Par aizspriedumiem un dubultstandartiem 21

Labdien, lasītāji!

Dienā šodien ir interesants materiāls par studentiem, kuri Valsts prezidenta Stratēģiskās analīzes komisijas vadītāja Roberta Ķīļa vadībā veic dažādus sociālantropoloģiskus eksperimentus (universitātes, ne stratēģiskās komisijas ietvaros). Šajā gadījumā puisis un meitene Armands un Gunita devās uz dažādām publiskām vietām un sāka skūpstīties -- vispirms maigi, bet pēc tam jau ļoti kaismīgi un aktīvi. Mērķis bija paskatīties, kā pret viņiem reaģē apkārtējie. Viena sieviete tramvajā esot meiteni raustījusi aiz pleca un šņākusi, ka ir jāizbeidz netiklība. Bet, kā ziņo paši eksperimenta dalībnieki, "vīrieši interesi nav centušies slēpt un notiekošo pētījuši atklāti. (..) Tāpat stiprā dzimuma pārstāvji nav izteikuši nekādus aizrādījumus, un gluži otrādi -- no viņu puses dažbrīd atskanējuši uzmundrinājuma saucieni."

Iesaki citiem:

Lasot man prātā nāca doma, ka gluži tikpat pretimnākoši "stiprā dzimuma pārstāvji" diez vai būtu, ja eksperimentu būtu veikuši divi viena un tā paša dzimuma locekļi. Divas meitenes vēl varbūt -- daudzu heteroseksuālu vīriešu starpā pornogrāfija, kurā savstarpēji ņemas divas vai vairāk sievietes, man ne gluži saprotamu iemeslu dēļ ir ļoti lielā topā, bet divi puiši? Diez vai skanētu mudinājums, kuru dzirdēja puisis un meitene: "Davaj, davaj, tā turpināt."

Jādomā par to man bija tāpēc, ka katru reizi, kad Rīgā notiek praida pasākums, no tā pretinieku puses skan bļaušana par pārmērīgu seksualitātes demonstrēšanu publiski, lai arī nekas tamlīdzīgs vismaz Rīgā nenotiek vis. Roberta Ķīļa studenti nu ir pierādījuši, ka tā ir selektīva bļaušana. Protams, nevaru zināt vai tie vīrieši, kuri priecājās par Armandu un Gunitu, ir tie paši, kuri praida laikā ar naidā izvalbītiem ģīmjiem uzvedas kā primitīvi radījumi, bet lietas būtību tas nemaina. Ja kaislīga skūpstīšanās publiski ir noraidāma viena veida pāriem, tad tai būtu jābūt noraidītai visa veida pāriem.

Šajās dienās Rīgā ir notikusi konference "Homoseksuālisms: Pagātne, tagadne un nākotne." Pats vadīju paneļdiskusiju par to, kā LGBT cilvēku tiesības ir attīstījušās Rietumeiropā. Viesi diskusijā bija Eiroparlamenta deputāte un lesbiete Ulrike Lenačeka, Vācijas parlamenta deputāts un gejs Volkers Beks un aktīvists un gejs Naidžels Varners no Lielbritānijas. Visos trīs gadījumos viņi pārstāv valstis, kurās aizspriedumi pret seksuālajām minoritātēm ir kļuvuši par ļoti lielu izņēmumu, tajā skaitā arī U. Lenačekas pārstāvētajā Austrijā, kura būtībā ir konservatīva katoļu valsts. Viņa un V. Beks ir neiztrūkstoši dalībnieki Austrumeiropas praida pasākumos, tajā skaitā Vācijas parlamentārietis pērn bija Maskavā, kad tieši Eirovīzijas laikā praids tika izdzenāts, kā arī šogad, kad ekscesu no milicijas un OMON puses nebija jo, kā stāstīja pats Volkers, "mēs bijām izveicīgāki un gudrāki." Taču vēl vairāk paneļdiskusijas laikā skanēja pārdomas par to, ka starptautiskas organizācijas var būt patiess glābiņš tiem, pret kuriem atsevišķās valstīs tiek vērsti oficiāli sankcionēti aizspriedumi. Kā zināms, jau pirms laba laika mūsu "gudrās galvas" ļoti, ļoti negribīgi apstiprināja ES direktīvu par diskriminācijas aizliegšanu nodarbinātības jomā, jo citādi nevarēja. Nesen Eiropas padome ar visu 42 dalībvalstu, tajā skaitā Latvijas atbalstu apstiprināja ļoti stingras rekomendācijas par diskriminācijas novēršanu arī citās jomās. LGBT cilvēku tiesības atkal un atkal ir atbalstījusi Eiropas Cilvēka tiesību tiesa. Aizspriedumu novēršanas ziņā tiesas šur tur pasaulē mēdz būt soli priekšā politikāņiem. Amerikā skolu segregācija beidzās tad, kad Augstākā tiesa pateica, ka nav konstitucionāli, tumšādainos bērnus automātiski likt atsevišķās un nereti ļoti, ļoti daudz sliktākās skolās. Tā pati Eiropas tiesa bija tā, kura Francijai pateica, ka nav atbilstoši Eiropas noteikumiem noraidīt adoptācijas pieteikumu tikai tāpēc, ka visādi citādi absolūti piemērotas sievietes dzīves biedre ir otra sieviete. Šajā ziņā pienāks arī Austrumeiropas laiks, daļēji tāpēc, ka ar laiku ES apstiprinās direktīvu par diskriminācijas aizliegšanu visās dzīves jomās, tā būs tā dēvētā horizontālā direktīva. Jo, redziet, Rietumeiropa un starptautiskās organizācijas saprot kaut ko tādu, ko mūsu valsts politikāņi ar ļoti retiem izņēmumiem kā pilnīgākie aunapieres atsakās atzīt -- ka cilvēka tiesības nav sadalāms jēdziens. Par to bija šajā nedēļās nogalē notikusī konference. Protams, runa nav tikai par starptautiskajām organizācijām, ir vajadzīga paradigmas maiņa arī Latvijas sabiedrībā. Bet tad, kad mums visiem būs vienādas tiesības, tad piekritīsim visi -- pārlieka kaislība mums visiem ir glabājama aiz aizvērtām durvīm.

Jauku visiem atlikušo dienu!
Komentāri par rakstu:

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (21) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB 09.06.2010 13:13
"Tagad jau tāda mode. Noliek čupu trotuāra vidū un pēta kā tauta uz to reaģē. "
---------------
Nokavēji. Daudz lielāks eksperiments jau ir izdevies. Politiķi pēc katrām vēlēšanām uzliek lielu čupu uz vēlētājiem. Un nekas.
Tikai pēdējā laikā daži sākuši runāt par lietussargiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 07.06.2010 14:59
Jā... Francijā par to visu runā pietiekami mierīgi (katoliska zeme, starp citu) un pat izmanās uzfilmēt gana smieklīgu komēdiju. Pie mums, ja neraksta tīrās lamas, tad tas jau skaitās liela iecietība. Tālu no mums tā Francija, ai, cik tālu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


IM 07.06.2010 13:34
Tagad jau tāda mode. Noliek čupu trotuāra vidū un pēta kā tauta uz to reaģē. Ko tu padarīsi , aug augšā jaunie zinātnieki un pētnieki. Visas sen zināmās reakcijas tiek no jauna pārpētītas. Tā teikt , ar kaut ko tak jānodarbojas ir , kaut kas tak jāpēta ir. A ko darīt ja prātīgāks nekas galvā nenāk?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kalvis > PP 07.06.2010 12:30
>>> Un kas ir audzinātība? Vecmāmiņa "Kalvim" teica, skūpstīties publiski ir slikti un "Kalvis" to pacēla kā karogu un devās cauri dzīvei? Kritiskā domāšana nemaz nepiemīt?
========
"Eksperimentā" bija runa ne tik vien par sadzīvisku skūpstīšanos, ar kuru nevienu nepārsteigsi, bet par ko vairāk. Ja reiz tas traucē apkārtējiem, tad tā ir neaudzinātība. Pieļauju, ka rokkoncertos vai naktsklubos arī tāda uzvešanās ir norma - bet vilcienā daudzi cilvēki grib vienkārši relaksēti braukt nevis vērot, kā konduktore dzen laukā kādu pārīti no viena vagona uz citu vai sauc policiju (tiktāl atstāstījums no "Sestdienas" raksta). Pētījuma veicējiem tas esot bijis "smieklīgs starpgadījums". Atliek cerēt, ka konduktorēm, policistam un līdzbraucējiem tāpat.

Starp citu, ne jau neaudzinātība te ir galvenais stāsts - mums sabiedriskajā transportā netrūkst neaudzinātu cilvēku. Galvenais stāsts ir šaubīgu eksperimentu veikšana ar līdzcilvēkiem - neprasot atļauju, nedodot iespēju aiziet prom, beigās pat ievietojot ekspermentiem pakļauto tramvaju pasažieru bildes avīzē "Sestdiena".

Šis te nav strīds par to, vai mēs esam "morāli konservatīvi", "iecietīgi pret citādo" vai vēl nezkādi. Runa ir par pētījumu ētiku - par to, ko R.Ķīlis sauc par zinātni, par kādām lietām viņš saviem studentiem liek atzīmes. Pasaulē ir sava vieta provokācijām un arī ar tām var kādam kaut ko parādīt. Bet akadēmiskajai zinātnei tomēr ir jāstrādā ar citām metodēm.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ES 07.06.2010 10:11
[gl] skaidrojums ir pilnīgi precīzs. Vienā no "Arsenāliem" rādīja filmu "Priesteris", un, kad galvenais varonis nonāca līdz intīmam brīdim ar savu draugu, tad tikai sapratu, cik ļoti skatītājs sevi identificē ar darbības varoni. Ja maigojas divi pretējā dzimuma pārstāvji, tad katrs skatītājs vienmēr atradīs kādu no divām pusēm, kuras vietā var sevi iztēloties. Viendzimuma gadījumā iespēja trāpīt pareizi ir 50:50. Bet labākais tomēr būtu vienoties, ka ne hetero- ne homo- attiecības publiski netiek demonstrētas. Kopīgi noslēpumi arī ir sava veida tuvības apliecinājums. Es gan neceru, ka tagad sāksies kampaņa "Pacietieties līdz mājām!" Ir pirmsvēlēšanu laiks, un "pareizo" (sevis, protams) izcelšana caur "nepareizo" apkarošanu ir LPP jājamzirdziņš.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


PP 07.06.2010 09:02
-> Kalvis
Un kas ir audzinātība? Vecmāmiņa "Kalvim" teica, skūpstīties publiski ir slikti un "Kalvis" to pacēla kā karogu un devās cauri dzīvei? Kritiskā diomāšana nemaz nepiemīt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Janka 07.06.2010 01:13
Būtu labāk tai tramvajā pa īstam nokniebušies. Tas tik būtu eksperiments :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 06.06.2010 18:25
Šodien izlasīju daiļliteratūrā stipri jautru tekstu- puisis uzdodoties par geju karjeras dēļ! Protams, dialoga partneris nesaprot- kas tur par lietu. Skaidrojums: ja esi parasts bezdarbnieks, darba meklētāju vienkārši pasūta. Bet ja darba meklētājs ir gejs- pasūtīt nevar, cilvektiesību pārkāpums!
Vēl viens aņuks- Haims ņem ārzemju pasi, viņam prasa- kāpēc? Ai, Haims atbild - Staļina laikā par to šāva nost, pie Brežņeva- lika cietumā, tagad tā ir dzīves norma - es gribu aizbraukt, kamēr tas vēl nav kļuvis par obligātu pienākumu....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 06.06.2010 14:11
Un attiecībā par praidu un sasaucoties ar iepriekšējo rakstu par baušļiem. Geju sabiedrība nav homogēna un geji rīkotos pareizi, ja, tāpat kā heteroseksuāļi, nošķirtu no sava vidus tos, kas pārkāpj normas attiecībā uz ģimeni un godīgumu un paši sev pateiktu - tie ir sliktie un mēs tā nerīkosimies. Anglikāņu un skandināvu protestanti ir atvērti pret godīgiem gejiem, bet ir bezcerīgi sagaidīt, ka šīs baznīcas jelkādrezi būs gatavas pieņemt tos, kas melo un pārkāpj solīto un nav gatavi to nožēlot.

Praids ir lielisks līdzeklis kā vietējie geju non-profit biznesa darboņi piesaista ārvalstu ziedojumus un tāpēc praidam ir jābūt skaļam, ar provocētiem incidentiem, kas parādītu, ka geju tiesību non-profit bizness šeit ir vajadzīgs un tādēļ tam ir jāziedo daudz vairāk naudas. Un šādam praidam noder arī tie, kas katrā nedēļas nogalē geju pludmalē vai saunā atrod jaunu partneri(us); kas kopojas publiskās tualetēs caur 'glory holes'; kas lasa geju žurnālus, kuros redaktora slejā ir redakotra stāsts par to, kā viņš ir pārgulējis ar sava labākā drauga draugu un kā tagad jūtas (vai varam iedomāties ko tādu izlasīt Kluba vai Esquire redaktora slejā?). Un tad nu praids ir tāds, kāds tas ir un tad arī tiem gejiem, kuri varētu būt tiesīgi uz savām tiesībām, paliek bez tām, jo sabiedrība ir kārtējo reizi provocēta.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


m. 06.06.2010 14:02
Un visbeidzot - raksts arī paceļ būtisku problēmu kapitālistiskā sabiedrībā - privātuma zaudēšanu. Piem., ir risinājumi, kas ļauj veikalu stendos nolikt kameru, ar kuru tiek filmēti pircēji - kā viņi uzvedas produkta izvēles laikā, tiek analizēti viņu žesti, mīmika un skaņas un tālāk šis materiāls tiek izmantots, lai varētu viekt 'uzlabojumus' pārdošanā. Nav grūti iedomāties, ka šo risinājum var papildināt arī ar provokatoriem, kas var izdarīt nežēlīgu psiholoģisku spiedienu uz pircēju, utt.

Katrs saprot kaut ko citu ar 'pārdošanas uzlabojumiem'. Pircējs gribētu, lai pārdošanas uzlabojumi nozīmē viņam nepieciešamo preci par zemāku cenu, bet pārdevēja intereses ir citas - rentabilitāte un šīs intereses var būt pretrunā.

FRS bijušais vadītājs Grīnspens savā grāmatā min, ka kapitālisma būtiskākā iezīme ir brīvais tirgus, kura uzdevums ir sūtīt signālus par to, ko patērētājs pieprasa un ko ražotājs var saražot; komandekonomikā šāda signālu sūtītāja neesot un tas esot komandekonomikas neveiksmju pamatā.

No otras puses - Grīnspens arī atzīst, ka kapitālisma kritiķu galvenais arguments pret kapitālismu esot tas, ka kapitālisms sasniedzot cilvēku mērķus ar lielu izšķērdību.

Ņemam kaut vai jebkuru preci. Ja ražotājs ir saražojis to vairāk, nekā pircēji pērk, tad preci pārdod ar atlaidēm un pie tam vēl tiek veidots milzīgs spiediens ar reklāmas kapmaņu palīdzību. Rezultās ir bēdīgs - zaudēti ir dabas resursi lieko preču saražošanai; akcionāri zaudē tad, ka preci pārdod ar atlaidi; sabiedrība zaudē tad, kad līdzekļi nonāk mārketinga kampaņās un nevis sabiedriski derīgos pasākumos (kaut vai subsīdijas atjaunojamiem enerģijas resursiem); un galu galā pircējs zaudē, kad ir pakļāvies spiedienam un nopircis to, ko nebija plānojis pirkt.

Varbūt, ka mūsdienās varam iztikt bez brīvā tirgus un kapitalisma, jo, manuprāt, IT dod pietiekoši lielas iespējas, lai noteiktu Grīnespena minētos sabiedrības signālus. Piem., patērētaji varētu laikus pasūtīt preces un ražotāji saražoti tieši tik, cik nepieciešams, atkristu reklāmas kampaņas un atrikstu arī nežēlīgā industrija, ka jaunu puisi un meiteni spiež tēlot intīmas attiecības publiskās vietās, lai iegūtu datus par to, kā labāk apmuļķot pircēju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 06.06.2010 13:51
Jaunās Dienas nekorekto rīcību apliecina arī nesenā Urbanoviča intervija. Reti kad Diena intervē kādu no SC un pat tad šajā reizē bija ielikta vienkārši neizdevusies Urbanoviča fotogrāfija. Katram var sanāk kāds neveikls vaibsts vai situacija, pat tam smukajam puisim no Dienas raksta. Ja Dienai ir kaut kas pret SC idejām, lai diskutē intervijā, bet nevis ņirgājas par cilvēka izskatu vai viņa uzvārdu vai tautību; tā ir zema žurnālistika. Raksti par K. S. arī ir piemērs, kā latviešu žurnālistika var izsmelt savas radošās spējas (vai gluži otrādi - tā pārdodas) un nevēloties cīnīties ar vārdu, cīnās ar zemiskām metodēm - pietiek salīdzināt, cik lieliskas K. S. fotogrāfijas mēdz ielikt IR, bet cik neizdevušās - daži citi mēdiji, esmu pārliecināts, ka K. S. neviens nejautāja atļauju ielikt slitku fotogrāfiju.

Protams, žurnālistiem vajadzētu būt tiesībām fotografēt piem., valsts amatpersonas, kas ir vadītāja amatā, arī situācijas, kurās ir iespējams likumpārkāpums, bet žurnālistiem nedrīkst būt tiesībām fotografēt jebkuru.

Un vēl par to Dienas rakstu, gribētu dzirdēt profesionāļa viedokli, bet manuprāt raksts bija nepilnīgs, jo nekur nebija bezkaislīgi norādīts, kur tad Latvijas likumdošanā ir novilkta robeža starp atļautu un neatļautu publisku uzvedību. Tas ir diezgan būtisks faktors pētījumā, jo varbūt ka rakstā minētās aizvainotās sievietes uzskatīja, ka likuma robeža ir pārkāpta, bet pētījuma autori to norakstīja uz emocijām un nevis naidu pret likumu un citu tiesību pārkāpējiem.

Tāpat arī Kalvis piemeinētie pārkāpumi ir pārdomu vērti. Ja Ķīlis ētikas normas ignorē, tad viņam būtu jāatvadās no sava amata. Ja ētika normas ignorē viņa studenti, pretēji itkā Ķīļa norādījumiem, tad studentu darbus ir jāanulē un nevis jāliek vērtējums 9 un 10 balles.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


IM 06.06.2010 13:50
Uzrakstīts jau labi un koncentrēti. Tikai nu , kā jau tas parasti , maziņš miseklītis iesprucis rakstā sagriežot visu ar kājām gaisā. Poti , melna ādas krāsa nav netikums , bet homoseksualitāte gan tāda ir. Un visiem tiesības tiešām vienādas - neizrādīt publiski savus netikumus , jo netikumi ir stipri lipīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 06.06.2010 13:40
Attiecībā par Dienas rakstu - vsivairāk aizskāra tas, cik patiesībā cilvēki ir neaizsargāti. Ja es parakstītos uz Dienu un ar Neo metodēm sakopētu Dienas arhīvu un ieliktu torrentos, tad noteikti mani sodītu kā kriminālnoziedznieku, bet ja Dienas fotogrāfs nofotografē jebkuru garāmgājēju un nopelna pats naudu un naudu nopelna arī Dienas īpāšnieki par fotogrāfiju, tad viņiem nekas nedraud, tas esot likumīgi. Var pat nonākt līdz tādam absurdam, ka Dienas fotogrāgs uztaisa lielisku kāda cilvēka bildi, bet šis cilvēks nedrīkst šo bildi paņemt no laikrasta un ielikt savas soc. vietnes profilā. Tas ir murgs. Neatzīstu, ka cilvēku bez viņa piekrīšanas fotografē vai bildē un it sevišķi tādās situācijās, kā bija šajā rakstā. Šo cilvēku vietā es tiesātos un, ja būtu nepieciešams, panāktu arī konstitucionālas izmaiņās, kas nodrošina šādos gadījumos arī nepieciešamību saņemt piekrišanu no tā cilvēka, kas tiek fotogragēts. Galu galā - publiskos pasākumos taču tiek paredzēts, ka apmeklētāji necels pret sevis fotografēšanu iebildumus, tad ar kādām tiesībām Diena iet ielās un rīkojas bez vienošanās ar vienkāršiem cilvēkiem.

Un galu galā - Padomju laikos tā nebija. Padomju laikos skolēnus nemācija pelnīt naudu ar pakaļiņu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veıko Spolitis 06.06.2010 10:19
Loti koncentreti un LABI uzrakstits Karli! Bija ielugums uz konferenci, bet aiznjemtibas delj diemzhel netiku. Tagad atliek vien ceret uz paradigmas mainju LV:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 06.06.2010 07:58
Man nav pieņemama nekāda diskriminācija. Ja Pride Rīgā ir tāds, kā līdz šim - OK. Tomēr pirms pāris gadā man nacās redzēt Pride Vīnē (netiku pāri ielai, lai nokļūtu uz mūsu tūristu autobus). Neesmu nekāds puritānis, bet tas gājiens tomēr bija baismīgs. Ja Latvijā līdz šādām "izrādēm" nenonāks, labi, tomēr pieredze rāda, ka agri vai vēlu mēs pārņemam ne to labāko no rietumu "kultūras".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 06.06.2010 00:44
Nepārprotami seksuāla uzvedība publiskās vietās liecinātu vienīgi par neaudzinātību. Bet ja vienlaikus tiek izdarīti eksperimenti (pētīta līdzbraucēju reakcija), neiegūstot pirms tam eksperimenta dalībnieku piekrišanu, tad tas ir nopietns akadēmiskās ētikas pārkāpums. Turklāt, ja daļa eksperimentu notika tramvajā, tad ir pārkāpts vēl viens ētikas noteikums - nebija izvēles pārtraukt savu līdzdalību. Sk. http://hubpages.com/hub/Ethical-Guidelines-for-Psychological... .

Un kādēļ te vēl pīt klāt homoseksuālismu? R.Ķīlis ir apliecinājis, ka ir nevis zinātnieks, bet gan rupjš bezkauņa. Vai un kādas ir viņa dzimumnovirzes - par to lai spriež speciālisti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


FZSS 05.06.2010 23:10
vai sexss nav kas intīms ?????? ja tas nav tikai pliks sexss:P vispār, tā jau dzīves pieredze-kam uzbāzties,un kam ne:DDD un nekas man nevar liegt pateikt to,ko domāju par katru no sexisma veidiem ,protams ,pēc intelekta tolerances spējām:DDD

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ginc 05.06.2010 21:28
Visu cieņu... bet man kā normālam cilvēkam nav nekas pret dabīgām-cilvēcīgām attiecībām... kaut vai publiski.
Bet ir pret nenormālu cilvēku vēlmi padarīt viņu nenormālības par normālām.
Tas ir kā... nolikt ziedus pie Brīvības pieminekļa ir piļaujami... bet rādīt tur pliku dibenu nav.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Don Basilio 05.06.2010 21:17
"ja eksperimentu būtu veikuši divi viena un tā paša dzimuma locekļi."

Šitas man patika!:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gl 05.06.2010 19:41
Manuprāt, tas tādēļ, ka gribot, negribot mēs iztēlojamies sevi viņu vietā. Un man kā heteroseksuālam vīrietim nav nekādu iebildumu iztēloties sevi kaislīgi skūpstoties ar sievieti vai divām, bet ja es (kaut neapzināti) iztēlojos sevi skūpstoties ar vīrieti, mani pārņem ne tās pozitīvākās emocijas.
Un tā kā aktīvākie bļāvēji (gan uzmundrinot, gan otrādi) un arī pornofilmu skatītāji ir tieši vīrieši, secinājumus jāizdara pašiem...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 05.06.2010 17:12
Streips laikam plāno adoptēt bērnu.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips