Sievietes lietošana 38

Senajā Romā vergu tirgi pastāvēja katrā pilsētā. Mūsdienās šo lomu pilda reklāmas, kuras tieši vai netieši aicina lietot sievieti kā tirgus preci, kuru patērē, nomā, pārdod kā ekstru kopā ar apkures katliem, auto, parketa grīdām, sadzīves tehniku un šķīstošo kafiju.

Iesaki citiem:

Senajā Romā vergu tirgi pastāvēja katrā pilsētā. Vergu pārdeva kā jebkuru citu preci: lai vergu pārdotu dārgāk, īpašnieks ietērpa viņu jaunā apģērbā, sacirtoja matus. Sevišķi veiksmīgu karu laikā vergu dažkārt pārdeva par 4 denārijiem, bet verga parastā cena bija 400 – 500 denāriji. Kungs varēja vergu nesodīti nogalināt, iemest pie plēsīgām zivīm vai savvaļas zvēriem apēšanai[1].

Jums liekas, ka tās ir barbariskas tradīcijas, sena vēsture? Nebūt ne. Šodien pat Rimi aicina līdzās pārtikas precēm iegādāties sievietes. Maksā par vienu, otru Rimi dāvina! Unibanka sola, ka laimē tas, kas vairāk novelk. Reklāmā par norēķina kartes lietošanas priekšrocībām vīrietis novelk sievietei kleitu. Krājbanka aicina noguldīt silti: lielāki procenti uz sievietes krūtīm. Savukārt, ja klients – vīrietis ātrāk pieteiksies pensiju līmeņiem Unibankā, viņš saņems lielu torti un četras beibes. Info līnijas 118 reklāmā puisis vilciena vagonā vēro kājās stāvošu sievieti un prāto: “Interesanti, vai stāvoša sieviete aizņem vairāk vietas nekā sēdoša?” Kā par mēbelēm – vai antresols aizņem vairāk vietas nekā kumode? Unilīzinga reklāma sludina, ka visas sievietes ir čūskas. Un jūs jau zinat, ka katram kārtīgam latviešu vīrietim vismaz viena čūska dzīvē ir jānosit.

Visas šīs reklāmas tieši vai netieši aicina lietot sievieti kā priekšmetu un tirgus preci. Mantas lietotājs ir vīrietis. Pērciet un lietojiet, veiciet ar viņu maksājumus, noguldiet uz procentiem, pārvietojiet telpā. Vārdu sakot, - vīri, rīkojieties!

Ir divi aspekti, kas piedāvājuma jūklī var tikt nepamanīti.

Pirmkārt, juridiskais. Reklāmas ir pretrunā cilvēktiesībām, LR Satversmei, LR atzītajai ANO Konvencijai par jebkuras sieviešu diskriminācijas izskaušanu, tās pārkāpj LR Reklāmas likuma 3., 4. un 10. pantu.[2] Tās var tikt atzītas kā neētiskas, nepieklājīgas un dzimumu diskriminējošas.

Otrkārt, filozofiskais. Šie nav vienīgie plašsaziņas līdzekļu izplatītie priekšstati par dzimumu lomām sabiedrībā. Sieviete tiek parādīta kā otršķirīga, pakārtota vīrietim, kā manipulējama, pārdodama un aizstājama lieta.

Novembra pirmajā “Sestdienā” rubrikā “Anekdotes” ir ne mazums tādu, kas izsmej sievietes ķermeni, parāda viņas mazsvarīgumu un attēlo sievietes kā seksuāli lietojamas mašīnas. “Kāda sieviete atnākusi pie psihoanalītiķa. Tas viņai saka: “Izģērbieties!” Sieviete izģērbjas, psihoanalītiķis viņu iegūst un saka: “Tā, ar manām problēmām tikām galā, tagad stāstiet par savām!”” Un kroņa numurs: “Jauna akcija dzemdību namā: “Dzemdē dvīnīšus, trešo dabūsi par brīvu!”” Anekdotes skaidri norāda, kādiem nolūkiem ir radītas sievietes: lai “tiktu galā ar vīriešu problēmām” un dzemdētu bērnus. Sievietes kājstarpe un dzemde kalpo kā publiskas uzjautrināšanās objekts. Protams, nevar visiem pasaules ņirgām aizbāzt mutes, taču laikraksta galvenā redaktore – sieviete (!) var kontrolēt, ko publicē lielākajā dienas laikrakstā.

Oktobra pēdējā “Privātā Dzīve” reklamē karstākos mobilos hītus – javas spēles mobilajam telefonam. Kādā spēlē esot “neskaitāms daudzums kailu meiteņu, kas to vien vēlas, kā tevi, kas viņas atklās”, kamēr cita “domāta tavam priekam. Spēlē ar katru jaunu līmeni redzēsi arvien atkailinātākas meitenes.” Īsāk sakot, attaisi bikšu priekšu – tiek padotas meitenes!

Nav jau tā, ka diskriminētas tiek vienīgi sievietes. Minētajā “Sestdienā” tiek iztirgots Māris Verpakovskis un Deivids Bekhems. Gluži kā vergu tirgū viņi tiek salīdzināti, mērīti, svērti, tiek vērtēta viņu mantība un salīdzinātas viņu sievas. Iztrūka vienīgi viņu krāniņu garuma un galvaskausa apkārtmēra salīdzinājums. Taču tāpat jau skaidrs, ka Bekhems iekabina Verpakovskim, jo pirmajam ir lielāks suns un dārgākas mantiņas.

Turklāt nezinu, vai vīrietis, kurš tiek parādīts kā sieviešu pircējs, bezjūtu un bezdomu patērētājs un agresors, jūtas aplaimots. Daudziem vīriešiem nācies izjust aizdomu ēnu tāpēc vien, ka ir vīrietis. Esmu dzirdējusi, ka lielās aviokompānijas nesēdina bērnus, kas ceļo vieni, līdzās vīriešiem, kas ceļo vieni. Kāpēc? Droši vien katrs vīrietis tiek turēts aizdomās kā seksuāls maniaks – mazu bērnu pavedējs.

Minētie gadījumi uzrunā gan vīrieti, gan sievieti. Vīrietim tiek iegalvots, ka viņš ir īstais banku klients, pircējs, pakalpojumu un preču patērētājs, cilvēks, kam ir nauda un vara. Sieviete, savukārt, ir prece, ko patērē, pērk, nomā, pārdod kā ekstru kopā ar apkures katliem, auto, parketa grīdām, sadzīves tehniku un šķīstošo kafiju. Vīrieši, lieciet viņai noliekties, izģērbties, kustēties, tīrīt, gatavot un apmierināt jūs. Viņas ir domātas jūsu ērtībām un jūs varat to atļauties.

Kas tiek pausts sievietei? Esiet smukas un seksīgas, tad jūs labāk pirks. Un novāciet no savas sejas tās riebīgās grumbas un no dibena – atbaidošo celulītu. Tas bojā preces izskatu un pazemina tās vērtību. Kaut gan, ko tur daudz par tām sievietēm! Lietām jau nav dvēseles.


________________

[1] Senās Romas vēsture, Rīga, 1984.

[2] 3.pants
(2) Reklāmā atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas.

4.pants
1) paust diskrimināciju pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelšanās, mantiskā stāvokļa vai citu apstākļu dēļ;

10.pants
(2) Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas saturu.
(3) Reklāmas devējs ir tiesīgs izgatavot, pasūtīt, izplatīt vai nodot izplatīšanai tikai tādu reklāmu, kas nav pretrunā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem.




Šī publikācija ir tapusi projekta "Masu mediju loma varas pārdalē" ietvaros, kas finansēts no "Eiropas Kopienas Dzimumu līdztiesības pamatstratēģijas 2001.-2005. gadam" līdzekļiem, bet Eiropas Komisija nav atbildīga par autora pausto viedokli un darba tālāko izmantošanu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (38) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
crew zer

mxf converter free download to convert HD camcorder files. avchd converter convert avchd video files to avi, mp4, wmv, mov mts to avi mp4 mov mkv iMovie, FCP/FCE with mts converter, so to convert mts files for your PC and mobiles. mod converter we

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
spotlight

I finally found great post here.I will get back here. I just added your blog to my bookmark sites. thanks.Quality posts is the crucial to invite the visitors to visit the web page, that's what this web page is providing. make a club flyer

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Laine 21.11.2004 23:33
nevājš pārspīlējums. man tracina cilvēki, kas visur saskata uzbraucienus un diskriminaciju. nepatik anekdotes- dieva deelj, nelasi, kas tev liek!! nepatiik Rimi- neej. un vispaar nepatik degjeneerusies pateereetaaju sabiedriiba? kaap kalnos un meditee.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ievva 15.11.2004 14:11
Nu jaa, man arī smiekli nenāca! Vieniigi priecājos, ka tomēr beidzot visu aprakstīto sāk pamanī arī sabiedrība. Lai arī tā būtu tikai kāda daļiņa no sieviešu sabiedrības! Un protams tikai daļiņa. Jo pārējā daļiņa, ir tīri apmierinātas ar savu preces statusu! Kādai no mums liekas, ka ir aizkaroši būt precei, vai riepu komplektam pievienotam bonusiņam. Tomēr citām tas sķiet pagodinājums! Tas dod iespēju iegūt savu saimnieku, kurš tad arī pucēs un spodrinās lelliiti. Šīs meitiņas tad arī mierinās sevi ar domi, ka raksta autorei ir problēmas ar mārketingu! Tikai vai viņas aizdomājās, ka pienāks brīdis, kad arī viņām būs problēmas ar mārketingu!? Daži "vīrietīši" ko pīkst par nesakoptām sievietēm, nu mīļie paskatieties tak uz sevi! Sakopti ir tikai puiši žurnālos (ar retiem izņēmumiem)!!! Lielākā daļa līdzinās grūtniecēm, taukainiem matiem, aizvēsturiskiem uzvalciņiem!

Jauki būtu pavērot tiesas procesu, kurā varētu pavērot ka precēm ir arī citas domas un prasmes! Vienīgi, man šķiet, ka patiesībā tam apakāsā tomēr ir vīriešu gļēvulība, jo īstenībā viņi saprot, ka pēdējo gadsimtu laikā sievietes strauji sāk viņus apsteigt. Viņas bieži izrādās spēcīgākas par saviem vīriešiem! To jūtot un mēģinot ko darīt lietas labā, tad arī viņi cenšās tādējadi radīt sev tīkamas mirāžas, par tīkamiem bonusa veidā iegūstamiem skaistiem, muļķīgiem zaķīšiem- sievietēm. Arī tie pārmetumi par nesakoptām sievietēm! Tas ļauj pašam justies sakoptam pat tad kad reizi nedēļā tiek nodzīta bārda, un samainītas zeķes! To visu paklausoties, sievietes tikai vairāk cenšās, mācās un strādā, lai pierādītu pretējo. Un rezultāts protams neizpaliek. Bet mīļie vīri, palasa anekdotes par muļķigām sievietēm, un saprot, ka ar viss tak viss ir kārtībā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Snii 14.11.2004 11:53
Mulder, te Tev var vienīgi piekrist. Tas ka kāda daļa ir neglītas, resnas un pietam, sev un citiem mēģina iestāstīt ka skaistums nav vajadzīgs, un mēģina skaistas sievietes aizvākt no reklāmām, ir tikai un vienīgi nožēlojami.Es labāk skatos kā sievietes ,,tiek pārdotas,, nevis kārdējo debīlo veļaspulvera reklāmu, kur ūsaina tante stāsta cik grūta dzīve un ka ar jauno Boni būs labāk.Principā neciešu feministes un šīs sieviešu tiesībju aizstāves, tas ka jums tas nepatīk nenozīmē ka citām tas nepatīk.

Runājot tieši par reklāmām, atsevišķas sievietes piekrīt pozēt reklāmām,tomēr šī dažu sieviešu pašreklāma tiek padarīta par etalonu visām.Nesaprotu,kā var nelikties pazemojoši stāvēt kailai ar apgleznotu ķermeni pie auto un stulbi smaidīt??? Vai tiešām pašām sievietēm nav ne kripatiņas cieņas pašām pret sevi?Un to, protams, citi nekavējas izmantot... skumji, bet fakts.
Šādi un citi viedokļi ir mazliet debīli, kapēc tas būtu pazemojoši, ja ir skaists ķermenis, kapēc nefotogrāfēties un nefilmēties? Tas ka jums tads nav neliedz jums to nosodīt. Labāk vispār būtu gājušas armijā, nevis te citām dzīvi bojājušas.Un ja jūs, kas te vaid, neesat neglītas, resnas vai vienkārši nepiesaistošas no vīrieša skatapunkta, vai vēl labāk feministu lezbietes, tad es esmu rozā zebra.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mulders 13.11.2004 17:44
visvairaak par shitaam "tiesiibaam" nezkamdeelj ciinaas sievietes kuras pashas nav nedz smukas nedz iekaarojamas! es bi teiktu, te ir klasiskaa skaudiiba, nenoviidiiba un ljauniigums...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


editek 13.11.2004 17:00
to Colonel

butu aizliedzama ari kailu sieviesu un viriesu tirgosana dusas zelejas reklamas. ir tacu tik daudz maksliniecisku veidu un reklamas instrumentu, lai to produktu notirgotu. par alus reklama - ari butu aizliedzamas - ja paskatamies uz viriesu veselibas indikatoriem Latvija - mirstiba no arejiem celoniem (autoavarijas), sirdslimibas, sociala apatija/ depresija, pasnavibu skaits.

Musu sabiedriba nav viss OK.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

editek 13.11.2004 16:55
varu iepriecinat - sudzibas jau ir iesniegtas Radio un TV padome un Pateretaju tiesibu aizstavibas centra

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


colonel 13.11.2004 11:05
Sķiet, ka autorei ir kadi mazvertibas kompleksi un problemas pašai ar sevi. Es nevelos kadu apvainot, taču šads skatījums uz sievietem, no sievietes skatijuma liekas noželojams. Reklām pēc savas butibas ir produkts ar kura palīdzību tiek veicinata kadas citas preces pirktspēja. Reklāma galvenais uzsvars tieklits uz precei, un no tā cik lielā mērā reklāma būs atraktīva un pievilcīga ir atkarīga konkretas preces pirktspēja. Mums visiem ir zināms, ka cilveku tirdznieciba nav atļauta un fakts ir tas, ar reklāmas palīdzību tirgo preci, nevis cilvekus.

Atspēkojot autores apgavojumus velos minet paris piemerus. Apmēram katrā otrā, ja ne katrā dušas želejas reklāmā tiek attēlota kaila sieviete. Pec autores apgalvojumiem shobrid varetu droši teikt, ka kartejo reizi sieviete tiek pārdot. Tāču tuvāk skatoties un iedziļinoties reklāmas būtībā, varu droši teik, ka dušas želejas reklāma nav adreseta virietim. Rodas jautājums, kapēc tad reklāmā, kas nav adreseta viriešiem tiek attelotas kailas sievietes? Lietas būtība ir tā, ka parādot reklāmā skaistu sieviešu ķermeni siviete netieši meģina sevi asociēt ar konkrēto sievieti reklāmā. Tikai tapec ka viņa velas but tikpat skaista ka sieviete reklama, viņa ari šo dušas želeju iespejams, ka nopirks. Šada situācija sanāk, ka sievieti "pardod" sievietei, nevis virietim. .... Turpinot, no šis pašas serijas, tad katra alus reklāma kurā ir vīrieši (90% gadījumu alus reklāmās ir vīrieši), var tik uztverta, ka negativa un parsliktu vīrietim. Alus, kā prece vairak vai mazak tiek tirgots vīriešū auditorijai. Skatoties no tada paša redzes punkta kā to ir darījusi autore, tad vīrieši šobrīd ir pielīdzināti dzerajiem un alkoholiķiem, kas degradē musu sabiedrību.

Domaju, ka nevajaga palik smiekligiem un skatīties uz citu valstu galejibam, kur kā seksuāla uzmakšanās tiek traktēts, pat par ilgu veltīts acu skatiens sievietei. Musu sabiedriba viss ir ok! Problēma tikai ir pašos kompleksu nomaktajos cilvekos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jekabs 12.11.2004 18:20
Cilvēki mīļie! Raksts taču ir par sievietes verdzibu! Romā bija verdzenes ko pirka un pārdeva. Latvijā visas sievietes ir verdzenes, jo vīrieši viņas par tādām tura. Rakstā ir aprakstits kā sievietes tiek verdzinātas reklāmu jomā. Rakstam nav nekāda sakara ar sievietes miesas atkailināšanas morāli. Tās, kas autorei maksā par rakstu, uzskata, ka brīva (liberated) sieviete var darīt visu, ko grib un morāli par viņu ģērbšanos lasa tikai garīgi slimas. Ekstrēmistes viņu starpā pauž viedokli, ka sievietes kļus pilnīgi brīvas tikai tad, kad visi vīrieši būs samalti gaļas mašīnās. (ref. Patrick J Buchanan The death of the West)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Janibas 12.11.2004 17:08
Nesaprotu kapec tiek jaukta preces pardosana ar marketinga lidzekliem, kas tiek pielietoti, lai preci labak pardotu! Sievietes vai viriesi, kas tiek izmantoti, lai labak pardotu kadu citu preci, konkretaja gadijuma pasi netiek pardoti - vini pardevas tad, kad piekrita dalibai saja reklama! Mes visi pardodam savas prasmes un spejas, ieskaitot speju but laba forma - uzturet labu fizisko kondiciju! Nesaprotu, kas tur ir nosodams, vai pretruna ar cilvektiesibam?

Pie tam reklamas biezi izmanto konkreto personibu - prece tiek pardota izmantojot konkreto cilveku, nevis "miesu" vispar! Jautajums, protams, vienmer ir par konkreta cilveka uztveri - vai un cik liela mera piemit humora izjuta. Kāpēc musdienu reklamās nevarētu izmantot erotiskus motivus?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mulders 12.11.2004 15:11
Tik nezkamdeelj "vienliidziibu" katrs definee pa savam :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juriste 12.11.2004 14:30
Paldies par rakstu. Tiešām prieks, ka kāds par šo tēmu pietiekami skarbi arī uzraksta.

Tagad par juridisko aspektu. Tiesības uz visu cilvēku vienlīdzību un godu un cieņu jau labi sen ir ierakstītas Satversmē (91. un 95.p.). Protams, ir jautājums, vai seksīgu, kārdinošu sieviešu, kas stereotipiski atražo savu lomu kā vīrieša kalpones un seksa objekti, ir tulkojams kā šo normu pārkāpums. Cik man zināms, Latvijā (vismaz Senāta līmenī) šādas lietas nav skatītas. ECT līmenī neesmu pētījusi, ja kāds ir dzirdējis, dodiet ziņu.

Būtībā viss tiešām atkarīgs no tulkojuma. Attiecībā uz reklāmu medijos Radio un televīzijas likums paredz, ka reklāma nedrīkst aizskart cilvēka cieņu; ietvert jebkuru dzimuma diskrimināciju. Šīs normas ir pietiekami plašas, lai zem tām paietu apakšā arī sievietes tāda veida attēlošana, kā rakstā minētajās reklāmās. Bet ir viens svarīgs "bet": līdz šim Radio un televīzijas padome, kas atbild par minētā likuma ievērošanu, nav saņēmusi NEVIENU sūdzību par šāda veida reklāmām. Žēl, protams. Bet tas nozīmē, ka liela daļa sabiedrības joprojām neuzskata, ka šīs reklāmas būtu pretrunā ar cilvēka (konkrēti, sievietes šajos gadījumos) cieņu un ietvertu dzimumu diskrimināciju. Arī Padomes sēdēs šāds jautājums nav apspriests.

Šajā sakarā gribētu pieminēt arī topošu Eiropas Parlamenta un Ministru Padomes rekomendāciju "Par nepilngadīgo personu un cilvēka cieņas aizsardzību un tiesībām uz atbildi attiecībā uz Eiropas audiovizuālo un tiešsaistes informācijas pakalpojumu industrijas konkurētspēju", kur dalībvalstis tiek mudinātas "iedrošināt audiovizuālo un tiešsaistes (online) informācijas pakalpojumu industriju izvairīties no diskriminācijas, pamatojoties uz dzimumu [..] vai seksuālo orientāciju, un apkarot šādu diskrimināciju." Tātad arī apkarot!! Un tur pat tālāk rekomendēts, lai pašas audiovizuālo un tiešsaistes informācijas pakalpojumu industrijas "apsver efektīvus līdzekļus, lai izvairītos un apkarotu diskrmināciju, balstītu uz dzimumu [..], vecumu vai seksuālo orientāciju audiovizuālajos un tiešsaistes informācijas pakalpojumos un lai veicinātu vīriešu un sieviešu spēju un iespēju dažādu un reālistisku attēlojumu sabiedrībā."

Tā lūk. Mediji tiek aicināti ne tikai izvairīties no "seksisma", bet arī veikt pozitīva rakstura pasākumus dzimumu vienlīdzības veicināšanai.

Un nevajag emocionāli vāvuļot par modeļu palikšanu bez darba, jo tikpat labi mēs varētu runāt par VDK aģentu bēdīgo likteni, sabrūkot PSRS. (Atvainojos modelēm, bet zinu, ka daudzas no viņām pašas saprot, ka tas nav nekāds sapņu darbs un dara to tikai jaunībā, izmantojot to, ka sabiedrība šobrīd gatava par to maksāt - un viņas nevajag nosodīt, tāpat arī prositūtas ne!)

Tiešām ceru, ka šī situācija mainīsies. Bet "pareizi" likumi vien to nemainīs. Jau Kants teica, ka tiesības ir morāles minimums - tādā ziņā ir prieks, ka ES valstīs vispāratzītais minimums stingri paredz dzimumu vienlīdzības. Taču diemžēl daļai sabiedrības morāle nesniedzas arī līdz šim minimumam. Ar laiku tas noteikti mainīsies, un labs solis tajā virzienā varētu būt mediju pozitīvs ieguldījums, ko savukārt var veicināt ar tiesību aktiem, rekomendācijām un pārdomātu valsts iestāžu audiovizuālo politiku. Pie tā arī strādāsim :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


pansi 12.11.2004 12:16
Brīnišķīgs raksts! Tiešām visu cieņu autorei, kas tik sasāpējušu tēmu apskatījusi atklāti. Patiešām patreizējā sabiedrībā arī es kā sieviete sāku justies kā prece.Runājot tieši par reklāmām, atsevišķas sievietes piekrīt pozēt reklāmām,tomēr šī dažu sieviešu pašreklāma tiek padarīta par etalonu visām.Nesaprotu,kā var nelikties pazemojoši stāvēt kailai ar apgleznotu ķermeni pie auto un stulbi smaidīt??? Vai tiešām pašām sievietēm nav ne kripatiņas cieņas pašām pret sevi?Un to, protams, citi nekavējas izmantot... skumji, bet fakts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mulders 12.11.2004 09:01
Mulders a manupraat autore visu savu saapi iisteniibaa pasaka peedeejaa rindkopaa!Kas tiek pausts sievietei? Esiet smukas un seksīgas, tad jūs labāk pirks. Un novāciet no savas sejas tās riebīgās grumbas un no dibena – atbaidošo celulītu. Tas bojā preces izskatu un pazemina tās vērtību. Kaut gan, ko tur daudz par tām sievietēm! Lietām jau nav dvēseles.Autorei ir skrobis, ka maitas viirieshi "nepeerk" celuliitpakaljas, ka vinjiem neinteresee baalas un sevi pasniegt nespeejiigas "dziljaas dveeseles"! Redziet babuliishi, juus pashas sevi nostaadat prechu lomaa uzstaadot viirieshiem prasiibas "ja tu man sagaadaasi maaju, tad es tev atdoshos", "ja tev buus smuka mashiina, tad paarguleeshu ar tevi", "ja tev ir liels dziivoklis, tad atsuukaashu tev"... ij viirieshi ljoti aatri iemaacaas shos pamatprincipus.Taakaa, daargaa autore, nav ko gruziities uz viirieshiem un sabiedriibu, kas ar tevi nekontachii tikai taapeec, ka nejeedz smuki sevi pasniegt... protams visadi Iiru viirishi, kuru baabas prosto ir atbaidoshas, arii par latvju zelteneem ar spalvainaam kaajaam ir sajuusmaa!Vispirms padariet to savu dveeseli veertiigaaku par miesu, un tad vibreejiet... viirieshi ljoti labi redz kas IR veertiigs un kas NAV, un nekaada tiesas praava sho veertiibu nemainiis! To varat mainiit tikai juus pashas!Bet visdriizaak buus kaa Zviedrijaa... dadziivojaas liidz feminismam, un zviedu viirieshu naudinja saak pluust uz aazijas sex valstiim!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Al_gm 11.11.2004 15:48
Bet kāpēc ar ķermeni (neatkarīgi no tā dzimuma) nevar pelnīt naudu? Man liekas, es jau gan to esmu rakstījis, ka jautājums nav par sieviešu diskrimināciju, jo lai gan šaja laikā posmā sievietes ķermenis ir vairāk pieprasīts reklāmā, tas var mainīties, bet par to, ka kādam liekas neētiski vispār ar to tirgoties. Man liekas, ka tam ar ētiku nav sakara, bet gan ar tīru uzņemējdarbību, kur prece ir arī skaistums. Skaistums nevienam nepieder, bet gan dažiem ir nodots lietošanā uz laiku, un ja cilvēks vēlas to ekspluatēt, pārdodot, tā ir katra personīga izvēle.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kidmena 11.11.2004 14:46
Pie sieviesu izglitosanas tiek stradats. Un speka pietiks. Ja apkart nebutu maskulina vide, kura sieviete ir "prece", kuru japardod, savadak nekam nederiga - situacija butu labaka.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kidmena 11.11.2004 14:43
Skolniek! Vai Jums neliekas, ka algu jautajums ari ir saistits ar dzimumu nevienlidzibu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Arvids Kalme 11.11.2004 11:11
Jā, diemžēl visos laikos sievietes miesa ir bijusi prece, gan dažādos tirgos un dažādos iesaiņojumos piedāvāta. Tas paradoksālais ir tas, ka civilizācijai attīstoties, šis process paplašinājas un padziļinājas. Mūsdienās tas ir patērētājsabiedrības ideālu un amerikāniskā dzīves veida ar naudas pielūgsmi, visatļautību, vardarbību un izvirtību, sekas.

Pašas sievietes lien vai no ādas ārā, lai piedāvājoties krāsotos, mālētos, ģērbtos un izģērbtos potenciālā pircēja iekārdināšanai. Droši vien to dara arī pati Evija krāsojoties un "pucējoties"!

Godājamās femīnistes savu enerģiju labāk varētu veltīt, savām "māsām" parādot, cik tas ir pazemojoši. Toties visi tā saucamie sieviešu žurnāli lasītājām potē šo izpatikšanas un sevis dārgākas pārdošanas morāli Sevišķi izceļas "Cosmopoliten", kas būtībā propagandē nākamo prostitūtu ideoloģiju. Bet šos žurnālus un to saturu veido nevis vīrieši, bet gan pašas sievietes !

Luk, ar ko godājamām kareivīgajām feministēm vajadzētu galvenokārt nodarboties laužot sieviešu stereotipo domāšanu un sevis pārdošanas sindromu ! Bet priekš tam laikam spēciņi ir par vājiem - atliek vienīgi demagoģiski klaigāt ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Al_gm 10.11.2004 19:44
Jā, esmu arī lasījis to rakstu 'the Economist'; šķiet, ka dažās valstīs šāda reklāma tiešām vairāk nedarbojas. Taču kamēr tā kaut kur darbojas, neredzu neko nosodamu cilvēka ķermeņa, neatkarīgi no dzimuma, lietošanā reklāmā, tas ir viens no mārketinga paņēmieniem. Šobrīd šādi reklāmas palīglīdzekļi mūsu patriarhālajā sabiedrībā pamatā ir sievietes, taču mainoties situācijai, mainīsies arī mērķauditorija un parādīsies vairāk vīriešu modeļu, kas jau ir novērojams. Man arī liekas, ka nekādu pretrunu ar cilvēktiesībām te nav, jo cilvēktiesības ir individuālas un piemīt konkrētajam indivīdam, nevis to grupai. Tās ir konkrēta cilvēka tiesības pret valsti. Ja kāds jūtas aizskarts ar reklāmu, piemēram, ja bez viņa piekrišanas viņš tur ir iekļauts, tam ir tiesības to apstrīdēt (šajā gadījumā tas gan nenotiks uz cilvēktiesību pamata). Taču nav iemeslu vispār aizliegt ķermeņa izmantošanu, jo tas ir tāds pats objekts kā visi citi.

Personas, kas figurē reklāmās, ir modeļi, kas piekrīt šādai izmantošanai, tas ir šādam darbam, un viņi saņem par to atlīdzību.

Gadījumā ja tiek demonstrēta vienkārši kāda atsevišķa ķermeņa daļa uzmanības piesaistīšanai un uz to reaģē, tad tas ir normāls cilvēku instinktu izmantošanas veids uzņēmējdarbībā. Tā balstās tieši ne tikai uz racionālo cilvēka apziņas daļu, bet arī uz emocijām un instinktiem, tajā skaitā seksualitāti. Tiktāl, kamēr tas darbojas un stimulē preču/pakalpojumu realizāciju, tas ir lielisks cilvēka ķermeņa izmantošanas veids. Šeit nav nekā neētiska, turklāt ētika ir katram sava.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


skolniek 10.11.2004 19:17
Mainas attieciibas ir viens no fundamentiem uz ko balstaas praktiski visas apzinaataas kultuuras. Mainas elements ir visur. No taa nevar izvairiities. Vismaz ne tuvaakajaa laikaa un patiesiibaa es arii nespeeju iedomaaties, ka tas maz buutu iespeejams. Turklaat. Pareizi, nav liela starpiiba starp mainas attieciibaam romas laikos un tagad. Nav liela, bet tomeer ir. Tagad tu vari (driiksti) nopirkt behema fotograafiju un to sapleest, bet nevari nopirkt dziivu cilveeku un vinju izbarot zveeriem. Taa kaa atskiriiba tomeer ir. Liela vai maza, to lai katrs pats nosaka. Man skiet, ka tomeer paliela. Ja pat neteiktu, ka milziiga.

Reklaamu kritika gan ir taada diivaina. MegaMoralizeejosa. Ir arii taada lieta kaa vienkaarsa uztvere. Nevajag paarspiilet to, ko nevajag paarspiileet. Sie tomeer ir tikai ziedinji. Turklaat. Autores saskatiitaa sievietes, viiriesa tirgosana kaa preci ir saskataama tikai speciaali ieluukojoties. Lielaakaa dala cilveeku to nemaz nepamana. Un par saadu reklaamu ietekmi uz zemapzinu striideeties buutu visai nepatiikama un nejeedziiga nodarbe. Saistiit reklaamas ar vardarbiibu gimenee var protams, tomeer taa nav daudz jeedziigaaka nodarbe kaa saistiit ziirinju probleemas ar bojaara veseliibu. Jeegas ne kaadas.

Vispaar. Sii polemika par mainas attieciibaam muusdienu sabiedriibaa ir gauzaam sarezgiita, lai to reduceetu uz tik vienkaarsaam teezeem. A kaa citaadaak? Teelu pirksana pastaav arii filosofijaa un maakslaa. Kur ir robeza? Laujiet jel antropologiem vispirms tikt skaidriibaa.

Turklaat visam sim ir tikai pastarpinaats sakars ar dzimumvienliidziibu. Ir daudz aktuaalaakas un viennoziimiigaakas lietas par kuraam runaat. Piemeeram algu nevienlidziiba. Saaksim ar to. Ar vienkaarsu cienju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bezvardis 10.11.2004 19:09
Hemeleons parspilee:

1) Nezinu, vai seksa industrija ir lielakais pelnas avots pasaulee. Internetaa, piemeram, mob.telefonu melodiju un bildisu pardosana ir taalu paarsniegusi visu neskaitaamo un uzbazigo seksa saitu peljnju. Starp pasaules bagatakajiem ljaudim ir softveru un mebelu razotaji, naftas magnati, bet ne pornokaralji un karalienes.

2) Nav ta, ka virietis vienmer grib un sieviete galvenokart negrib. Tas ir kartejais miits, kas izveidojies peedeejos 200 gados. Viduslaikos, piemeeram, uzskatiija, ka seksuaalais pleesona ir sieviete, bet viirietim to tik jaadara kaa kjiitri jaacensas sevi pasargaat no sieviesu seksuaalajiem uzbrukumiem. Tas viss atkariigs no sabiedriibaa izplatiitiem uzskatiem, tradiicijaam un principiem. Nevajag te biidiit biologisko determinismu. Taapeec arii nav taa, ka viirietim ir tikai viens veids, kaa dabuut sievieti, kura 'negrib', t.i., nopirkt vinju. Arii sievietei nav daudz iespeeju dabuut viirieti, kurs 'negrib'. Tiesa, muusu tradiicijias patlaban uzspiez viiriesiem vienmeer gribeet. Tai pat laikaa, ak, cik daudz sieviesu ir saruugtinaatas, ka vinju viiriesi ir seksuaali paaraak neaktiivi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bezvardis 10.11.2004 16:39
Interesanta ir veel viena lieta: taas reklamas ar sievietem virsu tacu laikam buus domatas parsvaraa viiriesiem. Tomer Latvijaa sieviesu ir vairaak. Vinas ari pelna (kaut kopeeji mazaak, bet tomeer) neslikti. Tad uz ko gan orientejas reklamisti? uz salidzinosi nelielu sabiedribas segmentu - seksuali izsalkusiem viriesiem. Vai tiesaam taa ir galvenaa auditorija, kas lieto Unibankas kartes un 118 pakalpojumus? Taa reklaama, kas ir redzama pie raksta, ja nemaldos ir kafijai vai kafejniicai. Arii lieta, kas vairaak pie sirds iet sievieteem. Tad kas tas ir - sievietes paardosana vai ari 'pozitiivaa teela' demonstresana, t.i., merkauditorija skatisies uz reklama redzamo sievieti, atzis to par labu esam un meginas tai liidzinaaties? Lai gan rezultata nostiprinaataa sievietes-kermenja ideja paliek ta pati visos variantos un te man pilnigi japiekrit Evijai

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Hameleons 10.11.2004 15:24
Pārsvāra autorei!

Nu piemēram tā reklāma, kas ir ievietota rakstā ar gandrīz kailo sevieti, man patīk, neredzu tē neko diskriminējošu, bet drīzāk mākslas elementus. Bet piemēram, par to novilkšanu un 118 esmu bijis šokā. Pirmoreiz ieraugot reklāmu 118, tā mani uzjautrināja, bet vēlāk, domājot pēc būtības, man tā jau sāka nepatīkt ētisko iemēslu pēc.

Pagaidam neskan pārliecinoši juridiskais aspekts. Es domāju, ka mums nekas nav jādara vismaz trīs iemēslu dēļ. Pirmais, diezgan daudz meitenes uzkop sevi, t.i. padara sevi seksīgus utt. piekš tā, lai atrastu bagāto vīrieti un labi dzīvot (varbūt arī pašai nestrādājot). Pajautājiet skolniecēm par viņu nākotni. Studentes jau ir bišķ feministiskas, un ne visas meitenes mācās augstkolās, tāpēc dati nebūs reprezentatīvie. Otrais, es piekritu Anarhia par to, ka šī reklāma ir dažu sieviešu iztikas avots, no kura neviena modele neatteiksies.

Raksts ir labs un uzrakstīts man pieļaujamā feministiskā formā (bišķ pārspīlēts). Tomēr, NEDRĪKST pieļaut, šī raksta juridisko attīstību, citādi sāksies vīriešu kūstība un viņu izmiršana :) Jo vienīgais veids kā dabūt sievieti legāli, ja viņa to negrib ir nopirkt. Ko tad darīsim, ja vīrieši nevarēs sev to atļauties? Viņš grib a viņa nedod.

Bet tas tā, būtiskākais ir tas, ka tiks slēgta sekss industrija vispār (lielākais peļņas avots pasaulē), jo tā ir merķēta pārsvarā uz vīriešiem; modeļu aģentūras utt. Vai negribiet arī bodyart ierobežot, jeb aizliegt? Sekas būs vēl šokējošākas! Kāds būs sievietes protrets nākotnē (gan ārējais izskat, gan pārējais)? es pat negribu par to domāt...

Citāte:

"Es nepavisam neesmu pret to, ka skaistas sievietes ķermenis tiek izmantots reklāmās, man daudz patīkamāk ir atšķirt žurnālā lapu, kur piem. ziepju gabalu rociņās iespiedusi puskaila jauniete, nevis bārdains onka spalvainām krūtīm."

P.S.: nu visur ir manipulācija, nu visur ir diskriminācija, atkarīgs no tā no kuras puses paskatīties. Tirgū pārdevējas arī izmanto!, nu ko ieliksim vīriešus arī veikalos. Nu nav mūs tik daudz :) Esmu sev atklājis sieviešu sapni (amerikāņiem - ir amerikāņu sapnis) — No visā teikta, sekas būs tādas, ka vīrieši kļūst par vērgiem.

P.S.S.: nedomāju, ka visi vīrieši domā tā, kā varētu tās sievietes izmantot. Mīļas nomierinieties! Manai meitene, piemēram, patīk, lai gatavotu vīrietis (es). Man nav iebildumu pašam ar to nodarboties, turklāt man tas labi sanāk...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Didzis K 10.11.2004 15:13
Te aizskārta ļoti plaša tēma, mēģināšu padalīties pārdomās tikai par to daļu, kas attiecas uz reklāmu.

Redziet pamātā ir divu veidu reklāmas, vienas, kas mudina cilvēkus kautko iegādāties tos baidot, otras - vicinot burānu. Biedu parasti izdomā visām auditorijām kopēju - Misters Kariess, Nabadzīgas vecumdienas, Neapmaksāti rēķini.. Politiskājās reklāmas vispār mēdz uzburt tuvi apokaliptiskas ainas.

Savukārt kā burkānu izmanto saknes motivātoru - seksuālās dziņas, pēc tā cik bieži reklāmās parādās kailas meitenes, var spriest, ka pie mums reklāmdevēji uzskata, ka lielākā auditorija ir vientuļi vīrieši vecumā no 20-30 gadiem, vientuļi tādēļ, ka ne-vientuļie parasti pirkumus uztic izdarīt savām draudzenēm, kuras attiecīgās reklāmas uztver pavisam citādi :)

Es nepavisam neesmu pret to, ka skaistas sievietes ķermenis tiek izmantots reklāmās, man daudz patīkamāk ir atšķirt žurnālā lapu, kur piem. ziepju gabalu rociņās iespiedusi puskaila jauniete, nevis bārdains onka spalvainām krūtīm. Vienkārši jāzin mērs lai nebūtu kā ar paši zinat kuras bankas kredītkaršu reklāmu (vārdā speciāli nesaukšu, ka nesauc vārdā noziedziniekus), kur kāds varēja atļauties vairāk, nekā cits.

Bet kopumā par rakstu - pārspīlēts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 10.11.2004 14:07
Mary: Kā lai tam tiek pāri? Varbūt iesākumam derētu kāda pamācoša tiesas prāva....?

Reklāmas nolūks bija un būs visiem līdzekļiem pievērst uzmanību. Tādēļ, pat ja gaumes un stila akcenti mainīsies, seksuāli orientētu reklāmu pievilcība nezudīs, un arī rietumvalstīs šādu reklāmu pietiek. Varam, protams, neformāli pārmest šo reklāmu, kā arī televīzijas sižetu un šovu veidotājiem, utml. par to, ka, izmantojot nekorektus paņēmienus (akcentējot savā vēstījumā kailumu, vai pat vardarbību, sievietes pazemošanu, utml.) viņi piekliedz publisko telpu un tur paliek neievēroti citi - varbūt gaumīgāk un asprātīgāk veidoti vēstījumi.

Nenoliegšu, ka arī mani vismaz pirmajā brīdī piesaista daudzi seksuāli atklāti vai sievietes pazemojoši sižeti - gan reklāmās, gan citur. Protams, cenšos izkopt savu gaumi, un izvairos no tamlīdzīgas produkcijas apzinātas meklēšanas TV programmās vai Internetā, bet, runājot par reklāmām, neesmu un nebūšu gatavs atteikties no reklamētajām precēm tikai tāpēc, ka to reklamēšanā piedalījušās dažnedažādas daiļas sievietes, un pieļauju domu, ka daža šāda reklāma attiecībā uz mani var labi "nostrādāt".

Lai varētu runāt par pamācošām tiesas prāvām, ir vajadzīga vismaz mulsulmaņu Šaria likumiem līdzīga tiesiskā apziņa par to, ka atkailinātu ķermeni rādīt un apskatīt ir neētiski no abu dzimumu viedokļa. Man nekas nav pretī, bet diez vai visi šobrīd esam tam gatavi. Mūsdienu Latvijā formāli interpretētu vārda brīvību tiesās vērtē daudz augstāk nekā jebkādus reliģijas diktētas tikumības normas (kur nu vēl musulmaņu!).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

marta28 10.11.2004 13:07
cepuri nost! paldies autorei par so rakstu! ka jau kads diskusija bija minejis, citas valstis jau sada veida reklamas ir "noiets etaps" un man ir prieks, ka ari mes beidzot par to sakam runat (un varbut kaut kad ari parstasim razot un pateret sada veida reklamas). prieks - ta varetu raksturot filingu pec raksta izlasisanas!:) ari man "niezeja nagi" rakstit kaut ko lidzigu pec pedejo laiku, manuprat, aizskarosakas un pazemojosakas RIMI reklamas (ar tam divam ligavam)... un es pilniba atbalstu autores izveleto raksta stilu un valodu - emocionali un krasaini - tiesi ar tadiem pasiem lidzekliem ka reklamu autori:) veiksmi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


trollis 10.11.2004 12:02
Interesenati, bet liekas paris the Economist atpakal bija raksts ari par so.

Izradas, ka Rietumeiropa si slimiba ir izslimota. Sabiedriba ir parsatinata ar seksualismu un sadas reklamas vienkarsi uzskata par garlaicigam un neinteresantam. Ja sabiedriba reklamas uzskata par garlaicigam, tad tas tiek mainitas. Tur, liekas, ari tika secinats, ka sim seksualismam reklamas ir laika zina ciklisks raksturs. Tatad vienkarsi ir japagaida...

Ir ari otrs aspekts - nu nedarbotos tas reklamas, ja attiecigi sievas, draudzenes un mates saviem attiecigi viriem, draugiem un deliem attiecigi iestaditu smazdenes. Redziet, dargas sievietes, liela mera jau tas viss ir iespejams tik ilgi, kamer sievietes pasas to pielauj. Viens skandalins majas - un virs vairak uz tadam reklamam neskatisies. Bet, ja pasas sievietes tam piekrit (pasivi), tad kam par to butu jadoma? Visas problemas jau sakas gimene!

Kaut vai piemers. Zinu, ka jaunas maminas sava interneta portala visu laiku sudzas, ka tur taja veikala ar ratiem nelaiz utt. Ta vieta lai rositos un aplimetu tos veikalus ar nosodosam uzlimem vai piketiem, talak par anonimu lamasanos interneta netiek.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ilvija Vule 10.11.2004 11:48
Pēc raksta izlasīšanas prātā uzpeldēja kaut kur dzirdēts stāsts par to, kā pasakaini skaista sieviete fotografējas pornogrāfijai, lai nopirktu savām kāzām kurpes. Problēma ir gan morālas, gan arī finansiālas dabas. No vienas puses, iespējams, ka kaut kas mainīsies brīdī, kad sievietēm par darbu sāks maksāt algu, nevis sociālo pabalstu. No otras - lai gan visumā izjūtu solidaritāti ar zināmu "nepareizā dzimuma" daļu, lieliski saprotu, ka par sieviešu - metaforiski apzīmētu "miskastes ar garām kājām" (copyright - LM) - rīcību atbildību uzņemties nevaru, bet pašas viņas diez vai to darīs.

P.S. Summary - ieguvums no lasīšanas procesa informatīvi - nekāds, emocionāli - mieles mutē ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

atis04 10.11.2004 11:37
Ja raksts nav vienkārši pagrūti saprotams humors, bet nopietnība, tad autorei visdrīzāk nepieciešama steidzama medicīniska palīdzība. Ja autors būtu vīrietis, es teiktu, ka viņš rakstot ir bijis stipri paģirains.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Anarhia 10.11.2004 11:32
Anarhia!

My #ss! Evija - lauj tachu cilvekiem stradat! Modele smuki nopelna par to, ka vina tiek "izmantota". Un ikkatram pilngadigam cilvekam ir tiesibas izveleties legalu iztikas avotu. Te tiek piemineta lidztiesiba, taja pasha laika aicinot atnemt iztikas lidzeklus kadai sabiedribas dalai - kaut kaa butu japaliek pie viena - vai ne taa?



Vivat anarhia!!!

Lai dzivo ricibas briviba!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mary 10.11.2004 10:03
Man gan īpaši smiekli nenāca,lasot rakstu. Autore būtībā lieliski tekstā un vārdos noformulēja manas domas. Raksts patiešām ir labs, aktuāls un nebūt ne emocionāls, bet gan uz reāliem faktiem balstīts.

Nezinu, kā ir ar citām un citiem, bet mani tas pazemo...Nožēlojami, ka sabiedrība nespēj reaģēt uz šāda veida reklāmām un tās joprojām izmanto mūsu, piedodiet, patriarhālās sabiedrības savaldzināšanai.

Kā lai tam tiek pāri? Varbūt iesākumam derētu kāda pamācoša tiesas prāva....?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

whitney000 10.11.2004 09:23
Raksts ir vienkārši fantastisks, sen neesmu lasījusi neko tik "asu" labā nozīmē! Jau sen boikotēju uzņēmumus, kas zīmē procentus sievietēm uz krūtīm un uzskata, ka labākais veids, kā pārdot datoru vai riepes, ir nobildēt šīs preces kopā ar kailu sievieti...



Vienīgais moments - visas tās reklāmas liecina par to, ka "people havaet". Reklāmas speciālisti nebūtu to izmantojuši, ja tas nestrādātu. Tātad - tas nostrādā, sievietes-preces ir pieprasītas... :-(((

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

diana_z 09.11.2004 23:12
Tēma ir aktuāla un svarīga, dzimumu loma mūsdienu sabiedrībā joprojām tiek uztverta ļoti konservatīvi. Tomēr nevar teikt, ka situācija palēnām nemainās. Reklāma ir ļoti redzama parādība, no tās cilvēki atceras un iegaumē situācijas, šādā veidā ,tās var būt bīstamas.

Tomēr autores pārspīlētais, emocionālais, uzbrūkošais stils neļauj uztver šo rakstu pārāk nopietni. Drīzāk tas iederētos kādā citā protālā, no šāda tipa raksta gribētos sagaidīt uz empīriku, faktiem, pētījumiem balstītus objektīvus secinājumus, kas spētu pārliecināt, nevis izsauktu atbaidošu reakciju pret autores stilu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 09.11.2004 22:49
Paldies Evijai par rakstu!

Varbūt "sieviete kā objekts" - tā ir izpausme mūsu vēlmei visus citus cilvēkus un pat pašiem sevi uzlūkot kā manipulējamus objektus. Martinam Buberam bija teiciens "I and Thou" (es un Tu, ar "Thou" saprotot dievbijīgu attieksmi pret Dievu, pasauli un katru sastapto cilvēku ), savukārt dažam labam citam cilvēkam pamatprincips ir "It and it" (es esmu tikai bezpersoniska lieta un tu tāpat). Sk. jocīgu stāstiņu par šo tēmu - http://www.cliftonunitarian.com/toddstalks/cousinit.htm . Ne tikai unitāristu baznīcai ir šāds stāstiņš; par šo pašu runā arī mormonis Stephen Covey - http://www.franklincovey.com/ez/library/char.html .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bezvardis 09.11.2004 22:18
Jaa, labs raksts, pasmejos no sirds. Mazliet tikai tads parspilets. Tiesa - kjermenus jau izmanto visvisadi, bet ne jau vienmer tas ir saistits ar vinu pardosanu. Tomer - bravo! Evija :-)

Saistītie raksti

Reklāmas likums politika.lv