Par kristīgo (ne)piedošanu 57

Labdien, lasītāji!

Viņdien gadījās noskatīties dokumentālu filmu, kuru Amerikā ir veidojusi žurnāliste un kino producente Aleksandra Pelosi par tā dēvētās evaņģēlisko kristiešu baznīcas mācītāju, kuram gadījās, ka paslīdēja kāja. Viņa vārds -- Teds Hagarts. A. Pelosi par viņu jau bija veidojusi vienu dokumentālu filmu, "Dieva draugi," un tajā viņš bija redzams savas dzīves briedumā. T. Hagarts vadīja vienu no tā sauktajām megabaznīcām, tai bija 14 tūkstoši draudzes locekļu. Bet tad tapa zināms, ka mācītājs ir pircis narkotikas.

Iesaki citiem:

Pēc tam -- ka mācītājs narkotikas ir pircis no vīrieša, kurš nodarbojas ar homoseksuālu prostitūciju. Un vēl pēc tam -- ka mācītājam ar minēto vīrieti ir bijušas arī seksuālas attiecības. Dažas dienas pēc tam, kad tas viss kļuva zināms, Teds Hagarts atkāpās no visiem amatiem baznīcā. Manis noskatītā filma, "Teda Hagarta tiesāšana," ir par to, kas ir noticis laikā pēc tam.

Stāsts vispār skumjš. T. Hagarts ir dzimis optimists, filmas laikā viņš lielākoties plaši smaida. Bet nav par ko. Viņa baznīca ne vien viņu izmeta no baznīcas, tā viņu arī izmeta no mājas, kurā viņš dzīvoja ar sievu un bērniem un vispār izraidīja no Kolorado štata, kurā tas viss notika. Laikā kopš tam viņš bijis spiests mitināties pie ģimenes draugiem, viesnīcās, mazos īrētos dzīvoklīšos. Filmā redzams, kā pirmo reizi mūžā cilvēks dodas darba intervijā, viņš nervozē. Darbu viņš nedabū, cita starpā tāpēc, ka darba devējs viņu ir atpazinis un tik bēdīgu slavu pie sevis negrib redzēt. Ar laiku bijušais mācītājs cenšas pārdot apdrošināšanas polises, arī tas nav darbs, kas dodas no rokas.

Taču būtībā filma ir mazāk par šo vienu cilvēku un vairāk par kristietību vai "kristietību," kuru viņš pārstāv. Tūlīt pēc skandāla izcelšanās, grupa mācītāju no T. Hagarta draudzes viņu izsauca uz pratināšanu, vairāku nedēļu garumā viņi sarunājās, un pēc tam viens no viņiem paziņoja, ka nu T. Hagarts esot "pilnīgi heteroseksuāls." Filmā A. Pelosi jautā, kāpēc T. Hagarts tā ir teicis. Viņa atbilde: "Es tā neesmu teicis." Laikā kopš tam viņš sevi ir aprakstījis ar vārdiem "heteroseksuāls cilvēks ar problēmām." Savukārt viņa kādreizējā baznīca ir paziņojusi, ka tās durvis viņam joprojām ir slēgtas. Šogad T. Hagarts izveidoja jaunu draudzi. Viņš ir teicis, ka kārdinājums "brīnumainā kārtā" esot pazudis. Nu, ja tā, tad tā, bet kārdinājumi nemēdz tāpat vien pazust.

Piedevām, ja nu reiz viens Bībelē ir atrunāts pietiekami konkrēti, tad tas ir jautājums par piedošanu. Mateja evaņgēlijā Pēteris Jēzum jautā: "Mans kungs, cik reizes man jāpiedod brālim, kad viņš pret mani ir grēkojis? Vai septiņas reizes?" Un Jēzus atbild: "Nē. Nevis septiņas, bet gan septiņdesmit septiņas reizes." Acīmredzot T. Hagarta baznīca uz to nebija spējīga pat vienu reizi. Tas sasaucas ar atsevišķiem notikumiem arī mūsu valstī un baznīcā. Arī Vanaga evaņģēliski luteriskā draudze, un ne tikai, jautājumos par cilvēka seksualitāti mēdz vienkārši aizcirst durvis, nevis domāt par piedošanu. Tas ir ironiski, jo turpat Mateja evaņģēlijā Jēzus arī ir teicis "Jo, ja tu piedosi tiem, kuri pret tevi ir grēkojuši, tad tavs Tēvs debesīs piedos arī tev. Bet, ja tu nepiedosi tiem, kuri pret tevi ir grēkojuši, tad tavs Tēvs nepiedos arī tavus grēkus." Interesanti, kuru daļu no tā visa tie mūsu pasaules melnsvārči, kuri sevi uzskata par pēdējo arbitru jautājumā par grēku un piedošanu ... nesaprot?

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (57) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ādams Ievai 20.12.2010 14:35
tās slimības kas sievietēm rodas seksa neesamības vai sliktas kvalitātes dēļ ir totāls murgs un nekas nav pierādīts, beidz nelietīgi Zinātnes vārdu valkāt

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v 19.12.2010 10:16
Cilvēkiem vajag nevis ticību bet zināšanas.Paļauties var vien uz to,kas ir izpētīts.Ticībā vienmēr paliek kāds šaubu procents.Ticība novājinās,kad smadzenēs samazinās iedvesmas radītie narkotiku(neiromediatoru)uzplūdi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v 18.12.2010 14:55
Es ieteiktu Streipa kungam tomēr nepublicēties blogos ar īsto vārdu,bet gan labāk ar kādu mājieniem bagātu iesauku,citādi laikam nebūs miera no fanātiķiem un dažādiem citiem jukušajiem un pamuļķiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 17.12.2010 19:17
Luterānis 16.12.2010 20:26
Streipa kungs - brauciet prom no Latvijas, lūdzu, naudiņu sametīsim.
========
:-DDDDDD
Liki smieties! Iedomājos, kā Streips īsti latviskā garā aizlido prom uz ... Īriju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 17.12.2010 19:15
@aivars.v
_Homoseksuālisms nav problēma,bet gan atkāpe no statistiski vidējās normas,apmēram tas pats,kas piedzimt par siāmas dvīni.Tā kā homoseksuālisma gēni atklāti nav,tad valda uzskats,ka fluktuācijas notiek emvrionālajā attīstības stadijā,kad noteikti smadzeņu centri neattīstās līdz galam(ar dieva ziņu).Bībelē un korānā daudz kas nesakrīt ar zinātnes doto pasaules ainu.Piemēram zinātne reāli rēķinās tikai ar tādu visuma modeli,kurš darbojas kā bezgalīgs spēļu automāts(gadījuma skaitļu ģenerators).Dievs tiek atstāts aiz iekavām priekš ziemasvētkiem,lieldienām,pasā,kurban bairam un citiem svētkiem._
------
Ok, tas bija avīžu satura atstāsts. Es labāk atstāstu to, kas pretendē, ka ir no Radītāja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 17.12.2010 19:11
17.12.2010 11:55
Ja viņi izprastu jēdzienu "laime", tad nemeklētu to tik perversā veidā, aizskarot citu cilvēku personības.
========
Atbilst ironijas piemēram. ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Raivis Ciekurzis 17.12.2010 17:57
Es esmu viens no tiem lasītājiem, kurš parasti lasa Kārļa Streipa rakstus, tos nekomentējot, lasu tādēļ ka man viņa teiktais liekas svarīgs, līdzīgi kā Dombura, Bankovska vai Raudstepa teiktajam, bet šodien pacietīgi izlasot šos komentārus, liekas ir pienācis laiks pašam uzrakstīt, un kā smejies īsti pat nav ko teikt, vien žēl ka šādi izniekojam sevi, aprejot citus ,atliek vēlēt ilgu mūžu nodzīvot,jo vecumgalā tās dzīves patiesības ir pavisam vienkāršas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v 17.12.2010 17:35
Es nerunāju,kā dieva dievs,bet gan izklāstu zinātnes doto pasaules modeli(drīzāk pieminu),kurā dievs nav nepieciešams,jo realitāti nevar radīt vai iznīcināt pavisam,tikai pārvērst un tā ir bezgalīga un visaptveroša,tāpēc mēdz lietot vārdu visums,bet par dievu nekādu reālu faktu nav tikai visdažādākās ticības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Janka 17.12.2010 16:41
Piedodiet, savā iepriekšējā komentārā biju domājis nevis "Mārtiņš Miķelsons", bet gan Roberts Miķelsons - tieši tas Roberts Miķelsons, ko Nīderlandes policija apcietinājusi par 53 bērnu izvarošanu. Sajaucu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Janka to Ita 17.12.2010 16:39
Kā tev šķiet, vai lai Mārtiņš Miķelsons arī guļ ar ko grib, kaut vai ar TAVU bērnu, TAVU suni vai TAVU kaķi, bet dieva dēļ, nelien Miķelsona gultas lietās!?? Tu esi slima vai izliekusies?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ita 17.12.2010 16:21
Stulbie komentētāji! Liekat mieru Streipam!Guļat paši kaut ar suni vai kaķi, bet nelienat citu gultās!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


santa to Kārlis Streips 17.12.2010 13:09
Nu gan samelojāt

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva to kaa tad 17.12.2010 12:09
Kā absolūti heteroseksuāla sieviete gribu pajautāt? Bet ko tad tas Dievs neiejaucas? Ir tāds pats lūriķis kā viņa piekritēji? Bet jaukšanās divu pieaugušo uz brīvprātīgām attiecībām balstītā intīmajā dzīvē kā reizi ir patoloģija, vuajerisms, kam starptautiskajā slimību klasifikatorā ir piešķirts savus kods:F65.3.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 17.12.2010 12:03
Starp citu, jā es pieļauju, ka Korānā ir rakstīts, ka sievietei jābūt par vīrieša kāju pameslu un jādzīvo ar šo vīrieti arī tad, ja no viņa nāk vēmiens un uzdod veselība (tas ir pierādīts, ka slikts sekss veicina visdažādākās sieviešu slimības)....Bet tādā gadījumā runa ir par vīrieša iegribu: es, redz, esmu superīgs dižens un absolūti ideāls, tāpēc, lai tā bāba te nevaukšķ, un lai tik pamēģina sevi nekopt!....Vismaz tādi ir šo te reliģiju, kas atbalsta privātīpašnieciskas tieksmes uz otru cilvēku, īpaši vīrieša uz sievieti, rezultāts!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva to Ahmeds 17.12.2010 11:59
Nu par to, ka piedot neaizliegs, tur tev ir taisnība, tikai neaizliegt un apgalvot, ka tas ir obligāti jādara...
Par seksu: piedod, taču lūrēšana svešā guļamistabā (kaut pārnestā nozīmē)- ak ko tur tie divi veči/ sievietes dara, ir ja ne gluži noziegums, tad seksuāla novirze gan, par kuru Korāns diez vai sajūsminās.
Par laulību: nu tur nu tavs apgalvojums ir saistīts ar cilvēku privātīpašnieciskajām tieksmēm, jo nevienam nav tiesības uz otra dzīvi! TAČU IR JĀATBILD GAN PAR TO, LAI NEKAITĒTU OTRAM, GAN ARĪ PAR SAVIEM BĒRNIEM VISMAZ LĪDZ TIE BŪS SASNIEGUŠI PILNGADĪBU!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


K. Streipa kungam. 17.12.2010 11:55
Lieliskas pārdomas! Bet Jūsu blogā minētajam cilvēkam T. Hagartam tomēr šajā dzīvē ir paveicies - no viņa nenovērsās paši tuvākie cilvēki, ģimene. Šķiet, ka tieši šie kristieši, mācītāja ģimene, visvairāk cieta, bet spēja piedot. Tā kā situācija nebūt nav tik bezcerīga!

P.S. Lūdzu nedusmojieties uz mazvertības kompleksu nomocītajiem komentētājiem! Ja viņi izprastu jēdzienu "laime", tad nemeklētu to tik perversā veidā, aizskarot citu cilvēku personības.
Priecīgus Jums svētkus!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


kaa tad 17.12.2010 00:55
Varu paskaidrot 1002. reizi. LGBT cilveki uzskata, ka homoseksualisms ir dabiska lieta un Dievam aksceptejama. Tas, par nozelosanu, ir pretrunaa ar Bibeli un jebkuru kaut cik sapratigu taas tekstu interpretaciju. Tapec logiski, ka nevar iet pie dievgalda. Bez greeku nozhelas nevar iet...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Luterānis 16.12.2010 20:26
Streipa kungs - brauciet prom no Latvijas, lūdzu, naudiņu sametīsim. Nevajag mums jaunu Sodomu. Kaut vai braucat uz Zviedrija, tā ir tuvu.
P.S. kā mes bijām nopriecājošies, ka Jūs jau bijāt kādu laiku pazudis. Vai arī atgriežaties no saviem grēkiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v 16.12.2010 20:14
aivars.v - oooo, Jūs runājat kā DIEVA dievs, mācāt ko viņam darīt. OOOO - dieva kungs aivar:))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v>ahmeds 16.12.2010 18:59
Homoseksuālisms nav problēma,bet gan atkāpe no statistiski vidējās normas,apmēram tas pats,kas piedzimt par siāmas dvīni.Tā kā homoseksuālisma gēni atklāti nav,tad valda uzskats,ka fluktuācijas notiek emvrionālajā attīstības stadijā,kad noteikti smadzeņu centri neattīstās līdz galam(ar dieva ziņu).Bībelē un korānā daudz kas nesakrīt ar zinātnes doto pasaules ainu.Piemēram zinātne reāli rēķinās tikai ar tādu visuma modeli,kurš darbojas kā bezgalīgs spēļu automāts(gadījuma skaitļu ģenerators).Dievs tiek atstāts aiz iekavām priekš ziemasvētkiem,lieldienām,pasā,kurban bairam un citiem svētkiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ES 16.12.2010 15:42
Mazliet sasaucas ar angļu filmu "Priesteris", ko pirms gadiem 10 rādīja vianā no "Arsenāliem". Tur no mācītāja, kas izrādījās gejs, novērsās visi, un kā viens no pirmajiem- savu pameitu heteroseksuāli (pareizi?) izmantojošs mājlops. Visi, izņemot nelaimīgo meiteni, kurai mācītājs neuzdrīkstējās palīdzēt, jo viņu saistīja grēksūdzes noslēpums. Filma, kas man lika sākt daudz iecietīgāk raudzīties uz "nepareizajiem", bet liekuļus (t.sk. klerikālos) kā necietu tā neciešu acu galā. Ir ļoti daudz to, kas ar kristīgo mīlestību plātīdamies un Dieva visvarenību piesaukdami, patiesībā netic ne vienam ne otram.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jaņdžs 16.12.2010 15:18
Nu, Latvijā tāpat ar to pieteikšanos darbam. Lai tiktu dzīvē uz priekšu, senāk Latvijā nevarēja būt herrnhūtitis, bet bija jābūt luterānim. Tad bija jābut komunistam. Tagad vispārīgi ir jābrauc uz ārzemēms, jo to tā vēlās zviedru bankas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 16.12.2010 13:30
Ieva 16.12.2010 12:51
Es īsti to piedošanu nesaprotu, jo manuprāt cilvēkam, kas izdarījis noziegumu, piedot nedrīkst!
--------
Piedot neaizliegsi. Ja upuris vēlas, tad viņam ir tiesības piedot. Dažkārt upura piedošana nozīmē arī soda atcelšanu.
Un Dievs piedod katru patiesi nožēlotu grēku. (Tas Islāmā, savukārt kristietībā Dievs nospīdzina un upurē sev Jēzu, lai varētu norakstīt Ādama un Ievas grēku ("iedzimto grēku), ko pieskaitītjis arī šo grēku neizdarījušamiem viņu pēctečiem...)


_Savukārt citas lietas, pret ko daudzi pieraduši iebilst, piemēram, brīvprātīgs sekss starp diviem pieaugušiem cilvēkiem, nav citu darīšana_
=======
Savukārt šis balstās uz politeisku domāšanu, ka cilvēks ir labā un ļaunā noteicējs līdztekus Dievam. Tāpat jāņem vērā, ka indivīdu noziegums pastarpināti maitā sabiedrību.


Ieva 16.12.2010 12:56
Ak jā, ir vēl laulāto attiecības- ja viens laiž pa kreisi. Bet tā arī nav tā otra darīšana, ja vien tas otrs nenotrallina kopējo īpašumu un rūpējas par bērniem.
==========
Interesanta saprašana par laulību. Tādas domas arī rodas, kad cilvēki paši un savas iegribas ņem par pielūgsmes un paklausības objektiem līdztekus Dievam.

Kurānā ir teikts:
*Vai tad tu nezini tādus, kas paņēma par savu ilāh (dievību, pielūgsmes un paklausības objektu, atļautā un aizliegtā avotu)savas iegribas? Vai tad tu esi viņu aizgādnis?*

_tā drīzāk ir valsts atbildība_
==========
Un viss beidzas ar to, ka valsts vainīga! Valsts ir lielā mērā abstrakta konstrukcija, kuras izpausmes veido tās iedzīvotāji.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 16.12.2010 12:56
Ak jā, ir vēl laulāto attiecības- ja viens laiž pa kreisi. Bet tā arī nav tā otra darīšana, ja vien tas otrs nenotrallina kopējo īpašumu un rūpējas par bērniem. Visgrūtākais droši vien ir vecāku- bērnu attiecības, jo tajās ļoti bieži izpaužas ideja par to, ar ko ir bruģēts ceļš uz elli, taču iespēja, ka vecāki tiešām apzināti izposta bērna dzīvi, nepastrādājot noziegumus...Jā, kompleksi, neirozes, taču tas ir ārstējams, savukārt nepareizā izglītība- tā drīzāk ir valsts atbildība, kas ir stipri apgrūtinājusi jau pieaugušā vecumā iegūt īsto.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 16.12.2010 12:51
Es īsti to piedošanu nesaprotu, jo manuprāt cilvēkam, kas izdarījis noziegumu, piedot nedrīkst! Savukārt citas lietas, pret ko daudzi pieraduši iebilst, piemēram, brīvprātīgs sekss starp diviem pieaugušiem cilvēkiem, nav citu darīšana (ja, protams, viens nav inficējis otru ar ko maz ārstējamu vai neārstējamu), tāpēc nekāda piedošana vispār nav nepieciešama- ja cilvēkam tādas lietas neliek mieru, tad jāiet pie psihiatra ārstēties. Un reliģijai ar to nav nekāda sakara, tikai mēģinājumiem pamatot savu nepieciešamību, lai paliktu siltā krēslā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


8 16.12.2010 11:49
Streips = Oļiniete

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Luterānis 16.12.2010 11:29
LGBT cilvēki uzskata savu darbību par pareizu un tas neatbilst ne Bībelei, ne Baznīcai. Ja viņi atzīs, ka tas ir nepareizi un šāda dzīvesveida sludināšana ir grēks, tad viņus uzņems jebkura baznīca.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 16.12.2010 11:12
Kārlis Streips > kaa tad 16.12.2010 10:19
Hm. Vanaga Evaņģēliski luterāņu baznīca pirms nu jau visai daudziem gadiem paziņoja, ka LGBT cilvēki nedrīkst iet pie dievgalda. Dažus gadus vēlāk Vanaga Evaņģēliski luterāņu baznīca izraidīja Māri Santu. Un Jums sanāk, ka neviens nav atgrūsts? Varbūt pirms skaidrot 1002. reizi, padomājiet vēlreiz.
==============
Vai viņi paziņoja, ka tie geji un lezbietes, kuri slēpj savu problēmu un mēģina cīnīties ar to vai arī tie, kuri sludina to par normālu/atļautu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Luterānis 16.12.2010 11:06
Kristīgās baznīcas nostāja ir: ja tu atzīsti un nožēlo grēkus, tad nekas tev neliedz būt par kristīgās baznīcas locekli. Un tev top piedots 7, 7x7, utt. reizes.
http://www.lelb.lv/lv/?ct=homoseksualitate arh. Vanaga raksts par šo problēmu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > kaa tad 16.12.2010 10:19
Hm. Vanaga Evaņģēliski luterāņu baznīca pirms nu jau visai daudziem gadiem paziņoja, ka LGBT cilvēki nedrīkst iet pie dievgalda. Dažus gadus vēlāk Vanaga Evaņģēliski luterāņu baznīca izraidīja Māri Santu. Un Jums sanāk, ka neviens nav atgrūsts? Varbūt pirms skaidrot 1002. reizi, padomājiet vēlreiz.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ēriks 16.12.2010 00:34
Redziet, šis ir iemesls, kāpēc es uz brīdi pārstāju blogošanu Politikā.lvGribētos gan te piebilst tādu sīkumu ka vai kad ir noteikti kāda daļa cilvēku kuri neraksta bet tikkai lasa,daļeji arī es,tāka būtu tommēr nekorkti attiecībā pret lasītājiem precīzāk ,manā gadījumā atbilde raksti pats būtu nepatīkami(žel ir interesanti tā palasīties :).)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


catch 22 16.12.2010 00:15
Nav tik vienkārši ar T. Hagart. Kristīgās draudzes sagaida, ka tās līderi centīsies savā dzīvē īstenot sludināto, tāpēc no līderiem sagaida augstāku morālo stāju nekā ierindas ticīgajiem. Ar T.Hagart bija lose - lose situation.
1. Ja draudze teiktu - Hagart, mēs tevi mīlam, tu esi labs sludinātājs, mēs tev piedodam, tu tik turpini katru svētdienu sludināt. Tad mediji, arī Streips piesauktu Oļiņieti un lielo liekulības ļaunumu baznīcā.
2. Ja draudze saka - Hagart, ja dzīvo krasā kontrastā ar sludinātajām vērtībām, tad tā ir liekulība, un to mēs konfrontējam. Mums ir sāpīgi tevi saukt pie atbildības un tev sāpīgi tikt sauktam pie atbildības. Šis variants dod Streipam un medijiem teikt - baznīca ir strikta un dogmatiska.
Līdz ar to, ar Hagarta variantu - kristieši kļūst par peramajiem zēniem jebkurā variantā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


kaa tad 16.12.2010 00:15
Es nesaprotu, Streips izliekas vai tiesham nesaprot. Nu labi, 1001 reizi paskaidroshu. Ir atshkiriba starp piedoshanu un greeka akcepteshanu kaa dabisku. Nezinu kaa tur Amerika, bet Latvija neviens homoseksualists no draudzes nav atgrusts. Bet jaa, tie, kas akceptee greeku, un izkroplo Dieva Vardu – tie gan tiek atstumti no Baznicas. Bet kaa tad butu jabut? Slepkava, kursh uzskata, ka slepkavot ir labi un stasta par to no kanceles arii varetu but macitajs?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ahmeds 16.12.2010 00:05
Kārlis atbild _jumoram_ (krieviski: humoram) ar retorisku jautājumu par Bībeles pilnīgu ievērošanu.
Lai nu paliek Bībeles pretrunas un kā "Jēzus "sekotāji"" ir uzmetuši Veco Derību. Gribēju norādīt kādu principu:
Nav runa par 100% ticības norādījumu ievērošanu (negrēkošanu), jo tas neizdodas faktiski visiem un tas tā arī ir jābūt. (Islāmā mēs ticam, ka tikai Dieva pravieši negrēko, jo ir īpaši Dieva pasargāti, bet arī viņiem ir jānožēlo kļūdas, kuras parastam cilvēkam netiek pat pieminētas.) Grēkošanas iespējamība atsedz vairākas ļoti svarīgas Dieva pielūgsmes prakses, piemēram:
a) cenšanās negrēkot cenšoties gūt Dieva labpatiku;
b) cenšanās patiesi nožēlot grēkus, un tādi attīrīt sevi, pasargāt no augstprātības un neticības;
c) atzīt Dieva noteikto par atļautā un aizliegtā robežām un kā jāuzvedas ticīgajam grēku un to nožēlas sakarā.
Tāpēc nav runa, ka grēcinieks nevar piesaukt reliģijas Rakstus. Nosodāms tas ir tad, ja to dara liekulis, kurš pats uz sevi saukto neattiecina. Tāpēc indivīds var un vajag piesaukt atļautā un aizliegtā robežas, pat ja pats izgāžas kaut kā ievērošanā.
Savukārt noliegt pēc būtības Dieva atļautā un aizliegtā robežas, uzskatīt aizliegto par atļauto, un atļauto par aizliegto, ir monoteisma pārkāpums. Jo tad tiek noliegts, ka Dievs ir vienīgais radības Radītājs, Pārvaldītājs, Uzturētājs, Kontrolētājs, atļautā un aizliegtā Noteicējs. Jo Radītājam ir tiesības uz radību, Viņam tā pieder, Viņš par to rūpējas un Viņš ir vienīgais, Kurš noteicis kā radībai dzīvot, un Viņš ir vienīgas, Kurš zina vislabāk kā tai dzīvot.
Un tā kā Bībelē ir skaidri noliegti homoseksuāli akti, tad atzīstot šo noliegumu, ir jāatzīst, ka homoseksuāli akti ir brīva izvēle. Jo citādi Dievam tiek piedēvēta netaisnība. Un šāda piedēvēšana ir neticības akts.
Jo Taisnīgs Dievs nevar radīt kādus cilvēkus, kuri nevar nehomoseksuālot - iekārot un/vai veikt dzimumattiecības ar sava dzimuma pārstāvjiem. Jo tad sanāk, ka cilvēki tiek sodīti par to par ko viņiem nav izvēles.
Bet Sodomas un Gomoras pilsētu iemītniekiem bija izvēle negrēkot, bet viņi dīvaini nomaldināja savus prātus, viņi atstāja sievietes, kuras bija viņiem Dieva radītas, un tā vietā vērsās pie vīriešiem. Un Dievs viņus iznīcināja, kad viņi bija nolieguši pravieti Lotu, kurš ir brīvs no apmelojumiem, kuri ir par viņu Bībelē. (Pārgulēt ar savām meitām, izdot savu meitu izvarošanai pūlim, utt. To visu Bībelē ierakstīja praviešu ienaidnieki, kuri sagrozīja praviešu atstātos vēsti un Rakstus.)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


FZSS 15.12.2010 23:21
ja pieminētās (piem.) slavenības būtu laimīgas, tad neniekotos ar narkotikām, citādi poliči šos ar netramdītu. un mans viens skolasbiedrs ar nošāvās tādēl. nu Jūs ,Kārli, gan,lai Dievs dod, esat OK !

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


jumors 15.12.2010 22:10
Domāju, ka Jauno Derību drīkst citēt visi. Un tā kā tieši patlaban atsvaidzināju atmiņu, tad nu piedodiet, ja sadusmoju guru, kurš negribētu vis, ka citiem arī ir sava izglītība un spriedums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anonīmais 15.12.2010 22:01
Tu, kurš raksta ar niku, izmantojot sveša cilvēka vārdu un uzvārdu, nerīkojies labi, precīzāk sakot - rīkojies primitīvi. Pašam tev varbūt šķiet, ka esi ļoti asprātīgs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 15.12.2010 21:33
Jumors, mētājieties ar Bībeles citātiem tad, ja Jūs pats sekojat visam tam, kas tur ir rakstīts. Pilnīgi visam. Un, ja esat tāds, kurš seko pilnīgi visam, kas tur ir rakstīts tad, lūdzu, pasakiet, kad Jūs pēdējo reizi ieradāties baznīcā ar upurējamu dzīvnieku. Jo arī tas Bībelē ir paģērēts pietiekami konkrēti. FZSS, kas Jums liek domāt, ka Eltons Džons un Džordžs Maikls nav laimīgi? Un, ja kas, kas Jums liek domāt, ka es neesmu laimīgs? Un, ja kas, kas Jums liek domāt, ka visi heteroseksuāli cilvēki ir laimīgi? Pauli, tas pats jautājums, kā jumoram. Soli pa solim -- tas pats jautājums, kā jumoram. Jauku Jums visiem vakaru. Gaidu atbildi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 15.12.2010 21:08
nu nav homoseksuāli cilvēki dzīvē tik laimīgi kā heteroseksuāļi !!! pat tik slaveni mūziķi (piem.) , ka Eltons Džons, vai Džordžs Maikls... un arī šis piemērs... jebšu- Dievs un Daba dara savu:DDDDDDDDDDDDDDDD

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DD1 15.12.2010 20:43
Dzīvoju katoliskajā Itālijā, kur homosexuāļu (pārsvarā kristiešu) ir daudz,- katru dienu kāds sabiedrībā pazīstams cilvēks televīzijā stāsta par savu homosexualitāti. Acīmredzot, neviens no baznīcas netiek izslēgts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


??? 15.12.2010 20:27
Vai Streips aicina cilvēkus nebūt anonīmiem, lai izmantojot "dienesta stāvokli", kā tas jau ir pieredzēts, varētu tos, kuriem nav tādas iespējas, noķengāt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


jumors 15.12.2010 20:24
"Bet netiklība, visāda veida netīra dzīve vai mantkārība lai pat vārda pēc ir jums sveša, kā tas svētiem piederas; tāpat bezkaunība, ģeķīgas runas, smiekli nevietā, jo tādas lietas neklājas, bet gan jo vairāk pateicība; Jo to iegaumējiet: nevienam netiklim, , netīram vai mantrausim, tas ir elku kalpam, nav vietas Kristus un Dieva valstībā! Neviens lai jūs nepieviļ tukšām runām, jo šādu lietu dēļ Dieva dusmas nāk pār nepaklausības bērniem. Nebiedrojieties ar viņiem. Jo reiz jūs bijāt tumsā, bet tagad esat gaisma savā Kungā! "(Pāvila vēstule efesiešiem 5.3-8)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Paulis Kravalis 15.12.2010 19:09
Nu ko, lai slavēts homoseksuālo ideju misionārs Latvijā Kārlis Streips, bet bībeli gan Jūs mākat traktēt pa savam.Baigi neiedziļinoties Jūsu izteiktajos Bībeles citātos man radās iespaids ka homoseksuālisme tomēr ir grēks.Ja runā par amērikas baznīckungu gribas teikt ja kaut kādu nepārspējamu kārdinājumu dēļ (homoseksuālisms vai maucība vai vēl kas cits) nu atsakies no šī Dieva gana amata un ja baigi stipri to lietu gribas ir taču citi krietni pielaidīgāki reliģijas virzieni. Bībele un baušļi jau visur ir vieni paši.Tagad tāds ne demokrātiski nonievāts moceklis vieb sanāk.Ak šie nožēlojamie amārikas homofobi, taisa bērnus un vēršas pret demokrātiju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


aivars.v 15.12.2010 19:05
Mūsdienās iespējams radīt personīgu reliģiju tikai sev,jo Dievs,ja viņš,tad nemainās,bet ja nav tad arī problēmu nav.Kāpēc jāmokās ar šīm lielajām konfesijām,ja. var domāt sinkrētiski,daļēji agnosticiski,zin'tniski utt..

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


soli pa solim 15.12.2010 18:46
Piekrītu Streipam, cilvēks kurš nožēlo savu grēku, Dievs piedod. Tas, ka Streips ir nonācis pie šādas atziņas, ir liels solis viņa ceļā pie Dieva.
Gribētos, lai Streips sper nākamo soli un nožēlo sodomijas grēku un kļūst no "kristieša" par kristieti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Alejandro 15.12.2010 17:59
Nu es domāju, ka "heteroseksuāls cilvēks ar problēmām" šajā gadījumā ir sinonīms vai nu vārdam "biseksuālis", vai arī apzīmējumam "gejs, kas izmisīgi cenšas nebūt gejs". Neticu, ka seksuālo orientāciju dzīves laikā iespējams mainīt. Kā teica laikam Māris Sants - Dievs, protams, spēj mainīt cilvēka seksualitāti, taču jautājums ir, vai Dievs to grib darīt.

Kārli, es aicinu Jūs turpināt blogot un vienmēr atcerēties par "silent majority", kas lasa blogu un ir visnotaļ apmierināti, taču nekomentē. Ierosinu arī padomāt par iespēju aizliegt Jūsu rakstus komentēt vispār - diena.lv blogos vismaz kādreiz, manuprāt, tāda iespēja bija; Klāvs Sedlenieks arī savulaik noņēma komentēšanas iespēju savam blogam satori.lv.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


brown eye 15.12.2010 17:32
Andris_215.12.2010 16:31

Tad ir /stučitājs/spiegs/spinotājs/saldā mute?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


brown eye 15.12.2010 17:29
Kāri, tā nevajag jokot! Lūdzu lūdzu nepārtrauciet blogot! (Tā ir kā narkotika.) Nu labi. Ziemassvētku brīvdienas Jums pienākas. Un svēta lieta tās pavadīt ar savu vīru.
Ar nepacietību gaidu wiki nolējumus un Jūs komnetus!
PAtiesā cieņa Jūsu brown eye

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 15.12.2010 17:02
Kārlis Streips 15.12.2010 16:43 ...visi komenti ir nevis par ..iespējams, ka es blogošanu atkal pārtraukšu...
------------------
To jau tagad var mierīgi atļauties!
Komentāri un komentētāji še' vienmēr ir bijuši "tādi" - tikai bija laiks, kad bija "jānorij krupis" un melnu muti jāraujas, neskatoties ne uz kādām grūtībām un nelabām dūšām.
Bet nu ir laiks, kad "politspraugas" virtuozs var arī lepni uzmest lūpu un pamest nelaimīgo tautu pavisam neaplaimotu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 15.12.2010 16:43
Redziet, šis ir iemesls, kāpēc es uz brīdi pārstāju blogošanu Politikā.lv. Bez izņēmuma visi komenti ir nevis par tēmu, bet par kaut ko citu -- par citām tēmām vai par mani. Ļoti iespējams, ka es blogošanu atkal pārtraukšu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 15.12.2010 16:31
brown eye 15.12.2010 15:13 ...Par Wikilīks. Ar nepacietību gaidu kārtējo Asandža nolējumu...Un vai esat, Kārli, ASV vēstniecībā biežs viesis /stučitājs/spiegs/spinotājs/saldā mute , vai ...
-------------------------
Kas par stulbu jautājumu ?!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 15.12.2010 15:44
Rakstiet pati, ja gribat! Bet, kā teicu vakar, tad būs jāatsakās no gļēvās anonimitātes.
========
Bet vai tad tā ir savas nostājas argumentēšana?
Un ja Kārlis jautātu Dienai vai Neatkarīgajai kāpēc tur ir vienlaidus Lemberga slavināšana un atbilde būtu:
Kā gribām, tā rakstām! Paši taisiet savu avīzi!

Tā tomēr nav atbilde uz jautājumu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 15.12.2010 15:34
Blograksts nav par piedošanu, bet par gejismu. Vai tad citādi Kārlis to būtu vilcis laukā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


brown eye 15.12.2010 15:13
>Viņš ir teicis, ka kārdinājums "brīnumainā kārtā" esot pazudis. Nu, ja tā, tad tā, bet kārdinājumi nemēdz tāpat vien pazust.<
Taisnība. Tāpat vien nemēdz pazusts, tas tiesa! Tas prasa gribas spēku. Atšķirībā no K. Steipa , Hagarts homoseks tieksmi uzskata par grēku! Un jāpiekrīt vien ***, ka Streipiņs gatavo augsni kaut kam citam!.
Jā. Par Wikilīks. Ar nepacietību gaidu kārtējo Asandža nolējumu, (ka pie visām Latvijas vainām Kalvītis vainīgs). Un vai esat, Kārli, ASV vēstniecībā biežs viesis /stučitājs/spiegs/spinotājs/saldā mute , vai neesat ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > feja 15.12.2010 13:53
A kur smadzenes?
A kur veselais saprāts?
Rakstiet pati, ja gribat! Bet, kā teicu vakar, tad būs jāatsakās no gļēvās anonimitātes.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


feja 15.12.2010 13:51
A kur raksts par USA un WikiLeaks?
A kur raksts par USA spiegošanu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


... 15.12.2010 13:46
Vai šī būtu vides sagatavošana garākai sarunai, kā kristīgi piedot nelaimīgajam pedofila dzīves biedram, kurš pats jau neko ?

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips