Par lokomotīvēm un lidostu tarifiem 7

Labrīt, lasītāji!

Šorīt Dienā ir pagarš raksts no Saeimas mēbeles Kārļa Leiškalna, kurā vārda brālis ļoti cenšas iebilst tiem, kuri viņa priekšlikumā par visas Latvijas padarīšanu par vienu lielu vēlēšanu apgabalu saskata vēlmi atjaunot pērn noraidīto "lokomotīvju" principu.

Iesaki citiem:

Cilvēks citē vairākus Satversmes pantus, lokās pa labi un pa kreisi, bet tomēr nevēlas saskatīt jautājuma centrālo būtību: Vienā vēlēšanu apgabalā "lokomotīvei" būtu precīzi tāda pat loma, kā iepriekšējā sistēmā, kurā pašus populārākos ļaužus partijas varēja likt sarakstā visos piecos vēlēšanu apgabalos pēc kārtas, sak' - ja neuzķersies Vidzemē, tad varbūt patrāpīsies Latgalē. 2006. gadā "Tautas" partijas kandidātu sarakstā 15 no 65 cilvēkiem startēja ne vienā apgabalā vien. Savukārt 15 no 23 kandidātiem, kuri ieguva Saeimas mandātu, startēja vairākos apgabalos, tajā skaitā seši no viņiem -- visos piecos. Piedevām "no Vidzemes apgabala" tika ievēlēti, piemēram, Guntis Bērziņš, kurš, šķiet, ir pazīstams kā zemgalietis, Aigars Kalvītis, kuram īpašums ir Kurzemē, kā arī Raimonds Pauls, kurš, ja atmiņa neviļ, dzīvo lepnos apartamentos kādreizējā Basteja bulvārī Rīgas pašā, pašā centrā. Deputāts Leiškalns (kurš, starp citu, 2006. gadā palika rezervistos un par deputātu kļuva tikai tāpēc, ka kāds par viņu veiksmīgāks kandidāts nolika mandātu, lai taptu par ministru vai arī, iespējams, lai vienkārši aizietu no politikas), savā Dienas sacerējumā dikti satraucas par "vispārības, vienlīdzības un proporcionalitātes principiem," bet acīmredzot ne tikpat ļoti par pārstāvniecības principu. Ja jau cilvēku var ievēlēt da jebkur, tad ko viņš īsti pārstāv? Turklāt šis nu reiz mums ir tas gads, kad politikāņi sabiedrībai cenšas iesmērēt domu, ka oktobrī mēs vēlēsim nevis Saeimu, bet premjerministru, apmēram tāpat, kā Rīgā pērn mēs it kā vēlējām nevis domi, bet mēru. Lai nu katrs no šiem lielajiem censoņiem cenšas Saeimā iekļūt no viena konkrēta vēlēšanu apgabala. Vispār būs ļoti interesanti redzēt, kā partijām veiksies ar piecu dažādu kandidātu sarakstu sagatavošanu. Rezerves soliņš vismaz dažām ir visnotaļ īss.

***

Tikams cilvēks, kurš acīmredzot uzskata, ka tikai un vienīgi viņš visu saprot un var izdarīt, Ainārs Šlesers, ir drausmīgi sašutis par valdību, kura it kā ir ļāvusi lēto lidojumu kompānijai Ryan Air aizsprukt uz Kauņas lidostu, jo Konkurences padome esot "izmisīgi cīnījusies" pret Šlesera savulaik izveidoto diskriminējošo tarifu politiku Rīgas lidostā. Te ir sakāmas divas lietas. Pirmkārt, ja Šleseram joprojām tik ļoti rūp Latvijas avioindustrija, tad ko viņš uz Rīgas pašvaldību aizvazājās, ja jau varēja cerēt turpināt darbu rūpalā, kas saucas Satiksmes ministrija? Un, otrkārt, patīk tas buldozeram un viņa anonīmajiem interneta faniem vai ne, bet Rīgas lidostas tarifu politika bija tāda, par kuras likumību ES konkurences komisāre televīzijā pateica "Nē, nē un vēlreiz nē." Konkrēti runa ir par 2004. gadā pieņemto ES Modernizācijas regulu, uz kuras pamata sešas aviokompānijas iebilda pret mūsu lidostas tarifu politiku. Tiesvedība par šo lietu, kā jau pie mums tas ir ierasts, turpinās un turpināsies vēl ilgi. Tikai pēc tam, kad buldozers un viņa "tikai man, tikai man" attieksme pret dzīvi no Satiksmes ministrijas aizgāja, lidosta no diskriminējošās politikas atteicās. Nebija jau īpaši vairs par ko -- šodien no 72 avioreisiem, kādi pacelsies vai jau ir pacēlušies no Rīgas lidostas, 56 (78%) ir airBaltic reisi. No atlikušajiem, astoņi ir Ryan Air reisi, viens ir Aeroflot, viens ir lētas Norvēģijas aviokompānijas reiss, divi ir Finnair reisi, viens ir Turku aviokompānijas reiss, viens Lufthansas, viens poļu LOT, viens čehu aviolīnijas reiss. Buldozers ir teicis, ka Lietuvas varas iestādes pret Kauņas lidostas tarifu politiku neesot iebildušas. Bet vai varbūt nebija par ko? Pārliecība, ka Eiropas likumus var ignorēt, varbūt ir iesakņojusies Latvijas Republikas Satiksmes ministrijā, bet ar to nav teikts, ka tā tas ir visur.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (7) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Students 16.02.2010 04:58
Te par Šleseru ir liels kompromāts - 10saeima.tk

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 11.02.2010 22:03
Streips tiešām tic tam, ko kāda eirobirokrāte pa TV kādreiz ir teikusi? Ak vai. Viņiem nospļauties par mums. Kur tad ir tā tiesvedība, kur zaudējumi?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


P-P! 11.02.2010 17:14
Varbūt ir labi, ka jums ir bezgalīga un bezierunu uzticība vismaz kāda politiķa teiktajam - arī ja no ES, par arī ja komisāru nosauktam. :) Komisija 2008. gada nogalē pirmajā tiesas instancē zaudēja Ryanair prasībā par atlaidēm, zaudējumu atlīdzināšanas garantijām un citām priekšrocībām Šarleruā lidostā un šo spriedumu izlēma neapstrīdēt. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62004A0196:LV:HTML

Tai spriedumā nav runa pat par kaut kādu visām aviokompānijām piemērojamu vienotu atlaižu politiku - tur ir runa par diviem "ekskluzīviem" lidostas un reģiona "valdības" līgumiem ar vienu kompāniju - Ryanair. Tik un tā komisija zaudēja. Kas raksturo to, cik vērti ir jūsu par uzticamiem turētu politiķu apgalvojumi par to, kas no "ES likumdošanas" esot vai neesot pārkāpts.

KP un jūsu domubiedriem gribas "pacīnīties" ar Šleseru, vai gribas būt vēl lielākiem eiropeiešiem un prasību ievērotājiem par pašiem Briseles lēmējiem - tas viss ir saprotami. Kāpēc to nevarētu darīt tikai jomās, kur tas neskādē pārējiem - nav saprotami.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Toms___Streipa kungam 11.02.2010 12:24
Varbūt līdz detaļām neesmu iedziļinājies par lidostas jautājumu, bet man pašam liekas tikai apsveicama ideja, ja Latvijā tiktu atbalstīta avio kompānija, kas atvērtu šeit savu pārstāvniecību un piedāvātu vairākus lidojumus par „lētajām” cenām.

Ja nekļūdos kādreiz bija easyjet avio kompānija, bet tai lūdza aiziet....un kas rezultātā ir palicis „dārgais” monopoluzņēmums airbaltic...žēl, ka pie mums kaut kā atšķirīgāk tiek interpretēti tiesību akti, kad citās valstīs (Lietuva, Igaunija) situācija ir mazliet savādāka....

Un likumi/regulas....par tiem vienmēr ir iespēja diskutēt un mainīt...nekas nav ideāls un mūžīgs...prioritāte ir Latvijas intereses (nejaukt ar atsevišķu personu interesēm)...

P.S. Ja drīkstētu ieteikt...vai Jūs no žurnālistu puses nevarētu biežāk aktualizēt jautājumus kā Latvijai attīstīt savu ekonomisko konkurēt spēju. Jo pašreiz es neredzu nekādas ilgtermiņa vīzijas no valsts lēmējvaras puses (kā arī no jebkura Latvijas iedzīvotāja kopumā)...var, protams, daudz runāt par slikto birokrātiju, slinkajiem iedzīvotājiem vai „gudrajiem” politiķiem...bet tās visas ir lētas pļāpas, kuras diemžēl izplata žurnālisti un paši iedzīvotāji....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis 11.02.2010 03:54
Visa šī runāšana par lokomotīvēm un personīgām privilēģijām man atgādina kādu Austra Graša dzejoli "Ārkārtējo- Pilnvaru-Vilciens (no Ogles Kvēlo) Tas manuprāt ir fantastiski efektīgs dzejolis , itsevišķi, kad tas tiek ar attiecīgām skaņām uzvests ... un manuprāt to vajadzēja uzvest katru dienu pie Saeimas galvenām durvīm un visūr citur Rīgā.
Atļaušos to pārrakstīt ... varbūt tas kādu iedvesmos!

Tūūū - tūūū-tūūū...............
Pilnvaras, pilnvaras, pilnvaras,
Pilnvaras man..................
Tikai man!
Tūūūūūūūūūū....................

Tū-tu tu tu tūūūūūū............
Esmu vienīgais, -labais
Īstais!!!
Man
Pilnvaras, pilnvaras,pilnvaras
Man,tikai man!!!
NEVIENAM citam !!-!!
ŠšššššššššššššššššššššššššššššT

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 10.02.2010 11:07
Arī šodien vien varu atkārtot:
Apsveicu ar UZVARU !!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 10.02.2010 11:07
Pirmkārt, ja Šleseram joprojām tik ļoti rūp Latvijas avioindustrija, tad ko viņš uz Rīgas pašvaldību aizvazājās, ja jau varēja cerēt turpināt darbu rūpalā, kas saucas Satiksmes ministrija?
-----
beidz piipeet zaali, kkkaarli :))))

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips