Atslēgvārdi:

Skeles kungs, ludzu atbildiet uz daziem jautajumiem, kas radas izlasot Jusu pazinojumu. 14

Lai gan cereju ka si vestule tiks publiceta pirms saeimas balsojuma, mana pasa vainas del tas neizdevas. Lai gan ar novelosanos, te nu ta ir.


Izlasot Skeles kunga vestuli: “Ir japartrauc Latvijas nakotnes bezierunu iekilasana”, sapratu, ka si vienosanas starp valdibu un starptautiskam finansu organizacijam ir rupigi jaizlasa un jamegina, ka mana vecmamina teica, “atsijat graudi no pelavam.”

Iesaki citiem:

Lai gan gribetos ticet, ka tad, kad runa ieverojamakie valsts politiki, tad “pelavu” tur nav vai ir maz,
rakstitais un runatais ir tiesam balstits uz faktiem un to analizi, ieteikumi, kas seko ir pragmatiski, precizi un apdomati.

Izlasot vienosanas saturu un Skeles kunga vestuli, man radas 13 jautajumi, kurus es uzdrosinos uzdot publiski, jo ir viennozimigi skaidrs, ka neviens Latvijas iedzivotajs negrib Latviju iekjilat, tacu, ja tas noteikti jadara, tad par viss izdevigako cenu un uz iespejami isako laiku.

1. Skeles kungs raksta: “ Dombrovskis kapinajis cenu, ko valsts maksas par kreditu sanemsanu”. Tas ir loti nopietni, un sadi fakti butu jazin mums visiem. Jautajums kada bija kredita cena sakuma, un kada ta ir tagad, vai Jus to varetu pateikt?
2. Skeles kungs raksta: “Par laimi Sarversmes tiesa noraidija pensiju samazinasanu”.
Vai Tautas partija, 2009 gada seimas balsojuma bija pret pensijas samazinasanu? Ja ne, tad kapec?
3. Skeles kungs raksta :“Valdibas nevaldamo tieksmi, visas tautsaimniecibas problemas risinat uz aizvien jaunu valsts aiznemsanos “.
Latvija IKP 2009 gada nokritas par 18% (ASV lidziga laika posma IKP nokrities tikai par 2% un viss par ko amerikani runa ir par par “lielu” recesiju, bezdarbs ir saniedzis 10%), bezdarbs ir 20%, valsts sektora darba vietas samazinatas par 15% (~30 000 nodarbinatie), vai sini situacija pareizak butu neaiznemties, un paklaut valsti bezdeficita budzetam, ka rezultata radikali butu jasamazina pensijas, izdevumi veselibas aprupei, zinatnei un izglitibai? Kur lai atrod so “trukstoso” naudu, un par kadiem procentiem to varetu Latvijai sagadat Skeles kungs?
4. Nezinot nianses, pielauju, ka Skeles kunga komentari par Repses kunga kaari aiznemties lielus summas ir pamacosi un butu janem vera. Ja sada veida aiznemsanas ir notikusi, tas nenoliedzami mazina pozitivo piemeru, kadu jebkuram ministram un politikim butu jarada iedzivotajiem, tai skaita neapdomigi aiznemoties naudu. No otras puses, Skeles kungam vajadzetu uzrakstit, cik uznemumi pieder vinam un vina gimenei, un ka tie ieguti.
5. Skeles kungs raksta: “A.Kalvītis nebija gatavs iestāties pret pārmērīgi vieglo privātsektora kreditēšanu, acīmredzot, ticot, ka ar sabalansētu valsts budžetu būs gana pietiekami ilgtermiņa stabilitātei.” Vai tad Kalvisa kunga laika, budzets tika sabalansets un nebija ar deficitu? Domaju, ka daudzi iedzivotaji butu cerejusi, ka Skeles kungs ar savu milzigo ietekmi partija, butu spejis sada veida darbibas noverst. Vai tas tika meginats darit?
6. Skeles kungs raksta: “Kalvitim bija jastajas preti LB monitarajai politikai lai noverstu privato aiznemsanas burbuli”. Vai ja Kalvisa kunga valdiba butu virzijusi un saeima apstiprinajusi ienakuma nodokli, tukstosiem ar pelnu pardotiem dzivokliem, un zemes iepasumiem, vai tas nebutu so “burbuli” atri samazinajis?
7. Skeles kungs kritize Godmana kunga darbibu, bankas Parex lieta, kaa butu rikojies vins, vai butu ljavis bankai bankrotet, kas notiktu ar privat personu uzkrajumiem sada gadijuma, vai zaudetos uzkrajumus butu apmaksajusi valdiba un nodoklu maksataji?
8. Skeles kungs raksta: “Ja tiek doti jauni solijumi aizdevejiem, tad Saeimai jalauj izdot precizu mandatu valdibai”. Cina par varas sadali, tas ir starp izpildvaru un lemejvaru, notiek katra valsti, tacu fundamentali butisks ir jautajums, vai pasreizeja bridi Latvija tautas uzticiba pasreizejai saeimai ir augstaka neka ministru kabinetam un vai tas butu janem vera sini procesa?
9. Skeles kungs raksta: “Par katru iztereto Eiro, butu jabut skaidram planam, kura nav”. Sadam ieteikumam varetu piekrist daudzi. Vai TP ir sis plans, vai koalicijaa nevajadzetu to aktivi apspriest, vai TP planu iespejams kaut kur izlasit?
10. Skeles kungs raksta: “Atteiksanas no valsts patstavigas monitaras politikas”, seit varetu but runa par Lata vertibas izmainam. Vai Skeles kungs atbalsta Ls devalvaciju (ari sini bridi) un kada stavokli tas varetu nostadit tos cilvekus, kas naudu savam vienigam dzivoklim, majai aiznemusies Eiro? Vai tad mes nesekotu Argentinas piemeram, sakoties krizei Argentina, no darba atlaida daudzus valsts sektora stradajusos, velak samazinaja algas tiem kas palikusi un beigu beigas devalveja peso. 10 gadu veleak Argentina vel joprojam nav atkopusies no siem pakapeniskiem trieciniem, vai Ls devalvacija nebutu parak riskanta Latvijas ekonomikai pasreiz?
11. Skeles kungs raksta: “Valdibai jauzstajas ka lielakam pasutitajam”. Tas ir cels, kuru iet Amerika, Anglija, valstis kuram nav problemu pardot valsts obligacijas uz zemiem procentiem, sadu ricibas programmu ASV atbalsta ari Nobela premijas laureati ekonomika Krugmens un Stiglitz. Latvijai sada obligaciju pardosanas iespeja nepastav, jo neviens sis obligacijas neperk, nesanemot preti garantiju par aukstiem aizdevuma procentiem ko Latvija nevar atlauties maksat. Kur lai valdiba nem naudu? Kuras programas pec Skeles kunga ieskatiem vajadzetu samazinat, lai atrastu naudu siem “stimulejosiem” projektiem? Skeles kungs ir minejis, ka jaturpina samazinat valsts parvalde, vai tas nozime, ka Jus butu gatavs altlaist papildus cilvekus kas nodarbinati valsts un pasvaldibas uznemumos?
12. Skeles kungs raksta: “Nodoklu sloga audzesana dalai uznemejiem liek meklet veidus, ka no tiem izvairities”. Pec Eiroststat datiem Latvija ir tresie zemakie kopejie nodokli ES, tacu nenoliedzams ir fakts, ka darbaspeka nodokli ir loti augsti (visvairak uz darba deveja milziga sociala nodokla rekina, skatit http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=61521), tacu sis nodoklis nav paaugstinats. Vai Skeles kungs seit doma, ka nodoklis uznemumu pelnai, kas tagad Latvija ir 15%, ir par lielu? Igaunija tas ir 22%, Lietuva 15%, ASV 15%, Somija 19.6%, Rumanija 16%, Polija 19%, Irija 20%, Bulgarija 6%, bet Austrija un Australija atbilstoss katra individa ienakumu limenim. Vai Skeles kungs butu gatavs paaugstinat ipasuma nodokli, kas Latvija ir loti zems, viegli iekasejams un lautu samazinat darba deveja socialo nodokli, kas lautu biznesiem veiksmigak attistities. Salidzinajumam, Teksasa stata ASV (stats ar zemiem nodokliem), par ipasumu 500 tukstosi Ls vertiba, ipasuma nodoklis ir 13000Ls gada, salidzinajumam Latvija par ipasumu kuru vertiba ir 500 tukstosi Ls, ipasuma nodoklis gada ir tikai 2000Ls (jeb 0.4%). Vai ipasuma nodoklis dargajiem ipasumiem nebutu japaugstina?
13. Skeles kungs raksta: “Saeimai ir jakontrole lai aizdota nauda netiktu izlietota bezjedzigi”. Iespejams, ja ta butu cita saeima, kas butu bremzejusi bankas laut cilvekiem aiznemties ar mazam vai nepietiekamam garantijam, saeima, kas treknajos gados neuzlika ienakuma nodoklus tiem kas pirka leti, un pardeva dargi ipasumus, memaksajot nevienu santimu valsts budzeta? Kapec tautai vajadzetu uzticeties sai saeimai vel un vel?

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (14) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
josephu share

Great blog! i actually love however it's straightforward on my eyes and therefore the info area unit well written. i'm curious however i'd be notified whenever a brand new post has been created. I actually have signed to your rss feed that extremely ought to do the trick! Have a pleasant day! Kunjungi Website

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ugis gruntmanis 27.01.2010 18:13
Liels paldies visiem kas komenteja so rakstu.
Centisimies viens otru neapsaukat, nepazemot, tas ir tas kas nepieciesams pragmatiskai diskusijai un lai Latvija virzitos uz prieksu, neatkarigi no ta kam piekritam un kam ne.
ugis

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

janis 25.01.2010 10:35
oo

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis 25.01.2010 10:34
Par šo rakstu neizteikšos,lai katrs vērtē pats.......Es savu viedokli,par situāciju valstī kopumā,varu pateikt šādi-
Cik iespējams,cenšos sekot līdzi tv3 raidījumam"Nekā personīga."Drīz vien nācu pie slēdziena,ka gandrīz pēc katra raidījuma var ierosināt krimināllietu,vai nu par kādu konkrētu faktu,vai par apmelošanu!.Es varētu uzdot 14to jautājumu:"Kāpēc ,šajā valstī,nekas nenotiek?"
Negribu aicināt uz raganu medībām,bet es ĻOTI ceru,ka pienāks tas brīdis,kad dažiem kungiem tomēr nāksies atbildēt!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 24.01.2010 15:21
Vaukšķi paliek vaukšķi. Acīmredzot vaukšķiem nemaz nav tādu skaidru , konkrētu jautājumu. Tādu ko Šķēle nevarētu atbidēt. Tāpēc tiek uzdoti veseli 13 , neskaidri , nekonkrēti un garlaicīgi , kurus nemaz nav grūti atbildēt tādā pašā garā , manuprāt. Bet tāda jau vaukšķu taktika , sak lai pamēģina atbildēt uz šiem , tad būs nākamie trīspadsmit. Cer ka reiz jau viņam apniks , un tad pienāks tas lielais vauķšķīšu brīdis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 24.01.2010 08:04
Piekrītu, ka veltas cerības. Šķēle jau uz šādiem jautājumiem neatbildēs. It īpaši viņš neatbildēs uz jautājumiem par to, kāpēc partija, kuru viņš pats dibināja, vairāku gadu garumā, kamēr viņš pats izlikās, ka ir "vienkāršs ierindas biedrs," pieņēma vienu valsts tautsaimniecībai kaitīgu lēmumu pēc otra (vai arī, kā pareizi pats Šķēle ir pateicis, nerīkojās, lai no tiem izvairītos). Pirms kāda laiciņa Latvijas radio vēlējās Šķēles kungu uzaicināt uz raidījumu. Šķēles kunga ļaudis pateica, ka viņš nāks, bet tikai tādā gadījumā, ja viņam nekas netiks jautāts par tēmu A, tēmu B un tēmu C. Protams, Latvijas radio tā nestrādā. "Tautas" partijas vienīgā cerība ir tāda, ka lētticīgākie vēlētāji tiešām noticēs, ka "Tautas" partija bez Šķēles bija pavisam, pavisam kaut kas cits un sliktāks nekā "Tautas" partija ar Šķēli. Diemžēl, tas būs apmēram tas, pats, kas Šlesera biznesa projekta apgalvojums, lai izvairītos no soda par krapšanos 2006. g. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņā, ka LPP/LC pirms vēlēšanām bija pavisam, pavisam kaut kas cits un nerātnāks nekā LPP/LC pēc vēlēšanām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

archivārs 23.01.2010 23:55
Veltas cerības.Šķēlem,tāpat kā kādreiz Brežņevam,nepatīk iepriekš nesaskaņoti jautājumi.Cita lieta - komplimentāras intervijas.Uz patīkamiem jautājumiem viņš agrāk Ēlertes DIENĀ pierunāja pilnu lappusi gandrīz ik mēnesi.
Visnepatīkamāko iespaidu atstāj nevīrišķīgā Šķēles mukšana no atbildības par izsaimniekoto valsti.Visi taču atceramies,ka deviņdesmitajos gados nekas Latvijā nevarēja notikt bez LC piekrišanas,bet pēdējā desmitgadē - bez TP piekrišanas.
Ja Bosam ievajadzējās pakoriģēt azartspēļu vai kādu citu likumu,visādi pietkeviči vai citi pastnieki to nokārtoja zibenīgi.
Ja kāds uzdrošinājās nepaklausīt (Štokenbergs,Ābiķis) - tos represēja zibenīgi.
Ja Šķēlem KNABs nebija vajadzīgs,tā izveidošanu vilcināja gadiem.
Ja Šķēlem videokamera muitā uz Krievijas robežas nebija vajadzīga,to spārdīja zibeņi un TP ministri remontēja pusotru gadu.
Bet Šķēle,kā vienmēr - ne par ko neatbild.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 23.01.2010 14:38
kundzes un lepni kungi uz vietām tāpat saorganizēs un apvārdos balsot par to bandu,un plus reklāma:(

bet citas dažas bandas nav labākas...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pamela 23.01.2010 11:53
Kas nu mautu,tikai ne Šķēle,kurš 2002.g.aplaupīja pirmais pensionārus un TIKAI cits Premjers parādu atdeva.
Piekrītu KALVIM.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB 23.01.2010 11:53
Ļoti labi uzrakstīts.
Tomēr jāsaka cienījamam Uģim Gruntmanim, ka cilvēki sen vairs nevēlas uzdot Šķēlem jautājumus, pat ne 13it.
Ir tikai viens jautājums un nevis Šķēlem, bet par Šķēli
- kāpēc viņš vēl nav notiesāts?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Clash 23.01.2010 10:39
Jautājumi ir pareizi un vietā, tikai šis nav OK

Škeles kungs kritize Godmana kunga darbibu, bankas Parex lieta, kaa butu rikojies vins, vai butu ljavis bankai bankrotet, kas notiktu ar privat personu uzkrajumiem sada gadijuma, vai zaudetos uzkrajumus butu apmaksajusi valdiba un nodoklu maksataji?

Valsts jau tagad ar likumu garantē noteiktu summu noguldījumu atgriezšanai, ja banka bankrotē, šīs summas atdošana izmaksātu nodokļu maksātājiem mazāk kā sindicēto kredītu dzēšana un nepārtraukta bankas stutēšana. Saņemot noguldītāji naudu tā atgrieztos vietējā ekonomikā, nevis aizplūstu uz ārvalstīm sindicētā kredīta dzēšanai, kā tas ir tagad.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 > Autoram 22.01.2010 23:04
Ja Jums tik daudz jautājumu radās par tekstiem, kas nāk no valsts pārvaldē neiesaistītajiem indivīdiem, tad par, piem., V.Dombrovska vārdiem un darbiem Jums noteikti arī ir ko jautāt.
Kur varu iepazīties ar šiem jautājumiem?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 22.01.2010 21:48
Cerēsim, ka izdosies kaut vai šādu nodokli iekasēt... Kaut gan Šķēle noteikti atradīs veidu, kā nemaksāt pat šādu 1385 LVL nodokli. Staļina laikos mēdza teikt, ka nav svarīgi kas par ko nobalso, bet svarīgi - kas skaita balsis. Mūsdienās var teikt, ka nav būtiski, kādas ir nodokļu likmes, toties būtiski ir - kurš kontrolē Valsts Ieņēmumu Dienestu.

Tas arī nosaka atšķirību starp tiem cilvēkiem, kuriem ir sūri jāstrādā un tiem, kuri mierīgi dzīvo no depozītu procentiem un ārzonu nopelnītās naudas. Tas nosaka, kurš uzņēmējs atrodas uz bankrota sliekšņa un ar baismām gaida nodokļu pārbaudītājus, un kurš dzīvo lepni un pat krīzes laikos saņem miljoniem vērtus valsts pasūtījumus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

veesums 22.01.2010 21:08
Jautājumi ir pareizi formulēti, tikai NĪ nodokli esat sarēķinājis nepareizi. Minēšu piemēru kā ar TP svētību NĪ nodokli izkropļoja:
Piemērs:Dzīvojamās mājas kadastrālā vērtība
500 000,- lati


Nodokļa aprēķins:
par vērtību līdz 40 000 latu = 40 000 x 0,1% = 40 lati

par vērtības daļu no 40 001 līdz 75 000 latu = 35 000 x 0,2% = 70 lati

Par vērtības daļu virs 75 000 latu = 425 000 x 0,3% = 1275 lati

Nodokļa summa 1385 lati

Vai tas Jums šķiet normāli? Rodas jautājums - kā interesēs šāds nodoklis tika pieņemts?

Citi autora darbi
Ripa

Dziedinošā ripa 1 Autors:Uģis Gruntmanis

Izmeklesana

"Uz izmeklēšanu" 4 Autors:Uģis Gruntmanis