Par sabiedriskā transporta cenām -- jaunas aitas, jauni cirpēji 10

Labrīt, lasītāji!

Nu, ko. Tiem, kas pēdējās nedēļās ir apcerējuši domu par to, ko citu Rīgas pilsēta varētu darīt ar tiem miljoniem, kuri krīzes laikā tiek izgrūsti Šlesernepotiskajai tūrisma veicināšanas programmai, šodien nav tālu jāmeklē. Raugi, Rīgas satiksme ir paziņojusi, ka biļetes cena sabiedriskajā transportā pieaugs no 40 līdz pat 60 santīmiem, savukārt, ja kāds nebūs laikus apbruņojies ar elektronisko karti un gribēs biļeti pirkt no konduktora, būs jāšķiras ar veseliem 80 santīmiem. Dažādiem pilsētas iedzīvotājiem saglabāšoties atlaides, bet te tomēr ir piemērs par to, kā domā mūsu pašvaldības "gudrās galvas." Pie vainas arī ir valsts, kura savu līdzfinansējumu galvaspilsētas sabiedriskajam transportam pārtrauca jau pasen.

Iesaki citiem:

Uzņēmumu var saprast. Ja valsts un pašvaldība naudu nedod, tad nauda ir jāsaņem no pakalpojuma patērētājiem. Taču te ir arī pāris jautājumu. Pirmkārt, ziņots, ka Rīgas satiksmes valdes locekļi solidāri ir samazinājuši savu atalgojumu par vienu pusi, bet ņemot vērā to, ka pirms šīs pašupurēšanās atalgojums, kā jau tas mūsu banānu republikā ir raksturīgi, bija starp 5400 un 6000 latiem mēnesī, jāsecina, ka tagad tas ir starp 2700 un 3000 latiem mēnesī. Tiesa, valsts vienotā atalgojuma sistēma šo dāsnumu samazinās vēl vairāk, bet tomēr. RS valdes locekļi, starp citu, ir Irina Feļdmane, Ervins Straupe, Vadims Baraņņiks, Andris Bērziņš un valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Bet otrs jautājums ir par cilvēkiem, kuri sabiedrisko transportu izmanto reti. Ērtības labad, piemēram, man ir e-karte ar 20 braucieniem. Nav katru reizi jāniekojas ar sīknaudu. Bet kas notiks tad, ja jaunie tarifi tiks ieviesti pirms esmu ar sabiedrisko braucis 20 reizes? Vai karte būs jāpapildina? Vai dažus braucienus es vienkārši pazaudēšu?

Protams, tas nav galvenais. Galvenais ir tas, ka jau atkal daļu no valsts un pašvaldības finanšu mazspējas un nekompetences nāksies uz saviem kamiešiem nest Latvijas, vai šajā gadījumā -- Rīgas iedzīvotājiem. Laikā, kad automobīlis ir kļuvis patiešām dārgs prieks, pietiekami daudz ļaužu savu dzelzs kumeļu tomēr liek aplokā. Automašīnu skaita samazinājums Rīgas ielās ir pilnīgi un kliedzoši acīmredzams. Jādomā, ka vairums šo cilvēku nav sākuši braukt ar riteni vai uz skrituļslidām. Trolejbusi un tramvaji mēdz būt gana piepildīti. Un tur, lūk, kārtējās aitas, kuras apcirpt. Nauda, ar kuru ārzemniekiem melot par Ziemassvētku eglītes izcelšanos un stāstīt, ka Rīgā ir grūti dzīvot -- šī nauda ir. Nauda sabiedriskajam transportam -- šīs naudas nav. Tipiski. Raksturīgi. Nožēlojami.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (10) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

numizmaats 04.12.2009 02:04
RS ir ļoti patriotisks un arī progresīvas uzņēmums...Jā, tas humoriņš ir kaut kas līdzīgs progresīvajam nodoklim.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 03.12.2009 23:54
numizmaats 03.12.2009 22:29 ....jo 10 forinti man izmaksāja 50 santīmus...noder tikai RS automātam, nevis Ungārijai :)...
-----------------------------------
Atliek secināt, ka RS ir ļoti patriotisks un arī progresīvas uzņēmums, jo gan uzskata, ka Jums uz Ungāriju nav ko braukt un arī veicina Jūs pāriet uz maksājumiem ar bezskaidru naudu.
Vai tad šāds humoriņš nav 1/2 Ls vērts?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris>Andris-2 03.12.2009 22:54
Nu ko ,ANDRI,ESI TAK VIENREIZ OBJEKTĪVS,,kā var krīzes laikā iztērēt tādas naudas summās tūristu veicināšanas programmai ,kas visa salaista grīstē,vai tur vainīga valdība. Par to atbildību jāprasa no taviem kaimiņiem ,no SC,KAS ATĻĀVĀS ŠO NAUDU IZNIEKOT.Kāpēc to tu neredzi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

numizmaats 03.12.2009 22:29
uttp. Rīgas satiksmes mērķis taču nav peļņas gūšana, bet kā reiz izdevumi. ... ... ...
Es tā ar' domāju, bet viss mainījās, kad saņēmu no RS automāta forintus. Te pār mani nāca apskaidrība, ka RS piestrādā arī valūtas apmaiņas tirgū. Bez licenzes, pārāk dārgi un ne pārāk godīgi, jo 10 forinti man izmaksāja 50 santīmus, pie tam monēta bija "konvertējamā"--"pieslīpētā" tā, ka noder tikai RS automātam, nevis Ungārijai :).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


uttp. 03.12.2009 12:45
Bet pirms tam? Es nesaprotu, kam ir vajadzīga šī nauda. Nevar būt, ka pasažieriem ir jāmaksā vienkārši par to, ka valsts nekompensē izdevumus. Rīgas satiksmes mērķis taču nav peļņas gūšana, bet kā reiz izdevumi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 03.12.2009 12:41
Rīdzinieki balsos ar maciņiem...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 03.12.2009 12:24
uttp. 03.12.2009 12:16 ...Kas ir noticis pa trīm mēnešiem kopš pēdējas cenu paaugstināšanas (septembrī)?....
---------------------------------------
Jūs tiešām nepamanījāt?!!!
Izveidots un apstiprināts Valsts budžets, un izslēgtas jebkādas pat visvārākās cerības, ka valsts Rīgai kompensēs vismaz ne-rīdzinieku transportēšanas izdevumu starpību .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 03.12.2009 12:16
Kad redzēju RS iepriekšējo gadu peļņas rādītājus, tad radās šaubas, vai tā nauda tiek prasīta izdzīvošanai, vai trekno gadu stila saglabāšanai. Un arī tie kredīti: piedodiet, bet no zemās grīdas vagoniem, kas nebrauks, jeģas nebūs, arī tā runāša ap e-taloniem: lai kā un kas izmaksāja, konduktorei bija viena priekšrocība: gad viņa pat visnodaļ pilnā vagonā iznira pasažierim blakus, tad lielākā daļa tomēr vilka ārā naudiņu, bet tagad. Un vēl, protams, reisu organizācija, jo sastrēguma stundās reisu trūkst, toties, pārējā laikā ir ļoti daudz reisu, kad krēslu vagonā ir vairāk, kā pasažieru. Turklāt arī pašu maršrutu veidošanās: pietiek tikai iekāpt jebkurā kaut cik garākā un tieši tais dzīvākajās stundās, un uzreiz redzēsiet, ka ir gabali, kad vagons ir piebāzts, bet tad lielākā daļa izkāpj un vairākas pieturas pasažieru ir ļoti maz, tad atkal iekāpj: jo vietām paralēli kursē citi maršruti, citi transporta līdzēkļi, bet vietām ir jācilpo pamatīgs gabals, lai līdz sabiedriskajam transportam tiktu. Lai gan es, protams, esmu tā maita II grupas invalīde, kas, ja jūtas slikti, uz veikalu nevis rāpo, bet brauc, turklāt, kādas šausmas krīzes laikā, atļaujas apciemot mammu, vai doties garākās pastaigās (jo zinu, ka, ja kas, atpakaļ atbraukšu).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


uttp. 03.12.2009 12:16
Uzņēmumu var saprast. Ja valsts un pašvaldība naudu nedod, tad nauda ir jāsaņem no pakalpojuma patērētājiem. ...
Kas ir noticis pa trīm mēnešiem kopš pēdējas cenu paaugstināšanas (septembrī)?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gt 03.12.2009 12:09
Tik tiešām - kur aitas (un auni), tur cirpēji. Un atkal ir jau sākušies potenciālo-sevi piedāvājošo VADOŅU piedāvājumi un KĀRTĒJIE solījumi par to ka būs! Kas būs? Nu, uz to, aitiņas, pagaidiet - bet būs! Un aitiņas (auniņi) gan klusāk, gan skaļāk blēj - bet varbūt tik tiešām šoreiz BŪS? Un atkal drīz balsos par kārtējiem solītājiem. Jo citu jau nav. Un varbūt šoreiz BŪS? Skumji.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips