Pornifikācija kā 'inovatīvs' mārketinga rīks 46

Šodien ar sievietes ķermeni var pārdot visu. Un es te nejokoju - reāli var pārdot jebko. Sieviete ir kā pakaramais, manekens bez jūtām un reizēm bez galvas, objekts. Brīdinājums: ierakstam ir piemērojams 18+ vecuma cenzs.

Iesaki citiem:
18plus

Vakar man kā 'sociālo mediju speciālistam' laikraksts Diena lūdza komentāru par to, vai tādiem sociālajiem medijiem kā ask.fm ir jānes atbildība par to, ka jaunietes izdara pašnāvību pēc tam, kad par viņām ņirgājas internetā un vai vispār situāciju var uzlabot. Un mana atbilde nav cerīga - var izdarīt ļoti maz (tikai runāt), jo gan ņirgāšanās par citādo, gan pārmērīga seksualizācija un savu darbību nepārtraukta dokumentēšana ir sabiedrības norma.

Kā jau iepriekš rakstīju, meitenes un sievietes šodien saņem ļoti pretrunīgas ziņas - no vienas puses, būt seksīgām un no otras puses, nebūt pārāk seksīgām. Bet cik seksīgs ir seksīgs un cik seksīgs ir pārāk seksīgs?

Manuprāt, pornifikācija (jeb seksīgums tādā veidā, kā to agrāk bija ierasts redzēt porno filmās) ir šodienas seksualitātes norma. Un mēs to pieņemam.



Es negribu spēlēt augstās morāles standarta pārstāvi - galu galā, atbalstu homoseksuālu cilvēku laulības un man ir absolūti vienalga, ar ko cilvēki nodarbojas savās guļamistabās, kas liecina, ka mani uzskati ir tāli no puritāniskiem. Tomēr mani satrauc tas, cik bieži reklāmās tiek normalizēta sieviešu pazemošana, vardarbība, sievietes padarīšana par priekšmetu un pornificēšana. Tad, ja sieviete ir lieta, pret viņu arī izturas kā pret lietu, kuru var sist, pazemot un izmest, ja tā nepatīk vai ir apnikusi - tā ir tikai lieta, kurai nesāp. Pavērojiet, cik bieži reklāmās sievietēm ir nogriezta galva - viņas ir tikai pakaramais, platforma, uz kuras atrādīt preci. Tāpat pornifikācijas normalizēšana sievieti padara par rīku seksuālo vēlmju apmierināšanai, neko vairāk no viņas negaida un nevēlas. Nemaz nerunāsim par to, ko tas izdara ar jaunu cilvēku uztveri par normālām seksuālajām attiecībām. Norma ir darīt to tā, kā to dara porno, kurā centrālais tēls ir vīrietis un viņa vēlmju apmierināšana.

Teju vienbalsīgu sajūsmu (vislabāk to ilustrēs komentāri WhimsicalAgnesigas blogā) ir radījis man ļoti iemīļota zīmola 'Sock Box' rebrendigs, kļūstot par Amoralle. Nosaukums ir sajaukums no amor un amorale un tas arī ir izspēlēts zemāk redzamajā promocijas attēlā. Es saprotu, ka ir bijusi doma provocēt, tapt pamanītiem un laikam jau tas ir izdevies. Tomēr tas, ko es redzu, ir kārtējais priekšmets/bezgalvainā sieviete, kura ir pornificēta reklāmā. Un, lai gan komentētāji ar absolūtu sajūsmu runā par to, ka šis nu ir kas absolūti jauns un neredzēts, tā nebūt nav.

Šī vienkārši ir kārtējā reklāma, kura sievieti parāda kā lietu, kas kalpo pornogrāfisku ainu iedzīvināšanai dzīvē. Manā skatījumā šis ir absolūti neveiksmīgs rebrendings, kurā nav nekā jauna, tikai lēts un neprofesionāls mēģinājums pievērst uzmanību nevis ar kvalitatīvu preci, bet gan kailu sievieti. Jo kails sievietes ķermenis var pārdot katru sū*u.


















Vispār - iebāzt sievietei jebko starp kājām ar mērķi šo ''kaut ko'' pārdot laikam ir stratēģija, kas tiek mācīta mārketinga kursos kā garantētu veiksmi nesoša:




























































Ilustrācijai daži piemēri, lai ilustrētu, ka ar sievietes kailķermeni var pārdot jebko un pornifikācija acīmredzot ir veiksmīga mainstream reklāmas materiālu izstrādes sastāvdaļa.































































































































Man šāda pieeja neliekas pieņemama, jo manā skatījumā sieviete nav lieta. Un, kamēr es tiešā veidā nevaru ietekmēt to, kā sievietes tiek izmantotas reklāmu mērķiem, jo to veidotāju aprindās ir miglaini priekšstati par ētiku, man atliek realizēt vien netiešo ietekmi - nekad nepirkt produktus, kuri tiek reklamēti tādā veidā un aicināt arī citus rīkoties tāpat. Jo tikai tādā veidā mēs varam parādīt, ka sieviete-priekšmets reklāmās nav pieņemama.

Tas, par ko man vēl gribas rosināt padomāt, ir homoerotiskais elements šādās reklāmās - uz sievietēm orientētu preču reklāmas bieži ietver sieviešu kailķermeņus, līdzīgi kā uz vīriešiem orientēto preču reklāmas. Tā, it kā skaistu vīriešu ķermeņu neeksistētu vai sievietes ar iekāri spētu skatīties tikai uz citām sievietēm.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (46) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
jenefee mike

Hello, i am glad to read the whole content of this blog and am very excited and happy to say that the webmaster has done a very good job here to put all the information content and information at one place.
Lynbet.com
www.lynbet.com
Lyn Bet
Lynbet.com
www.lynbet.com

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Mr.Raitis

Šodien ar sievietes ķermeni var pārdot visu.

tu tās bildes arī ..saproti ? tu esi ...rodas ka tu Par Latviju tālāk neesi tikusi....

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
latvju feministe

Atceros to Pasaules optikas reklāmu, ikreiz, kad gāju tai garām, iesāpējās sirds. Esmu viņu kliente, tāpēc nezināju, ko darīt - iet iekšā, aizrādīt, bet bija tā kā neērti.. ļoti bezpalīdzīga situācija.
Erotika šodien ir tas, kas agrāk skaitījās pornogrāfija un pornogrāfija šodien nav tāda, kā tā bija agrāk. Šobrīd sievietes tēla pornogrāfiska izmantošana ir visuresoša un tam ir grūti redzēt galu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Cita Linda

Ir sabiedrībā spiediens izskatīties "seksīgi". Jau bērndārznieki zina šo vārdu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Jānis Skagalis

Tas izklausiisies mazliet jociigi,tachu Lindas rakstiitais man shkiet tuvaaks Kristus maaciibai nekaa "iisteno "kristieshus paustais.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Guntars

Tas, kas notiek pēc grēkā krišanas(kad pirmais cilvēks Ieva un Ādams neuzticējās Dieva radītāja likumam) ir pieaugoša grēka izpausme visos cilvēka dzīves aspektos sākot ar domāšanu(autonomu no Dieva radītāja likuma) pats sev dievs. Cilvēks ir atteicies no Dieva radītāja noteiktās morāles(labs un ļauns) un pats spriež kas viņam labs un kas ļauns. Rezultātā tas par ko jūs runājat, ja nav visai cilvēcei viena saistoša morāles likuma(Dieva definēta apsolūta patiesība), tad jums Linda atkal paliek atskaites punkts "patīk nepatīk", jo katram sava patiesība tai skaitā arī par jūsu pieminēto tēmu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Guntars

Redziet Linda un K. Streip, jūs nezinādami patieso Kristus Jēzus mācību spriežat par kristietību. Kristus nekad nav pazeminājis sievieti, bet tieši otrādi(skat JD Pāvila vēstules) viņš šeit runā par to, ka jums vīri jāmīl savas sievas kā fiziski vājākas un tomēr žēlastībā dotās pestīšanas līdzmantinieces. Citiem vārdiem sakot vīriem jābūt gataviem mirt par savām sievām.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Lietussargs

Manuprāt inovatīva ideja Latvijas reklāmu kompānijām - sieviešu apakšveļu reklamē skaisti nosauļoti, depilēti/vaksēti, labāk bez izteiktiem muskuļiem, vīrieši. Atavisko fallu fotosesijas laikā var ar skoču ielīmēt kājstarpē, lai labāk nerēgojas. Ko darīt ar krūtīm? Pastāv hormonu terapija, kas to problēmu atrisinās.
Vai vēl labāk, speciāli reklāmsesijām sagatavot unisex modeļu pulu, kas varētu reklamēt visu pēc kārtas. Pēc vajadzības i bokseršortus, i stringus.
Vismaz es ceru, ka savā intīmajā dzīvē autore, protams, ja to pieļauj viņas uzskati netikt izmantotai, viņa neatļaujas tādas vaļības kā seksīga apakšveļa, vīns/šampanietis sveču gaismā u.c. jēlības, kas noniecina sievieti kā personību.
Pretējā gadījumā es tiešām būšu nepatīkami vīlies.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
antra leite

Ļoti patīk autores ierosinājums nepirkt neko, kas kā savu reklāmas triku iekļauj kailas, pavedinošas sievietes utt., taču es neteiktu,ka sieviete ir vairāk kā objekts tikai tāpēc, ka viņai ir nogriezta galva. galva galu galā nav svarīga, ja vēlamies koncentrēties uz sievietes apaļumiem un intīmajām zonām, mēs taču arī bez galvas varam noteikt,ka attēlā redzama sieviete. Es, savukārt, to vairāk apzīmētu kā seksisma izpausmi, jo, ja mēs cilvēkiem mēģināsim ieskaidrot, ka "JŪS MŪS REDZAT KĀ OBJEKTUS", tad mums tas,visticamāk, neizdosies, jo reakcija būs: "kādi, pie velna, vēl objekti, jūs taču esat karstas beibes,kāpēc to neizrādīt?" Taču, ja mēs pasniegsim problēmu kā, "mums apnicis tikt attēlotām kā zemāk stāvošām, derīgām tikai seksam un bērnu reprodukcijai", tad tā būtu cita lieta.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Inga

Ok, ok, par to mineralūdeni un tml. būtu skaidrs, bet kā, Lindasprāt, būtu jāreklamē sieviešu apakšveļa? It sevišķi tāda veida, ko rada SoxBox, kas liek uzsvaru tieši uz erotismu, ir nepārprotami paredzēta uzvilkšanai uz kaila sievietes ķermeņa un nevis ar mērķi sildīt drūmajos ziemas vakaros, bet eksponēties situācijās, kas rosinātu skatītājam (neatkarīgi no dzimuma, bet pieņemsim, ka valkātajas vīram, mīļakajam u.tt.) vēlmi to novlikt nost. Vai varbūt tādus apģērba gabalus nemaz nevajadzētu darināt (dies' pas' vēl valkāt?!?), bet visiem tērpties unisex bokseršortos?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
crow

bet es tiešām nejūtos rosināta pirkt kaut ko, kas pabijis citas sievietes kājstarpē..

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Kalvis Apsitis

Diezgan bezgaumīgi kadri saistībā ar Katy Perry piedalīšanos B.Obamas priekšvēlēšanu kampaņā - sal. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2227512/Katy-Perry-wears-skin-tight-dress-emblazoned-Obama-slogan-Wisconsin-rally.html

Nez, kā šinī situācijā paliek ar Lindas pausto vēlmi - "man atliek realizēt vien netiešo ietekmi - nekad nepirkt produktus, kuri tiek reklamēti tādā veidā un aicināt arī citus rīkoties tāpat. Jo tikai tādā veidā mēs varam parādīt, ka sieviete-priekšmets reklāmās nav pieņemama." Vēlēšanās jau vispār ir tikai nedaudzas iespējas - vai jābalso par tiem, kuru vizuālais tēls ir atturīgāks?

Protams, mākslas pasaules pārstāvju līdzdarbošanās politiskās reklāmās ir atzīta prakse - lai atceramies Rēzijas Kalniņas līdzdalību "pozitīvisma" kampaņās 2006.gadā. Bet pat J.Liepniekam toreiz neienāca prātā ietērpt pazīstamo aktrisi spīdīgā, apspīlētā kleitā, uz kuras uzdrukāts priekšvēlēšanu sauklis.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Annija

Es arī nedaudz pakomentēju Tavu komentāru: http://rigasmetro.wordpress.com/2012/11/03/amorala-amoralle/

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
kk

Labi. Ja sabāž starp kājām reklamējamos objektus, tad varbūt arī ir seksa objekts. Piekrītu.
Bet piemēram pēdējā Pasaules optikas reklāmā ir uzsvērts sievišķīgums, vilktas paralēles ar modes žurnālu vākiem, uz kuriem parasti ir sievišķīgas sievietes. Un sievišķīgumam ar seksu uzreiz gan nav saistības. Tā, ka par puritānismu vēl piedomā...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
ka tik ne ārī

Iebāzt pliknim starp kājām reklamējamu objektu ir seksa objekts, bet uzbāzt pliknim reklamējamo objektu uz acīm ir sievišķīgi, nu, nu? Un kāda tad ir tā atšķirība starp sievišķību un seksualitāti?
Apmēram kā starp erotiku un porno, ja? Kā teica nelaiķis E.Liepiņš, tad erotika ir tad, kad gribas, bet nevar dabūt un sievišķība, tad tāpat?
Nu nevajag reklāmā meklēt mākslu, tur tās nav, visa reklāma pēc būtības ir lētucis, bet dažs izmaksā ļoti dārgi, kas spēlē uz instinktiem un dažs to atļaujas super nekaunīgi, tur arī visa māksla.
Tāpat kā Šlesers cilvēks raķete. Kāds uzķērās un sajūsminājās, tāpat par jauniem soxiem, kāds uzķerās, tāds arī ir mērķis. Jo nekaunīgāk jo labāk. Un porno, tas vienmēr ir efektīgi.

Streips 165x152
Kārlis Streips

Linda rakstīja: "Es negribu spēlēt augstās morāles standarta pārstāvi - galu galā, atbalstu homoseksuālu cilvēku laulības un man ir absolūti vienalga, ar ko cilvēki nodarbojas savās guļamistabās, kas liecina, ka mani uzskati ir tāli no puritāniskiem." Linda, tas ir nepareizs kontrasts. Cilvēka mīlestība un tolerance pret citiem ir "augsts morāles standarts." Tie, kuri apgalvo, ka "augsts morāles standarts" nozīmē visu to cilvēku noliegšanu, kuri šim "augstajam morāles standartam" neatbilst -- tie nav morāli cilvēki. Tie ir aizspriedumu nesēji, un tam ar morāli nav pilnīgi nekāda sakara.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Autorei

Redz, kur puaro.lv agneta niedra raksta, ka modes nedēļas modes skaiti esot samaitājusi modeļu kautrība pusplikām staigāt pa mēli, demonstrējot sox box jauno kolekciju. Varbūt agneta var mums parādīt kā tas jādara un puaro savas pusplikas bildes ar plikiem pupiem ielikt? To viņa prasa no modelēm. Es labprāt apskatītos. Linda, man liekas te vairāk runa ir par modes un reklāmas industrijas perversiju vispār un sievietes pazemošana ir tikai viens piemērs un zini, pameklē googlē pliko veču kā lietu reklāmas ir tikpat daudz, līdz mums vēl nav atnācis, neesam gatavi vēl plikiem večiem.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Autorei

Jebkurš cilvēks ir seksuālā būtne un reklāma spēlē uz instinktiem. Nesatraucies, jebkura reklāma spēlē uz instinktiem. Izvērtē kāds ir reklāmas mesidžs un vai tas Tevi saista vai nē. Ja nesaista, tad ej garām. Boxistu jaunais mesidžs ir pērc mūsu zeķes un būsi maika, vai arī nopērc sievai, draudzenei, mīļākajai mūsu zeķes, ja gribi būt, lai viņa ir mauka. Nu labi varbūt ne gluži mauka, bet bišķi maucīga. Nu, redzi Tu taču sevi kop, Tava bilde te par to liecina. Frizūra, meikaps, ausskars. Gribi būt skaista, pievilcīga, seksuālā. Tev vēl tālu, līdz apjosmotajām bezpersoniskajām nekoptajām skandināvēm. Cieņas pret sievieti nav ne tur, ne te. Tur viņām ir vairāk iespēju un vienlīdzība, bet tā nav cieņa. Savukārt skandināvu veči te atbrauc un siekalojās par mūsu meitenēm. Savukārt par reklāmām, nu tur jebkurš veļas, zeķes, lupatu ražotājs cenšas sievieti padarīt pevilcīgu, seksuālu un maucīgu. Ja Tev pašai sox patīk, tad taču pati uz to paraksties. Tā kā dārgās dāmas kaut kas te nav īsti godīgi, izomājiet ko jūs īsti gribat, cieņu, veci ar naudu, seksu, vienlīdzību vai vēl ko citu, bet viss kopā, nu tā būs hyper seksualitāte, šodienas būtība.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Anonīma sieviete

Man ļoti nepatīk jaunais SockBox nosaukums. Neredzu, ar ko tas ir labāks, bet tagad viennozīmīgi pārdomāšu 2x, pirms ieiet iestādē ar šādu izkārtni virs durvīm.
Arī kailums "uz mēles" man šķiet pašmērķīga modeles izsmiešana. Vai tiešām kādam var ienākt prātā, ka tām meitenēm patīk kailām krūtīm palecoties rikšot skatītāju rindu priekšā? Tas gan vairāk attiecas uz apģērbu, ne veļas "modes māksliniekiem", bet rezultātā pat veļas ražotāju skatēs nepatikā jāskurinās to meiteņu vietā.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
kk

"kā gan var likt vienādības zīmi starp suņa/koka izmantošanu reklāmā un sievietes izmantošanu?! Un runa nav par vienkārši sievietes izmantošanu reklāmā, bet gan padarīšanu par lietu. " - Tev "sieviete" kaut kas galviņā ir sačakarējies... :( Autors tajā komentā minēja arī pensionārus un bērnus, bet tu atbildēji tikai uz tiem izdevīgākajiem atslēgvārdiem. Pēc taviem vārdiem sanāk, ka jebkas cits ir atļauts, bet tikko sieviete ir reklāmā, tā viņa ir lieta, citi ir zemāki, arī tevis nicinosi pieminētais suns, tāpēc citus var...

Curika
Linda Curika

Man šķiet, ka Jums vispār vai nu nav bijis laiks izlasīt, par ko rakstu, vai nav skaidrs, par ko runāju. Runa nav par to, ka sieviete parādās reklāmā, bet gan par to, kā viņa tiek parādīta. Parādiet man reklāmas, kurās bērni un pensionāri tiek padarīti par seksa objektiem un tad turpināsim diskusiju. Un tas, ka tikko uzrakstīju par sievietēm, nenozīmē ka nav bijuši, arī Latvijā, 'interesanti' gadījumi ar bērniem. Tepat manā blogā var lasīt par inbox.lv reklāmām. Tiesa, gan, runa nav par pornifikāciju.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
filozofiskais jautājums 2

autore, varbūt mēģiniet izdomāt pārliecinošu atbildi uz manu jautājumu - kādēļ Jūsu morāle lai būtu labāka par citu cilvēku morāli? Kādēļ es - Jūsuprāt - pretēji Jūsu morālei, nedrīkstētu teikt (nebūtu pareizi teikt), ka nogalināt nedzimuši dzīvību drīkst, bet izmantot sievieti kā seksa objektu reklāmā nedrīkst? (skat. manu iepriekšējo jautājumu)

Curika
Linda Curika

Neatbildēju, jo vairākas reizes sāku rakstīt, tomēr visu laiku šķita, ka kaut kas nav pateikts līdz galam. Tas ir sarežģīts jautājums. Patiesībā līdz brīdim, kad attiecīgā pretabortu kustība uzsāka mēģinājumus aizliegt abortus Latvijā, man bija absolūti vienalga, ko viņi dara savā kopienā. Tikmēr, kamēr tas nesāka apdraudēt mani un situācijas, kādās es varētu nonākt. Ja tā būtu diskusijas rosināšana par abortu skaita samazināšanu, tad es ar prieku tajā piedalītos, jo abortu skaits ir jāmazina. Tāpat šeit es vienkārši gribu sākt runāt par dažādiem seksualizācijas aspektiem. Turklāt, es jau neko nevēlos aizliegt un pat ja vēlētos, tas nevienu nenogalinātu, vai ne? Ar savu viedokli es nevienu neapdraudu, tā ir atšķirība. Un patiesībā jā, es domāju, ka ir 'jākliedz', jo pārāk bieži neradikāli uzskati tiek noklusēti, kamēr radikālie tiek atražoti atkal un atkal. Un sieviešu seksualizācija man pat nešķiet morāles jautājums. Ne jau atkailināšanās man šķiet amorāla, bet sievietes padarīšana par lietu. Tādēļ māksla ir cits jautājums. Varbūt būtu citādāk, ja arī vīriešus reklāmās biežāk objektificētu un pornificētu, tad viss būtu godīgāk?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
anonīms

Palaidu garām: bet kāpēc īsti sievieti nevarētu uztvert kā seksa objektu? Kāpēc nē? Ja ģimene ir atavisms, kāpēc lai apgrūtinātu sevi ar kaut kādām citām, jaunizdomātām, konstrukcijām?

Kopumā tās ir sekulāras sabiedrības vērtību sistēmas sekas. Kāds teiktu: ko gribējāt, to arī dabūjāt, progresīvie draugi! Mums jau ļoti gribētos, lai sabiedrībā saglabātos labākie kristietības atavismi, tajā skaitā cieņa pret sievietēm, bet nē, nesaglabājas... To var redzēt arī it kā civilizētajā Skandināvijā.

Curika
Linda Curika

Tas, ka kaut kas sabiedrībā ir sačakarēts, nenozīmē, ka to nevar izmainīt. Kristietība nekad pret sievieti nav izturējusies ar cieņu - sieviete kristietībā irsubordinēta virietim un vismaz manā skatījumā tā nav cieņas pazīme. Skandināvija patiesībā dzimumu līdztiesības jomā ir lielisks piemērs. Un kāpēc sieviešu seksualizācija ir kas slikts? Jo tas normalizē sievieti kā seksa objektu, kura galvenā funkcija ir būt skaistai, seksuālo apetīti rosinošai un seksuālās fantāzijas realizējošai. Bet sieviete (tāpat kā vīrietis) ir kas vairāk kā tikai seksa objekts.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
anonīms

Kristietība raksturojas ar cieņu pret mātes lomu, un jā, tā ir subordinēta loma, tiesa, tikai no šodienas izpratnes skatoties. Taču citas cieņas pret sievieti pasaulē nav. Sekulārā sabiedrībā tāda noteikti neeksistē. Skandināvijā tas, tāpat kā labklājības valsts modelis ir atavisms no karsta protestantisma 18. gadsimtā. Mums tālu nav jāmeklē - hernhūtiešu draudzes bija tas pats un arī ir visa labā pamats Latvijā. Bet šī attieksme mainās arī Skandināvijā. Likumdošanā var salikt jebkādas muļķības, taču reāli - vienas paaudzes laikā ir kļuvis sociāli akceptējami nomainīt sievas uz "jaunāku modeli" pēkšņu panākumu gadījumā. Samierinies, sievietes kā seksa objekts un vīrieši kā naudas maks ir nākotne. To mēs gribējām... Dzimstības skaitļi gan norāda uz to, ka, kā jebkura sekulāra sabiedrība vēsturē, arī šī galu galā iznīks. Bet tas var prasīt gadsimtus, tāpēc pagaidām priecāsimies par to, kas ir, - skaistiem ķermeņiem.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Agita Misāne

"..Kristietība nekad pret sievieti nav izturējusies ar cieņu - sieviete kristietībā irsubordinēta virietim..."

Te pat nezinu, smieties vai raudāt...it kā kaudze labu grāmatu par agrās kristietības vēsturi nemaz nebūtu uzrakstītas...:(

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Dace Kavasa

Info kristiešiem - sevišķi katoļiem: http://www.guardian.co.uk/world/2004/aug/01/religion.uk
2004.gadā Vatikāns ļoti skaidri izteicās par sieviets vietu.... pakļaušanās prasība NAV cieņa pret cilvēku...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
fzss

bet cik silikona sievietes saštopē sevī ...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Absints

Jebkurš fons būs tā ekspluatācija. Kaķīši, sunīši, lauvas, delfīni, izmantos nabaga dzīvniekus reklāmai. Daba, puķes,- tas pats. Ar ko sieviete sliktāka? Kaila sieviete ir skaista- parasti. Kāpēc to neizmantot? Kā pēc izmantot tikai dabas skatus, vai tukšus fonus? Manuprāt, es tikpat labi varētu rakstīt kaismīgus zaļos rakstus pret dzīvnieku izmantošanu reklāmās. Vai bērnu. Vai vīriešu. Vai pensionāru, VAI.. Jo viņi, tāpat kā sievietes, taču tiek izmantoti!

Curika
Linda Curika

Palasi vēlreiz savu komentāru - kā gan var likt vienādības zīmi starp suņa/koka izmantošanu reklāmā un sievietes izmantošanu?! Un runa nav par vienkārši sievietes izmantošanu reklāmā, bet gan padarīšanu par lietu. Te salīdzinājumam pozitīvs piemērs: http://www.saabsunited.com/2009/01/saab-vs-poster-advertising.html

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Absints

es nelieku vienādības zīmi. Es runāju par fonu reklāmās. Un tam jābūt intrigējošam, lai atilstu reklāmas būtībai. Neredzu nekā slikta, ja fona bilde ir pikanta. Ja sekotu Lindas Curikas loģikai, tad sieviete guļamistabā arī tiek izmantota. taisot ēst ģimenei, ar. Manuprāt, pārspīlēts feminisms. Zurnāla ir vāks rāda cauršujošus puisēnus- Ušakovu un Ameriku. Vīriešu eksploutācija? Precīzi tas pats, tik ne ar sievieti fonā...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Iļja Poļakovs

Precīzi un konkrēti.

Vēl viens piemērs - mūsdienās sievietes skaistumu nereti mēdz "paslavēt" ar vārdiem "kā lelle". Es neko tamlīdzīgu nekad neuztvēru kā komplimentu, bet drīzāk uzbraucienu - saukšanu par nedzīvu un mākslīgu būtni. Mūsu sabiedrībā sievietes-lelles ir pat ne tikai norma, bet gan etalons, kas ir vienkārši nožēlojami.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Autorei

Jā, vēl papildinot. Varbūt vienkārši katram tai porno stadijai jāiziet cauri, lai saprastu, ka pavērtas kājas tas ir, protams, pavedinošu, bet tas ir lēts pavedināšanas mēģinājums. Var jau to darīt arī smalkāk.
Ja uz tādu uzķeries, tad pats arī diez ko dārgs neesi.
Vai, tad tiešām te katrs ir gatavs ar katru mauku, kas publiski pavērs kājas pārgulēt?
Var jau būt, bet tad tāda čaka ielas sabiedrība sanāk.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Autorei

Neņem pierē, man gan liekas jocīgi, ka tas sox box tev ir iemīļots zīmols. Vispār jau zeķes un zeķbikses ir pagājušais gadsimts un sajūsma par to zīmolu un zīmola atjaunināšanu liecina, ka te daudziem ar piekļuvi labam seksam ir problēmas. Varbūt tā ir tāda jauniešu puberitāte, kad ceļas uz katru kailu sievieti. Tie bija 60.gadi pagājušā gadsimtā, kad tas bija topā reklāmās. Bet, tad, kad seksa netrūkst, tad arī katrs kails ķermenis, īpaši svešs vairs nekādu lielo sajūsmu neizraisa. Vienalga zeķēs vai bez zeķēm vai ar kādu citu pavedinošu lupatu vai bez tās.
Valstīs, kur cilvēki ir seksuāli apmierināti šitādas lietas diez ko nerullē, ne kails ķermenis reklāmā, ne viss ar to saistītais. Post soc valstīs, gan laikam viss porno vēl kādu laiku baudīs aizliegtā augļa sajūsmu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
vot

vai nu sāk moderēt komentus, ja tie ir netīkami vai nesanāca.

Es iepriekš neprecīzi izteicos. Spriežot pēc tā, ka googlē var atrast krietni kvalitatīvākus ierakstus par šo tēmu, skaidrs, ka tēma ir aktuāla un par to runāt vajag. Vairāk kritika ir par abiem autores rakstiem, kas vairāk atgādina ziņu portāla komentētāja līmeni. viduvēji brēcieni bez analīzes un padziļināta skatu punkta.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Inga

vajag uztaisīt nekomerciālu akciju "apģērb sievieti". Piemēram uz reklāmas stendiem, kur tiek attēlots kails sievietes ķermenis pielikt piem. papīra kleitu. Kā bērnībā.. papīra lellītes apģērbt.. pirkt, nepirkt - tas nav risinājums, jo masa paliek masa un maza daļiņa, kas ignorēs šos produktus, neietekmēs lielo "porno biznesu".

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Janka

+1

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Filozofisks jautājums

Interesants un labs raksts. Piekrītu gan autores analīzei, gan morāles vērtējumam: Komercnolūkos izmantot sievieti kā seksobjektu, pārvēršot to par „lietu” ir amorāli.

Taču viņas morāles pretinieki jautātu – un kas tur slikts?

Un tagad apskatīsimies autores rakstu tepat politika.lv: Aborts ir sievietes tiesības. Tur viņa vēršas pret citu cilvēku morāli, kuri uzskata par sliktu to, ka sieviete izdara abortu. Tātad viņa jautā – un kas tur slikts, ja izdara abortu, ja citādi „kurpe pārāk spiež”?

Tātad varam secināt:

1) Autorei ir morālei. Sakarā ar rakstu par abortiem viņai tika pārmesta amoralitāte. Kā rāda šis raksts, tas nav tiesa – Autorei ir morāle.

2) Autores morāle ir citādāka nekā daļai citiem cilvēkiem. Reklāmas gadījumā autore uzskata par amorālu izmantot sievietes ķermeni reklāmā, kamēr citi tur neko sliktu neredz. Abortu daļa citu cilvēku uzskata par amorālu veikt abortu, kamēr autore (ja ir kaut cik attaisnojoši iemesli) tur neko sliktu neredz.

Tagad man jautājums – un uzdevums autorei: Kā rīkoties gadījumā, ja morāles nesaskan? Katram skaļi saukt savu taisnību? Un galvenais – vai morāles jautājumos iespējams dialogs un kompromiss? Piemēram, vai autore piekristu kompromisam, ka īpašos gadījumos, piemēram, estēstisku iemeslu dēļ (fotogrāfs Newton!), sievietes ķermeni var tomēr uzskatīt par lietu? Un vai viņa piekristu, ka izdarīt abortu, tomēr nav sieviešu tiesības, bet tās ir vienlīdzīgas ar embrija, augļa, nedzimuša bērna tiesībām, un tikai ļoti noteiktos gadījumos sievietes tiesības var prevalēt par nedzimušas dzīvības tiesībām?

Mani neinteresē autores domas par konkrētajiem morāles jautājumiem, bet gan:

1) Vai starp dažādiem morāles uzskatiem iespējams dialogs un kompromiss, jeb tā jau ir morāla nodevība?

2) Vai, ja nav iespējams panākt morālu kompromisu, vai ir jēgas turpināt skandēt savu morāli un uzbrukt otra morālei, jeb ir iespējams morāls pamiers: Es neuzbrukšu Tavai morālei, Tu neuzbrūc manai morālei. Vai arī šis pamiers jau būtu nodevība pret savu morāli?

Pats neesmu īsti skaidrībā par šiem jautājumiem. Varbūt autore varētu palīdzēt.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
vot

patiesībā pat latviski ierakstot Googlē "sieviete reklāmā" ir ļoti daudz interesantu rakstu, kaut vai saite uz kapitāls.lv rakstu.

Patiesībā nav jēgas komentēt, jo nupat atradu, ka cienījamā blogere pamazām izsīkst idejās - šis ir īsā periodā jau otrais raksts par vienu un to pašu tēmu - http://politika.lv/article/reklamist-sieviete-nav-tavas-kampanas-fona-attels

Curika
Linda Curika

Jā, vairāk kā gada laikā raksts par līdzīgu tēmu! Šausmu lietas! Tad jau nav ko rakstīt arī par sociālo atstumtību, enerģētiku, korupciju, veselības jautājumiem, jo par to kādreiz jau ir bijis raksts un ne viens vien, vai ne? Varu brīdināt, ka par šo tēmu rakstīšu vēl daudz, jo ir vēl daudz piemēru un nepateiktā, lai kā arī kādam gribētos, lai šī tēma nozūd arhīvos.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Ezis

Neesmu gejs, bet nesaprotu kāds sakars autores piesauktajiem augstās morāles standartiem ar homoseksuālu laulību atbalstīšanu vai neatbalstīšanu? Vai tas nozīmētu, ka zemapziņā autore homoseksuālas attiecības uzskata par amorālām?

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Punktiņa

Tā ir loģikas kļūme no teksta konstruēšanas veidokļa, bet ja mēs meklētu zemapziņas izspēlētajās viltībās, tad droši vien ir, kā saki, ka zemapziņā autore homoseksuālas attiecības uzskata par amorālām. :)
Kopumā par rakstu - laba ideja, slikts izpildījums.
Par Sox Box - nu viņi taču reklamē konkrētas nišas, konkrētas jomas produktu. Piemēram, sexšopus un to produciju taču kaut kā tā reklamē un SB, kā var nojaust, pieslienas šim virzienam, tikai modes jomā. Kas tad tur ko brīnīties? Cita lieta, ja tas būtu piens vai minerālūdens!

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
kk

bet reklāmās nav tikai priekšmeti, ir arī dzīvi cilvēki, arī sievietes. Sievieti par priekšmetu šajā gadījumā nosauci tu pati!

Tad jau varbūt Fashionshowos arī izkaram apskatāmās drēbes uz pakaramajiem, lai cilvēki aplūko, ne?

Ja runājam par lietām - vai tad apskatot rallija mašīnu, tev ienāk prātā, ka arī ar savu auto tu vari/gribi to darīt? Tieši tas pats arī ir ar sievieti - veselīgi, pareizi audzinātu cilvēku neietekmēs tas, ka kārtējā auservisa kalendārā ir pliki pupi. Un tāpēc viņš nepadomās sliktāk vai labāk par sievietēm kopumā un nekad nedomās par viņām kā par lietām...

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
kkk

ierosinu jums padomāt par to cik "vesela" var būt augošu bērnu un tīņu dzīves un sociālo normu uztvere, kas vēl tikai veidojas no visa, kas ir apkārt. Man nešķiet ticami, ka jums mājās nav televizora un arī visādi citādi jūs ierobežojat savu bērnu informācijas lauku, lai garantētu, ka viņi izaugs par "veseliem" un "labi audzinātiem" tā, lai, kā pieaugušos, viņus šī sievietes pārmērīgā seksualizācija neietekmētu.

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
stalins

Autore uzskata ,ka sieviete,un sievishkiiba vispaaar nav peerkama un paardodama lieta.Un kas slikts taadaa viedoklii?

Saistītie raksti
Citi autora darbi