SKDS aptauja: 68.3% Latvijas iedzīvotāju atbalsta partiju priekšvēlēšanu tēriņu griestus 0

11.aprīlī PROVIDUS prezentēja Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultātus par priekšvēlēšanu kampaņu tēriņu ierobežošanu.  Aptaujas rezultāti liecina, ka68.3% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka “likumā ir jānosaka, kāda ir maksimālā summa, cik viena partija drīkst iztērēt vienās vēlēšanās.”To, ka “likumā nav jāparedz ierobežojumi, kas nosaka, cik viena partija drīkst iztērēt vienās vēlēšanās,” norādīja 8.9% respondentu. 22.8%  Latvijas iedzīvotāji atturējās atbildēt uz šo jautājumu. 

Iesaki citiem:

11.aprīlī Providus prezentēja Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultātus par priekšvēlēšanu kampaņu tēriņu ierobežošanu.  Aptaujas rezultāti liecina, ka68.3% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka “likumā ir jānosaka, kāda ir maksimālā summa, cik viena partija drīkst iztērēt vienās vēlēšanās.”To, ka “likumā nav jāparedz ierobežojumi, kas nosaka, cik viena partija drīkst iztērēt vienās vēlēšanās,” norādīja 8.9% respondentu. 22.8%  Latvijas iedzīvotāji atturējās atbildēt uz šo jautājumu. 

Pētījuma dati liecina, ka respondenti, kuri uzskata, ka likumā ir jānosaka priekšvēlēšanu tēriņu griesti, savu viedokli visbiežāk pamatojuši ar argumentu, ka visiem ir jābūt vienlīdzīgā situācijā (36%). 13% Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka negatīvi vērtē politiskās reklāmas ietekmi, uzskatot, ka to vajag mazāk vai nevajag vispār (8%), kā arī paužot viedokli, ka ar reklāmas palīdzību cilvēki tiek maldināti (3%).

Respondenti, kuri uzskata, ka likumā nav jānosaka priekšvēlēšanu tēriņu griesti, visbiežāk šo izvēli skaidro, norādot, ka partijas var tērēt cik, grib, jo tā ir viņu nauda (39.7%). 12.6% no šiem Latvijas iedzīvotājiem norāda, ka likumā “griesti” nav jānosaka, jo partijas likumus neievēro. 

Aptaujas dalībniekiem tika lūgts norādīt, kas, viņuprāt, vislabāk raksturo politisko reklāmu Latvijā. Respondentiem tika piedāvāts saraksts ar 5 pozitīviem un 5 negatīviem apgalvojumiem, lūdzot izvēlēties trīs atbilstošākos. Pārliecinoši populārākais Latvijas iedzīvotāju vērtējums par politiskajām reklāmām – tās ļauj “bagātākām” partijām gūt labākus rezultātus vēlēšanās (39.9%).

Pētījumu veica pētījumu centrs SKDS no 2007.gada 10.marta līdz 17.martam, aptaujājot 1008 respondentus visos Latvijas reģionos. Papildus informācijai lūdzu sazināties ar PROVIDUS pētnieci Ivetu Kažoku, tālr. 703 9361, e-pasts iveta@providus.lv

 Latvijas iedzīvotāju aptauja " Attieksme pret priekšvēlēšanu kampaņas tēriņu ierobežošanu" (785.03 KB)

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!