Pērciet Latvijas preci? Šoreiz nē! Antireklāma par airBaltic 28

Labvakar, lasītāji!

Šovasar tāpat kā katru vasaru, es uz divām nedēļām pazudīšu Amerikas virzienā, lai apciemotu māsas un citus radiniekus, kārtīgi atpūstos un sakrātu spēkus rudens sezonai. Šodien esmu iegādājies aviobiļeti, un par to ir šis stāsts, jo tas var kalpot kā brīdinājums vai ieteikums citiem, kuri izmanto Latvijas aviokompānijas airBaltic pakalpojumus vai "pakalpojumus".

Iesaki citiem:

Es katru gadu sakrāju santīmus un latus un uz Ameriku ceļoju biznesa klasē. airBaltic par šo biļeti šodien vēlējās saņemt 4396,28 eiro ... un nesaņems. 4396,28 eiro ir 3096,09 lati. Naudu no manis tā vietā saņēma aviokompānija SAS, kura par TO PAŠU LIDOJUMU TAJĀ PAŠĀ LIDMAŠĪNĀ TAJĀ PAŠĀ DIENĀ UN TAJĀ PAŠĀ LAIKĀ iekasēja 1376,96 latus. Tātad -- tikai 31 procentu no tās cenas, kuras vēlējās sadabūt airBaltic. Tāpēc iesaku visiem lasītājiem -- kad gribēsit ceļot, aplūkojiet airBaltic mājas lapu un pēc tam aplūkojiet SAS mājaslapu (www.flysas.com). Ja trāpās viena no airBaltic biļetēm par kapeikām, tas protams nav tik būtiski, bet tajos gadījumos, kad liekas ka airBaltic pieprasītā cena ir, nu teiksim ne īpaši adekvāta, tad pietiekami bieži SAS acīmredzot var piedāvāt konkrēti lētāku alternatīvu.

Esmu ar airBaltic par šo lietu pāris reizes runājis. Reakcijas -- nekādas. Un līdz ar to vienam Latvijas uzņēmumam un Latvijai kā tādai aiziet garām tomēr pakrietna naudas summiņa. Žēl, ka tā. Bet tas kārtējo reizi vienkārši apliecina mūsu valsts statusu banānu republikas kārtā, jo centīsimies tomēr neaizmirst, ka valstij minētajā aviokompānijā pieder vairākums... ja kas.

Jauku visiem atlikušo dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (28) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sia latvietis 22.02.2011 14:36
1.AICINU NEPIRKT nekādus latvijā ražotus produktus un preces un "nenopirkties" uz politiķu viltīgajiem aicinājumiem pirkt un atbalstīt latvijā ražotu preci. LAI RAŽOTĀJI ATBALSTA LATVIEŠU PATRĒTĀJUS UN NOMET CENAS!!!!!!!! viss LATVIJĀ ražots ir dārgāks, jo jāpārmaksā par dārgo elektrību, benzīnu, nodokļiem un viss beigās aiziet uz kasi kuru VEIKLI AFĒRISTI IZTUKŠO sev par labu ar dažādām shēmām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB 18.01.2010 09:35
Problēma un piedevām daudz smagāk ir cita - AirBaltic ar savu agresīvo izspiešanas politiku, ņemot palīgā lidostu Rīga un visu SatMinistriju ir panācis, ka daudzas ārzemju kompānijas no Rīgas vienkārši aizgājuši.
AirBaltic ar Fliku liek sabiedrībai justies par to lepnai - sak, mūsējie konkurences cīņā uzvarējuši svešos.
Problēma ir tā, ka krietni samazinājusies konkurence un piedvāvājumi. Tagad uz Rīgu un no Rīgas var lidot ar krietni mazāk lidsabiedrībām, kas nozīmē, ka AirBaltic būtībā var likt kādas cenas grib.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Uldis 13.01.2010 19:01
cienītie, jus tomēr laikam neesat sapratuši, ka 52% no BT pieder Latvijas valstij, tas ir, mums.
ja tur tiek īstenota tāda shēma, kas neveicina BT peļņu, ir jāmaina vai nu vadība vai sistēma

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Aivars V. 13.01.2010 15:03
Tieši tā. Pilnu deputātu sarakstu var dabūt Saeimas mājas lapā. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V. 13.01.2010 14:34
Par vēlēšanām.Saskaņā ar KS ierosinājumu,ja es kā apzinīgs balsotājs izlemju balsot par ""Vienotību'',tad man tomēr jātur pa rokai esošās Saeimas deputātu saraksts un jāsvītro laukā visi esošie.Tad man jāapgādājas ar 100 gudro galvu sarakstu.Vai es pareizi esmu sapratis KS ierosinājumu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

minka 13.01.2010 00:50
Ja airbaltic biļete uz Parīzi maksā 39 latus, bet finnair - 136, tad beigu galā izrādās, ka finnair piedāvājums ir lētāks. Tici vai ne.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Adolfo 12.01.2010 16:18
Cienītais, arī Skatā no malas es paužu viedokli. Viedoklis a priori nevar būt objektīvs. Kas tajā visā Jums ir tik ļoti nesaprotams? Jauku Jums atlikušo dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 12.01.2010 14:48
Piekrītu Kārlim.. Airbaltiks vienkārši ķer uz muļķi. Jādomā, ka ne visi iedomājas pārbaudīt cenu arī citur. Pat parastajā klasē lidojot cena arī atšķiras ievēroji vieniem un tiem pašiem savienotajiem lidojumiem, ja tos pasūta caur airbaltic lapu. Un šie vēl reklamē sevi, kā lēto lidkampāniju. jāsmejas. :/

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 12.01.2010 13:00
Adolfo.
Man ir bažas,ka Mr Georgs Miķelsons ir ar pieredzi Latvijas biznesā.Man nav ticības ,ka viņš šeit gribētu iesaistīties.Mūsu blēži uzmest prot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Prof. 12.01.2010 12:43
Paldies Karli par ieteikumu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Armands Brants 12.01.2010 12:21
Baigi labs ieteikums! Man nemaz prātā neienāca, ka šitā var būt. Paldies!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

justīne 12.01.2010 11:53
Kārli, man patīk Jūsu raksti un raidījumi tieši tādēļ, ka tajos vienmēr ir arī privātais, cilvēcīgais viedoklis, vienalga, par kādu tematu tiek runāts. Un patīk arī tas, ka runājat vienkārši, bez liekiem svešvārdiem un augstprātības. Piegriezušies visi tie politiķi un viņiem tuvu stāvošie, kuru sejas izteiksmes TV ir bez jebkādas izteiksmes, kuriem ir tikai viens - politkorektais viedoklis, bet sava - nekad. Šajā portālā paretam "iegriežos" vien Jūsu rakstu dēļ.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 12.01.2010 11:35
BT ir šleserizētās satiksmes sistēmas paraugbērns
----
straujaak augoshais Latvijas exporteetaajs, kas saistiitajaas nozarees nodroshina tuukstoshiem darba vietu? kas tikko pazinjoja par rekordpeljnju? kas vieniigais no Latvijas uznjeemumiem dominee visaa Baltijas tirguu un ir muusu atbilde maximai? uff, slava Buldozeram :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Adolfo 12.01.2010 10:24
Es ne tikai par Jūsu blogu, arī "Skatā no malas" Jūsu neobjektivitāte kļūst pārāk nebaudāma.

Neesmu nedz BT fans, nedz darbinieks, vai citādi tēmā ieinteresēta persona, tomēr atzīmēšu, ka lidostas pakalpojumus izmantoju salīdzinoši bieži, BT manuprāt nav nedz labākā, nedz sliktākā aviokompānija pasaulē - bet vismaz drošības sajūtu par to, ka veiksmīgi un laicīgi nogādās no punkta A uz B, tā dod (un vismaz man pēdējo 2 gadu laikā nav bijušas problēmas ar BT kavējumiem, bojājumiem vai bagāžas pārsteigumiem, ko nevarētu sacīt par KLM, kas šķiet mērķtiecīgi virzās uz Eiropas sliktākās aviokompānijas goda nosaukumu).

Un vēlreiz - Jums bija iespējas izvēlēties un Jūs to izdarījāt. Daudz nopietnāk būtu, ja SAS atteiktos pārdot Jums lētāku biļeti ar motivāciju, ka Latvijas rezidentam ir saistošas Latvijas cenas (nu līdzīgi kā Krievijā par ieeju muzejos ir cena KF pilsoņiem un "pārējiem").

Kārli, Jūs taču labi zināt, ka lidostas attīstība sākās 2000.gadā pie TB/LNNK vadības, kad Šlesers vēl bija relatīvi nekas un nekur. Galu galā tie bija "jaunie" TB/LNNK Gerharda personā, kas aizliedza Turcijas investīcijas lidostā (personīgas sarunas laikā paustais viedoklis bija - Šleseram vajadzēja ieriebt un turki tāpat pārāk daudz gribēja, tāpēc BT pat apsvēra aiziešanu no Rīgas uz Kauņu. Un te nu esam, ap 11:30 lidostā ir biezāk tautas nekā Centrāltirgū, uz mazmājiņu jāgaida pusstunda, un visām lidmašīnām trapa vietas nepietiek.).

Protams, ieriebšana vienam pacanam ir svēts darbs un tāpēc jau piecietīsim pazudušās investīcijas un esošās neērtības lidostā, vai ne?

Bet varbūt Jums ir pazīstams Mr Georgs Miķelsons, cik zinu, no aviobiznesa ASV viņš ir aizgājis, bet varbūt viņš vēlas atgriezties Latvijā un atkārtot to, ko 80.gados paveica ASV?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > Adolfo 12.01.2010 10:10
Cienītais, tā kā es blogā paužu viedokli, es pat pie labākās gribēšanas un pat pēc definīcijas nevarētu būt ĻOOOOOTI objektīvs. Tas, kā teiktu Godmanis, ir punkts viens. Punkts divi ir tas, ka neatkarīgi no tā, vai BT ir vai nav ar SAS saistīts, ir tomēr tāda lieta kā konkurence, un šajā gadījumā BT ir palaidis garām arī to summu, kas tai pienāktos par lidojumu šajā "dīķa" pusē. Punkts trīs ir tas, ka arī peļņas jomā (un var jau saprast, ka airBertoltam kaut kur ir jāatpelna tie miljoni, kurus viņš samaksāja par SAS daļām), trīskāršs uzcenojums tomēr ir pārmērīgi alkatīgs. Un punkts četri ir tas, ka BT ir šleserizētās satiksmes sistēmas paraugbērns un, kā esmu rakstījis citreiz, nav īpaši palīdzējis nodrošināt otra šleserizētās satiksmes sistēmas paraugbērna Rīgas lidostas attīstību atbilstoši BT attīstībai. Ja vēl pieliekam klāt to, ka BT reisi biežāk nav nekā ir laikā, to, ka 21. gadsimtā tomēr vairs nav īpaši labi, pasažieriem likt brist pa sniegu, lai tiktu uz lidmašīnu un atpakaļ lidostā no tās, u.tml., tad lūk, kāpēc man ir tāda "žults." Kā esmu rakstījis pietiekami bieži, pret BT apkalpojošo personālu man pretenziju nav -- pret mani vienmēr izturas laipni un pretimnākoši. Bet minētās problēmas tomēr ir problēmas, un tas, ka BT cena šoreiz ir trīs reizes lielāka par SAS cenu ... tas tomēr ir ĻOOOOTI patiesi. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Adolfo 12.01.2010 09:54
Kārli, aiz ko Jums tāda žults uz BT???
Galu galā tās ir katra indivīda tiesības pirkt un izmantot pakalpojumu par tādu cenu, kādu tas uzskata par adekvātu. Jūs tās realizējāt, pārbaudot viena un tā paša ceļojuma cenu gan BT, gan SAS mājas lapā. Cik zināms, pats BT "pāri dīķim" nelido, šo daļu veic SAS (vai Star Alliance partneris) un, ja par to tiek piedāvāta augstāka cena caur BT mājas lapu, tas šķiet tikai loģiski, jo BT nav nedz SAS "meita" vairs, nedz Star Alliance partneris.

Iespējams, Jūs būtu nopircis vēl lētāku biļeti, ja būtu pārvaudījis Lufthansa, Finnair, LOT, ČSA vai Turkish piedāvājumus. Visas šīs minētās kompānijas lido no Rīgas un tālāk "pāri dīķim".

Jau kopš studenta gadiem esmu cienījis Jūsu viedokli, bet diemžēl pēdējā laikā Jūs kļūstat ĻOOOOTI neobjektīvs un tendenciozs. Tas nav labi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

njā 12.01.2010 02:32
var jau arī 'cepties' par šo. no otras puses, ir kapitālisms un izv``ele. izvēlējies labāk -priecājies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Caveat Emptor 12.01.2010 01:25
Interesanti .. kam tad Air Baltic pārdod šīs kolosāli pārcenotās biļetes? Būdams ar perversu izdomu, ieteiktu, ja vien iespējams pārbaudīt pircēju sarakstus .. ja tādi vien pieejami un tad varētu spekulēt, ka te lailais vairums lidotāji par šādām debešķīgām cenām varētu būt valsts ierēdņi par kuru darīšanām nodokļu
maksātāji sedz izdevumus. Kuri citi tad būtu ar mieru vai vienaldzīgi par tādu naudas izmaksu ja ne tie kuriem par to nav jābēdājas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Anna 11.01.2010 22:17
Bet, draugi! Kas lido ar airBaltic biznesa klasē!? Latvijas valdība un ierēdņi. Un pretēji Streipam viņiem i prātā nenāk čekot alternatīvas SAS vai dajebkur citur.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > Uldim 11.01.2010 21:21
Gan airBaltic, gan SAS cena stāvēja nemainīgi vismaz mēneša garumā. Un, ja airBaltic biznesa klases biļetes ir izpārdevis par cenu, kas ir trīs reizes lielāka par SAS piedāvāto, tad nu gan ir jārunā par aitām un cērpējiem. Jauku Jums (ne Tev -- mana māmiņa mani tomēr labi audzināja) atlikušo vakaru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Uldis 11.01.2010 20:07
Kārli, pēc šī raksta var saprast, ka Tu neko nesaproti no tā, kā veidojas avio biļešu cenas.

Vai tiešām nezināji, ka, šoreiz ļoti vispārināti uz to visu skatoties, pirmās biļetes ir lētākas, bet pārējās arvien dārgākas? Šajā gadījumā pieņemu, ka daļa reisa vietu tika piedāvātas SAS, kuras airBaltic APSOLA viņiem. Ja airBaltic savas biznesa klases biļetes ir gandrīz jau izpārdevis, bet SAS nē, tad, protams, ka SAS biļetes būs lētākas. Vai tiešām tik nesaprotami?

Piekrītu, tev, ka prātīgi ir meklēt izdevīgāko piedāvājumu!
Neko nesaprotot uzreiz kādu apvainot ir muļķīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 11.01.2010 19:10
Es gan no viena fakta nesāktu vispārināt. Lidmašīnu biļešu cenas ir pilnīgi juceklīga padarīšana. Diemžēl gandrīz visās lidsabiedrībās. Neviens nekad nezina, cik kas varētu izmaksāt - aizdomīgi lētas biļetes mijas ar aizdomīgi dārgām. Pat tad, ja tiek pirktas ļoti savlaicīgi.

Es neesmu braucis biznesa klasē, bet man ierasta cena lidošanai uz ASV ir kāds pusotrs tūkstotis eiro (trīs vai četri tūkstoši man šķistu pārmaksāts). Teiksim, Air Baltic uz London Gatwick, un tālāk ar Virgin Atlantic - līdz kādai austrumkrasta pilsētiņai.

Gadās arī, ka biļetes stipri sadārdzinās, ja galamērķis nav kaut kas tipisks (JFK vai New Ark), bet gan kaut kāds Buffalo vai tml. Biļete no neliela maršruta izmaiņas sadārdzinās par pustūkstoti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Uldis, vēlreiz 11.01.2010 18:38
lūk, te būtu pamats AirBaltic kapitāldaļu vairākuma turētājam uzdot valsts kotrolei veikt revīziju ar pavisam elementāru algoritmu:
1. ņemam visus reisus ar kodu BT par 2009. gadu, atlasam visus LV pilsoņus, kas biļeti ir nopirkuši citā lidsabiedrībā, konkrēti SAS, un uzdodam jautājumu, kā tas tā varēja iznākt, ka īpašniekiem gar degunu ir aizgājusi krietna summiņa?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


uldis 11.01.2010 18:30
Vai Tev nav ienācis prātā, ka tādējādi Fliks atpelna SAS prezidenta nozīmēto savu mēnešalgu?
Proti - organizē, lai gadījumos, kad biļeti tirgo gan SAS, gan Airbaltic, biļeti pārdotu, un līdz ar to arī visu starpniecības naudu saņemtu SAS?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nrs 11.01.2010 18:03
Starp citu, šādā veidā AirBlaķik'am slaidu loku metu jau pirms gadiem 5iem. Iegāju airbaltic.lv lapā, nočekoju cenu, tad ieeju scandinavian.net (toreiz tāda bija) un izvēloties tieši to pašu lidojumu, bet par 14Ls lētāk. Un, pats galvenais, tas ir viens un tas pats lidojuma kods:BT. Varbūt, kādam tas liksies sīkums uz 300Ls fona, bet, es naudu "skaitu".
Bija gan jāizmanto šādas-tādas viltībiņas, jo SAS lapā norādot, ka esi no LV, viņi automātiski pāradresēja uz airbaltic.lv
Pēdējā laikā vairs tik bieži nelidoju, un atsevišķiem pārlidojumiem vairs nemeklēju iespējamo lētāko caur aģentkantoriem, kā Opodo u.c., bet bija vesela bagāža ar trikiem, Promocijas kodiem no vēstkopām utt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ilga 11.01.2010 17:22
Jāpiebilst, ka tā naudiņa arī būtu aizgājusi, visticamāk, Šlesera kabatiņā..

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

RP 11.01.2010 17:19
Atbalstu!!! flysas.com
Un ko saki par visiem EB punktiem, kas tagad nav vairs nekada veida izmantojami?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris 11.01.2010 17:05
Izraksts no AirBaltic biļešu pārdošanas programmatūras koda:
If strName = "Karlis" and strSName = "Streips" Then
currAmount = currAmount * PI()
End If

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips