Atslēgvārdi:

Stāsts par padomju pilsoni 55

Saskaņas centra uzvara vēlēšanās 20 gadus pēc Latvijas neatkarības atgūšanas ir auksta duša, kurai vajadzētu pamodināt ne vienu vien.

Iesaki citiem:
Mumins 255x203
Foto:Ari Moore

Par spīti man līdzīgu skeptiķu pravietojumiem, ka Valda Zatlera (ZRP) uzsāktā cīņa ar trīsgalvaino oligarhu pūķi nenesīs ātrus rezultātus, jāatzīst, ka viņa skalpelis tomēr bijis gana ass un grieziens — dziļš. Viena pūķa galva ripoja vēl pirms vēlēšanām, otra — vēlēšanu naktī, bet trešā palikusi, vienā cīpslā karājoties. Vai pūķa galvas ataugs, kādā skaitā un cik brašas, rādīs laiks. Pat ja galvas ripojušas, pats rumpis jeb tā sabiedrības daļa, kas dažādu iemeslu dēļ tās trīs galvas balstīja, nekur jau nav pazudusi.


Trausla uzvara

Ja vērtējam 11. Saeimas vēlēšanu rezultātus no šauri uzstādītā trīs oligarhu jautājuma viedokļa, tad rezultāts ir apsveicams. Ja vērtējam no tiesiskuma jautājumus plašākā kopsakarā tveroša viedokļa, tad nosacītā tiesiskuma un godīguma koalīcija no mazākuma ar 41 balsi 10. Saeimā (Vienotības 33 un Nacionālās apvienības VL!-TB/LNNK 8 balsis) ir kļuvusi par vairākumu ar 56 balsīm (Zatlera Reformu partijas 22, Vienotības 20 un Nacionālās apvienības 14). Vairākums nav ļoti pārliecinošs, bet tomēr lielākā puse. Taču par pilnīgu uzvaru varēsim būt pārliecināti vien tad, ja tieši šie trīs politiskie spēki turpmāk uzņemsies valsts vadīšanu.

Savukārt, ja 11. Saeimas vēlēšanu rezultātus vērtējam no Latvijas sabiedrības pašattīrīšanās un dziļākas integrācijas Eiropas politiskajā, tiesiskajā un kultūras telpā viedokļa, tad vēlēšanu rezultāti atstāj pietiekami lielas mieles, lai radītu bažas par šīs valsts un sabiedrības nākotni. Jā, mani bažīgu dara vēlētāju atbalsta pieaugums Saskaņas centram (SC), taču ne jau tādēļ, ka baidos no Maskavas rokas. Mani bažīgu dara arī ZZS joprojām saglabātās 13 vietas, kuras kopā ar SC 31 mandātu tomēr veido 44 vietu lielu prettiesiskuma koalīciju. Vēl to varētu dēvēt arī par „pensijas no zila gaisa” koalīciju, jo tieši šie politiskie spēki ar putām uz lūpām solīja pensiju indeksāciju kaut par valsts sabrukuma un atkārtotas iekrišanas bedrē cenu.

Man negribas piekrist tiem, kas SC uzvaru vēlēšanās izskaidro tikai ar etnisko balsojumu, krievvalodīgo interesēm un tamlīdzīgām lietām. Tas ir vieglākais ceļš, bet nebūt ne patiesais izskaidrojums SC fenomenam. SC sen vairs nepārstāv tikai tā saucamo krievvalodīgo kopienu, kas pati par sevi ir etniski ļoti dažāda. To redzam gan pēc latviešu kandidātiem SC sarakstos, gan piesaistītajiem latviešu vēlētājiem. Es personīgi zinu latviešu cilvēkus, kuri noteikti nevēlas iznīdēt neatkarīgu Latviju vai sākt runāt tikai krievu valodā, tomēr balso par SC. Viņi balso par „brīvu” transportu, pensiju indeksāciju un citām debesu mannai līdzīgām lietām.


Padomiskā domāšana

Domu par etnisko balsojumu vājina arī fakts, ka šīs vēlēšanas nebija par etniskiem, nacionāliem vai tamlīdzīgiem jautājumiem, tomēr SC elektorāts ir audzis par astoņiem tūkstošiem vēlētāju, pat neraugoties uz mazāku vēlētāju aktivitāti 11. Saeimas vēlēšanās salīdzinājumā ar iepriekšējām. Tas, ar ko šoreiz SC atšķīrās no pārējām reāli par vietām parlamentā konkurējošajām partijām, bija tieši viņu programmatiskie uzstādījumi ekonomikas jomā — skepse pret eiro un Eiropas Savienību (ES), pensiju indeksācija par katru cenu, starptautisko aizdevēju „pasūtīšana trīs mājas tālāk”, budžeta deficīta vairošana un līdz ar to parādu palielināšana vai nomaksāšanas novilcināšana. Un, protams, nekādu sirdsapziņas pārmetumu par oligarhu balstīšanu un tiesiskuma nīdēšanu šajā valstī, par slēptajām reklāmām un administratīvo resursu izmantošanu.

Lai pilnībā izprastu katras partijas elektorāta domāšanu un motivāciju, ir nepieciešami pamatīgāki socioloģiskie pētījumi, kādus gan Latvijā publiski nav gadījies redzēt. Mēs par vēlētāju motivāciju nereti spriežam ļoti virspusēji un ekspertu dažu teikumu citātu līmenī. Tomēr, runājot par tās sabiedrības un vēlētāju daļas, kas par spīti revolucionārajai gaisotnei, palika uzticīgi SC un ZZS vai pat pieslējās šai „koalīcijai”, domāšanu, man gribas lietot apzīmējumu „padomiskā domāšana”. Tai nav nekāda sakara ar etniskumu vai sakņu sajūtu. Tai nav nekāda sakara ar lepnumu un vienlaikus rūpēm par savu valsti. Tai nav nekāda sakara ar individuālu atbildību par savu personīgo dzīvi un vienlaikus sabiedrisko kopējo labumu. Tai nav nekāda sakara ar cēloņsakarību izpratni par budžeta ieņēmumiem un izdevumiem, par parādu taisīšanu un atmaksāšanu. Tai nav nekāda sakara ar dzīvesvietu, reģionālo piederību vai vecuma grupu.


Atpakaļ PSRS

Kad dzirdam dažādu partiju politiķus sakām, ka pēdējo 20 gadu laikā Latvija nav pareizi pārvaldīta, katrs no mums, vēlētājiem, var ar to saprast, ko grib. Un, visticamāk, ka arī katra partija ar to domā kaut ko citu — ka valdīšana bijusi pārāk liberāla, pārāk nacionāla u.t.t.. SC gadījumā ir tāda sajūta (un ne tikai abstrakta sajūta, bet kaut kas vairāk, ja ņemam vērā Rubiku dinastijas klātesamību šajā politiskajā spēkā), ka ar to tiek saprasts, ka pēdējo 20 gadu kļūda ir padomju valsts neesamība. Tas, ko SC sludina un arī īsteno kaut vai Rīgā, ir ļoti bezatbildīga politika. Kaut kas it kā pilnīgi par brīvu eksistēja vien padomju valstī, tāpēc arī laimīgajiem Rīgas pensionāriem ir jāapzinās, ka kāds par viņu bezmaksas braucieniem maksā.

Tāpat, ja raugāmies uz SC atbalstu tā dēvētajai krievvalodīgo masai un ilūzijai, ka padomju laikā iedibinātā divvalodu izglītības sistēma Latvijā saglabāsies mūžīgi, tad nekā cita kā nostaļģiju pēc padomju laikiem tur neredzēt. Abstrakta krievvalodīgo masa ir faktiski padomju varas radīts fenomens, jo tikai padomju valstī nebija tautību un valodu, bet tikai viena kopēja padomju saime ar vienu saziņas līdzekli. Atbalsts abstraktai krievvalodīgo kopienai nozīmē mazākumtautību ignorēšanu, un neesam taču dzirdējuši, ka SC īpaši nodarbinātu Latvijas ukraiņu, baltkrievu, poļu vai ebreju izglītība un kultūra.

Arī SC ciešie sakari ar Vladimira Putina partija apstiprina to pašu — Putins nekad nav bijis pirmspadomju Krievijas vai dižās krievu kultūras fans. Viņš par 20. gadsimta lielāko ģeopolitisko kļūdu uzskata PSRS sabrukumu un visiem iespējamajiem līdzekļiem ir centies vēstures ratu pagriezt atpakaļ. Cita starpā tas nozīmē arī korumpētas kliķes pārvaldītu valstī, ko konsekventi Latvijā ir balstījis arī SC. Likteņa ironija, protams, ir tā, ka tādas vārda un izpausmes brīvības, kā arī iespēju tikt ievēlētiem demokrātiskās vēlēšanās, kādas SC bauda Latvijā, Putina Krievijā nevienam pat sapņos nerādās.


Ko darīt?

Tieši tāpēc SC uzvara vēlēšanās 20 gadus pēc Latvijas neatkarības atgūšanas ir auksta duša, kurai vajadzētu pamodināt ne vienu vien Latvijā. Cīņa par Latvijas un tās sabiedrības piederību postpadomju vai Rietumeiropas kultūrtelpai plašākā nozīmē nav galā un nebeigsies. Tā nebeidzās, kā dažiem varbūt savulaik šķita, ar referendumu par pievienošanos ES. Tā ir iekšēja cīņa mūsu galvās un domāšanā, kas jāizcīna ar ilgstošu izglītošanu, pacietību un skaidrošanu. Lai cilvēki saprastu, ka pensijas rodas no nodokļu iemaksām, transports nemēdz būt par brīvu, parādi ir jāatmaksā, solījumi jātur un katram cilvēkam ir individuāla atbildība par savu dzīvi un vienlaikus sabiedrību kopumā.

Ja gribam reiz dzīvot atbildīgā, pārtikušā, savus ienākumus un izdevumus līdzsvarot spējīgā valstī, kurā ciena visas mazākumtautības, tad tā saucamajām latviskajām partijām ir jāķeras pie grūtā izglītošanas darba. Un, pirmkārt, jau atmetot okupācijas vārda nēsāšanu vietā un nevietā, jo tas neapzināti atsvešina lielu daļu Latvijas iedzīvotāju un viņu zemapziņā atsauc „labos” laikus, kad neviens viņus par okupantiem nesauca. No tā, vai kāds publiski atzīs vai neatzīs okupācijas faktu, pats fakts un Latvijas vēsture jau nemainīsies, taču manipulēšana ar šo jēdzienu piedāvā lieliskas iespējas iebiedēt vēlētājus un dzīt viņus dziļāk nostaļģijā pēc padomju laikiem. Tāpēc nav jābrīnās, ka atbalsts SC aug vēl 20 gadus pēc PSRS sabrukuma.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (55) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
yxasarhx yxasarhx@6paq.com

Thank you so much for the post you do. I like your post and all you share with us is up to date and quite informative. i would like to bookmark the page so i can come here again to read you. as you have done a wonderful job.
Thermal Printer

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arnika 10.10.2011 21:08
Murgs ne raksts!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 26.09.2011 12:31
Tas viss atgādina vētrainu diskusiju pie patukša kartupeļu pagraba durvīm. Ko darīt- apēst visus, atstāt stādīšanai pavairāk vai "atstāt stādīšanai" un vēlāk apēst pa kluso un savējo lokā. Un tieši trešās grupas klātbūtne sarežģī Latvijas situāciju. Ja strīds būtu tikai par apēst/iestādīt (t.i. notērēt/investēt), viss būtu daudz vienkāršāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kur vinnēja SC 26.09.2011 07:02
Saskaņas centrs vinnēja tur, kur okupācijas gados sacēla daudzstāvu mājas,kurās iemitināja krievus. Tagad viņi ir ieguvuši pilsonību un visiem līdzekļiem cīnās par Krievijas interesēm.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ZZS izzaga valsti 26.09.2011 06:57
ZZS 20 gadus izsaimniekoja valsti. ZZS laiks atdot valsts ārējo parādu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Okupantu midzenis 26.09.2011 06:55
Diemžēl jaunie cilvēki tikpat kā neko nezina par okupāciju, tāpēc arī piekopj okupantu politiku. Purvciemā aiz mēbeļu nama starp Dzelzavas un Deglava ielām Padomju okupācijas laikos uzcēla milzīgu kvartālu ar daudzstāvu mājām. Šajā kvartālā dzīvoja tikai trīs latviešu ģimenes, jo viņas bija saistītas ar armiju. Šādu okupācijas politiku piekopa Alfrēds Rubiks no Saskaņas centra, kur aktīvu okupācijas darbību turpina viņa dēli. Pāris cilvēku pēc puča aizbrauca prom no Latvijas, bet okupantu armija palika. Tāpēc ir tik augsts procents Saskaņas centram, jo latvieši ir radījuši labvēlīgu augsni okupantu politikai.Tādu piemēru ir tūkstošiem. Ja Zatlers nespēs redzēt tālāk par savu degunu, tad protams nākamās vēlēšanās viņam nesasniegt 5% barjeru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

lapsene 24.09.2011 20:41
Sorosisti zirgā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Uldis7 - autorei 23.09.2011 15:19
Nevaru piekrist demogoģijai par to, ka pensiju indeksācija pazudināšot valsti. Tās nu gan pilnīgas muļķības. Miljardu Parex glābšanai valsts atrod vienas nakts laikā, tāpat 70 miljonus air balticam, bez problēmām, bet pensionāri pie mums nez kāpēc tiek sodīti par visām valsts likstām. Vai tādēļ visu mūžu strādājuši, bērnus un mazbērnus audzinājuši, lai šodien no šiem mazbērniem saņemtu nicinājumu un neizpratni? Tie kas pensionāru aizstāvjus uzskata par komunisma paliekām.... nu, arī jūs kādreiz būsiet pensionāri, savas šodienas demogoģijas augļu plūcēji.
Arī man līdz pensijai vēl ļoti tālu, bet vienalga, to kas notiek šodien attieksmē pret veco paaudzi, savādāk kā par cūcību nenosauksi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ķengurs 21.09.2011 18:15
Vai tad idiote, ja SC uzvara ir pārsteigums un auksta duša?
Latviešu elite 20 gadus veica bezmaksas aģitāciju, lai tikai noturētu to 1/3 iedzīvotāju vienas partijas rokās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Armands - Lana 21.09.2011 13:35
Lana: Protam, vēlējos pavēstīt, ka autores raksts ir pilnīgas muļķibas, nespēja izparst realitāti un tendēts uz pagātnes rēgu pārvilkšanu uz nākotni.
=====
Ja cilvēks kritizē nacisma recidīvus cilvēku domāšanā - visas idejas par vadošo rasi un tautu, par fīreru, tad tas skaitās labi un pareizi. Tiklīdz kā kritizējam padomju cilvēku domāšanu, tad tā ir "pagātnes rēgu pārvilkšana". Dubultstandarts?

S.Uplejas raksts ir vajadzīgs, lai cilvēki saprastu, ka politiskais pretnostatījums ir nevis starp latviešiem un krieviem, bet gan starp tiem, kuri spēj dzīvot modernā rietumu sabiedrībā (tostarp arī nesen ievēlētie deputāti - Aleksejs Loskutovs, Vjačeslavs Dombrovskis), un atkal tiem, kurus velk atpakaļ komunistiskie rēgi. Visādas 9.maija svinības, okupantu pagodināšanas, komjaunieša Urbanoviča idejas par "Trešo republiku", Biškeku, u.c.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Atkal jau - latvietei Lanai 21.09.2011 12:16
Lasīju Jūsu komentārus citā portālā.tāpēc man saprotami Jūsu pret latviešiem un viņu vērtibām vērstie uzskati.Bet ,ja objektīvi,tad kādēļ Jūs domājat ,ka cilvēki ,kuri balso par tiem ,kas sludina krievu nācijas pārākumu pār citām ir uzskatāmi par racionāliem un neaprobežotiem.Pie tam šādas "patiesības" viņi sludina nebūt ne savā valstī.VL taču ar savām idejām nebāžas Krievijā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lana 21.09.2011 11:56
Protam, vēlējos pavēstīt, ka autores raksts ir pilnīgas muļķibas, nespēja izparst realitāti un tendēts uz pagātnes rēgu pārvilkšanu uz nākotni. Uzskatu, ka šādi cilvēki varētu būt tik neracionāli un aprobežoti, lai vēlētu par tik pretvalstisku veidojumu kā VL!-TB/LNNK.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es - jumors 21.09.2011 11:54
Starp citu, ja iedziljinas veletajos, tad pensionari mums ir gudrakie un izglitotakie. Tur pat nav statistikas datos jaskatas, kas to skaidri parada, redzejat kadus murgus jaunieshi veleshanu nakti medijos atbildeja. Internets pensionariem palidzes, bet jaunieshiem tas nepalidz. Mums tiesham vajaga ar steigu reformas izglitiba, ir izaugushas paaudzes, kas neskatas zinjas, nelasa avizes un neseko politikai. Ignoranti un nedomajoshi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lana-Armandam 21.09.2011 11:52
Par cik pārstāvu tiesību jomu, tad labi pārzinu, līdz kādam absurdam Latvijā ir novesta likumdošana, kas izstrādāta aistāvot tikai vienas nozares intereses, neuzliekot tām nekādus pienākumus un atbildību. Tādēļ - nevajag demogoģiju. Bet tas, par ko minēju es - tiek saukts visai vienkārši - ekonomiskā ekspansija. Tas ir reāls fakts Latvijā. Ir žēl, ka daži dzīvo abstraktās ilūzijās, tādēļ jau atrodamies tur, kur atrodamies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 21.09.2011 11:48
O, ja. Par IR paraugzhurnalistiku piekritu. Ipashi, kas arzemju latvieshu uzdevuma Zatlers tika lielits. Ja cilveks dzivo Albertiela, vinja realitates izjuta pazud. Un shkjiet, ka visiem tik tiesham ir vienadas iespejas dzivot normalu dzivi. Bet pastaigajo arpus klusa centra, mes redzam isto Latviju, ar milzigu nevienlidzibu un nabadzibu. Kas tikai padziljinajusies. Labejas politikas delj.

Pie policistu algam un policijas nereformam ari nav vainojami pensionari. Valsts negribeja / nemaceja reformet policiju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Armands - Lanai 21.09.2011 11:35
Lana - "No kā patiesi Latvijai būtu jāatbrīvojas - tas ir no Skandināvu stulbuma proklamēšanas Latvijā ar vienu vienīgu mērķi - lobēt savu banku intereses Latvijā"
=====
Rita Našeniece to pateikusi vēl izteiksmīgāk: "Presei palīdz dažādi blogeri, kuru apziņu no rīta līdz vakaram nomoka sorosisti, nacisti, pederasti, Salemas raganas, zviedru bankas, trockisti - zinovjevieši un zaļais pūķis." (sk. http://www.diena.lv/blogi/par-neradikalo-priekslikumu-780368 ).

Organizācija NoPride mums jau ir. Varbūt Lanai laiks dibināt organizāciju "Nē Skandināvu banku lobijam"? :) Jācer, ka viņa pati izmanto vienīgi Krājbankas un Parex pakalpojumus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lana 21.09.2011 11:14
No kā patiesi Latvijai būtu jāatbrīvojas - tas ir no Skandināvu stulbuma proklamēšanas Latvijā ar vienu vienīgu mērķi - lobēt savu banku intereses Latvijā - pārņemt Latvijas ekonomiku un uzdarboties, kā vien tīk. Varbūt vienreiz pietiks. Skandināvu ekspansijai jāpieliek punkts.!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 21.09.2011 07:53
Nevajag atkrustīties no bezatbildības sevī. Tā nu pastāv gan, tāpēc arī lamājam visus, kas kaut ko dara. Un tur ir padomisms. Starp citu- arī izlaupīšana, pa taisno- visi taču zina, ka Padomju Latvijā visi bija vienādi nabagi- izņemot partijas bosus. Nu tad tie, ko saucam par oligarhiem, izmantoja to pašu modeli, pārējie tāpat nabagi- reņģēdāji.

Un boss nevienam neatskaitījās, īpaši provincē. Vēlētāji savukārt slimo ar padomisko sindromu- mana balss neko neizšķirs, viss jau iepriekš paredzēts(NB), ar ignoranci pret valsti- tā taču ienaidniece. Viss kā "pie krieva". Un tur internets nepalīdz, jo pret veciem štampiem jauna informācija nespēj cīnīties, to izlasa no vecām pozīcijām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

klipklapene 20.09.2011 23:28
Vēlētāju izglītošana varētu noritēt pēc modeļa - katram pensionāram izdalīt datoru un ievilkt internetu, un iemācīt ar šīm ierīcēm piekļūt dažādai informācijai. Šo redzu kā vienīgo kūts mēšanas veidu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Labējais 20.09.2011 22:44
es sevi uzskatu par labēji domājošu taču man kauns no Uplejas un viņas asociēšanas ar labējo uzskatu nometni. Tā sieviete ir reāli atsaldēta no pagātnes. Lai raksta grāmatas par nacionaliem sentimentiem dziesmotās revolūcijas laika.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

veca 20.09.2011 22:40
skola un domāšana dveš no šī raksta. Arvien vairāk un vairāk pārlicinos, ka Vienotības atbalstītāji , kāda dabiski ir Upleja, ir aprobežoti un dzīvo 90to gadu štampos, kad par sevi domāja kā progresīvi domājošie. Truls, reāli truls un aprobežots raksts. Vienīgais iemesls- redaktore Dita Arāja ir tikpat aprobežota, tādēļ 'kaut ko saskata' tādos sacerējumos. Tāds pats kā tas Ījaba murgs, ka esiet droši, Saskaņa nebūs valdībā. Ījabs pēdējo dažu mēnešu laikā ir tādas muļķības sarunājis, ka nu jau b'tu jāsāk uztraukties viņa studentiem - vai šamajam vēl ir realitātes sajūta. Tāpat arī Uplejai. Cilvēki arvien vairā un vairāk sāk dzīvot savu iedomu pasaulē

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Edge - Kalvis 20.09.2011 22:38
Neviens jau mūžigi jauns nepaliks......Ja šodienas jaunie necienīgi izturās pret pensionāriem, tad vajag atcerēties stāstiņu par ragaviņām un vectēvu. Runa ir par valdošo IDEOLOĢIJU, kas to fantastisko neuzticību valstij / varai radījusī. Turpināt sekot tādai ir liels neprāts.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Edge - Bargais 20.09.2011 22:33
Lieliska propaganda/PR ! Autore savu darbu veic augstā līmenī, jo neies tak' stāstīt par pēdējo divdesmit gadu sasniegumiem Latvijā valdošo 'nacionālo un liberāl' partiju vadībā - depopulāciju, emigrāciju, bezdarbu, nabadzību, parādiem, korupciju. Sāk skaidrot uzticības reitingu mīnusus valdošajiem? - labāk ''pafilosofēt'' par kādu tur ''padomisko domāšanu''. Ha-ha-ha, smiekli (ne) nāk, jo ES krīzes fona kārtējo reizi sevi pērt?!- nesagaidīsiet.....

Salīdzinājumam ar S.Uplejas PR varu ieteikt izlasīt Krievijas Attīstības kustības vadītāja J.Krupnova rakstu - t.s. labējo un viņu fanu 'šummēšanās/dīdīšanās' patiesajiem iemesliem: Прохоров и задача развития. И razvitie как русская идея для мира... http://www.kroupnov.ru/pubs/2011/09/17/10887/

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis - m. 20.09.2011 22:22
>>> Un par Kalvis, Sanitas u.c. labējo uzskatiem - ja cilvēkam ir ticība brīvajam tirgum, mazajai valdībai un pārliecība par labējo ideoloģiju, tad politika un valsts tautsaimniecība patiešām ir nekas vairāk kā grāmatvedība un aritmētika.
======
Man nav ticības nevienai no Jūsu nosauktajām lietām. Valstij ir dažādos veidos jāregulē tirgus un arī jānodrošina solidaritāte, izglītības pieejamība un visa veida resursu efektīva izlietošana. Var saukt to par kreiso vai labējo ideoloģiju vai vienkārši par veselo saprātu. Neviens te nav nedz minarhists nedz anarhists. Bet valstī, kurā strauji noveco iedzīvotāji, pensijas palielināt uz kredīta ir neprāts. Pārliecība, ka pensionāri kaut kādā maģiskā veidā pacels valsts ekonomiku ir akla ticība keinsiānisma dogmām.

Keinsiānismam ir jēga tur, kur ir liela un pašpietiekama ekonomika, un kur iepludinātā nauda vairākreiz izriņķo tai cauri. Otrkārt - tur, kur ir pārliecība, ka nākamā paaudze būs daudzskaitlīgāka un bagātāka un varēs kredītus viegli atdot (kā pēckara ASV arī izrādījās). Mēģinājums nodarboties ar keinsiānismu Eiropas Savienībā nozīmē - mēģinājumu uz Latvijas nākamo paaudžu rēķina īslaicīgi "uzsildīt" visa kontinenta ekonomiku. Pat Vācija to izvairās darīt - kaut viņiem varbūt būtu iespējas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bargais krievs 20.09.2011 21:40
Stulbs raksts. Autorei ir fobija no SC un padomju laikiem.
Pie tam viņa klusē par pēdējiem 20 gadiem, kad valdīja t.s. "nacionālie spēki" un nozāga visu, ko var nozāgt un vēl pārdeva Latviju SVF. Drošvien CS vainīgs

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 20.09.2011 20:56
Šis S. Uplejas raksts uzdzen patiešām aukstus šermuļus ar savu vienpusību un savu labējiem pielaizīgo vēlmi neredzēt, ka Latviju no Rietumeiropas šķir ne jau šeit aprakstītais "padomisms", bet gan normālas Rietumeriopas vai Amerikas politiskās kultūras - labējo un kreiso partiju diskusiju un cīņu - trūkums. Politiķu aprindās tas sāk iezīmēties, bet vēlētājs joprojām to pa lielākai daļai nespēja apzināties. Latvijā vienkāršī ir ļoti maz cilvēku, kas ir gatavi runāt par sociāldemokrātiju un tās ekonomisko programmu (piem., t.s. "mēdiju eksperti" uzsver žurnāla IR pozitīvo lomu, taču katrs, kas ir lasījis Rietumu presi, spējs pateikt, ka IR ir ļoti vienpusīgs izdevums un tas nekādi neveicina Rietumu politiskās kultrūas daudzveidības pārņemšanu Latvijā - cik apmātam vai cik uzpirktam ir jābūt lasītājam, lai neredzētu šo vienkrāšo patiesību?) un vēl mazāk šie spriedumi vai ārzemju pieredze nonāk līdz vienkāršam vēlētājam. Un tādēļ nav jābrīnās, ka vēlētāja tieksmes pēc sociāldemokrātiskas politikas nav racionāli artikulētas un dažkārt arī izpaužas kā "padomisms". Protams, labējiem šāda situācija ir izdevīga, jo dod iespēju apmānīt vēlētāju, ko arī tie izmanto.

Bet pašas S. Uplejas, IR žurnālistu, politika.lv "ekspertu" darba "kvalitāti" raksturo, kaut vai viņu attieksme pret SC un Vienotās Krievijas sadarbības līgumu. Liekas, tieši šo līgumu S. Upleja ir domājusi rakstot "Arī SC ciešie sakari ar Vladimira Putina partija apstiprina to pašu ". Savukārt ASV Rīgas vēstniecības analīze (atrodama wikileaks) par šo līgumu ir pilnīgi pretēja:

¶9. (C) In our view, SC's cooperation agreement with United
Russia had more to do with nailing down its domestic voter
base than with creating an alliance with Moscow. The deal
secured positive media coverage on Russian state media, the
prime news source for many ethnic-Russians in Latvia.
Urbanovics and Cilevics both told PolOff privately that SC
was forced to sign the pact quickly to preempt other
political parties in Latvia that were seeking a deal with
United Russia. While media attention has speculated that the
People's Party (TP) and its leader, Andris Skele, were
exploring a cooperation agreement (TP has denied this),
Urbanovics told PolOff that the more dangerous competitor to
SC was its own Riga City Council ally, LPP/LC. Urbanovics
said LPP/LC had nearly completed an agreement with United
Russia before SC preemptively signed. According to Urbanovics
and Igor Pimenov, another leading member of SC, LPP/LC has
already siphoned away 5-6% of SC's voters. (Note: Urbanovics
and Cilevics both confirmed to us that SC is also negotiating
a cooperation agreement with the Chinese Communist Party.)

Ļoti gribēto dzirdēt, ko citi domā par Latvijas paraugžurnālistikas spējam pēc šīs ASV diplomātu analīzes. Nudien, par sociāldemokrātijas trūkumu Latvijā un par Latvijas mēdiju un ekpsertu pērkamību vislabāk laikam izteicies Ruģēns:

Kad atnāks latviešiem tie laiki,

Ko citas tautas tagad redz?

Kad aizies tumsība kā tvaiki,

Kas ļaužu acis cieti sedz?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 20.09.2011 20:21
Komats pirms vārda "proti" iepriekšējā komentārā nav ievietots drukas kļūdas dēļ:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - m 20.09.2011 20:20
Mani pārsteidz Jūsu idiotisms proti, Jūs lamājat diskusijas dalībniekus par idiotiem, taču pats neprotat pareizi lietot komatus. Kā gan var ņemt vērā personas viedokli, kura ne vien izturas necienīgi pret citiem, bet arī nepārzina elementāras gramatikas normas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 20.09.2011 20:15
Un tomēr stāsts ir par padomju pilsoni un diagnoze- precīza.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 20.09.2011 19:52
Un par Kalvis, Sanitas u.c. labējo uzskatiem - ja cilvēkam ir ticība brīvajam tirgum, mazajai valdībai un pārliecība par labējo ideoloģiju, tad politika un valsts tautsaimniecība patiešām ir nekas vairāk kā grāmatvedība un aritmētika.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 20.09.2011 19:35
Sorry, par izteikumu, bet lasot šo rakstu un komentārus, mani pārsteidz šo visu cilvēku idiotisms (izņēmums ir Andris2 un Sasha). Runa taču nav par pensijām, bet gan par valsts attīstības modeli. Patiesā atšķirība starp labējo Vienotību, ZRP un kreiso SC (un arī VL zināmā mērā ir kreisa partija) ir daudz dziļāka diskusija (ar ārkārtīgi bagātu argumentu klāstu, piem., akadēmiskā literatūrā - ja kāds iedomājas, ka brīvais tirgus ir visu risinājumu atslēga, tad viņs vienkārši nav pazīstams ar akadēmisko literatūru ekonomikā, OK - LV žurnālistiem viņu idiotisms ir piedodams, bet kā izskaidrot vidusmēra cilvēka aptumšotību?) par to, cik lielā mērā mēs varam uzticēties brīvajam tirgum (ko atbalsta labējie) un vai tomēr valsts attīstībai ir nepieciešama arī valsts iejaukšanās ekonomikā, piem., lai radītu nevis ZRP izslavētos "vienlīdzīgos apstākļus", bet gan Rietumeiropas kreiso atbalstītās "vienlīdzīgās iespējas". SC ir daudzi cilvēki un SC atbalstītāju rindās ir vēl vairāk cilvēku ar labu izglītību, kas seko Rietumos notiekošajiem, kas pārzina arī ekonomiku (un saprot, ka pār Latviju gāžas labējās propagandas un arī melu vilnis un tajā piedalās pat tādas itkā cienījamas iestādes, kā LB) un šie cilvēki atbalstīja un atbalsta SC, jo tikai centriski kreisa politika spēja panākt valsts un tās cilvēku attīstību.

Protams, SC ir arī sava populistiskā seja, bet tādu Latvija ir pelnījusi. No savas ikdienas pieredzes varu teikt, ka ne mazāk kā 90% manu paziņu argumentācija izvēlei vēlēšanās bija vienkārši primitīva. Tātad - ja tik liela vēlētāju daļa izdara savu izvēli uz primitīviem spriedumiem, tad kāpēc nepiedalīties un zaudēt šajā spēlē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Владимир 20.09.2011 17:52
вопросы для раздумий. Для всех...
1. За какую партию голосовали те, кто использует словечки "гансы","лабусы"?
2. Почему они так голосовали?
3. Экономическая программа ЦС и ВЛ похожи случайно, или нет?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis - es 20.09.2011 17:46
>>> Tu esi muldonja, kada pensija un uzkrajumi var but pensionaram, kas pensionejas pirms 1990?
=====
Apsaukāties jau nu gan nevajag, labi? Tie, kuri pensionējās pirms 1990.gada ir neliela daļa no pašreizējiem pensionāriem. Ja būtu runa par indeksāciju konkrēti viņiem - būtu mazliet cita runa; un būtu pavisam citas summas.

Sociāldemokrātiska nostāja nozīmētu solidaritāti. Ja visai sabiedrībai klājas labi, tad arī pensionāriem klājas labi. No otras puses, pensionāriem nevar klāties labi, ja valsts kopumā put laukā. Viegli uzmesties par aizstāvi pensionāriem, bet kādēļ tad mēs nerunājam par policistiem, kuriem ir bīstams darbs, bet niecīga samaksa? Vai varbūt mums nav vajadzīga policija? Vai arī policistam ārpus darba laika vajadzētu piepelnīties? (sadarboties ar noziedzīgo pasauli - kā tas, diemžēl, notika Jēkabpilī?).

Laika posmā no 2007. līdz 2011.gadam pensijas ir tikai pieaugušas vai palikušas uz vietas; savukārt legālās algas (nodokļu bāze) ir jūtami samazinājušās. Arī pensionāru/strādājošo proporcija ir pieaugusi. Mēs visi varam būt septiņreiz sociāldemokrāti - bet mēs nevaram dzīvot pretrunā ar aritmētiku.

Ar to atšķiras padomju domāšana no sociāldemokrātijas - ka sociāldemokrātija var piedāvāt ilgtspējīgu labklājību kā Dānijā vai Zviedrijā. Bet padomju domāšana - izputinātu valsti - jo viņi paļaujas, ka vienmēr būs labi, ka resursi nevienam neko nemaksā, ka vajag šo pēdējo gadu atļauties 3% budžeta deficītu un tad jā, tad mēs arī taupīsim...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

krievs 20.09.2011 17:41
Sanita, daudzas Eiropas valstis pensionari sabiedriskaja transporta brauka bez maksas, iet uz muzejiem bez maksas utml. Tas saucas - sociala valsts
---------------------------
un tas viss tiek apmaksāts par STRĀDĀJOŠO nodokļiem

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

trollis 20.09.2011 17:37
kada pensija un uzkrajumi var but pensionaram, kas pensionejas pirms 1990?
--------------------------
tādam jau sen laiks zemē mirt

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 20.09.2011 17:12
Un vel tikai viena lieta - ja nebutu jaglabj 2 K no Parex, tad dazhi lieki desmiti miljonu pensionariem un bernu pabalstiem tiktu. Nauda jau ir, ja pie privatizacijas nebutu tik daudz nozagts, butu vel vairak.

Manuprat, ta ko dazhi te deve par padomju laika domashanu, ir normala socialdemokratiska nostaja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es - Kalvis 20.09.2011 17:06
Tu esi muldonja, kada pensija un uzkrajumi var but pensionaram, kas pensionejas pirms 1990?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 20.09.2011 17:03
Sanita, daudzas Eiropas valstis pensionari sabiedriskaja transporta brauka bez maksas, iet uz muzejiem bez maksas utml. Tas saucas - sociala valsts. Un nesakiet, ka pensionari LV ar savu 120 latu pensiju to nav pelnijushi. Un nav pelnijushi indeksaciju. Cita lieta, ka SC to visu nedoma nopietni, vinji nav nekadi socialdemokrati Zviedrija, shis vinjiem ir priekshveleshanu populisma, ne parliecibas jautajums.

Piekritu komentetajiem, kas saka, ka beidzot mums vajadzetu normalus kreisos un labejos. Piekritu autorei, ka jaliek miera vards "okupacija". Nepiekritu, ka divkopienu valsts ir kas absoluti slikts un izskauzhams, varbut laiks to beidzot atzit un domat, ka mes kopigi varam vel labak sadzivot. Veleshanu rezultats nav nekada auksta dusha, tas ir likumsakarigs "integracijas" politikas un labejo partiju darba rezultats.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis - Sasham 20.09.2011 16:06
>>> Kartejais stasts par sliktiem krieviem un PSRS. Bet vai nu tas patik Sanitai, vai ne, bet PSRS dzivoja ne tikai krievi, bet ari latviesi. Gandriz visi latviesi, kad dzivoja no 45 lidz 90 gadiem Latvijas teritorija ne tikai atbalstija PSRS rezimu, bet ari veiksmigi to attistija.
=====
Tieši tas ir S.Uplejas raksta jaunums - ka SC tiek atzīts nevis par etniskā balsojuma rezultātu (nu krievi sabalsoja par SC utt.), bet gan par noteiktas ideoloģijas izpausmi. Un šī ideoloģija ir tuva un simpātiska arī dažiem latviešiem. Tostarp arī Lemberga partija iestājās par pensiju indeksāciju. Nedrīkstam būt cilvēki bez mugurkaula - nedrīkst pieļaut pensiju palielināšanu kamēr valsts grimst parādos. Ja to spēj nodrošināt V+ZRP kopā ar SC - ļoti labi. Neticu, ka šāda koalīcija nodzīvos ilgāk kā pusgadu. Bet lai nu viņiem sokas.

Mans tētis arī ir pensionārs, bet viņam ir ap 300 LVL pensija, turklāt ir 4 bērni, kuri palīdz. Ja cilvēks nav visu mūžu bijis sliņķis, tad arī vecumdienās pietiek. Bet, ja cilvēkam nav nedz bērnu, nav uzkrājumu - tad jautājums, ko viņš visu mūžu ir darījis?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

krievs 20.09.2011 15:56
Saskaņas propagandistam Andris_2.
Tev nepielec ka pensijas Latvijā maksā no PAŠLAIK STRĀDĀJOŠO nodokļiem?
Un lai paceltu pensijas ir 2 ceļi:
1. Pacelt strādājošajiem nodokļus vēl vairāk
2. Aizņemties (ko pēc tam vajadzēs atdot ar procentiem)
-----------------
Krievi jau 20 gadus saja valsti dzivo bez vairakiem cilveka tiesibam
-----------------
Nevajag muldēt - vairāk kā trešdaļai no pašreiz LV teritorijā dzīvojošiem krieviem pilsonību iedeva automātiski. To neiedeva tikai PSRS pilsoņiem kas iebrauca PSRS laikos (kas bez problēmām varēja pieteikties RU pilsonībai un braukt mājās).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksıs 20.09.2011 15:56
Domāju, ka Andris_ ir trollis - nekorekts stils; vēlme pazemot citus diskusiju dalībniekus. Vikipēdijā bija ieteikums - troļļus nebarot; neielaisties nekādās diskusijās ar viņiem.

Sanita ir izvirzījusi tēzi, kura ir jāņem vērā arī latviešiem, kritiski izvērtējot cilvēkus, kam mēs izrādām savu atbalstu. Nevajag aizmirst, ka ne vien SC prasīja pensiju indeksāciju; to pašu darīja arī ZZS. Latviešu komuņagas nav ne ar ko labāki par krievu komuņagām. Un pat daļai NA cilvēku reizēm ir tieksmes, piemēram, parakstīties par iniciatīvu atcelt pabalstu griestus. Tas vien, ka cilvēks savu padomisko domāšanu pagriež kājām gaisā (nemīl krievus, bet tāpat uzskata, ka valsts apgādā cilvēkus ar darba vietām un par visiem rūpējas) - vēl nav pietiekams kritērijs. Bet NA gadījumā šī kaite nav ielaista - domāju, ka kopā ar Vienotības un ZRP cilvēkiem viņi atbalstīs vajadzīgās reformas.

Ir svētīgi, ka ZRP un Vienotībai (ja viņi veido koalīcijas kodolu) ir iespēja izvēlēties. Ja SC nav pietiekami paklausīgi, tad tos izmetīs, un piesaistīs NA. Un SC par visām savām pensiju indeksācijām un budžeta deficītiem jau tagad ir gatavi aizmirst.

Piebildīšu, ka naivais keinsiānisms Latvijas apstākļos neder. Pensionāri izvēlēsies nevis Latvijas preci, bet gan lētāko preci - viņi maksās par Krievijas mazutu vai gāzi apkurei, Lietuvas vai Polijas pārtiku, Baltkrievijas medikamentiem. Latvijas ekonomika nav tik pašpietiekama kā, piemēram, ASV - lielais vairums (arī lētā gala preču) veikalos ir imports. Un keinsiānisms labi darbojas tad, ja kopprodukts aug un sabiedrībai ir potenciāls kļūt bagātākai. Pagaidām - sataisīt parādus (maksājot krutas pensijas), un likt šos parādus atmaksāt nākamajai paaudzei (kuru ir piedzimis divreiz mazāk) ir nekrietni un amorāli. Ja iedzīvotāju skaits sarūk, tad ārējais parāds nedrīkst būt.

Jāatceras atziņas no kapitālisma rītausmas - nevar tērēt to naudu, kas nav nopelnīta. Kad budžets būs bez deficīta, tad varēs kaut kam pielikt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sasha 20.09.2011 15:37
Kartejais stasts par sliktiem krieviem un PSRS. Bet vai nu tas patik Sanitai, vai ne, bet PSRS dzivoja ne tikai krievi, bet ari latviesi. Gandriz visi latviesi, kad dzivoja no 45 lidz 90 gadiem Latvijas teritorija ne tikai atbalstija PSRS rezimu, bet ari veiksmigi to attistija. Bet nu vards "visi" bus daziem par smagu seit lai saprastu, tapec precizesu: gandriz visi politiki, biznesmeni, sodien slaveni cilveki Latvija dzivoja un zvera ka atbalsta komunismu un partiju, bet tagad izradas, ka vini tikai jokoja? Tad talak:
"Taču par pilnīgu uzvaru varēsim būt pārliecināti vien tad, ja tieši šie trīs politiskie spēki turpmāk uzņemsies valsts vadīšanu." - kadu uzvaru? Vai Jus saskatat uzvaru faktos, ka sakot no 90 gadiem Latvija bija izzogta un monopolizeta lidz kaklam? Ka visi latviesu jauniesi brauc stradat uz Iriju? Ka medicina un izglitiba cies ta, ka nekad? Ja ta ir uzvara tad kas zaudeja? Krievi, Putins, PSRS? Krievi jau 20 gadus saja valsti dzivo bez vairakiem cilveka tiesibam un nepiedalijas valsts izzagsana, kas sakas 90ajos gados. Psrs jau ilgi nepastav un ja Sanita vispar nemacija vesturi, tad es varu pastastit - Putins bija viens no galveniem cilvekiem del kura tagad pastav kapitalizms Krievija, nevis komunisms. Es varetu loti ilgi vel turpinat stastit par to, kadas mulkibas sarakstija seit Sanita, vai del nacional-izglitibas, vai del pasas smadzenu trukuma, bet nu vajag iet stradat.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 20.09.2011 15:36
Latvijas valsts var iet postā, ja tikai ir pabalsts. Pabalsts pienākas neatkarīgi no tā, vai attiecīgā nauda ir nopelnīta vai nav. Aizņemsimies naudu no starptautiskajiem aizdevējiem, lai būtu ko nomaksāt pensijās. (Tas ir līdzvērtīgi privātpersonai, kura ņem hipotekāro kredītu un ieķīlā savu māju, lai varētu nopirkt maizi.) Lai varētu tērēt - ir jāpelna.
----------------------------------------
Intelektuāla cilvēka necienīga muļķība, vai apzināta nelietība!!!
Pensija nav pabalsts un ir jau nopelnīta! Ar jau aprēķinātu un piešķirtu pensiju ir jārīkojas tikai un vienīgi tā, kā Likumdošanā paredzēts - jākompensē pirktspējas kritums. Tam var būt izņēmumi tikai, ja ekonomika sarūk. Viss, punkts!!!

Ja ir izrādījies, ka pensiju sistēma ir nesabalansēta, tad jāpieņem jauni likumi un turpmāk pensijas jāpiešķir savādākas.
Un atkal tās, kuras tiks piešķirtas, tām jābūt kā granītā kāltām.
"līgumu" drīkst pārslēgt ar tiem, kuri ir ar spēju slēgt vai neslēgt līgumu - noslēgti līgumi jāpilda un viss!
Vai nu pensiju sistēmai ir uzticība, vai nu tādas nav - nemaksāt likumā noteikto un nekompensēt likumā paredzētā kārtībā ir nelietība un zagšana. Sagraut uzticību samaksāto pensiju iemaksu lietderībai ir arī vienkārši netālredzīgi un stulbi.

(Bet jebkurš VL fans(kur nu vēl aktīvists), protams, nožņaugsies - tomēr, ja kaut ko būs teicis SC, tad pretosies līdz nāvei. Partija pāris visam!!!)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Murcs 20.09.2011 15:25
Man kaut kas jūk, laikam orientācija. Kurš mērķtiecīgi, gadiem un rūpīgi ir tautai stāstījis, ka šķisti balti un tiesāt tiesīgi ir tikai smalku (lasi, ASV un R-Eiropas) skolu absolventi, kuri vienā teikumā spēja atsaukties uz piecām modernām un avangardiskām politiskām/demokrātiskām u.c. teorijām? Tas jau nekas, ka teoriju dzimtajās valstīs tās pa galvu pa kaklu neviens neievieš, bērni grāmatu izlasīja, no galvas iemācījās un viens otram tik komplimentē.

Tikai starp citēšanu izdevīgos brīžos un iekšēju taisnīguma un godaprāta izjūtu ir dažas būtiskas atšķirības (spilgtākie piemēri - Čigānes sīkie, nenozīmigie, niecīgi u.c. lakatiņi un Kārkliņas spējā "diskursa maiņa" par ētiskumu u.c. Kampara lietā).

Tad nu pēc kārtas:

1. tā ir tāda masu (piedod, elites...) psihozes vai paranojas forma par tiem oligarhiem? Kurš no varen tiesiskajiem tomēr pieminēs, ka cilvēks (vienalga, kāds vārds un p.k.) nav notiesāts, cīņa notiek par milzīgām summām un, ja jau tik principiāli kožam pušu rīkles visiem, kas 90-jas izmantoja (dažkārt vienkārši nejaušības dēļ) impērijas sabrukumu un vārgo likumdošanu, tad tas saraksts varētu ietvert arī tanti Annu no Viļāniem, kas no kolhoza fermas līdz ar govi aizveda arī teļu. Nevajag te par summām un mērogiem, tas skan tik pat muļķīgi, kā tajā anekdotē par to, ka visas sievietes ir prostitūtas.

2. kur varēs izlasīt kāda tik ētiskā, tiesiskā u.c. viedokli par Zatlera reklāmu pirms Panorāms pēdējā ceturtdienā ar tekstu "es.. ar rīkojumu Nr.3 uzdodu balsto par sarakstu Nr.3"?.

Un aiztaupiet kārtējos murgus par to, ka, kas nav ar mums, tam maksā Lembergs. Apnicis

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

JurisP 20.09.2011 15:22
Ļoti labs raksts! Pilnīgi piekrītu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 20.09.2011 14:59
Piekrītu Sanitai Uplejai - tas nav vairs jautājums par etnisko balsojumu. Bet gan par to, ka dažiem ir padomisks domāšanas veids - un tas vairs nav atkarīgs no cilvēka tautības. Latvijas valsts var iet postā, ja tikai ir pabalsts. Pabalsts pienākas neatkarīgi no tā, vai attiecīgā nauda ir nopelnīta vai nav. Aizņemsimies naudu no starptautiskajiem aizdevējiem, lai būtu ko nomaksāt pensijās. (Tas ir līdzvērtīgi privātpersonai, kura ņem hipotekāro kredītu un ieķīlā savu māju, lai varētu nopirkt maizi.) Lai varētu tērēt - ir jāpelna. Vēl jo vairāk Latvijā, kur iedzīvotāji noveco - un pensionāru kļūst ar katru dienu vairāk.

Olga Rajecka esot Zatleram teikusi, ka braukšot uz Austrāliju, ja SC paņems valdībā. Es nekur prom netaisos. Šī ir arī mana valsts - nevis tikai saskaņas rasista Ādamsona valsts. Kad SC aizlaidīs valsti postā pēc shēmas DDD (Deficīts-Devalvācija-Defolts), tad visi labas gribas cilvēki - latvieši, krievi, poļi, ebreji, ukraiņi - varēsim no drupām atkal to uzcelt no jauna.

Ir iespējams arī vienkāršāks ceļš - izveidot koalīciju V+ZRP+NA - tik "sarežģīta" doma mūsu politikas grūtgalvjiem, protams, nevar ienākt prātā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 - Diesel 20.09.2011 14:06
postapdomju..., "Zīgerista banānu" cienīgas..., 50 gadu...., okupaacija...., prihvatizātoru kultuuras....
Ūdens, ūūūūdens (smirdošs) ! Nodrāztas klišejas zināma intelekta, tieksmju un alku apmierināsānai - un tikai!

Konkrēti:
Vai summa 0,5% no Valsts budžeta var sagraut valsti?
Vai likumdošana uzliek par pienākumu kompensēt pensiju pirkstspējas samazinājumu?
Vai Latijā ir atsākusies ekonomikas izaugsme ?
Vai pensionāri notērēs naudu ārpus Latvijas ?
Vai notērētā nauda vairākas reizes izcirkulēs caur Latvijas ekonomiku ?
Vai drīks jau kuro reizi taupību sākt ar pensionāru apchakarēšanu ?
Vai pensiju apchakarēšana stimulē nodokļu iemaksu pensiju sistēmā ?

Un nevajag garus bla-bla
vienkārši nē-jā-jā-nē-jā-nē-nē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Vita 20.09.2011 13:56
Daudzejada zina piekritu autorei, bet man neliekas ipasi progresiva atsauksanas uz padomju laiku. Saprotu, ka tiesi Latvija visadas no nodokliem apmaksatas ertibas asociejas ar padomju laiku, bet skatoties plasak - tas nav nekas neparasts visa Eiropa. Sadi no nodokliem apmaksati atvieglojumi nav nekada padomju eksluzivitate. Piemeram Zviedrija ari ir daudzas komunas, kuras pensionari brauka pa velti.

Manuprat Latvijas politikiem ir laiks slanoties labejos un kreisos, atmetot nacionalitates principus. Ka esmu noverojusi Zviedrija mikslis funkcione loti labi: uzvar kreisie - nodoklu nauda tiek tereta veletaju vajadzibam, uzvar labie - savelk makenit grozus un izsija launpratigos nodoklu izmantotajus. Tie tadi loti visparinosi un raupji secinajumi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - Andris_2 20.09.2011 13:42
Jūsu argumenti ir precīzi tas lētais un bezkaunīgais populisms un demagoģija, kas ir viens no SC "panākumu" iemesliem. Šādā veidā "pensionāru kārts" tiek bezatbildīgi izmantota politiskajā retorikā, taču varu derēt, ka tad, ja SC tomēr tiks koalīcijā un valdībā (ceru, ka nē, jo nav partijas, varbūt izņemto ZZS, kas to ir mazāk pelnījusi par viņiem), nekādas pensijas paaugstinātas netiks. Pat postpadomju populistu bars saprot, ka kaut kam var pieškirt naudu tikai tad, ja tā ir. Protams, var veikt "Zīgerista banānu" cienīgas akcijas, nodrošināt par velti braukšanu transprotā u.tml., taču tie ir vienreizēji pasākumi, kuriem nav nekā kopīga ar ilgtspējīgu politiku.

Ja mēs savukārt diskutējam (cik nu ar Jums to ir iespējams darīt) par pensionāru stāvokli, tad tam varētu būt divi iemesli.Pirmais - 50 gadu okupācijas periods, kura sekas pārvarēt ātri gluži vienkārši objektīvi nav iespējams. Otrais - patlaban bēdīga strādājošo un pensionāru proporcija, kura, ja neesat dzirdējis, vismaz tuvākajā nākotnē draud pasliktināties. Trešā - 90ajos gados un pagājušās desmitgades sākumā realizētā idiotiski tuvredzīgā politika, kas valstī iedibināja grūti pārvaramo prihvatizatoru kultūru un nedibināja pamatus normālas uzņēmējdarbības attīstībai, kura tad ļautu samaksāt arī lielākas pensijas.

Ar Skandināvu bankām te nav nekāda sakara - cik man zināms, tad neviens kredītu tajās neņēma ar pistoli pie galvas. Drīzāk varētu parunāt par kādu vietējā kapitāla banku, kuras akcionārus tā aizstāv Saskaņas Centrs un kurā valsts, pārstāvēta ar leģendārām TP un LPP/LC personām, ieguldīja miljardu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris2 20.09.2011 13:31
...pensiju indeksāciju kaut par valsts sabrukuma un atkārtotas iekrišanas bedrē cenu...
-------------------------------------------
Smirdoša DEMAGOĢIJA !!!!
25 miljoni latu, kas ir 1% no Sociāla budzeta vai mazāk par 0,5% no valsts budzeta nevar neko nekāda bedrē iekritināt un neko sagraut. Pat ja šo naudu vienkārši sakrautu kaudzē un sadedzinātu

25 miljoni latu, kas tiktu sadalīti Latvijas trūcīgakajiem pensionāriem vispār nevar tikt uzskatīti par abstraikti notērētu naudu, jo šie pensionāri to aiznesīs uz lētakajiem veikaliem un aptiekām, kur tie tiks samaksāti par lētākajām,visbiežāk vietējas izcelsmes, precēm.
Upleja, aurojot līdz Skandināvu banku ķēdes suņiem, neapjēdz, ka Latvijas pensionāri neaizbrauks ar lieki uzradušos naudu uz Kanāriju salām un nesamaksās to tur par viskiju un spa procedūrām.

Turklāt indeksācija nav kaut kādu papildus labumu izdalīšana, bet
TIKAI un VIENĪGI ZAUDĒJUMU KOMPENSĒŠANA !!!

Indeksēt pensionāriem inflācijas radītos zaudējumus, tā ir likumdošanas prasība !!!
To uz laiku apturēja, kamēr valstī bija ekonomikas kritums. Tagad krituma vairs neesot.
Ar kādām tiesībām tiek turpināta zaudējumu nekompensēšana?!!!

Jautājums vispār ir nevis par naudu, bet cīņa pret tiem , kuriem pensionāru apkāšana jau ir pierasta rutīna un vienkārši domāšanas veids.
Nedrīkst jāt uz to cilvēku kakla, kuri visu jau ir samaksājuši, lai pensijas iegūtu, un tagad vairs nespēj nekādi ietekmēt savu likteni - jo aizbraukt uz citu valsti, atkal strādāt un atkal saņemt citu pensiju viņiem iespējas nav.
Strādājošie, lai cik tiem būtu slikti, var izvēlēties citu dzīves vietu, un nobalsot pret šo mērglību "ar kājām"
Uplejas slavētie nelieši apkāš tos, kas aiziet var tikai uz kapiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 20.09.2011 13:27
Piekrītu katram vārdam.

Citi autora darbi