Atslēgvārdi:

Paldies Ušakovam 33

Vakardien Rīgas Dome pieņēma lēmumu, kam noteikti neesot nekāda sakara ar vēlēšanām - Rīgā turpmāk nestrādājošie pensionāri varēs braukt sabiedriskajā transportā bez maksas. Pensionāri, kvēlā pateicībā Ušakovam, sēdīsies trolejbusā, un dosies uz vēlēšanu iecirkņiem, lai urnās iemestu tieši SC sarakstus.

Iesaki citiem:

Nezinu, vai Jums sanāk braukt ar sabiedrisko transportu. Man sanāk, bet ne katru dienu. Tomēr pietiekoši bieži, lai es zinātu, kuri maršruti ir "pensionāru maršruti", kuri - "kabatzagļu maršruti" un būtu viens no tiem strādājošajiem, kam nav skaidrs, kāpēc pa savām svarīgajām nestrādājoša pensionāra gaitām ir jādodas tieši tajā laikā, kad visi strādājošie un skolēni dodas uz darbu vai skolu. Ir dzirdēts, ka vēlāk sākoties seriāli un tad vairs neesot laika aizbraukt uz tirgu. Par spēku pieplūdumu, kas pensionāriem rodas cīņā pēc labākās sēdvietas, pa Rīgu jau gadiem klīst mītiski nostāsti.

Negribu šeit būt izslēdzoša - man nav pretenziju pret brīvu personu kustību vai pensionāriem. Visiem ir vienlīdzīgas tiesības izmantot sabiedrisko transportu.

Mans mērķis šeit ir paanalizēt, vai šis ir nosaucams par gudru PR vai failure. Pēc pēdējiem pieejamajiem datiem, kas gan diemžēl ir no tautas skaitīšanas 2000.gadā, Rīgā dzīvo:

  • 70 326 cilvēki vecumā no 65-74 gadiem (tie varētu skaitīties nestrādājošie pensionāri; pēc 74 gadu vecuma arī līdz šim varēja braukt bez maksas)

  • 513 611 cilvēku vecumā no 18-65 gadiem

  • 33 078 bērni vecumā no 15-18 gadiem (kas gan ir 9-12 klase, bet var mēģināt pieņemt, ka aptuveni tikpat daudz ir vecumā no 13-15 gadiem)




Tātad, lai iegūtu iespējamu atbalstu no 12% potenciālo vēlētāju, RD koalīcija nolēma pakaitināt pārējos 88% Rīgas iedzīvotāju. Katru dienu no 1.septembra līdz pat vēlēšanām, kopā ar pensionāriem no rīta spiežoties pilnā trolejbusā, vismaz pāris simti tūkstošu iedzīvotāju (skaidrs, ka daudzi brauc ar mašīnu), atcerēsies šo lēmumu. Vecāki, kuri pirks mēnešbiļetes saviem 5.-9.klases skolēniem, atcerēsies, ka pensionāri gan var braukt bez maksas. Un, ja pieņem, ka katram bērnam ir 2 vecāki, ieguvums potenciālo vēlētāju skaitā ir acīmredzams. Turklāt, "darba tautu" skolēni sabiedriskajā transportā nekaitina tik ļoti kā pensionāri. Skolēni tur ir jau jebkurā gadījumā, vairāk pēc šāda RD lēmuma viņu nekļūs (pretēji tam, kas notiks tagad no 1.09), viņi necenšas iestumties labākajā sēdvietā, kad no rīta vēl gribas pagulēt pie loga vai pārlasīt dokumentus.

Tāpēc es atļaujos secināt, ka šis ir failure. Žēl, ka saskaņiešu PR cilvēki ir bijuši ar sociālo zinātņu, nevis eksakto zinātņu pamatu, citādi vismaz paņemtu rokās kalkulatoru un parēķinātu ieguvumu skaitļos.

P.S. Tie, kam labāka atmiņa, atcerēsies, ka tikai nesen Rīgas Satiksme palielināja braukšanas biļešu cenu. Pēc tam Valsts Kontrole atklāja, ka jaunās cenas aprēķinā bija iekļautas arī nepamatotas izmaksas, tai skaitā prēmijas, ziedojumi basketbola klubam, sporta spēlēm un citām izklaidēm. Interesanti, kā Rīgas Satiksme veiks aprēķinus par dotācijas lielumu, kas tiem būtu piešķirama? Jācer, ka ne pēc tās pašas formulas kā iepriekš.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (33) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

astra- 23.08.2010 21:07
Priekšvēlēšanu triks! Skolnieciņus vajadzēja vizināt bez maksas, viņiem ne pensijas, ne vecākiem algas... Bet skolnieciņi ta neies vēlēt....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 23.08.2010 16:18
pt 23.08.2010 13:54 ...pensionāriem būs vēl lielāka motivācija strādāt nelegāli...
-------------------
Šo motivāciju vispārākajā pakāpē izraisīja strādājošo pensionāru krāpnieciskā izstumšana no darba tirgus.
Pirms Rrpšes-Dombrovska pensiju zādzības Latvijā bija 70 tūkstoši strādājošo pensionāru - pēc krāpšanas palika 30 tūkstoši.
Cik no 40000 palika strādāt nelegāli?
Bet te viens satraucas, ka transporta brīvbiļetes dēļ sirmgalvji šmaukšoties... Pasmaidīsim kopā!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pt 23.08.2010 13:54
Skaidrs tikai,ka ar šo lēmumu tika parādīts, ka bērni nevienam nekāda prioritāte nav. Prioritāte ir pensionāru balsis 2.oktobrī. Žēl protams, to vecāku, kam tagad nākas apgērbt un pabarot tīņus, ne vienam vien atlaides būtu nopietns atspaids. Bet pensionāriem būs vēl lielāka motivācija strādāt nelegāli.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

G.D. 20.08.2010 23:36
Bezmaksas vajag ieviest visu! Kapec nee!? Kompenses ar socialo aktivitati :DDDD Iiisti tikai nesaprotu, kur te dazhi ir izravushi, ka tagad pensionariem "ir visgrutak". Pensionariem tagad ir vieglak kaa jebkad. Pedeja gada laikaa realas pensijas ir iistenibaa pieaugushas delj deflacijas. T.i. valsts ir lielakajaa krize vesture un to visu apmaksaa stradajoshie... Tapec shis lemums ir nekas vairak kaa populisms, kuru ir veicinajusi muljkiga subsidiju sistema, kas neizbegami novedis pie bankrota sho valsti :) Tur nav verts meklet neko citu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 20.08.2010 18:42
Jānis Ozols: Labs jautājums, kur ņemt naudu? Varbūt sāksim ar aprēķinu, cik tad šobrīd šie pensionāri samaksā? Šī daļa tad arī būs tā, kas būs jākompensē. Tai pašā laikā es paredzu, ka pensionāri brauks biežāk, ja par to nebūs jāmaksā. Bet tie nebūs zaudējumi, jo par maksu jau šo papildus braucienu nebūtu, savukārt RS izmaksas ir praktiski konstantas.

Būtībā sanāk pat ekonomisks ieguvums – par vienādu summu tiks pārvadāti vairāk pasažieru. Ekonomiski ne tajā ziņā, ka es sev kabatā varu iebāzt lielāku piķi, bet tieši kopējā ekonomiskā labuma ziņā, ieskaitot palielināto pensionāru sociālo aktivitāti, kas bieži izpaustos arī papildu darījumos. Piemēram, brauks vecenītes uz tirgu, lai nopirktu lētāku pārtiku utt. Ja vēl regulētu, ka bezmaksas braucieni nav atļauti pīķa stundās, lai neradītu neērtības pārējiem, tad vispār tas būtu ideāli. Es pat domāju, ka tā nav liela problēma, jo arī pensionāri nav muļķi, lai obligāti spiestos pārpildītā trolejbusā, ja viņiem visa diena ir brīva, lai pagaidītu mazāk noslogotu laiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 20.08.2010 16:59
Jānis Ozols 20.08.2010 15:44 ...bet jautājums ir tāds, kas par to visu maksās...
----------
Es maksāšu! Ka jau teicu, visu piemēru uz sevi.
Pats Rīgā nedzīvoju jau 25 gadus, bet deklarēts esmu tur un mani paaaamatīgie nodokļi arī turpat "iekrīt". Pats Rīgas transportā gada laikā notērēju labi ja 10-15Ls (šomēnes vēl nevienu biļēti nav vajadzējis) tāpēc biļešu subsidējumu apmaksāju, bet labumu neatgūstu.
Un es esmu par to, ka sirmgalvjiem ir jābrauc pa brīvu tieši tagad, kad ir visgrūtāk. Esmu redzējis, kā sačākst vientuļa večiņa, līdz beidzot nomirst , kura taupa biļešu naudu. Un viņas nāves ceļš iesākās ar arvien retākajiem braucieniem uz kapiem. Kāmēr braukāja, tur viņai bija draudzenes, kuras viena otru uzturēja možumā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Ozols 20.08.2010 15:44
Lieta jau pati par sevi nav slikta, bet jautājums ir tāds, kas par to visu maksās. Mēs jau varētu ieviest arī bezmaksas augstāko izglītību, bezmaksas veselības aprūpi utt., bet jautājums ir, kas to visu sponsorēs. Visās valstīs, kur ir lieli sabiedriskie labumi ir arī lieli nodokļi- Dānija, Zviedrija un vēl daudzas citas tā sauktās welfare state.

Savukārt cik man zināms, tad pašvaldībām Latvijā nav tiesības noteikt kāda nodokļa izmēru un nodokļu politika ir centralizēta. Cik man zināms, tad Rīgas satiksme vēl joprojām saņem lielas dotācijas. Savukārt šādu atlaižu piemērošana samazina Rīgas satiskmes ieņemumus(ienākumi no biļešu naudām) un paliena izdevumus (amortizācija, lielāks degvielas, elektrības patēriņš).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 20.08.2010 12:47
KasparsM 20.08.2010 12:34 ...jaunība, veselība, ģimene, mīlestība utt...
------------------
Cik pārsteidzoši, ka Jūs uzrakstāt gandrīz to, ko nodomāju, kad izlasīju pirmo reizi šo ziņu.
"Nu lai takš' viņiem tas tiek!". Bērnam nebūs to santīmu - ar kājām aizskries. Jaunietis nekad nepaliks gribot, ja šķērslis būs tik vien kā grūtības ar transportēšanos.
Es visi vispirms pielāgoju sev - kā ir, ja man tā santīma trolejbusam pietrūktu, bet sirmā kaimiņiene lepni brauktu par brīvu.
Bet man takš' ir mīloša ģimene, kas atbalsta, gandrīz veselība un gandrīz jaunība - viņai tikai iespēja braukt pa brīvu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 20.08.2010 12:34
Andris_2: Apskaust var divējādi – 1) ja viņam ir, bet man nav, tad jāizdara tā, lai arī viņam nebūtu. 2) Ja viņam ir, bet man nav, tad arī man tas ir jādabū.

Un protams ir vēl trešais variants: ja viņam ir, bet man nav, tad varbūt es varu iedomāties kaut ko tādu, kas man ir kaut kas labāks nekā viņam - piemēram, jaunība, veselība, ģimene, mīlestība utt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 20.08.2010 10:51
KasparsM 20.08.2010 10:31 ...Manuprāt, šeit ir kārtējais latviešu kašķīgums...
----------------------------
Būt skaudīgiem uz citu ieguvumiem ir vienkārši cilvēcīgi - nav gan latvieši te nekādi pirmrindnieki. Otrkārt - arī caurmēra trūkums nenovīdību, neapšaubāmi, pastiprina.
Galvenā atšķirība, kur šodienas Latvija pārspēj jebkādas saprāta robežas, ir zvērīgs naids pret politiskajiem konkurentiem un tikai ar psihiatriskām diagnozēm izskaidrojama jebkura konkurentu ideju nozākāšana.

Konkrēti šajā piemērā ar pensionāru transportēšanos rezultāts ir, manuprāt, izcili pozitīvs - un man ir patiesi vienaldzīgi, ja labs rezultāts iznāk arī no sliktām un liekulīgām iecerēm.
Un arī pretēji. Man derdzas tās labās un cēlās iedomas, pēc kuram rezultāts ir nejēdzīgs - piemēram visādu tur robežu un policijas ēku projektu apstādināšana, un Latvijas izglītības informatizācijas projekta iznīcināšana.
Ar labiem nodomiem ceļš uz elli bruģēts!
Grūti izprast, kāpēc latvieši šo seno patiesību neņem vērā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 20.08.2010 10:31
Manuprāt, šeit ir kārtējais latviešu kašķīgums, kas gatavs norakt jebkuru labu ideju tikai tāpēc, ka kāds no tās iegūs vairāk nekā viņš pats.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

83 20.08.2010 10:21
Pensionāri ir ne tikai aktivi balsotāji. Viņi arī ir tie, kas visu mūžu bija strādājuši un maksājuši nodokļus - atšķiribā no skolniekiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

KasparsM 20.08.2010 10:14
Lai gan šis lēmums neapšaubāmi 100% ir Rīgas domas PR gājiens, to analizējot, ir grūti atrast negatīvos momentus. Es piekrītu Andrim_2.

- Sabiedriskais transports jebkurā gadījumā ir subsidēts visiem braucējiem. Arī strādājošie maksā tikai daļu no reālām izmaksām. Tagad dažiem tas būs vēl vairāk subsidēts (pilnīgi bez maksas), bet vai mums, ja neesam šajā kategorijā, viņi būtu jāapskauž?

- Pasaulē ir pilsētas, kur sabiedriskais transports vispār ir bez maksas visiem lietotājiem, un tas darbojas, jo sociālais ieguvums ir tā vērts.

- Ja godīgi, tad sabiedriskajā transportā tieši nekulturāli jaunieši, kas skaļi sarunājas, klausās mūziku utt. vairāk kaitina nekā pensionāri. Vienīgā problēma ar veciem cilvēkiem ir tā, ka viņi bieži slikti ievēro higiēnu (smaka). Laikam jau viņi taupa ūdeni, jo nav naudas rēķinu nomaksai. Varbūt Rīgas dome varētu viņiem subsidēt arī ūdens rēķinus?

- RS droši vien daudzas lietas dara neefektīvi, un daudz ko varētu uzlabot, bet tā jau ir cita diskusija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

linda 20.08.2010 09:02
krāā, pensionāri iet gan, bet 5.-.9.klašu skolēniem tak katram ir aptuveni 2 vecāki, kas arī iet. :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

G.D. 19.08.2010 23:30
Tiesham ir pienemts shads lemums? Kaut kaa esmu palaidis garam. Bet shis tikai parada, cik pareiza ir SVF ideja, ka visus shos pashvaldibas uznjemumus ir vai nu jalikvide vai jaieklauj budzeta. Valsts tachu sho populismu apmaksaa ar dotaciju! Neredzas, starp citu, nekur Slavas Dombrovska izversts komentars par sho, butu interesanti uzzinat viedokli ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

krāā 19.08.2010 15:23
pensionāri tak iet uz vēlēšanām VISVAIRĀK, ne jau tā 5.-9.klašu grupa...varbūt es domā nepareiz'...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

tatjana 19.08.2010 09:35
piebilde-bezmksa braukšana tikai nestradajošiem pensionāriem. bet tadus nav daudz

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Tā viņš ir 18.08.2010 14:51
Es cienu SC. Legāli iztērēt 3 ļimonus pašvaldības naudas savai aģitācijas kampaņai- tas ir cienījams panākums. Kruķījies kā gribi, autorei taisnība- savādāk to traktēt nevar. Nu pretstatīsim nestrādājošiem [!] pensionāriem 5.-12. klases skolniekus- pirmie rupji vispārinot aizbrauc uz Centrāltirgu reizi nedēļā + varbūt uz klīniku kaut-kādu-nebūt reizi mēnesī. Otrie lielos kvantumos dodās uz savām izglītības iestādēm 5 dienas nedēļā, plus interešu izglītība, plus aktīva sociālā dzīve. Pensionāri no valsts uzturam u.c. vajadzībām sliktākajā gadījuma saņem cik, 120Ls? Pie tam nesen pensionējušies ļautiņi kudiš vairāk. Skolnieka primārajām vajadzībām viņa vecākiem valsts maksā ~8 Ls, pareizi?

Es vēl gadījuma pēc iestarpināšu, ka sakarā ar RD jaunā sasaukuma īstenoto hiperidiotisko skolu tīkla reformu procentuāli skolēnu skaits, kuriem diendienā nāksies izmantot RS pakalpojumus, no jaunā gada pieaugs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 18.08.2010 13:35
Kalvis 18.08.2010 12:27 ...bet arī viņiem ir vajadzīga ekonomiska motivācija izmantot šo pakalpojumu saprātīgi...
------------------
Absolūti nepiekrītu!
Ikviena līdzeklis, kā rosināt pensionārus būt sociāli un fiziski aktīviem, ir apsveicams.
Mūsu vecie ļaudis ir pat slimīgi taupīgi un jebkuru santīmu, ko atdot "bērniņiem, kuriem tagad tik grūti" ir gatavi atraut sev - vienalga vai viņi būtu gribējuši lieku reizi aizbraukt līdz kapiem, vai uz tālāku tirgu pēc lētāka kartupelīša.
Vecie ļaudis ir jāstimulē doties vienalga kādā braucienā, ja vien viņiem ienāk prātā šāda vēlme.
Cita lieta, ka tiešam šo pilnīgi bezmaksas braukšanu varētu neatļaut pašā "pīķa stundā" darba dienu rītos un vakaros.
Un ja pensionāri tiks stimulēti "monetizēt vienīgo sev viegli pieejamo resursu", tad arī tas ir izcili - ja sirma māmuļa tagad būs gatava pilsētas otrā galā pieskatīt kādu bērnu par atbilstoši lētāku samaksu, tad ieguvēji būs visi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 18.08.2010 13:08
Un, protams, jautājums, no kādiem līdzekļiem tiks apmaksāti šie bezmaksas braucieni. Sasolīt var nezin ko, it īpaši pirms vēlēšanām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 18.08.2010 13:07
Daudzās Vācijas pilsētās vecajiem ļaudīm ir šādas bezmaksas braukšanas kartes, kas tiek izsniegtas uz gadu. Bet ... ir arī noteikts, ka šīs kartes drīkst lietot brīvdienās, bet darbdienās- tikai noteiktos laikos. Un tas apmierina gan tos nosacīti 12% gan tos 88%.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 18.08.2010 12:27
Piekrītu Lindai Curikai.

Sabiedriskā transporta pakalpojums nav bezizmēra zeķe, kam būtu milzīgi lielas rezerves. Pensionāri ir vieni no šī pakalpojuma lietotājiem. Viņiem var būt pazemināta biļešu cena (apzinoties sabiedrisko nozīmību tam, ka pensijas vecuma cilvēki var brīvi pārvietoties), bet arī viņiem ir vajadzīga ekonomiska motivācija izmantot šo pakalpojumu saprātīgi.

Rīgas satiksmes stāstā ir "zilonis dzīvojamajā istabā", par kuru neviens negrib runāt - tās ir milzīgās e-talona izmaksas. Izskatās, ka korumpētajā Latvijas politiskajā vidē var atļauties dažus populistiskus gājienus, bet nevar atrisināt nevienu piņķerīgu, tehnoloģiska satura jautājumu. Ja cēlais žests būtu tāds - lūk mēs ietaupījām e-talona izmaksās tik un tik, un tagad pensionāriem dodam iespēju braukt par brīvu, tad būtu pavisam cita lieta.

>>> Autores neids pret poltiskajiem pretiniekiem aizmiglojis prātu tiktāl, ka Curika jau sākusi izrādīt klaju necieņu pret sirmjalvjiem.
=======
Viens gadījums no 90-to gadu sadzīves, manuprāt, liecina par to, kāda "cieņa pret sirmgalvjiem" ir bezmaksas braukšanas tiesības: Mana mātesmāsa bija 2.grupas invalīde - viņai bija niecīga pensija, toties iespēja bez maksas lietot sabiedrisko transportu. Rezultātā viņa nonāca pie šāda izdzīvošanas modeļa - iepirka pienu un biezpienu no kaimiņiem - apmēram 10kg - cik nu varēja panest, un veda to saviem kundēm Jelgavas pilsētā, kur to pārdeva ar nelielu uzcenojumu. Par šādi nopelnīto naudu viņa varēja sev nopirkt zāles un malku ziemai. Dažu gadu gaitā viņai sāka nenormāli sāpēt kājas un mugura (invaliditāte bija iedota kaut kādas nervu kaites dēļ) - bet viņa šādi pūlējās līdz pat mūža galam. Ar laiku viņai līdzbraucēji palīdzēja iecelt autobusā viņas smago somu uz ritentiņiem - ar alumīnija kannu tur iekšā; un brīnījās par viņas gribasspēku un izturību.

Kā teiktu ekonomisti - viņa monetizēja vienīgo sev viegli pieejamo resursu (bezmaksas autobusu reisus maršrutā Tērvete-Jelgava). Un nevienu ne mazākā mērā nesatrauca tas, ka pieliekot pie viņas niecīgās pensijas 20 latus - viņai nekur vispār nebūtu jābrauc, viņa varētu vecumdienas pavadīt rušinoties savā piemājas dārziņā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Eksaktais 18.08.2010 11:55
Autores neids pret poltiskajiem pretiniekiem aizmiglojis prātu tiktāl, ka Curika jau sākusi izrādīt klaju necieņu pret sirmjalvjiem. Bet tas jau Vienotības hunveibiniem rakstutrīgs. Necuieņa pret tradīcijām un priekštečiem. Uz priekšu uz saulaino tāli, uz drīzu komunisma uzvaru.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mg 18.08.2010 11:12
1. Atbalstu Ilonas ideju par līdzmaksājumu (kaut nelielu), 10% būtu pašā laikā.
2. Ja kas, tad Dombrovska ideja par naudas noņemšanu 2. pensiju līmenim, principā ir tas pats - esošo pensionāru atbalstīšana uz citu rēķina.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Ozols 18.08.2010 10:54
Es piemēram uzskatu, ka protams ir forši, ja visi cilvēki varētu braukt bez makas, tomēr ekonomika nepzazīst tādu vārdu kā brīvpusdienas- vienmēr kāds par šīm pusdienām (šajā gadījumā brīvbiļetēm pensionāriem) maksās.

Šajā gadījumā tas nozīmēs kārtējās dotācijas no valsts puses Rīgas Satiksmei. Tāpat papildus jautājums rodas, kāpēc šīs izmaiņas tika ieviestas 2 mēnešus pirms vēlēšanām?

Es protams, neesmu pretinieks sociālājām garantijām, bet būsim godīgi pensionāriem un skolēniem jau tā ir visai ievērojamas atlaides un pašreizejā ekonomiskajā situācijā un pie pašreizējās nodokļu sistēmas mēs nevaram atļauties lielākas sociālās garantijas. Pie mums gan viss notiek otrādāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ilona 18.08.2010 10:52
Man nav nekas pret pensionāriem, bet viņiem tomēr ir ienākumi, savukārt bērnu vecākiem jāuztur gan sevi, gan bērni, kuri nepelna. Domāju, ka būtu tikai godīgi, ja nevis kādai grupai ļautu braukt pavisam par velti, bet piešķirtu lielākas atlaides, piemēram, gan pensionāri, gan skolēni varētu braukt ar 75% vai kādu citu atlaidi, labums visiem, bet neviens nedzīvo tikai uz citu rēķina

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pensionārs 18.08.2010 10:26
Pensionāri ir dažādi un saņem liela daļa pensiju,kura ievērojami pārsniedz iztikas minimumu.Uzskatu ka tiem sabiedriskajā transportā jāmaksā pilna biļetes cena. Sociālajos dienestos ir pietiekama informācija lai to realizēt dzīvē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Reinis 18.08.2010 10:23
"Žēl, ka saskaņiešu PR cilvēki ir bijuši ar sociālo zinātņu, nevis eksakto zinātņu pamatu, citādi vismaz paņemtu rokās kalkulatoru un parēķinātu ieguvumu skaitļos."

Es atvainojos, sociālās zinātnes ir ieguvušas savu nosaukumu, t.i. nošķīrušās no humanitārajām zinātnēm tieši tāpēc, ka izmanto eksakto zinātņu metodes, proti, tikpat lieliski lieto kalkulatoru kā fiziķi.

Tātad šeit ir 2 problēmas: 1) zemā izglītības kvalitāte Latvijā; 2) Lindas tieksme neiedziļināties tēmā, par kuru raksta.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 18.08.2010 10:15
Maizi un izpriecas plebejiem! Vēl varētu mikrorajonos ierīkot bezmaksas belašu izsniegšanas punktus!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

*** 18.08.2010 10:13
strādājošie cilvēki sedz visas izmaksas arī pensionāriem. un sociālais taisnīgums nozīmētu arī to, ka kādu nelielu cenu samazinājumu varētu baudīt strādājošie, it īpaši šajos jaukajos ekonomiskajos apstākļos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 18.08.2010 09:24
Kur vienam normālam (?) cilvēkam tāda žults pret veciem cilvēkiem?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

83 18.08.2010 09:23
Piederu pie 88%, un mani RD lēmums nemaz nekaitina, bet gan priecē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 18.08.2010 09:16
nu nu nu. taada sajuuta, ka autores vecaaki/vecvecaaki jau ir pie Sv.Peetera. par sho leemumu priecaasies ne tikai pensionaari, bet arii pirmspensijas vecuma cilveeki un cilveeki, kuru radinieki ir pensijas vecumaa. man ir aizdomas, ka taadu ir nevis 12%, bet krietni vairaak.
turklaat SC buus vismaz viens pozitiivs darbs, ko paraadiit, kameer citiem taadu nebuus vispaar.
un driizaak atcereesies valdiibas riiciibu, uzreiz peec veeleeshanaam kjeroties klaat pie pensijaam, nevis viltiigaa ushakova manevrus ar RS biljeshu cenaam.
buutu gatavs sadereet, ka tieshi SC uzvarees veeleeshanaas.

Saistītie raksti

www.miomilo.lv miomilo.lv

Citi autora darbi