Savējie teroristi 16

Pirmajā brīdī es pat nespēju noticēt ziņām par sestdien notikušo teroratentātu Stokholmā. Tik grūti iedomāties, ka kaut kas tāds var notikt pilsētā, kurā es nodzīvoju vairākus gadus. Divi sprādzieni notika ielās, pa kurām es biju pastaigājies ne reizi vien. Terorisms nu vairs nav tālu, svešu zemju fenomens. Tas notiek tepat blakām.

Iesaki citiem:

Patiešām, šī pasaule ir sasodīti maza. Izrādās, ka terorists pašnāvnieks ir uzaudzis Zviedrijas pilsētā Tranosā – un no turienes bija mans kaimiņš studentu kopmītnēs Stokholmā. Arī musulmanis. Kad sazinos ar viņu caur Facebook, uzzinu, ka arī viņš ir šokā. Tranosa ir mazpilsēta, kur teju visi pazīst visus. Tagad izrādās, ka viens no šīs pilsētas iemītniekiem jau labu laiku kalis plānus par svēto karu pret ķecerīgajiem zviedriem. Savējais. Un tomēr – nepavisam ne savējais.


Skaidrs pašlaik ir viens – radikāli nacionālisti izmantos šo traģisko gadījumu, lai vērstos pret Zviedrijas musulmaņiem kā grupu. Redz, tagad ir skaidrs, ko tie “dvieļugalvas” perina! Visi vienādi, izliekas tikai par labiņajiem! Un lai nu tad kāds neko nenoziedzies Ahmeds pierāda, ka viņu neinteresē ne bumbu jostas, ne n-tās jaunavas debesīs. Kad stereotipi pārtop diskriminējošā likumdošanā un sabiedrības akceptētā naidīgā attieksmē, apspiestajos tikai vairojas reliģiskais fanātisms ar tam raksturīgajām vardarbīgajām izpausmēm.


Filozofs Jirgens Habermass uzskata, ka terorisms ir komunikācijas patoloģijas izpausme. Kaut kas sabiedrības iekšējās sarunās ir nogājis greizi. Kāds konflikts ir nevis atrisinājies caur komunikāciju, bet izpaudies iracionālā vardarbības aktā. Kādam no “savējiem” ir iestājies psiholoģisks/komunikatīvs/ideoloģisks īssavienojums identitātē, un viņš ir kļuvis par “svešo”. Tiktāl svešo, ka kā vienīgo izeju viņš izvēlējies vērsties vienlaikus pret ļauno sabiedrību un arī pats pret sevi.


Šādu traģisku notikumu iespaidā svarīgi ir atjaunot un uzlabot komunikācijas kanālus sabiedrībā. Bet pats svarīgākais – neatsvešināt veselas sabiedrības grupas, kuras pēc tādiem vai citādiem parametriem ir tuvas teroristam. Mans kaimiņš studentu kopmītnēs bija tik tuvs sestdienas terorakta autoram. Un tajā pašā laikā – tik atšķirīgs.


Terorisma potenciāls ir mūsos pašos un mums blakus. Un tā ir mūsu pašu atbildība, cik lielā mērā tas tiks īstenots. Naids un neiecietība pret citādajiem neko neatrisinās. Tieši otrādi – šādā veidā mēs kļūstam līdzatbildīgi, jo kā uz paplātes pasniedzam motivāciju jauniem teroraktiem.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (16) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jaņdžs 25.12.2010 16:28
Tūgadiņ, tāgadiņ, pilsētnieki runā.
Tūgadiņ, tāgadiņ, ne jau svarīgi,
ko šeit lasītāji gudri spriež,
bet ko domā tie, kuri jūsu smaidu
sen kā liekulīgu redz.

Viena jauna Bagdādas puiša saprašana par "suicide bombers" http://www.youtube.com/watch?v=pa2xXx34lCU

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Ozols 19.12.2010 22:56
vienā no iepriekšējajiem bloga ierakstiem, Tu šausminājies kāpēc amerikāņi spiego Zviedrijā. Manuprāt šeit ir skaidra atbilde kāpēc. Es , protams, nevēlos teikt neko sliktu par musulmaņu kultūru, bet domāju šeit Hābermasa deliberatīvās demokrātijas izpratnei ir savi limiti. Nav jau tā, ka neviens ar musulmaņiem necenstos runāt, bet Rietumu ideoloģija ir pavisam savadāka no musulmaņu pasaules.

Šī reliģija ir jauna un iespējams paies vēl gadsimts līdz tā nonāks līdz sekulārismam, kā iespējami labākajam līdzās pastāvēšanas veidam.
Viss tas spams, kur te Ahmeds cenšas stāstīt, kas ir īstais Islams un īstie islama zinātnieki vienkārši pierāda, ka viņi domā pavisam savādāk un tam bieži vien tam nav nekāda sakara ar kaut ko racionālu.

Es , protams, uzskatu, ka ir nepieciešams runāt, komunicēt un veidot kontaktus, bet tas ar tādiem īstajiem muslimiem un nonākt pie vienotības tādos būtiskos jautājumos par to, kas ir sieviešu tiesības, kas ir cilvēktiesības un, kas ir preses brīvība (ņemot vērā karikatūras gadījumu)nav nemaz tik vienkārši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds Mahrim 15.12.2010 11:40
Īstenībā tās nav jaunavas, jo nemaz nav cilvēki. Tās izskatīsies kā (advansētas) sievietes paradīzē, bet tās nav uz zemes dzīvojošas, - nav cilvēki. Tās ir kā mākslīgi radītas Paradīzes sievietes. Savā ziņā tās būs jaunavas vienmēr, jo to jaunavība atjauniesies.
Bet runājot par Paradīzi ir jāsaprot, ka viss tiek runāts citā, mums nepieredzētā, kvalitātes kategorijā. Tāpēc vizualizēt kaut ko nozīmē iedomāties greizi.
Un starp citu, hūriju skaits arī nav noteikts, bet variējas individuāli.
Un šahīdi nenokļūst tagad pie hūrijām, jā - viņi ir paradīzē, bet pagaidām kā putni. Tikai pēc Tiesas dienas viņi nonāks Paradīzē kā cilvēki (ar uzlabotiem ķermeņiem un citādu domāšanu).
Parastie cilvēkie līdz Tiesas dienai guļ kapā. Daļa guļ labos sapņos, citi murgos. No tiem, kuri murgos, no tiem daļa ies uz Elli, cita uz Paradīzi, jo jau ar ciešanām kapā ir izpirkuši tos grēkus, kurus Dievs nepiedos vienkārši tāpat.
Par sievieti Paradīzē ir sarežģīti. Par to netiek detalizēti stāstīts (ir daudzi skaidrojumi kāpēc), bet tiek solīts kaut kas brīnišķīgi lielisks.
Tās sievietes, kuras gribēs paradīzē būt ar vīru, tās būs ar vīru personīgi. Sievietes paradīzē būs pat skaistākas par hūrijām.

Īsumā runājot par paradīzi - tā ir brīnišķīga vieta, bet to vizualizēt nozīmē kļūdīties. Savukārt, Elle ir briesmīga lieta, un lai gan aprakstīto mocību vizualizēšana arī ir kļūdaina, tomēr tās pat zemes pieredzes kategorijās ir baismīgas.
Tāpēc mērķim ir jābūt nokļūt Paradīzē un nenokļūt Ellē. Un tas ir atalgojums tiem, kuri vēlējās būt patiesās attiecībās ar savu Radītāju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mahris 14.12.2010 22:49
Ahmed, lūdzu neapvainojieties, es tiešām ļoti vēlos saņemt profesionālu informāciju savas ziņkāres apmierināšanai.
Nemuslimu literatūrā bieži runāts par jaunavām, ko īstenticīgie saņem paradīzē. Tagad arī Jūs lietojat šo vārdu. Ar to latviešu valodā apzīmē vēl nelietotu sievieti.
Kā tad sanāk? Nu, dabūšu es savas simts vai apmēram tik jaunavas. Pēc mēneša vai augstākais dažiem man vairs nebūs nevienas jaunavas. Bet priekšā mūžība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds Aleksim 14.12.2010 12:17
Vnk. izskatās, ka multikulturālisms ir izgāzies visur - tiklab Vācijā, kā Zviedrijā, kā Latvijā.
=========
Es gan šaubos, ka kaut kur Eiropā vispār ir bijis multikulturālisms.
Tad, kad izgāzās asimilācijas politika, tad to nosauca par multikulturālismu.


_Vienīgais, kas mūsu tautu var apvienot - tā ir valoda._
========
Valoda nevieno. Kopējas vērtības, mērķi, pagātne vieno.

_"wa lā taqtulū ʾanfusakum..." - "un nenogaliniet sevi"_
====
"un nenogaliniet sevi pašus" - jā, tas ir pašnāvības noliegums. Tomēr ir viedokļu domstarpības vai tā sauktie "spridzinātāji-pašnāvnieki" dara pašnāvību. Par pašnāvniekiem viņus sauc rietumu mēdiji.
Lieta tāda, ka pašnāvnieks ir cilvēks, kurš nevēlas dzīvot un tāpēc nogalina sevi. Savukārt lielākā daļa no šiem cilvēkiem, viņi vēlas dzīvot, bet upurē savu dzīvību lielāka mērķa labad.
Daļa Islāma zinātnieku atļauj kļūt par cilvēku-aviobumbu karā (ne pret civiliedzīvotājiem). Viņi pamatojas uz to, ka ir bijuši vēsturiski precedenti, kad agrīno muslimu karaspēka līderis atļauj atsevišķiem indivīdiem mesties iekšā ienaidnieka pūlī un kapāt tur, līdz viņu pašu sakapās. No vienas puses ir droša nāve, no otras puses ienaidnieka karavīriem krītas kaujasgars, jo redz, ka pat viens muslims var veikt lielu haosu viņu ierindā, kur nu vēl pretī stāv tūkstoši. Un tajā laikā karaspēkiem satiekoties kaujā kritušo kontrolētā kaujā nebija tik daudz. Īstā apkaušana (vairums gadījumos) sākas tad, kad otra puse metas bēgt.
Tomēr šāda argumentācija ir vāja, jo tas tikai atļauj doties drošas nāves misijās, bet ne pašam nogalināt sevi ar paša rokām. Jo tajā gadījumā lai gan nāve ir droša, tomēr tās ir ienaidnieka rokas, kuras nogalina un nevis paša roka nospiež spridzekļa pogu.
Izskatās, ka iemesls atļaušanai ir izmisums, jo šī ir pieeja "aviobumbām", kuras nabagi nevar atļauties. Un nonāvēšana šā vai tā notiek, vai ar AK rokā vai mājās dzerot tēju.
Un šo ieroci tik ļoti ienīst rietumi, jo tas nav AK-47 vs F-18, un tam ir rezultivitāte. Tāpat, atšķirībā no AK, tas iebiedē kareivjus un civilos, tāpat tas parāda, ka atšķirībā no rietumiem, pretiniekam šis jautājums nav vienkārši ikmēneša algas jautājums, bet gan pat svarīgāks par paša dzīvību.
Bet efektivitāte nav arguments atļāvumam.
http://forum.islammuslim.lv/viewtopic.php?pid=2791#p2791

Šeit 20. gadsimta Islāma zinātnieku grandu Useimīna un Albānī fatvas pret šādu praksi: http://www.forum.islammuslim.lv/viewtopic.php?pid=118#p118

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis Ahmedam 14.12.2010 01:50
@Ahmeds
"Latvieši nav iemācījuši krieviem latviešu valodu, tad grūti pamācīt zviedrus piespiest savus imigrantus gribēt runāt ar zviedriem."


Nav jau man mērķis uz kaut ko pamudināt zviedrus (neraugoties uz to, ka viens otrs zviedru izcelsmes cilvēks - Ilze Brands-Kehris, zviedru cilvēktiesību emisāri utml. bez kompleksiem pamāca latviešus, kā viņiem būs dzīvot). Vnk. izskatās, ka multikulturālisms ir izgāzies visur - tiklab Vācijā, kā Zviedrijā, kā Latvijā.

Eiropā kopš laika gala ir bijis visādu reliģiju sajaukums - rietumu un austrumu rita kristieši, musulmaņi Ziemeļkaukāzā, Krimā, Balkānos un aiz Pirinejiem. Pat nelielajā Latvijā ir gan katoļi, gan pareizticīgie, gan protestanti - nemaz nerunājot par pagānisma (dievturi) un ateisma (brīvdomātāji, marksisti, agnostiķi) tradīcijām. Vienīgais, kas mūsu tautu var apvienot - tā ir valoda. Visticamāk, ka Zviedrijā ir līdzīgi.


@Ahmeds
"Tad nu vienmēr var atrast kādu, kurš ne tikai uzķeras, bet arī ir gatavs īstenot savu fanošanu ibnlādina klubiņam uzspridzinot gāzes balonu vai ķīniešu petardes."


Domāju, ka islāma praktizētājiem, ja reiz viņi atzīst, ka šie cilvēki maldās, nevajag atstāt nekādas šaubas - pašnāvības taču islāmā ir aizliegtas. "wa lā taqtulū ʾanfusakum..." - "un nenogaliniet sevi" (4:29 - http://www.sacred-texts.com//isl/quran/00405.htm ). To jau nemaz skaidrāk nevar pateikt nekā tas ir pateikts Korānā. Plus vēl - nekur islāmā netiek par labu atzīta nevainīgu/nejaušu cilvēku nogalināšana. Ja nu kādam gribas vest asimetrisku karu pret karavīriem Afganistānā, ir daudzi citi normāli veidi, kā to darīt, neapdraudot tādus cilvēkus, kam ar to nav nekāda sakara.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 13.12.2010 23:54
Kaut vai vecmodīgs priekšstats: visiem imigrantiem jāmāk zviedriski,
=======
Latvieši nav iemācījuši krieviem latviešu valodu, tad grūti pamācīt zviedrus piespiest savus imigrantus gribēt runāt ar zviedriem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 13.12.2010 23:45
Un lai nu tad kāds neko nenoziedzies Ahmeds pierāda, ka viņu neinteresē ne bumbu jostas, ne n-tās jaunavas debesīs.
=========
Tās jaunavas interesē gan!


Bet par lietu. Lai nu paliek Habermasa Rietumu turpinājums runāt pašiem vienatnē paštīksminoties un uzskatot to par komunikāciju.
Vispār jau rietumiem nav maiga risinājuma šai problēmai. Visās tajās "runāšanas pieejās" ir problēma tajā, ka daudzas lietas nemaz nav viņu interesēs pateikt. Piemēram, vairāk cilājot konflikta jautājumu atklātākā veidā, var ne tikai izskaidrot sabiedrībai notiekošo, bet "pamodināt" daudzus muslimus, kuri ir iegrimuši ikdienā un "aizmirsuši", ka ir muslimi.
Tāds Bušs (vismaz daļa ideologu viņam apkārt) saprot, ka Rietumu interesēs ir nīcināt muslimu valstis tieši (ar iebrukumiem) vai netieši (ar pretvalstisko diktatoru atbalstu). Spēcīgi muslimi nav rietumu interesēs. Tomēr mūsdienās ētikas retorika ir tik tālu aizrunājusies, ka nevar īsti atklāti pateikt reālās rietumu intereses un darbības. Tāpat atklāti izskaidrot konfliktu sabiedrībai rietumu elite nevar, jo tad situāciju sapratīs ne tikai savi iedzīvotāji (un zaudēs ticību daudziem deklarētajiem ideāliem), bet arī muslimi tiks sapurināti. Bet to rietumi, protams, nevēlas.
Tikmēr tagad nekas īsti atklāti nav pateikts, un lielākā daļa sabiedrības neaizdomājas līdz dziļākai konflikta būtībai.
Tad nu mūsdienās rietumi mēģina bīdīt un slavināt visādas Islāma deviācijas, visādus šķērsainos muslimus. Labie muslimi ir tie, kuri īstenībā bieži vien pat vairs nevar tikt ieskaitīti kā muslimi. Tad nu sanāk tāda ačgārna ibnlādina&Co reklamēšana, ka viņi ir tie īstie un pareizie muslimi.
Ko gan tādi rietumu ideoloģijas rupori (kaut vai šī paša portāla grantēdāji) var panākt slavinot lezbieti Iršadu Mandži kā pareizā tipa muslimu?
Tikai ibnlādiniešu reklamēšanu par pareizajiem muslimiem...
Tad nu vienmēr var atrast kādu, kurš ne tikai uzķeras, bet arī ir gatavs īstenot savu fanošanu ibnlādina klubiņam uzspridzinot gāzes balonu vai ķīniešu petardes.
Savukārt īstu Islāma zinātnieku nopēlums ibnlādinam tiek diskreditēts, jo rietumi aktīvi atbalsta šķērsainos "Islāma zinātniekus" un aktīvistus.
Tomēr īstenība ir pa vidu - Islāms nav pacifistu-pīsņiku, sekulāristu un geju reliģija-dzīvesveids, (un jautājums par muslimu sacelšanos pret Rietumu varu pār viņiem iespējams būs šī gadsimta lielālāk aktualitāte) bet arī ibnlādina mērķi un metodes nav pieņemamas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lasītājs - jumors 13.12.2010 22:07
Cik cilvēki redzēja kā Nikolajs Kabanovs iešņauca puņķus valsts karogā līdz par to sašumējās latviešu prese? Un vispār par ko šumēties. Nu cilvēkam bija pilns deguuns ar puņķiem un turpat blakām nebija neviena lupatiņa - nošņaucās karogā. Nu un? Kaut kāds Vilks uzzīmēja Muhamedu ar suņa galvu - nu un? Kāds iespļauj tavā šķīvī un parāda ārsta izziņu, ka ir vesels (no microbs). Par ko šūmēties. Problēma tikai tā, ka daži sašumējas ne pa jokam. Nu saki man ko darīsi, ja tev viens kretīns restorānā iespļaus šķīvī? Iedosi pa purnu vai iesi sūdzēties vai norīsi krupi? Vispirms eiropiešiem būtu jātiek galā ar tādiem psihopātiem kā Vilks un tad jānosoda islāmisti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juric 13.12.2010 22:01
par to karikaturu, nu ja... man ka latvietim ir neerti, ka kads cits latvietis ir uzzimejis muhamedu ar suna galvu... es ta nekad nedaritu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juric 13.12.2010 21:58
Labs raksts. palaides autoram. piekritu, ka visi nav viena maisa jabaz un sis lietas ir delikatas. tikpat kads latvietis var uzspridzinaties un ne tapec mums visiem pecak jajutas ka teroristiem...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 13.12.2010 21:28
Interesanti, cik cilvēku redzēja tās karikatūras, pirms islamticīgie sašūmējās? Tagad efekts ir daudz lielāks, jo publicitāte. Un teroristam īsais ir bijis jau sen( kapēc te visi nerunā arābiski!), bet karikatūras jau vecas.... apmēram gads vai?
Par to diskomforta sajūtu- pieredzēju pats, kā uzsprāga krievs, kas darba pienākumos Vācijā bija pavadījis mēnesi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis > Lasītājam 13.12.2010 19:00
@Lasītājs
Bet vai tas Vilka karikatūras par Muhamedu nav tieši tāds pats vardarbības (psiholoģiskās, ideoloģiskās, emocionālās) akts?


Tas Vilksa gadījums būtu sīkums - vai mazums visādu muļķību tiek pateikts. Bet ja Zviedrijā (pēc postmodernisma, liberālisma un visiem citiem -ismiem) ir grūtības ar sabiedrības kopīgām vērtībām, tad tādi tipi kā Lāršs Vilks var sākt diktēt savu sarunas virzienu; vai kā teiktu postmodernie mākslas kritiķi - var sākt virzīt savu metanaratīvu.

Kāda ir izeja? Vajag saprast, ka liberālisma nupat ir par daudz - un ļoti noderētu kaut kāds kopīgs priekšstats par to, kā dzīvot ir labi un pareizi. Kaut vai vecmodīgs priekšstats: visiem imigrantiem jāmāk zviedriski, godīgi paveikts darbs ir goda lieta, citu cilvēku svētumus zaimot nevajag, utml.

Bet ja katrs dara ko grib; ja "vārda brīvības" augstākā izpausme ir zīmēt suņa un Pravieša Muhameda krustojumus - tad nav brīnums, ka musulmaņu imigranti (lai ko viņi par to visu nedomātu) neatradīs Zviedrijā neko tādu, uz ko būtu vērts "integrēties". Un nebūs arī neviena, kurš varētu vest dialogu, kuru vēlas Didzis. Ja neskaita dažas lielās korporācijas, kur turas kārtība, tagad Zviedrijā ir radusies fragmentēta un diezgan nevadāma sabiedrība, kura ļoti atšķiras no tā, kas aprakstīta grāmatā par Nilsu Holgersonu un mežazosīm.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

aivars.v 13.12.2010 18:46
Par atbildi buz terora aktu kādu tūkstoti musulmāņu derētu izraidīt atpakaļ uz musulmāņu zemēm.19.gs briti palestīniešu teroristus nomierināja ar lielu ''godu''viņu mirstīgās atliekas iešujot cūku ādās un svinīgi apglabājot.Tiesa toreiz nespridzinājās bet uzbruka ar dunčiem un šaujamajiem,tā ka mirstģās atliekas bija vieglāk savākt kopā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 13.12.2010 18:41
>>> Kāds konflikts ir nevis atrisinājies caur komunikāciju, bet izpaudies iracionālā vardarbības aktā. Kādam no “savējiem” ir iestājies psiholoģisks/komunikatīvs/ideoloģisks īssavienojums identitātē, un viņš ir kļuvis par “svešo”. Tiktāl svešo, ka kā vienīgo izeju viņš izvēlējies vērsties vienlaikus pret ļauno sabiedrību un arī pats pret sevi.
======
Augšminētais izteikums šķiet ļoti vienpusīgs - tas izklausās pēc pacifisma. Pacifisms ne vienmēr ir pareizais ceļš. Teiksim, īsi pirms 2.pasaules kara nebija iespēju vest konstruktīvas pārrunas ar Hitlera režīmu. Un līdzīgā veidā - ir arī tādi noziegumi, kuri vienkārši notiek - neatkarīgi no tā, cik un kā citi cilvēki necenstos komunicēt.

Efektīva saziņa ir tad, ja ir abām pusēm saprotams kopīgs konteksts, kurā komunicēt; sarunu vedējiem vajag arī apzināties savus principus un vērtības. Tad, ja šie nosacījumi izpildās, tad jau cilvēki uz runāšanos nav slinki. Teiksim, zviedru biznesa kultūra ir slavena ar to, ka ir "consensus-oriented" - t.i. ar prasmi vest sarunas un meklēt viedokļu saskaņu, t.i. lēmumu cenšas pieņemt tādu, kāds ir pieņemams projektā iesaistītajiem cilvēkiem, tad kad ņemti vērā viņu iebildumi.

Bet politika (ne iekšēja, ne ārēja) nevar būt kā biznesa projekts - politikā nesamierināmas viedokļu pretišķības reizēm ir neizbēgama lieta. Tiesa, tam var arī nebūt sakara ar cilvēku reliģiju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lasītājs 13.12.2010 18:04
Kāds konflikts ir nevis atrisinājies caur komunikāciju, bet izpaudies iracionālā vardarbības aktā.
---
Bet vai tas Vilka karikatūras par Muhamedu nav tieši tāds pats vardarbības (psiholoģiskās, ideoloģiskās, emocionālās) akts? Uz vardarbību katrs atbild ar tādu pašu vardarbību pēc savas izpratnes. Ja tev nekas pašam nav svēts, tad to grūti saprast.

Citi autora darbi