Atslēgvārdi:

Par oligarhiem, kapusvētkiem, ideālismu 66

Pēdējos 6-7 gados esmu piedalījusies daudzos protesta pasākumos - piketos, sapulcēs, gājienos, lentīšu dalīšanās u.tml. Bet nekad tādā, kā trešdienas “oligarhu kapussvētki.” Tas bija Pilnīgi Kaut Kas Cits.

Iesaki citiem:

Lieliski noorganizēts. Vairāki tūkstoši cilvēku (no kuriem tikai retais bija redzēts protestos iepriekšējos gados!) Mierīga gaisotne. Saule. Cilvēki uz zāles. Visur divriteņi. Apkārt ūdens. Teju hipiju noskaņas.

Un kolektīvas pārdomas par to, kas būtu maināms Latvijā un pašiem sevī.

Sajūta bija tāda, ka todien, uz AB dambja kopā pulcējās Latvijas ideālistiskākie cilvēki. Kā redzējām - viņu, MŪSU, ir daudz. Tas liecina, ka Latvijai ir lieliska nākotne. Iespējams, ka tā pienāks ātrāk, nekā varētu šķist.

Pasākuma runas tika teiktas no sirds - to nevarēja nesajust. "Kapusvētku" organizēšanas impulss bija tīrs un arī ideālismā balstīts. Tādēļ sajūta gan uzrunu laikā, gan vēlāk bija gaiša, nevis smaga, kā citās iepriekš pieredzētās protesta akcijās.

Vienīgais, kā mazliet trūka: spēcīgāks un noteiktāks impulss, kas izkustinātu klātesošo enerģiju uz konkrētiem darbiem. Piedāvātie 3 virzieni (manabalss.lv; runāšana ar "vecmāmiņām" par balsošanu; nesadarbošanās ar oligarhiem) ir labas, lieliskas, fantastiskas ieceres, bet bišku cita citu izšķīdināja.

Bet konkrētība un mērķtiecīga virzība jau ir tuvālās nākotnes darbs. Gan šīs trīs lietas, gan milzums citu darbu jau tuvākajās dienās būtu jākonkretizē un jāķeras tām klāt.

Un varbūt derētu sākt ar bišku lielāku skaidrību par piedāvātajiem virzieniem. Lai gan piekrītu tiem, kas saka, ka šī ir tā reize, kad daudziem intuitīvi viss jau tāpat ir skaidrs. Bet ir jāmāk šī skaidrība arī verbalizēt.

Jo - lai zinātu, ko teikt vecmāmiņai, - ir jāspēj iecerētais formulēt sev pašiem. Jātiek skaidrībā. Man šķiet, ka būtu vērtīgi palīdzēt cits citam neapmaldīties trīs priedēs.



Kas ir oligarhs?

Kad Latvijā kāds uzdod jautājumu "kas ir oligarhs," svarīgi ir neiekrist lamatās. Aizmirstiet par vēsturiskajām definīcijām - tās ir ārkārtīgi dažādas, katram laikam sava! Oligarhs senajā Grieķijā un oligarhs mūsdienu postpadomju valstīs ir atšķirīgas parādības. Nevajag mēģināt Latvijas oligarhus definēt, vadoties arī no 20.gadsimta beigu Krievijas politikas skatpunkta - nauda, vara, mediji. Tas taču neko neizskaidro.

Latvijā gandrīz vienmēr ar vārdu "oligarhs" esam sapratuši personu, kurai personiskā biznesa un politiskās intereses ir tiktāl savijušās, ka vairs nav nošķiramas. Nereti šī persona pie savas bagātības ir ticis tieši pateicoties savai politiskajai ietekmei. Oligarhs var būt politiķis vai deputātu aukliņu raustītājs - bet abos gadījumos viņa ietekme uz kādu/ām partiju/ām ir nesalīdzināmi lielāka nekā ierindas partijas biedram, deputātam vai partijas ziedotājam. Šo ietekmi oligarhs mēdz izmantot savu personisko mērķu sasniegšanai- ne tikai tam, lai vairotu savu bagātību, bet arī, piemēram, lai kavētu izmeklēšanas par saviem noziegumiem. Latvijas oligarhiem viņu ietekmi pavairo viņiem pakļautie mediji, kas finansiālu vai citu iemeslu dēļ nespēj saviem lasītājiem/klausītājiem/skatītājiem objektīvi par šiem oligarhiem stāstīt un tiek pārvērsti par propagandas ruporiem.

Rezumējot: oligarha attiecības ar valsti ir kaut kur līdzīgas parazīta attiecībām ar dzīvu organismu. Cilvēki, kuri Latvijā šādi izmanto valsts varu, noteikti ir vairāk nekā trīs. Bet Šķēle, Lembergs, Šlesers ir starp viņiem paši ietekmīgākie un savā rīcībā nekaunīgākie, tādēļ izpelnījušies apzīmējumu "oligarhi". Lai uzzinātu viņu ietekmes realizēšanas sviras, katram Latvijas iedzīvotājam būtu vērts izlasīt Lato Lapsas šiem oligarhiem veltītās grāmatas. Labi apkopojumi ir arī mājaslapā www.kandidatiuzdelnas.lv. Igaunijā tik ietekmīgu politbiznesmeņu nav, tādēļ pie viņiem par oligarhiem nerunā (tas gan nenozīmē, ka Igaunijā bagātiem cilvēkiem nav ietekmes uz politiku - ir, bet šī ietekme ne tuvu nav tik liela kā Latvijā).



Nesadarbošanās ar oligarhiem

"Oligarhu kapusvētkos" izskanējušais aicinājums nesadarboties diez vai ir 100% izpildāms. Kaut kādā pakāpē mēs katrs esam kolaboracionists nosodāmām norisēm. Vai nu tas būtu darbs šausminošos apstākļos Ķīnas fabrikās (taču pērkam tur ražotās preces!) vai dzīvnieku ciešanas (mūsu pārtikai!), vai arī Latvijas oligarhu bagātība, kura "barojas" no visdažādākajiem uzņēmumiem, kuru pakalpojumus ikdienā izmantojam.

Bet svarīga ir kolaboracionisma pakāpe. Tā var būt augstāka/kaitīgāka un zemāka/mazāk kaitīga.

Ir milzu atšķirība starp cilvēkiem, kas strādā, teiksim, oligarham piederošā transporta uzdevumā, un deputātiem, kas ievēlēti no oligarhu kontrolētajiem sarakstiem vai tiem, kas tiek nodarbināti oligarha propagandas mašinērijā. Nepieļaujama sadarbošanās pakāpe, manuprāt: tad kad vairs neesi brīvs rīkoties pēc savas sirdsapziņas (piemēram, publiski paust oligarham netīkamu viedokli, atteikties kļūt par skrūvīti viņa politisko plānu īstenošanā, doties uz piketu u.tml.)

Vakardienas runātāji šo nesadarbošanās latiņu uzlika ļoti augstu. Izņemot reklāmistu, neviens no viņiem jau nav bijis iesaistīts oligarhu propagandas darbā. Un tomēr viņi atteicās sadarboties. Man šķiet, ka par šo izvēli viņi ir pelnījuši patiesu cieņu. Drosmīga, nesavtīga rīcība.

Tik diez vai tā var kļūt par universālu latiņu. Salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju, liels ieguvums būtu jau tas, ka cilvēki kaut vai aizdomātos par to, cik liela ir oligarhu ietekme uz viņu ikdienu, izvēles brīvību un kā, iespējams paši to negribot, viņi kļūst par skrūvīti oligarha plānos.

Kolaboracionismam var būt dažādi iemesli. Lai gan grūti noticēt, bet dažkārt tas patiešām ir pārliecības dēļ. Kad kāds patiesi tic, ka oligarhs sevī iemieso mazāko ļaunumu salīdzinājumā ar alternatīvām. Esmu tādus redzējusi. Šeit var līdzēt tikai spēcīgi argumenti un gatavība nevis uz mūžu karināt "oligarha pakalpiņa" birkas, bet pastiept pretī roku, šādi iedodot atkāpšanās ceļu.

Visvairāk gan ir to, kas oligarhu/viņa piedāvātās iespējas izmanto kādās interesēs. Lielākoties - savās. Tā ir pati biežākā motivācija. Te skaidrs: šos cilvēkus līdz brīdim, kad oligarhs kļūs vājš, pārliecināt nevar. Bet pēc tam viņi paši aizbēgs un "uzmetīs".

Esmu redzējusi arī tādus cilvēkus, kas "kalpo" oligarhiem tādēļ, lai varētu darīt labas lietas jomās, par kuru kontroli oligarham ir mazāka interese. Gan šādos gadījumos ļoti grūti, atdodot pirkstiņu, neatdot oligarham arī visu roku.

Dažkārt tā ir pašsuģestija. Cilvēki ir spējīgi sev iestāstīt jebko, lai nebūtu jājūtas kā kolaboracionistiem un rezultātā top izsmalcināti attaisnojumi tam, kādēļ viss nav tik slikti, kā citiem izskatās. Tad reti var ko darīt. Šie cilvēki parasti paši jūtas diskomfortā un aiziet, ja tiek piedāvāta tāda iespēja.

Citkārt - vienkārši neaizdomājas. Lūk, tad gan saruna ir īpaši svarīga.

Un dažiem patiešām cilvēkam var nebūt izvēles. Kad atkal īsti nevar neko darīt. Kad, lai atbrīvotu "gūstekņus", sākumā jāgāž no troņa oligarhs.

Par laimi pat cilvēki, kurus oligarhs uzskata par " savējiem", ne vienmēr tādi patiešām ir. Tas tādēļ, ka liela vara rada arī lielu augstprātību. Augstprātība traucē pamanīt pārmaiņas pie troņa. Ne tikai tos, kas ir aplipuši izdevīguma dēļ, bet arī tos, kuriem apnicis būt uztvertiem kā apkalpojošam personālam. 2010.gada vēlēšanu vakarā un naktī vislielāko prieku par vēlēšanu rezultātiem redzēju tieši "sagrābtajos" medijos, kur žurnālistiem ciniski tika likts izpildīt visas partiju norādes. Lai gan iemesls taču skaidrs. Ja pret cilvēku izturas kā pret kājslauķi, nav jābrīnās, ka šis cilvēks centīsies iegriezt katru reizi, kad tāda izdevība radīsies. Ar izbrīnu un sajūsmu redzēju, ka tieši pagājušajā gadā oligarhiem "zem deguna" notika pat visīstākie varoņdarbi.



Oligarhs sevī

Tviterī un medijos manīju dažādas refleksijas par to, ko nozīmē "oligarhs sevī". Tas labi, ka cilvēki domā. Domāju, ka šajā gadījumā tiešām iespējamas vairākas interpretācijas - iekšējais oligarhs var kalpot kā pašcenzūras spuldzīte, kas traucē būt drosmīgam, atbildīgam, ja ir kaut mazākais risks paša labklājībai. Iekšējais oligarhs var būt arī vēlme pašam stāties oligarha vietā un izmantot sabiedrības kopīgos resursus savas labklājības celšanai. Ar to, protams, jācīnās.

Bet noteikti doma par "oligarhu sevī" nenozīmē to, ka vidējais latvietis ne ar ko no oligarha neatšķirtos. Tāpat pārkāpj likumus, ir varaskārs un tamlīdzīgi.

Nē. Tas trivializētu tās cūcības, kas redzētas Latvijas politikā. Galu galā - ar sliktajām īpašībām jācīnās, likumi, kurus grūti nepārkāpt jāmaina, bet ir taču skaidrs, ka:


  • šķērsot ielu pie sarkanās gaismas nav tas pats, kas, bailēs par sevis izdarīto noziegumu atklāšanu, ielikt savus "kurmjus" KNAB un prokuratūrā, parlamentā bloķēt sev netīkamus tiesnešu vai prokuroru apstiprināšanu amatā, pat izspiegot prokurorus un žurnālistus, lai savāktu par viņiem "kompromātu", vai lietas izmeklēšanas un iztiesāšanas laikā savā propagandas avīzē īstenot psiholoģisko teroru pret prokuroriem un/vai tiesnešiem (par ko citās Eiropas valstīs ir piespriests kriminālsods par nepieņemamu spiedienu uz tiesu). Un pēc tam lepoties ar to, ka nav jau notiesājošu tiesu spriedumu.

  • Kļūdīties un vēlāk nožēlot savu vēlēšanu izvēli nav tas pats, kas uzturēt pērkamu politiķu sistēmu ar mērķi nodrošināt "vajadzīgos" balsojumus

  • Nepaņemt čeku veikalā vai biļeti autobusā nav tas pats, kas laikā, kad atrodies valsts amatos vai vēlāk, ar sev iztapīgu politiķu/mediju atbalstu, saraust sev tādas bagātības, kuras vidējais Latvijas iedzīvotājs nespēj pat vizualizēt. Ja kāds tomēr gribētu iedomāties, lūk viens ne sevišķi veikls mans vakardienas mēģinājums.

  • Noskatīties internetā nelegālu klipu nav tas pats, kas izveidot sabiedrības zombēšanas medijus, kuros strādājošie par politiku raksta/raida drīzāk kā oligarha štata PR, propagandas darbinieki nevis neatkarīgi žurnālisti.




Demokrātijas padziļināšana

Viens no labākajiem signāliem par to, ka Latvijas sabiedrība mainās: tas, cik daudzi cilvēki tik neilgu laiku pēc atklāšanas ir sākuši izmantot interneta petīciju rīku manabalss.lv. Balsot par kādām iniciatīvām tur iespējams tikai ar savu patieso identitāti - izmantojot interneta banku.

Šī ir ļoti nozīmīga jauna pilsoniskās līdzdalības iespēja - manabalss.lv ir ne tikai jaunu vai lielai sabiedrības daļai svarīgu ideju meklēšanās, bet arī cilvēku mobilizācijas un varas kontroles instruments. Svarīgi, lai vismaz dažas no iesāktajām iniciatīvām beidzas ar rezultātu, kad politiķi, par pamatu ņemot iedzīvotāju ideju, patiešām arī veic izmaiņas likumos vai savā darbībā.

Bet nevajag arī pārspīlēt šīs vienas iespējas nozīmi: šis nav risinājums visām dzīves situācijām un Latvijas politikas problēmām. Ir milzums daudz veidu, kā var mēģināt ietekmēt politiku, dažkārt pat efektīvāk - piemēram, runāšana ar kandidātiem/deputātiem/amatpersonām, referendumi, iesaiste lēmumu pieņemšanā.

Svarīgi cīnīties par aizvien jaunām iespējām cilvēkiem ērtām formā iesaistīties un kontrolēt valsts darbu (brīvāk pieejama informācija, referendumi arī pašvaldībās, elektroniskas konsultācijas par izstrādes procesā esošām valsts pārvaldes, Saeimas iniciatīvām kā pašsaprotamība u.tml.) Piemēram, manabalss.lv viena no šobrīd aktuālajām iniciatīvām - par iespēju Saeimas darba kārtībā parādīties likumdošanas idejai, par kuru ir parakstījušies 10 000 iedzīvotāji. Saeima tad būtu tiesīga šo ideju gan noraidīt (bez juridiskām sekām), gan pati izstrādāt par konkrētu likumprojektu, taču pirms tam no Saeimas tribīnes būtu 5 minūtes jāuzklausa idejas piedāvātāju argumentācija. Varbūt mazs, bet simboliski ārkārtīgi svarīgs solis varas un tautas tuvināšanai, kas varētu kalpot kā lielisks pilsoniskās līdzdalības, izglītotības un varas kontroles instruments. Šādām iespējām jābūt vairāk.



Līdz šim neviens no lielajiem protestu pasākumiem nav izticis bez intrigu un sazvērestības teoriju meklēšanas. Aizdomīgums un neticība savu līdzcilvēku labajiem nodomiem ir pamatīgi mūs kā sabiedrību saēdis. Tas ir izskaidrojums: galu galā iepriekšējos gados bijušas tik daudzas vilšanās. Taču pārmērīgs aizdomīgums ( tāpat kā pārāk lielas gaidas/cerības, kas liktas uz dažiem cilvēkiem/dažām idejām!) traucē mums kā sabiedrībai virzīties uz priekšu. Pat vislieliskākajā iecerē vienmēr var saskatīt skabargas. Tās jāapzina, jānovērš, bet kāda jēga uz tām fokusēties tad, ja atzīstam, ka iecere taču ir pareiza?

Pirms divām nedēļām Valdis Zatlers, ierosinot atlaist Saeimu, radīja brīnumainu mirkli. Kad iespējams teju viss. Gan pārmaiņas Latvijas politikā, gan Latvijas sabiedrībā kopumā. Šāds iespēju sprīdis reti ir ilgs. Turklāt tad, ja nerīkosimies tagad, var arī tik drīz neatkārtoties. Tādēļ tagad īsti nav laika savstarpējām aizdomām, veciem aizvainojumiem vai aizspriedumiem. Manuprāt, katra iniciatīva, kas ir radīta ideālistisku motīvu vārdā, ir slavējama: vienalga, kas ir tās autors. Un pat ja tā nav detalizēti noslīpēta, līdz niansēm pārdomāta, varbūt dos tikai nelielu rezultātu. Nav nekas nekritiski jāpieņem, - par visu ir iespējami un vajadzīgi dažādi viedokļi, diskusijas, bet nav arī jākrīt otrā noliedzošā galējībā.

Un svarīgi ne tikai tas, ko mēs runājam par notiekošo, bet arī KĀ runājam. Līdzās vardarbībai, manās acīs nav lielāka nozieguma kā tādu cilvēku apņirgāšana, kuri darbojas ideālistisku mērķu vārdā. Kas cīnās un nāk ar savām idejām tādēļ, ka viņiem patiešām šķiet, ka kāda ideja, pārmaiņa padarīs mūs kā sabiedrību vai valsti labākus.

Tas labi, ka cilvēki cīnās par to, kam tic. Jāpalīdz tiem, kas uzsākuši cīņu, ja atbalsti kopējo virzienu, ja arī tev tas šķiet vērtīgi. Un jāciena citu cilvēku tiesības cīnīties par to, kam tic viņi, pat ja tev iecerētās pārmaiņas šķiet slikta doma.

Mums kā sabiedrībai ir daudzkārt lielāks ieguvums no cilvēkiem, kas mēģina, kļūdās, apzina un labo kļūdas un tad atkal mēģina, nekā no tiem, kas pasīvi gaida uz politiskā mesijas atnākšanu. Tas nekas, ka sākumā ne viss ir gludi. Argumentēšanas prasmes radīsies ar pieredzi, labas idejas no sliktām ar laiku atsijāsies, taču sajūta, ka kaut ko varam un spējam saliedēties, ir jau tagad. Cerams, uz palikšanu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (66) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

83 16.06.2011 13:22
Nav tur nekādu ideālistu. "Projektu rakstītāju" kasta + to radinieki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pieventspilniece 15.06.2011 11:39
Anna, pilnīgi piekrītu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta Kažoka 14.06.2011 21:12
10:11 jautātājam,

"Kāpēc kaut ko nedrīkst apņirgt, ja apņirdzamie uz to uzprasās? Kāpēc tas ir lielākais noziegums, lielāks par pedofiliju vai slepkavību?"

Nav lielāks. Vardarbība (slepkavība, pedofīlija) ir pats lielākais. Ņirgāšanās par nevardarbību sludinošiem ideālistiem - otrs lielākais. Ir atšķirība starp vēlmi politikā vairs neredzēt oligarhismu (sabiedrības izglītošanas nevis vardarbīgā ceļā) un nacistu, staļinistu noziegumiem. Liela atšķirība. Gigantiska.

"Kritikas trūkums noved pie visatļautības"

ir iespējams (un bieži pat vajag!) kritizēt. Bet neņirgājoties. Ar cieņu pret tiem, kas uzņēmušies ko darīt nevis savās personiskajās interesēs (par tādiem var ņirgāties uz nebēdu), bet IDEĀLU vārdā. Tā ir reta, trausla, sargājama parādība, kam grūti iedegties, bet ko viegli apslāpēt. Latvijas kontekstā tas vispār ir brīnums. Tādēļ arī tik asi uz šo reaģēju. Tur ir personiski momenti arī.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Grūti man Latvijā 14.06.2011 16:47
Latvijā dominē skaudība.Draudzīgums ir tikai ģimenē,kā izej uz ielas tā baidies, ka pretī nāk sorosietis un nedod dievs, tu esi uzņēmējs. Tāpēc valsti atstājuši ir ap 300 000 cilvēku. Es arī dodos projām, negribas bet...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ha ha 14.06.2011 16:42
Par hipijiem. Kas tad labs viņos bija? Piedzērušies un brīvseksā.Kažoka varētu būt politikas Džoplina varbūt.
Šņauc un ķērc daudz.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Daži jautājumi Ivetai 14.06.2011 10:11
Kāpēc kaut ko nedrīkst apņirgt, ja apņirdzamie uz to uzprasās? Kāpēc tas ir lielākais noziegums, lielāks par pedofiliju vai slepkavību? Vai apņirgt drīkst tikai ar Kažokas mandātu Kažokas apņirdzamo sarakstā ierakstītos? Tāpēc, ka ideālisti? Zini, Iveta, ideālistu pūļi ar puķēm sveica gan ebreju sūtīšanu uz gāzes kamerām, gan buržuju atkulakošanu, gan daudzus no pasaules lielākajiem noziegumiem. Kritikas trūkums noved pie visatļautības. Visatļautība noved pie muižu dedzināšanas. Muižu dedzināšana noved pie pašu dedzinātāju kratīšanās lopu vagonos uz Sibīriju. Viss ideālisma vārdā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 12.06.2011 18:53
Nu redz, lasi , kur gribi, visur latvieši lamā viens otru! Pēc kāda gudra pareizticīgo garīdznieka domām, tā izpaužoties svētums, kad cilvēks sevī saredz vienus vienīgus grēkus. Svētākas tautas nav, grēkus viens otrā nakts laikā atradīs, ar sevi grūtāk! Tomēr- ne jau Vienotība satraucās par Lemberga rebēm pirmām kārtām. Jezga sākās no Anglijas, un būtu ļoti jocīgi, ja mēs te teiktu- muļķi angļi, Aivariņš mūsējais, tiesāt viņu nedrīkst. Andrītis arī malacis, tik plaša vēriena cilvēks, ka viņam neviens likums nav rakstīts, un lieli parādi rāda pašu labāko saimnieku! Par Aināriņu nerunāsim, bērnam grūta bērnība bijusi, lai tak vismaz ar pacēlāju pavizinās, ja tētim nav bijis Lexus.
Te viens prasīja, ar ko Šķenders vai Sesks esot labāki. Nemāku teikt, bet šķiet, ka viņi pārāk savējos nerīpelē, ar to saglabā cilvēkiem pašiniciatīvu. Un piedodiet, bet ne viens , ne otrs, neapnīk man ar nemitīgo reklāmu. Man ir padomju audzināšana, un tad teica tā- labai precei reklāmu nevajag, bet sliktu arī pēc reklāmas nepirks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Māris 11.06.2011 20:47
Oligarhs. Svešvārdu vārdnīca
- Izcelsme - franču oligarchie < sengrieķu oligarchia ‘nedaudzu vara’.
- Valdīšanas forma, kurā valsts vara pieder nelielai cilvēku grupai.
- Šāda cilvēku grupa: Šķēle, Šlesers, Lembergs...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

rusantro 11.06.2011 19:34
Ļoti laba analīze. Sakrīt ar manu viedokli. Bet man liekās, ka šobrīd ļoti ātri nepieciešams definēt, ko tad mēs gribam mainīt. Savādāk cīņa ar oligarhiem var pārvērsties kārtējās raganu medībās.
Mans viedoklis un piedāvājumi nākošiem soļiem izteikts manā rakstā http://www.rusantro.com/2011/06/oligarhu-kapu-svetki-vai-kla...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nepazemojiet mani 11.06.2011 16:29
Es esmu tas, kas klusē bet vēlēšanās paudīšu savu viedokli un šoreiz saukšu arī ģimeni un ĻOTI ceru,ka ZZS,TP tiks ievēlēti ar daudz lielāku mandātu skaitu.
Kriniet kuriniet naidu-Dieva lasts nāks pār naida kurinātājiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Hipijs 11.06.2011 16:25
Līdz hipijiem jums visiem kā līdz Saturnam! Nevajag runāt par to ko nepazīstat. Tāpat neatbalstu vīriešus,kuri runā par grūtniecību vai dzemdībām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Par latviešu valodu 11.06.2011 16:20
Nezinu kādu motīvu vadīti plosās VL. Latviešu valoda ir kā māte. Tas vispār nav apspriežams jautājums. nekādā līmenī. Ja mācību proporcija šobrīd ir 60/40, tad šiem VL politiķiem kopā ar IZM jādara viss lai lēnām tā attiecība būtu 70/30,80/20 u.t.t. Pašreiz nekādas darbības.Cilvēku tracināšana.Un pašiem pašiem jārunā latviski...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 11.06.2011 16:14
Paldies ARI IEVA par izsmeļošu informāciju.Velti gaidīt tādu info.no jenotu preses.Un tas jau arīpūlim neinteresē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andrim Tomašūnam 11.06.2011 16:08
Paldies!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arī Iveta Ahmedam 11.06.2011 15:28
Negribējās iesaistīties tālāk diskusijā, jo savu viedokli esmu izteikusi. Bet maldīgi ir uzskatīt, ka truba sausa un citas nelaimes ir Lemberga dēļ. Iespējams, ka daļēji Jums taisnība, jo jēlnaftas tranzītu apturēja Krievija, tā kā Lembergs uzskatīja, ka Ventspils Naftu pa lēto nedrīkst pārdot, bet Krievija gribēja pirkt un mūsējie, iespējams, bija gatavi to pārdot. Tieši par VN cenu bija pirmās domstarpības Ventspils biznesmeņu vidū (lai gan ar privatizācijas procesu nodarbojās PA). Bez tam, lētāk var dabūt uzņēmumu, kuram ir problēmas. Problēmas ir jārada. Tagad liekas, ka Krievija tomēr VN dabūs. Kālija sāli krauj Klaipēdā, jo LDz ir ļoti augsti dzelzceļa tarifi (salīdzinot ar Lietuvu) (lietuvieši dzelzceļu dod par 6,5 eur par t- Latvijas cenu diemžēl nezinu- šo cenu bija uzrakusši Ventspils avīzes Pričal žurnālisti) Godmanis apsolīja baltkrieviem, ka mēs arī varētu par šo cenu viņu kravas vest, bet izpildīt solījumu nepaspēja, jo pie varas nāca Dombrovskis. Kad Magonem jautāja par šiem tarifiem, viņš teica, ka mēs nevarot tādas cenas dot (lietuvieši dod baltkrieviem lētāk, dempingojot, jo viņi varot šo tarifu kompensēt ar Krievijas tranzītu uz Kaļiningradu (tur paņemot dārgāk). Kā ir patiesībā, grūti pateikt. Bet mums ir 0 eur. Te būtu lauciņš žurnālistiem- pētītājiem. Bez tam Kālija Parks ir tā saucamo Lemberga oponentu uzņēmums. Ar kazahu graudiem arī viss nav tik viennozīmīgi, kā mums grib pasniegt. Ventspilī savulaik runāja, ka kazahi atmazgā naudu. tas kaut kur saskan ar ziņām ka Kazahstānas prokuratūra sūdzējās mūsu ĢP, ka bankas vai kaut kādi prokurori neizsniedzot izziņas par kazahu oligarhu naudas līdzekļiem Latvijas bankās (liekas, ka Kazahstānā kādu vicepremjeru tiesā). No otras puses, uz lielām kravām arī grūti bija cerēt, jo motīvs uzbūvēt bija- kad vienu brīdi bija lielas graudu ražas Krievijā un Ukrainā, tad kazahu kravām nepalika vietas viņu ostās un viņi izvēlējās Ventspili, bet primārās viņiem ir NVS ostas. Ilgi kaut kā nevarēja uzsākt darbu un kas tur viņu starpā ir noticis, īsti pat saprast nevar- Lembergs pat nebija ieradies uz atklāšanu. Graudiem iet grūti: šogad iekrauti tikai 1 vai 2 kuģi. Es jau saprotu, ka vispārējā oligarhu apkarošanas eiforijā gribētos visus "kaķus" uzkārt Lembergam, kā to dara vienkāršie cilvēki, kam iestāstīts, ka oligarhu dēļ viņiem neesot darba,naudas, rūpnīcas ciet utml. Bet viss nav tik vienkārši, un esmu pārliecināta, ka Lemberga ietekme ir stipri pārspīlēta. Tad viņa ietkemē vismaz strādātu pie ESF naudas plānošanas 2014-2020.g., par ko Lembergs saus muti izrunājis jau vismaz pusgada garumā. Par rezultātiem nekas nav dzirdēts- Śī Saeima tak iespējams 2014.g. nebūs. Tas ir valstiski?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

degvīns>labojums 11.06.2011 13:42
Arī Jums, Kažokas kundze, liekas, ka tikai tā ir tauta, kas ar Jums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

degvīns 11.06.2011 13:38
Ar Ivetu, lai gan viņa ir domājoša būtne ir velti strīdēties vai argumentēt. Tāpat paliks pie savas ticības. Starp citu, Kažas kungs te sludina anarhiju. Negaidīju no Jums, jo vismaz par pareizo Streipu likāties cilvēks ar plašāku domāšanu. Neko jau Kažoka nav uzrakstījusi, vienas daļas sabiedrības viedokli varbūt. Paldies, Dievam, ka mazāk histēriski nekā to izdarītu D. Arāja. Bet jautājums ir, nu ko tālāk, mazais cilvēk? Visādi hepeningi un pilnīgu profānu pļāpāšanas TV neko nedod. Un tieksme uzspiest mazākuma (boļševiku) viedokli pastāv. Tikko ieskatījos vienā zinā, kur valodnieki paužot viedokli, ka nopietni jāņem vērā tā balsošana par latviešu valodu skolās. Atvainojiet, bet kāpēc tieši tas jāņem vērā? Referendums nenotiks un tas nav būtiskākais šodienas valsts jautājums. Vienai partijai būtiskākais varbūt. Tas man atgādināja to reizi, kad balsoja par Saeimas pieņemtajiem drošības likumiem, kad par izmaiņām tomēr nobalsoja mazākā daļa vēlētāju. Bet tādi kā A. Ozoliņš, daži Delnas pārstāvji un, protams, Čikāgas sešītis brēca, ka "tauta ir nobalsojusi" . Arī Jums, Kažokas kundze, liekas, ir tikai tā tauta, kas ar Jums. Te jau komentāros minēja boļševismu. Jā, tā tas ir sauciet to par liberālismu, anarhismu, sorosismu vai pat demokrātismu, bet tās ir vecais sauklis: kas nav ar mums ir pret mums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds arī Ivetai 11.06.2011 12:22
_reti kurā ir vēl tāds vēriens un attīstības filozofija kā oligarhā Lembergā. _
===========
Lembergs ir izcili sūdīgs saimnieks, kurš ir pakāsis teju visu no PSRS mantoto tranzītu.
Naftas truba rūs dēļ Lemberga.
Baltkrievi atteikušies un pārkrauj kālija sāli Klaipēdā dēļ Lemberga.
Tagad pat kazahu graudus Lembergs mēģina iznīdēt ar savu alkatību.
Izcili sūdīgs "saimnieks" un kaitnieks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asdf (šis 'to Iveta un Gunta' autoram) 11.06.2011 12:09
“Sākot jau ar Latvenergo 3 miljonu lietu, un beidzot ar Kuģniecības jurista mīklaino nāvi — ja izrādīsies, ka oligarhi savu varu realizē ne tikai sistemātiski uzpērkot Saeimas deputātus un pērkot vēlēanas (Jūrtmalgeita!). bet arī paniekojušies ar cilvēkus pasūtīšanu, tad vārds "zaglis" var izrādīties viņiem pārāk mīksts ...”

Paldies par komentāru, bet vai citreiz nevarētu arī to juristu vārdā nosaukt, (t.i., “Kuģniecības jurista mīklaino nāvi”)? Tas bija jurists Andis Bumbieris, kas 1998.g. nomira kad uz ONKAB biroju aizgāja un neilgi pēc tam tika nogalināts. It kā viņš pašnavību izdarīja, lecot no dzīvokļa balkona, kamēr sava sieva – stāvoklī ar viņu abu pirmo un vienīgo bērnu - blakus istabā diendusā gulēja. Man sen ir traucējis, ka Anda vārds tika aizmirsts. Kaut kādam nākotnē būtu par to jāatbild.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

degvīns 11.06.2011 12:03
Oligarhi, oligarhi ir jau interesanti uzskatīt, ka tie trīs, kuri sev par nelaimi vai savtīgos nolūkos ir ielīduši politikā ir tā galvenā, lielākā un vienīgā ļaunuma sakne. kaut kā apzināti aizmirst Parex vadoņus, Ēlerti, citus līdzīgus ļaužus, kuri gadiem ilgi diriģēja latvijas sabiedrisko domu. Pirmie ar injekcijām krievu (un ne tikai presei), bet Sramīte ar izteiktu politiskās domas virziena veidošanu, kur bija mīluļi un nemīluļi atkarībā no apstākļiem.
Smieklīgi liekas apgalvojumi, ka NRA strādā nopirkti žurnālisti. vai Visiem šiem muldētājiem, pirmkārt, K. Streipam nevar rasties doma, ka citi žurnālisti domā citādi. Es, piemēram, pazīstu B. Latkovski un viņš acu galā necieš Jenotību. Viņam šajā jautājumā bijusi izvēle - rakstīt "Delfiem" vai NRA un viņš izdarīja savu izvēli. Tas lōti saistās ar vakardienas I. Bērziņa uzbraucienu Veidemanei, ka vai tad neesat apmaksāti. bet Tu pats, Ingu, neesi apmaksāts, zinot, kas finansē Delfus? Ja neesi, tad jāpieņem, ka žurnālistiem tāpat kā jebkuram cilvēkam var būt savas simpātijas un antipātijas. No Neatkarīgās daži esot aizgājuši idejisku pretrunu dēļ, bet no Ēlertes Dienas arī aizgāja daudzi kadri. Kaut vai "dižais" Lato Lapsa. Starp citu, vakrdienas 100. panta pārraidē varēja redzēt, ka daži jau ir ar savu pārliecību: Bērziņš, Veidemane, bet citi ir tikai neskaidru nojausmu un emociju paudēji.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 11.06.2011 11:15
Tev DRAKON droši vien par Kažokas kundzi ir taisnība.Feina apaļīga kundzīte.Vairāk esi viņas daiļradē iedziļinājies.Man vairāk sāp sirdz par sistēmu.Kalnbērziņš,Voss,Pugo arī Latvijas attīstībā ieguldīja ne mazums enerģijas .Divreizfrontei pārejot diezkas pāri nepaliek.Saveda cilvēkus un izdarīja visu kas jādara-rūpniecībā,transportā lauksaimniecībā.Un labums pietika gan Patrisam Lumumbam gan Fidelam gan ātombumbai gan kosmosam.Un vēl pāri palika dziesmu svētkiem,mākslinieku savienībai,teātriem grāmatu izdošanai (kur tirāžas bija 30-50 un 100 tūkstoši).Tagad arī notiek pieradināšana pie domas ka būs ļaudis jāieved tikai vai tas iegūtais labums "atvērtās sabiedrības " apstākļos paliks priekš koncertzālēm ,likvidēto slimnīcu atjaunošanai,slēgto simtgadīgo skoluatjaunošnai ....līdzšinējā pieredze rāda ka labumu pat krīzes laikā gūst stratēģisko partneru bankas un biržu žuļiki (nu protams Sorosa paps -viens no mums redzamākajiem)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

yndi halda 11.06.2011 10:18
Kāpēc neuzcēlāt neko glītāku par Purvciema paneļmājām? Varējāt jau pacensties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 11.06.2011 10:18
Kažokas kundzītei kopumā kā sorosītu sprediķotājai nav ne vainas. Tikai galvenā lieta, kas man šķiet absolūti nepieņemama ir viedokļu atšķirības nepieņemšana, bet savējā uztiepšana ar demokrātijas, caurspīdīguma, atvērtības un tolerances jēdzieniem uz lūpām. Tas rada nekritisku un selektīvu pieeju viņas tā saucamajai analīzei par oligarhiem. Raksts ir ar mazuma piegaršu un kaut kur jau dzirdētiem teikumiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 11.06.2011 09:16
Pareizi DRAKON.Kā šodien atcero "Atmodas "redakcijas pažobeli Vecpilsētas ielā.Ašerādens rūtainajā uzvalciņā,pēcākais klubs 21.Krūmiņš-salāpītos džinsos,Ēlerte tā laika modernajā frižūrā"Vējiņš"...Šī kundzīte izdarīja tie ši to pašu ko apkarojamie oligarhi.Privatizēja kopsmantu un uzsita gaisā ārzemniekiem.Pie kam nostājoties politiskā pozā kura diez ko negāja pie dūšas lasītājiem un avīze īpašniekiem nesa zaudējumus.
Starpība tikai tāda(3A---Ēlerte\Ašerādens)-ka no pirmo darbošanos pāri paliek joprojām plaukstoši uzņēmumi vai sakoptas pašvaldības vai izveidota kopslietošanas infrastruktūra bet no otrējiem vienas patiesības baigais totalitārisms.
Fašismu esmu redzējis tikai kino.Komunismu-esmu cēlis melnu muti.Pa visiem kopā (arī ar krieviem)sacēlām tik daudz ka 20 gados nevar laupīdami izlaupīt.Bet šitā jenotu smaka Latvijā smirdēs vēl ilgi.A dažs te saka -atvērtā sabiedrība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 11.06.2011 01:13
Ēlerte arī ir oliharhs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Edge 11.06.2011 00:17
fzss> - Ar likumīgām metodēm, tikai un vienīgi likumīgām. Tāpēc jau 21.augustā daudzi pie bagātīgi klātiem galdiem pacels šampanieša glāzes un uzsauks tostus savai valstīj! Priekā, pilsonīši, priekā - sava valsts, savi oligarhi, tāda tā reālā demokrātija.
p.s.
Ja V nav iespējams piedāvāt ko pozitīvi priekšvēlēšanu kampaņā, tad likumsakarīgi ir jārada ienaidnieka tēls. Klasiks piegājiens....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

fzss 10.06.2011 20:25
ar hipijisku gaisotni nelietas neapbērēt ! oligarhu partijām ir savi iebaroti rējēji katrā miestā, kuri savus procentiņus tāpat savāks ar visādām metodēm...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

archivārs 10.06.2011 19:48
It kā jau viss pareizi.Tikai neradu atbildi,kāpēc šos oligarhu kapusvētkus nevarēja organizēt jau pirms 10-15 gadiem? Kad Ēlerte naudas maisam Šķēlem palīdzēja iegūt politisku varu,neviens no tagadējiem antioligarhistiem neteica - fui! Gluži otrādi.Slavējami skaitījās prihvatizācijas ziedu laikos nevis klīst kaut kur pa Norvēģiju,bet ģeniāli savas ministrijas uzņēmumus vienkārši pārrakstīt uz savu kontu.
Tagad apskaužam oligarchenfrei Igauniju.Bet kāpēc oligarhu apkarotāji tagad cīnās po russki - ar pašu radītajām grūtībām?Kāpēc nevarēja no paša sākuma iet kopā ar igauņiem? Mums tagad būtu nesalīdzināmi vieglāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 10.06.2011 19:46
Tā muldet divas reizes pēc kārtas uz pašvaldību un Saeimas vēlēšanām par nodokļu nepaaugstināšanu un pensiju neapgriešanu biedēšanu ar krieviem nacionālā naida kurināšana ...vai vēl ko nosaukt cienītais Ivar?
Varbūt varat man paskaidrot kāpēc Jūsu dieveklis Soros netiek ielaists vecajā "demokrātijā"Anglijā un kāpēc viņam bija jāglābjas bēģot ar visu savu naudas maisu no Krievijas un kāpēc vairākās dienvidaustrumu valstīs viņš drīzāk var dabūt pa galvu nevis baudīt atvērtās sabiedrības labumus.Vai to ka no manas valsts pāri ir palicis tikai nosaukums uz kartes Jūs saucat par atvērtās sabiedrības sasniegumu? Varbūt būsiet pamanījis ka Latvijas armiju komandē NATO nejau ģenerāli bet prāporščiki,ka manas Valsts budžetu revidē Briseles grāmatveži ka manas valsts augstākajiem vadītājiem jāatskaitās "stratēģiskā "partnera vēstniecībā(ko ellē prezidents Zatlers meklēja Sorosa dzīvoklī)un kāpēc manas valsts algotņiem būtu jākaro sveši karī Irākā Afganistānā un vēl velns viņu zina kur -kur atvērtās asbiedrības flagmanis sadomās uztaisīt kā du naftas kariņu.
Vai tas tikāi Ivar nebija viens no Jūsu Vienotības dižvadoņiem RTU profesors Šadurskis kurš tā ari neslēpjoties paziņojā :-pēc vēlēšanām darbaļaužu kolektīva vēstules vairs nav noteicošais faktors.Kāds cits Jūsu vienīgās patiesības partijas orākuls dažu tukstošu dolāru dēļ ir ar mieru piekrist rasistam Slucim viņa murgos.... tā nu es Jums varētu bakstīt aci ilgi bet laiks slaukt govi.Viens no "īsbikšiem"tā arī pateica ka viņš par naudu uztaisīs visu ko ka tik maksā.Arī politiku.
Kam tad ir tā atvērtā pasaule-saujiņai inteliģences dīkdieņiem kas var ar Sorosa stipendijām vazāties pa pasauli.Komunistu laikā es savus bērnus varēju vest uz Rīgu un klausīties Domā Jevgēņijas Ļisīcinas koncertu un nevis pirmajā rindā bet pie kanceles.Gleznas un opera nebija maniem bērniem nekāds jaunums.Tagad atvērtajā sabiedrībā problēma ir tikt līdz Rīgai pie daktera.Tādi nu ir mani iebildumi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vitolavera 10.06.2011 19:22
Ko te tukšus salmus kult! kādi pasi esat latvieši? Vai nobalsojat par latviešu valodu skolās? Ja nevarējam savākt , ko vajadzēja, nu kāda var b't runa par latvietību. Kurnēt protam un tukšus salmus kult! Man ir kauns par latviešiem!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vitolavera 10.06.2011 19:22
Ko te tukšus salmus kult! kādi pasi esat latvieši? Vai nobalsojat par latviešu valodu skolās? Ja nevarējam savākt , ko vajadzēja, nu kāda var b't runa par latvietību. Kurnēt protam un tukšus salmus kult! Man ir kauns par latviešiem!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vitolavera 10.06.2011 19:22
Ko te tukšus salmus kult! kādi pasi esat latvieši? Vai nobalsojat par latviešu valodu skolās? Ja nevarējam savākt , ko vajadzēja, nu kāda var b't runa par latvietību. Kurnēt protam un tukšus salmus kult! Man ir kauns par latviešiem!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arī Iveta Annai 10.06.2011 18:42
Ventspils pilsētas budžetu var apskatīt internetā un tad Jūs uzzināsiet, ka to veido nodokļi, uzkrājumi no iepriekšējiem gadiem un mērķziedojumi. Tā kā mums visu laiku ir bezdeficīta budžets, tad ir nauda līdzfinansējumam, ko prasa ES. Un pilsētas budžetā nekas nav nozagts, sashēmots: krustu šķersu Ventspils ir visādu organizāciju pārbaudīta un nekas nav atrasts. Tieši otrādi: Latvijas pašvaldības brauc pieredzes apmaiņā, brauc igauņi, lietuvieši, moldāvi, baltkrievi. Kad vajag ārzemēm Latvijas veiksmes stāstu- visiem rāda Ventspili. Śogad novada pagasti pirmoreiz taisīja budžetu pēc Ventspils (Lemberga) parauga. Cik varēja spriest no preses, ņēmās raudādami: jo esot jāuzraksta, cik zīmuļu, pildspalvu,papīra vajag, cik reiz brauks komandējumā utml. Bet ja naudas mazāk, tad jau uzreiz var ieraudzīt, kur konkrēti var ekonomēt. Ja Lembergam būtu ietekme, tad arī šī gada budžets valstī būtu veidots pēc konkrētiem izdevumiem, kā viņš to piedāvāja, bet nekā. Es domāju, ka Lembergam ļoti glaimo tās runas, ka viņam Rīgā ir baigā ietekme. (Es pat pieļautu, ka viņš reizēm pats uz Rīgu brauc kā lūdzējs- bet vai viņš to teiks) Bez tam: valsts kase un pašvaldības kase, kā arī privāts bizness- ir 3 dažādas lietas. Nav dzirdēts, ka Ventspils pašvaldībai būtu pazudusi nauda, ka Lembergam būtu izvirzīta apsūdzība par kaut kā nozagšanu.
Nāksies Jūs arī apbēdināt: Ventspils nav uz citu pašvaldību rēķina saņēmusi ESF naudu- tās ir kā spaļu, var ņemt kaut rīt. Vienu brīdi Latvijai pat draudēja situācija, ka naudu vajadzētu atgriezt ES, jo tā nav apgūta. Arī tagad,piemēram, daudzas pašvaldības atteicās no veloceliņu izbūves- pieteicās Ventspils (jeb labāk atdot Eiropai, ka tik netiek Ventspilij). Man liekas smieklīga šī melu kampaņa par Ventspili: nesen lasu- BioVenta saņēmusi subsīdijas (tās saņēma visi, kam tās pienākas,bet tā kā par citiem uzņēmumiem klusē, tad var padomāt, tur kaut kas nelikumīgs). Ar visu to es gribu teikt: būtu labi publicēt konkrētus likumus, faktus, skaitļus, kur var redzēt, ka Lemberga ietekmē valstij nodarīti zaudējumi. Bet kamēr es neredzu cilvēku, kurš uzstādītu konkrētus, augstus mērķus un zinātu ceļu kā šos mērķus saniegt, tikmēr es balsošu par lembergu. Man patīk tie, kas kaut ko dara reāli, nevis teorētiski spriež.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ivars>Juris 1 10.06.2011 17:31
"Lemberga" vietā ielikt "Soross"? Varbūt esiet tik laipns un pastāstiet - ko Soross ir nozadzis vai izshēmojis Latvijā? Jūs jau noteikti zināt, ka Sorosa fonds, kura mērķis ir tā saucamās atvērtās sabiedrības veicinšana (iegūglējiet uz 'open society') darbojas kādās 60 valstīs. Labprāt arī dzirdētu no jums, ko Soross ir izshēmojis un nozadzis šajās valstīs? Un kādi ir tie jūsu minētie "jebkuri līdzekļi"? Soross kādu izseko? Saliek KNABā sev labvēlīgus cilvēkus?
Par "īsbiksēs tērptajiem jauniešiem" runājot, es pieņemu, ka jūs uzmanīgi skatījāties raidījumu, vai ne? Tad kāpēc sakāt, ka kāds no viņiem raujas kļūt par politiķi? Šie cilvēki grib būt sabiedriski aktīvi un aicina arī citu darīt to pašu, bet tas vēl nenozīmē ka kāds no viņiem rautos kļūt par politiķi. Viņi, ja kas, ziedo savu personisko laiku, zināšanas un resursus - cik varam pagaidām spriest - nesavtīgu mērķu labā, t.i., vēlas panākt, lai valsts politika kļūdu godīgāka, caurspīdīgāka un lai politiķi sadzirdētu vēlētājus. Jums ir kādi iebildumi pret to?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asdf 10.06.2011 16:51
Mēs visi, arī Jūs , esam zaudētāji, jo arī Jus varētu dzīvot daudz labāk (pat, ja tagad uzskatāt, ka dzīvojat labi)
---
Anna, ja Jūs esat tik labi informēta par to, cik es labi dzīvoju, varbūt paskaidrosiet, no kurienes Jums ir pieejam šī informācija?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 1 10.06.2011 16:47
Nu mīļā Anna skatieties plašāk un ielieciet savā rakstā vārda"Lembergs"vietā "Soros"un tad nu gan Jūs būsiet pavisam tuvu patiesībai.Latvijas tā sauktās inteliģences divkosība ir superšokējoša.
Drausmīgas varas kāres pārņemti ļautiņi ,kas paši ir spējīgi tiķai uz sīkām blēdībām kā Čigāne,Dombrauskis Kampars,Āboltiņa turas pie varas un tā pat kā Soros izmanto jebkādus līdzekļus sava mērķa sasniegšanai.Vēlēšanu laikā sauklis Urbanovičs-Maskava pret Dombrauskis-rietrumu vērtības.Tad nabagi-3 oligarhi.Tagad Jūs tiražējat jaunu mantru Venspils pret Latviju.
Ja pie Saeimas nama trakojošais Voikas gvardu pūlis,īsbiksēs tērptie jaunekļi ceturtdienas domburšovā (kuri nevarēja atbildēt sakarīgi ne uz vienu vadītāja jautājumu)ir topošie (pie varas raujošie)manas valsts politiķi-tad mani pārņem drausmīgs kauns ,ka piederu šai tautai un ari mani var identificēt kopā ar šiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Anna 10.06.2011 14:25
Ventspils Ivetai - nelaime ir, ka, lai Ventspils tik labi attīstītos, tiek zagta visai Latvijas sabiedrībai piederoša nauda. Gan ar valsts uzņēmumiem nopelnītā, gan arī nodokļos un ES fondos negodīgi izshēmotā. Lemberga tāpat kā Šķēles vienīgais talants ir : atrast likumdošanā caurumus, kas dod iespēju negodīgā veidā kļūt bagātam pašam un kaut ko atmest (Lemberga gadījumā) Ventspilij, lai iegūtu lojālus, lētticīgus balsotājus, kuriem liekas, ka viņu pilsētai ir labs saimnieks ''un mums taču te ir tik forši!'' Bet - uz kā rēķina? Ja Jūsu bērns nozags klasesbiedram naudu un nopirks skaistu krekliņu, arī teiksiet - malacis, Tu esi tik saimniecisks! Svarīgi ir ne tikai redzēt to skaisto, sakopto, bet izanalizēt, par kādiem līdzekļiem tas nācis. Civilizētā pasaulē nav pieņemts lepoties un priecāties par bagātību vai skaistumu, kas radīts nelikumīgā, citus apzogošā veidā. No saimnieciskuma Lemberga darbībās nav ne vēsts. Tikai un vienīgi pretlikumīgu shēmu rezultāts. Tā nauda, kas viņa dēļ aiziet garām valsts kasei, ir milzīga. Ar to varētu gan Ventspili vēl trīsreiz pacelt, gan citas Latvijas pilsētas desmitreiz. Par šo valstij izshēmoto naudu viņam izdevies nopirkt un Saeimā sasēdināt politiķus - vergus, kas pieņem lēmumus nevis valsts, bet viņa interesēs (un tas nav viens un tas pats). Mēs visi, arī Jūs , esam zaudētāji, jo arī Jus varētu dzīvot daudz labāk (pat, ja tagad uzskatāt, ka dzīvojat labi), ja visa valsts nebūtu sapīta vienās Šķēles, Lemberga un Šlesera radītās shēmās, kurās iesaistīti un labumu gūst, protams, daudzi viņiem lojāli cilvēki. Tā valsts nekad netiks izvilkta no purva. Labi dzīvos vien šie daži cilvēki un vēl tie, kuri, viņiem klanīdamies, nelikumības realizē. Jūs slavējiet Lembergu, bet ir acīmredzams, ka viņš pilnīgi neko nesaprot un nespēj dot valsts ekonomikai, tautsaimniecībai. Viņa apmaksātie politiķi no ZZS ir bijuši visu laiku pie varas, bet nekas uz labo pusi nemainās, tieši otrādi. Vai tas nav apliecinājums Lemberga nespējai neko valsts labā darīt? Ko nozīmē - Ventspilī tiek viss uzlabots? Pameklējiet ziņās, tikko bija - no ES fondiem Ventspils uz citu Latvijas pilsētu rēķina saņēmusi ļoti daudz naudas. Tas nav nekāds saimnieciskums un gudrība. Tā ir vienkārši ar nopirktu politiķu palīdzību (un pirkti viņi tiek par valstij - man un jums, un citiem - izshēmotu naudu) radīta nenormāla situācija, kad viena pilsēta attīstās uz citām pilsētām atņemtā rēķina. Izlasiet pirms 2 ned. iznākušajā žurnālā IR par Lemberga protežē Kristīni Krasovsku, viss kļūs skaidrs. Vienkāršoti salīdzinot, ja mēs ar Jums strādājam vienā uzņēmumā, bet es pamanos Jums un citiem kolēģiem regulāri nozagt 95% Jūsu algas, skaisti ģērbjos, braukāju ceļojumos, būvēju māju pie jūras - kā Jūs to sauksiet? Par saimnieciskumu un gudrību, vai vienkārši kriminālsodāmu darbību, kad viens kļūst bagāts uz visu pārējo rēķina, turklāt, rīkojas pret likumu? Par to, ka ''nekas nav pierādīts''. Tas ir pagaidām. Visi procesi liecina, ka ir ļoti nopietni pierādījumi atrasti un beidzot tie, kam jāsēž, arī sēdēs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arī Iveta 10.06.2011 13:54
Bet šādi aicinājumi ir normāli? Vai tiešām neatgādina boļševikus? Pēdējo reiz ko tādu dzirdēju, kad Lužkovs aizliedza Maskavā tirgot Latvijas preci.
RĪKOJAM AKCIJU!!! 09.06.2011 14:37
Pārstājam visi bez izņēmuma pirkt VALMIERAS PIENA produktus, un jau pēc nedēļas Andrim un Kiki būs ļoti ievērojami zaudējumi, jo piena produkti ātri bojājas. Tā ir reāla iespēja!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jekabsons Jānis www.antiglobalisti.lv to Ivetai K. 10.06.2011 13:53
Iveta. Nestastiet man, ka Soroso Fonds Latvija ir neatkarīga iestāde. Kāpēc mums nācās tulkot projektu angliski, jo Latvijā lēmumu nevarēja pieņemt par šo projektu..... INOVATĪVĀS EKONOMIKAS UN KOOPERĀCIJAS PRINCIPU MODEĻA IEVIEŠANA LATVIJĀ KRĪZES PĀRVARĒŠANAI UN ILGTSPĒJĪGAS ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠĀNAI

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta- diesel 10.06.2011 13:51
Bet tad jau vajag pie varas komunistus un tautas īpašumu! Ventspils ir krustu šķērsu KNABa un VK pārbaudīta. Esat kādreiz dzirdējuši, ka pilsētā (pašvaldībā) ir kas izsaimniekots, nozagts, noslēpts ofšoros? Nevajag taču jaukt biznesu un pašvaldību: divas dažādas lietas. Jeb tomēr, kā kumunismā - viss viens?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jekabsons Jānis www.antiglobalisti.lv to Ivetai K. 10.06.2011 13:50
Iveta. Nestastiet man, ka Soroso Fonds Latvija ir neatkarīga iestāde. Kāpēc mums nācās tulkot projektu angliski, jo Latvijā lēmumu nevarēja pieņemt par šo projektu..... I

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - arī Ivetai 10.06.2011 13:35
Bet - vai varat iedomāties, kāda Ventspils (un varbūt pat Latvija) būtu tad, ja VISA pilsētas un ostas nopelnītā naudiņa būtu nonākusi pilsētas un valsts budžetā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asdf 10.06.2011 13:30
autorei
Vai Jūsu darba vieta spētu eksistēt, ja pagājušajā gadā tās budžets būtu par Ls 132 709 mazāks?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iveta jumoram 10.06.2011 13:23
Nē, tā nebūs pulgošana. Bet pulgošana būs, ja stāstīšu, cik Cēsīs vai Liepājā slikti, cik Eiropas naudas šīs pilsētas atņēmušas citiem Latvijas novadiem, cik slikti tur strādā cilvēki uzņēmumos, ka viss ir potjomkina sādža utml. Acīmredzot esi pārāk jauns, lai atcerētos, ka pirms 20 gadiem Ventspilī veidojās tehnoloģisks tuksnesis un Ventspili dēvēja par bumbu ar laika degli. Tāpēc jau nav ar ko salīdzināt. Bet, ka tiek nomainītas visas siltumtrašu, ūdensvadu caurules, kabeļi utt. - ir ļoti svarīgi, lai pilsētā cilvēki varētu dzīvot bez rūpēm un liekiem izdevumiem vēl kādus gadus 50.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asdf 10.06.2011 13:22
jumoram
Ar ko tad Sesks un Šķenders būtu labāki par Lembergu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 10.06.2011 13:05
arī Ivetai.
Vai tā būs pulgošana, ja teikšu, ka labprātāk uzturos Liepājā vai Cēsīs? Tāpēc ka tur pārmaiņas redzu iebraucot, cilvēki ir pretimnākoši un aktīvi, prot rūpēties par savu pilsētu un celt tās slavu bez reklāmas kampaņām katru dienu Latvijas televīzijā un radio. Tur ir prieks par cilvēkim. Ventspilī es neredzēju cilvēkus un arī izmaiņas ne- izrādās, tas notiekot zem zemes. Viedokļi ir lieliski un ja katrs latvietis tikdaudz laba varēs pateikt par savu dzimto pilsētu, tad mazāk būs aizbraucēju.Bet , ja paliks tikai tie, kas saņem naudu un to turpat arī tērē, neredzēdami pat savu mājas kaiminu, tikai spožo darba vietu ar vel spožāko apmaksu, tad gan nevar zināt, kā ar mums te viss beigsies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arī Iveta 10.06.2011 12:42
Es esmu kolaboracioniste, jo man patīk, kā ir organizēta dzīve Ventspilī. Ilgtspējīgi, visaptveroši: pēc pāris- trim gadiem būs nomainīta visa zemzemes infrastruktūra (svarīgākais jau nav nobruģētās ielas, bet kas ir zem šīm ielām), veidojas jauni, arī inovatīvi uzņēmumi (pat Dombrovskis savam reklāmas rullītim filmējās Ventspilī), izglītība (gan augstākā, gan profesionālā)- ir iespēja aicināt atgriezties no ārzemēm zinātniekus. Man patīk, ka nav jābrauc uz Rīgu, lai noskatītos teātra izrādi , bet teātri atbrauc pie mums. Man patīk, ka var sportot, attīstīt talantus utml. Vārdu sakot,normāla dzīve - var pašpietiekami dzīvot arī ārpus Rīgas. Un galvenais, nav žēl maksāt nodokļus, jo te tos neizšķērdēs: Ventspilī nav budžeta deficīta nevis tāpēc, ka te ir daudz naudas (budžets arī mazāks nekā "treknajos gados" un to var apskatīt pilsētas portālā), bet tāpēc, ka naudu skaita, uzskaitot un plānojot katru puķīti, naglu, zīmuļa galu, lapu, komandējuma braucienu utt., nerunājot jau par lielām lietām un kādiem attīstības projektiem. Un es neko nevaru darīt, ja redzu, ka reti kurā ir vēl tāds vēriens un attīstības filozofija kā oligarhā Lembergā. Man patīk ka viņš uzstāda lielus mērķus. Kāds viņam no tā personīgs labums? Slava? Bet katrs taču kaut ko dara, lai kļūtu kādā veidā slavens. Bet viņa ietekme, es domāju, ir stipri pārspīlēta. Ja Lembergs, ko ietekmētu, tad Latvijas budžets būtu savādāk veidots (kā viņš to piedāvāja). Taču pieļauju, ka Lembergam ļoti glaimo šīs runas, ka Rīgā nekas bez viņa ziņas nenotiek. Bet kamēr nebūs līdzvērtīga alternatīva , tikmēr es balsošu vēlēšanās par oligarhiem. Viņi vismaz zina reālo dzīvi. Un kā lai teorētiķu valdībai iestāsta, kādi likumi, noteikumi vajadzīgi nozares attīstībai (protams, ir arī profesionālās asociācijas )? Es, piemēram, līdz šai dienai nevaru saprast, kāpēc IK (uzņēmums ar5 strādniekiem) īpašnieks nedrīkst apdrošināties pret bezdarbu un maksāt lielāku socnodokli (šeit ir pretruna starp komerclikumu un nodokļu likumdošanu- secinu, ka labā roka nezina, ko dara kreisā). Esmu rakstījusi, protams, kur vien var- diemžēl atbildes ir, maigi izsakoties, stulbas.Žēl, ka 3A nav IK, tad likumdevējiem būtu noteikti izskaidrots, kas ir kas. Bet visā šajā pasākumā (ne tikai kapusvētkos, kuri izskatījās tiešām kā jauks pasākums)manī šaubas izraisa tāds boļševistiskas kampaņas veids: no šodienas sākam cīnīties ar 3 oligarhiem (kāpēc ne visu laiku? Jeb godīgi kļuvām tikai 28.05.): uz Ventspili braukt nevar, translēt raidījumus no Ventspils nav ētiski, jo tur, ak šausmas, uz skatuves var uzkāpt Lembergs (N.Ločmele). Kāpēc? Neskatieties uz darbiem, bet klausieties vārdos? Jā, Ventspils pārmaiņas ir zināms Lemberga darba (pašvaldības darba organizēšanas)rezultāts, bet viņš jau tikai ir komandas veidotājs un daudzu ideju autors, bet darītāji ir ventspilnieki. Bet kampaņas ietvaros Ventspils pulgošana ir apvainojums ventspilniekiem. Var jau būt, ka tādā veidā grib atvērt acis ventspilniekiem? Bet bez neapgāžamiem faktiem, neko taču nevar pierādīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 10.06.2011 12:36
peec 2 gadiem, ivetinj, vareesiet ciiniities ar oligarhu ciinjaas ar sveshaam rokaam uzvareejusho oligarhu berkji (kas pietiek.com veesaa mieraa staasta par naudas doshanu partijaam utml lietaam, par ko, protams, knab neintereseesies) :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jekabsons Jānis 10.06.2011 11:52
tik joks tāds, ka naudiņu piešķir vēl lielāks oligarhs......

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kaaposc 10.06.2011 11:37
Juri, varējāt jau labāk inteliģenti noignorēt to puisi.. :)

Iveta, raksts labs. Es te pie sevis arī prātoju par notiekošo un paša attieksmi pret to. Ar mani, šķiet, ir kā ar barbiturātiem - jo vairāk lieto, jo lielāka deva vajadzīga. Respektīvi, jo biežāk redzu, ka tautas šūmēšanās un aktivitātes "augstmaņos" izraisa aptuveni 0 reakciju, jo lielāka vienaldzība iestājas. Vienu brīdi likās, ka tieši tāds arī ir viņu mērķis - padarīt vienaldzīgu ("tāpat nekas nemainās") un nedomājošu tautu, lai tā vēlēšanās pēc ieraduma nobalsotu "par to pašu" un šie varētu turpināt vēl 4 gadus pa savam. Vienu zinu noteikti - man *nav* ticības, ka tautas aktivitātes spēj kaut ko mainīt. Tie tur augšā tomēr dzīvo savā alternatīvajā realitātē..

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Puisis ar perfekti izskūto pēcpusi 10.06.2011 11:36
Par latiņiem tur sev viss skaidrs. Dzīvo kokos, ēd sēnes, un ....pat nevairojas vairs! Bet es gribēju kaut ko par ASV pamatnāciju. Kaut ko gaišu jauku, tipa kā šie paš-nerobežojušies laimīgi dzīvo savos rezervātos uzliekot no ASV massovikam mīksto.
No viņiem mums mācīties

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris Krišjānis 10.06.2011 11:27
Lai esmu daudz kasījies ar tevi, šoreiz jāpiekrīt par to, ka esmu pozitīvi pārsteigts - netika tracināta tauta, netika teikts cik viss ir slikti - jo mēs laikam to visi apzināmies. Bet tika piedāvāti risinājumi. Ne ideāli, bet tomēr reāli risinājumi. Par to paldies organizatoriem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža > Puisis 10.06.2011 11:08
Ja jau skarbi, tad "provinciāli aizspriedumains aborigēnisms rulez" starp īgnu, mazizglītotu, ksenofobisku (un tā nav vienīgā fobija), primitīvu konspirāciju teorīju un mazvērtības kompleksu apmātu, mazproduktīvu cilti Baltijas krastos...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Clash 10.06.2011 10:47
Paldies par rakstu - sen nekas tik patiess nebija lasīts!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Puisis ar perfekti izskūto pēcpusi 10.06.2011 10:37
>vecjaunietis ar ģimeni saredzu tikai samēra absurdo izvēli -- emigrāciju uz vietu, kas sevi bezmaz prot pārvaldīt, vai revolūciju/dumpi kurā grūti piedalīties un kurai Latvijā nebūs labs gals.kas sevi bezmaz prot pārvaldīt< jau eksistē. ASV! No kurienes, ja nemaldos esat nācis. Labāk jau emigrēt uz vietu pie US/Meksikas robežas pie pirmsākumiem , kur plūst iekšā tā manta , kas Jums tīkama un , kamēr citi jeņki nolika galvas Vjetnamā un Korejā, ši manta palīdzēja Jums gan cīnīties gan sasniegt nirvanu ja kopš Vudstokas laikiem.

Problēma jau iekš tā, ka jūsu-viedīgie, akurāt kā krievi , sakās labāk zinām, kas latvietim vajadzīgs. Latvietis ir zemnieks un zemnieks zina arī to patiesību, (tas viņam gēnos , ir arī izdzīvošanas jautājums) - nekādi nedrīkst sačakarēt to, kas tevi baro, citiem vārdiem – čurāt akā , no kuras pašam jādzer. Tas Jums vecjaunietim (manuprāt oigofērnam vecim, vai baltā-tēva-antipodam -), kas nāk no valsts, kura ir parūpējusies par valsts pamatiedzīvotājiem, tos rezervātos norobežojot no „ļaunās pasaules un līdz ar to sagādājot tiemcilvēka cienīgus apstākļus”, to nesaprat. Jo izņemot pāris pie dažādām sievietēm piedzīvotus bērnus, nesat izpildījis latvieša kodeksu -ne koku iestādījis ne māju uzcēlis, iespējams tas liekā svara dēļ, vien atstājis virtuālā telpā dažus „gada darbus kuri pazūd tajā paša brīdī ,kad izslēdzas elektrību.
Bet neņemiet to personīgi, labāk uztiniet kasīti, tas jūsu-viedīgiem palīdz...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

to Iveta un Gunta 10.06.2011 10:07
Raksts patiešām jauks, paldies! Publiskajā telpā tik ļoti pietrūka jēdzīga skaidrojuma / atspoguļojuma tam, kas no tika uz AB dambja, ka šis raksts ir absolūti nepieciešams.
Vienlaikus mulsina tūdiņdreiju notis dažu komentētāju tekstā. Piemēram Gunta mēģina pūst veco stabuli " vaaaiii, cik neglīti ir zagli nosaukt par zagli ... nezagsim paši, un tad zaglim paliks kaaaauns, ka viņš zaaadzis ... "

Tieši šādas, samiernieciskas attieksmes dēļ pret prncipiālām lietām mēs esam nonākuši tur, kur esam: valsts sistemātiski un organizēti nozagta (mafijas pazīme!), zagļi valda pār Latviju — ja kāds iedomājas, ka Dombrovskis ir noteicējs pār valdības darbu, vai Vienotība kopumā – par parlamenta lēmumiem — tad viņam jāatgriežas bērnu dārzā, līdz apziņā pasakas nedominē pār realitāti.

Tikai skaidru runu runājot, nosaucot zagli par zagli un izperot viņu, iespējams apturēt zagšanu.

Un jautājums, vēl, vai šos ļaudis var saukt tikai par zagļiem. Biznesa vidē, muitā, tiesās notikušās slepkavības un cilvēku pazušanas daži saista ar Mafijas pasūtījuma slepkavībām. Sākot jau ar Latvenergo 3 miljonu lietu, un beidzot ar Kuģniecības jurista mīklaino nāvi — ja izrādīsies, ka oligarhi savu varu realizē ne tikai sistemātiski uzpērkot Saeimas deputātus un pērkot vēlēanas (Jūrtmalgeita!). bet arī paniekojušies ar cilvēkus pasūtīšanu, tad vārds "zaglis" var izrādīties viņiem pārāk mīksts ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

andris tomašūns 10.06.2011 10:04
Vai Jums neliekas jocīgi, ka: cilvēki, kas ikdienā pamanās latviešu valodu piesārņot ar rusificismiem, anglicismiem māca kā cittautiešiem runāt latviešu valodā, cilvēki, kas paši nezin Latvijas vēsturi māca kā citiem to mācīt skolās, cilvēki, kas paši negrib, nespēj, vai nemāk veidot uzņēmumus un pelnīt naudu sev, ģimenei, darbiniekiem, māca kā uzņēmējiem un valstij pārdalīt naudu, lai nodrošinātu labas algas tiem, kas tikai meklē darbu un labu algu, cilvēki, kas nepiedalās ikdienā politiskajos procesos, māca kā mainīt valsts politisko sistēmu,cilvēki, kas kritizē vai pat noliedz savu valsti nekad nevar izstāstīt, ko viņi savā dzīvē ir labu izdarījuši savai ģimenei, savai valstij, Latvijas sabiedrībai.... Šo uzskaitījumu varētu turpināt, jo runu ir dzirdēts daudz. Ja nejauc valdības ar valsti, ja politiku demokrātijā nepārvērš par izklaides šoviem tad var būt sabiedrībā indivīdi ieraudzītu tos savus personīgos iekšā mītošos oligarhus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

BANUTA Rubess 10.06.2011 09:51
LOTI LABS RAKSTS PALDIES

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ceļinieks 10.06.2011 09:16
Paldies par rakstu. Kā vienkāršs lauku cilvēks gribu piebilst, it īpaši izlasot J.Kažas komentāru, ka ir nepieciešams vairāk cilvēkiem paskaidrot, izskaidrot, mācīt, rakstīt.. Bet kas notiek pie mums tādā ziņā? Atbildi, es domāju, zina katrs ļoti labi!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gunta Leona 10.06.2011 08:54
Paldies autorei.
Arī te komentētājiem vajadzētu padomāt, vai nav pienācis laiks atbrīvoties no oligarha sevī, uzbrūkot tik citiem vārdiski.
Varbūt oligarhu kapusvētki visiem lika padomāt, ka jāsāk cīnīties PAR labo sevī, PAR labāku ikdienu, PAR patiesi brīvu un varenu valsti, kamēr vēl nav pienācis pilnīgs bezceris.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 10.06.2011 08:50
Es saviem ārzemju paziņām par Latviju saku: "If you can't unf**k yourself in 20 years, you probably won't". Principā ir jāsāk niansēta pretošanās visa veida politiskai autoritātei un varai šajā valstī, un pati valsts jāsaprot kā ienaidniece (sk. RATM, "Know Your Enemy" . Jāveido pretestības kopienas (communities of resistance) dažādās vietās un kontekstos, ar mērķi radīt jaunas, neformālas alternatīvas "anti-varas" struktūras, kas aizstās korumpēto, vārgo, neizlēmīgo valsti . Kā to izdarīt un vai tas vispār Latvijā ir iespējams (varbūt attāls precedents -- daudz labāk "organizētā" un pamatotā Spānijas anarhistu kustība 1930.gados) ir ciks jautājums, par ko varētu gari un plaši rakstīt, diskutēt un domāt. Neesmu optimists. Kā vecjaunietis ar ģimeni saredzu tikai samēra absurdo izvēli -- emigrāciju uz vietu, kas sevi bezmaz prot pārvaldīt, vai revolūciju/dumpi kurā grūti piedalīties un kurai Latvijā nebūs labs gals.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

to OLIGARHS 10.06.2011 08:46
Pirmām kārtām Oligarhs nozog valsti un varu, iznīcinot demokrātiju. Pārējie noziegumi jau nāk sēdītē pēc tam ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

OLIGARHS 10.06.2011 08:43
Esmu mazliet aizvainots par Viestura RudzīŠa frivolo izturēšanās pēc akcijas pie Dombura voluntāri dodot savu OLIGARHA definīciju - muļķīgs paradums. Viņaprāt , tas ir cilvēks, kam pārējie deleģē varu. Muļķības! Varu cilvēki deleģē DEPUTĀTAM , Rudzīt :))
bet mūždien realitātē OLIGARHS ir tas, kurš PĒRK politisko ietekmi, PĒRK likumus un ierēdņus, lai paslēptu savus noziegumus un likumpārkāpumus. Tā ir persona, kas NOZOG DEMOKRĀTIJU veicot krimināllikumā par noziedzīgām atzītas darbības.


Nebūtu slikti saprast, ka Saeimas balsojums NEATĻAUT IZMEKLĒT deputātu paveiktos noziegumus ir pamats Saeimas atlaišanai, jo tas rada sajūtu par SAEIMU kā organizāciji, kas PIESEDZ BANDĪTUS.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

IV 10.06.2011 08:40
Paldies Iveta, kā parasti, ļoti precīzi! Interesanti, ka nav jau pirmais pasākums par kapu tēmu, tikai toreiz tādas ažiotāžas nebija. Lauksaimnieki tak lika govju galvas zārkos. Bet ko tur - tas jau bija tikai dzīvnieks un tikai ierēdņi/politiķi pret ko vērsās...
Mani gan vairāk fascinē cilvēku reakcija. Mazākais tādi kā Ekonomists, kas mērķtiecīi demagoģiju par sektām, politiskiem un kādiem vēl spēkiem dzen. Trakāk ir par tādiem kā dažādi PRisti, kas pilnīgi kā konvulsijās raustās, uz rupjību robežas. Kaut gan - var jau saprast arī šos cilvēkus.
Bet piekrītu - galvenais ir rīcība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ekonomists 10.06.2011 08:13
Kolaboracionismam var būt dažādi iemesli. Lai gan grūti noticēt, bet dažkārt tas patiešām ir pārliecības dēļ.
---
To acīmredzot esi par sevi uzrakstījusi. Paskaties spogulī. Tu pat neapjaut, ka ar sirdi un dvēseli esi pārdevusies vienam sociālajam inženierim un esi iekšā šajā sektā ar visu dvēseli. Ja būsi papētījusi sektu iekšējo dzīvi, tad redzēsi, ka viss sakrīt ar tavējo par 100%. Parunā kādreiz ar citu sektu pārstāvjiem un klusībā salīdzini redzētās parādības ar sevi. Daudz kas kopīgs atradīsies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 10.06.2011 08:01
Labi uzrakstīts!

Citi autora darbi