Atslēgvārdi:

Plaša profila eksperti... 1

Kāds prieks redzēt, ka priekšvēlēšanu laikā ir parādījušies tik daudz visādu jomu speciālistu un ekspertu! Viņi spēj visu: gan ekonomisko situāciju uzlabot, gan teātri izglābt, gan jauniešus atbalstīt un vēl medaļas izcīnīt.

Iesaki citiem:
3(1)

20.augusta piektdiena nebija izņēmums. 14 no 27 gadījumiem atradām slēpto politisko reklāmu pazīmes. Īpaši izcēlās laikraksts Вести Сегодня, kurai pat pieci gadījumi. Kā redzat, krievu mediji joprojām ir "līderos" - 9 no 15 gadījumiem ir tieši tur. Galvenie varoņi: Saskaņas Centrs (ar sava deputātu kandidāta N.Kabanova analītiskajiem rakstiem), joprojām Tautas kontrole un ... kā nu bez Šlesera.



1. Молодежь не должна уезжать (Час).

Intervija ar diviem PCTVL vēlēšanu kandidātiem. Viņi intervēti kā jaunieši un bez konfrontējošiem jautājumiem (dodot iespēju parādīties tieši tādā gaismā, kā paši to vēlas), neskatoties uz to, ka Jānis Kuzins ir ilgu laiku bijis Jūrmalas deputāts un viņam būtu ko pajautāt...

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.



2. Шлесерс: ответы на вопросы (Час).

Īss raksts, bet ar lielu bildi par to, kā Šlesers ticies ar apmeklētājiem. "Ļoti" svarīgs notikums, kas uzreiz piesaistīja Čas žurnālista uzmanību.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.





3.Айнарс Шлесерс: готов управлять страной! (Вести Сегодня)

Intervija, kur Šlesers neierobežoti plaši izteiсas par sev interesantām tēmām - jautājumi burtiski viņu mudina uz pašslavināšanos. Komplektā ar slavinošu virsrakstu. Īpaši izcilas daži jautājumi, piem."Vai Jūs nebaida konkurenti - citu partiju izvirzītie premjera amata kandidāti?", "Ir pagājis gads, kopš pie varas Rīgas domē ir jaunā koalīcija, kādi ir rezultāti?".

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.



4.Народный парламент – у вашего дома! (Вести Сегодня)

SC kandidāts N.Kabanovs raksta par to, ka SC tiekas ar vēlētājiem Rīgas mikrorajonos. N.Kabanovs kartējo reizi izmanto savu "žurnālista resursu", lai atspoguļotu SC aktivitātes.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.


5. «Мы работаем без интриг!» (Вести Сегодня)

Milzīgs materiāls ar PLL pārstāvi A.Ameriku, kas tiek pieteikts kā intervija, bet kur skaidrā tekstā tiek uzdots viens (!!!) jautājums un tas pats par attieksmi pret Šleseru. Skaidrs, ka raksta mērķis ir ļaut PLL padižoties ar darbu Rīgas Domē.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.





6. Чтобы не было стыдно за страну!» (Вести Сегодня)

Inervija ar PLL kandidāti Gaļinu Poļiščuku. Bezgala mīļi jautājumi - "Kādēļ tieši Šlesera partija? Kāds ieteica vai pati izvēlējāties?", "Kā vērtējat Šlesera izvirzīšanu premjera amatam?". G.Poļiščukai intervijā visas iespējas izpausties par teātri un to, cik labs ir Šlesers.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.



7. Padarītais (Rīgas Apriņķa Avīze)

Deputāti izsakas par padarīto Baldones novada domē.
Reklāmraksts, bet nav norādes ka raksts ir apmaksāta politiskā reklāma.

Kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" neparādās.





8.ЗА ЛУЧШУЮ ЛАТВИЮ! ЗА ЛУЧШУЮ ЛАТГАЛИЮ! ЗА ЛУЧШИЙ РЕЗЕКНЕ!(Панорама Резекне)

Apzīmēts kā reklāma, bet nemanāmi un daudz mazākā fontā nekā pamatteksts.

Kritērijs: Apzīmējums "apmaksāta politiskā reklāma" ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks.







9.Politiķi un uzņēmēji sakopa Kalupes baznīcas dārzu (Latgales Laiks )

16. augustā pie Kalupes parka rosījās partiju apvienības "Par Labu Latviju" talcinieki, kas no vētras izgāztajiem un nolauztajiem kokiem atbrīvoja vecās katoļu baznīcas dārzu, ko kalupieši godina kā svētvietu.Jau ievadā norādīts, ka tas ir PLL pasākums.Skaidri redzamas slēptās reklāmas pazīmes.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā



10. Лучшая Латвия начинается в Калупе (Латгалес Лайкс )

Tas pats varonīgaiss notikums, bet jau krieviski.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā



11.Raidījums "Tautas kontrole" (PIK FM)

Raidījumā " Tautas kontrole" saruna ar partijas "Tautas kontrole" pārstāvjiem Aļonu Jakubu, Robertu Volfu un Dmitriju Širajevu par svārstībām ekonomikā un politikā. Kā jau vienmēr - viss raidījums piespēlēts partijas vajadzībām.

Kritērijs: Nav apzīmējuma, ka apmaksāta reklāma .

12. "Septiņas dienas un naktis" (Radio Baltcom)

Raidījumā "Septiņas dienas un naktis" saruna ar Rīgas vicemēru Aināru Šleseru (Par labu Latviju!) par nesaskaņām ar vides ministru Raimondu Vējoni, Rīgas brīvostas attīstību, Pasaules Bankas prezidenta Roberta Zēlika vizīti Latvijā, tūrismu un citām tēmām. Ministru prezidents Valdis Dombrovskis ("Vienotība") valdībā ieņem "grāmatveža" lomu, nevis valsts vadītāja lomu, tā uzskata Rīgas vicemērs.Šlesers piedāvā šādu sadali: Rīgas pašvaldību vada Nils Ušakovs, bet valsti - Ainārs Šlesers.

Visai neslēpti Šlesera interesēm piekārtota intervija - pirmās minūtes laikā Šlesers tiek pieteikts 3 dažādās kapacitātēs (kandidāts, Rīgas vicemērs, Rīgas ostas valdes priekšsēdētājs) un viņam tiek uzdoti jautājumi visās trīs kapacitātēs. Intervētājs jūsmo par to, cik daudz Rīgā ir tūristu, ļauj Šleseram netraucēti gari izteikties, bez papildus jautājumiem apgalvot par 5000 radītām darba vietām utt.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.

13."900 sekundēs" (LNT)

Raidījumā "900 sekundes" saruna ar bijušo premjeru, Eiropas Parlamenta (EP) deputātu Ivaru Godmani (LPP/LC). Kāpēc tieši Godmanis? Un kāpēc pirms vēlēšanām? Godmanim ir iespēja brīvi runāt par iemaksām pensiju līmeņos un citiem jautājumiem.

Kritērijs: Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.



14."Labrīt, Latvija!" (LTV1)

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs un Rīgas domes vicemērs Ainārs Šlesers (PLL) stāsta par problēmām Rīgas brīvostā, kā arī komentē "airBaltic" rīcību, meklējot darbiniekus ārpus Latvijas. Atbildot uz žurnālistu jautājumiem, Šlesers plaši izsakās par airbaltic, Rīgas brīvostu, kritizē valdību.

Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (1) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 27.08.2010 20:55
8.piemērs, manuprāt, ir parasta (nevis slēptā!) reklāma. Arī raksta noformējums ir tipisks reklāmai nevis ziņu rakstam - t.i. krāpšanās pazīmju tur nav. (Ja nu vienīgi uzraksts, kurš to apmaksājis, netika drukāts kaut kādā knapi salasāmā 8pt fonta izmērā... bet fotoreprodukcijā neizskatās, ka tas tā būtu.)

Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji