Atslēgvārdi:

Sorry seems to be the hardest word 20

Pēdējā laikā cenšos nerakstīt pārāk daudz negatīvu blogu, lai savā sistēmā nelaistu pārāk daudz negāciju. Un pēdējā laikā tiešām ir bijis pamats priecāties par dažām labām pieredzēm, barojoties un izbaudot kompāniju ārpus mājas. Bet nu vakar gadījās situācija, kas mudināja šodien tomēr uzrakstīt vienu sūdzību par diviem sliktiem apkalpošanas piemēriem, tai skaitā vienu, kuru esmu vairākus mēnešus krājusi.

Iesaki citiem:

Tātad, vakar par lielu vilšanos un nepatīkamām atmiņām parūpējās viesmīle Lidojošajā vardē, kas parasti gan lutina ar labu servisu. Par pirmajiem saziņas mirkļiem starp apmeklētājiem un viesmīli man nav tiešu atmiņu, jo tad es nebiju tuvumā, bet varu pateikt, ka apmeklētāju kompānija jau tad apmainījās ar pirmajām negatīvajām piezīmēm par to, kā viesmīle reaģējusi uz vīna pasūtījumu un pelna trauka atnešanas lūgumu. Bet tad viesmīle ieradās ar paziņojumu “šis vīns mums nav, šis arī nē”, tādā tonī un manierē, kur nebija vietas “atvainojiet, mums diemžēl nav šī vīna” vai kādām citām līdzībām pieklājīgām frāzēm. Taču labākais vēl sekoja, jo uz mūsu jautājumu – kas ir šis vīns, kur nosaukumā ir gan Pinot Grigio, gan Riesling, ko mēs nebijām agrāk redzējuši.

Ameklētājs (relaxed): To mēs tūlīt viesmīlei pavaicāsim, kas šis par vīnu…

Viesmīle (ne-relaxed): Kāpēc tūlīt viesmīlei pavaicāsim, it kā es to zinātu…

Apmeklētājs: Es atvainojos, es laikam nepareizi sapratu. Jūs laikam šeit nestrādājat…

Lieki piebilst, ka mūsu apmeklējums ar to beidzās un aizgājām uz Caramel Rouge, kur apkalpošana bija laipna un pārsteidzoši operatīva. Bet uz Lidojošo vardi man vairs negribas iet.

Šis gadījums atsauca atmiņā maija beigās piedzīvoto Vecrīgas Il Patio (Kaļķu ielā 6), kur gribējām pasūtīt baltvīnu. Viesmīle atgriezās ar informāciju, ka mūsu izvēlētais baltvīns nav auksts, bet varot ielikt ledus spainī. Lai gan raucām degunus, piekritām, lai atnes mums parādīt to vīnu, cik silts viņš ir. Bija tādā temperatūrā, ka tur neko ledus spainis nelīdzētu. Tāpēc teicām, ka to vīnu negribam. Viesmīles reakcija – bet mēs jau to izsitām uz jūsu čeka. Mēs – tā nav mūsu problēma, jūsu baltvīns ir silts.

Tā kā citi baltvīni mūs neinteresēja, pavaicājām par sarkanvīnu. Viesmīle ar zināmu lepnumu paziņoja, ka tas redz gan esot auksts. Kompānijas reakcija, protams, bija kolorīta – sākot no sašutuma un nelielam šokam līdz vārdu trūkumam. Kad, pēc situācijas izskaidrošanas ārzemju viesiem, teicu viesmīlei, ka nesaprotu, kas notiek Il Patio, kas skaitās itāļu restorāns un no manām divu gadu vecajām atmiņām bija OK vieta?! Paskaidroju, ka tādā vietā kā Il Patio jau nu būtu jāzina ABC, ka baltvīnam jābūt aukstam, bet sarkanvīnam – istabas temperatūrā. Viesmīles reakcija – nu jā, it kā es te kaut ko varētu noteikt…

Arī lieki piebilst, ka uz šo vietu es varētu atkal iet vienīgi tad, ja tā būtu vienīgā barotuve, kas Rīgā būtu atvērta Līgo vakarā.

Lidojošās vardes viesmīles darba iedvesmoti, mēs atkal pārrunājām apkalpošanas kvalitāti un man nācās dzirdēt negatīvas atsauksmes par manis iecienīto Enriko pulksteni – īsumā, tur ļoti ilgi gatavoti salāti, kas pēc vairākkārtējiem atgādinājumiem atnesti tad, kad jau noēsts pamatēdiens, un klients, nogaidījies zaļš, nav vēlējies ne tiem pieskarties, ne ņemt līdz, bet tik un tā par tiem samaksāja un uzrakstīja e-pastu ar sūdzību, uz kuru atbildi nav saņēmis. Taču tagad visiem – rightly so – stāsta, ka uz turieni nevajag iet…

Un visā šajā kontekstā man prātā ir tikai viena doma - cik daudz šādu un līdzīgu situāciju būtu iespējams atrisināt ar vienkāršu “atvainojiet”?!… Bet laikam dažām ēstuvēm Rīgā “sorry seems to be the hardest word”.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (20) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Zinātājs 25.07.2008 18:57
Manuprāt, tiešām izcila un nepārspīlēti jauka apkalpošana ir Iguanā un Matadorā. Arī edienu ziņā abi šie iestādījumi lieliski. Vēl Un Momento ļoti labs ir, īpaši ja pats īpašnieks apkalpo.

Citur novērots, ka viesmīļi ļoti bieži mainās, līdz ar labākajā gadījumā ir tāds "servisa smaids", kas īsti neuzrunā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 24.07.2008 12:55
Ritai2 - jautājums par Ritām bija tāpēc, ka radās apmulsums no diviem vienādiem komentētāju vārdiem.

Reinim - atgādinājums, ka blogi ir autoru e-dienasgrāmatas, un ir atrauti no politika.lv redakcijas satura. Ja šie mani blogi Jūs konkrēti neuzrunā, lūdzu nelasiet. Bet, ja sagaidiet, ka šeit blogotāji rakstīs tikai par politiku, tad gribu teikt, ka politika.lv ir sabiedriskās politikas portāls, un pie labākas sabiedriskās vides veidošanas pieder arī pakalpojumu/ apkalpošanas kvalitāte.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 23.07.2008 23:26
Ja būtu tam laika, varētu sākt blogu Ļurbistāna.lv par šādiem gadījumiem. Runa jau nav par vīna temperatūru, bet, ka servisa nozarē kā tādā viss ir aizgājis pie velna mātes un tas, savukārt, atspoguļo vispārējo politikas (korumpēta un bieži stulba varza pie varas) un sabiedrības (tumsonība un lumpenizācija), pat ikdienas (agresīva braukšana, dzērāji ielās) deģenerāciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 23.07.2008 17:39
Jā, atpūšoties no pasaules glābšanas problēmām, ir interesanti palasīt arī par cilvēku pieredzi ar apkalpšanas manierēm un servisu tepat Rīgā. ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Reinis 23.07.2008 17:34
Man kaut kā tomēr šī ņemšanās šķiet pārspīlēta - tāds ir pareizs, tāds nepareizs vīns, tāda attieksme pareiza, tāda - nepareiza. Tāds skolas teicamnieces līmenis. OK, man arī ir bijuši gadījumi, kad viesmīļi mani ir nokaitinājuši un es esmu aizgājis no ēstuves uz neatgriešanos, bet man kaut kā tomēr šķiet, ka Politika.lv nav īstā vieta, kur ar tādām sīkmanīgām kašķībām nodarboties.

Katrā ziņā es šeit iegriežos pavisam cita veida informācijas dēļ. Varat uzskatīt šo par manu sūdzību par Politikas.lv blogu kvalitāti un atbilstību nosaukumam ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita 23.07.2008 15:47
Kam ir adresēts jautājums par Ritām? Ritām? Es esmu Rita, bet cita Rita, ne tā, kura rakstīja kā Rita pirms manis:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dzesija 23.07.2008 15:31
Ha, ha, nu gan apsmējos - Ritas stāsts par lapseni un karoti ir īsts servisa tīrradnis:))) Nebūtu domājusi, ka politika.lv piedzīvošu tik jautrus brīžus, lai dzīvo politika.lv blogi! Rakstiet vēl par šādām lietām! DaceA - gaidīšu nākamos ierakstus, vismaz ir interesanti, nevis tā pārnopietnā ņemšanās par pasaules glābšanu (nu labi, drusku jau vajag arī pasauli glābt).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 23.07.2008 15:20
Paldies par saiti - nebiju tādu redzējusi, bet es arī cenšos slavināt labu servisu un interesantas vietas (skat. manus agrākos blogus), bet to sūdzībās neatrodu.
Par to jēgu sūdzēties - esmu optimiste, domāju, ka vismaz dažiem tas palīdz - vai nu tas būtu potenciāls apmeklētājs, kas varētu izvēlēties vairs neiet uz šo vietu, vai pastāvīgais klients, kas gribētu redzēt pastāvīgi labu servisu, vai pašas ēstuves labvēļi, kas gribētu piezīmes un uzslavas padot tālāk tiešajam adresātam zināšanai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pt 23.07.2008 14:16
šeit var atrast līdzīgu problēmu nodarbinātos. http://www.sudzibas.lv/
nez vai tur paustajai sāpei ir kāds rezultāts. Bet laikam jau šeit sūdzēties nav lielāka jēga.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 23.07.2008 12:37
Vai šīs ir divas dažādas Ritas (kā pieļaujams, vērtējot komentāru saturu)?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita 23.07.2008 12:02
Ak, stāstu par silto baltvīnu Rīgā ir daudz. My personal favourite -- jau sen bankrotējušā restorānā Vērmaņdārzā viesmīlis, kuram bija pasūtīta pudele Chablis, atnesa jau atkorķētu pudeli ar siltu vīnu, kurā peldēja lapsene. Aci nepamirkšķinot, viņš ielēja vīnu ar visu lapseni manā glāzē un pagriezās, lai dotos prom. Izdzirdot sašutuma saucienus, viņš negribīgi apstājās, pagriezās un ar garlaikotu sejas izteiksmi paziņoja: "labi, labi, es tūlīt atnesīšu karoti".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita 23.07.2008 11:29
Dace, izbeidz set negativismu! Apnikusas Tavas uzputibas! Labak taisi est majas pati, un neputies te uz visu pasauli!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 23.07.2008 10:38
Prieks, ka materiāls raisa reakcijas. Aleksim gribu gan iebilst, ka mana kritika par Il Patio nebija tikai par pilnīgi nepieņemamu vīnu uzglabāšanu (vietā, kur to vajadzētu zināt un izpildīt), bet arī par viesmīles attieksmi - ka viņi jau izsituši vīnu uz mūsu čeka, ka viņa jau neko par vīnu temperatūru nevarot noteikt. Domāju gan, ka viņa var kaut ko ietekmēt, piemēram, ja pastāstītu priekšniekiem par to, ka ir klienti, kuri negrib dzert siltu baltvīnu un aukstu sarkanvīnu, un vēl vairāk - ka principā šādu klientu varētu būt daudz, ja pašmāju vīnu uzglabāšanas tradīcijas būs tikpat nekoptas kā tobrīd. Mani tiešām pārsteidz tas, ka tādā vietā pret vīnu uzglabāšanu ir tāda vienaldzība - acīmredzot tāpēc, ka ir daudz klientu, kas "take it as it comes"...
Dzesijas stāstu prieks dzirdēt. Ir taču iespējams pat bleķa gabala atrašanu ēdienā pārdzīvot un LIDO vēl apmeklēt pēc tam, ja ir pareizā attieksme no ēstuves darbiniekiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dace Balode 23.07.2008 01:32
Jā... kamēr mums šķitīs, ka tādi viesmīļi restorānos ir ok, ka dzert aukstu sarkanīnu ir ok, ka krogos nav cenu gradāciju (gribu - ņemu kaut ko lētu, gribu kaut ko īpašu - maksāju dārgāk), un kamēr mūs spēs "kustināt" vienīgi traģēdijas vai vismaz kaķēnu izbarošana suņem, tikmēr laikam šajā karaļvalstī nekas nemainīsies;((((

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dzesija 22.07.2008 23:24
He, he, izlasīju virsrakstu un domāju - jā, te nu būs kāds nopietns gabals, varbūt par pamestiem bērniem, sabrukušām draudzībām, kapitulētām cīņām. Nu tā, kā DitaA raksta - ar sāpi un asaru. Bet ne, te DaceA par vīna temperatūru ņemas, un par nokaitinātām nelaimīgām viesmīlēm. Nu kas tas ir, laikam par maz pa restorāniem staigāju, un tā jau arī ir, bet šitādus "ekcidentus" nav nācies piedzīvot. Es jau arī labprāt kādreiz uzkašķētos ar kādu viesmīli, kašķis jau palīdz tvaiku nolaist, bet nekā. Ā, vienreiz LIDO ēdienā atradu bleķa gabalu, bet nekāds kašķis nesanāca. Kad par to pasūdzējos, atskrēja pavārs no virtuves atvainoties duetā ar zāles pārzini.

Vārdu sakot, DaceA, šis ieraksts mani mudina saņemties un noorganizēt kādu gājienu uz restorānu. Varbūt sanāk kāds piedzīvojums!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 22.07.2008 22:36
Piekrītu, ka kvalitāte un laipna apkalpošana ir būtiskas. Man vienīgi šķita, ka teju vienīgie Daces iebildumi par šo vietu ir par vīnu temperatūru... Nezinu, vai Latvijā var runāt par kādām stabilām un vispāratzītām vīna pasniegšanas tradīcijām. Nonākam pie tā, ka kvalitāte ir subjektīva - restorāns var pastāvēt, ja ir izdevīga atrašanās vieta un apmierināti klienti.

Cena ir vismaz patīkams faktors - īpaši tad, ja ēd par uzņēmuma naudu. Kādēļ piestādīt grāmatvedei čekus, kur 3 cilvēkiem vakariņas izmaksā 100 un vairāk latu? Nu labi - pieņemsim, ka drīkst, bet vai tas allaž ir nepieciešams? Draudzīgas cenas parasti liecina arī par konkrētā restorāna vēlmi attīstīties ilgtspējīgi, kalpot plašākai publikai, gatavot sezonai atbilstošus produktus, utml.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krish 22.07.2008 22:20
"Viesmīle ar zināmu lepnumu paziņoja, ka tas redz gan esot auksts" - izcili, taa parsmejos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 22.07.2008 21:36
Varbūt tik daudz nestaigāju pa restorāniem, bet šīs "kas mums nav" runas esmu dzirdējis, piem., Čili pica Stockmann namā, Par Il Patio stacijā gan nevaru sūdzēties. Bet kopumā servisa līmenis (vismaz pēc paziņu nostāstiem) ir atgriezies padomju laikos. Viss deģenerējās...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pauls 22.07.2008 21:18
Atklāti sakot man nešķiet, ka runa ir par atvainošanās trūkumu. Dace runā par vairākos restorānos novērotu nelaipnu apkalpošanu. Man tam ir jāpiekrīt, pat ja es vēl pirms dažiem gadiem raucu degunu par manu ārzemju draugu sūdzībām, ka neviena oficiante nemākot smaidīt. šādi restorāni uzstāda augstas cenas par pakalpojumu, kas diemžēl nav atbilstošā kvalitātē.

Aleksim gribēju tikai pateikt, ka visi neuzskata cenu par galveno kritēriju. Esmu gatavs samaksāt ļoti daudz par patīkamu vakaru restorānā ar kvalitatīvu apkalpošanu un teicami pagatavotu ēdienu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 22.07.2008 19:20
IL Patio (Kaļķu ielā) gatavo ļoti labas lietas, un šis restorāns ir 2-3 reizes lētāks nekā citi līdzīgas kvalitātes restorāni šajā apvidū. Accenture Latvijas filiāle tikšanās ar klientiem, team-building pasākumus utml. ļoti bieži rīko tur - līdz šim esam bijuši ļoti apmierināti.

(Citas alternatīvas būtu "Steiku Haoss", "Melnie mūki", "Kaļķu vārti" - nav slikti tie arī, bet cenu ziņā galīgi netur līdzi "IL Patio".)

Citi autora darbi
7595930098 1188c7be29 z

Life with Donald Trump 1 Autors:Dace Akule

Uzticesanas vienna konference

Par uzticēšanos 66 Autors:Dace Akule

Peru akmeni

Par globāli būtisko 1 Autors:Dace Akule

Kaleidoskops 1

Par sarežģīto pasauli 1 Autors:Dace Akule

Bilde peru

Par Peru 5 Autors:Dace Akule

11825959 10153434773260306 6968551125438830656 n

Par AirBaltic 17 Autors:Dace Akule