Atslēgvārdi:

Par deputātu Šiliņu, Jūrmalas klaunādi un smalkjūtīgo buldozeru 19

Labrīt, lasītāji!

Vispirms, turpinot stāstu par Rīgas domes deputātu Šiliņu un viņa nesmuko rīcību ar Rīgas domes autotransportu, pozitīvi ir tas, ka cilvēks vai nu pratās vai tapa piespiests prasties un nolika mandātu. Latvijas politikā ne īpaši tipisks gājiens, tāpēc cepuri nost.

Iesaki citiem:

Otrkārt, piekrītu tam, ko vakar man Latvijas televīzijā teica viens no kolēģiem, proti -- Latvijas "Neatkarīgajai" televīzijai, kura, piedodiet par leksiku, PLL priekšā ir nogūlusies uz zemes, atpletusi kājiņas un teikusi "Ņem mani," fakts, ka Pilsoniskās savienības pārstāvis ir sagrēkojies, bija īsta medus maize. Taču te ir arī cita lieta, proti -- acīmredzot attiecīgā raidījuma veidotāji tika klāt pie Rīgas domes autotransporta izmantotāju saraksta, un diez vai deputāts Šiliņš bija viens un vienīgais, kurš tā darīja. Nebūtu minētā prostituēšanās, iespējams, raidījums būtu pastāstījis arī par citiem, vai vismaz parādījis, kā izskatās minētie saraksti. Un, ja deputāts Šiliņš nudien bija viens vienīgais, kurš tā ir darījis (maz ticams), tad raidījumā tā arī būtu bijis pastāstīts.

***

Nezinu, kas Latvijā ir ekvivalents padomju laikos pastāvējušajam jēdzienam "partijas ģenerālsekretāra pārvalde," bet ir pēdējais laiks tādu ieviest Jūrmalā. Nu, cik var? Viens mērs tiek iemests cietumā. Viens mērs vēl tikai gaida cietumā iemešanu. Viens mērs nomests, cits mērs ielikts vietā, tagad tas vairs nav labs mērs, tagad ir vajadzīgs trīs vicemēri, viena deputāte ir tik tālu aizsmērējusies, ka partijai "Sabiedrība citai politikai" viņa ir jāizslēdz (cita starpā tā izslēdzot vienīgo deputāti, kāda SCP Jūrmalas domē vispār bija). Zinu, kas ir ekvivalents jēdzienam "prezidenta pārvalde." Ministrija var rīkoties. Kādreiz tā tika darīts, ja nemaldos, Ķekavā, kad izrādījās, ka tur ievēlētā klaunāde vienkārši netiek galā ar lietām. Protams, saprotu, ka Jūrmala ir ļoti kārdinošs kumoss visām biznesa un korumpētajām "interesēm" pēc kārtas. Vēl jo vairāk tagad, kad valsts atsevišķu nacionālo politikāņu veidolā Krievijas un NVS miljardieriem ir pateikusi, ka atliek Jūrmalā nopirkt dāču un cilvēks var kļūt par Eiropas Savienības pastāvīgo iedzīvotāju. Taču situācija vēršas pagalam absurda. Jūrmalā acīmredzot ar piecu procentu barjeru vēlēšanās nepietiek, pērn mazāk nekā 20 tūkstoši vēlētāju pamanījās domē ievēlēt 10 no 14 sarakstiem. Protams, kā kādreiz teica klasiķis, demokrātijai ir savi trūkumi, bet tā ir labākā iespējamā izvēle. Taču Jūrmalā vairs nav demokrātija, tur acīmredzot valda anarhija, un vidējais jūrmalnieks diez vai ir tas, kura intereses kādam īpaši tur rūp. Ministrijai ir jārīkojas!

***

Un pēdīgi: Nu, jā. Rīgas galvenais buldozers būs galvenais, kuram vērtēt, kādi izteikumi Latvijas sabiedriski politiskajā apritē būtu pieņemami vai nepieņemami. Tādu jēdzienu autors, kā "Sudrabas kundze valsts resursus izmanto privātām vajadzībām" (tiesāšanās vēl turpinās, bet, ļoti iespējams, nāksies maksāt sodu), "skaistums nāk no iekšām," "Ventspils ir muļķi, kuri paši sevi sačakarēja," un "Mums ir jācīnās ar visiem līdzekļiem. Un pret tiem muļķiem un stulbeņiem no vides, kuri grib aizsargāt kādus tur putniņus, kuru mums tāpat ir bezjēgā" ... jā, tas nu būs galvenais, kuram to visu vērtēt. Sētas stabs vairs nesmejas. Sētas stabs domājot par to, ka šis cilvēks pretendē uz galveno vietu valsts pārvaldē, ir emigrējis uz Īriju.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (19) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

NU ko 01.09.2010 14:41
Neskumstu,es jau bez jūsu atzīšanās zināju,ka labi nav ar tām jūsu ,,vispusīgajām,, zināšanām!Tikai kādu dziesmu dziedāsiet kad SC būs pie pirmajiem? Varbūt laidīsiet līdz Bondariem?:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

marexs 01.09.2010 09:38
Pirms pēdējām pašvaldības vēlēšanām no pazīstamas jūrmalnieces dzirdēju, ka "pilsoņi" ir atdevuši savas balsis par konkrētām naudas summām 10-20 Ls. Esot pat piedāvājuši autobusu pieturās sēdošajiem ;-) Protams, neviens vēlēšanu kabīnē nestāvēja līdzās, tomēr var izdarīt secinājumus par arī dažu vienkāršo jūrmalnieku godaprātu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


garrais > x 01.09.2010 00:09
Liela brēka maza vilna.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Nu ko 31.08.2010 22:03
Nezinu, kā Jums ir ar uztveri, cienītais, bet pareiza gluži tā nu nebūs vis. Kā Karlsons teica Bokas jaunkundzei: Neskumstiet. Visi jau nevar būt apdāvināti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nu ko es teicu! 31.08.2010 21:04
Teicu jau ,ka šjā gadījumā caur rindiņām lasu,ka Streips mūs mīļi lūdz vēlēšaņās savu balsi dot par Saskaņas centru. Gods un slava ,beidzot, Streipam. atā visu laiku domāju,ka viņš par labu latviju aģitē. Citu jau neko no viņa nedzirdējām,bet vot šobrīd skaidrs-Par Saskaņas centru un tikai. Paldies,Kārli par manu domu virzīšanu!Tātad,dod roku-Saskaās centrs-mūsu nākotnes kalējs!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Krotow 31.08.2010 17:27
Tas jau sen redzams, ka Jūrmalas pārvaldītāji netiek galā ar atbildību, kas tiem uzlikta, naudu, materiāliem resursiem un paši ar sevi. Paliekot kā atsevišķa vienība, viņi tīri psiholoģiski nevarēs tikt pāri visādiem "piedāvājumiem". Lai piedod man Jūrmalas kā pilsētas patrioti, taču kā reālu risinājumu Jūrmalai redzu tikai tās atkalapvienošanu ar Rīgu. Savulaik tā arī bija un saucās Rīgas Jūrmala. Par pilsētu to padarīja tikai 1959. gadā, kad tur sāka būvēties PSRS vissavienības kūrorti. Rīgas pārvaldei Jūrmalā apgrozāmās naudas galvu sagrozīt tik viegli nespēs. Pie kam jūrmalniekiem būs iemesls kandidēt Rīgas Domes vēlēšanās tieši kā Jūrmalas pārstāvjiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Avo -> x 31.08.2010 13:18
Tieši to arī formulēju, jā. Un arī paskaidoroju ar ko Hermanis atšķiras no Poliščukas. Kas ir "vara", jūsuprāt? Dombrovskis? Vienotība? "Vara" mūsu banānu republikā mainās ik pa 1-2 gadiem, dažbrīd pat ātrāk. Kad pie varas bija TP, tad Hermanis arī runāja un darbojās varai tīkami? Nē, viņam ir savi principi un par tiem viņš iestājas. Un publiski runā. Un paldies viņam par to.

Labs piemērs ir K.Steips. Viņš neslēpj, ka simpatizē Vienotībai, bet, piemēram, kritiski nokomentēja Šiliņa puiciskos izgājienus un aicināja viņu nolikt mandātu.

Sorosa naudu saņem ne tikai Hermanis, bet arī citi talantīgi mākslinieki. Kāpēc, piemēram, Poliščuka nerakstīja pieteikumu projektam un neiesniedza Sorosa fondā? Tas, starp citu, nav vienīgais kultūras mecenāts, ir arī citi. Bet nē, dāma pirms vēlēšanām stājas TP kā izkārtne balsu zvejošanai un par to tiek atlīdzināta.

p.s. es NRA jūsu vietā akli neticētu un pieietu kritiski, ko tur saka:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 31.08.2010 13:00
Avo,
pats tachu formuleejaat - "pēc būtības tas ļoti precīzi apzīmē personu, kas personiska labuma iegūšanai izmanto politiskus resursus". politisko resursu izmantoshanai vajag uzreiz staaties partijaa vai pietiek, ja runaa un aktiivi darbojas varai tiikami? vai varbuut padraud politikjiem ar skandaalu, kaa to Hermanis (ja tic NRA) ir dariijis? un sanjem Sorosa naudu (ja tic NRA) iestudeejumiem?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Avo -> x un linards 31.08.2010 12:36
Neesiet uztvēruši ne nieka no manis iepriekš teiktā:) Starp Poliščuku un Hermani ir liela atšķirība. Proti, Poliščuka ir politikā, lai dabūtu naudu (līdz ar to pamatoti dēvējama par politisku prostitūtu); Hermanis - atbalsta politisku spēku (neesot partijā, cik man zināms, un nekandidējot vēlēšanās), kurš iestājas pret valsts izzagšanu. Inteliģencei Latvijā, manuprāt, vajadzētu vēl aktīvāk piedalīties diskusijās un paust viedokli par politiku, lai audzinātu vidējo vēlētāju un mācītu viņu domāt kritiski.

Vakar diena.lv bija intervija ar Poliščuku. Nu Dies' ar viņas latviešu valodas zināšanām (nožēlojamas, starp citu). Varbūt iemācīsies. Bet uz jautājumu vai viņa turpinās darboties teātrī, vai būs deputāte, ja viņu ievēlēs, tad mulsi smaida un saka: "Es nezinu, tas ir sarežģīti".:) Skaidrs, tāda pati politiska prostitūta kā Ščerbatihs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 31.08.2010 12:19
Avo, atljaushos citeet NRA 28.augusta raxtu (vai komentaaru, iisti nezinu):
"Tirāde bija paredzēta mums, mākslas patērētājiem: saprotiet taču, ka es, Alvis Hermanis, neesmu nedz finansiāli, nedz politiski angažēts, kāda savukārt ir Gaļina Poļiščuka, un vispār man nav nekāda sakara ar politiku!
Par to varētu padiskutēt. Vēl gaišā atmiņā ir Alvja Hermaņa piedalīšanās politiskajā teātrī, ko šodien dēvē par "lietussargu revolūciju" un kuru vadīja tolaik nereģistrēta partija – laikraksts Diena ar Sarmīti Ēlerti priekšgalā. JRT aktieri teju pilnā skaitā kopā ar savu režisoru toreiz manifestēja "lietussargu revolūcijas" histērijās. Nesen Alvis Hermanis kļuva par vienu no Meierovica biedrības dibinātājiem, kuras iniciatore, protams, bija tā pati Ēlerte. To, ka Meierovica biedrība ir apolitisks veidojums, varētu iestāstīt vienīgi atpalikušam otrgadniekam: biedrības "izcilākie biedri" nu ir partiju apvienības Vienotība redzamākajās vēlēšanu listes vietās. "Es pilnībā uzticos Sarmītei Ēlertei. Vienmēr esmu uzticējies tam, ko viņa dara," kādā intervijā pauž Hermanis. Protams, ja Ēlertes kundze apgalvo, ka tā nav nekāda politika, tad tā arī nav politika.
(..)
Politika nav arī tas, ka Hermaņa kungs nereti pamana pret JRT vērstas sazvērestības. "Latvijā joprojām ir vairāki cilvēki, kuri ir ieinteresēti Jaunā Rīgas teātra likvidācijā, taču, ja kāds par šādu soli nopietni sāks runāt, būs starptautisks skandāls visaugstākajā līmenī," pērnā gada augustā klāstīja Alvis Hermanis. "Ja kādam vēl ienāks prātā diskusijas par Jaunā Rīgas teātra likvidēšanu, ja Jaunajam Rīgas teātrim kaut vai matiņš nokritīs, tad es apsolu, es zinu, ka būs tāds starptautisks skandāls, kādu viņi pat iztēloties nevar. Tur, es domāju, piedalīsies starptautiskā sabiedrība visaugstākajā līmenī, sākot ar valstu vadītājiem, jo vairākās zemēs kultūras ministri patiešām seko šai situācijai, kas notiks ar mūsu teātri. (..) Tad tādam Zatleram un Repšem varētu būt, ka būs jātaisnojas, sākot ar Vācijas prezidenti un Eiropas Savienību un beidzot kaut vai ar Putinu un Gorbačovu," piedraudēja Hermaņa kungs.
Un politika, protams, nav arī tas, ka Hermaņa kungs žēlojas par teātru finansējuma politisku sadali. Vai jāsaprot, ka JRT ir pavisam apiets? Palūkosimies, kā tad ir. 2006. gadā JRT tika piešķirti Ls 346 279, 2007. gadā – Ls 1 004 418, 2008. gadā – Ls 1 069 241, 2009. gadā – Ls 789 256, 2010. gadā – Ls 494 595.
(..)
Bet patiesībā abi personāži ir vienādi – Hermanis ir Poļiščukas spoguļattēls. Un otrādi. Abi ir skatuves cilvēki, kuriem – nedod ēst, bet ļauj nospēlēt kādu lomu! Un abi arī spēlē – katrs savai vēlēšanu apvienībai. Un dara to perfekti, pārzinādami mērķauditoriju, uz kuru tēmēta šī priekšvēlēšanu ludziņa. Vai vodeviļa. Vai farss. Kā nu jums, skatītāji, labpatīk."
pilnu tekstu var atrast. tur abi pa muguru no Veidemanes dabuuja :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


linards Avo 31.08.2010 12:18
Hermanis tāpat kā Streips ir Vienotības atbalstītāji, tā kā ne vienam ne otram par politisko prostitūciju vispār nevar runāt, es, piem., vairs kāju nesperšu JRT, jo ja, izskatās, ka teātri vada lupata, tad kārtīgam vīrietim, kas neļauj apvainot sievietes, mātes - tur nav ko meklēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Avo -> x 31.08.2010 12:10
Šis jūsu arguments ir no sērijas "pats tāds" un principā uz lietu neattiecas. Tas vien, ka kāds saņem valsts dotācijas (un kultūrā bez tā nevar), nenozīmē, ka viņš ir politiskā prostitūta. Hermanis, cik man zināms, nav stājies nevienā partijā, lai JRT izbičotu dotācijas.

Un kas ir varai tīkams viedoklis? Tas, ka PLL un ZZS sauc par korumpantiem un valsts izzadzējiem? :) Neesiet smieglīgs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 31.08.2010 11:40
Avo - tikai interesanti, ka par "politisko prostituuciju" izteicaas cilveecinsh, kursh pats ar to nodarbojas. lai arii cik izcils rezhisors buutu, paust varai tiikamu politisku viedokli un sanjemt vienlaiciigi valsts naudu... hmmm.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

FZSS 31.08.2010 11:37
par seksa pozām varbūt arī nevajadzētu izteikties, bet pieturēties pie lietišķā stila ;) vai ne ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Avo -> linards 31.08.2010 11:23
Pilnībā piekrītu Hermaņa replikai par Poliščuku. Mēs visi labi zinām, kas tiek saprasts ar vārdu salikumu "politiskā prostitūta". Tiesa, tam ir samērā nievājoša un dziļi ironiska konotācija, bet pēc būtības tas ļoti precīzi apzīmē personu, kas personiska labuma iegūšanai izmanto politiskus resursus. (Iespējams, definīciju var izteikt arī precīzāk).

Ja to bez jebkādām mielēm var teikt par politikāņiem-vīriešiem-tēviem, kādēļ lai to neteiktu par politikānēm-sievietēm-mātēm? Kādēļ tāda dzimumu diskriminācija? K.Streipam ir lielāks arhīvs, viņš noteikti zinātu pateikt piemērus, kad par zināmiem vīriešu kārtas politiķiem ir teikts tieši tas pats un neviens nav apsaucis teicēju par morāles normu pārkāpšanu. "Politiskā prostitūta" nenozīmē, ka attiecīgā persona stāv uz Avotu ielas stūra un strādā senākajā profesijā.

Punkts uz "i" būtu, ja Poliščuka iesūdzētu Hermani tiesā par goda un cieņas aizskaršanu. Tā būtu ambrāža par rubli:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Klimovičs 31.08.2010 11:18
Pie Šlesera izteikumu saraksta vēl bija kaut kas par Raimondu Vējoni nesen, kaut kas par "lohu" vai tamlīdzīgi, ja nemaldos. Tas laikam bija sakarā ar to Irbes jūras šauruma statusu. Spindoktori laikam gan vairs nevalda pār Buldozeru, jo šādi "norauties" viņam sanāk arvien biežāk, ka īsti nepiestāv premjerministra kandidātam. Tiesa, šai lietai ir arī otra puse - kāpēc Hermaņa lamāšanos daļa sabiedrības mierīgi akceptē?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ginc 31.08.2010 11:14
Ir labi Kārli :) Man arī patīk :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


sadf 31.08.2010 10:48
man patīk

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


linards 31.08.2010 10:34
Kārli, Jūs savos raidījumos runājat tik prasti un bez jebkādas takta izjūtas, kā arī elementāras pieklājības, ka Jums, nu gan, neklātos vispār pašam vērtēt, kādi izteikumi Latvijas sabiedriski politiskajā apritē būtu pieņemami vai nepieņemami.
Vai nav nožēlojami, ka Jūs atbalstāt to, ka publiskajā telpā māte un režisore tiek nosaukta par ...? Nožēlojami!

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips