Atslēgvārdi:

Saeima un fekālijas 12

Deputāts Dainis Turlajs reizumis aprunājas ar savu palīgu Jāni Dzelmi. Kad LPP/LC frakcija palīga amatam ieteica šo kandidātu, Turlajs ar viņu "parunājās", un konstatēja, ka viņš ir "patīkams jauns cilvēks".

Iesaki citiem:

2006.gadā pret palīgu tika ierosināta administratīvā lieta par apvienības Mozaīka biedru apmētāšanu ar fekālijām, un Turlajam ar viņu atkal bija saruna, šoreiz "nopietna". Vakar Vidzemes priekšpilsētas tiesa deputāta palīgam Jānim Dzelmem piesprieda 100 stundas piespiedu darba. Turlajs solās ar palīgu "noteikti runāt". ( Nez kāda varētu būt šī saruna? "Jāni, nu nav labi cilvēkus apmētāt ar kakām"?).

Taču ar sarunu šajā gadījumā nepietiek (pārsteidzoši, ka nākas to rakstīt un ka tas tautas pārstāvjiem neliekas pašsaprotami). Jo Jānis Dzelme ir LPP/LC ziedotājs un deputāta palīga amatā bija jau iepriekšējās Saeimas laikā. Tātad viņš tāds bija arī brīdī, kad 2006. gada vasarā izvēlējās mērķi maisiņam, kurā atradās iepriekš sarūpētās fekālijas(interesanti būtu kādreiz uzzināt, kā tās tika krātas -- individuāli katra aktīvista tualetē vai, piemēram, aizbraucot uz kādu cūku fermu un iegādājoties vairākus litrus svaigas vircas). Jānis Dzelme, kurš tiesā apgalvoja, ka ir "ļoti aizņemts cilvēks" un viņam nav laika "vazāties pa tiesām", bija atradis laiku, lai atnāktu uz Alberta ielu, protestētu pret "geju propagandu" un apmētātu cilvēkus ar ekskrementiem.

Tās fekālijas, kuras deputāta palīgs svieda, bija mērķētas Mozaīkas biedriem. Bet trāpījušas Saeimai. Un vienīgais veids, kā atbrīvoties no nepatīkamās smakas un uzkrītošajiem traipiem, ir nevis "parunāties" ar sviedēju, bet skaidri nosodīt Saeimas darbinieku, kuram algu, starp citu, maksā nodokļu maksātāji (arī tie, kuriem trāpīja maisiņš). Un, protams, atbrīvot viņu no amata. Iespējams, ka Jānis Dzelme ir "patīkams jauns cilvēks", bet viņš ir pārkāpis likumu, izrādījis necieņu sabiedrībai un apkaunojis iestādi, kurā strādā.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (12) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 18.01.2008 11:20
IM, par to "praidistu" tiesībām - Jūs laikam esiet palaidis garām Administratīvās apgabaltiesas un arī Ausgtākās Tiesas Administratīvo tiesību Senāta spriedumus par "praidistu" tiesībām apdraudēt Jūsu tikumību. Iesaku palasīt. Diezgan interesanti.

P.S. Jums ir ļoti interesanta teorija par tiesību neredzamo aisberga daļu. Tikai nav dzirdēts, ka citi normālie cilvēki (ja vien Jūs neuzskatat, ka Latvijas tiesās, Eiropas Cilvēktiesību tiesā strādā vieni vienīgi nenormālie) to neatbalsta:))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 17.01.2008 17:14
"Un es pat teiktu ka ir labi un ētiski pat uzmest kādu kaku , lai tas viss nesāktos."
---
Fantastiski! Varbūt, ka nogalināt arī var, lai nesāktos sabiedriska diskusija, kas var aizvainot vairākuma morālos uzskatus?

Man patīk šī komentētāja "morālie" uzskati!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 17.01.2008 13:57
Un ja vēl.
Mums katram ir vesels aisbergs ar likumīgām tiesībām. Normālā gadījumā , normāli cilvēki izmanto tikai to redzamo aisberga daļu no savām tiesībām. Tā daļa kas ir ir zem ūdens ir likumīga taču amorāla vai neētiska , un tā ir stipri liela daļa. Normāli cilvēki neizmanto savas tiesības ja tās ir amorālas vai neētiskas , tas pat ir iegājies tā , it kā tur , zem ūdens nemaz nekādu tiesību nebūtu. Bet viņas ir , un varam iedomāties kāda tiesiska valsts būs tad kad visi sāks vilkt ārā savas zemūdens , jeb amorālās un neētiskās tiesības.
Tāpēc labāk nemaz nevajag sākt to darīt. Un es pat teiktu ka ir labi un ētiski pat uzmest kādu kaku , lai tas viss nesāktos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM>Shadow 17.01.2008 13:40
Mani morālie principi ir mani morālie principi. Bet būtība jau ir tajā ka vēl daudziem ir manējiem līdzīgi morālie principi. Un dažiem esot it kā tiesības. Problēma ir tā ka dažu , šajā gadījumā tikai iedomātas , tiesības ir pretrunā ar daudzu morālajiem principiem.
Šajā gadījumā daži grib izmantot savas neesošās tiesības lai ietu pret daudzu morālajiem principiem. Pat ja tās būtu patiesas likumīgas tiesības , tās būtu dažu tiesības pret daudzu morālajiem principiem.
Morālie principi ir visa pamatā , arī likumu pamatā. Ja mēs gribam būt tiesiska un tai pašā laikā nebūt galīgi amorāla valsts , tad nu morālie principi jāstāda augstāk par likumiem un arī likumīgām tiesībām būtu jāpiekāpjas morāles priekšā.
Bet nē , mēs jau tikai uz tām tiesībām , un ar tām tiesībām gribam soļot pāri visai tādai morālei unn ētikai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


IM 17.01.2008 13:20
Iepriekšējo komentāru neprecīzi uzrakstīju. Tā kā arī sakaņā ar likumdošanu praidistiem nebija nekādu tiesību apdraudēt tikumību , un fakts ir ka tikumība tika apdraudēta , tad deputāta palīga rīcība ir ne tikai ētiska no morāles viedokļa , bet arī pilnīgi likumīga no likumības viedokļa , jo ja nemaldos , tad katra pilsoņa pienākums ir aizstāvēt likumdošanu ar visiem pieejamiem un samērojamiem līdzekļiem , vai tā kaut kā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Shadow 17.01.2008 13:19
IM, Jums ir ļoti savdabīga izpratne par morāli, jo šķiet, ka atbalstāt principu, ka mērķis (Jūsu iedomātie morāles standarti) attaisno līdzekļus (citu cilvēku apmētāšana ar kakām). Piedodiet, bet neizklausās diez ko morāli!!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


IM 17.01.2008 13:03
Nu šādi raksti velk uz amorālu valsti. Pat ja praidistiem sakaņā ar visiem Latvijas likumiem būtu tiesības iziet savos praidos (kas protams tā nav), morālas tiesības iziet praidos no sabiedrības puses viņiem netika un droši vien , es tā ceru , arī nekad netiks dotas. Bet ja mēs valstī automātiski likumīgas tiesības stādīsim augstāk par morālām tiesībām , tad protams valsts būs sausi tiesiska , bet tai pat reizē arī amorāla. Morāle ir augstāka par likumiem. Konkrēti šajā gadījumā aizstāvēt morāles principus ar ne visai likumīgām kaku mešanas metodēm , protams no likumības viedokļa ir nelikumīga rīcība , bet tai pat laikā tā ir ētiska rīcība no morāles viedokļa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


preses ziņa 17.01.2008 09:42
Avīze "Diena" raksta, ka Dainis Turlais ir aktīvs "Jaunās paaudzes" druadzes loceklis. Šajā baznīcā pat esot izdoti DVD "Sprediķo Dainis Turlais".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 16.01.2008 18:45
Es piekrītu tiem, kas uzskata, ka Turlais "jaunajam patīkamajam cilvēkam" sarupēs prēmiju vai ko citu tikpat sildi sirdošu par sodu, kas viņam uzlikts cīnoties par "taisnu lietu".
=====
Praidisms, protams, ir nejēdzība, bet ne jau ar šādu rupju huligānismu to var atrisināt. Domāju, ka politiķiem būtu vienkārši jāpaskaidro potenciālajiem praidistiem, ka šādas publiskas izrādīšanās ir nevajadzīgas, un neko tādā veidā panākt nevar. Homoseksuāli cilvēki ir pelnījuši sabiedrības izpratni un pasargātību no iespējamas diskriminācijas, bet ne jau kareivīgu identitātes politiku, kas izraisa noteiktā sabiedrības daļā tikpat vētrainu pretreakciju.

Tie, kuri apzināti vai neapzināti atbalsta kaku metējus vai arī agresīvākos praidistus, faktiski nodarbojas ar daļas neoprotestantu un homoaktīvistu sarīdīšanu - "Let you and them fight". Tikmēr uz mēs pārējie noskatāmies, pašausmināmies vai pamoralizējam par vieniem vai par otriem. LPP ar šo zīmolu pat Saeimā regulāri iekļūst, kā Shadow jau pareizi piebilda. Bet cieņas un uzticēšanās sabiedrībā vairāk netop.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Shadow 16.01.2008 18:07
Ir neceriet, ka tas varētu notikt šajā zemē. Es piekrītu tiem, kas uzskata, ka Turlais "jaunajam patīkamajam cilvēkam" sarupēs prēmiju vai ko citu tikpat sildi sirdošu par sodu, kas viņam uzlikts cīnoties par "taisnu lietu". Atcerieties paši kā Turlais savā runā (laikam tas bija LPP kongress) nosauca gejus! Tas vien jau liecina, ka ir lielas iespējas, ka maisiņā bija arī paša Turlā rūpīgi krātās kakas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 16.01.2008 14:03
Protams, augstāka uzvešanās kultūra Latvijas politikā mums ļoti noderētu. Saeimā joprojām darbojas deputāti (V.Buzajevs, piemēram), kuriem ir administratīvas sodāmības, t.sk. par uzvedību masu pasākumos. Ja reiz ir runa par Saeimas godu, tad attiecībā pret deputātiem jāizvirza tikpat stingras (vai vēl stingrākas) prasības nekā pret deputātu palīgiem. Ja deputāti lepni pārkāpj likumus un nevienam par to pat neatvainojas, tad skaidrs, ka to pēc brīža darīs arī citi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Franciskus 16.01.2008 13:39
Piekrītu.

Citi autora darbi
Plates 255x203

Mēs esam kultūra 2 Autors:Rita Ruduša

394602 10200897502943873 390812678 n

Svētki bez Klāras 19 Autors:Rita Ruduša

394602 10200897502943873 390812678 n

Pēc Jordana 46 Autors:Rita Ruduša