Skaties uz maniem vārdiem, nevis darbiem! 21

Man ir pilnīgi vienalga, ar ko ministri tiekas vai kam viņi glāsta kājas. Man žēl to cilvēku, kuri svētās šausmās saķer galvu par Integrācijas ministra nedarbiem. Tāpat man arī šķebina tie, kuri patiesā Schadenfreude berzē rokas – ahā, beidzot iekrita putniņš! Katram cilvēkam ir sava ģimenes dzīve, kuru viņš veido un izjauc pēc saviem ieskatiem. Tieši tāpat kā es negribu, lai kāds recenzē manu privāto dzīvi, es nevēlos recenzēt arī citu. Tomēr tieši Kastēns un viņa partija atvēra Pandoras lādi, publiski, pat ja abstrakti, valorizējot, kāda ir "laba" privātā dzīve un kas ir "slikta", tādējādi politizējot ģimenes dzīvi. Bet - ak nedienas - ko sēsi, to pļausi...

Iesaki citiem:

Oskars Kastēns un LPP/LC pēdējo gadu laikā nāca klajā ar visai interesantām publiskām "pārdomām" par Latvijas pilsoņu privāto dzīvi, piemēram, kas Kastēnaprāt ir ģimene un kas nav. Kas viņaprāt ir ģimenes vērtības un kas nav. Mēs visi zinām, ko tieši Kastēns domāja ar „ģimenes vērtībām” un tās pavisam noteikti nav patiesas rūpes par savu ģimeni, citām ģimenēm un tikumību. Kastēna „ģimenes vērtības” nav nekas cits kā sabiedrību šķeļoša retorika, mākslīgi pretstatot viendzimuma pārus un pretējā dzimuma pārus, homoseksualitāti pret heteroseksualitāti, „nepareizo” pret „normu”. Tā ir viņa partijas nodeva kristīgo baznīcu valdošajām fundamentālistiskajām frakcijām apmaiņā pret leģitimitātes zīmogu un viņu lojalitāti. Kā politiskas manipulācijas instruments tas ir cinisks, un, kā redzams no politiķa piemēra, kā retorika tā ir pilnīgi tukša.

Ja kā augsti stāvošs politiķis Oskars Kastēns ir paudis uzticību konservatīvajām ģimenes vērtībām un uzsvēris, ka viņam ģimene ir prioritāte, būtu tikai loģiski sagaidīt, ka viņš patiesi arī tā domā un rīkojas, nevis stāsta par "spēlēm" ar žurnālistēm. Pret konservatīviem uzskatiem man nav nekādu iebildumu - mēs visi esam dažādi, un tādi ir arī mūsu uzskati. Man nav arī iebildumu pret to, ka politiķis uzsver, ka ģimene viņam ir ļoti svarīga - arī man mana ģimene ir ārkārtīgi svarīga. Uzskati par integrācijas politiku un tās pamatnostādnēm arī var atšķirties un tas demokrātiskā sabiedrībā ir tikai normāli. Tomēr politiskas manipulācijas, liekulība un meli ir Kastēna un LPP/LC lielākais vājums, un te ir arī robežas manai liberālajai iecietībai. Ar taisnošanos un atvainošanos nepietiks. Kastēnam ir jāatkāpjas!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (21) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Franciskus 24.06.2008 23:57
Vēl arī vēsture un daudzu tautu kultūras to tā iekārtojusi, ka viens hetero dzīvesveids tiek uzskatīts par normu, bet homo par novirzi no normas.
---
Un kā ar tām Rietumeiropas un Ziemeļamerikas sabiedrībām, nemaz nerunājot par tām Āfrikas ciltīm, kur homoseksualitāte tiek uztverta kā alternatīva norma, proti, kur norma nav monocentriska, bet polimorfoza seksualitāte tiek akceptēta kā daļa no normas? Tik vienkārša tā lietiņa nebūt nav, kā Autopilots šeitam grib iztēlot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autopilots 24.06.2008 23:21
Kastēna „ģimenes vērtības” nav nekas cits kā sabiedrību šķeļoša retorika, mākslīgi pretstatot viendzimuma pārus un pretējā dzimuma pārus, homoseksualitāti pret heteroseksualitāti, „nepareizo” pret „normu”.
-------------------------------------------------------
Manuprāt, šajā diskusijā par/pret praidu par hetero/homo sexu tas nav kastēns, kas šķeļ. Gadu tūkstošiem daba ir tā iekārtota, ka bērni ir iespējmi 1vīr un 1 siev, tādēļ par normālu modeli tomēr uzskata šo. Vēl gribu teikt, ka to nevar nosaukt par mākslīgu pretnostatījumu - pati daba to tā iekārtojusi. Vēl arī vēsture un daudzu tautu kultūras to tā iekārtojusi, ka viens hetero dzīvesveids tiek uzskatīts par normu, bet homo par novirzi no normas.

Protams, arī Politika.lv kā ar Dienu saistīts portāls nevarēja nociesties nepieminējis ministreli kastēnu. Nenozīmīga figūra. Interesants tikai ar to, ka ideoloģiskais pretinieks, nīsts un nicināms pretinieks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ēriks Kaire 24.06.2008 15:56
Tas varētu būt diezgan unikāls notikums pasaules avīžniecībā,kad potenciāls laulības pārkāpējs no pirmās lappuses izspiež premjerministra galvaskausa traumu.Intriģējošs varētu būt šīs operācijas "X" iespaids uz tajā ieaistītajiem dalībniekiem.
LPP reitingi nemainīsies,jo sabiedrība jau sen pieradusi,ka DIENA par "mācītājiem" publicē tikai negatīvu informāciju.
KASTĒNS atradīs sev citu nodarbošanos.Ja var ticēt masu medijiem,viņam ar Repši raksturīga pleiboja attieksme pret dzīvi,tikai bez Eināra spējas suģestēt klausītājus.
LOČMELES ieguvumus un zaudējumus prognozēt grūtāk.Eiropā viņa,droši vien,neriskētu nopietnas avīzes pirmo lappusi veltīt laulības pārkāpējam.Taču latviešu lasītājs var reaģēt atšķirīgi.Pie tam tirāžas kritums spiež Ločmeli riskēt.
JOLKINAI publicitāte radīs pieprasījumu.Tikai sašaurināsies piedāvāto tēmu loks.Nespēju iedomāties,kā intervējamais spētu apspriest nopietnu tēmu ar žurnālisti,kura gatava piedāvāt sevi kā sievieti.
KASTĒNA ĢIMENE,BĒRNI laikam būs lielākie cietēji,pie tam,visnevainīgākie.Taču jau biedrs Staļins ir teicis:"Лес рубят,щепки летят".Šinī gadījumā tās skaidas ir bērni.
Neesmu tik pārliecināts,ka mums vienmēr vajadzētu sekot demokrātisko valstu paraugam.Amerikāņi taču piedeva kristīgo vērtību sludinātājam Klintonam laulības pārkāpumu.Pie tam,viņš bija superlielvalsts prezidents,nevis pundurvalstiņas maznozīmīgs ministrs.Es personīgi priecātos,ja Latvijā prasības būtu augstākas nekā citās valstīs un Kastēns būtu spiests atkāpties.Baidos tikai,ka tā kārtējo reizi būs vienreizējai lietošanai paredzēta morāles latiņa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

P-P! 21.06.2008 12:20
Manuprāt jums, tāpat kā "Dienas" redaktorei un nodaļas priekšniekam, būtu jāizlemj, vai ir svarīgi, "ar ko ministri tiekas vai kam viņi glāsta kājas", vai nē. Jo vienā teikumā paziņot, ka nav, bet nākošajā paragrāfā - ka tomēr ir, ja ministrs ir no LPP, ir divkosība parastā, politiski motivētā.

Neatbilstību starp LPP politisko piedāvājumu un Kastāna privāto "paklupšanu" vai publisko muļķību (atkarībā no tā, kurā versijā ir vairāk patiesības) ir iespējams labot, Kastēnam paužot nožēlu par notikušo un vēlreiz apliecinot, ka šīs vērtības viņam ir svarīgas. Tiem, kam ģimene kā sabiedriska vērtība programmā viena pati bija pietiekams iemesls, lai atbalstītu LPP, kaut kādu secinājumu izdarīšanai par to, vai uzticēties Kastēnam, ir ļoti labs padomdevējs - tas kā rīkosies sieva.

Savukārt to cilvēku prasības pēc Kastēna demisijas, kuri ir publiski uzbrukuši un turpina uzbrukt LPP deklarētajām vērtībām, izraisa emocijas, kur izsmiekls mijas ar nicinājumu. Neba Diena, tās ekspertu varza, un visdrīzāk arī vairums tās lasītāju, nedz arī jūs(?) kādreiz būtu atbalstījuši LPP vai Kastēnu -- gluži otrādi, -- neba uzskaitītajiem pēc tam regulēt, kā viņiem pareizi vai atbilstoši rīkoties šai situācijā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kolēģis 21.06.2008 11:41
Pēteri,
Ja Tu visā šajā "storijā" saskati tikai un vienigi fakta konstatāciju, ka divkosībā ir pieķerts kāds augsta ranga politiķis, lai tā būtu. Man kā cilvēkam, kurš ir saistīts ar medijiem, konkrētais gadījums liek aizdomāties daudz lielākās kategorijās. Tā teikt plašāk. Un, raugoties no šī skatupunkta, man tiešām pakika baisi. Jā, es saprotu, laiks skrien uz priekšu, pieļaujamā latiņas bīdās, bet man paliek baisi. manī ir palicis neizmērojams kauns par manu kolēģu rīcību.
Pieļauju, ka jūsu morālās līnija piekritēji tagad var braši teikt - tavs, mīļais, laiks ir aizgājis. Tagad ir citi kritēriji, cita pasaules kārtība. Lai tā būtu. Lai. Nākiet, lauziet, atklājiet. Dariet. Jūs esat jauni un jums pieder VARA.
Man tas nav pieņemami. Atzīstos. MAN TAS NAV PIEŅEMAMI, ka mani kolēģi ir spējuši ar konkrēti šādu rīcību un konkrēti šādu publikāciju pierādīt kādas personas amorālo dabu.
Starp citu, (kaut arī pieļauju ka Tev šie vārdi ir tikai vārdi, bez seguma) - netiesā un netapsi tiesāts. Tā kā, ticamākais, paliksim katrs pie sava viedokļa.
Bet kā mediju lauciņā "urbinošs" un kaut ko zinošs cilvēks varu teikt, ka Diena no marketinga viedokļa raugoties zaudēja. Un smagi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andžejs 21.06.2008 10:13
Lasot šo visu stāstu, mani pārņem šādas asociācijas:
Kastēns - izskatās pēc ciema pamuļķa. Gan tāpēc, ka iekrita, gan tāpēc, ka galīgi nepārliecinoši mēģināja attaisnoties;
Žurnāliste - izskatās pēc lētas sievietes. Manuprāt, žurnālistam ir jāizmanto nevis savs ķermenis, bet gan citi līdzekļi, lai pievērstu sabiedrības uzmanību kādai problēmai.
Diena - ar visa šī "pasākuma" atbalstīšanu un ziņošanu par to, atgādina prastu, sensāciju kāru lapeli un ir zaudējusi reitinga punktus, kā nopietns un analītisks laikraksts. Līdzīgi kā ar asociācijām par žurnālisti - būtu jāizvēlas citi veidi, kā pierādīt amatpersonas (ne)kompetenci.

Nobeigumā piebildīšu, ka piekrītu Pēterim, ka Kastēnam būtu jāatkāpjas, iespējams jāaiziet no partijas. Taču pirmkārt tāpēc, ka meloja un centās maldināt sabiedrību, nevis "ģimenes vērtību pārkāpšanas" dēļ, kas, manuprāt, ir viņa paša un viņa ģimenes darīšana.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

LPP/LC 21.06.2008 09:35
Kā jūs visi varat likt vienā maisā politiķi no LPP, kam politiskā popularitāte balstās uz paša kvēli sludinātajām ģimenes vērtībām un citu cilvēku privāto dzīvi (piemēram, žurnālistu). Nu, ir taču atšķirība, ja pats sludinātājs grēko.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arnolds 20.06.2008 22:05
Šis ir diezgan smieklīgs atgadījums, manuprāt. Tīri personiski es absolūti nesaskatu šajā gadījumā nekādu problēmu. Mēs visi esam cilvēki un mēs darām dažādas lietas, ja nav kriminālpārkāpuma, viss ir ok. Tā kā manis pēc Oskars Kastēns var turpināt darboties gan savā partijā, gan ministrijā, kas diemžēl izskatās absolūti nevajadzīga un valsts tajā skaitā manus resursus tērējoša.

Problēma rodas tajā, ka gan Oskars, gan viņa kolēģi no partijas bija definējuši ģimenes vērtības par nepārkāpjamām un ar to palīdzību nokļuvuši pie varas un tālāk mēģina iedzīvināt tās sabiedrībā. Atkal man personīgi vienmer ir bijis skaidrs, ka tā ir viena liela diršana diemžēl, jo nav nekas vieglāks kā apsolīt kaut ko nedefinētu un nedefinējamu, bet diemžēl daudziem cilvēkiem likās, ka viņi patiešām to domā. Vēl pie tam šī partija mēģināja šīs mistiskās vērtības uzspiest sabiedrībai. Līdz ar to, es uzskatu, ka tas, ka Diena atmaskoja to, ka viņi paši netic un nedzīvo pēc šīm vērtībām ir ārkārtīgi pozitīvi visai sabiedrībai. Sou, Respect un Paldies!

Protams, nedaudz labākā sabiedrībā visi jau no paša sākuma būtu sapratuši, ka cilvēks vai cilvēku grupa, kas pasaka, ka mēs esam par ģimenes vērtībām ir liekuļi, jo diemžēl ģimenes vērtības ir nevis ģimenes vērtības pašas par sevi, bet gan ekonomisku, sociālu, politisku un psiholoģisku faktoru kopums, kas liek cilvēkiem pašiem izstrādāt šīs vērtības. Milzīgas korupcijas eksistenca, kas lai arī tiek piesegta ar skaistiem saukļiem par ģimenes vērtībām, nebūt šīs vēŗtības neveicina - tā rada ekonomisko nestabilitāti, bremzē attīstību, mazina cilvēku ticību un cerības nākotnei, liek liekuļot, utt. Principā viss šis liek cilvēkiem atlikt lēmumu par bērnu iegūšanu, taisīšanu, vai sauciet to kā gribat. Sou, jā, nedaudz labākā sabiedrībā vajadzētu pietikt ar apm. līdzīgu argumntu un nevajadzētu taisīt nekādas provokācijas.Diemžēl pie mums netiek investēta pietiekama nauda izglītībā un, lai cilvēki kaut ko saprastu ir nepieciešama lēta šokēšana. Tas, protams, visā šajā ir pats skumjākais.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 20.06.2008 21:21
Nils Konstantinovs to pašu uzrakstījis vēl labāk - http://www.apollo.lv/portal/news/articles/130578 . Konstruktīvu rīcību žurnālistikā arī malāstāvētājam nav grūti atšķirt no destruktīvas. Palīdzēt lasītājam atrast patiesību, nevis pašausmināties par to, cik visi ir lieli divkoši un tikumība vispār ir tukša skaņa.

Varētu vēl cerēt, ka "Dienas" motīvs bija kā vācu sakāmvārdā - "rupjam klucim ir vajadzīgs rupjš ķīlis" (Ein grober Klotz braucht einen groben Keil) - ka naivajai sabiedrībai esot jānorauj nezkāds "maldu plīvurs", jo ilūziju māktos LPP līdzjutējus citādi pārliecināt nav iespējams. Man ir aizdomas, ka neatkarīgi no LPP, ja reiz šāds rupjais klucis Latvijas politikā eksistē, tad viņa atgriešanos mēs piedzīvosim vēl un vēl nepatīkamākā veidā. Publikas izklaidēšanai tiks izspēlēti arvien jauni neķītri gājieni - "Diena" velti iedomājas, ka viņi pārspēs labi apmaksātus polittehnologus, kuri "vispirms novelk līdz savam līmenim un pēc tam sakauj ar pieredzi".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 20.06.2008 21:01
>>> Pirmkārt, es šinī blogā neesmu vērtējis Dienas žurnālisma ētiku, bet gan liekulīga politiķa uzvedību.

Teikt, ka 2*2 ir 4 NAV liekulība. Pat tad, ja to apgalvo blēdīgs pārdevējs, kurš apskaita pircējus - tā vienalga nepārstāj būt Patiesība.

Šis dzeltenais skandāls lieku reizi pamato, ka LPP/LC ģimenes vērtības uzsver pilnīgi pamatoti. Tāpat kā I.Godmaņa autoavārija pamato nepieciešamību piesprādzēties. Objektīvi dabas likumi ir jāņem vērā tādēļ, ka tos neievērojot var ciest cilvēks pats un apkārtējie. Ticīgi cilvēki tajā saskata arī Dieva gribu.

Toties nevienam nav jācenšas būt tikumīgam tikai tādēļ, lai iztaptu kādas partijas statūtiem, vai lai citi liekuļi viņu nenosauktu par liekuli. Bet gan aiz cieņas pret to kā uzbūvēta pasaule, kurā visi dzīvojam. Sev un visiem citiem novēlu - kļūt tikumīgākiem, vairāk laika veltīt ģimenei. Tad arī epopejas ar jolkinām un kastēniem kļūs nevajadzīgas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 20.06.2008 18:46
Kolēģis,
Man ir Jums pretjautājums - kur Jūs redzat paralēles šajos divos blogos un gadījumos? Vai Jūsuprāt politiskās morāles un ētikas situācija Latvijā ir tāda pati kā Zviedrijā, lai mēs varētu runāt par to, ka Latvijas gadījumā žurnālisti ir "pārcentušies"?

Pirmkārt, es šinī blogā neesmu vērtējis Dienas žurnālisma ētiku, bet gan liekulīga politiķa uzvedību. Tēma ir pavisam cita šinī blogā, jo vērsu savu kritiku pret politiķi, kura vārdi un darbi kliedzoši disonē.

Otrkārt, protams, ka varētu arī diskutēt mediju darbības metodes, bet tieši konkrētajā gadījumā man likās svarīgāk izgaismot minēto disonansi, jo politiķa vārdi visai bieži ir vērsušies pret minoritāti, kurai es pats piederu. To es daru subjektīvā medijā - blogā jeb elektroniskajā dienasgrāmatā -, kas manā skatījumā nemaz nepretendē uz objektivitāti, bet kā esmu uzsvēris iepriekš ir un paliek dienasgrāmata - subjektīvu vērojumu fiksējums.

Treškārt, uzskatu, ka Zviedrijā atmaskojošā jeb izmeklējošā žurnālistika ir attīstījusies un ir pilnbriedā esoša rūpala. To, diemžēl, nevaru teikt par Latviju, kur atmaskojot liekulīgu politiķi žurnālistei ir jāuzklausa pārmetumi un rupjības. Vai tas nozīmē, ka Latvij pilsoņi ir ar mieru paciest liekulību? Es ceru, ka ne, ka šīs reakcijas ir pārpratums, jo lasītājiem nav pieredzes ar atmaksojošu žurnālistiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 20.06.2008 17:36
Nupat pašaizliedzīgā Jolkinas darba rezultātā redzējām, ka starp Dienas "žurnālistiem" un pērkamām radībām nav būtiskas atšķirības. Varbūt arī to, ka partijā LPP/LC darbojas parasti cilvēki nevis svētie. Starp citu, kādēļ neviens neraksta par to, ka visa šī "sabiedrības integrācija" ir viens milzīgs melu un liekulības pasākums - domāju, ka šo ministriju vajag likvidēt. Lai darbinieki, ieskaitot ministru, meklē kādu sakarīgāku darbu. Un, protams, nevienam nav šī stulbuma dēļ jāatkāpjas, ja nu vienīgi LPP/LC tiešām vēlas pārdēvēties par liekuļu partiju.

Ko atliek darīt mums visiem pārējiem, kad pēdējais līdz šim puslīdz normālais laikraksts "Diena" bezprincipu politiskajos cīniņos strauji pārtapis par tenku izgāztuvi? It kā jau interesanti reizēm avīzē palasīt par to, kurš ar ko redzēts kopā, kuri ir skūpstījušies vai sūtījuši divdomīgas SMS...

Domāju, ka Internets un citas 21.gs. plašsaziņas iespējas padarīs pasauli plakanāku un arī mūsu samaitāto "viedokļu eliti" pamazām noliks pie vietas. Mans 0.02 LVL ieguldījums "Dienas" informācijas monopola drupināšanā - sk. http://www.ante.lv/xwiki/bin/view/Arts.Songs/ .

Priecīgus visiem Jāņus!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM>Art 20.06.2008 16:35
Par kādiem batoniem tad te iet runa? Vai ģimenes vērtības ir batons? Ja jau kādam liekas ka Kastēns runājot par ģimenes vērtībām bāž batonus , tad tā ar vajag teikt ; Kastēn nebāz batonus ausīs! Bet tak tā nesaka , saka: Kastēn tu pats esi tāds ... ka neesi tiesīgs labus vārdus nemaz teikt. Bet Kastēns tak tā tīri normāls izskatās , un kāpēc tad lai viņš nevarētu labus un patiesus vārdus teikt. Jā , nu ja uztaisa provokāciju , tad traipi parādās , bet provokācija tak nav normāli dabiski apstākļi. Provokācija ir pastiprināti kārdinošu apstākļu radīšana , un kas to var noteikt cik pastiprināti kārdinošiem apstākļiem Kastēnam bija jāstājas pretim. Un kurš no mums kādus pastiprinātus kārdinājuma apstākļus spēj izturēt , kas to izmērīs un salīdzinās , un kas pēc tā spēs noteikt kurš ir tiesīgs labus vārdus runāt , kurš ne?
Tā ka provokācijai uz grēku nav nekāda attaisnojuma , ar to neko nevar pierādīt.
Nu Kastēns ar provokācijas palīdzību ir parādīts kā grēcīgs , bet tas jau bez visām provokācijām tāpat bija zināms , jo bez grēka tak nav neviens , arī tie kas viņam par grēcīgumu ko pārmet. Ar provokācijas palīdzību Kastēns tiek parādīts sliktā gaismā , bet par ko cilvēku ar provokācijas palīdzību parāda sliktā gaismā? Par to ka viņš saka labus vārdus? Kurš tad turpmāk teiks labus vārdus ja par to speciāli , kā atmaksa par tiem labajiem vārdiem laikam , tiek izgaismotas teicēja tumšās puses? Kuram no mums tad nav savas tumšās puses? Kuram tad patīk ka tās tiek izgausmotas? Jā , nu ir jau vēl tie daži dīvaiņi homoseksuāļi , kas par visu vari paši cenšas izgaismot savas tumšās puses , bet tie jau vispār cer tumšo pataisīt par gaišo , tā teikt tādu vispārējo melbalto daltonismu ieviest.
Bet tā , kur tad mēs ņemsim to labo ,ja ne no labiem vārdiem? Kurš tad teiks tos labos vārdus ,ja par to uzreiz sekos provokācijas ar civēka tumšās , grēcīgās puses izgaismošanu. Un ko tad mēs darīsim bez labā , kulsimies tikai un vienīgi pa slikto? Ha , tas jau ir ceļš uz elli jau tepat , zemes virsū.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kolēģis 20.06.2008 11:56
Pēteri,
un kā tad ar Tavu blogu 2007.gada 2.novembrī? ( http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=60444 )

Cik var noprast, tad Tavi morāles principi attiecībā uz žurnālistu izmeklēšanas metodēm un pieļaujamām robežām šajos mēnešos ir pamatīgi evolucionējuši. Acīmredzot tāpat kā evolucionējusi ir pati Diena.
Ļoti žēl, ka šis gadījums ir noticis laikā, kad Latvijā neeksistē norāla profesionālā organizācija. manuprāt būtu labi konkrēto gadījumu izdiskutēt profesionālā lokā. Es uzsveru - izdiskutēt, ne nosodīt vai kādi citādi represīvi izturēties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Art 20.06.2008 10:47
IM -> Tātad esi par to, lai LV iedzīvotāji atver savas ausis labajiem "batoniem", kas tajās tiek bāzti, un aizver acis tam bardakam, kas reāli notiek apkārt? Welcome back to Soviet Union, kur vienmēr bija 99,8% tautas atbalsts valdošajai partijai (palabojiet, ja kļūdos, man ir 21 gads...) un visur skanēja skaistie vārdi, ka redz - dzīvojam attīstītākajā un vienlīdzīgākajā sistēmā pasaulē...
Protams, piekrītu, ka optimisms ir nepieciešams, it īpaši pašlaik, ekonomikai ieejot recesijā. Bet tas, ka presē lielāku ievērību vienmēr iegūs sliktās ziņas, jau ir sevi pierādījusi patiesība. Un tas, ka brīvās preses pienākums ir sniegt tās lasītājiem patiesu, saistošu informāciju, arī domāju ir diezgan vispāratzīti pieņemts. Šajā gadījumā Diena ļoti labi izpildīja savu funkciju - kā mūsu, demokrātiskas sabiedrības, ievēlēto pārstāvju audits - jo politiķi ir tās personas, kuras pārstāv mūsu intereses un pieņem daudzus lēmumus visu LV pilsoņu vārdā, tādēļ mums ir tiesības - un arī pienākums rūpēties par viņu rīcību un godprātību pārbaudošu mehānismu eksistenci un darbību.

Protams, izmantotā metode no vienas puses balansē uz vispārpieņemto normu naža asmens, taču no otras puses - vai tas nav vienīgais veids, kādā vēl ir iespējams pamodināt vietējo elektorātu - miermīlīgā žurnālistika ir izgāsusies - pietiek vien apskatīties pagājušo vēlēšanu rezultātus.

Autoram - labs raksts, piekrītu. Par tēmu - ministram ir jāatkāpjas no amata un jāizstājas no partijas. Attīstītā valstī pēc tamlīdzīga skandāla partija tiktu likvidēta, jo tai vairs nebūtu iespējams atgūt tās elektorātu. Redzēsim, kā būs Latvijā...

Ar cieņu, Art.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Alekša dubultmorāle 20.06.2008 07:47
Attiecībā uz praidu un tiem kas to nevēlas aizliegt: Bargi jāsprediķo par grēku.

Attiecībā uz sev simpatizējošiem politiskajiem spēkiem: Jāatceras bībeles citātu par citu netiesāšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 20.06.2008 01:31
Man ir prieks, ka šis raksts ir izsaucis reakcijas, pat ļoti stipras, jo politiskā un politiķu morāle vienmēr ir bijis sabiedrības diskusijas centrā, turklāt ne tikai Latvijā, bet arī citās zemēs.

Tomēr pat nepiekrītot šīs elektroniskās dienasgrāmatas autora viedoklim un pat jūtoties provocēts, Jums visiem ir jāsaglabā pieklājība.

Pretējā gadījumā esmu spiests Jūsu komentārus dzēst.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 20.06.2008 00:06
Cilvēkiem konkrēti pasaka lai skatās uz labiem vārdiem un neskatās uz sliktiem darbiem. Bet nē , cilvēks negrib dzirdēt labus vārdus , cilvēkam vairāk interesē slikti darbi. Bet kas no tādiem cilvēkiem kas labos vārdus laiž gar ausīm un tik pastāvīgi ķolē uz sliktiem darbiem? Beigās tā pierod pie tiem sliktajiem darbiem ka gatavi ar jebkādiem līdzekļiem un uz jebkādiem upuriem , ka tik atkal varētu ieraudzīt kādu sliktu darbu , vienkārši tā , savam priekam , sak re kā tie jau ar tādi paši sliktie. Un tā jau arī ir , darīt sliktus darbus mākam visi , bet teikt labus vārdus māk ne katrs. Nu un tiem kas nemāk teikt tos labos vārdus gribas novēlēt lai vairāk klausās uz labiem vārdiem un mazāk ķolē uz sliktiem darbiem , varbūt ka ar laiku tad nebūs problēmu arī ar labu vārdu teikšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Vladimirs Vladimirovičs 19.06.2008 20:52
Principā, varu tikai piekrist Aleksim. Šoreiz Diena&Co (viņu rīcības atbalstītāji) pārkāpa viņuprāt niecīgu, tomēr patiesībā diezgan platu morālās uzdrīkstēšanās līniju. Jāatcerās, ka atpakaļceļa viņiem, Tev, Pēteri tajā skaitā, vairs nav. Arī jūs un jūsu pārstāvētās vērtības tiks vērtētas pēc tiem pašiem kritērijiem. Un vēl stingrāk. Pieļauju, ka jūs par to nebijāt domājuši, bet tā tas būs.

Par Dienu. Saprotu, ka G.B. "operāciju Oskars" laikam sāka brīdī, kad Dienā vecā valdība vairs negribēja, bet jaunā vēl nebija "iebraukusi". Tajā pašā laikā N.Ločmele lēmumu par publikāciju pieņēma pati. Nu ko, arī viņai nāsies "turēt sitienu".

Vai ar šādu gājienu saglābs situāciju ar Dienu, jāšaubās. Viņi zaudēja daudz vairāk kā ieguva.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 19.06.2008 20:27
Atvainojos par to, ka iepriekšējā komentā aizskāru kādus četrus cilvēkus personīgi. Apzinos, ka es līdzīgi citiem varu pieļaut kļūdas publiskā saskarsmē - un šoreiz kļūdījos īpaši nopietni. Piebildīšu, ka esmu par pilsonisku saskaņu nevis personiskiem strīdiem un pazemojumiem. Kā jau izsenis ir zināms - Netiesājiet un jūs netiksiet tiesāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 19.06.2008 17:47
Jā, galvenais šajā stāstā ir tas, ka Kastēns, kas ir LPP ģimenes vērtību balsts, ir pavisam skaidri parādījis, ko viņam šīs ģimenes vērtības nozīmē.

Un man ir vienalga, vai Dienai tā vajadzēja rīkoties vai nevajadzēja, bet Kastēns nevar palikt amatā. Un partijā.

Citi autora darbi