Par sievietēm un vanadzismu 27

Labrīt, lasītāji!

Šorīt presē lasāms, ka atsevišķi Latvijas Evaņģēliski vanadziskās baznīcas aktīvisti ir nākuši ar priekšlikumu, grozīt baznīcas satversmi tā, lai oficiāli noteiktu, ka sievietes nedrīkst kļūt par mācītājām. Kā zināms, šis "princips" baznīcā tika akceptēts brīdī, kad pašreizējais arhibīskaps nonāca pie varas, bet patlaban tas ir neoficiāls. Nu acīmredzot baznīca taisās to padarīt par pavisam oficiālu.

Iesaki citiem:

Šajā ziņā, un ne tikai, vanadziskā baznīca neiet kopā ar plašāko luterāņu kopienu. Dānijas luterāņu baznīca sievietes sāka ordinēt 1948., Zviedrijas -- 1960., Amerikas -- 1970., Somijas -- 1988. gadā. Emigrācijas latviešu luterāņu baznīca sievietes ordinē jau sen. Piemēram, lieliska mācītāja ir mana laba draudzene Vašingtonā Anita Vārsberga. Taču jautājums ir krietni plašāks nekā tas, ko dara citi. Vanadziskās baznīcas aktīvistu priekšlikuma pamatā ir pārliecība, ka puse Radītāja radīto cilvēku (piedevām Latvijā -- vairāk nekā puse) neder mācītāja amatam. No vienas puses, protams, Bībelē vairākās vietās ir teikts, ka sievietei baznīcas lietās der klusu stāvēt. No otras puses, Bībelē arī ir teikts, ka vergu turēšana ir akceptējama, ka ēst garneles ir grēks un, ja kas, ka sievietes mēnešreizes laikā jebkurš krēsls, uz kura viņa apsēžas, uz nedēļu ir nešķīsts. Ceru, ka konsekvences labad visi sieviešu ordinācijas noliedzēji ievēro visus šos principus. Esmu pārliecināts, ka viņi tā nedara, un tāpēc ir liekuļi.

Kāpēc sieviete nevar būt mācītāja? Vai viņai nav pārdomas par Radītāju un Viņa attiecībām ar cilvēkiem? Vai viņai nevar būt tās līdzjūtības, kāda ir nepieciešama, lai aprūpētu draudzi? Vai viņa automātiski ir dumjāka par jebkuru vīrieti? Sievietes taču allaž ir bijušas ģimenes gani. Nospiedošais vairākums skolotāju un medmāsu ir sievietes. Aprūpēt citus viņas taču prot. Protams, ne visas, bet tomēr.

Man vienmēr ir licies, ka organizētā baznīca Jēzus vēsti sāka pārkārtot aptuveni vienu sekundi pēc viņa nāves. Es baznīcā eju un reizēm dievkalpojumus vadu tāpēc, ka tas man ļauj pārdomāt savas attiecības ar Radītāju un, jā, arī paust savu viedokli par to, kāda ir mūsdienu kristiešu dzīve. Es ticu Radītājam un neticu, ka Viņš ir aizspriedumains. Daudzviet pasaulē organizētā baznīca Jēzus teikto vienkārši ignorē. Pārdaugavā mums ir sekta, kura Jēzus teikto -- ka kamielim ir vieglāk izspraukties cauri adatas acij nekā bagātam cilvēkam ir nokļūt debesīs -- ir pārvērtusi par vēsti, ka patiesībā Jēzus vēlas, lai visi būtu pēc iespējas bagātāki. Vanadziskie aktīvisti, kuri Bībeli vicina pa gaisu tad, kad ir nepieciešams noliegt seksuālo minoritāšu dzīvi, klusē kā ūdeni mutē ieņēmuši, kad runa ir par laulības šķiršanu -- par to Jēzus, ja kas, ir runājis krietni vairāk, nekā par daudzām citām lietām, un nebūt ne pozitīvā nozīmē. Pat Romas katoļu baznīca patlaban atkāpjas no saviem principiem par mācītāju celibātu, lai baznīcai varētu pievienoties laulāti anglikāņu mācītāji, kuri vēlas atrast domubiedrus seksima un arī homofobijas dēļ. Tas viss ir pagalam nožēlojami, jo Jāņa evaņģēlijā Jēzus ir teicis, ka ikkatrs, kas viņam tic, iemantos mūžīgo dzīvību. Nevienā Bībeles tulkojumā (un, starp citu, mūsdienu Bībele visnotaļ plaši atšķiras no teksta, kurš tika rakstīts pirms 2000 gadiem, jo tulkotāji reizēm nejauši, bet pietiekami bieži ar konkrētu nolūku ir mainījuši to, kas tur ir teikts) nav zemsvītras atsauces, kurā būtu teikts, ka šī vēsts neattiecas uz to grupu sabiedrībā vai citu. Latvijas vanadziskajā baznīcā acīmredzot sievietes, kuras jūt Radītāja aicinājumu (un nešaubīsimies ne mirkli, ka Viņš tomēr nešķiro labus cilvēkus pēc dzimuma), ir spiestas vai nu to ignorēt, vai arī emigrēt. Ārzemēs ir pietiekami daudz Latvijas sieviešu, kuras aicinājumam nevar sekot šeit, un tāpēc tam seko citur. Vai mūsu valstī sievietes tiešām ir tik nevajadzīgas? Nē. Arī baznīcā nē.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (27) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Mārtiņš Kalējs 05.01.2010 19:11
Pieminot dzīvnieku upurēšanu ir skaidras divas lietas: Pirmā K. Streips nav izlasījis Bībeli no vāka līdz vākam, vai arī ir lasījis to pa diagināli, jeb nav sapratis, kas tur ir pēc Būtības rakstīts. Jaunajā Derībā kur iet runa par sekošanu Kristum un JD ir tikai un vienīgi par Kristu, ap Kristu un sekošanu nekāda dzīvnieku upurēšana pēc Viņa augšamcelšanās nav nedz pieminēta nedz prasīta nenoviena sekotāja. Kristus ir aicinājis apustuļus (tikai vīriešus) tai skaitā Pavilu un tas veido Tradīciju. Ja kādam tradīcija nepatīk, lai dodas Dievu pielūgt citur, ir pietiekami daudz "alternatīvu" - metodisti, kalvinisti, pentakosti, galu gala brīvbaznīcas utt, vai tā parodija par Luterisko baznīcu kas ir Vācija vai Zviedrija, un ir pielnībā novorzijusies no Rakstiem. Katoļu un pareizticīgo (ortadoxā - nozīmē pareizi slavējoša ja kas) baznīca skaidri ir pateikušas ka nekādas sieviešu ordinācijas nebūs. Jo Svētie Raksti - Jaunās Derības, Streipa Kungs to neļauj. Taču es pieņemu ka Streipa kungs Jauno Derība lasa izvēlēs kārtībā, vai arī Streipa kungam kļūst aukstas kājas par to ko Pāvils sludina par grēkiem ko piekopj daudzi tai skaitā Streipa kungs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


autoram 11.11.2009 11:59
Ja apgalvo, ka svētos rakstus "izdomāja" vīrieši aiz neko darīt, nevis svētā gara vadīti, var mierīgi tālāk revidēt visu pēc sava prāta, apgalvojot, ka laiki, kultūras un daudzu indivīdu uzskati mainās un tik uz labu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > not the same 11.11.2009 10:17
Nezinu, cienītais, ko es būtu izrāvis no "kanteksta," kā Jums labpatīkas saukt kontekstu, bet blogā es vienkārši gribēju pateikt -- vai nu, vai nu. Vai nu mēs absolūti visu, kas ir rakstīts Bībelē, ņemam par pilnu un tātad atjaunojam verdzības institūtu, baznīcā atkal sākam upurēt dzīvniekus un, jā, atgriežamies pie situācijas, kur visas sievietes pilda tikai un vienīgi pavarda aprūpētājas lomu, vai arī, kā Jūs gluži pareizi teicāt, saprotam, ka Bībele tika rakstīta pavisam citā kultūrā un pavisam citos apstākļos. Un tādā gadījumā nu gluži nesanāks tā, ka Dievs būtu "aicinājis" visas vadošās lomas spēlēt tikai un vienīgi vīriešiem. Tas tomēr būs kaut kas tāds, ko pirms 2000 gadiem izdomāja ... vīrieši. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


not_the_same 11.11.2009 01:38
Kārtējo reizi Streips izceļas ar "spēcīgām" teoloģiskām zināšanām!!! Tukšs 21.gs. populisms, Streipa kungs! Pats, runādams par to, ka vienu Bībeles vietu nedrīkst izcelt vairāk un otru aizmirst, acīmredzmi vēstuli Romiešiem laiž gar ausīm! Protams, neko nedrīkst izņemt no kanteksta un vajag saprast Bībeles laiku kultūru, lai saprastu rakstīto. tomēr rakstītais nevar tik atdalīts no kultūras, vai kultura no rakstītā. Tā gan ir, ka tajos laikos sievietes nebija vērtīgākas par suni, tomēr tas mūsdienās neatceļ visas Bībeles garūmā esošo ideju, ka Dievs ir aicinājis tieši vīriešus vadīt gan ģimenes, gan draudzes, gan valstis. Latvijā (arī vispār Rietumos) pārāk daudzi vīrieši ir palikuši mīksti un atdevuši (uzkrāvuši) šo lomu sievietēm, kaut gan Dievs tā nebija iecerējis! Es gan personīgi nenoliedzu sievietes mācītājas, la gan tomēr domāju, ka savu emocionālo lēmumu dēļ viņas šos pienākumus pilda sliktāk (arī auto sievietes tomēr vada sliktāk). Protams, vienmēr ir izņēmumi. Galvenais man reāli kaitina Streipa kunga gudrā spriedelēšana!!! Ne tikai ar vārdiem vajag ticēt, bet arī ar darbiem!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Luterānis 10.11.2009 23:20
Dieva vārds nav domāts lai cilvēki to mainītu attaisnojot savus grēkus un lai paši izdomātu kādu kārtību, kas izskatītos pieņemamāk. Tās tad ir cilvēku pasakas, ne Dieva vārds. Tik interesanti (dažu valstu piemērs) - pa priekšu sieviete mācītāja un drīz vien atklāti homoseksuālisti sludina Dieva vārdu. Kāda interesanta korelācija. Taču katra diena mūsu tuvina Kristus otreizējai atnākšanai un tad cilvēku domas nebūs saistošas. Padomājiet un atgriezieties, kamēr vēl laiks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


mazputns 09.11.2009 22:37
Ne katra pārliecība, kas radusies no paviršas svēto rakstu pāršķirstīšasnas, žurnālistiski proponējama kā nemaldīga patiesība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sin 09.11.2009 22:30
Man nav zināma tāda " vanadziskā" baznīca.
ir zināms, ka anglikāņu baznīca draudžu locekļu rosināta ved pārrunas ar Romas katoļu baznīcu jautājumos, par kuriem autors varētu dot savu nemaldīgo skaidrojumu kādā no nākamajām slejām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V. 09.11.2009 14:30
Par pēdējiem krustpunktiem.Narkotiku jautājumā galvenās cerības ir uz nākotnes tehnoloģijām.Visticamāk,lai ārstētu narkomāniju,cilmes šūnas tiks ievadītas smadzenēs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ateists-> IM 09.11.2009 14:29
Bērni iegūst savu dzīves redzējumu no vēcākiem un apkārtējiem cilvēkiem, vides – arī „ticību kaut kam- šajā gadījumā jēzulēnam”
Gan jau pienāks diena, kad reliģiju apkārtējie cilvēki ieliks filozofijas/teiku laukā un bērni tad vairs nebūs „ticīgi”

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 09.11.2009 13:08
Man ir svarīga garīga persona, kas man palīdz.
-----------------------------------------
Bet gariiga pesrsona veidojas jau no berniibas , un taados apstaaklos kaa Dievs to ir nolicis. Jau no beerniibas zeeni savaa gariigumaa iet savu nolikto celu , meitenes savu. Veelme iejusies preteejaa dzimuma gariigumaa , tas naav aicinaajums , tas ir izaicinaajums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva to Kalvis 09.11.2009 12:50
Es piekrītu tiem, kas uzskata, ka Dievs ir pārāk liels, lai nolaistos līdz individuālam cilvēkam, taču oficiālo Baznīcu nespēju pieņemt kaut vai šīs te augstprātības dēļ: ka viņi, lūk, zinot, kā vajag veidot attiecības ar Dievu. Lai gan, īpaši dzirdot paviršos sprediķus, drīzāk rodas iespaids, ka visi tie mācītāji, kas pa priekšu grozās ar plikām runām, ir vienkārši slaisti,kas šo amatu ir izvēlējušies cerot uz vienkāršu dzīvi. Ja ne, nosauc, piemēram, ar ko ir nodarbojies Vanags, izņemot tukšu pļurkstēšanu un tēlošanu, ka lūdzas kopā ar Ļeģajevu stumjot māgā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IM 09.11.2009 11:57
Nu bet ko darit ja Dievs neaicina sievietes uz priesteribu. Satans protams , Dieva neaicinasanai liek preti savu aicinajumu , ka sievietes izaicinajumu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Goodman 09.11.2009 11:29
Pasaules posts ir reliģijās nevis ticībā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ateists 09.11.2009 11:07
Visas problēmas atrisinātos, ja arī sektām piemērotu Darba likumu, kurš aizliedz diskrimināciju, arī dzimuma.
Un sievietēm ieteiktu tiesāties.

Beidzot ir jāattiecina princips ” visas juridiskās personas likuma priekšā ir vienlīdzīgas” arī uz sektām

Esmu pārliecināts, pēc pār desmit gadiem šāda diskriminācija tiks uzskatīta par sodāmu arhaismu.


Un beidzot, kā domājošs cilvēks, kurš ir izlasījis Bībeli no A līdz Z, spēj pielūgt „dievu” kurš pats veic genocīdu un liek cilvēkiem nogalināt ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sorry 08.11.2009 21:07
Ja uzskatām baznīcu par psiholoģisko dienestu vientulēm un neauglīgām sievietēm, tad varbūt arī Jumoram ir taisnība. Bet, ja Baznīca ir kaut kas vairāk par psiholoģisko dienestu, tad taisnība ir Ritai N. Piekrītu viņai, ka svarīgs ir ceļš uz garīgumu, nevis seksuālā deficīta sublimācija. Mēs vulgarizējam Baznīcas būtību, ja uzskatām, ka Baznīcai ir tikai teatrālā un čipendeiļu šova mandāts. Uz Baznīcu iet ne tikai vientules, bet arī ģimenes un vīrieši. Vismaz es to redzu Vecajā Ģertrūdē. No šī viedokļa sieviešu ordinācija nav nekāda problēma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


jumors 08.11.2009 17:39
Esmu pilnīgi pārliecināts, ka sieviete draudzes priekšā nostajusies tīri aiz dumpības gara. Jo vest cilvekus uz garīgumu iespējams tūkstoš dažādos veidos. Gan uzstājoties uz skatuves, gan stāvot laicīgas auditorijas priekšā, Galu galā, audzinot savus bērnus.
Protams, ir arī situācijas, kur tas var notikt(kā daudzreiz noticis citā sakarā ) attiecīgas ievirzes vīriešu trūkuma dēļ kādos apvidos.
Bet Kalvim ir taisnība par apmeklējuma rādītājiem. Draudžu lielākā daļa ir sievietes, turklāt - ar problēmām(veselība, neauglība, varmācība ģimenē, vientulība). Mācītājs atšķiras no draudzenes, viņš par problēmām runā citādi, piedāvā citus rīcības modeļus, atņem ikdienu. Šajā gadījumā, un tas ir izplatīti, mācītājs ir kā tēvs(un tāda daudziem nav bijis tuvā distancē), kā aktieris- balss, reizēm arī izskats, beigu beigās- kā Dieva attēls izprotamā līmenī. Sieviete tādas emocijas nevar dot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Rita N 08.11.2009 16:53
Atvainojos par drukas kļūdu - LELB

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Rita N 08.11.2009 15:40
Apmeklēju baznīcu regulāri, taču bieži esmu projām no Latvijas vietās, kur luterāņu baznīcas nav un tad es eju vnk. uz tuvāko kristiešu draudzi.

Pieturos pie tradicionālām vērtībām taču neredzu nekādu, nedz praktisku nedz garīgu iemeslu, kādēļ baznīca nevarētu ordinēt sievietes. Mans lēmums apmeklēt baznīcu sakņojas manā dziļā vajadzībā stiprināties. Priestera dzimumam, vecumam, valodai kādā viņš runā, matu krāsai un kājas izmēram šeit nav nozīmes.

Jautājums nav par kaut kādu teātra izrādi, kuru es es eju skatīties un kur piepeši Lācplēša lomā ir Dita Lūriņa. Es eju uz vietu, kur man ir vieglāk kontaktēties ar Dievu. Man ir svarīga garīga persona, kas man palīdz.

Kalvis runā par neikdienišķuma faktoru - es nesaprotu, kāpēc viņa argumentā vīrietis ir neikdienišķāks par sievieti. Katrs cilvēks ir neikdienišķš savā dabā.

Man kā ticīgai personai ir svarīgs mans kontakts ar Dievu. Es neeju uz baznīcu skatīties uz vīriešiem (vai sievietēm). Man ir forši vīrieši apkārt ikdienā.Spēcīgs garīgs cilvēks ir tas, ko es gribu baznīcā redzēt un kas palīdz man iegūt garīgo kontaktu ar Dievu.

Tādēļ es domāju, ka Kalvja arguments par dažādām konfesijām, kas ļautu izvēlēties varbūt arī ir iespēja. Melnās un baltās draudzes. Tātad daudziem cilvēkiem pieļaujamības diapazons ir pašaurs. Un viņi meklē ceļu pie Dieva savā šaurajā diapazonā. ELBA arī ir savā ceļā pie Dieva savā veidā. Es viņus nekritizēju. Tāds ir viņu redzējums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis Ievai 08.11.2009 13:49
Taisni tā - katram savs. Vienam vajag tādu baznīcu, kur ordinē sievietes, citam - tradicionālāku. Un no šejienes nevajadzētu izdarīt secinājumus par cilvēka biogrāfiju ;)

Protams, iebildumi būtu ļoti vietā tad, ja kādam cilvēkam ir ļoti tuva tieši luterāņu teoloģija PLUS sieviešu līdztiesība kristīgajā sludināšanā. Jo tādam cilvēkam nevarēsim vienkārši pateikt - ja Tev nepatīk LELB, sameklē citu baznīcu, kas Tev būtu pa prātam.

Bet pašlaik tie, kuri ir lielākie J.Vanaga kritiķi, paši nemaz nav tie lielākie baznīcā gājēji. Ja kādam sieviešu ordinācija izriet no dziļas izpratnes par kristīgo teoloģiju, tad nekādu problēmu. Ja turpretī šāda prasība ir vienkārši vēlme panākt, "lai baznīcā būtu tāpat kā pie normāliem cilvēkiem" - tad tā ir taisni tiekšanās pēc jau minētās ikdienības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva to Kalvis 08.11.2009 11:25
Ja uzskati, ka visas sievietes bez izņēmuma ir ikdienišķas, tad baidos, ka tu nevienu vēl neesi iepazinis! Arī par pašu baznīcu - droši vien, ka daudziem Dievs ir kaut kas neikdienišķs, taču ja tev dzīvē tik vien ir tā neikdienišķā, kā onkulis kleitā, kas bubina par to, ka tur kaut kur kaut kas....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis 08.11.2009 01:00
Nezinu vai K.Streips ir autoritāte ticības un baznīcas iekšējās dzīves jautājumos. Kādēļ līdzīgas lietas nepiedāvā pāvests Benedikts XVI, katoļu laju biedrības Opus Dei vadītāji vai citi - visi tie, kuri izveidojuši lielas kristīgās kustības.

Praksē sastopamās baznīcas ir dažādas - Latvijā, šķiet, pastāv arī unitāro universālistu draudze un vēl dažas citas, kur sievietes drīkst būt mācītājas. Bet ir novērota tāda likumsakarība - ikviena baznīca, kurā sāk ordinēt sievietes, pamazām zaudē ticīgos - salīdzinot ar tām baznīcām, kurās garīdznieki/priesteri/mācītāji var būt tikai vīrieši. Apskatoties statistiku ASV, straujāk pieaugošās ticīgo kopienas ir katoļi, musulmaņi, mormoni - ar visām viņu konservatīvajām attieksmēm. Nevis, teiksim, episkopāļu (vai kaut vai jau pieminētā luterāņu) baznīca.

Protams, statistiska korelācija vēl nenozīmē cēloņsakarību - varbūt sieviešu ordinācija neizraisa draudžu locekļu skaita samazinājumu, bet varbūt tās abas ir sekas kaut kādai citai vēl neizpētītai tendencei. Bet nevar vainot arhibīskapu Vanagu par to, ka viņš cenšas darīt to, no kā viņa baznīcai varētu būt ekonomiska jēga - aktīvākas draudzes un lielāki ziedojumi.

ASV austrumkrastā var novērot, ka luterāņu mācītājas var būt arī sievietes (piemēram, Anita Vārsberga Vašingtonas latviešu ev.lut.draudze). Un viss it kā ir OK - sievietes, protams, var tikt galā ar šo darbu ne sliktāk kā mācītāji-vīrieši.

Bet cilvēki jau neiet uz baznīcu kā uz klubu - t.i. lai tur būtu "normāla līmeņa serviss", tiktu rīkotas svētdienas skolas bērniem, draudzīgas pasēdēšanas pie kafijas tases pieaugušajiem, vasaras nometnes, ik svētdienas tiktu norunāta liturģija un atzīmēti svētki.Cilvēki reizēm tomēr grib, lai baznīcā viss nebūtu pārāk ikdienišķi - galu galā ikviens no mums sievietes-skolotājas pazīst jau no mazām dienām. Ticība ir tomēr cilvēka identitāte un tradīcijas. Ja visu modernizē - ordinē sievietes, ērģeļu vietā atskaņo popmūziku, paši garīdznieki nekam vairs netic un to atklāti atzīst - tad atsaucība pret tādu baznīcu likumsakarīgi samazinās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


slota 07.11.2009 21:25
Piekrītu Kārlim.
Ir labi, ja par to atklāti runā. Savs ārds būtu jāsaka arī draudzēm, kuras apmierinātas ar savām mācītājām.
Vai baznīca atgriežas viduslaikos????

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Astrīda 07.11.2009 19:08
Paldies, Kārli!
Šai naglai Tu esi trāpījis tieši uz galvas. Latvijās luterticīgo baznīcās valda šovinisti. Tādēļ, laikam, nevienā Latvijas draudzē vēl neesmu iestājusies

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 07.11.2009 16:34
Patiesībā man tas bišķi atgādina situāciju ap latviešu valodu: ja nevaram atrisināt reālas problēmas, mainīsim jau sen iegājušos terminus, liksim garumzīmes, kur to nekad nav bijis....Protams, es jau neko nevaru teikt, varbūt, ka sprediķos luterāņu un katoļu mācītāji cītīgi vēršas, piemēram, pret vardarbību ģimenē, pret situāciju, kad zināmā mērā kolēģim (tas laikam bija baptists), publiski jāsaka, ka, meitenes, vīrieši ir stulbi un, ja jūs neizsargāsieties (tai skaitā arī atturoties), viņi jau ne tik to nedarīs...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gosts 07.11.2009 16:24
streipiskās performances ruļavoj!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V. 07.11.2009 15:14
Esmu agnostiķis.Tomēr,ja debesis atvērsies un Dievs sāks šķirot pēc grēkiem,tad pirmais kritīšu uz vaiga.Bībeli esmu lasījis,bet neņemu to pārāk nopietni.Esmu lasījis arī Korānu(krieviski)Muhameds ir novēlējis pievērst ebrejus islamam un ja nevar tad izdeldēt no zemes virsas.Atļautas 3 liekās sievas,jeb bārenes,bet nekas nav teikts par sieviešu apģērbiem.Cik nopietni lai ņem dažādus svētos rakstus.Droši vien Latvijas luterāņi sadalīsies pēc virzieniem un neizbēgami gan sievietes,gan homoseksuāļi varēs izvēlēties savām garīgajām vajadzībām piemēroto kristietības virzienu gluži kā tādā lieveikalā.Tikai kāds tam sakars ar personu Ješua bar Jozef un viņa nelielo jūdu sektu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB 07.11.2009 12:31
Skumji ir apzināties, ka laikā, kad sabiedrība alksta dzirdēt cerīgu un iedvesmojošu Vēsti - Ko tagad darīt? Vandziskā baznīca turpina jau gadiem ierasto praksi - vēstīt - Ko Tagad nedarīt!

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips