Atslēgvārdi:

Par laikraksta Diena degradāciju 28

Labdien, lasītāji!

Piedodiet, ka šodien divas reizes, bet nupat esmu uzzinājis kaut ko, kas liek rakstīt vēlreiz. Runa ir par laikrakstu Diena. Joprojām tas ir mans laikraksts, joprojām tas ir galvenais laikraksts, kuru no rīta lasu, bet avīzes degradācija laikā kopš no turienes aizgāja Sarmīte Ēlerte ir bijusi visai kliedzoša, tajā skaitā ar manis sen aprakstīto anonīmu komentētāju anonīmo komentāru celšanu "informācijas" godā.

Iesaki citiem:

Bet jaunākais piemērs par to ir redakcijas atteikšanās no korespondenta Krievijā Pāvela Širova. Pāvels par notikumiem mūsu tomēr būtiski svarīgajā kaimiņvalstī ir rakstījis ļoti sen, ļoti kompetenti un ļoti interesanti, un nu Dienas lasītāji acīmredzot par Krieviju būs spiesti lasīt atgremotas ziņas no ziņu aģentūrām. Saprotu jau -- laiki grūti, laiki smagi, bet tomēr, tomēr. Arī Latvijas televīzijas "Panorāma" ir atteikusies no reportieriem Briselē un Krievijā. Protams, televīzijas korespondents ir dārgāks prieks, jo tam nāk klāt visa televīzijas tehnika. Nezinu, cik Diena maksāja Pāvelam, bet gandrīz vai liekas, ka ir jāizveido 900-sērijas numurs, lai viņu glābtu tāpat kā "Neprāta cenu" un Latvijas radio, jo, lai nu kā, bet viņš Krieviju varēja aplūkot konkrēti no Latvijas lasītāju interešu viedokļa, savukārt Reuters vai AP cilvēki tā, protams nedara.

Dienā vispār ar ārzemju ziņām ir savdabīgi. Pirms kāda laiciņa uz Lielbritānijas pilsētu Londonu pārcēlās mana laba draudzene Rita Ruduša, kura tagad Dienā parādās zem jēdziena "Rita Ruduša Londonā." Šodien Rita Ruduša Londonā raksta par Amerikas Savienoto Valstu valdības lēmumu par algu griestiem. Savukārt par sniegu, kurš nedēļas sākumā paralizēja visu Londonu un cita starpā nozīmēja, ka Ritas Rudušas Londonā sešus gadus vecais dēls negāja skolā un tāpēc bija izklaidējams mājās, raksta Uldis Ķezbers ... Rīgā. Ja kas, tad Uldis Ķezbers Rīgā raksta arī par Krievijas attiecībām ar Kirgizstānu. Jādomā, ka citādi to būtu darījis Pāvels Širovs, kuram, lieki teikt, Krievijā ir daudz, daudz, daudz, daudz labāki avoti, nekā kādam, kurš sēž Mūkusalas ielā, vienalga, cik tas būtu labs vai slikts reportieris. Protams, nedz algas Amerikā, nedz sniegs Londonā Latvijas lasītājiem nav būtisks, ja nu vienīgi tiem, kuri šajās dienās ir paredzējuši doties uz Angliju. Bet dīvaini tas liekas vienalga. Un katrā gadījumā atteikšanās no korespondenta Maskavā ir vairāk nekā dīvaina, tā jau velk uz traģēdiju. Provinciālisms tomēr nav kaut kas tāds, ko es no sava laikraksta gribu sagaidīt.

Vēlreiz jauku visiem dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (28) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

mhm 19.02.2009 21:07
Simtprocentīgi pievienojos Streipa kunga teiktajam. Dienas kadru maiņa ir vienkārši nožēlojama. Dienas IZTURĒŠANĀS pret saviem kadriem ir zem jebkādas kritikas (parunājiet ar cilvēkiem, kas aizgājuši no Dienas, viņi varētu pastāstīt daudz interesantu un nekur nepublicētu lietu). Un anonīmo komentāru celšana pjedestālā jau ir pirmais, kas liecina par avīzes zemo līmeni. Man žēl, taču Latvijā nav neviena kvalitatīva laikraksta. Bet par Dienu runājot - ir Bet Bet tāda jauka dziesma ar jauku piedziedājumu: lai nāk, lai nāk, lai nāk smaga diena, mēs dzīvosim to stundu pa stundai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 15.02.2009 21:53
Liene! Ka tik neesat Nellija Ločmele???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Silvija -- Liene 09.02.2009 16:42
Interesanti gan, kāpēc uztraucaties par LA un NRA, ja neesat Vilnīte no Dienas (bet ļoti labi pārzināt situāciju Dienā). :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene - Silvija-Kinza 09.02.2009 16:16
Un interesanti, cik tad lieli honorāri ir LA un NRA?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Silvija -- Kinza 09.02.2009 13:57
Jūs esat Dienai rakstījis/-usi, ka zināt, kādi viņiem honorāri? Cik lieli tad ir? Un vai esat savu vērtējumu par honorāriem darījis/-usi zināmu Dienas vadībai? Domāju, tas būtu efektīvāk, nekā anonīmi šeit par to žēloties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene - Zane, Girts 09.02.2009 13:41
Reklāmu liek tad, kad ir normāla ekonomiskā situācija. Un liela tirāža. Saturs reklāmdevējiem nav svarīgs - liek gan LA, gan Dienā, gan NRA, gan Telegraf, gan Vestji Segodnja, gan Čas.. Tikai tirāža un auditorija nosaka cenu vai izvēli par labu kādam medijam.

Paskatieties apkārt - reklāmas ir pirmās, ko uzņēmēji cērp nost (un neieslīgsim diskusijās, lūdzu, vai tas pareizi vai nē). Te nav runa par konkrētu mediju, bet gan par valsts ekonomisko situāciju.

Slogu kāds taisās griezt nost?

Nē, neesmu Liene Vilnīte. Pat nezinu, kas tā tāda ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kinza 09.02.2009 11:37
Īsti nepiekrītu Kārlim, ka "Diena" degradējusies līdz ar Ēlertes aiziešanu - viņas vadītā laikraksta formāta maiņa bija izcili neveiksmīga, un labi, ka tagadiņ saturs atkal atguvis kaut kādu pārskatāmību un kārtību. Labi, ka biežu raksta Pauls Raudseps, kas ir viens no izcilākajiem komentētājiem šajā valstī. Apgriezt ārzemju korespondentus protams, ka ir sāpīgi, bet krīzes laikā tā ir saprātīga rīcība.

PS honorārus ārštata autoriem gan jūs, "Diena", maksājiet sūdīgus ... ja maksātu labākus, varbūt jums kāds uzrakstītu piemēram jēdzīgus ceļojumu aprakstus, nebūtu jāpārpublicē ārzemju prese, kas bieži vien raksta no mums nerelevanta skatpunkta

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

archivārs 07.02.2009 20:40
Arī man DIENA ir galvenais laikraksts jau vairāk nekā 15 gadu.Arī es to turpinu lasīt,neskatoties uz degradāciju.Arī man pietrūkst Pāvela Širova.Taču saprotu,ka neviens,avīzes ieskaitot,nevar nerēķināties ar līdzekļiem un iespējām.Kategoriski nepiekrītu,ka DIENA degradējās tikai pēc Ēlertes aiziešanas.Tieši viņas laikā informāciju sāka deformēt biznesa,piem,Abonēšanas Centra interesēs,lai gremdētu konkurentus.Tāpat,lasitājiem nezināmu iemeslu dēļ avīzē par dažiem politiķiem drīkstēja rakstīt tikai pozitīvi,bet citiem - tikai negatīvi.Ēlertes praktizētā tendenciozitāte DIENU arvien vairāk tuvināja CĪŅAS un PRAVDAS modelim.Taču lasītāji no avīzes gaida nedeformētu informāciju un analīzi.Abonentu skaita samazināšanās un nespēja algot labus korespondentus ir degradācijas sekas,nevis cēlonis.
Ne tikai no politiķiem,bet arī no masu medijiem lasītāji gaida caurspīdīgumu.Man,piemēram,nav skaidrs,ko nesadalīja DIENA ar Šķēli pagājušajā gadā?Negausīgā kampēja alkatība taču nebija noslēpums jau 90.gados,kad viņš,izmantodams dienesta stāvokli,prihvatizēja visus ienesīgākos valsts pārtikas ražošanas uzņēmumus.Bet Sarmīti Ēlerti tas netraucēja organizēt kampēja pozitīvisma kampaņu 10 gadu garumā.Bez Ēlertes pozitīvisma kampaņas,ļoti iespējams,ka jau sešus gadus Saeimā likumus nerakstītu Šķēles stipendiāti.Toties valsts budžets būtu lielāks...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Girts Lienei 07.02.2009 14:12
Esmu pats savulaik saskaries ar reklamas ievietosanu Dienaaa. Bija visai divaina atteiksme, un vel reklamu liek tad, ja avize ir saturiga. Saubos vai ar Sirova, Slogas galvu nogriesanu Diena izdzivos labak...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Zane 07.02.2009 13:27
Lienei jautājums?
Vai gadījumā neesi Liene Vilnīte no Dienas???

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene - Girts 06.02.2009 18:16
Diena bankrotēs, ja nebūs reklāmas ieņēmumu. Reklāmas ieņēmumi strauji sarūk no Dienas neatkarīgu iemeslu dēļ. Dienai ir jāgriež nost izdevumi. Ko griezt? Ierosini!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

apvērsums 06.02.2009 17:28
Kārli, ļauj minēt, vai šī briesmīgā Dienas degradācija nesākās tieši ar to brīdi, kad Streips beidza blogot Dienā, jo nespēja samierināties ar jaunās vadības lēmumu, ka par blogiem netiks vairs maksāts?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Girts 06.02.2009 17:09
Diena drizak bankrotes, ja tai nebus kvalitativa satura! Garigs bankrots ir sausminosaks par finansialu bankrotu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liene - Horacio 06.02.2009 16:44
Tad varbūt atlaidīsim 8 pašreizējos žurnālistus un, lai Rita Ruduša raksta viņu vietā.

Esiet reālisti - ja uzņēmumā ir problēmas ar ieņēmumiem, tad dārgākie pakalpojumi jānogriež. Vai jūs labāk vēlaties Dienas bankrotu gada vidū?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Paldies! 06.02.2009 13:31
Nu vismaz kāds to skaļi pateica! Paldies!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Girts 06.02.2009 12:31
Visvairak man zel, ka Diena uz Latviju aizsutija atpakal musu izcilo zurnalisti Guntu Slogu!!! Ka var galvenais Dienas laikraksts iztikt bez zinam no Briseles.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Horacio 06.02.2009 09:31
Pilnīgi piekrītu Kārlim. Širovs vispār "Dienai" savulaik bija laimīgā loze, viens no labākajiem Krievijas neatkarīgajiem žurnālistiem, kurš uzsāka karjeru "Eho Moskvy" 90.gadu sākumā. Tāds korespondents Maskavā būtu liela laime arī "The Daily Telegraph" vai "Le Monde" līmeņa laikrakstam. Atteikties no viņa pakalpojumiem ir vairāk nekā tuvredzīgi. Un Širovam nav jāmaksā par dzīvošanu Maskavā; viņš tur tāpat jau ir dzimis un dzīvo.
Arī Rita Ruduša ar savu pieredzi un redzesloku ir vērta tik, cik kādi 8 pašreizējie Dienas žurnālisti (ar to es nedomāju naudas izteiksmi).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mārtiņš K. no Ogres 06.02.2009 09:05
Esmu dzirdējis vai nosapņojis, ka Diena iet uz bankrotu. Ja tā, tad dārgākās štata vietas jālikvidē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arnolds 05.02.2009 23:33
Nu, piemeram, Mortena Hansena blogs ir viena no labakajam lietam, kas notiek Latvijaa pashlaik, taapat kaa Dombrovska blogs sheit. Ja ne tas, tad vispar nebutu nekadas analizes par to, kaa mes sheit nonaacaam, gribeetos tikai vairaak:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bēe 05.02.2009 21:53
Diena sāka savu darbu ar satelītu kanāliem un es domāju ka visa infa jau tagad arī no turienes var mierīgi tikt paņemta. Saliek kopā BBC, TV5, AlJazeera, Press TV, un CNN, 1 un RTR, ķīnešu ziņas angļu valodā un DW un viss skaidrs kas notiek. Nu kāda tur pēc tam Panorāma - tad jau tas pēc LPSR ziņu dienesta 2 klasificējas.
Bet Diena jau degradējās vēl pie Ēlertes ar pinīgu nekritisku Project Syndicate rakstu publicēšanu un Buša doktrinētās Irākas "atbrīvošanas" nekritisku atbalstu. Nu un kur tagad ir globālais kapitālisms ar saviem naftas varoņiem - pa ceļam uz vēstures mēslaini, līdz ar laikrakstu Diena.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Econ 05.02.2009 21:52
Kada vaina ir anonimajiem komentariem? Man gan patik, jo lauj apmainities ar viedokliem, pieversot uzmanibu tikai si viedokla pamatotibai, nevis tam, kas to viedokli ir izteicis (un dazreiz tur medz iegriezties ari patiesam augsta limena specialisti). Tapat ka komentarus var izlasit ari tada The Economist, bez tam liekas, ka ari Latvijas politiki to izmanto par visai vertigu informacijas avotu, jo Diena tie komentari tomer ir limeni augstak par zinu portalu. Jebkura gadijuma tas jau neatskiras no ta, ja uz ielas anonimi aptaujatu iedzivotajus. Tas jau ari viens no iemesliem, kadel TP kadu laiku atpakal vispar pret tiem versas.

Kas attiecas uz Dienu - uznemejdarbiba nav labdariba.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC 05.02.2009 21:20
Tai dienā, kad Streipa kungs pameta Mūkusalas ielu sākās Dienas degradācija. Nopietni!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

re_marx 05.02.2009 18:52
Diena (un vispār jau arī citi mediji) grib būt Mūkusalas Patiesības ministrija, bet no tās patiesības (žurnālista galvenais uzdevums) sanāk aģentūru atraugas un idiotisks dzeltenums!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 05.02.2009 16:38
Uzskatu, ka Dienas kopējais saturs ir tikai uzlabojies. Brīdī, kad notika izmaiņas saistībā ar formātu un arī saturu - tas tiešām bija krities. Vai varbūt - vairs nebija tik daudz politikās informācijas, ko Dienas lasītāji gaida. Taču tagad šie raksti atkal ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 05.02.2009 16:36
Gunta Sloga ilgstoši bija "izsūtījumā" Briselē un rakstīja grāmatu par VVF!!!

Baibas Rulles rakstus vasarā atrast nevarēja.

Manuprāt, "apvērsums" nav noticis. Diena joprojām ir saglabājusi savu stingro pozīciju un līniju. Kāds tad "apvērsums"? Vai varbūt ar to Jūs domājat štatu samazināšanu? Diemžēl no tās izvairīties nav iespējams - reklāmas apjomi (= laikraksta ieņēmumi) ir dramatiski kritušies. Visi laikraksti nodarbojas ar drastiskām štatu samazināšanām.

Es Jums piekrītu, ka ir ideāli, ja Dienai būtu žurnālists Maskavā, taču esmu reālists. To nevar atļauties.

Pāvelam ir jāmaksā arīdzan par dzīvošanu Maskavā. Turklāt esmu pārliecināts, ka Pāvelam alga ir augstāka par ierindas Mūkusalas ielas žurnālista algu. Līdz ar to - sanāk trīskārši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips - es 05.02.2009 15:52
Man grūti iedomāties, kāpēc viens Pāvels maksā trīs vietējos. Otrkārt, Baiba Rulle un Gunta Sloga Dienā strādāja arī pirms "apvērsuma." Viņu darba kvalitāte nav samazinājusies, bet to diemžēl nevar teikt par Dienas kopējo saturu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

es 05.02.2009 15:35
Jā, Dienai katastrofāli trūkst līdzekļu. Un tāds viens Pāvels Maskavā maksā tikpat, cik vismaz trīs žurnālisti Latvijā.

Un nevaru piekrist Streipa kungam par laikraksta degradāciju, manuprāt, Rulles, Slogas un Jenbergas iespaidā ir daudz kvalitatīvākas politiskās/nacionālās ziņas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

AV 05.02.2009 14:48
Piekrītu! Tā ir tuvredzība. Vai tiešām DIENAI tik katastrofāli trūkst līdzekļu? Varbūt daudziem tas nepatīk, bet Krievija dažādos aspektos ietekmē arī dzīvi Latvijā - gan pozitīvi, gan negatīvi. Par jaunumiem un dažādām tendencēm tomēr gribētos uzzināt salīdzinoši objektīvu informāciju.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips