Pētījums

Skolotāju tolerances barometrs


Gads:
2007


Autori

Ieva StrodeIvars Austers


Tika noskaidrotas skolotāju sociāli psiholoģiskās orientācijas uz sadarbību ar skolēniem vai dominēšanu, un atsevišķi izdalīta skolotāju ‘izdegšanas’ problēma. Viens no pētījuma aspektiem ir vērtējums par skolotāju gatavību iesaistīties konfliktu risināšanā starp skolēniem, ja konflikti notiek skolēnu sociālās izcelsmes, rases, tautības vai seksuālās orientācija dēļ.

Pētījums noskaidroja arī skolotāju uzskatus par valsts un pašvaldību institūciju lomu kā ekspertīzes avotu, kas palīdz mācīt par toleranci. Pētījums atklāj, ka skolotājuprāt, jaunie pamatizglītības standarti, Nacionālā iecietības veicināšanas programma un pat Latvijas dalība ES maz ietekmē situāciju tolerances mācīšanā.

border=0 Pētījuma teksts (409.68 KB)


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!