas skar rakstu par air baltic nezinu man liekas ka viss ir o.k.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pilots 21.06.2008 23:49
vo vo sauszemes zurkas, lasat ko raksta gudri cilveki :) a to noperk bileti un sak kacat prava, doma ka visi tagad viniem ir parada. Aviacija nav kaut ka tada ka "mena ne volnujet to i eto, ja zaplatil i davaj teper". Ja gribi noklut kaut kur pa gaisu viena gabala dzivs un vesels, pasazierim ir viens zelta likums: aizveries un dari ko tev liek ja pasam nepietiek smadzenu lai saprastu aviaciju

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pavels 27.11.2007 23:19
Dažas gudrības no aviācijas "virtuves" par kuru pasažieri ar biļeti kabatā aizdomājas diezgan reti. Īsi sakot tā:
Pirms starta lidmašīnas apkalpe iesniedz lidojuma plānu (tajā iekļauts starp citu pārlidošanas augstums, ātrums, SID, STAR un citas nepieciešamas procedūras, kā arī, protams, trase). Piloti nelido tā kā viņiem ienāk prātā, bet gan pa stingri noteiktu trasi, kura iet starp noteiktiem ziņojuma punktiem (aviācijā t.s. intersections). Pirms katra starptautiskā lidojuma, katras Eiropas starptautiskās lidostas (arī lidostas „Rīga”, protams) FWS (atšifrējumā Flight Strip Workstation) operators lidostā, no kuras lidmašīnai jāaizlido, kontaktējas ar gaisa satiksmes vadības centru Haren pilsētā (netālu no Briseles), kur atrodas t.s. CFMU (Central Flow Management Unit). CMFU ir atbildīgs par lidojumiem virs Eiropas. Tur tiek sagatavota vieta lidmašīnai un tiek iedalīts gaisa koridors, kas dotajai lidmašīnai paredzēts. Šis koridors ir 10 km plata un 1000 pēdu (mūsu saprašanā apm. 300m) augsta gaisa telpa. Ja atrodas vieta lidojuma veikšanai, CMFU aktivē lidojuma plānu un atgriež to atpakaļ kontroles dienestam, kas to ir iesūtījis. Šis dienests (LGS), starp citu, aizsūta lidojuma plānu apm. 2 stundas pirms lidmašīnas aizlidošanas plānotā laika. Lidmašīnas apkalpe saņem lidojuma plāna izdruku, kā arī informāciju par laika apstākļiem t.s. brīfinga laikā pirms lidojuma. Var gadīties tā, ka debesīs ir „sastrēgums” un tad lidojums tiek aizkavēts par n-tām stundām – lidmašina pacelsies gaisā tikai un vienīgi tad, kad tai tiks piešķirts brīvs koridors.
Tāpēc redzam, ka pasažiera vietai un servisa klasei lidmašīnā nav pilnīgi nekādas ietekmes uz gaisa koridora piešķiršanas varbūtību noteiktā laikā. Kas attiecas uz pasažieru brīdināšanu no aviokompāniju puses, tas izskatās diezgan nereāli, jo, kā jau minēju, pieprasījums pēc gaisa koridora tiek sūtīts apm. 2 stundas pirms plānotā lidojuma, atbilde arī netiek saņemta momentāli (gaisā ir daudz lidmašīnu – pasaulē ik pēc apm. 1 sekundes gaisā paceļas pasažieru lidmašīna – bet runājot par t. sk. Eiropu, lielās lidostās bieži nav tādas situācijas kad visi skrejceļi ir brīvi, tādēļ, kad, piem. kāda lidmašīna atbrīvo noteiktu koridoru, kas paredzēts lidojumam uz zināmu attālumu, tas var tikt piešķirts citai lidmašīnai, kas arī jau ilgi gaida startu, utt., utt.), bet apm. stundu pirms plānotā lidojuma pasažieris jau parasti ierodas lidostā, un tajā brīdī vēl tikai ir „skaidrs, ka nekas nav skaidrs”. Un visdrīzāk augstāk minētā frāze „nav lidmašīnas” aviokompānijas darbinieces stipri vienkāršotajā formulējumā divos vārdos (burtiskajā nozīmē) izskaidroja to ko esmu Jums te sarakstījis :o) Tā kā nemetiet uzreiz ķieģeli AirBaltic ofisa logā, sviediet labāk akmeni Briseles (precīzāk Harenas) virzienā. Var būt ka aizlidos :o) Veiksmi visiem, patīkamus lidojumus un, protams, pēc iespējas mazāk gaidīšanas!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 22.11.2007 19:10
Būtu jau skaisti, ja kāds no AirBaltic te pievienotos un paskaidrotu. Man atbildes par to upgrade nav, bet viens variants varētu būt Jūsu ieminētais - ka visi business class pasažieri patiesībā bija upgreidoti, un to visi zināja ;) varbūt tas nozīmē, ka upgrade labumus (barošanu&etc) var izbaudīt tad, ja biznesa klasē (maksājot biznesa cenu) tiešām lido vairāki pasažieri, bet daži tiek piesēdināti ērtības labad (jo ekonomiskā pilna)... British Airways - vai tad aviokompānija no Rīgas neaizgāja nodokļu politikas dēļ, proti, atlaidēm, kas piešķirtas pāris aviokompānijām, un par ko joprojām iet strīds un ir arī daudzi Eiropas Komisijas jautājumi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aktivistka 21.11.2007 22:56
Jautājums - ja aviosabiedrība taisa 'upgrade' no ekonomiskās klases uz biznesa klasi, vai kaut kādi noteikumi nosaka to, kāds serviss jāsniedz - ir jādod ēst vai nē? Nesen izmantojot AirBaltic e-kuponu piedāvājumu, lidoju uz Berlīni. Abos virzienos bija dubultā pārdotas biļetes un cilvēkiem no ekonomiskās klases piedāvāja vietas biznesa klasē. Turp ceļā pabaroja, atpakaļceļā visiem ēdamais/dzeramais bija jāpērk, ieskaitot biznesa klasi. Pieļauju domu, ka tajā vakarā biznesa klasē bija tikai 'apgreidotie'! :)
Vēl arī tas, ka manuprāt, British Airways dabūtu pietiekoši daudz klientu, ja atsāktu biznesu Baltijā, jo 'lētie'ir labi, bet pa reizītei gribētos arī kādu pieklājīgu servisu ceļā no Rīgas uz Londonu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 18.11.2007 18:03
Fripp - nav runa par manu psiholoģisko diskomfortu, bet gan ekonomikas likumiem, kuru darbību es nesaskatu, ja viena un tā pati prece maksā atšķirīgi dažādās dienās. Un vēlreiz atkārtoju, ka, ja biļete maksā dārgāk, jo tuvāk ir pats lidojums - tur ir skaidrs tirgus likums, jo ir lielāks pieprasījums.

Par business class Air Baltic man ir mazliet jāaizstāv, tā kā "upgrade" dēļ ir laimējies pāris reizes to izbaudīt. Ir dzērieni un lasāmviela pirms pacelšanās, ir siltas salvetes roku nomazgāšanai, ir visai gards ēdiens no stikla traukiem un īstiem galda piederumiem... Tā kā nav gluži tā, ka nav par ko tā piemaksa... Bet izdevīgāks darījums man liekas tik un tā ir ekonomiskajā klasē, kad es pati varu nopirkt laikrakstu, ko tiešām gribu lasīt (nevis tāpēc, ka tas ir pieejams "pa brīvo"), saorganizēt ieēšanu pirms lidojuma un tad ēst ko daudz gardāku pat par bizneses klases meal, kad esmu galā.

Kārlim - aizmirsu pavaicāt, vai Air Baltics kompensēja par šādu servisu, ko par lidmašīnas kavēšanos viņiem ir jādara? Man reiz gadījās 5 stundu aizkavēšanās Viļņā, un tad mums iedeva vaučeri vakariņām. Labāk nekā nekas, protams. Bet dažiem nogurušajiem un nogarlaikotajiem līdzbraucējiem gribējās arī labāku servisu uz lidmašīnas, kad beidzot tā ieradās, piemēram, dzērienus varēja dot bez maksas... bet tas nenotika, un vēl stjuartes nebija īpaši saprotošas, ka pasažierēm varētu salt, jo bija plānots ielidot daudz siltākā stundā. Tā kā sanāk, ka daļa komandas nostrādā (automātiski iedod kompensāciju) bet pārējie "rukā" tā, it kā nebūtu īpašs gadījums, kad vajadzētu ar pasažieriem apieties īpaši jauki, jo mēs viņu dēļ 5 stundas kavējām!...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Vladimirs Vladimirovičs 18.11.2007 16:23
Vow, pat nezināju, ka AirBaltic pozicionē sevi kā zemo cenu kompānija. Spriežot pēc izbaudītā komforta, jā. Un pirk vēl tur business class, piedod Kārli, var tikai ... Pretēji tam Ryanair sevi skaļi pozicionē kā lētais "gals" un tur serviss ir galvastiesu augstāks. Esmu lidojis ar abām kompānijām gana daudz, tāpēc nudien varu salīdzināt.
Bet sarkastiskā Kārļa piezīme par Daiņa teikumu, jau ir mūsu dižā mediju spešiālista garā - ja man nedfziedi līdzi uz vārda, esi duraks un, vispār, norakstāms cilvēks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

fripp 17.11.2007 18:49
Īsti nesaprotu, kas tur tik slikts, ka biļete brīžiem paliek lētāka. Ja biļete visu laiku maksātu teiksim 200 ls, un nemainītos, autore būtu priecīga, bet, ja nopērkot biļeti par 200, un pēc tam tā kļūst 190 ls autore būtu bēdīga? Bet kāpēc? Psiholoģisks diskomforts? Es tur neko krāpniecisku nesaskatu. Turklāt airbaltic tiešām ir lētā aviokompānija, salīdziniet cenas kaut vai uz to pašu Parīzi, nerunājot par citiem, mazāk noslogotiem virzieniem. Un business class šai aviokompānijai ir tikai nosaukums par lielāku cenu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 16.11.2007 21:39
Paldies par laba vēlējumiem! Gribēju vien veicināt saturiskāku diskusiju, aicināt Daini runāt par saturu ;)
Par AirBaltic pakalpojumu kvalitāti tiešām sanāk nereti brīnīties un tā kā lidot sanāk pietiekami, tad arī turpmāk domāju tēmai pievērsties. Jā, un joprojām gaidu atbildi no kompānijas par veco Eiropas karti, ko AirBaltic printē savā žurnālītī, kur Melnkalne nav neatkarīga valsts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 16.11.2007 17:05
Man ar airBaltic pērn pēc Ziemassvētkiem lidojot uz Londonu gadījās tā, ka ierados lidostā, kur man paziņoja, ka lidojums aizkavēsies par četrām stundām, jo "nav lidmašīnas". Zvanīju uz airBaltic ar domu, ka tā kā biju nopircis biznesa klases biļeti, kas bija dārga, kāds būtu varējis piezvanīt un pateikt, ka lidmašīna kavēsies pa četrām stundām. Ar gluži apbrīnojamu vaļsirdību dāma otrā līnijas galā pateica, ka airBaltic ir zemo cenu aviokompānija, un tāpēc pasažieriem ir jārēķinās ar zināmām grūtībām. Reiz pēc četrām stundām bijām pacēlušies, lidmašīnas apkopojošais personāls teica, ka par trūkstošo lidmašīnu viņiem pateikts jau tās dienas rītā (lidojums bija paredzēts 17.30). Tā nu reiz ir attieksme, un šī ultra zemo cenu būšana ... nu, nezinu. Tiklīdz ieraudzīju, ka airBaltic biļetes sāk tirgot Rimi, tā zināju, ka būs problēmas, un par tām sākuši presē un citur ziņot jau daudzi cilvēki. Zemas cenas ir ļoti laba lieta, bet airBaltic tomēr derētu iegaumēt pirmkārt, ka ir cilvēki, kuriem kaut kur ir jāierodas precīzi un ir tāpēc gatavi par to maksāt lielāku naudu, un otrkārt, ka gluži tā pa gaisu tomēr nevar dzīvot attieksmē pret to, kā un par kādu naudu tiek pārdotas biļetes. Paldies par blogu! Un, ja esat jauna blogotāja, tad ar laiku apradīsit ar tādiem ļaudīm, kā Dainis, kuri var izburkšķēties, bet par tēmu pateikt nevar absolūti neko. Lai Jums veicas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 16.11.2007 10:03
Neesmu droša, ka šis nav sarkasms. Tāpēc vaicāšu, vai Jums neliekas, ka maniem argumentiem ir pamats?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dainis 15.11.2007 21:32
Dacit, tu tacu esi tik gudra! Vajadzetu Tev to aviokompaniju parnemt savas rokas. Tad viss butu cikenieka!!!!!!

Citi autora darbi
7595930098 1188c7be29 z

Life with Donald Trump 1 Autors:Dace Akule

Uzticesanas vienna konference

Par uzticēšanos 66 Autors:Dace Akule

Peru akmeni

Par globāli būtisko 1 Autors:Dace Akule

Kaleidoskops 1

Par sarežģīto pasauli 1 Autors:Dace Akule

Bilde peru

Par Peru 5 Autors:Dace Akule

11825959 10153434773260306 6968551125438830656 n

Par AirBaltic 17 Autors:Dace Akule