Rasisms 21. gadsimtā 52

Latvijā ir maz cilvēku, kuri ir gatavi publiski aizstāvēt tumšādainos cilvēkus, ebrejus un seksuālās minoritātes pret iracionāliem uzbrukumiem.

Iesaki citiem:
Kaki 255x203(1)
Foto:cobalt

Visnotaļ jauns, bet ātri vien lielu popularitāti guvis televīzijas žanrs ir realitātes šovs. Cilvēku grupu saliek kopā kādā mājā, džungļos vai uz salas un tad ļaudis skatās, kas ar viņiem notiek. Katru nedēļu kāds tiek izslēgts no spēles un beigās viens no dalībniekiem iegūst balvu. Kāpēc cilvēki skatās šādus raidījumus? Tāpēc, ka tajos mēdz notikt kaut kas interesants — konkursa dalībnieki saskaras ar dažādām grūtībām, viņi veido savstarpējas attiecības, gan pozitīvā, gan negatīvā nozīmē. Reizēm notiek kaut kas pavisam skandalozs, un par to šīs pārdomas.

Kādā vakara janvāra vidū “braukāju” šurpu-turpu pa televīzijas kanāliem un apstājos pie starptautiskā ziņu kanāla CNN. Pati pirmā ziņa bija par Lielbritānijas realitātes šovu “Lielais brālis” (Big Brother). Šosezon tajā piedalās dažāda līmeņa slavenības, tajā skaitā indiešu kinoaktrise Šilpa Šetija. CNN ziņa bija par to, ka citi iemītnieki “Lielā brāļa” mājā pret Š. Šetiju bija vērsuši rasistiskas piezīmes — viņa kritizēta par akcentu, par indiešu kulināriju, nosaukta par “suni”. Galvenā vainīgā bijusi cita šova dalībniece, Džeida Gudija, kura Lielbritānijā kļuvusi slavena pateicoties dalībai citā realitātes šovā.

Pēc skandāla izcelšanās Dž. Gudija raudot paziņoja, ka viņa neesot rasiste, bet apzinās, ka ir pateikusi rasistiskas lietas. Š. Šetijas māte no Indijas lūdza meitu braukt mājās. Lielbritānijas finanšu ministram gadījās skandāla laikā būt Indijā un notikušais pilnībā novērsa uzmanību no tā, ko viņš tur cerēja panākt. Televīzijas kanāls, kurš demonstrē “Lielo brāli” saņēma turpat vai 40 tūkstošus sūdzību no skatītājiem. Šova producenti nosodīja rasismu, apgalvoja, ka strīds bijis nevis par rasi, bet gan par šķiru, bet aizkulisēs berzēja rokas, jo skandāls, protams, izraisīja plašu auditorijas interesi — nākamajā nedēļā (kad, cita starpā, no šova tika izbalsota Dž. Gudija) raidījumu skatījās daudzi miljoni cilvēku.


Vecās brūces

Manuprāt, šis skandāls par televīzijas pirmo ziņu kļuva tāpēc, ka mūsdienās vismaz rietumu valstīm patīk iedomāties, ka ar pretīgo parādību vārdā “rasisms” tās veiksmīgi tikušas galā. Eiropas Savienībā un pasaules attīstītajās valstīs diskriminācija uz rasu pamata aizliegta jau sen. Neviens pieklājīgs cilvēks nestāsta rasistiskas anekdotes. Citiem vārdiem sakot, rasisms skaitās pavisam prasts, ar to nodarbojas vai nu pilnīgi idioti vai fašisti.

Un te, lūk, tolerantajā Lielbritānijā uzrodas kaut kāda prasta bāba, kura “brauc virsū” slavenai indiešu kinoaktrisei un plēš vaļā brūces, kuras it kā jau sen sadzijušas. Tas noticis Lielbritānijā, tā ir demokrātiska valsts ar senām tradīcijām. Tas noticis Lielbritānijā, kur migranti veido pietiekami lielu sabiedrības daļu un tas noticis sabiedrībā, kurai labpatīkas domāt, ka rasisms ir izmiris. Kaut kur Austrumeiropā vēl to varētu iedomāties — cik nav dzirdēts par romu tautības cilvēku likstām Ungārijā — bet Lielbritānijā?!!

Te jāsaprot, ka rasisms ir “dzīvs un vesels”, un ne jau tikai valstīs, kurās ar demokrātiju reizēm tā ir kā ir. Sabiedrībā bez rasisma Dž. Gudija un citas raidījuma dalībnieces nekad nebūtu teikušas to, ko pateica. Arī Latvijā ļaudīm labpatīkas teikt, ka rasisma nav vispār, taču neonacistu uzbrukumi tumšādainiem cilvēkiem Rīgā diemžēl nav nekāds retums. Atceros, kad pirms pāris gadiem mūžībā aizgāja britu diplomāta sieva afrikāniete Madelēna Musgrēva un es par šo brīnišķīgo cilvēku Apollo portālā uzrakstīju nekrologu, atsevišķi lasītāji komentāros sāka ālēties par “mērkaķi” un priecāties, ka Latvijā tāda vairs nav.

Globalizācijas ietekmē pēdējo 10 gadu laikā atkal notikusi liela tautu staigāšana. Par diskriminējošu attieksmi tajā pašā Lielbritānijā var pastāstīt pietiekami daudz cilvēku no Latvijas, kuri tur meklējuši laimi, un viņu gadījumā runa nav par ādas krāsu. Runa ir par citādumu. Diskriminācijas pamatā ir bailes no tā, kas ir citāds, vienalga vai tas ir cita dzimuma, citas ādas krāsas, tautības, reliģijas vai citas seksualitātes cilvēks. Racionāla pamata šīm bailēm nav un nevar būt. Cilvēks, kurš ir pārliecināts, ka visi tumšādaini cilvēki ir slikti, bīstami vai kā citādi klasificējami, ir iracionāls cilvēks, punkts un āmen. Tas attiecas tikpat ļoti uz Džeidu Gudiju kā uz dažādām “frontiniecēm” un “spēka” pārstāvjiem mūsu valstī. Viņu trokšņainais rasisms liecina par prāta nespēju, vai varbūt vienkārši par sliktu audzināšanu.

Lielbritānijā “Lielā brāļa” gadījums izsaucis milzīgu gaudošanu un zobu šņakstināšanu. Daļēji tas ir tāpēc, ka tur, tāpat kā daudzviet citur, rasu attiecības bieži vien atrodas uz tāda kā naža asmens. Dienās pēc skandāla kāda cita indiešu aktrise pateica šādus, manuprāt, ļoti patiesus vārdus: “Daudziem tumšādainiem un aziātu skatītājiem tas, kā cilvēki izturējās pret Šilpu un tas, kā viņa uz to reaģēja, lika atcerēties daudzos neērtos gadījumus, kad viņi baidījās, ka cilvēki uzvedas rasistiski, bet arī domāja: “Vai esmu pārāk jūtīgs?” Tieši tāpēc reakcija bijusi tik emocionāla — cilvēki daudz ko atceras.” Ja sabiedrībā ir oficiāli paziņots, ka rasisms ir nepieņemams, tad vairākums var iztaisīties, ka tāda vairs nav, un mazākumam intensīvāk jāpārbauda reakcija uz to, ko citi saka un dara.


Ar galvu smiltīs

Rasisms jebkurā sabiedrībā var būt tieši tik klātesošs, cik vājš vai stiprs ir tam izrādītais pretspars. Šilpas Šetijas gadījumu komentēja visa Lielbritānijas politiskā elite. Kad pirms pāris nedēļām stacijas tunelī iekaustīja divus somāliešus (un policija pēc tam par viņiem ņirgājās), neatceros, ka to būtu nosodījis premjerministrs vai kāds cits no Latvijas politiskās šķiras. Kad pērn grupa dulnu ļautiņu geju pasākuma laikā sāka apmētāt baznīcu (!!!) ar izkārnījumiem, notika tieši tas pats. Politikāņiem ir daudz vieglāk iebāzt galvu smiltīs un izlikties, ka Latvijā nav nedz rasisma, nedz antisemītisma, nedz arī homofobijas.

Daļēji tas ir tāpēc, ka Latvijā ir maz tumšādainu cilvēku, salīdzinoši maz ebreju un salīdzinoši maz geju un lesbiešu. Taču vēl lielākā mērā tas ir tāpēc, ka Latvijā ir vēl mazāk cilvēku, kuri ir gatavi publiski aizstāvēt tumšādainos cilvēkus, ebrejus un seksuālās minoritātes pret iracionāliem uzbrukumiem. Šilpa Šetija pateicoties “Lielajam brālim” kļuvusi vēl slavenāka, Indijā viņu noteikti gaida varones mājup braukšana. Taču tas neko nedod cilvēkiem, kuri nav slaveni, kuri Lielbritānijas pilsētu ielās tāpat kā daudzviet “civilizētajā” pasaulē joprojām var dabūt pa purnu tikai tāpēc, ka ir tumšādaini vai citā veidā “citādi.”

Izglītība te ir galvenais. Es mācījos skolā, kurā 90 procenti skolēnu bija ebreji. Man nekad mūžā neienāca prātā doma, ka viņi kaut kā no manis atšķīrās, ja nu vienīgi viņi nesvinēja tos pašus svētkus. Latvijā to pašu lielā mērā var teikt par latviešiem un nelatviešiem — arī tur “citādums” savienojies skolā, darba vietā, laulībā. Taču tolerance ne vienmēr ir automātiski iedzimta, tā ir jāmāca. Ceru, ka daudzās britu ģimenēs vecāki bērniem pateica, ka tas, ko viņi redzējuši “Lielajā brālī”, ir nepieņemami, ceru arī, ka viņi pārrunāja, kāpēc tas tā ir. Ceru, ka tas pats arvien vairāk notiek arī Latvijā.

Izglītotam cilvēkam grūti būt par iracionāli aizspriedumainu būtni. Cilvēks, kurš no bērna kājas sapratis, ka pasaulē ir daudz dažādu cilvēku, ka viņu vērtība ir nevis tajā, kas viņi ir, bet tajā, ko viņi dara un kā rīkojas — tas nav cilvēks, kurš var būt iracionāli aizspriedumaina būtne. Man patiesībā to Latvijas iedzīvotāju, kuri ālējas par “nigeriem” un “pediņiem”, ir žēl, jo viņiem smadzenēs kaut kas ir smagi slims. Taču 21. gadsimtā, turklāt šogad, kad Eiropas Savienība pasludinājusi par “gadu vienādām iespējām visiem”, uz rasismu jārāda ar pirkstiem gan Londonā, gan Rīgā, lai skaļākas ir tās balsis, kuras tam pretojas. Indiešu kinoaktrises liktenis mums Latvijā var šķist vienaldzīgs, taču vēl daudz rupjāku rasismu piedzīvo mūsu pašu valsts iedzīvotāji, un par to sabiedrībai būtu smagi jākaunas.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (52) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


K 14.08.2007 20:05
Paldies par rakstu! Taa kaa esmu preceejusies ar tumshaadainu cilveeku, tad es zinu, kaa tas ir-saskarties ar rasismu! Kaut vai tajaas pashas reizees, kad jaaizkarto viiza, lai vinjs vareetu iebraukt Latvijaa-tiek uzdoti visvisaadi jautaajumi ,kuri man liekas uz lietu pat neattiecas! Mans viirs ir islama ticiibaa-un tad nu luuk jautaajumi, ko uzdeva droshibas policija, lai varetu dabut viizu-vai vinjs vienmeer njem liidzi luugshanas paklaajinju, vai vinjs dzer, cik reizes dienaa vinjs luudz Dievu un taadaa garaa! Bet vai tas viss attiecas uz lietu? Skumji, bet taa nu tas ir muusu Latvijaa! Manaa skatiijuma, ne jau aadas kraasa vai religija paraada kaadi ir cilveeki, bet gan vinju darbi! Un arii kaapeec visus veertee peec viena stereotipa-ja televiizijaa raada kaa Iraka vai Palestiina vai daanijaa islama cilveeki trako, tad visi ir ljauni un nav neviena iznjemuma! Ceru, ka ar laiku rasisms apsiiks Latvijaa un citaas valstis un cilveekus iemaaciisies novertet peec vinju darbiem, nevis peec aadas kraasas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Incis - Streipa kungam 24.07.2007 09:58
Paldies par labo rakstu! Ir prieks, ka vismaz kāds sabiedrībā pazīstams cilvēks aizskar rasisma tēmu. Zināju, ka latvieši ir rasistiski domājoši, bet nezināju, ka viņi krituši tik zemu, ka nodara miesiskus bojājumus citas krāsas cilvekiem. Tā ir ļoti slikta reklāma Latvijai dzirdot par šādiem gadījumiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

uupis 08.02.2007 22:51
Streipa k-gs, paldies par mana neliela komentara ieverosanu. Mana parlieciba ir jau labu laiku stiprinajusies, domas mainit negrasos, tapat par saviem vardiem varu atbildet ar piemeriem un pamatojumiem. Noteikti nepiekritu Jusu panemienam daudz ko visparinat, piem. – ja uzskatu, ka rasisma problema ir parspileta, tad tas nebut nenozime, ka mani ir naids pret melnadainajiem, ebrejiem vai kiniesiem. Ipasi no siem nosauktajiem gribu izdalit ebrejus ka Dieva izredzeto tautu, no kuras var daudz macities un, neparspilesu, ari apbrinot.
Bet man nav cienjas pret tadiem "citadakajiem", kas savu atskiribu megina izmantot savu ambiciju (vai ari pasutijumu) istenosanai. Nav cienjas pret liskigiem ubagiem, pret melnadainajiem, kas staiga pa pilsetu un mekle pamatojumus savai parliecibai par latviesu rasismu. Nav cienjas pret citam minoritatem, kas apzinati provice sabiedribu, lai pec tam tiktu pie varda un zakatos par neiecietibu.
Jusu pieminetais Bibeles citats no Lukas Evangelija 6. nodalas ir trapigs, bet attiecinams ne tikai uz mani. Si nodalja ir ieveribas cieniga ari ar "Svetijiet tos, kas jus nolad, ludziet par tiem, kas jus kaitina" (28. p.) un "Netiesajiet, tad jus netapsit tiesati; nepazudiniet, tad jus netapsit pazudinati; piedodiet, tad jums taps piedots." (37. p.)
Tas tacu ari attiecas uz mums visiem, vai ne?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - Fīrers 08.02.2007 21:43
Cieniitais,ja Jus veeleetos redzeet faktus ,tad Juus tos redzzetu.Piemeeram biologijaa kaa zinaatnee paarsvaraa neiedala dziivos organismus peec kraasaam,bet peec citaam paziimeem-uzvediibas,organismu atskiriibaam u.c kvalitatiivaam atskiriibaam.Kas Beness Aijo ir "Afrolat " biedrs?Vai vinji biezhi tiekas?Adas kraasa vinjiem ir tikai liidziiga vai vienaada? Vai vinji ir vienas izcelsmes regiona,valsts?Kas konkreeti?Ir citi ljautinji kas Jus saskata kaa Benesa Aijo liidzinieku.Kaa man vinjiem atbildeet?

Atbildeeshu uz Juusu jautaajumiem.Kur es esmu slavienaajis t.s. iecietiibas propogandeetaajus?Un kur ir sastopami pieraadijumi,ka iecietiiba un neiecietiiba visvairaak ir sastopa aadas krasas atskiriibu jomaa?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Fīrers 08.02.2007 09:13
Vai varētu norādīt, kur savā tekstā esmu minējis, ka Stīla kungam būtu jāatvainojas par Aijo jaunskunga aktivitātēm? Tas, ko es gribēju pateikt, ir, ka "Afrolat" kā nēģerus Latvijā integrējoša organizācija, varētu privāti vai publiski likt Aijo jaunskungam manīt, ka viņa aktivitātes apkauno un rada stereotipus par visiem nēģeriem kā tādiem, un palūgt uzvesties kā pienākas. Tas tāpat kā mums latviešiem ir kauns, ja kāds latvietis kaut kur ārzemēs pastrādājis kādu noziegumu vai nepiedienīgi uzvedies. Valsts pat oficiāli lūdza latviešus Īrijā ievērot ceļu satiksmes noteikumus un citus likumus.

Bija konkrēts gadījums, nebija gan saistīts ar "Afrolat", bet Sorosa sponsorēto "Latvijas Cilvēktiesību centru" (nosaukums diezgan veiksmīgi izdomāts privātai sīkbodītei - ej nu nezinātājs pasaki - ir tas pats VCB vai nav?). Viktors Birze "Dāvida Šovā" pateica Aijo jaunskungam, ka viņam vieta Rīgas Zooloģiskajā dārzā, otrpus krātiņa režģiem. Augstākminētās bodītes fīreriene Ilze Brands-Kehre sacēla traci par pārāko rasismu, vērsās Drošības policijā, kā rezultātā tika ierosināta Krimināllieta. Dažus mēnešus vēlāk nozieguma sastāva trūkuma dēļ, protams, viss pagaisa laikam vēl pirms tiesas, taču tika veltīgi iztērēts Birzes kunga, Drošības policijas un citu iesaistīto personu un institūciju laiks.

Un tagad atbildiet, vai šāda rīcība:

a) veicina iecietību un nēģeru integrāciju;

b) diskreditē un padara nenopietnus iecietības propagandistus un viņu mērķus?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - firers 08.02.2007 02:01
parasti Jusu komentaaru stils ir nolikt publiski kluci un peec tam,(kaifot tachu)? Un nav svariigi melnais tas vai homoseksuaalis vai kas cits.Kad Jus nu reiz meeginaat pamatot savu viedokli,tad tas ir kaut kas.Kaapeec Stiila kungam buutu jaatvainojas Jums par Benesa Aijo aktivitaateem?Par ko vinjam veel buutu jaatvainojas?Sheit vareetu izsludinaat ideju konkursu: Par ko buutu jaatvainojas Stiila kungam?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Fīrers 07.02.2007 16:01
Tādam Džordžam Stīlam vajadzētu tomēr mēģināt integrēties mazliet stratēģiskāk. Ja viņš ir izvēlējies dzīvot Latvijā, tad viņam latviešu cieņa būtu jānopelna nevis histēriski jāpieprasa.

Vai Afrolat ir nosodījuši sava līdzinieka Benesa Aijo aktivitātes? Nē taču! Kad kāds šo nosauc par mērkaķi, tad visi Afrolati un sorosītu bodītes ar ambiciozajiem, valsts iestādes atdarinošajiem nosaukumiem uzreiz kliedz "vē, rasisms, rasisms, latvieši rasisti!" nevis pieklājīgi palūdz šo radījumu neapkaunot savu rasi. Tāpat "Afrolatviešiem", ņemot vērā Streipa kunga orientāciju un no tās izrietošo reputāciju latviešu tautā, būtu veselīgi atteikties no šāda advokāta.

Kas attiecas uz homoseksuālismu, elemantāra loģika un vesels saprāts atsakās pieņemt šantāžas rezultātā pieņemto pasaules Veselības organizācijas lēmumu svītrot šo stāvokli no slimību saraksta. Turklāt, ja homoseksuālisms patiešām nav slimība, tad vienīgais atlikušais iespējamais variants ir izvirtība. Ja slimnieki vēl ir pelnījuši kaut kādu iecietību, tad izvirtuļi nevienā tolerējamo kategorijā nu nekādi neierakstās, tā kā tāda Pirra uzvara vien homoaktīvistiem ar to svītrošanu no slimībām ir sanākusi, vismaz Latvijā, citur jau tauta nozombēta. Kā medicīna ir gājusi uz priekšu pa šiem 35 gadiem... Esmu pārliecināts, ja homoseksuālisms nebūtu svītrots no slimību saraksta, sen jau būtu atklāta elementāra metode, kā to ārstēt. Bet tagad - lai tik pamēģina kāds kaut ko tādu pētīt - bez sāls noēdīs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 07.02.2007 12:18
Kaut gan cienījamais Streipa kungs nedod nevienam tiesības teikt ka Latvijā nav problēmas (nepasakot gan ar ko - vai ar rasismu kā tādu vai ar atsevišķiem gadījumiem) , tomēr vēlreiz uzdrošināšos teikt ka Latvijā nav problēmu ar rasismu un homofobiju ,vai kas ar to domāts. Latvijā ir atsevišķi gadījumi un domājams ka tie gadījumi būs arvien biežāki pateicoties tieši Streeipa kunga un līdzīgiem uz visu sabiedrību vērstiem apvainojumiem. Vienkārši tāpēc ka jebkurā sabiedrībā var būt cilvēki kas saasināti uztver ja apvaino tautu par to pie kā tauta nav vainīga. Un protams ka uzskatu ka šādi gadījumi ir mākslīgi radīti un tos tikai formāli var pieskaitīt pie rasisma izpausmēm. Nelaime jau ir tieši tur ka Streipa kungs pat nepārmet neko tādiem kā skinhediem , sak skinhedi ir skinhedi , neies jau rokas ar tādiem smērēt. Laikam tā doma ir tiešām uzkūdīt ievērojamu sabiedrības daļu tiem pašiem skinhediem lai tad sabiedrība ņem šos priekšā bez tiesas un sprieduma. Latvijā ir pietiekoši stingri likumi pret rasisma izpausmēm. Stingrāk vairs nav kur. Sabiedrība nav jākūda uz neticību savai tiesiskai valstij. Ja pie visa Stīla kungs nejūtas pietiekami droši tad lai pats rūpējas par savu drošību. Sabiedrība jau savu ir izdarījusi. Esmu dzirdējis ko Stīla kungs runā un arī lasījis ko raksta. Jāsaka , mans iepaids ir viens , Stīla kungs ir blēdis kas savās runās un rakstos bieži vien sagroza patiesību un kas manuprāt nepaliek arī nepamanīts. Tā ka par Stīla kungu nemaz tā viennozīmīgi nevar pateikt vai tās ir rasisma izpausmes vai vienkārši nepatikas izpausme kā pret blēdīgu cilvēku un kā pret cilvēku kas sabiedrībai ar savu darbošanos savā amatā nodara kaitējumu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

neKārlis 07.02.2007 10:51
God.Streipa k-gs. Iecietību, kā tādu, nav iespējams vairot, oponentus, lai kādi arī viņi būtu, apmētājot ar, kaut vai viņu pašu atskaņotiem, nepieklājīgiem epitetiem. Ja jau Jūs, kurš tik augstu ir pacēlis cīņas pret jebkuru diskrimināciju karogu, atļaujaties aizrādīt, varbūt augstās verbālās kultūras zinātnēs neskolotam cilvēkam, viņa "smadzeņu izskalošanas" līmeni, tad tas karogs kaut kā galīgi plīvo pret vēju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips - Ūpim, IM un līdzīgi domājošiem 07.02.2007 10:18
Es ļoti gribētu jūs visus ielikt vienā istabā ar Afrolat pārstāvjiem un tad lūgt jūs pateikt, ka runa ir par "mākslīgi radītu un safabricētu" jautājumu. Jūs varētu aprunāties ar somāliešu bēgļiem, kuri tika piekauti stacijas tunelī. Varbūt viņi domā, ka tas viss ir "mākslīgi radīts un safabricēts." Parunājiet ar Džordžu Stīlu, kurš pastaigājas uz ielas ar savu mazo meitu un dzird ļaudis šņācam "nigers" un "vācies mājās" (tie starp citu ir ļaudis, kuri nezina, ka Dž. Stīls prot latviešu valodu, saprot visu, kas viņam tiek teikts, un tāpēc viņam asiņo dvēsele) -- kaut kā neliekas, ka viņš piekritīs, ka rasisma "nemaz nav". Cienītie, ja jums ir galvas iebāztas dziļi smiltīs, tad piecelieties, iztaisnojiet muguru un saprotiet, ka arī tad, ja jūs personīgi nekad neesat piekāvuši tumšādainu cilvēku vai ebreju, tas nenozīmē un nekad nenozīmēs, ka problēmas nav. Ūpi, šķiet Jums smadzenes jau tagad ir izskalotas -- tikai dvēselē gluži akls cilvēks var neredzēt to, kas notiek sev apkārt. Varbūt Jūs dzīvojat kaut kur Latvijā, kur tumšādains cilvēks nekad nav pat redzēts, bet saku atkal -- Jums nav nekādu tiesību teikt, ka problēmas nav, jo tā ir, protams, ka tā ir. Jūs runājat par "dvēseles kroplību". Manai dvēselei, paldies, nekas nekait. Jums savukārt es ieteiktu palūkoties Bībelē, konkrēti Lūkasa evaņģēlija 6. nodaļas 42. pantu. Ja gadījumā Jums Bībeles nav pie rokas, pateikšu priekšā: "Tu, liekuli, izvelc papriekš baļķi no savas acs, un tad pārdomā, kā izvilkt skabargu no sava brāļa acs."

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 06.02.2007 10:18
Kāpēc tiek dota nauda tam lai cīnītos ar to kā nemaz nav? Manuprāt mērķis ir viens - radīt cilvēkos vainas apziņu. Un tad vainas apziņa ir tas diedziņš aiz kura cilvēku var raustīt un manipulēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

uupis 06.02.2007 07:34
Pilnigi piekritu IM, ka milzigais burbulis, kas uzpusts ap minoritasu un citas rases cilveku tiesibu aizskarsanu Latvija ir maksligi radits un safabricets, lai atrak mums izskalotu smadzenes un neljautu patstavigi domat. Principa minoritates tiek apzinati veidotas par tadu ka priviligeto neaizskaramo skiru, kad tas var atlauties pilnveidot savu dveseles kroplibu uz citu rekina. Protams, ir homoseksuali cilveki (visu cienju viniem), kas to apzinas, pat ir tikusi gala ar savu nelaimi – tas nav viegli, tas ir gruts un ilgstoss process, bet iespejams! Seit ir nepieciesams valsts, sabiedribas atbalsts un seit ir nepieciesami lidzekli! Bet kam lidzekli aiziet – tiesi preteji - slimibas veicinasanai!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - dargie biedri geji un lesbietes 06.02.2007 06:53
Jums ,protams ir pretenzijas,bet kam tik taadu nav,taadas ir arii man!.Kaapeec Jums liekas ,ka kopeejais sabiedriibas materiaalo un nemateriaalo labumu katls taada leiputrija vien ir,ka no taa vieen var njem un njem,ka nevienam nekas tur nav jaaliek iekshaa.Jaa,radies iespaids,ka arii geji un lesbietes uzvedas kaa vienkaarshi pateeretaaju sabiedriibas paarstavji.,ka vinji nejeedz pat riikoties kaa sevi cienosha firma,kas ziedo noteiktas summas sabiedriibas aizsargaajamaam grupaam.Juus gaidaat uz to aarzemju labo onkuli,kas te atnaaks un visu sakaartos.Jums nav pretenziju,ka shis onkulis par shiem pakalpojumiem njems arii zinaamas privileegijas,bet man ir.

Jums nav pat sajeegas ieguldiit savus speekus geju un lesbieshu kopienas kopeejaam intereseem.Jums ir kaa potenciaalie taa esoshie sabiedrotie,taa arii ienaidnieki.Teiksim A.Stendzenieks,kursh izraadaas "Riitdienaa".A kur shis puisis njem naudu tam visam? Izlasiet G.Valdmanja "starp dzirnakmenjiem " un Jus sapratiisit.Taada patiesiiba patiks kaa DIenai taa NRA.utt.utt

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 05.02.2007 21:36
Latvijā nav ne rasisma ne tā saucamās homofobijas. Kas gan Latvijā ir , tad tas ir tas ka Latvijā , neskatoties uz to ka Latvijā nav ne rasisma un ne homofobijas, nepārtraukti ienāk nauda cīņai pret rasismu un homofobiju , ienāk nauda cīņai pret to kā nemaz nav. Bet ja nauda nāk , tad tā arī ir jāatstrādā. Un ja nauda ir domāta cīņai pret rasismu un homofobiju , bet to nav , tad tie ir jārada , lai varētu pret tiem cīnīties un godam atstrādāt naudu.Un kā mēs redzam , pamazām viss notiekas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Skatītājs - Andris 05.02.2007 19:07
Cilvēk mīļais, sameklē, lūdzu, smadzenes, jo kaut kur tev tās ir izkritušas. Homoseksuālisms nav nedz novirze, nedz izvirtība, beidz muldēt. Praidam ir viss sakars ar diskrimināciju un tās novēršanu, jo tādi mudaki, kā tu, pierāda, ka diskriminācija pret gejiem pastāv, un kā vēl. Pieaudz un tad piedalies sarunās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

istaba - juris gudrais 05.02.2007 15:31
man liekas, ka dažus gadījumus nevar vēl saukt par rasu konfliktu. skūtgalvji ir noteikta grupa un tā nereprezentē visu sabiedrību, lai arī ko aptaujas rāda par kopējo sabiedrības attieksmi (jaut.arī par aptaujas metodoloģiju un izlasi). un te pat nav runa par dažādām vērtībām, jo līdz ko šajā tēmā iesaista vērtību konceptu, tad tam ir jābūt tādam, kas akceptē visu vērtības kā labas, jo ir taču vienlīdzība. tas tā teorētiski

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


istaba 05.02.2007 15:19
vispār, ir grūti jau saprast, kurš ir apspiests un kurš nē. skaidrs, ka tiesības ir visiem. tāpat daudzās valstīs diskriminē baltos, grib pieskarties, izraut kādu blondo matu, varbūt savā valodā apsaukā, izvaro. pamēģiniet aizbraukt uz Āfriku. un vēl, nav ko izaisīties par smalki audzinātiem rietumniekiem, skaidrs, ka diskriminējam un esam neiecietīgi un tie, kas cīnās pret diskrimināciju ikdienā nav diez ko patīkami cilvēki, jo arī diksriminē, tikai saukļi viņiem tādi, kas apslēpj

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris - Marex 05.02.2007 12:52
Marex: Tādēļ "Praids" šajā ziņā kalpoja kā uzmanības pievēršana tieši diskriminācijas jautājumam, kā protests.

Par diskrimināciju uz homoseksualitātes pamata ir bijusi laikam tikai viena tiesu lieta - M.Sants pret Rīgas Kultūru vidusskolu. Un tā pati netika izlemta viņam par labu. Nu nav nekādas diskriminācijas - homoseksuāli orientēti cilvēki (t.sk. par kuriem zināms, ka viņi ir tādi) mēdz būt gan režisori, gan žurnālisti, gan modes dizaineri. Cik Latvijas Ārlietu ministrijas ierēdņu vidū ir homoseksuālu cilvēku un cik tur ir etnisko krievu?

Savukārt Praids vairāk izskatās pēc provokācijas - cilvēki vēlas citus nošokēt ar "lepošanos" ar novirzēm un izvirtībām, un pēc tam brīnās, ka viņiem tas izdodas. Praidam nav nekāda sakara ar cīņu pret diskrimināciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


marex - BET 04.02.2007 18:13
Problēma jau nav homoseksualitāte. Problēma ir diskriminācija, kas tiek vērsta pret šo sabiedrības grupu. Tādēļ "Praids" šajā ziņā kalpoja kā uzmanības pievēršana tieši diskriminācijas jautājumam, kā protests.

Jā,un ir vēl tāds teiciens: "Ja par to nerunā, tas nenozīmē, ka tā nav"...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

BET - marex 04.02.2007 10:10
sabiedrībai tiek pārmests,ka tā interesējas un lien citu gultās,taču no Jūsu komentāra es secinu,ka homoseksuāļi paši pievērsa uzmanību "problēmai".Pirms viņu praidiem taču neviens par viņu "problēmu"neinteresējās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

juris guduris - ... 03.02.2007 12:49
Protams, ka rasisms ir problēma. Vienīgi jāatzīmē, ka tos nekādi nevar un nedrīkst salīdzināt ar homoseksuālismu, kā tas pārāk bieži tiek darīts, un to dara vienīgi homoseksuālisti, bet nekad ebreji vai afrikāņi sevi nepielīdzina homoseksuālistiem.

Bet pašu rasismu var izprast tādā ziņā, kad kādas cilvēku grupas pārstāvji ienāk kādā vidē, un sāk atstāt uz to ārkārtīgi lielas pārmaiņas, pavisam taustāmi izpsiežot iepriekšējo dzīvesveidu. Piemēram, dažās valstīs tā ir ar musulmaņu kopienām. Viņi neintegrējas, bieži vien pašu vietējo valdību politikas dēļ, viņi vairojas straujāk, viņi iebrauc arvien vairāk. Un sāk nospiest vietējo kultūru, sāk to izspiest no pašu mājas zināmā mērā. Un tieši tas arī satrauc. Visādi citādi šo sarežģījumu, iespējams, nebūtu, vai arī tie būtu daudz mazāki rasu starpā. Jo ir skaidrs, ka neviens nav labāks vai sliktāks ādas krāsas dēļ

Tomēr, ja runājam par pārliecību, tad arī sākas sarežģījumi. Jo par tām gan es ticu, ka ir tuvākas taisnīgumam un tikumībai, un tālākas no tās. Tāpēc, kur sastopas divu dažādu grupu cilvēki, tur rodas šķelšanās šajos jautājumos. Un tas, apvienojumā ar v'ert'ibu izpratnes neesam'ibu, uz ko tik bieži mudina arī homoseksuālismu izplatošās grupas, beigās noved pie nespējas saprasties. Un tad sākas savstarpējie apvainojumi, dzimst rasisms.

Bet homoseksu'alisms nav garīgās tradīcijas, un tā nav tāda īpašība, kuru varētu salīdznāt arī ar iedzimtību kā atbilstību kaut kādai rasei.

Ja parādās rasu konflikti, tas nozīmē, ka pastāv vērtību izpratnes sadursme vispirms, un tieši šajā līmenī kāds kādu grib izpsiest kaut kāda ceļā. Vai nu uzspiežot savu viedokli, vai arī vienkārši pārņemot attiecīgo teritoriju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - Kārlis Streips un daceA 03.02.2007 11:57
Varu arii piekrist Jusu apgalvojumam,ka tas ,ka tika piemineetas seksualitaates problemas,tas bija garaamejot,bet uzskatu ka arii rasisma probleemas tika apskatiitas garaamejot.Formaali skaitaas ,ka rasisma un neiecietiibas izpeete veikta tik un tik rakstos,bet peec buutiibas tas taa nav.Saprotiet,es neesmu pret to,ka Streipa kungs uzrakstiitu veselu rakstu ,kas aizstaaveetu homoseksuaalju intereses.Ja ir taada grupa ,tai ir zinaamas tiesiibas.

Kas attiecas uz "Dienu",tad Jums ieteiktu izlasiit S.Kruka rakstu,luuk taada izskataas analiize.Skatieties skarbai patiesiibai aciis.Katram laikrakstam ir savi iipashnieki,un dabiski vinji veelas ,lai tiktu aizstaaveetu vinju intereses.Ir taads laikraksts "Ritdiena".Tur ir daudz rakstu par homoseksualistiem.Var uzskatiit to par stihiskaam tendenceem,bet var to uzskatiit par lielas organizeetas kampanjas sastaavdalju.Var lamaat sabiedriibu par aunapiereem,kuri nesaprotot elementaaras lietas-ka homo esot iedzimta un nekaa tur mainiit nevarot un nekaa slikta tur neesot.Bet var arii analizeet procesus,ka gan iecietiibu,gan neiiecietiibu var stimuleet ,to var dariit gan atklaati,gan sleepti.Ka pastaav noteikti arvalstu speeki ,no kuriem vieni saakushi pret homo veerstu plashu kampanju,to nesaku tikai es ,to saka arii LR arlietu ministrs laikrakstaa "Diena" savaa rakstaa,minot ka piemeeru Ledjajeva kunga neskaidraas attieciibas ar Krieviju,kaa arii Krievijas dienestu lomu provokaacijaa pret Latvijas ddiplomaatu.Taapat ir otra puse ,kas naak no Rietumiem,un kaa kampanjas elementu uzskatu to veestuli ministrijai ,ko parakstija 9 SFL un "Mozaiikas" loceklji. ar ierosinaajumiem(prasiibaam),tai skaitaa ieviest augstskolaas A daljas kursos,un vispaarizgliitojoshaas maciibu iestaadees teemas ,kas uzlabotu attieksmi pret homoseksuaalistiem.Kaadas sekas tas var izraisiit sabiedriibas attieksmee? Mums grib uzspiest un dara to slepus!!! Nedomaaju,ka tas ir iisti pareizi.Varbuut ,ka taa ir pret homoseksuaalistiem versta provokaacija.Galu galaa mees Latvijaa dziivojam provokaaciju laikaa,to daudz ir bijis un cik veel buus...Re mums ir pat savs katikatuuru skandaals:)) Spriezhot peec "Riitdienas " shisdienas numura,arii shogad "draudziibas dienu" laikaa buus nedraudziigi ekscesi.Var spriest,ka uzbrukumi citas rases cilveekiem arii buus,protams man ir savas domas kaapeec:http://www.delfi.lv/archive/article.php?id=16748151&ndate=11...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - Kārlis Streips 03.02.2007 10:23
Cieniigais Streipa kungs,skatos Juus esat tads humoriigs vecis,bet esmu mazliet taads kaa no laukiem. Nu luuk es Jums pastaastiishu ,kaa pie mums iet taas lietas politikaa.Tadu briinumu kaa internets ne visi redzeejushi,par politika.lv neviens nav dzirdeejis,avizes ja ,pasuuta,tad vieteejo rajona,nu veel kaadu sievisku zhurnaalu.Parsvaraa.Taa ka visvairaak vinji info uznem ar televizijas paliidziibu.Panoraamu skataas ,Skatu no malas,nujaa arii Briinumzemi skataas.Un ir veel viens info apmainjas veids-tas ir sarunas ,jaa arii klachas ,baabu tenkas.Un kaadaas tik lietas vinjas nesaklacho.Briinumu lietas.Par to ,kaa zinaama dalja sievieshu,blondiines tiekot uz augshu Latvijas politikaa.IIpashi jau taa Udre.Nu ja -caur gultu.Un velti ir skaidrot ,ka politikaa taadas lietas nenotiek,ka shiis sievietes tikushas savos amatos caur suuru darbu un asaa konkurences ciinjaa.Ka partijas sponsori vienkaarshi nesapratiis ,ja izveele notiks peec shaadiem kriteerijiem. Velti ir skaidrot ,ka visas taas pienjemshanas ,pleziri,"jaunie vilnji" patiesiibaa ir suurs,atbildiigs darbs ,gruutaaks nekaa govis slaukt vai balkus nest.Jaa un visam areeji jaaizskatas areeji viegli kaa atpuutai.Vinjaam to teikt ir bezjeedziigi,vinjas ir klajaa sashutumaa par Udres u.c. izdariibaam,kaut arii izdariibu nav bijis.Jeb Juus varat kaadu dokumentinju paraadiit,es vienmeer priecaajos uzzinaat kaut ko pikantu.Caaljus skaita rudenii,politikjus veeleeshanaas .Es domaaju ,juus zinaat par cik palielinaajaas sievieshu skaits shajaa Saeimaa,zinaat Udres rezultaatus,vinja nav ne Saeimaa ,arii vairs ne NRTVP.Jums-humors,bet man varat izteikt liidzjutiibu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Skatītājs - Staļinam 03.02.2007 10:10
Interesanti, vai tev ir "par" vai "lielākoties pret" viedoklis arī par zilām acīm? Tās tāpat kā cilvēka seksualitāte nav maināmas pēc iegribas vai "sabiedrības" spiediena. Tipat labi vari būt "vairāk pret", teiksim, vīriešiem. Vai tam, ka zāle ir zaļa. Vai tam, ka govīm dzimst teļi, nevis kazlēni. Pārliecība, ka geji var mainīt seksualitāti kā apakšbikses, ir viena no stulbākajām pārliecībām, kāda var būt tiem, kuri ir "vairāk pret" homoseksualitāti, jo no tā izriet, ka Staļins, ja labi pacenstos, varētu kļūt par geju. Kaut kā neticu, ka tu tam piekristu.

Taču kopumā, ļaudis -- Streipa raksts nebija par seksualitāti, tas bija par rasismu. Vai tiešām viņš nevar rakstīt pilnīgi neko bez tā, ka ļaudis pievēršas viņa seksualitātei?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins - marex 02.02.2007 23:44
jebkurai sabiedriibas grupai,arii homoseksuaalistiem ir neapshaubaamas tiesiibaas veikt demonstraacijas,gajienus ,piketus(neaizmirstot arii,ka [paraades LR pienjemts riikot 11 un 18. novembrii,tie ir kopiigi sveetki mums),saskanjojot to ar pashvaldiibu.Ir jaatziist,ka shiis tiesiibas 2006 .g. julijaa tika parkaaptas,un parkaaptas nopietni-tagad daudzi baidiisies izteikt savu viedokli vinjam sasaapejushaa jautaajumaa.Tomeer vainot sabiedriibu buutu paaragri.Uzbrukumus Praidam veica specifiskas sabiedriibas grupas,kaa arii labi organizeetas grupinjas.Pretpraids bija labi organizeets,bija tur koordinaacija.,finanseejums utt.Kaa sabiedriibas loceklis,kas vairaak ir pret ,nekaa par homoseksuaalismu,tomeer cienot jebkuru sabiedriibas grupu,es centos noveerst nepatiikamos notikumus,un konkreeti komenteejot portaalaa politika.lv.Juus to varat parbaudiit.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


marex - bet 02.02.2007 13:32
Tā ir uzmanības pievēršana problēmai. Tā pat kā piketētāji pie Saeimas cenšas pievērst sabiedrības un politiķu uzmanību viņu sasāpējušajai problēmai...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bet 02.02.2007 10:29
kas tad ir praids ,ja ne gultas lietu demonstrācija?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ina - Pūcei 01.02.2007 17:29
"Man nevajag pārlasīt rakstu jo ļoti labi sapratu tā saturu, tikai mani aizkaitināja kārtējā gaušanās par geju apspiešanu un to piesaucot katrā vietā arī tad ja citi runā par rasismu".
Vēlējos tikai piemetināt,ka Jums, kā iespējams izglītotai personai, jābūt skaidram tam, ka jēdziens "rasisms" nav aplūkojams tik šauri, kā Jūs to darāt. Rasisms pamatā ietver jebkādu aizspriedumainu atšķirīgā nepieņemšanu. Tā var būt rase, valoda,reliģija,seksuālā orientācija (!!!) vai pat atšķirīga valstiskā vai etniskā piederība. Tas informācijai.

Katrs saredz to, ko grib redzēt. Nedomāju, ka rakstā kā īpaši tiktu izceltas tieši ar gejiem saistītās problēmas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA - pēdējiem komentētājiem 01.02.2007 17:08
Diskusija šķiet ieiet neīstajā (ne tajā, par ko ir raksts), ļoti sašaurinātā leņķī. Raksts ir par diskrimināciju pret jebkuru, kas ir atšķirīgs, nevis seksuālajām minoritātēm!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Santa - pūcei u.c. 01.02.2007 17:03
Homoseksuāļi taču nedemostrē savas "gultas lietas", atšķirībā no heteroseksuāļiem (ilustrētos žurnālos un ne tikai). Tas, ko viņi vēlas, ir, ka viņīem sabiedrībā nebūtu jāslēpj sava seksuālā orientācija - nu piemēram, ņemt līdzi savus dzīvesbiedrus uz tusiņiem, vai darbā pie pusdienu galda pārrunāt, kā pavadīta nedēļas nogale. Šādās sarunās neizbēgami jāpiemin dzīvesbiedrs, bet homoseksuāļi baidās to darīt, jo baidās no negatīvas un noraidošas attieksmes. Tā arī ir tā diskriminācija. Man personīgi ir daudz homoseksuālu draugu, kuri par savu dzīvi un partneriem var runāt tikai ļoti šaurā lokā - tas manuprāt ir nenormāli. Vai arī, ja tiek rīkota ballīte, kur aicina cilvēkus ar dzīvesbiedriem, homoseksuāli cilvēki vilcināsies ierasties ar saviem partneriem, baidoties no diskriminējošas attieksmes.

Neviens gejs par savām "gultas lietām" ar mani nav runājis, mēs runājam par tām pašām lietām, ar ko runājam ar heteroseksuāliem cilvēkiem. Nesaprotu, no kurienes homofobi izrāvuši, ka geji "apdraud heteroseksuāļus" vai "uzmācas ar savām gultas lietām". Tā var spriedelēt tikai personas, kas nevienu geju savā mūžā nav satikušas ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Muļķības - Santa 01.02.2007 16:34
Neviena "slavenība "gan neskraida pa ielām demonstrēdama savas gultas lietas un sludinādama ,ka tas ir vienkārši brīnišķīgi.Tas ko publicē "Privātā dzīve" ir tikai uzmācīgu un nesmalkjūtīgu žurnālistu sensāciju kāre.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pūce 01.02.2007 16:29
Man nevajag pārlasīt rakstu jo ļoti labi sapratu tā saturu, tikai mani aizkaitināja kārtējā gaušanās par geju apspiešanu un to piesaucot katrā vietā arī tad ja citi runā par rasismu . Privāto dzīvi nelasu jo mani tiešām neinteresē ar ko kurš guļ. Saprotu, ka esmu sakaitinājusu nabadziņus apspiestos gejus un lezbietes, bet tā arī neviens neatbild kāpēc Jūs demonstrējaties gājienos! Heteroseksuāļi savu seksualitāti nevienā gajienā neapliecina!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Santa - pūcei 01.02.2007 15:54
Sakiet, vai jūs nekad nelasiet Privāto Dzīvi, kas visa veltīta slavenību gultas prieku izsekošanai?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Skatītājs - Pūcei 01.02.2007 15:36
Pūce, ja apsolieties nekad, nekad, nekad uz ielas nerādīties ar savu mīļoto cilvēku (pieņemot, ka Jums tāds ir) sadevusies rokās vai skūpstoties, tā demonstrējot to, ar ko Jūs guļat, tad arī geji var apsolīt to pašu. Diemžēl naturāļi pārāk bieži aizmirst, ka viņi uz ielas un citās publiskās vietās uzvedas pat ļoti demonstratīvi, un arī tad, ja tas nav oficiāla gājiena vai cita pasākuma kontekstā, tā vienalga ir savas seksualitātes izrādīšana. Kāpēc Jums tas ir atļaujams un citiem ne? Turklāt ko Jūs pērn geju praida pasākumā tādu redzējāt, kas "apsprieda pozas vai partnerus"? Nerunājiet glupības -- neviens tur par gultas priekiem nestāstīja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ina - Pūcei 01.02.2007 14:17
Šķiet, jūs vispār nesapratāt, par ko šis raksts īsti bija. Varbūt izlasiet vēlreiz un iedziļinieties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pūce 01.02.2007 12:36
Streipa kungs itkā izglītots cilvēks, bet saliek vienā katlā rasismu un gejismu. Man visu laiku nav bijis skaidrs kāpēc daži cilvēki skrien uz ielas stāstīt par saviem gultas priekiem. Latviešiem ( vismaz tiem kuri dzīvo Latvijā) nav pieņemts uz ielas apspriest pozas vai partnerus, un saprotama attieksme kādu pagājušajā gadā saņēma šie "citādie". Varbūt paskaidrojiet kāpēc man jāzin ar ko jūs guļat?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips - Staļinam 01.02.2007 11:37
Cienītais, vispirms jāatzīst, ka Jums acīmredzot ir problēmas atšķirt komentāru Politikā.lv no komēdijas raidījuma, kurā visa būtība ir satīra. Izsaku līdzjūtību par nespēju šīs divas lietas atšķirt. Otrkārt, ņemot vērā to, ka materiālā par Š. Šetiju seksuālās minoritātes pieminētas tikai vienreiz un absolūti garāmejot -- kā piemēru par vēl citu grupu, kurai jārēķinās ar aunpierīgu attieksmi no tiem, kurus angļu valodā sauc "bigots" (un laikam raksturīgi, ka latviešu valodā šim jēdzienam nav ekvivalenta), jāsecina, ka Jūsu pārliecība, ka patiesībā mans mērķis ir bijis maskēti rakstīt par gejiem, ir aiz matiem pievilkta. Savukārt, ja Jūs vēlaties teikt, ka mans raksts tika pasūtīts "no augšas", tad, lūdzu, sūtiet šurp dokumentus, kuros tas uzrādīts, jo man tas būtu jaunums, un par jaunumiem es vienmēr priecājos. Pārliecība, ka viss ir no kaut kurienes "pasūtīts" diemžēl mūsu postsovjetiskajā valstī ir pārāk raksturīga. Pārliecību, ka cilvēka tiesības ir fundamentāla lieta, kurai Latvijā mīksti sakot netiek pievērsta adekvāta uzmanība, neviens man nav pasūtījis, par to esmu runājis un rakstījis gan tajos mēdijos, kurus pilnībā nedomājoši ļautiņi sabāzuši "sorosistu" tūtā, gan arī daudz kur citur.

Kas attiecas uz "sorosistiem", šis ir jēdziens, kuru radījis laikraksts, kurš pieder ļoti, ļoti konkrētām uzņēmējdarbības interesēm, savukārt šajās uzņēmējdarbības interesēs piedalās cilvēciņš, kuram papēži jau svilst. Vai neesat, cienītais, pamanījis, ka "sorosistu" jēgā šis cilvēciņš un viņa kabatas avīze jau sabāzuši nevien organizācijas, kuras patiešām daļu finansējuma saņem no Sorosa fonda, bet arī ģenerālprokuroru, Valsts prezidenti, vairākas politiskas partijas, vairākus valdības ministrus, utt., u.tjp.? Turklāt pilnīgi neatkarīgi no tā, ko Džordžs Soross dara finanšu pasaulē, neapgāžams fakts ir tāds, ka Latvijā viņš ziedojis daudzus desmitus miljonu dolāru, ar tiem darīts ļoti labs darbs izglītībā, zinātnē, kultūrā un jā, arī sabiedriskajā politikā. Ja Jūsu pārliecība ir tāda, ka noraidāmi ir tādi jēdzieni, kā godīgums politikā, likuma varas neaizskaramība, korupcijas izskaušana -- nu, tad tā ir Jūsu problēma. Ja esat pārliecināts, ka Latvija būtu labāka vieta, ja pēdējo 15 gadu laikā Sorosa fonds nebūtu finansējis nu jau neskaitāmus projektus izglītībā, veselības aprūpē, kultūrā, masu informācijas jomā, nevalstisko organizāciju attīstībā, korupcijas izskaušanā -- nu, tad man Jūsu ir žēl, jo tādam nezinītim dzīve nevar būt viegla.

Un nesāciet, lūdzams, tagad brēkt, ka arī Dienai ir citi īpašnieki. Nekad neesmu manījis, ka Diena uzsāktu demagoģisku kampaņu par Zviedrijas karaļa statusu dzīvē un politikā, nedz arī par firmas Bonnier vadības darbu pasaulē. Turklāt Dienā komentāru un viedokļu paušana notiek konkrēti un tikai 2. lappusē, savukārt Ventspils kabatas avīzē tā ir arī 1., 3. un visās pārējās lappusēs. Tā ir avīze, kura nekautrējas juridiskus procesus nosaukt par "absurdiem" pirms tie pat sākušies. Tā ir avīze, kurai raksturīga ir vārdā nenosauktu "ekspertu" prezentēšana pēdējās patiesības statusā.

Latvija ir labāka valsts tāpēc, ka te ir darbojies Sorosa fonds un tā visdažādākie projekti. Korporatīvo politbiznesa interešu vārdā to noliegt ir vienkārši nejēdzīgi, lai neteiktu - kaitīgi. Latvijā patlaban notiek cīņa par to, vai turpmāk dzīvosim demokrātiskā un attīstītā valstī, vai arī banānu republikā, kurā visu nosaka šauras politekonomiskas grupeles uz "es viņu pazīstu" un "tas nekas, ka apšaubāma rakstura vai kriminālapsūdzēts, tas var būt labs premjers/Satversmes tiesas tiesnesis/Saeimas priekšsēdētājs u.c." pamata. Atvērtā sabiedrība, par kuru runā Sorosa struktūras, nav vajadzīga tikai tiem, kuri labprātāk darbojas pa pakšiem un aiz slēgtām durvīm. Jūs esat izvēlējies niku, kurš sauc atmiņā valsti, kura bija tik tālu no atvērtas sabiedrības, cik vien iespējams būt. Jācer, ka Jūsu pārliecība nenāk no tās pašas vietas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Annele 01.02.2007 11:28
Paldies par rakstu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA - stalins 01.02.2007 10:52
Jocīgā pasaulē jūs dzīvojat, ja domājat, ka viss notiek pēc kāda pasūtījuma - šajā gadījumā Sorosa kunga - nepieļaujot, ka tas, ko kāds dara, tiešām ir tāpēc, ka problēma pastāv un to ir jārisina.

Tāpat jocīgi, ka jūs šajā rakstā redzat tikai vēstījumu par neiecietību pret seksuālajām minoritātēm, ja acīmredzot tas tā nav. Indiešu aktrise pieminētajā šova situācijā, ebreji un seksuālās minoritātes - visi noteiktos kontekstos - IR stāsts par vienu un to pašu: dažādību un to, kā uz to skatās, ar to sadzīvo. Kā jau es teicu iepriekš, mēs katrs esam vienreizēji = dažādi un spēja to novērtēt un par to priecāties, manuprāt, ir liela bagātība. Un neviens nav pasūtījis, lai es tā domātu un šo komentāru rakstītu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 31.01.2007 21:11
Zhetons NeKarlim par "Tikai tad kad lielākā daļa krievu minoritātes apjēgs, ka viņi nav minoritāte, bet ir godājami pilsoņi ar normālu pašcieņu un dzīvo savā zemē ko sauc par Latviju,( un nevis tāda paša nosaukma Krievijas provincē) viņi varēs saukties par patriotiem. Tikai tad kad vispirms tiks vērtēta katra afrolatvieša, geja, lesbietes ieguldījums kopīgās lietās ar pārējo sabiedrību, nevis uzsvērts ka viņš ir nēgeris vai "pidars", kaut kas būs gājis uz labo pusi." AK nav ne Latvijas,ne krievu patriots.Tas ir krievu patriots,kas krievvalodigo aviizhu uzkurinaatu barinju 4.maijaa ved uz Briiviibas pieminekli,lai radiitu savstarpeeju nepatiku starp nacionalitaateem,ja izdotos -tad pat sadursmes? Un apsplaudiitu Latvijas sveetumus,taas patriotu priekshaa ,pie tam ,ka visi redz-tie ir krievi? Un arii-ja izdotos-kaa latvieshi sit krievus? Juristi zina kaa sauc ljaudis,kas sveshas lietas medz saukt par saveejaam.

Kas attiecas uz rakstu-baidos,ka sorosietim Streipam rasisma probleema ir piepakerta klaat taapeec,lai piesegtu isto raksta merki- veersties pret homoseksualistu apsaukaataajiem.viens Streips ir tas,kas ciinaas pret neiecietiibu,bet otrs-tas kas "Briinumzemes " shovaa virkni augstaako amatpersonu -sievieshu nosauc par "vecajaam maukaam" un tanteem ar broshaam.Tieshi shii piepakershana man nepatiik.Mums nepiecieshama izskaidrojosha vesture,nevis aprakstosha.Nekaadas analiizes,tikai tas ,kas virspusee.Tas ,ka apvieno ebrejus,homoseksualistus,indieti u.c. protams ir manipulaacija,bet es nebushu tas,kas pirmais metiis akmeni:).Ziniet,kaadu iespaidu man atstaaj Sorosa kungs?Ziniet agraak bija valutas mainiitaaji-kraapnieki,kas paneema paris naudasziimes ,krasainus papiirishus un to uzdeva par naudas pacinju.Es neesmu pret bledishanos kaa taadu,bet pret parlieku Sorosa kunga skopumu(( Kas attiecas uz pashu homoseksualistu aktivitaateem,tad vajadzeetu nodaliit cinju par varu un homoseksualistu cinju par savaam intereseem. Ir skaidrs,ka kaads "no augshas" devis riikojumus riikoties.Vieni sanjem riikojumus no Rietumiem ,citi no Austrumiem un riikojas.Shhis manipulaacijas mani kaitina,bet neuzrunaa.Kas uzrunaatu ? Atklaata saruna,jaa un ruupes par sabiedriibas kopiigajaam probleemaam par ko raksta neKarlis.

Bet kas mani patieshaam iepriecinaatu ,ja mazcienijamie rasisma,radikalisma,terorisma un tml. petnieki ,analiitikji ,vesturnieki tieshaam izpildiitu savus pienaakumus-to ko vinji sakaas daraam-tas ir-izpeetiitu un izanalizeetu shos procesus.Vinji to NEDARA!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

neKārlis - DaceA 31.01.2007 18:45
Biju domājis "normālumu" kā tolerances un izglītības kopsummu. Jāpiekrīt ka termins būs neprecīzs sanācis :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA - neKārlis - Kārlis 31.01.2007 17:35
"Manuprāt Latvijā ir zudusi tāda vērtību kopa kā "normālums".

Kā jūs definētu šo vērtību kopu?

Runa nav par to, ka esiet balts un heteroseksuāls un latvietis un, ka par to nav jālepojas. Lepnums par to, kas jūs esat taču neizslēdz - vismaz tam tā nevajadzētu būt - prieku, spēju novērtēt (appreciate) un labi sadzīvot ar tiem, kas nav balti, kas nav heteroseksuāli un kas nav latvieši.

Ja to, kas jūs esat, jūs uzskatāt par kaut kādu 'normu - normālumu', tad gan ir problēma, jo normas - normāluma - nav. Mēs katrs esam vienreizēji = dažādi un spēja to novērtēt un par to priecāties, manuprāt, ir liela bagātība. Diemžēl - kā arī rakstā teikts - tie, kuri to nesaprot, nav tā izglītoti, ir ne-bagāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ritma 31.01.2007 17:30
Palaimējās kādu laiku padzīvot Dienvidāfrikas republikā NEbalto cilvēku ģimenē un sapratu, ka visa ļaunuma sakne ir audzināšanā un vēsturē. Pieaugušie tur joprojām runā un žēlojas par aparteitu un uz ielas ieraugot balto automātiski uzskata viņu par bagāto- laimīgo utt. ieraugot melno- pārliecinās, ka naudasmaks, mobilais telefons un mašīnas atslēgas ir drošā vietā... Taču bērni, kas šobrīd aug un iet skolās, kurās ir pārstāvētas visas ādas krāsas, neatsaucas uz iepriekš aprakstītajien steriotipiem. Es tikai ceru, ka arī vēlāk viņi paliks tādi paši un vecāki neieaudziās savu negatīvismu.
Esmu precējusies ar tumšādainu cilvēku un biju kopā ar viņu aizbraukusi uz Latgali, kur cilvēki viņu tiešām uzņēma pozitīvi un neizteica rasistiskas piezīmes... ar to es gribu pateikt, ka cilvēku attieksme nav iedzimta, bet ieaudzināta...
Ceru, ka Latvijā rasisms nevērtīsies plašumā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

neKārlis - da jebkurš 31.01.2007 13:09
Iekrita Kalašņikova automāts (AK) uz netolerantumu :) Savējā zeme - tas nozīmē to, ka esmu te dzimis, visu mūžu tieši šajā zemē strādājis, radījis materiālas un nemateriālas vērtības, piedalījies šīs zemes brīvības izcīnīšanā un nedomāju to pamest īslaicīgu materiālu labumu dēļ." Nesavējais" ir tāds, kurš negodprātīgi (tieši tā, pasvītroju) ir ieradies šajā manā zemē un cenšas izmantot visus labumus neko nedodot pretī, vai vēl vairāk, zaimojot to kas man un citiem Manējiemir svēts. Un te nav nozīmes nekādam dalījumam pēc kādām pazīmēm. Vienīgais dalījums ir ,pēc godprātīpas pret šo zemi, principa!

Un nav tā, ka savā starpā strīdētos Latviešu un Krievu patrioti. Savā starpā strīdas mazizglītotie un sevi savādāk pierādīt nespējīgie mūsu sabiedrības locekļi, par kuriem mums - SAVĒJIEM - ir jāuzņemas atbildība. Esam pieļāvuši to ka viņi tādi kļūst. Un tieši šeit štata komentētājs AK (:)) un citi kliedzēji pret diskrimināciju kļūdās. Nevis pārdzīvot pāris mūdžu uzbraucienus, bet izglītot tos. Tikai tad kad lielākā daļa krievu minoritātes apjēgs, ka viņi nav minoritāte, bet ir godājami pilsoņi ar normālu pašcieņu un dzīvo savā zemē ko sauc par Latviju,( un nevis tāda paša nosaukma Krievijas provincē) viņi varēs saukties par patriotiem. Tikai tad kad vispirms tiks vērtēta katra afrolatvieša, geja, lesbietes ieguldījums kopīgās lietās ar pārējo sabiedrību, nevis uzsvērts ka viņš ir nēgeris vai "pidars", kaut kas būs gājis uz labo pusi.

Un te nu ir darbiņš katram pašam. Nevis lai uzsvērtu - esmu melnais, bet redz kādu ieguldījumu es Jūsu zemei dodu. Bet - es dodu ieguldījumu Savai zemei! UN tas pats ar citādi atšķirīgiem. Nevajag reklamēt savu atšķirību, tas nav vērā ņemams kapitāls. Lepojieties ar paveikto, rādiet citiem labos darbus, un cilvēki gribēs līdzinātioes Jums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita Ruduša galvenā redaktore - nelietim 31.01.2007 12:39
Vēlējos Jūs informēt, ka Jūsu komentārs tika dzēsts, jo personiski verbāli uzbrukumi raksta autoram neatbilst konstruktīvas un pieklājīgas diskusijas standartiem un portālam nav pieņemami.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis - AK, neKārlis 31.01.2007 12:17
K.Streipam un viņam līdzīgajiem, manuprāt, ir ļoti ērti, ja latviešu un krievu tautības patrioti strīdas savā starpā. Latvijas sabiedrība var būt stipra tikai tad, ja tajā pastāv solidaritāte visu veselīgo sabiedrības locekļu vidū - un vienlaikus principiāla attieksme pret kriminālnoziedzniekiem, nelegāliem imigrantiem un izvirtību aizstāvjiem.

Sabiedrības solidaritāti var stiprināt kopēju briesmu apzināšanās - un faktiski gan tradicionālais Latvijas latviešu, gan Latvijas krievu, gan Latvijas ebreju dzīvesveids ir vienādi apdraudēti. To apdraud drausmīgi zemā dzimstība (kas krievus un ebrejus, nelabvēlīgās vecumstruktūras un emigrācijas dēļ, skārusi īpaši smagi). To apdraud arī mūsu zemā konkurētspēja pasaules ekonomikā (kas savukārt smagi skārusi mazpilsētās un laukos dzīvojošos latviešus). Un arī masveidīgas imigrācijas draudi. Ja spēsim vēl kādus 10 gadus noturēt veselīgu sabiedrisko domu, kur bezrobežu iecietība pret visāda veida nejēdzībām nav aizēnojusi veselo saprātu, tad ir cerības, ka jaunā paaudze labāk apzināsies savas kopīgās intereses un te vairs nebūs Streipa un citu ārzemju kungu, kuri vēlas vienīgi lētu darbaspēku un lētus un "drošus" seksuālos pakalpojumus.

Diplomātu Reimo Šmitu pēc seksa skandāla Baltkrievijā vienkārši pārcēla citā augstā amatā. Arī Streipam ļauj runāt banalitātes televīzijā. Lai nu ko, bet šos ļaudis neviens nekad nav diskriminējis. Viņi var ieņemt jebkuru amatu, stāties jebkurā partijā un darīt ko vien vēlas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jack Ripper 31.01.2007 08:34
Atbilstoši Streipa rakstam rodas iespaids, ka ebreji un homoseksuālisti diskriminācijas rangu tabulā atrodas uz viena un tā paša pakāpiena, taču ebreju un latviešu tautas liktenis ir savijies kopā gadsimtu gaitā, viņiem kļūstot par dabisku sabiedrības sastāvdaļu. Un pat sadzīviski -tumsonīgā līmenī pret ebrejiem vērstās diskusijas parasti aprobežojas ar 2 vēsturiskiem notikumiem: Kristus nāvi un 1940.gada notikumiem. Vācu okupācijas laikā latviešu ģimenes slēpa ebrejus, paglābjot tos no drošas nāves. Ņemot vērā islama fundamentālisma pieaugošo lomu, ebreji ir latviešu sabiedrotie, tādi paši kā igauņi, čehi vai amerikāņi.

Un, kad tiek cilāta sadomātā "ebreju problēma", rodas iespaids, ka tikai tāpēc, ka daļai no sabiedrības ir zināmi iebildumi pret, viņuprāt , amorālu dzīvesveidu, daži aktīvisti mēģina likt vienādības zīmi starp ebrejiem un ... tiem pašiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 31.01.2007 07:08
Interesanta iezīme - "sava zeme". Tātad kāds Latvijā ir "svešā zemē"? Kādi "savejības" kritēriji te ir slēpti, kādas atšķirības statusā tiek attaisnotas?

-----Jaa,taa ir mana zeme,bet nav Tava zeme,Un Krievija arii nav tava zeme,bet gan mana zeme.Ja kas neskaidrs griezies VCB.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

AK 31.01.2007 02:25
K. Streips Politikāņiem ir daudz vieglāk iebāzt galvu smiltīs un izlikties, ka Latvijā nav nedz rasisma, nedz antisemītisma, nedz arī homofobijas. Daļēji tas ir tāpēc, ka Latvijā ir maz tumšādainu cilvēku, salīdzinoši maz ebreju un salīdzinoši maz geju un lesbiešu

Krievvalodīgo ir daudz, latgaliešu. Vai tas traucē? Nē, jo pat daži daļas minoritāšu aizstāvji nesaskata rasismu dažādās iespējās lielām iedzīvotāju grupām griezties pie valsts vai saņemt no tās pakalpojumus (arī izglītību) dzimtajā valodā.

NeKārlis kāpēc tik pierasti ir, ka bariņš krievu var iekaustīt latviešu puisi nosaucot to par "Gansu", vai "Labusu" un sods neseko? (..) Kāpēc, situācijā, kad Afrolat dalībnieks bēg pa Vecrīgu no skinhediem un latviešu puisis ar meiteni pēg no pārdzērušos krievu bariņa nav vienlīdzības zīmes?

Ir, ir - internacionālistiem. Vienkārši, ja publiski pievērst uzmanību tam rasismam, kas nav saistīts ar ādas krāsu, nāksies saskatīt arī analoģisku, bet sistemiskāku (sk. augstāk), valstisku rasismu, vēsrtu pret krieviem, ne tikai "Nāvi urlām", "Nepatīki reforma - dodies uz Krieviju" Rīgas ielās... un to pārak daudzi nevēlas. Tik ļoti nevēlas, ka piever acis arī pret latviešiem vērstam rasismam. NB Kāpēc te nemin pretējo gadījumu? Krievi taču ir vairāk apdraudēti - tie ir mazākums un tie ir niecīgi proporcionāli reprezentēti varā, nevis latvieši.

NeKārlis man savā zemē nav nekādas iespējas aizstāvēt savu latvietību, savu heteroseksuālismu un savu baltumu. Es dzīvoju zemē, kur mans lepnums par savu tautību, savu rasi un orientāciju var tikt un tiek traktēts kā noziegums. Ja es skaļi paziņoju ka esmu Latvietis un esmu par to lepns - tad kāds noteikti kliegs ka es diskriminēju krievus. Ja es skaļi teikšu ka priecājos par savu orientāciju - man pārmetīs geji un lesbietes

Interesanta iezīme - "sava zeme". Tātad kāds Latvijā ir "svešā zemē"? Kādi "savejības" kritēriji te ir slēpti, kādas atšķirības statusā tiek attaisnotas? Par tekstu - ja tajā skaļajā paziņojumā nav pārākuma sludināšanas, nekas neKārlim nedraud. Iespējams, privātā kārtā kāds arī kaut ko pārmetīs - bet viņam arī ir vārda brīvība izteikt savu viedokli par to, vai neKārla lepnums ir pamatots.

Starp citu, kas Latvijā apdraud NeKārļa: latvietību? Ministru amati ir slēgi visu citu tautību pārstāvjiem, tikai ne latviešiem. Heteroseksuālismu? Vai kāds pieprasa staties citos dzimumsakaros, lai saņemtu darbu? NeKārlis var arī izteikt savu kritiku homoseksuāļiem - nav no kā baidīties, Pujāts priekšā. Baltumu??

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

neKārlis - Kārlis 31.01.2007 01:24
Esmu Latvietis, heteroseksuāls, baltais un dzīvoju Latvijā. Jau šāds apzīmējumu savienojums vien liek man justies diskriminētam. Lai cik paradoksāli tas arī skan.

Manas bažas ir saistītas ar to, ka man savā zemē nav nekādas iespējas aizstāvēt savu latvietību, savu heteroseksuālismu un savu baltumu. Es dzīvoju zemē, kur mans lepnums par savu tautību, savu rasi un orientāciju var tikt un tiek traktēts kā noziegums. Ja es skaļi paziņoju ka esmu Latvietis un esmu par to lepns - tad kāds noteikti kliegs ka es diskriminēju krievus. Ja es skaļi teikšu ka priecājos par savu orientāciju - man pārmetīs geji un lesbietes. Kāpēc? Manuprāt Latvijā ir zudusi tāda vērtību kopa kā "normālums".

Pilnīgi piekrītu, ka bargāks un reāls sods par jebkādas diskriminācijas veikšanu ir labi. Piekrītu ka puiši, kas uzbruka Afrolat biedram ir jāsēdina cietumā. Bet kāpēc tik pierasti ir, ka bariņš krievu var iekaustīt latviešu puisi nosaucot to par "Gansu", vai "Labusu" un sods neseko? Vai Jūs domājat ka šādi atgadījumi ir retāki kā uzbrukumi melnās rases pilsoņiem?

Kāpēc, situācijā, kad Afrolat dalībnieks bēg pa Vecrīgu no skinhediem un latviešu puisis ar meiteni pēg no pārdzērušos krievu bariņa nav vienlīdzības zīmes? Ar ko Afrolatvietis ir vairāk apdraudēts?

Vai gejs, kurš dabon pa purnu tāpēc ka ir gejs ir vairāk dabūjis pa purnu nekā latvietis ja dabūjis par to ka ir latvietis?

Manuprāt problēma ir tur, ka šīs lietas netiek risinātas kompleksi. Neviens nerunā par iecietību pret atšķirīgo vispār. Ir daudz ērtāk lietot plaši atpazīstamus saukļus un terminus - rasisms, geji, lesbietes, žīdi u.t.t, nevis lēni un pamatīgi pārkārtot izglītības sistēmu. Nevis taisīt sev reklāmu ar to, ka esi gejs, vai afrolatvietis un cīnies par savām tiesībām, bet uzsvērt, ka centies būt vienkārši labs cilvēks, un sagaidi to arī no apkārtējiem.

P.S. Starp citu, nekas nav smieklīgāk un skaistāk, kā klausīties veca ebreja stāstītās anekdotēs par ebrejiem. Tā jau ir - nācijas( tik pat labi arī kādas atšķirīgas cilvēku grupas) spēks slēpjas spējā pasmieties pašiem par sevi...

paldies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mameha 30.01.2007 20:59
Paldies Karlim par rakstu! Priece ari sisdienas zina par pirmoreiz Latvijas vesture piespriestu realu cietumsodu par rasistisku uzbrukumu. Pavirsi ielukojos citos portalos komentaros par so zinu un biju parsteigta, cik liels ipatsvars bija to, kas so zinu uznema pozitivi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 30.01.2007 17:54
Starp citu, rakstu iesniedzu jau pirms nedēļas, vakar tajā pašā CNN pirmā ziņa bija par to, ka Šilpa Šetija ir uzvarējusi Lielajā brālī un kandidātos atstājusi nevienu citu, kā skandalozā Maikla Džeksona vecāko brāli Džermēnu. Katrā gadījumā skandāls aktrisei noteikti par sliktu nenāca, lai gan reportiere uz vietas teica, ka eksperti neesot uzskatījuši, ka uzvara būtu pierakstāma tikai vai pat ievērojamā mērā simpātijas balsojumam.

Saistītie raksti

Shilpa Shetty wikipedia.org

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips