Par "tradīcijām" 26

Labrīt, lasītāji!

Tradīcijas mums katram ir savas. Piemēram, pirms pāris dienām Jauno gadu sagaidot, daudz cilvēku kaut ko sev apsolīja -- šogad es nometīšu 10 kilogramus, šogad es vairs nesmēķēšu u.tml. Cik lielā mērā šādi solījumi joprojām ir spēkā, teiksim, 5. janvārī, tas jau ir cits jautājums, bet tradīcija tā ir vienalga, tāpat, kā piparkūku cepšana Ziemassvētkos un olu krāsošana Lieldienās.

Iesaki citiem:

Taču ir arī tādas tradīcijas, par kuru lietderību vērts padomāt. Viena no tām -- šaujamieroču piešķiršana politikāņiem pēc tam, kad viņi kādu brīdi sabijuši lielajā politikā. Jaunākais piemērs: Smith & Wesson revolveri no premjerministra Valda Dombrovska saņēmis viens no viņa priekštečiem amatā Einārs Repše. Šorīt laikrakstā Diena minēti arī citi pistoļu saņēmēji -- kādreizējais satiksmes ministrs Kaspars Gerhards un kādreizējais aizsardzības ministrs Vinets Veldre katrs saņēmis pa Glock, bet kādreizējais premjerministrs Ivars Godmanis un kādreizējais veselības ministrs Gundars Bērziņš -- pa Sig Sauer revolverim. Diena šo "tradīciju" aprakstījusi ar vārdu "arhaiska," bet pašā materiālā teikts, ka Latvijas politikā tā pastāv "kopš deviņdesmitajiem gadiem" -- tātad, nekāda garā bārda tai tomēr nav. Vēl jo vairāk, laikrakstā atzīmēta "priekšrocība," ka cilvēkam stroķi saņemot dāvanā, nevis to pērkot veikalā, nekādi eksāmeni nav jākārto. Laikam jācer, ka E. Repše tādā gadījumā ar savu revolveri nesāks šaudīties. Un te ir arī cita lieta -- spiedīgu budžeta apstākļu dēļ bijušais ministrs savu pistoli ir nopircis pats un tad to iedevis premjerministram, lai premjerministrs viņam to varētu pasniegt kā dāvanu. Tas jau ir pagalam ērmoti. Vai mēs katrs varētu sev nopirkt kaut ko vēlamu un tad aizstiept uz Ministru kabinetu, lai to saņemtu dāvanā? Taču galvenais te ir kas cits: Kas tā par mačo būšanu? Vai tiešām pateicībā par darbu valsts labā (un vismaz teorētiski visi minētie kungi ir darbojušies valsts labā) vispiemērotākā dāvana ir priekšmets, kura vienīgais iespējamais mērķis ir vai nu kādam ar to kaitēt, vai arī vingrināties, lai kādam varētu kaitēt precīzāk? Skaistumpriekšmets jau pistole tomēr nav. Un tāpēc jau mūsu iekārtā pastāv medaļas un krūšu zīmes un tamlīdzīgi objekti. Vai arī, kā teicis krimināltiesību eksperts Andrejs Judins, "Dažiem cilvēkiem labāk noderētu grāmata nekā ierocis." Tradīcija, no kuras derētu atteikties.

Tāpat arī ar valsts augstāko amatpersonu Jaunā gada uzrunām. Kā viņvakar teicu "Skatā no malas," šī ir sena "tradīcija," bet pagalam nejēdzīga. Vecgada vakarā plkst. 23.55 -- nu nav tas pats pateicīgākais laiks, kad darba ļaudīm skaidrot makroekonomiskos rādītājus, kā šogad to darīja premjerministrs Dombrovskis. Arī tā ir tradīcija, no kuras droši vien nāktos atbrīvoties.

Cita "tradīcija," no kuras pilnīgi noteikti vajag atteikties: Šorīt Dienas Biznesā ziņots, ka vairāk nekā 100 preču piegādes firmas UPS klienti patlaban ir ar garu degunu, jo viņiem paredzētās paciņas joprojām atrodas uzņēmuma noliktavā. Kāpēc? Tāpēc, ka UPS nav skaidri saprotams, kā precēm, kuras nopirktas pirms Jaunā gada, piemērot augstāko PVN likmi, kāda stājusies spēkā 1. janvārī. Muitas pārvaldes skaidrojumi par to -- tā kāda cita piegādes uzņēmuma pārstāve -- esot bijuši "sausi," un tāpēc nācies "pašiem noskaidrot, kas un kā darāms." Tas sauc atmiņā pagājušā gada sākumu, kad arī stājās spēkā vesela strīpa jaunu nodokļu bez attiecīgajām instrukcijām par to, kā tie ir piemērojami. Sevišķi tas sakāms par bēdīgi slaveno uzņēmumu transporta nodokli. Atkal "tradīcija": Likumdošanā pateikt "A", bet nepateikt "B." Diemžēl pārāk ierasta, bet ne tāpēc nenoraidāma.

Un, pēdīgi -- Latvijas Avīzē šorīt lielas acis par darbu Saeimā demonstrē mūsu parlamenta gados pats jaunākais no deputātiem Jānis Dombrava no "vislatviešiem": "Parlamentam vajadzētu būt demokrātisku diskusiju vietai, bet mūsu Saeima darbojas kā balsošanas mašīna. Daudzi deputāti pat neseko līdzi darba kārtībai, neiedziļinās apspriesto jautājumu saturā, bet balso, izpildot frakcijas vadītāja komandas, tas ir, skatās, kādas krāsas kartīti tas pacēlis. No Saeimas tribīnes parasti runā iestudētus tekstus, debatēm gatavo teatralizētus uzvedumus. Patiesās sarunas un lemšana notiek aizkulisēs." Ar piebildi, ka droši vien nebūtu īpaši labāk, ja deputāti no Saeimas tribīnes sāktu runāt pavisam stihiski, te nu reiz jāsaka: Sveikts reālajā pasaulē, cienītais. Tāda nu mums tā Saeima ir. Pagājušajā sasaukumā toreizējais parlamenta spīkers Daudze reiz pat aizrunājās tik tālu, lai pateiktu, ka Saeima tāda balsošanas mašīna vien ir, Ministru kabinets ir tas, kurš spriež un lemj. Tāpat likumdevējā joprojām darbojas Satversmē un likumā absolūti neparedzētā "koalīcijas padome." Nezinu, kam jānotiek, lai Jēkaba ielas namā izveidotos kvalitatīvi jauna pieeja politiskajam procesam, iespējams, labs sākums būtu sekot Lielbritānijas piemēram un regulāri uz Saeimas sēdēm izsaukt valdības ministrus, lai viņus nopratinātu. Bet arī šī ir "tradīcija," no kuras ļoti vēlams būtu atbrīvoties. Ceru, ka J. Dombrava ar domubiedriem turpinās par to runāt.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (26) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 07.01.2011 23:50
_styxnet 06.01.2011 10:15
Ahmedā uzkrājies tik daudz negatīvās enerģijas,ka nekāds islams viņu neglābs.Starp citu interesanti ,vai viņš ir apgraizījies._
========
Zigmunds Freids.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 07.01.2011 22:48
@kuš pele & @ Andris_2

Jūs liekat man sarkt un bālēt.
;-)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


grieta 07.01.2011 14:39
par uzrunām... mani draugi Čehijā uzrunu no prezidenta klausās 1.janvārī, šķeit, 13.00 dienā. kad visi jau nedaudz atskurbuši un pamodušies no jaunā gada sagaidīšanas. un tad nu prezidents saka - kā gājis, kas sasniegts un pasaka, ka šogad būtu darāms, lai jau nākamajā gadā atkal varētu atskaitīties - vot šitais sanācis, a šitais - nē.
varbūt nav nemaz tik slikta tradīcija, ko a?
klausīties ciparus jau nu galīgi īsi pirms jaunā gada iestāšanas negribas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 07.01.2011 11:50
kuš pele 07.01.2011 07:32 ...Ahmeda domas ir interesantas, uzvedība nevainojama...
----------------------------
Ahmeda uzvedība patiesi ir izcila un viņa rakstītajā ir gan vienreizēji interesanta informācija, gan tā eleganti pasniegta.

Ne velti visādas dzīves nomocītas utis lec virsū tieši viņam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 07.01.2011 11:20
Ja kāds no šejienes guru zinātu, cik braši viens otru ar visdažādākajiem šaujamajiem apdāvina pasaules "demokrātijas citadelēs", viņiem no brīnumiem laikam žoklis, pret zemi nogāžoties, sašķīstu gabalos.
Atraduši par ko te diskutēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kuš pele 07.01.2011 07:32
Ahmeda domas ir interesantas, uzvedība nevainojama, redzams, ka audzis pieklājīgā sabiedrībā, ko par visiem klātesošajiem gan nevar teikt. Viņa ticība man nelikās galvenais.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Laris 06.01.2011 15:37
Vienotība varētu šīs nelāga tradīcijas lauzt, kā nekā trešdaļa parlamenta sēdekļu ir zem šamējo pēcpusēm.Vajadzīga tikai gribēšana, kuras nav. Dombrava jau piemin bijušā ministra Lieģa darbošanos kā balsošanas mašīnai un nedomāšanu līdz. Streipa kungam mazāk vajadzētu piemiņēt vecos laikus, bet bet paskubināt savējos Vienībniekus darboties pareizā gultnē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


styxnet 06.01.2011 10:15
Ahmedā uzkrājies tik daudz negatīvās enerģijas,ka nekāds islams viņu neglābs.Starp citu interesanti ,vai viņš ir apgraizījies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 05.01.2011 22:53
Pat man apnikuši tie viltuskārļistreipi...
Nu cik var?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


G.D. 05.01.2011 20:43
Pirmkart, tas ir tradicijas, nevis “tradicijas”. Labas vai sliktas, bet tradicijas. Otrkart, ierochu davinashana ne tik senos laikos bija standarts. Un ja cilvekam nav iebildumu (un Repshem noteikti nav), manuprat, nav jadavina luupukraasa tikai tapec, ka kadam citam, savukart, ierochi nepatik… Ja ir iebildumi (un piemeram VVF visdrizak butu), - var davinat ko citu. Tapec iisti nesaredzu problemu. Treshkart, uzrunas veca gada vakara noteikti ir tradicija nevis “tradicija”. Cilveki tas gaida un ar tam rekinas. Saprotu, ka Streipa kungam vajag visu ka ASV, bet ir dazas lietas, kuras var darit ari savadak. Ceturtkart, par to, ka “Repshe apmaksajis”. Ko mes iisti gribam? Ja valsts butu apmaksajusi, butu gari palagi par naudas shkiesanu, ja valsts, savukart, neapmaksa, atkal ideshana…

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


styxnet 05.01.2011 18:56
Kā tikt vaļā no šaujamieroča,ja kādu esi sašāvis?Izlādēt.Izkausēt ar metināmo aparātu var arī ar plazmas degli.Var izputekļot ar ātri rotējošu abrazīvu virsmu,tādēļ ierocim jābūt pēc iespējas mazākam.Nekādā gadījumā neizmest,jo jūs piespiedīs atzīties un atradīs.Ja ierocis izputekļots vai izkausēts,advokātiem būs viegli strādāt,cilvēks pats sev piedos jebkādus grēkus,bet posttraumatisko stresu var izārstēt pie hipno-psihologa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

PatrioC 05.01.2011 17:35
Mongolu - Tataru stila davanas, kas ievazatasno Krievijas, Latvija jau nu neiederas, bet te jautajums varetu but par to lai ministrs tiktu pie ierocha. Laikam jau no kaut ka jabaidas, ka vajadzigs shaujamais. Par nodoklu iekaseshanu, par sutijumu, diemzel jasaka, ka nodoklis ir, bet ka tas darms jau kluvis pa Dombrovska laiku klasiku. Kapj ta Vienotiba uz Kalvisha Tautpartijas oranzhistu grabekla, laikam jau mums moriem jasak atkal dumpoties, uzkapt koka, nokapt leja unatkal dumpoties. Loti saasinati redzamas shis nejedzibas no attaluma, rietumos dzivojot, bet izskatas, ka arvien vairak bus komentaru no rietumiem. Laikam jau jaunas asinis vajadzigas Saeima, jo laikam jau tomer ir jaunekli, kam rup valsts. Zel vienigi, ka kaut kas Latvija varetu shaja zina mainities tikai Silvestra Stalones atveidota varona stila no filmas "Pirmas asinis". Gribas jau ticet demokratiskajam lietam, bet Latvija tik cieti tie pauri, ka jasauc talka tas Rembo... :))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis Pīteram 05.01.2011 17:31
>>>
Par tiem ieročiem nav tik viennozīmīgi. Neaizsargātu upuri iebrucējs visticamāk sākumā mēģinās tikai iebiedēt, bet ja upuris izvilks stobru, tad viens no abiem cietīs nopietni. Amerikā dzimušais K.Streips to noteikti zin - tur ir bijusi aktuāla diskusija par ieroču turēšanas atļaušanu un par to, kas ir bīstamāk, vai ir ierocis mājās vai nav.
=======
Par apkārtnēsājamiem ieročiem pilnīgi piekrītu - tam, kurš tos lieto ir jābūt speciāli sagatavotam. (Un es tikai atbalstītu tādu domu, ka ieroča iegādei ir jānokārto vismaz tikpat atbildīgi eksāmeni - teorijā un praksē - kā CSDD autovadītāja eksāmeni. Jo gan ar ieroci, gan ar automašīnu, ja ar tiem rīkojas neprasmīgi, var nogalināt cilvēkus. Bet tas nenozīmē, ka vieni vai otri būtu jāaizliedz - ja cilvēkiem tiešām vajag un viņi ir gatavi pārkāpt "grūtības barjerai" - lai taču lieto).

Attiecībā pret ielaušanos dzīvoklī šaujamierocis var būt diezgan efektīvs - tādā ziņā, ka visticamāk cietīs tieši uzbrucējs. Ne velti mēdz būt situācijas, kad vienu apbruņotu cilvēku neitralizēt dodas vesela īpašu uzdevumu policijas komanda. Ja iebrucējs nav ļoti labi apmācīts, tad viņam ir grūti iebrukt mājā un dzīvoklī un izvairīties no sašaušanas -- un neviens noziedznieks jau ar varonību neizceļas.

Jautājums par to, vai mājās turēts ierocis ir bīstams vai nav - "Freaconomics" autors Steven Levitt veica aptauju starp amerikāņu bērnu vecākiem: vai viņi laistu savu bērnu rotaļāties pie vienaudža, ja zinātu, ka viņa vecāki mājā tur šaujamieroci (runa ir par Ilinoisas štatu - Čikāgas priekšpilsētām). Vairums vecāku uzskatīja šaujamieroci par būtisku riska faktoru. Pēc tam viņš atkārtoja līdzīgu aptauju - vai laistu spēlēties pie vienaudža, kuram mājās ir peldbaseins. Interesanti, ka peldbaseinu par riska avotu Čikāgas tuvumā dzīvojošie inteliģentie amerikāņu vecāki neuzskatīja.

Nu un pēc tam S.Levitt (būdams ekonomists) veica statistisku salīdzinājumu - un pamatoja, ka mājā glabāts šaujamierocis ir nesalīdzināmi mazāks risks bērnu drošībai (protams, pieņemot, ka tiek daudzmaz normāli glabāts - kā tas ir vairumā amerikāņu ģimeņu) nekā peldbaseins.

Peldbaseins mājās ir apmēram 100x bīstamāks priekš bērniem nekā šaujamierocis. Sk. http://freakonomicsbook.com/freakonomics/chapter-excerpts/ch... .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 05.01.2011 15:53
kuš pele 05.01.2011 12:09
Garlaicīgi ar jums, kungi!
Ko jūs sakāt par plikiem zobeniem parādēs un kājas sišanu pie zemes militārpersonai pamanot kādu ar augstāku činu?
===
Kā ar dzeršanu "uz veselību"?
Kā ar skuju vainaigiem (tas no latvju cilts pagānisma), lai mirušajam nesalsts?
Kā ar klusēšanas piemiņas brīžiem?

Bonuss īpaši no manis:
Kā ar Dieva atcerēšanos reizi mēnesī?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 05.01.2011 15:39
Ieroču dāvināšana ir medusmaize zobgaļiem. Kāpēc, piemēram, ir jādāvina pistole? Ne uz tās var ko jēdzīgu iegravēt ne godīgi pie sienas pakārt- mūsdienu plašajās telpās tā vienkārši pazūd. Cilvēks ar švakāku redzi pa gabalu var sajaukt ar kādu slēdzi vai dekoru. Cita lieta zobens vai kaut vai bumerangs. Tur var veselu odu iegravēt un katram viesim uzreiz ir skaidrs, pie kāda dižputna viņš ir nokļuvis. Ja taisnība ir "Dienai" par to, ka saņemot stroķi dāvanā, nav jākārto eksāmens, tad paliek tā jokaini. Atļauju nopirkt ieroci pašaizsardzībai var saņemt gandrīz jebkurš. Izņēmumi ir dzērāji/narkomāni, psihiski slimie, krimināli sodītie un ļoti stulbie (jo eksāmens ir krietni vieglāks par to, kas jānoliek tropošajiem autovadītājiem). Tad kas tie par tipiem, kas nokļūst ministru krēslos, ja viņiem ir jāapiet šī atļaujas saņemšana?! Tas MK ir galīgi caurstaigājamā sēta, kurā var ieklīst sazin kas, vai kā?! Un kas šos kungus tik īpaši apdraud, ja salīdzinām ar tiem pašiem tiesnešiem, kuriem neviens pistoles nedāvina, kaut precedenti ir bijuši? Bet varbūt tas stroķis ir īpašās izredzētības pazīme? Lūk, šiem kungiem ir dota vara spriest ātru tiesu, apejot visādas tur rajonu, apgabalu un augstākās instances, un spriedumu arī izpildīt. Kā Staļina laikos- atskaite nepareiza- saņem lodi. Bet tad atkal par vēlu tas ierocis ir pasniegts. Vajadzēja pirms budžeta izstrādāšanas, un visiem ministriem. Uh, kas par tempu, kas par kvalitāti tad būtu, ja vien nesakašķētos par partiju interesēm un neapšautu viens otru!
Bet PVN nomainīja tīri vecajās tradīcijās. Likumus pieņem ar domu, ka tie ieviesīsies paši un bez problēmām. Patiesi, milzīga ir ticība vārda spēkam. Ja Latvijā apmestos uz dzīvi velns, tad nevajadzētu nekādu Sprīdīti ar stabuli, pietiktu Saeimai ar likumu noteikt, ka velns ir balts un godīgs, un jau pēc mēneša šamējais būtu izbalējis gaiši pelēks un ragi būtu pārvērtušies par nimbu. Jo liels ir runasvīru spēks, kā es to saku!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 05.01.2011 15:10
Ja paredzēts mājas aizstāvēšanai un nevis apkārtnēsāšanai, tad Kalašņikovu vajag dāvināt! To vīram, sievai shotgun.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kuš pele 05.01.2011 12:09
Garlaicīgi ar jums, kungi!
Ko jūs sakāt par plikiem zobeniem parādēs un kājas sišanu pie zemes militārpersonai pamanot kādu ar augstāku činu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


bika 05.01.2011 12:04
Sitais man patiik - "3) Vai tiešām Dombrava uzskata sevi par tik viedu, lai spētu ne vien izlasīt, bet arī saprast VISUS likumprojektus, par ko viņš balso? Ja jā, tad viņam acīmredzot piemīt pārdabiskas spējas, jo Saeimas pieņemto normatīvo aktu apjoms ir milzīgs, bet saturs - bieži vien specifisks un pilnībā izprotams tikai labam attiecīgās jomas pazinējam. Tādējādi bieži vien vispareizāk ir paļauties uz sava kolēģa vai speciālista viedokli par konkrēto likumprojektu."

Tas nekas ka pec tam sho murgojumu parastajiem mirstigajiem ir jasaprot bez varda runas. Ja deputats ir ievelets un vins par kaut ko balso, tad vinjam ir jazin par ko un kada tam ir jega. Ja nesaprot, tad lai taisa tos saprotamaa valodaa. Galu galaa, par to vinjiem maksaa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


FZSS 05.01.2011 11:49
vajag gan stroķi ! ja nu kāds traks bebrs no kanāla uzbruks:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Piiters 05.01.2011 11:48
>>>Kalvim
Par tiem ieročiem nav tik viennozīmīgi. Neaizsargātu upuri iebrucējs visticamāk sākumā mēģinās tikai iebiedēt, bet ja upuris izvilks stobru, tad viens no abiem cietīs nopietni. Amerikā dzimušais K.Streips to noteikti zin - tur ir bijusi aktuāla diskusija par ieroču turēšanas atļaušanu un par to, kas ir bīstamāk, vai ir ierocis mājās vai nav.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 05.01.2011 11:37
Par amatpersonu svētku uzrunām - man personīgi tās patīk, jo piešķir svētkiem lielāku svinīgumu. Pat ja tās satur maz uzmundrinošu saukļu un vadošu norāžu (vairs, kā agrāk, neaicina tīrīt zobus, iegādāties cirvjus un zāģus, iegludināt biksēs buktes) un ir vairāk vērstas uz ekonomiskās situācijas rezumē, tās tomēr sapurina un liek koncentrēties, domājot par nākamo gadu un tajā sagaidāmajiem notikumiem - gan valsts, gan personīgā biznesa kontekstā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Alejandro 05.01.2011 11:24
Par puišeļu savstarpējo apdāvināšanos ar ieročiem - 100% piekrītu.

Kas attiecas uz valsts augstāko amatpersonu uzrunām Vecgada vakara pēdējās minūtēs - šī tradīcija man personīgi patīk. Domāju, ka tās nevajadzētu rādīt pa komerckanāliem TV3 un LNT, lai skatītājiem ir izvēle - tie, kam ap pusnakti prasās pēc kaut kā priekš "iereibušiem cilvēkiem", lai vēro "vieglāka satura" pārraides. Taču daudziem nav nekādu iebildumu paklausīties svinīgas pārdomas par valsts attīstību. Galu galā Jaungada uzrunu valsts vadītājs saka arī, piemēram, Vācijā; tiesa, tur tas nenotiek tieši pirms pusnakts.

Dombravam varu piekrist tikai daļēji. Nenoliedzot, ka ar mūsu "gudrajām galvām" problēmas tiešām pastāv, turklāt nopietnas, jāatzīst dažas lietas:
1) šīs Saeimas sastāvs ir kvalitatīvāks par iepriekšējo
2) Vai Dombrava ir iedomājies, kāds haoss sāktos, ja nebūtu vairs partiju disciplīnas un visi deputāti visos balsojumos, jo īpaši par budžetu, balsotu "pēc sirdsapziņas"? Manuprāt, budžetu vispār nemūžam nepieņemtu.
3) Vai tiešām Dombrava uzskata sevi par tik viedu, lai spētu ne vien izlasīt, bet arī saprast VISUS likumprojektus, par ko viņš balso? Ja jā, tad viņam acīmredzot piemīt pārdabiskas spējas, jo Saeimas pieņemto normatīvo aktu apjoms ir milzīgs, bet saturs - bieži vien specifisks un pilnībā izprotams tikai labam attiecīgās jomas pazinējam. Tādējādi bieži vien vispareizāk ir paļauties uz sava kolēģa vai speciālista viedokli par konkrēto likumprojektu.
4) Debatēm ir domātas ne tikai plenārsēdes, bet arī komisiju sēdes. Turklāt teatralizēta "izrādīšanās" publisko plenārsēžu debatēs ir tipiska rietumu demokrātiju parlamentu darbības sastāvdaļa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 05.01.2011 11:10
par taam vecgada uzrunaam var tikai piekrist - lai njem piemeeru no krieviem, kur ir iisas un iedvesmojoshas uzrunas. pietika ar 5 sekundeem no ciparinja uzrunas, lai saprastu, ka tas galiigi nav tas, kas jaaklausaas sveetkos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


kapitālustu cūcības 05.01.2011 10:58
Ir arī tradīcija nerakstīt par USA noziegumiem pret cilvēci, spiegot un skriet "stučīt" uz vēstniecību!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cha-cha 05.01.2011 09:59
Individuālo šaujamieroču dāvināšana šķiet sākās neilgi pēc t.s. Oktobra apvērsuma Krievijā. Tad "stroķus" ar uzrakstiem piešķīra par nopelniem "kontrrevolucionāru un buržuju" iznīcināšanā. Kā teikt, iznīcini vēl enerģiskāk.
Kāda jēga tādam personīgam "stroķim" ir šodien, nudien vismaz man lajam nav saprotams. Pašaizsardzībai? Diezin vai. No nejauša huligānu uzbrukuma efektīvāk (un bez iespējamām kriminālas atbildības sekām) pasargās traumatiskais elektrošoka ierocis vai asaru gāzes baloniņā. Paplātīties? Ja nu vienīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 05.01.2011 09:36
>>> Vai tiešām pateicībā par darbu valsts labā (un vismaz teorētiski visi minētie kungi ir darbojušies valsts labā) vispiemērotākā dāvana ir priekšmets, kura vienīgais iespējamais mērķis ir vai nu kādam ar to kaitēt, vai arī vingrināties, lai kādam varētu kaitēt precīzāk?
======
Man drusku neērti to skaidrot Amerikā dzimušajam K.Streipam - bet šaujamieročiem ir vēl viena funkcija: atturēt citus no noziegumu izdarīšanas. Tas vieglums, ar kādu Latvijā tiek aplaupīti privātmāju iemītnieki (it īpaši tādās vietās, kas ir tālāk no civilizācijas) izriet tieši no tā apsvēruma, ka laupītāji labi zina, ka viņu upuri nebūs apbruņoti.

Ar to es negribu iekrist pretējā galējībā - pilsētā staigāt apkārt ar noslēptu ieroci ir diezgan liela ēverģēlība. Šādā gadījumā ierocis vairo drošību pret uzbrukumiem tikai tad, ja cilvēks ir īpaši sagatavots izvērtēt situācijas un šo ieroci lietot - jo pretējā gadījumā tikpat labi var gadīties, ka uzbrucēji viņam to atņems un izmantos pret viņu pašu.

Konkrēti runājot par E.Repši - viņam ieroči patīk un viņš ar tiem ir krāmējies jau agrāk. Kur te problēma?

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips