Atslēgvārdi:

Par laikraksta Diena pēdējo degradāciju 47

Labvakar, lasītāji!

Šodien es uzzināju, ka no laikraksta Diena nupat ir padzīta viena no galvenajām personām Baiba Rulle. Baiba man stāstīja, ka laikraksta jaunā "vadība" viņai esot pateikusi, ka "kāds" ir noteicis, ka viņai laikrakstā vietas vairs nebūs. Šis "kāds" viņai tā arī netika atšifrēts, bet nav jau grūti saprast, kas te īsti ir noticis.

Iesaki citiem:

Par to, kas ir Sergejs Ancupovs un Dzintars Zaļūksnis, portālā Politika.lv izsmeļoši ir rakstījis kolēģis Jānis Buholcs, un tāpēc pie tā es neapstāšos, ja nu vienīgi, lai ar ņirdzīgu smīnu atzīmētu Ancupova teikto, ka viņš laikam ir "nokritis no Marsa." Tālu no patiesības tas nebūs, ja ņemam vērā to, ar ko viņš ir nodarbojies pēdējos gados. Taču ievērības pat ļoti cienīgs ir tas, ka viņa vadītais Nacionālo Resursu institūts par neitrālu diez vai būtu uzskatāms, kā arī tas, ka Zaļūksnis pēdējos desmit gadus ir darbojies tajā iestādē, par kuru Juta Strīķe reiz teica, ka tajā korupcijai ir "sistēmisks raksturs," nemaz nerunājot par visu to, ko viņš samurgoja vēl tad, kad strādāja toreizējā Necīņā. Šie nu būs tie cilvēki, kuri Dienā spriedīs par saturu un par to, ko žurnālisti raksta. Sētas stabs pat smieties nevar, jo tas ir aizrijies un sācis vemt.

Te ir sakāmas divas lietas. Pirmkārt, ir laiks uzdot pat ļoti nopietnus jautājumus par to, kam patlaban Diena patiesībā pieder. Roulendu ģimene Anglijā diez vai ir tā, kas nolēma, ka laikraksta vadībā ir jāliek divi cilvēki, kuriem par laikraksta vadīšanu un it īpaši par žurnālistiku ir labākajā gadījumā aptuvena sajēga. Nebūdams Dienas līdzstrādnieks es, protams, nevaru zināt, vai tas "kāds," kurš pateica, ka laikrakstam vairs nav vajadzīga Latvijas viena no labākajām, ja ne pati labākā izmeklējošā žurnāliste, ir kāds no tiem politikāņiem, kuri patlaban cierē Saeimas virzienā. Taču aizdomas par to man ir un būs, jo vienīgais politikānis, kuram ir vajadzīgs cīnīties pret izmeklējošo žurnālistiku, ir politikānis, kuram ir kaut kas slēpjams. Un, ņemot vērā to, ka vairāki no patlaban Latvijā pieteiktajiem "premjerministra kandidātiem" ir ar visnotaļ garu asti jautājumos par korupciju vienā, otrā, trešā, ceturtajā, piektajā, sestajā, septītajā ... nu, neturpināšu, bet tautsaimniecības jomā, šis jautājums ir pavisam, pavisam pamatots. Vēl jo vairāk ņemot vērā to, ka šī rokāde Dienā ir notikusi tikai divarpus mēnešus pirms gaidāmajām Saeimas vēlēšanām. Patlaban vēl Dienā nekādas milzīgas āža kājas neesmu redzējis, lai gan komentāru lappuse ir degradēta pavisam konkrēti. Izsmeļošu komentāru vietā tur tagad ir mazītiņi, mazītiņi rakstiņi, kurus par izsmeļošiem būtu grūti, ja ne pilnībā neiespējami uzskatīt. Piedevām šī situācija ir aplūkojama tandēmā ar Jāņa Maizīša noraidīšanu, ar Vinetas Muižnieces iebīdīšanu Satversmes tiesā, ar paniskajiem centieniem neitralizēt KNAB un it īpaši Jutu Strīķi, u.tml.

Otrkārt, man ir nudien jābrīnās par tiem profesionālajiem žurnālistiem, kuri Dienā turpinās strādāt arī pēc Baibas Rulles padzīšanas. Pirmkārt tas ir sakāms par Gunti Bojāru, kurš laikrakstā skaitās it kā visu lietu noteicējs. Ja Baibas padzīšana notika ar viņa svētību, tad ir pilnīgi skaidrs, ka nopietna žurnālistika nav Gunta Bojāra prioritāte. Ļoti ceru, ka Dienā ir pietiekami daudz žurnālistu ar pietiekami daudz principialitātes, lai reaģējot uz Baibas padzīšanu iesniegtu atlūgumu, kura pamatā ir protests. Tas, kas tur patlaban notiek, ir vienkārši murgs. Jā, Dienai vienmēr ir bijusi politiska nostāja, bet, kā to Politikā.lv ir atzīmējis Buholcs, tā vienmēr bija uz delnas redzama un, piedevām, argumentēti paskaidrota. Uz delnas redzama ir tā politiskā nostāja, kādu patlaban prezentē LNT un citi atsevišķi mediji, bet ar sakarīgiem argumentiem tai ir ļoti maz sakara. Par Dienu es sēroju un sērošu. Kad notika pirmā profesionālo žurnālistu padzīšana, es rakstīju, ka Diena joprojām ir mana avīze. Tagad man savas avīzes Latvijā vairs nav. Profesionālu iemeslu dēļ es laikrakstu turpināšu abonēt, bet tas arī būs viss. Manu kulinārijas sleju tur vairs pilnīgi noteikti nebūs.

Vai Latvijas politikāņiem tik tiešām tik ļoti ir bail par savu nākotni, ka viņiem ir jāneitralizē vai jānopērk pilnīgi visi mediji? Tas, kas patlaban notiek LNT, ir atbaidoši, un vēl jo vairāk ir jāuzdod jautājums, kāpēc procesa konferensjē joprojām strādā Latvijas radio. Kas vēl ir palicis no medijiem, kuri pilnīgi un argumentēti stāstīs par Latvijas politiskajiem procesiem un to nebeidzamajām negācijām? Arta Ģiga -- turies!

Lasītājiem vēlu jauku vakaru. Dienas iznīcinātājiem -- ne jauku vakaru, ne jaukas nākamās dienas, nedēļas un mēnešus.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (47) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Anna 14.08.2010 15:11
100 punkti Astrīdai. Vietā un nevietā sorosiešu pieminēšana liecina tikai par prāta vājumu vai apzinātu demagoģiju,kas vēlreiz pierāda ka daļa vīriešu ir Latvijas vājā vieta. Varas krēslos visos šos 20 gadus sēdēja mūsu pašu brašie bāleliņi un nu esam -Būt vai nebūt Latvijas valstij"? izvēles priekšā.šiem AŠ-2+1 līderiem jau nav nekā cilvēciska-tās ir tukšas, alkatīgas,melīgi ciniskas sejas,sejas bez garīguma-tātad tikai fizionomijas.Sāp,ka G.Ulmanis tā apkauno K.Ulmaņa vārdu,jo K.Ulmanim Latvijas valsts bija visa dzīves jēga un saturs,kaut arī ne visu spēja objektīvi izprast un paredzēt.Bet toreiz bija tāds laiks,visā Eiropā pretrunīgs un sarežģīts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Andris_2 27.07.2010 17:32
Bet vai no tā izriet, ka jūs uzskatāt, ka Drakons var apgalvot, ka Ināra Egle ir angažēta, bet nenākt ne ar vienu piemēru par to, ka tas tā ir? Jūs taču sevi uzskatāt par gudru cilvēku. Gudrs cilvēks tā nedara.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 26.07.2010 12:17
Kārlis Streips > par drakonu ...Neejiet raidījumā "Vai esi gudrāks par piektklasnieku," drakon -- Jums droši vien būtu problēmas par bērnudārza līmenī...
...piemērus par saviem apgalvojumiem nevar sniegt. Par intelektu tas neliecina absolūti un pilnīgi neko...
----------------------------
Kāds prieks savukārt ieraudzīt Streipa apgalvojumus, kas par šā izcilo intelektu, manuprāt, liecina pavisam krāšņi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > par drakonu 23.07.2010 14:57
Tā jau man likās. Tādi bļauri, kā "drakons" piemērus par saviem apgalvojumiem nevar sniegt. Par intelektu tas neliecina absolūti un pilnīgi neko. Neejiet raidījumā "Vai esi gudrāks par piektklasnieku," drakon -- Jums droši vien būtu problēmas par bērnudārza līmenī.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Mg > Eva 23.07.2010 11:57
Redz, Kārlis vismaz avīzi lasa, bet Tu vadies tikai no baumām. Vai vari norādīt kādu rakstu, kurā būtu šis "nopirktais" viedoklis?
Ja par "savu avīzi" uzskati tikai tādu, kas pauž Tavas partijas viedokli, tad jā - Diena vairs nav Tava avīze.

P.S. Labu rakstu par Dienu ir uzrakstījis Ģ.Lapiņš http://www.diena.lv/lat/tautas_balss/blog/girts-lapins/par-d...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Eva 23.07.2010 11:03
Pilnīgi piekrītu K.Streipam. Abonēju avīzi no iznākšanas brīža.Kad notika pirmā maiņa, uz brīdi abonēšanu pārtraucu, līdz mani telefoniski uzaicināja abonēšanu turpināt. Pateicu, ka darīšu to tikai tik ilgi, cik avīze ieturēs līdzšinējo līniju. Aizvakar piezvanīju uz abonēšanas centru un avīzes piegādi mājās pārtraucu. Varu teikt tieši to pašu - man vairs nav savas avīzes, ļoti skumji. Jo lasīt Atkarīgās nopirko viedokli ir nepieņemami.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 22.07.2010 13:54
Novelt vainu no Ēlerte/Ašeradena par šodienas DIENAS situāciju var tikai tas, kurš to dara apzināti vai vispār nav lietas kursā par to, kas pēdējās desmitgadēs notika DIENĀ.
Nerunāšu par avīzes (patiesībā Ēlertes & Co) ar laiku hipertrofējušos tieksmi ietekmēt un vēlāk arī censties mainīt Latvijas politisko/ekonomisko laukumu.
Drīzāk jārunā par to, ka t.s. DIENAS 'treknajos gados", kad nauda nāca kā pa reni, tā tikai šķaidīta pa labi un pa kreisi. Tie, kas ir lietas kursā, labi zina, kādi tik priekšnieki, bet patiesībā, nejēgas ar bezjēdzīgām algām tioka likti amatos, kādi tik absurdi prožekti netika bīdīti utt. nauda, mērāma daudzos miljonos, burtiski aizplūda smiltīs, pareizāk sakot daudzu kabatās.
Un teiksiet, ka Ēlerte/Ašeradens višā tajā laika bahkanālijā ir tikai malā stāvētāji-novērotāji? Kur ir viņu personīgā atbildība par to, ka DIENAS lielā kuģa finansiālāis ceļš uz grunti turpinājās gadiem?
Tagad pie esošās situācijas, politikā jau sēdošais Ašeradens, uzdrošinās kā Ceplis šļupstēt, ka, lūk, atnāca lejtnantiņš un nolaida uz grunti plaukstošu firmu? Vecīt, tu pats biji tas, kurš uzsāka to firmu laist uz grunti mētājoties ar naudu pa labi un pa kreisi!
Nebūtu tā finanšu situācija tāda, kāda tā bija pērn, neviens Bonnieris DIENU nepārdotu. Bet nafig viņiem tavas un Sarmītes labsajūtas dēļ balstīt jūsu pašu uz grunti nolaisto?
Un par ko lamāt tos, kas tagad izmanto situāciju savākt sev kādu mediju?
Tā kā, mīlīši, demokrātijas granīti, atzīstiet vien paši - tāda sūdu čupiņa vien esat. Un palūriet paši spogulī, pirms mētājaties ar mēsliem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > drakonam 22.07.2010 08:42
Droši vien veltīgi, bet šad tad man gribas pat tādam radījumam, kā Jūs, palūgt mazliet pavingrināt smadzenes. Un tāpēc, lūdzu: Ļoti konkrētus piemērus par Ināras Egles rakstiem, kuri "ož pēc naftalīna" un pārstāv "vienas vienīgas baumas un tenkas." Lūdzu, ar konkrētiem citātiem no minētajiem materiāliem, kas apliecina naftalīna, baumu un tenku klātbūtni. Lūdzu, ar konkrētiem paskaidrojumiem, kādā nozīmē I. Egles rakstos ir bijis naftalīns, baumas un tenkas un kāpēc attiecīgie materiāli par tādiem ir uzskatāmi. Pateicos jau iepriekš.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


anonims 22.07.2010 00:13
Tas, ka kads kaut ko ir apkarojis nav nekads arguments. Katrai avizei vai TV ir sava parlieciba vienalga vai taa balstaas naudaa vai idejaas. Problema sakas tad, ja nav dazhadibas. Tad, atvainojiet, taa jau ir sabiedribas problema. Domaju, mes piedzivosim pamatigu brain drain un sekojoshu stagnaciju, ja shadi turpinasies… Un nu jau tie, kas brauks prom vairs nebus pasaules klases zinatnieki, bet cilveki ar videju intelektu, kam arzemes nekas dizhs nespid. Bet tapat vide arvalstiis ir sagremojamaka neka pusautoritaraa muljku valstii. Cilveki ar smadzenem dzivi Baltkrievijas apstakljos diez vai spees iztureet.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

reality 21.07.2010 22:51
Šodien - 'Par laikraksta Diena pēdējo degradāciju', rīt tiks līdzīgā garā uzrakstīts par Latvijas demokrātijas/valsts pēdējo degradāciju ? Lielkuļo, Streipa kungs, lielkuļo - aprakstīt un svēti šausmināties par degradāciju jau var daudzas Baibas un Kārļi - a kas mainīs šo negatīvo tendenci? Kā vispār neskaitāmie Rietumu demokrātijas modeļa piekritēji pieļāva šādu tendenci disvdesmit gados ? Ja sākam 'rakt dziļāk', oi, oi, kādas lietas nāk gaismā (te es domāju S.Kruka teikto saistībā ar pētījumu par Diena's vadības stilu 1990-os gados. Diez ko glaimojoši jau S.Kruka secinājumi nebija:''Savulaik Ēlerte izskauda viedokļu daudzveidību žurnālistikā, nu ar to pašu attieksmi ienākusi politikā )

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


svētā Jurģīne 21.07.2010 17:55
Vai tikai drakons netaisa no Dienas padzenamo žurnālistu sarakstu? Spriežot pēc komentāriem, kas šodien parādījušies šeit un diena.lv - pie Kota intervijas, viņš ir cītīgs Ēlertes ēnu apkarotājs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 21.07.2010 17:14
Nezkāpēc Streips satraucas par Ināras Egles rakstiem, kurus lūk ķidājot jaunā Dienas redakcija. Teikšu tā - pareizi dara, jo no Ināras Egles rakstiem pēdējos 10 gadus ož pēc naftalīna. Vienas vienīgas baumas un tenkas, nekas vairāk. Dzeltenās preses līmenis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > nex 21.07.2010 17:01
Ir ir žurnāls, bet Jums taisnība, ka tur tiek uzturēti Dienas vecie (pirms Tralmaka, kurš tagad no Dienas ir aizgājis -- moris savu ir izdarījis u.tml.) kadri. Diemžēl, līdz vēlēšanām nav vairs ne laika, ne finansējuma, uzsākt jaunu un no politiskās varzas neatkarīgu laikrakstu. Tiešām žēl. Bet es ļoti ceru, ka Baiba Rulle atradīs vietu, kur turpināt savu pētniecisko žurnālistiku. Viņai ir tik daudz, ko vēl teikt un rakstīt, un nožēlojami, ka mūsu politikāņi ir tādi ņergas, ka viņiem viņa ir jāaptur.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


nex -> Kārlis Streips 21.07.2010 16:15
"Kad notika pirmā profesionālo žurnālistu padzīšana, es rakstīju, ka Diena joprojām ir mana avīze. Tagad man savas avīzes Latvijā vairs nav."
-- Tad jau IR gan, un viss nav tik slikti :))

Ja aiziet labie rakstītēji, tad tiem parasti līdzi aiziet arī labie lasītāji. Vienkārši vajadzētu arī izziņot, kur BR rakstīs turpmāk un viņas lasītāji aizies līdzi.
Nogrims Diena, lasītiāji lasīs to, kas nebūs nogrimis - exDienu ar citu nosaukumu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anonims 21.07.2010 15:19
Var jau pietureties pie vienalga kadiem uzskatiem, bet Dienas zaudejums ir zaudejums visai sabiedribai. Es nekad taa regulari to avizes neesmu lasijis, vairak esmu interneta lietotajs, kas periodiski lasa LA, tachu domaju tikai pilnigam nelietim vai muljkim var likties, ka valstii ir nepiecieshams tikai viens, oligarhu viedoklis… Nozhelojami, iisteniibaa mes kustamies Baltkrievijas virzienaa. Nakotnes scenarijs ir tads, ka muljki ieveles atkal oligarhus un tad mes klausisimies pa LNT un visam avizem aizvien skaljakas slavas dziesmas. Uz taa fona, protams, Rietumu prese kljuus par aizvien lielakiem nelieshiem. Un taa kaa ekonomikaa nekas nesanaks, - pamazam nonaksim izolacija, kas, savukart, ir uzturama tikai ar autoritarisma palidzibu. Protams, nekas nevelkas muzhigi… Pat ja oligarhiem izdosies ieviest prezidentalu valsti pec Batjkas principa, tapat maza valsts karpities pretii vestures straumei var tikai kadu laiku…. Tapec – ilgaka terminja, gan jau bus ok.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB - KS 21.07.2010 15:08
"Sākot ar 3. oktobri mūsu valsts politikāņiem būs pie vienas kājas, kas ir palicis pie sasistās mediju siles, ja nu vienīgi tik daudz, ka būs vajadzīgs morāls atbalsts viņu centieniem valsts sagrābšanā, gan tagadnē, gan arī ar atpakaļejošu spēku."
--------
Un tieši tā ir tā pati lielākā problēma. Jo labākie risinājumi rodas tieši spraigās, asās diskusijās. Tādu vairs nebūs. Tāpat tas nozīmē, ka tiks izslēgti vai manipulēti politisko oponentu viedokļi, kas viņus lēnām nobīdīs no aktīvās politikas. Kontrolēti plašsaziņas līdzekļi ļaus demonizēt un kretinizēt jebkuru nevēlamu politisko konkurentu.
Tas viss ir pat ļoti bēdīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > kristoferam 21.07.2010 14:53
Atšķirība starp mums, cienītais, ir lūk, kāda: Burkovskis LNT vada raidījumu, kurš ir absolūti un nepārprotami tikai un vienos vārtos. Ko līdz apgalvojums, ka process ir "neitrāls" un "bez politiķiem," ja visos raidījumos piedalās PLL dibinātājs Ēķis un viņa reklāmas guru Stendzenieks? Ko viņi abi sajēdz par zivsaimniecību? Savukārt Jums ir taisnība, ka es kritizēju politiskās partijas, bet es nekad nevienā vārdā neesmu kādam teicis, ka ir konkrēti jābalso par Vienotību, un tā arī nedarīšu. Tas, ka zaļos zemniekus un PLL vada politiķi, kuri jau ļoti sen ir pierādījuši, ka viņiem nevar uzticēties (Ventspils katastrofālie skandāli, Jūrmalgeita, digitalizācijas afēra, Kempmayer, "gāzi grīdā," "šofera dēls", "mutatis mutandis" u.tml.), tas ir nepārprotams fakts, bet ārpus minētajām partijām ir ļoti daudz citu. Tiesa, es nevienam neieteiktu balsot par kādu no sīkpartijām, kuras kārtējo reizi ir savairojušās kā sēnes pēc lietus, bet nav jau tikai tādu vien. Balsot katrs var pēc savas patikas, bet es turpināšu teikt, ka nevajag atkal ievēlēt tos, kuri sagrāva Latvijas tautsaimniecību. Viņiem tagad uzstāties kā glābējiem ir tas pats, kas vilkam pieteikties par ganu pēc tam, kad aita jau ir apēsta. Un pēdīgi, es nevaru būt atbildīgs par to, ko par mani saka politiķi. Pietiekami daudzi no viņiem par mani ir teikuši ļoti kritiskus vārdus, bet neatceros, ka toreiz Jūs būtu par to teicis kaut ko tādu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Strebla 21.07.2010 13:20
Streips novēl nejauku vakaru Sarmītei un Arvilam. Ļoti pareizi - viņi ir Dienas iznīcinātāji. Bonnieri Ziemeļu un Baltijas regionā pārdeva vienīgi pāri saviem līdzekļiem dzīvojošo izdevniecību Diena. Abiem augstāk minētajiem bija pilnīgi nospļauties uz to vai a/s ir pelnoša, vai nē

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


kristofers 21.07.2010 13:09
Dubultmorāle sit atkal augstu vilni. Kā Jūs, Kārli, varat pārmest savam kolēgim LR Burkovskim koferansjē lomu, ja pats atbalstāt Vienotību un nekautrējaties ar savu darbu sabiedriskajos medijos (uzsveru - sabiedriskajos, ne privātajos) apliet citas partijas ar dubļiem un likt skaidri noprast penisonāriem, kas ir Jūsu raidījumu auditorija, par ko jābalso, t.i., Vienotību. Un inetersanti zināt, kāpēc Vienotībā ietilpstosā deputāte Kursīte nekautrējas izdarīt politisku spiedienu uz Bucenieces kundzi, lai Jūs it kā neaiztiekot. Kota kungs to šodien dienā ir pateicis skaidri un gaiši un viņam var tikai piekrist.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > nex 21.07.2010 12:10
Ja jautājums bija domāts man, tad man absolūti nekādas nepatikas pret Ir nav, konkrēti tā iemesla dēļ, kuru minējāt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis - MB 21.07.2010 11:59
Ja ir konkrēti vārdi, uzvārdi un FAKTI - uz prokuratūru prom. Nekavējiet dārgo laiku, klabinot komenttārus. Aizmuks vēl.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nex 21.07.2010 11:45
Drīkst pajautāt, kāpēc Jums nepatīk IR - turp taču aizgāja cilvēki no tās Dienas, kuru uzskatījāt par savu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mg 21.07.2010 11:18
Pēdējo rakstu (5. jūlijā) par digitalizāciju gan bija rakstījusi kāda Zaiga Dūmiņa (pieņemu, ka tas nav B.Rulles pseidonīms), bet, manuprāt, raksts bija vājš un tendenciozs.
Diemžēl šādu vāju rakstu Dienā ir daudz un es tikai priecātos, ja to kvalitāte uzlabotos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 21.07.2010 10:45
Jā, Baiba Rulle jau ilgstoši Dienai rakstīja uz ārštata līguma pamata, bet tas nemaina lietas būtību ne pa sprīdi. Viņai vienkārši tika pateikts, ka "kāds" ir nolēmis, ka viņas rakstiem Dienā vietas vairs nebūs. Kādi varētu būt šie raksti? Par digitalizācijas skandālu. Par "stipendiātiem". Par Šķēli un pastkastītes firmu Kempmayer. Kam no tā visa bail? Nevajag pat trīs reizes minēt. Piedevām, man Baiba vakar stāstīja ka Zaļūksnis ir sācis ķidāt pat Ināras Egles rakstus, un, ja nu reiz Latvijā ir profesionāla un pieredzējusi parlamentāra korespondente, tad tā ir viņa. Piedevām, skatīsimies ļoti rūpīgi, kas notiks ar Dienas māsas laikrakstu Dienas Bizness. Tiesa, tas ar politiku nodarbojas tikai tik tālu, cik tālu politika ietekmē biznesu, bet tomēr. Tā vien šķiet, ka mērķis šeit ir pilnībā neitralizēt latviešu valodā rakstošos (un arī raidošos) medijus, un pats nožēlojamākais ir tas, ka šis ir projekts tikai divarpus mēnešiem. Sākot ar 3. oktobri mūsu valsts politikāņiem būs pie vienas kājas, kas ir palicis pie sasistās mediju siles, ja nu vienīgi tik daudz, ka būs vajadzīgs morāls atbalsts viņu centieniem valsts sagrābšanā, gan tagadnē, gan arī ar atpakaļejošu spēku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Diesel - X 21.07.2010 10:43
Jūs tiešām uzskatāt, ka "prihvatizācija" neeksistē un ir izdomājums, tāpat kā Sorosa ļaunās vēlmes? Tad diskusiju neturpināšu, jo mēs domājam dažādos vektoros.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 21.07.2010 10:26
"Dienu" savulaik abonēju tieši Ozoliņa, Rodina u.c. komentāru dēļ. Varēja piekrist vai nepiekrist, bet padomāt bija par ko. Un skats uz akvāriju vārdā Latvija tai bija daudzmaz neitrāls, cita lieta- starptautiskie notikumi. Pēc inerces turpināju abonēt arī šogad, lai arī, ja kādu dienu avīze palika neizlasīta, tad neko daudz vairs nekreņķējos. Bet tagad gan man gan mājniekiem ir skaidrs: "Nav vērts". Žēl! NRA un LA iznāk palasīt tikai ar AirBaltic lidojot, un gan viena gan otra stipri atpaliek pat no tagadējās Dienas. Bet nav jau viss tik drūmi. Mazāk TV- vairāk laika veselīgam dzīvesveidam, mazāk avīžu- atliek laiks grāmatām, un ziņas var izlasīt internetā. Dzīve neapstāsies un manā ausī batonus iebāzt neizdosies, tur šie mediju uzpircēji būs mazliet pārrēķinājušies. Ceru, ne tikai attiecībā pret mani.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 21.07.2010 10:25
MB,
ja ir konkreeti fakti, bet konkreeti cilveeki neseezh, tad konkreeti maiziitis ir jaasit konkreetaakajaa krustaa.
un par tiem konkreetajiem faktiem - labi, kaut ko meegjina lembim izdariit, shkjeele kaut kur figuree (vinsh vispaar ir apsuudzeets digitaalgeitaa?), bet kaa tad ar shleseru, par kuru nav nekaa?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 21.07.2010 10:15
Man pagājušonedēļ iemeta pastkastītē divus laikraksta numurus-acīm redzot centās atvilināt atpakaļ cilvēku, kas gadiem bija "Dienu" pasūtījis. Tikai baidos, ka atvilināties neļaušos, jo, lai kam tā "Diena" piederētu, saturs ir visnodaļ draņķīgs- tāda šļūkšana pa virsu gan kvalitatīvās žurnālistikas, gan tenku, gan veselības jomā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB - x 21.07.2010 10:15
"izdomaajushi mistiskos oligarhus, kas visu ir nozagushi un kuri to vien domaa, kaa te pie mums Latvijaa visus nozombeet"
----------
Diemžēl te nav nekādas mistikas, bet ir konkrēti vārdi un uzvārdi un konkrēti fakti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB - x 21.07.2010 10:14
"izdomaajushi mistiskos oligarhus, kas visu ir nozagushi un kuri to vien domaa, kaa te pie mums Latvijaa visus nozombeet"
----------
Diemžēl te nav nekādas mistikas, bet ir konkrēti vārdi un uzvārdi un konkrēti fakti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 21.07.2010 09:48
"NRA un partneri" ir izdomājuši mistisko, ļauno Sorosu, kurš to vien domā, kā te pie mums Latvijā visus nozombēt
---
tieshi taapat kaa NP, Ir, politika.lv un partneri ir izdomaajushi mistiskos oligarhus, kas visu ir nozagushi un kuri to vien domaa, kaa te pie mums Latvijaa visus nozombeet :)

P.S. runaajot par BR - vai tad vinja jau sen nebija ljoti neregulaari rakstosha aarshtata zhurnaaliste? jebkuraa gadiijumaa Ir tachu savaaks sho talantiigo kjiinieshu acu raadiitaaju :D

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


/ 21.07.2010 09:33
Dīvaini, Kārli. Kaut kā nepamanīju jūsu solidaritātes pilno atlūgumu LTV vadībai, kad aizgāja ziņu dienests :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - anglosaxis 21.07.2010 09:24
Starpība šeit ir gauži vienkārša un bloga autors jau to minēja - agrākās "Dienas" un pašreizējā ir redakcijas nostāja un simpātijas ir skaidrs, taču tās vienlaikus ir ARGUMENTĒTAS. Tāpat var slavēt vai pelt A. Ozoliņa komentārus, bet tie būtībā ir argumentēti. Un tagad nolieciet šim viedoklim pretī NRA domu gigantus, piemēram, Māri Krautmani - un Jums taps skaidrs, ko es domāju.

Turklāt, ja bijusī "Diena" - zināmā mērā pāsreizējais "Ir" iestājas pret kaut ko, kas eksistē reāli un ir negatīvs - valsts nozagšana, tuvredzīga politika - tad "NRA un partneri" ir izdomājuši mistisko, ļauno Sorosu, kurš to vien domā, kā te pie mums Latvijā visus nozombēt. Pārfrāzējot teicienu - "Ja Sorosa nebūtu, to vajadzētu izdomāt".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB 21.07.2010 09:22
Kārli, pēc atvaļinājuma Tev ir ogligāti jāizdara divas lietas
1) jāiemācas termins "kurmenizācija", jo tas ir termins tam, kas noticis ar "Dienu" un Rulles gadījums to tikai apstiprina.
2) noklausies LR1 interviju ar Ancupovu. Tā apliecina, ka viņš varbūt nav nokritis no Marsa, bet no liela augustma tiešām ir kritis un piedevām uz galvas. Viņa domu "pērles" bija vājprātīgas un izturēšanās vēl vairāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Lauma 21.07.2010 09:22
Sētas stabs ir sācis vemt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


anglosaxis - Astrīda 21.07.2010 09:02
Cien. Astrīda, visvairāk man bail no tiem, kam viss ir skaidrs. Varētu tālāk ar Jums nediskutēt, jo Jums jau viss ir skaidrs, tomēr - es nebūt neesmu AŠ akls piekritējs un Vienotības noliedzējs. Man tikai nepatīk, ja kāds bārsta pārmetumus par to, ko pats sparīgi dara. Nolīdzina ar zemi LNT, bet acīmredzot nelasa "IR".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Mg 21.07.2010 09:00
Vai tiešām visa pasaule ir tikai balta un melna? Vai tiešām visi cilvēki ir jāsadala labajos un sliktajos? Man no padomju gadu pieredzes ir izveidojusies pārliecība, ka nevar būt tikai viens pareizais viedoklis, ka nevar viss process valstī būt atkarīgs tikai no viena cilvēka. Un man šķiet dīvaini, ka Kārlim, kurš izaudzis "demokrātijas citadelē" ir pārliecība, ka viss prokuratūras darbs būs paralizēts, ja to nevadīs Maizītis, KNAB sāks ķert godīgus cilvēkus un attaisnot korumpantus, ja tur visu nekomandēs Loskutovs vai Strīķe, u.t.t.
Manuprāt KNAB veiksmīgi strādā arī bez Loskutova, Augstākā tiesa arī nav izjukusi Bičkoviča vadībā, diez vai kādas sliktas lietas notiks ar prokuratūru, tā ka šo dažu cilvēku loma ir ļoti pārspīlēta.
Arī par Dienu runājot, diez vai vajag izdarīt pārsteidzīgus secinājums. Gan jau Kārlis domā, ka visi labākie žurnālisti ir aizgājuši uz žurnālu IR, bet kāda tad ir šī žurnāla popularitāte, salīdzinot ar Dienu? Nezinu visas aizkulises par Roulandiem, bet kāpēc gan nevarētu būt tā, ka viņi patiešām nopirka mēdiju grupu no zviedriem Boneriem un principā cer gūt no šī darījuma peļņu? Kā rāda pieredze, tad avīze kas pauž vienas partijas intereses nav pelņu nesoša, tāpēc vēlme Dienu padarīt par to laikrakstu kāds tas bija deviņdesmitajos gados ir tikai apsveicama.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

LaOzo 21.07.2010 08:38
Precīzs situācijas apraksts un novērtējums. Minētais gadījums lieku reizi pierāda, ka šīs vēlēšanas ir/būs cīņa ar neatļautiem paņēmieniem un pārkāpumiem, un pūlis, kas vēros publiskajā ringā notiekošo gavilēs par katru asins šalti. Jo, tas tak izklaidē! Tai daļai (ne)pūļa, kas izmanto galvu arī būs iespēja ''iezāģēt garlaicībai'', jo LV vēl tomēr ir bagāta ar analītiski domājošiem/rakstošiem/pētošiem žurnālistiem. Arī Baiba noteikti turpinās! pētošie

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Astrīda 21.07.2010 08:33
Anglosaksim un Drakonam
Ir skaidrs, ka jūs abi esat AŠ kvadrāta piekritēji vai algotņi, jo visi, kas tik vārdiņu pasaka pret šiem diviem kungiem, tā jūs kļūstat neloģiski un rakstītājus saucat par Vienotības slavinātājiem, lai gan viņi Vienotību tāpat bieži apveltī ar ne komplimentāries teikumiem. Jūs redzat tikai apvainojumu AŠ kungiem. Drakon, vai Jūs vispār kaut ko ziniet par to, ko Soross Latvijai ir devis, vai esat dzirdējis tikai to, ko Jūsu pavēlnieki saka. Patstāvīgi, loģiski domājošam cilvēkam sorosīts nav lamu vārds kā tas ir Jums

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ivars 21.07.2010 07:37
Vispaar jau Baiba Rulle jau labu laiku nav Dienas stata darbiniece un jau sen kaa - vismaz no februaara - ir deklareejusi, ka shajaa laikrakstaa rakstiit neveelas :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Mahris > Kalvis Apsītis 21.07.2010 01:16
>>> es NEKAD nedrukātu dienas laikrakstā Egila Lukjanska romānus turpinājumos.

Tāpēc jau Jums nepieder laikraksts.

Džeromam ir romāns par literāras avīzes veidošanu.
Par pirmajiem numuriem lietpratēji ir sajūsmā - bet avīze strauji tuvojas bankrotam.
Redaktors atrod izeju - visus iesūtītos materiālus dod lasīt šveicaram un drukā tikai to, kas šveicaru ieinteresējis.

Nevienu Lukjanska romānu neesmu līdz galam izlasījis, viss Lukjanskis ir Lagzdiņa parodijā.
Bet komerciālam panākumam pilnīgi varētu pietikt ar to lasītāju baru, kas viņu pirka 70jos, pat ja jauni nebūtu nākuši klāt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 21.07.2010 00:53
bet man ietaupīsies naudiņa uz abonēšanu...

sakait kāds,kam pieder piem. Delfi ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 20.07.2010 23:34
Neslēpšu, ka man it jauki silda sirsniņu šīs žēlabas, kas no jenotības "lakstīgalām" (lasi: bada dzeguzēm) skan arvien uzstājīgāk, radot jau monotonu un arvien augošu vuvuzelu fonu. Tomēr, kaut arī patīkami, bet esmu pārsteigts, ka šis žēlabu "garais sauciens" iesācies nevis pēc vēlēšanām - par ko biju droši pārliecināts - bet jau tik agri.
Neizsamistiet, dārgie - jums taču paliek IR-šu pūznis... tfu... žurnāls, kur kā leprozorijā jums vienmēr paliks droša vieta un netraucēts patvērums!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 20.07.2010 23:10
Kārli Streip, paskatieties spogulī un pajautājiet, kas Jūs esiet par "konferansjē"? Jūs esiet Vienotības konferansjē (pareizāk sakot trubadūrs) LTV raidījumos Skats no malas un LR1 Krustpunkti aizstājot Aidi Tomsonu, par ko sajūsmināti rakstījāt vakardienas blogā. Saprotams, ka šajos raidījumos Jūs ievērojiet dzelžainu "principialitāti".
P.S. Ja jau visi šie sorosīdiskie žurnālisti ir tik labi, gan jau darbiņš tiem atradīsies

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis Apsītis 20.07.2010 22:58
>>> Par Dienu es sēroju un sērošu. Kad notika pirmā profesionālo žurnālistu padzīšana, es rakstīju, ka Diena joprojām ir mana avīze. Tagad man savas avīzes Latvijā vairs nav.
=======
Kas vainas "Latvijas (a.k.a. Lauku) avīzei"? Manuprāt, taisnīga un līdzsvarota pieeja - dod vārdu visiem politiskiem spēkiem, tomēr arī redakcijas līniju ietur: Pretvalstiski izlēcieni, uzbrukumi latviešu kultūru un valodu tur nepaliek bez ievērības. Literārais pielikums viņiem draņķīgs (es NEKAD nedrukātu dienas laikrakstā Egila Lukjanska romānus turpinājumos), bet tādas utis jau visur var atrast.

Manuprāt, V.Serdāns un V.Krustiņš ar savu sīksto un praktisko pieeju (ieskaitot "Mājas viesi", tematiskos pielikumus un lata romānus) ir labāk sapratuši avīžniecības jēgu mūsdienu Latvijā nekā savulaik Ēlerte. Vismaz viņu modelis izrādījies ilgtspējīgāks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Inga Springe 20.07.2010 22:17
Karli, piekritu teiktajam. Zel par palikusajiem kolegiem. Un piekritu ari par "konferansje", tadel jau vins ir visur, ka man smuki un pieklajigi izteikties. Zel tikai, ka vins cilvekiem taa patik. Sabiedribas nostaja saja gadijuma diemzel nepalidz medijiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 20.07.2010 22:06
Streipa kungs, latviešiem ir tāda paruna: "Lai nu kura govs mautu..." Tas par neitralitāti (arī Jūsējo), tas par "procesa konferansjē, kurš joprojām stradā Latvijas radio", no kura Jūs gan krietni varētu pamācīties pieklajību, takta izjūtu. Bet citādi - parasts klaču raksts...

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips