Pauze pārdomās par Gruziju 38

Labrīt, lasītāji!

Nē, nu gluži pauze vēl ne, murgs tomēr, kas notiek Gruzijā, vai pareizāk sakot Dienvidosetijā, kur Krievija acīmredzot ir pārliecināta, ka suverenitāte un valsts robežas nav nekāds šķērslis, lai uzspiestu savu kārtību. Tiem, kuri tūlīt sāks bļaut, ka tāpat Amerikas Savienotās Valstis ir darījušas Irākā -- jā. Pilnīgi taisnība. Bet tas nesamazina pretīguma sajūtu, skatoties, kā Kremlis rīkojas Gruzijā un lasot kā Kremlis par to melo un stāsta pasaciņas. Amerikas iesaistīšanās Irākā mūsu valsti skar ļoti netieši. Maskavas apliecinājums, ka tā ir gatava ķerties pie ieročiem, lai "sargātu tautiešus" tuvajās ārzemēs, ir baiss, jo, ja arī Krievija diez vai uzdrīkstētos uzsākt kaut kādu avantūru pret NATO dalībvalsti, notiekošais Gruzijā tomēr ir pārbaudes moments. Krievija ir kā nerātns suns, kurš ir iekrampējies aizkaros un nu skatās, ko saimniece darīs. Sados pa purnu ar slotu, suņa reakcija nākamreiz būt cita. Ignorēs situāciju -- suns zinās, ka tā drīkst atkal. Te ir runa par plašāku ģeopolitisku iekārtu, kurā Krievija vēlas iekarot pamatīgāku lomu, lai arī ar savu uzvedību pasaulē tā to nav pelnījusi un tās rokās tā būtu bīstama. Un vismaz līdz šim ārējās pasaules pieklusinātā (maigi sakot) reakcija nekādu lieu optimismu nedveš. Tieši otrādi.

Iesaki citiem:

Taču patiesībā šorīt manu uzmanību piesaistīja lokālāks jautājums. Kādā no laikrakstiem bija lasītājas vēstule, kurā autore pateica divas lietas: Nekādu sēdēšanu Rīgas parku zālājos, un obligātas mūzikas stundas visiem pēc kārtas. Iemesls abos gadījumos bija viens un tas pats: Tā darīja Ulmaņlaikos.

Ulmaņlaikos darīja visādas lietas, tajā skaitā arī tādas, kuras nebūtu īpaši vēlamas (piemēram, veidot diktatūru), kā arī tādas kuras noteikti bija labas un pavisam jaukas. Tajā skaitā pieļauju, ka vēstules autore nemeloja stāstot, ka Rīgas parkos toreiz bija skaistas puķu dobes, kuru izmantošana bija pamatota estētiskā, un nevis fiziskā priekā. Pievienojos viņas rakstītajam, ka parkā uz zālītes nevajadzētu notikt "sievietes vēdera glāstīšanai", jo galu galā mēs dzīvojam valstī, kurā politikāņi reizēm ir ārprātīgi sašutuši par "seksualitātes izrādīšanu uz ielas", un sievietes vēdera glāstīšana pilnīgi noteikti ietilpst šajā jēdzienā. Savukārt par obligāto dziedāšanu domas sāka skanēt tūdaļ pēc Dziesmu svētkiem, jo Dziesmu svētkos dziesma, protams, ir ļoti augstā vērtē.

Taču nedz vienā, nedz arī otrā gadījumā galvenais arguments nedrīkst būt, kā tā kaut ko darīja vai nedarīja pirms 60 gadiem. Dārzkopībā daudz kas ir mainījies, mani argumentā par Rīgas parkiem joprojām visvairāk mulsina lūk, kas: Ja patlaban parkos ir zāle, kura ir neizturīga un neiecietīga pret ļaužu kājām un rumpjiem, tad kāpēc nevar iestādīt dūšīgāku zāli? Esmu bijis daudz kur pasaulē, kur ļaudis klimst pa parkiem un tieši priecājas, ka ir iespēja pabradāt arī pa zāli. Bet pie mums, lūk, nevar. Un par dziedāšanu skolā -- jā, droši vien tas būtu jauki, ja mazais Pēterītis un mazā Anniņa jau no pimās klasītes mācītos tautas dziesmas un reizi gadā kopā ar citiem sīkajiem uzstātos uz skatuves un demonstrētu ko māk. Vien nelaime, ka Pēterītis tomēr nevis dzied, bet brēc nebalsī, savukārt Anniņas skolā mūzikas skolotāja nav un nav skaidrs, kur tādu atrast. Obligātu dziedāšanu var nodrošināt tad, ja ir nodrošināta arī visa attiecīgā infrastruktūra, un tomēr visnotaļ obligāti būtu jānodrošina arī citas nodarbības tiem bērniem, kuri dziedāt vienkārši nespēj. Jo ir un būs arī tādi. Un saku atkal -- 2008.gada augustā tam nav absolūti nekāda sakara ar to, kā to darīja vai nedarīja 1939. gada rudenī.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (38) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

caesar 13.08.2008 12:18
Mana atbilde būs īsa. Tā nāk no tādiem laikiem, kad nebija ne Latvijas, ne Gruzijas, ne Ukrainas un kad ASV pasludināja izolacionisma politiku.

КЛЕВЕТНИКАМ РОССИИ

О чем шумите вы, народные витии?
Зачем анафемой грозите вы России?
Что возмутило вас? волнения Литвы?
Оставьте: это спор славян между собою,
Домашний, старый спор, уж взвешенный судьбою,
Вопрос, которого не разрешите вы.

Уже давно между собою
Враждуют эти племена;
Не раз клонилась под грозою
То их, то наша сторона.
Кто устоит в неравном споре:
Кичливый лях, иль верный росс?
Славянские ль ручьи сольются в русском море?
Оно ль иссякнет? вот вопрос.

Оставьте нас: вы не читали
Сии кровавые скрижали;
Вам непонятна, вам чужда
Сия семейная вражда;
Для вас безмолвны Кремль и Прага;
Бессмысленно прельщает вас
Борьбы отчаянной отвага -
И ненавидите вы нас...

За что ж? ответствуйте: за то ли,
Что на развалинах пылающей Москвы
Мы не признали наглой воли
Того, под кем дрожали вы?
За то ль, что в бездну повалили
Мы тяготеющий над царствами кумир
И нашей кровью искупили
Европы вольность, честь и мир?..

Вы грозны на словах - попробуйте на деле!
Иль старый богатырь, покойный на постеле,
Не в силах завинтить свой измаильский штык?
Иль русского царя уже бессильно слово?

Иль нам с Европой спорить ново?
Иль русский от побед отвык?
Иль мало нас? Или от Перми до Тавриды,
От финских хладных скал до пламенной Колхиды,
От потрясенного Кремля
До стен недвижного Китая,
Стальной щетиною сверкая,
Не встанет русская земля?..
Так высылайте ж нам, витии,
Своих озлобленных сынов:
Есть место им в полях России,
Среди нечуждых им гробов.

A.C.Пушкин

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis -> caesar 12.08.2008 13:48
Caesar tu pareizi saprati mani, Maskava nobijās jeb arī spēra apdomīgu soli. Sauc kā gribi, bet katrā ziņā tā ir laba ziņa!
Vai tad tu neatbalsti to? Vai Tu uzskati, ka Maskavai jāturpina okupācija principa pēc, lai pierādītu, ka viņa neno kā nebaidās?
Es uzskatu, ka nabaidās tikai tie, kuriem vairs nav ko zaudēt (nonākuši izmisumā un bezcerībā) un tie, kuri redz iespēju palikt nesodīti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

caesar 12.08.2008 13:13
Jā, Gati, Maskava ļoti nobaidījās no Saakašvili kliedzieniem visā pasaulē, un nolēma pārtraukt operāciju.
Atkal, Belgradas bombardēšana bija "demokrātiska", serbu kliedzienus neviens nedzirdēja, Rietumu prese raxtīja tikai par barbarbiem-serbiem un albāņu genocīdu. Šeit informatīvs karš notiek tādos pašā frameworkā, bet tikai figuranti ir citādi.
Nav nekādu NATO miera uzturēšanas spēku Jūsu ziņai. Ir ANO DP autorizēts reģionālās organizācijas daudznacionālais kontingents, kas darbojas ANO Statūtu VIII nodaļas ietvaros. "Vajadzības gadījumā" ANO dalībvalstis var uzsākt enforcement operation VII daļas ietvaros, bet par to lēmumu pieņem DP. Ārpus ANO notiek tikai NATO un ASV militārās intervences.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 12.08.2008 12:28
Izskatās, ka pēc Gruzijas militārās palīdzības lūgumiem Rietumu pasaulē, kremlis tomēr ir pārdomājis un pārstājis uzbrukumus ar Medvedeva pavēli. Nezinu kā ir praktiski - var būt,ka apšaudes turpinās.

Ja tomēr mediju ziņojumiem var ticēt, tad manuprāt šobrīd jāpanāk Krievijas armijas izvešana no okupētajām teritorijām vajadzības gadijumā jāiesūta NATO miera uzturēšanas spēki, lai novērstu jaunas provokācijas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 12.08.2008 11:49
Labi apmācījuši, nav ko runāt, ja jāieņem aizsardzības līnijas ap galvaspilsētu. Mūsu premjers vismaz izgājis apmācību kara katedrā kā sauszemes karaspēka speciālists. Diezin kā ar igauņu un leišu premjeriem?

Tas ir sarkasms, no kura nav nekāda prieka.

Piekrītu, KF NAV demokrātiska valsts Rietumu izpratnē. Un tāda nekad nav bijusi un nekad nebūs. Tieši tāpat būtu idiotiski prasīt, lai demokrātiju Rietumu izpratnē tagad uzbūvē visa arābu pasaule, Āzija. Tā NEKAD nebūs. Un to pieprasīt, kaut ar napalmu rokās un no gaisa, ir Rietumu konkiskadoru vienīgais ierocis un arguments.

To, ka ASV un viņu Rietumu satelīti aplauzās 1.Līča karā un neko neņēma vērā ir lielākā kļuda, ko Rietumi varēja izdarīt. Un viņi tādā pašā garā mēģināja to darīt Kaukāzā. Viens ASV studējis Saakašvili ar sievu amerikānieti un saviem Rietumu padomniekiem nav visa Gruzija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 12.08.2008 11:39
Labi apmācījuši, nav ko runāt, ja jāieņem aizsardzības līnijas ap galvaspilsētu. Mūsu premjers vismaz izgājis apmācību kara katedrā kā sauszemes karaspēka speciālists. Diezin kā ar igauņu un leišu premjeriem?

Tas ir sarkasms, no kura nav nekāda prieka.

Piekrītu, KF NAV demokrātiska valsts Rietumu izpratnē. Un tāda nekad nav bijusi un nekad nebūs. Tieši tāpat būtu idiotiski prasīt, lai demokrātiju Rietumu izpratnē tagad uzbūvē visa arābu pasaule, Āzija. Tā NEKAD nebūs. Un to pieprasīt, kaut ar napalmu rokās un no gaisa, ir Rietumu konkiskadoru vienīgais ierocis un arguments.

To, ka ASV un viņu Rietumu satelīti aplauzās 1.Līča karā un neko neņēma vērā ir lielākā kļuda, ko Rietumi varēja izdarīt. Un viņi tādā pašā garā mēģināja to darīt Kaukāzā. Viens ASV studējis Saakašvili ar sievu amerikānieti un saviem Rietumu padomniekiem nav visa Gruzija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 12.08.2008 11:35
Labi apmācījuši, nav ko runāt, ja jāieņem aizsardzības līnijas ap galvaspilsētu. Mūsu premjers vismaz izgājis apmācību kara katedrā kā sauszemes karaspēka speciālists. Diezin kā ar igauņu un leišu premjeriem?

Tas ir sarkasms, no kura nav nekāda prieka.

Piekrītu, KF NAV demokrātiska valsts Rietumu izpratnē. Un tāda nekad nav bijusi un nekad nebūs. Tieši tāpat būtu idiotiski prasīt, lai demokrātiju Rietumu izpratnē tagad uzbūvē visa arābu pasaule, Āzija. Tā NEKAD nebūs. Un to pieprasīt, kaut ar napalmu rokās un no gaisa, ir Rietumu konkiskadoru vienīgais ierocis un arguments.

To, ka ASV un viņu Rietumu satelīti aplauzās 1.Līča karā un neko neņēma vērā ir lielākā kļuda, ko Rietumi varēja izdarīt. Un viņi tādā pašā garā mēģināja to darīt Kaukāzā. Viens ASV studējis Saakašvili ar sievu amerikānieti un saviem Rietumu padomniekiem nav visa Gruzija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 12.08.2008 10:33
Sakartvelo darbojas ciešā sadarbībā ar ASV un Izraēlu, kuras instruktori apmācīja Sakartvelo armiju, TAS TĀ IR, kādi vēl jautājumi?

KF NAV DEMOKRĀTIJA, kas Jums vēl ir neskaidrs?

Lai sokas izvēlētjos dzīves ceļos!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 12.08.2008 10:21
OK.
Kāda var būt pārliecība, ka (iespējams, pagaidām) godājamais Gruzijas Valsts prezidents Saakašvili nav pildījis iepriekšējo vienošanos ar ASV?
Jūs, batjuška, tā arī neatbildat pēc būtības. Protams, ka ideāla pasaule ir tikai Ēdenes dārzos. Bet tieši tāpēc visu krāsu un piederību "cilvēktiesību aizstāvjiem" nevajadzētu pēdējo fufeli uzdot par komandu izpildei. Un mums te nevajadzētu nostāties miera stājā.


P.S. Summināts Sorosa k-gs šūpuļsvētkos! Jūsu idejas turpina uzvaras gājienu! Priekā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis>>>lietussargs 12.08.2008 10:13
Kāpēc Jūs Sakartvelo likumīgi ievēlētu prezidentu saucat par zēnu? Jo, lai arī cik netīkama man ir, piemēram, šodienas LR valdošā koalīcija uzskatu, ka personiski noniecinoši politiķu / ierēdņu raksturojumi ir piemērs izglītības un izpratnes trūkumam par politikas procesiem:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis>>>>lietussargs 12.08.2008 09:59
Absolūtu taisnību meklējiet paradīzē, NEVIS uz grēcīgas zemes:)

Par līgumiem runās arhīvos sēdošie vēsturnieki, bet tas, ka quasi-demokrātija izmanto ex-Yugoslavia retoriku (Kossachev, Churkin, Lavrov, Putin) un Iraq sadaliishanai liidziigus pazinjojumus (Morozov, Putin) pret demokraatiski ieveeleetu valdiibu paraada KF demokraatijas limeni (kopsh 19.gs. visus Fashodas kriizes demokraatijas NAV karojushas ar otru demokraatiju!).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 12.08.2008 09:47
OK, piekrītu, šīs valsts propagandas līmeni grūti pārspēt.
Bet kā ar citu pasaules malu? Kā ar izslavēto Rietumu demokrātijas modeli? Arī tur mediji strādā labi un parāda, ka patiesībā visa Rietumu pasaule ir būvēta uz absolūto divkosību - cilvēktiesībām vārdos un kara noziedznieku slēpšanu darbos :
http://www.telegraph.co.uk/news/2535690/Radovan-Karadzic-was...

un
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/serbia/2496...

Un kāda var būt pārliecība, ka šobrīd zēns, kurš saucas Saakašvili patiesībā nav kara noziedznieks, kuram vieta Hāgas tribunālā? Kopā ar saviem pretiniekiem no Krievijas puses? Dīvaina lieta tā lietu kārtība pasaulē. Šodien tu esi saulītē celts varonis, rīt tevi atzīst par noziedznieku. Kur paliek taisnīgie? Kuram ir tiesības mest to akmeni?
Vai jums ir 100% pārliecība, ka konflikts Kaukāzā patiesībā nebija ASV un Krievijas kopīgi izprovocēta izlūkošana ar kauju? Tā teikt, pārnest konflikta simulāciju no datoriem uz reālu karadarbību, lai abpusēji pārbaudītu iespējas un pēc tam vienotos par kaut kādiem jauniem līgumiem?

Jūs tiešām esat pārliecināti, ka tas tā nevarētu notikt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 12.08.2008 09:14
No dzīves tāds piemērs arī ir, ka uz vienu bojāgājušo ir 2 līdz 5 ievainotie. Ja tie ir militāristi, tād viņiem ir vēl lielākas iespējas tikt ievainotam nekā aiziet bojā. Te ir Irākas statistika: http://64.233.183.104/search?q=cache:J1S6kJefdYwJ:www.antiwar.com/casualties/+iraq+wounded+dead&hl=lv&ct=clnk&...

No Veiko ievietotajiem likiem uz rakstiem es sapratu, ka 10. augustā bija aptuveni 50-60 ievainotie, no kuriem 90% militāristi.

Ja tas 1400 ir ticams cipars, tad ievainoto skaitam no pieredzes bija jābūt aptuveni 3000 līdz 7000. Šāda statistika nav. Ievainoto kautkā slimnīcās nav. Slimnīcas gaidīja masīvu ievainoto pievešanu, bet tā arī nesagaidīja.

Secinājums:
Tas ir tuvu neiespējamībai, ka pie 1400 bojāgājušie var būt tikai 50-60 ievainotie.
Pie 50-60 ievainotajiem ir tikai normāli, ka konflikta sākumā, ir tik vien kā tie 15 Krievijas miera uzturētāji.

Un tos 1400 neviens nav ne redzējis, ne par viņiem dzirdējis. Kāds kautko pateica un visa pasaule bez ierunām noticēja.

Lielisks piemērs tam, kā darbojās Kremļa propoganda.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 23:36
KUR ATRODAS KRIEVIJAS PROPAGANDAS UZBURTIE LĪĶU TŪKSTOŠI???????
http://hrw.org/english/docs/2008/08/10/georgi19581.htm http://www.grani.ru/Politics/Russia/m.139909.html http://taki-net.livejournal.com/460476.html

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mārcis 11.08.2008 22:29
Šajā sakarā ir strauji un nopietni jādomā par enerģētisko neatkarību. Pirmajai dienas kārtībā ir jābūt ogļu stacijai, lai varētu ražot elektrību un otrajai - Latvijas nepieciešama pašai sava atomelektrostacija. Tad pamazām varēsim atteikties ~ 10 gadu laikā no Krievijas naftas un gāzes. Tikai jāsāk rīkoties jau TAGAD!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis 11.08.2008 21:18
Izskatās, ka Gruzijas okupācijas plāns ir stipri līdzīgs tam, kā savulaik PSRS okupēja Baltijas valstis. Pierobežā tiek izvietots milzīgs karaspēks, kurš gaida īsto momentu, kad varēs uzbrukt. Savādāk ir grūti izskaidrot kā pāris stundu laikā Krievija spēja mobilizēt tik lielus spēkus. Pirms iebrukuma tiek veikta provokācija. Toreiz Baltijas valstis neatbildēja ar militāru spēku uz PSRS provokācijām, šoreiz Gruzija uzreiz noreaģēja un deva atbildes triecienu. Bet Krievija tieši to tik gaidīja, lai varētu "leģitīmi" iesaistīt okupācijas operācijā jau visu savu karaspēku, kurš gaidīja pierobežā. Izskatās ka ir vienalga, kā upuris noreaģē uz šādām provokācijā. Gan Baltijas valstu gadījumā, gan mūsdienās Gruzijas gadījumā, iznākums ir stipri līdzīgs...
Krievija beidzot parādīja savu īsto okupantu seju...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 17:32
par quod licet jovi, non licet bovi ir taisniiba, un KF veel buus ilgi jaaug liidz ASV liimenim:)

Tas, ka ASV izgaazaas kaa veca seeta Iraq kampanjas laikaa ir fakts (un vieglprātīgi zaudēja mīkstās varas oreolu, kas gadiem ilgi bija būvēts), bet kaapec KF ar saviem ierobezhotajiem resursiem jaakaapj tajaa pashaa spainii??
Ja ASV Iraq piedziivojumus veica bez ANO mandāta, tad viņai bija vismaz "coalition of willing" atbalsts. KF rīcību neatbalsta pat Baltkrievija un Kazahija, nožēlojami...

Kādas savas konstitucionālas tiesības - aizsargāt "tautiešus" kā nacisti 1938.g. Bohēmijā??

Valsts sabrukums Sakartvelo nedraud....................Putina atriebība par Saakashvili nevietaa izteikto Lilliputin frāzi, un papildus Baku-Ceyhan naftasvada iespejamaa nogriešana ar visaam no taa izrietoshajaam ekaam.
Padeves novirzīšana uz Novorossijsk. Naftas cenas augshaa, un par katru barela cenas kaapumu par 1USD, KF koferos karteejie USD730 000mlj, un kara mashinu vaees darbinat uz nebeedu...brrrrrr

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

caesar 11.08.2008 16:48
Jā, man īpaši patīk Rietumu salīdzinājumi ar PSRS iebrukumu Ungārijā, Afganistānā, Čehoslovākijā. Izteikumi, ka Krievija lieto senas VDK metodes, pēc tam "pārslēdzoties" uz to, ka mežonīgie krievi paverdzināja Gruziju 19.gs. sākumā (vispār Kaukāza karš, imama Šamila padošanas imperatoram un Georgija traktāts pluss Gruzijas kņazistu iekļaušana impērijas sastāva 1801-34 gg. ir divas atšķirīgas lietas).
Anyway, šajā marazmatiskajā argumentācijā mēs nonāksim līdz Seno laiku vēsturei. Katra konfliktsituācija ir jāskata atbilstoši starptautiskās vides apstākļiem, kuros tā norisinās. Manuprāt, Quod licet Jovi, non licet bovi (kas atļauts ASV, nav atļauts Krievijai). Un atskaites punktam jābūt cilvēkiem, Irākā uz ASV pilsoņiem neviens neuzbruka, tur viņu nav. Bet amerikāņi radīja tur haosu ar savu iebrukumu. Ja Krievija realizē savas konstitucionālās tiesības, lai realizē, bet valsts sabrukums Gruzijai nedraud.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 15:45
Atļaušos Spolīša k-gam iebilst, ka Rietumos vairs neviens nopietns valstsvīrs Krieviju nesalīdzina ar Augšvoltu. Tie, cienītais, laikui sen aiz muguras. Būtu laiks pārslēgties uz citiem epitetiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis>>caesar 11.08.2008 15:31
Propaganda ir shodienas karadarbiibas neatnjemama sastaavdalja. Informativaa karaa, kaa jebkuraa karadarbiibaa, cilveki ienjem savu poziiciju.

Man nav jaastaasta kuras poziicijas ienjemu, jo, lai KF speetu iedvest cienju pret sevi-ieguut miikstas varas statusu- vinjai ir jaaizprot pashas pagaatnes reegi. Shie regi arii liek Kremlja polittehnologiem konstrueelt no Rietumiem aareejo ienaidnieku (tas ir parociigi), un savukaart tas neljauj Rietumos KF uzskatiit ko vairaak kaa "Upper Volta with nukes"...:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

caesar 11.08.2008 15:18
Izlasīju. Par 60 bumbvēdējiem, krievu desantu Poti arī lasīju Gruzijas presē. Rietumu prese konsekventi un diplomātiski "apiet" Chinvali aplenkšanu un apšaudi naktī uz 8 augustu. Bet es izlasīju arī šo rakstu: http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article45...
Informatīvā kara laikā grūti vispār analizēt jebkādu informāciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis>>>caesar 11.08.2008 15:05
Izlasiet http://grani.ru/War/m.139825.html, pirms runaat par BBC un CNN propagandu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

caesar 11.08.2008 14:21
Skatoties uz CNN un Rietumu propagandu, arī ir nojauta, ka atkārtojas Kosovas scenārijs. Toreiz Rietumu prese ļoti pavirši aplūkoja albāņu "rīcību" Serbijas sadžās, bet kad Miloševičs atdeva pavēli armijai noķert bandītus, viss sākās - "serbi veic albāņu genocīdu", "jāpalīdz albāņu tautai izdzīvot" utt. Starp citu, cienījamie Latvijas pilsoņi, kad NATO bombardēja Belgradu, Serbiju un pat Melnkalni, kas ir tālu no Kosovas, tas bija vietā? Bet kad Krievijas aviācija to dara Tbilisi, Gori u.c., tad fui, nedrīkst? Tā nav demokrātiska bombardēšana, Jūs uzskatāt?
Paldies, ka BBC savā hronikā ar maziem burtiņiem uzrakstīja, ka "Russian agression" sākās ar gruzīnu militāro operāciju ap Chinvali, izmantojot smago tehniku pilsētas apšaudē. Galvenais, ka tā bija "demokrātiskā" apšaude un nedod Dievs, es šeit pieminēšu kā analoģiju Sarajevas ieņēmšanu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 13:54
Starptautsikā politika nevar tikt analizēta ar tām pašām metodēm kā iekšpolitika, jo meinīgo skaits ir bezgalīgs.

Līdz šim tikai marksisti/ļeņinisti un neokonservatori ar G. Bush vadībā ir centušies atklāti mainīt starpt. politikas pamatprincipus.

Starp. politiku vainot par sliktu vai labu ir nelietderīgi, jo mūsu diskusija izmaiņas tajā var ieviest (0,0000000000001 % apmērā), un arī tad tikai caur konkretizēta un reglamentēta diskursa turpinājumu par starpt. politikas principu maiņu(te arī atšķirība starp diskusiju un diskursu).

Tiesības varēs absolutizēt tad, kad mums būs globāls tiesību piemērošanas piespiedmehānisms. ANO DP uz šādu lomu cierē, bet 1945.g. dibināta iestāde diemžēl neiet laikam un domas attīstībai līdzi:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 13:23
Riskējot tapt nosaukts par lielkrievu šovinistu piektās kolonnas pārstāvi, tomēr atļaušos atzīmēt, ka dubultmorāle ir visu lielvaru alfa un omega. Līdz ar to, nosodot Krieviju, sacīt, ka viņi ir maitas, bet ASV u.c. Rietumu lielvaras arī maitas, bet ar kaut ko tomēr labāki, jo, redz, aizstāv kaut kādas demokrātiskās vērtības, ir amorāli. Un šajā fundamentālajā jautājumā mūsu viedokļi atšķiras. Jo nav "sliktais" amorālais un "labais" amorālais. Ja jums tā neliekas, tiešām, diskusijai nav jēgas.
(Starp citu, ar ko diskurss ir labāks par diskusiju?)
Pieminējāt Čečeniju. Bet atceraties Šamilu Basajevu un viņa vadīto bataljonu "Kavkaz" deviņdesmito gadu sākumā Abhāzijā, kas aizstāvēja abhāzus pret gruzīnu genocīdu?
Tas, ko mēs te rietumnieku lepnībā saucam par Austrumiem (mentāli un ģeogrāfiski) viss ir savijies vienā lielā mezglā. Un kā Gordija, to ar zobena vēzienu var atšķetināt tikai idiots.
Par Balkāniem, protams, ka bez pašas DSFR iekšējām pretrunām, Rietumu lielvarām nebūtu izdevies to visu uzspridzināt. Vien tagad viņus attēlot kā demokratozatorus var tikai galīgi akls cilvēks.
Un nobeigumā, diskusija tiešām ir lieka, jo mēs nevaram vienoties par galveno. Es uzskatu, ka nevar būt labā un sliktā demokrātija un nevar būt labie un sliktie demokratizatori. Jūs, acīmredzot savādāk.
Ja atļausiet pieminēt Latviju un korupciju, tad jums līdzīgiem liekas, ka ir "sliktie sliktie" zeni, piemēram, Lembergs, un ir "labie sliktie", piemēram, Šķēle u.c. protams, maita, bet atšķirībā no Ventspils ķeizara bagātinājis savu kabatu kādu laiku "pareizi", tātad ne tik slikti.
Un šo dubultmorāli pārnesat uz visu pasaules redzējumu. Absolutizējot tiesības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 12:34
Pārmest man Jūsu iedomāto "klaju atbalstu Rietumiem cum ASV" būtu tas pats, ja pēkšņi sāktu Jūs saukt par Krievijas imperiālistiskas politikas atbalstītāju. Jūs nepārtraukti vispāriniet, kļūstiet taču beidzot konkrēts, jo savādāk zaudēju interesi diskutēt.

Nevainojiet citus nespējā sevi pārvaldīt. Balkānos t.s. putru atļāva savārīt pati Dienvidslāfijas SFR. Nebūtu iekšēju pretrunu, tad ne Rietumiem, ne KF nebūtu jāiejaucas.

Gamsahurdijas zvērības ir dokumentētas, tāpatās kā KF zvērības Čečenijā. Tas, ka "demokrātiskas vērtības" ir aizsegs enerģētisks politikas mērķiem nav nekāds noslēpums, bet nesaprotu, kāpēc domājat, ka "demokrātiskas vērtības" ir absolūtas??

Jūs esat naivs ja iedomājaties ka starptautiskā sistēmā valstu vienlīdzības princips patiesi darbojas, BET Jūs esat ignorants/nezinošs, ja nespējat saprast kāpēc demokrātiskām valstīm ir jāuzstāj uz demokrātiskām vērtībām un cilvektiesībām, un šādi jākonstruē attiecīgs diskurss.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 12:10
Varbūt Jums nekas nav zināms par savulaik ar Rietumu, jā, arī Krievijas, tiešu un netiešu atbalstu savārīto putru Balkānos? Ja Jums liekas, ka Kosovas neatkarības jautājums no starptautisko tiesību viedokāl ir atšķirīgs no D-Osetijas un Abhāzijas, par ko tad mums te var būt diskusija? Tikai tāpēc, ka vieniem aiz muguras stāv Rietumi ar ASV priekšgalā un aiz otriem Krievija? Gribas aizmirsts jau Gamsahurdias un Ševardnadzes aizsāktās etniskās tīrīšanas. Kas, Saakašvili ir sācis visu no nulles? Paši 'demokratizatori" šo putru savārīja pasaulē pēc savas saprašanas. Paši velk pasauli neprātā kā virsuzdevumu izvirzot pašieliktās un ieceltās "vērtības", kas nav nekas cits, kā pēc sava ģīmja un saprašanas izveidot savu pasaules izskatu. Man no tiesas Jūsu ir žžel, ka neredzat, ka aiz lielās rietumnieku intereses būvēt "demokrātisku Gruziju" neslēpjas nekas cits kā vēlme regulēt kaspijas un Vidusāzijas energonesēju plūsmas. Tieši tāpat kā vēlme to darīt krievijai. Un ar Kosovas apšaubāmo juridisko atzīšanu paši Rietumi pavēra vaļā maisu neapturamai separātisma lavīnai. Tā kā runājot par Krievijas un viņu satelītu disvsejaimo Jānusu, nepiemirstiet arī Rietumu ne mazāk pretīgos divsejainos viepļus. Vienā gan ir zatleram taisnība - šis ir skaidrības brīdis, cik liela jēga ir ES un NATO un cik viņiem pašu sludinātās vērtības ir svarīgas. Vai, ticamākais, par cik lieliem "jūdasa grašiem" Rietumi ir gatavi tās pārdot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 11:51
Jūsu vispārinājumi, salīdzinājumi un "varbūtības" neiztur kritiku, jo vienā katlā Jums ir izdevies sajaukt kāpostus ar apelsīniem... :) Ko Jūs īzti vēlējāties pateikt, kādā veidā Jūs salīdziniet Kosovu ar KF iesaldētajiem konfliktiem Kaukāzā??

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 11:38
patiesā Jūsu un un jums līdzīgo demokrātijas sapratne parādīsies jau netālā laikā, kad D-Osetija un Abhāzija pasludinās neatkarību. Runas par kaut kādām marionešu valstiņām netiks pieņemtas, jo atceroties Kosovas analoģiju, arī šo valsti ne nekādi par neatkarīgu nenosauksi. Vien zem citas zīmes protektorāta.
tad nu lūk jums pašiem būs sev jāatbild uz jautājumu, vai saprotat atšķirību starp "demokrātiskas (brīvības & pienākumi) un anarhistiskas (brīvības) rīcību".
Ja Kosovas esošā "neatkarība'un tās sasniegšanas metodes Jums ir pieņemamas, bet osetīnu un abhāzu, nē, tālākās diskusijas ir neauglīgas.

Nemaz nebrīnīšos, ka Jums tomēr izrādīsies prevalējoši Rietumiem pieņemtie dubultstandarti.

Ar to gan uzsveru, ka vienlīdz kretīniska man šķiet Krievijas pozīcija. bet tā, uzsveru, no

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolītis 11.08.2008 11:15
Paldies par "kareivīgā demokratizētāja lauriem":), bet vai Jūs īsti izprotiet demokrātiskas (brīvības & pienākumi) un anarhistiskas (brīvības) rīcības atšķirības??

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 11:03
par sava vāda lietošanu/nelietošanu i-netā jau šķepu lauzts tik daudz, ka manuprāt tas ir sen jau viss noskaidrots. Vai mans "Krišjānis Ventiņš" Jums kaut ko izsaka vairāk kā "Lietussargs"? Manuprāt, nē. Līdz ar to arī turpmāk publiskajā telpā diskutēšu, kā man tas ir ērtāk. Ja autorizācija būs kaut kādi atrunāta un obligāta, visā i-neta telpā, tas mainīs situāciju kopumā sajā vidē.
baidīties/nebaidīties, tas ir pēc katra saprašanas/samaitātības. Vismaz pagaidām šši ir denmokrātiska un atklāta vide, kurā satiekas viedokļi un uzskati. Ja Jums lielas, ka tos labāk izteikt ar Veiko Spolīša vādru - OK. man pieņemamāks ir lietot Lietussargs. vnk patīk un viss.
Vien to turpinot, šo jautājumu nezin kāpēc laiku pa laikam mīl pacilāt tādi kareivīgie visa un visu demokratizētāji kā Jūs un Streips. Ja kādā diskusijā nonaāksim aci pret aci "dzīvajā ēterā'varēsim parunāt viens otru saucot vārdā. bet tā, man būs niks kādu pats izvēlēsos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 11.08.2008 10:56
Kaa zinaams shobriid - Kremlja meerkjis sobriid ir gaazt Gruzijas prezidentu, citaadi vinji vairs apstaaties negrasaas.
Taapeec domaaju, ka vislabaakais risinaajums shim konfliktam ir, ja NATO piedavaaa Gruzijas prezidentam atkaapties, apmainjaa pret NATO aizsardziibu. Taadeejaadi tiks kautkaa Kremlja intereses ieveerotas un vienlaiciigi buus iespeja pieprasiit Krieviju paarstaat uzbrukumus. Bez kompromisiem no abaam puseem, sho konfliktu apstaadinaat ir neiespeejami.

Ja mieru neizdosies ievest arii peec prezidenta atkaapshanas, jo Kremlis turpinaas karu, tad aizstaavet Gruziju pret Krieviju buus diezgan liels pamats.

Var jau arii buut, ka neviens taa iisti arii ar darbiem neveelaas apstaadinaat sho konfliktu... Tad gan ir slikti, jo jaasaak vaicaat, kam ir izdeviigs shis karsh?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolītis 11.08.2008 10:28
Tā ir mana līnija, jā, tā ir. Bet kas gan liek Jums sevi pretnostatīt demokrātiskas valsts pilsoņiem tā, ka baidaties pat savu vārdu izmantot?:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 10:19
V.Spolītis: Muusu sarkanaa liinija ir civeeka tiesiibas un personiskas briiviibas.================================================Tā it personīgi Tava (Jūsu) sarkanā līnija. Un Tev (Jums) līdzīgi domājošiem. Šoreiz lai nu Miša Saakašvili pats ar saviem amīšu draudziņiem izstrebj šo putru. Pastāv gan dziļas aizdomas, ka priekš tā visiem izrādīsies "kiška tonka". Krievu lācis nepietupjoties mierīgi uzliks virsū smaržīgu kluci. Un vietējie sarkanās līnijas aizstāvji mierīgi varēs maršēt no vienas vēstniecības pie otras un vietējos puķu tirgoņus pabalstīt pērkot rozes. Vismaz jācer, ka notikušais liks mums pārdomāt un izdarīt secinājumus par rietumnieku sarkanajām līnijām un gatavību mirt par to aizstāvību. Esmu gatavs derēt, kura no ES "lielajām" dalībvalstīm sitīs plecu uz Medvedeva/Putina pleca un sāks runāt par tālākajām gāzes un naftas piegādēm. Te nu jāpiekīt Tarvida komentam apollo.lv, kurš saka, ka 3 +1 (baltijas, Polijas) prezidenti vien spēj sacerēt neko neizsakošu papīra deklarāciju, bet nevar vienoties par jaunu AES energoneatkarības nodrošināšanai. Atliek vien secināt, ka Rietumu mentālā kultūra ir atdevusi kārtējās pozīcijas un uzrāda nākamo degradācijas pakāpi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 11.08.2008 09:55
Laure, vēl nekas nav dzirdēts. Vispār paredzētais datums ir 15. augusts. Gaidīsim rezultātus. :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Laure -> Kārlis 11.08.2008 09:50
Atvainojiet, "ne pa tēmu", bet, Kārli, Jūs vēl neesat pastāstījis, kā Jums personīgi beidzās 08.08.08. Vai esat sagaidījuši savu Līgu? :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolitis 11.08.2008 09:43
Klausoties KF premjera un KF suutnja ANO izteikumus KLUUST SKAIDRA KF taktika. Vainot Gruziju genociidaa, un shaadi izspeeleet Kosovas kaarti Kaukaazaa...

KF "miera uztureetaaji" ir pashapmaans, un tas NELJAUJ KF kvalificeeties ne "taalaakai miera uztureeshanai", nedz arii Kaukaaza glaabeeja lomai.

Misha Saakashvilli neiztureeja KF provokaacijas, taapeec arii KF iespeeja radiit propagandas telu. Sakatoties KF TV (ORT) var redzeet kaa tiek demonizeeti gruziini, kuri pashi bumbojot savas pilseetas (!).:)

Diemzheel, vai par laimi, krieviem ir teiciens "gribeejaam kaa labaak, bet sanaaca kaa vienmeer". Proti, KF ir paarreekjinaajusies ar kara eskalaaciju aarpus D-Osetijas, un tagad viss ir Rietumu rokaas.

Muusu sarkanaa liinija ir civeeka tiesiibas un personiskas briiviibas. KF darbojas ierasti sekojot klasiskaa reaalisma un 0-iznaakuma speelei. KAS NO TAA VISA SANAAKS???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 11.08.2008 09:41
Kad Streipa k-gu vairs nevada emocijas, izrādās, top arī sakarīgas domas un secinājumi.
Bet atejot no autora personības, šis tiešām ir mirklis, kad būs skaidrs, kas kurš ir. Un kādas tad kuram ir patiesās vērtības. Un ir dziļas aizdomas, ka Rietumu demokrātijas principi pacels rokas un padosies.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips